Poprzez DDT2000 imobilajzera chyba nie wykasujesz. Centralny ofszem, ale skoro nie reaguje auto, to wykonaj prosty reset : odłącz klemę ujemną aku na kilka sekund i podłącz ponownie.
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
nie osłonięty fragment karoserii pojazdu (sam silnik też się do tego nadaje) Silnik nadaje się w szczególności. Powód jest taki, że droga prądu skraca się o odcinek kabla łączący klemę ujemną akumulatora z masą silnika. Jeżeli tam jest spadek napięcia (np. wskutek skorodowanego styku) to różnica w obrotach na rozruszniku będzie znacząca.
Z tego, co wiem w palio z kompem (magneti marelli) nic nie zrobisz za bardzo domowym sposobem. Sprawdź wszystkie masy (to powinno być to) a jeśli grzebałeś przy bezpiecznikach to sprawdź zamknięcie (taki zatrzask) pod bezpiecznikami od złączek.
I eliminuje się spadek napięcia między ujemną klemą biorcy a masą silnika. Jedno jest pewne, ani Twój samochód ani odpalany nie poniosły ŻADNEJ szkody.
Rozumiem, że sprawdzasz napięcie sterowania przekaźnika podczas gdy silnik pracuje na gazie. Sprawdź napięcie między stykiem sterowania przekaźnika a ujemną klemą akumulatora oraz między pinem ECU odpowiedzialnym za włączanie przekaźnika.
To jakikolwiek miernik w ręke i zmierzyć co dzieje się na słupkach akumulatora podczas próby rozruchu a potem pomiar między klemą ujemną a masą silnika, czo dzieje się podczas próby rozruchu. Może ugnił przewód masowy na silnik.
Jak nie chcesz się bawić to możesz kupić gotowca z klemą ujemna a drugiego bez klemy i sobie dodatnią dołożyć https://www.google.pl/search?sca_esv=9f7...
Przepraszam ale ciśnie się niecenzuralne słowo na usta. Kolejny wpis z cyklu "Odwrotnie podłączyłem ładowanie" Ludzie, przy prawidłowym oznakowaniu przewodów (wystarczy: plus-czerwony, minus-czarny) pomyłka jest niemożłiwa. Możliwe jest niedbalstwo, niechlujstwo lub brak podstawowej wiedzy jak odróżnić klemę dodatnią od ujemnej.
Raczej nie, dlatego właśnie NAJPIERW ODKRĘCAMY KLEMĘ UJEMNĄ.
Jak odłączę klemę ujemną na kilka minut to to jest lepiej ,ale po kilku kilometrach wraca do stanu jaki był ,Właśnie byłem na diagnostyce i błędów nie ma ,Czyli po odpięciu sondy silnik powinien pracowac gorzej ,Wszystkie inne czujniki sprawdzone ,zastanawia mnie tylko ta sonda
Musi być zwarcie przewodu sterującego wtryskiwaczem do masy. Jeden przewód jest +12 po włączeniu stacyjki, jasny niebieski, drugi jest przez ECU zwierany do masy (sterujący), różowo czarny. Odepnij kompa i wtryskiwacz, następnie zmierz czy między kablem różowo czarnym a ujemną klemą akumulatora niema przypadkiem zwarcia.
Jak widać typowo Opel, jak masz trochę wprawy to po pierwsze odpinasz ujemną klemę akumulatora. Czekasz ok. pół godziny dla bezpieczeństwa (układ własnego potrzymania napięcia układu odpalania poduszek) następnie odpinasz łącze pod fotelem te od airbag (jeśli dobrze pamiętam to koloru żółtego) czyścisz i poprawiasz styki. Z drugim fotelem to samo. Jeśli...
12pawel napisał: Ja mam sprawny alternator więc nie ujrzę na mierniku nic innego jak 14,3V. Pozdrawiam Po uruchomieniu silnika zdejmij na chwilę klemę ujemną, lub dodatnią z akumulatora ( jak wolisz ) i dodaj gazu, tak do 3000 obr/min. Zobacz co się stanie? Daj się życiu zaskoczyć. :cry: A później napisz mam ile kosztowały wymienione kasety ECU. :D
Może jeszcze moje 3 grosze. Zdejmuj najpierw klemę ujemną potem dodatnią. A zakładaj też jako ostatnią ujemną. Może to dziwne ale w japońskich samochodach ma to szczególne znaczenie. Zresztą przekonaliśmy się, że i w Saabie też. A Opel niedaleko Saaba jest.
Witaj! Ja proponuję dokładną kontrolę instalacji elektrycznej auta. Musisz to zrobić w ten sposób. Wyłącz wszystkie odbiorniki. pozamykaj dzrzwi zdejmij przewody z czujnika masy klapy silnika( jeśli pod nią ma sz akumulator, włącz alarm. Teraz poluzuj klemę ujemną tak aby dała się obracać(ale jej nie zdejmuj), wepnij amperomierz do masy samochodu z...
Prawdopodobnie zła emulacja sondy. Zdejmij na chwilę ujemną klemę aku i sprawdż wtedy jak silnik odpala i pracuje na benzynie.Jeżeli jest mulowaty i dużo pali gazu to prawdopodobnie gazownik ustawiając ręcznie wartość silnika krokowego dał za dużo kroków silnik jest zalewany gazem i taki efekt. Jeżeli potwierdzą się zle wskazania sondy to do czasu jej...
3) zakładam jeden krokodylek na blok silnika 4) zakładam drugi krokodylek (albo sondę w zależności co wygodniej) na klemę ujemną akumulatora 5) wypinam klemę z założoną sondą/krokodylkiem ze słupka akumulatora I w punkcie 5, pozbawisz się zasilania z akumulatora. :D
Bo na tej przepustnicy na wierzchu jest jakieś urządzenie i idą do niego dwa przewody niebieski i czarny...może to jest ten przekaźnik? Zauważyłem też, że gdy podpinam klemę ujemną do akumulatora to mi iskrzy jakby było jakies zwarcie....
Pierwsze co to kostka stacyjki i ... połączenia masowe klem ujemnych na akumulatorze i karoserii.
Jeśli nawet będę wiedział jak dokonać pomiaru to nie obrażę się za wskazówki dla laika. Z tymi wskazówkami będzie trudniej, bo Lagunę widziałem tyko od zewnątrz. Nie wiem też co myśleć o tym: Nawet bez podłączania bezpieczników nie wykazuje żadnej reakcji. Kabelkiem połączyłem klemy i tu jest ok -idzie iskierka. Mogę tylko napisać ogólnie moje działanie...
Żaden sprzęt nie lubi za niskiego zasilania. Albo odłącz nawigację wyjmując jej wtyczki albo odłącz jeszcze raz akumulator, tylko zdecydowanym ruchem zdejmij klemę ujemną na kilka minut tak żeby nie zaiskrzyła przypadkiem bo sprzęt tego nie lubi. Jeśli to nie pomoże to muszisz szukać fachowca do tej nawigacji. SławeK
A resetowałeś EPB ? na 6 sekund odpinamy ujemną klemę aku
Zakres prądów do 30 A I chyba trzeba się tego trzymać, bezpiecznik z pewnym zapasem 40 A Sądzę, że funkcja rozruchu nie ma bezpiecznika, bo ona omija elektronikę. Ale kol. Kamilpl123 napisał: mowa o bezpieczniku na wyjściu ( pomiędzy wyjściem z mostka, a klemą idącą do ujemnego bieguna akumulatora ). Kolega Witold5 nie miał na myśli układu zasilającego,...
9,8V to spadek napięcia na minusie. Zmierz napięcie pomiędzy biegunem ujemnym akumulatora a klemą ujemną - wbij sie jednym przewodem w bieguna akumulatora a drugim w kleme która jest do niego podpięta. Jeżeli wyjdzie podobny pomiar (9,8V) to masz zaśniedziałą kleme od środka.
Chyba coś zadziałało. Po założeniu krokodylka na klemę ujemną stale na tym słabym aku włączyłam awaryjne, lampki działały, radio gra głośno. Po zdjęciu go z klemy - od razu cisza. Ale nie w każdym położeniu. Może chodzi o styk z dalszym przewodem, czyli może jest za słabe przewodzenie między samą klemą a przewodem, bo zacisk jest mocny. Coś się musiało...
Prąd mierzony był miernikiem wpiętym pomiędzy ujemną klemę, a ujemną elektrode akumulatora. Moim zdaniem 160mA to też za duzo (popracuję nad tym), ale uważam także, że taki prąd nie powinien rozładowywać akumulatora w trakcie 16-godzinnego postoju... Stąd szukam innej przyczyny rozładowywania...
Możliwe też, że masz jakiś przewód nadłamany. Zacznij od sprawdzenia masy. Jeśli nie odpali weź kabel rozruchowy i zepnij ujemną klemę z jakąś metalową częścią silnika i zobacz czy działa. Jeśli nie to trzeba „iść” po przewodach i sprawdzać każde polaczenie po dodatnich od akumulatora do rozrusznika i do głównej skrzynki bezpieczników.
Dzisiaj w swoim znalazłem małą wadę. Śruba łącząca konektor oczkowy z klemą ujemną nie miała gwintu :O Najlepsze, że jakimś cudem wkręcała się w gwint klemy. Jak pokazałem to w sklepie sprzedawca oniemiał, mówił że dzięki przewoźnikom i ich rzucaniu paczkami mieli parę zwrotów. Piszę to jako małe ostrzeżenie żeby zwracać na wszystko uwagę choć w życiu...
Cześć, a ja używam też 'nie oryginalnych' kabli car audio. Mam 35 mm kw, i 25 mm kw, takich w żółto-zielonej osłonie. I spoko, na zasilanie nie narzekam, do tego 'mostkowałem' klemę ujemną aku z karoserią podobnym kablem o przekroju 50 mm kw. I prądu do wzmacniaczy jest wystarczająco... ,j
Coś mi to wygląda na to że miałeś słaby akumulator i włączone radio przy zapalaniu samochodu. Porada: zdejmij klemę ujemną akumulatora na około minutę a potem załóż zdecydowanym ruchem (bez iskrzenia!). Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć radio, sprawdzić w innym aucie lub na stole na wyświeltlaczu, mogły się pomieszać dane w procesorze radia i to naprawi...
Na początek zdejmij klemę ujemną. Czy pompka paliwa chodzi? Jeżeli zabrakło benzyny to duże prawdopodobieństwo, że pompka jest spalona. Poza tym pompa paliwa znajduje się pod tylnym siedzeniem. Aby się do niej dostać trzeba odkręcić plastikową osłonę. Sprawdź też bezpiecznik znajduje się pod maską, pod takim jajkowatym plastikiem po prawej stronie jest...
Tak bez problemu tylko wyłącz prąd lub zdejmij ujemną klemę z akumulatora bo jak będziesz go wyjmował to możesz dotknąć do przewodu na rozruszniku.
Akumulator nowy ,stan jego jest bardzo dobry. Temat konsultowałem z kilkoma mechanikami. Żaden nie powiedział mi nic konkretnego , oprócz jednej rady aby odłączyć na chwilę klemę z ujemnego bieguna akumulatora i tak zresetować komputer. Operacja taka na jakiś czas usuwa sygnalizację i pojawiające się naprzemiennie komunikaty :" CHECK PARKING BRAKE SYSTEM...
Witam Lepiej zleć tą robotę fachowcowi zanim spalisz auto. Masę wzmacniacza masz połączyć z karoserią auta, lub z ujemna klemą akumulatora. Karoseria samochodu jest galwanicznie połączona z ujemną klemą akumulatora- wniosek czy podłączysz masą wzmacniacza do karoserii czy do akumulatora, to teoretycznie na jedno wyjdzie. Pozdrawiam
Wyjąłem tą kość ale wiele się nie zmieniło. Dalej to samo. Myślałem że może będzie jakaś inna reakcja. Klepanie przekaźnika to skutek a nie przyczyna problemu. Zmierz napięcie na akumulatorze. Tak - zarówno między czopami biegunowymi jak i między klemami. Ponadto między masą pojazdu a ujemną klemą i ujemnym czopem biegunowym. Wszystkie pomiary przy...
Wymieniłem alternator na inny używany, 120A tym razem. Przed montażem oczyściłem zacisk dodatni alternatora. W trakcie jazdy właściwie napięcie się nie zmieniło. Pod obciążeniem dalej siada w okolice 11V. Mierzone na alternatorze jest niewiele wyższe. Napięcie między obudową alternatora a klemą ujemną akumulatora wynosi 0,45V. Mało nie jest, ale wciąż...
Jeśli masz gdzieś duże spadki napięć, czyli straty, to żeby uzyskać właściwy poziom napięcia i ładowania, to musisz z alternatora dostarczać tyle energii, by zostały te straty pokonane. Podjedź na kanał i sprawdź, jak wgląda połączenie przewodów na rozruszniku. Zmierz różnicę napięć między wyjściem alternatora, a klemą DODATNIĄ i masą alternatora, a...
garymarlin odpisz czy polonez ma założoną instalację gazową?Panowie ten polonez nie ma żadnego silniczka krokowego wolnych obrotów przeciesz to Bosch a nie Abimex.Spróbuj jednak zdjąć klemę ujemną z akumulatora a najlepiej jakbyś sprawdził gdzieś kod błędu bo podejrzewam że jeśli nie masz gazu w samochodzie to usterka może tkwić w serwmotorku położenia...
Witam. Przewód masowy gniazda świateł podłączony jest do klemy ujemnej akumulatora w skrzynce akumulatorowej (Przewód 31000, 2.5 mm2) Brak dobrej masy może być spowodowany korozją styków w złączu które znajduje się na wiązce gniazd oświetlenia naczepy w odległości ok. metra od gniazda.
Podłączyłem pod ujemną klemę akumulatora miernik, i na postoju pobiera 0.8A , gdzie wszystko jest wyłączone.
Dzień dobry, Proszę o pomoc w lokalizacji usterki lub pomysłu, co można by jeszcze sprawdzić. Pacjentem jest Zafira B z 2010 r. o silniku 1.9 CDTI o mocy 120 KM. Auto ma problemy z odpalaniem z powodu problemów elektrycznych, a dokładniej znikającym prądem. Alternator został poddany regeneracji. Napięcie ładowania mierzone na klemach wynosi 14.45 V....
Przy wyłączonym czerwonym kablu radio się nie da włączyć. Sprawdzałem na obydwu kablach (czerwony i żółty) i efekt jest ten sam, ale jak się żółty odłączy to traci pamięć. Na razie radio nie rozładowuje mi akumulatora i jestem zadowolony z tego (wcześniej odłączałem klemę ujemną, ale trzeba było programować wszystko od nowa). Przekaźnik jest dlatego,...
Zdejmij ujemną klemę z akumulatora odczekaj ok. 2min. i z powrotem ją załóż ,Spróbuj odpalić samochód jeżeli zapali i będzie dobrze skontaktuj się ze mną.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, do klemy dodatniej przytykam czerwony kabel a do kabla z klemy dodatniej przytykam masowy czarny z multimetra? Witam . Dobrze zrozumiałeś , ale nawet gdybyś pomylił to nic się nie stanie - miernik pokaże wartość prądu ze znakiem ujemnym . :?: Tego typu pomiary bezpieczniej jest wykonywać na klemie ujemnej akumulatora...
Nie mam takiego miernika, aby zaczepić o przewód. Mam zwykły a w BMW odłączenie klemy grozi ogromnymi konsekwencjami tragicznymi w skutkach. Raz mnie podkusiło i odłączyłem akumulator, aby naładować do pełna bez żadnego poboru z auta - nigdy więcej tego nie zrobię. Moduł komfortu siadł sam z siebie, cena naprawy - 700 PLN Nie zrobiłem nic niepoprawnie,...
Dzień dobry, proszę o pomoc w ustaleniu "złodzieja prądu". Pobiera 0,15 A po całkowitym uśpieniu (drzwi od kierowcy otwarte, ale zaryglowane), centralny zamknięty, żadna żarówka się nie pali (schowek, bagażnik). Akumulator 2-letni, 70 Ah, 740 A. Po odłączeniu od auta utrzymuje stale napięcie 12,75 V. Ciągle doładowywany, bo po 3-4-5 dniach postoju napięcie...
Witam. Zdejmij ujemną klemę z akumulatora i po resecie komputera napisz czy wszystko wróciło do normy na benzynie.
Multimetr włącz na zakres pomiaru prądu stałego A np.10A i włącz go SZEREGOWO z akumulatorem, po zdjęciu klemy na wyłączonym silniku i wyjętych kluczykach ze stacyjki i wyłączonych wszystkich odbiornikach. Uwaga na alarmy, radia kodowane, trzeba zrobić to bez przerywania zasilania, to znaczy najpierw podłączyć amperomierz minusem do wyjścia z akumulatora...
Zdecydowanie, a nawet trzeba odłączać akumulator. Każda prawie instrukcja zaleca, żeby np. podczas ładowania akumulatora z zewnętrznego żródła odpinać ujemną klemę akumulatora.
Agran ma rację , pomiarów dokonaj jak świece żarowe przestaną grzać. Po stwierdzeniu już że nie grzeją i masz takie napićia jak piszesz to uszkodzony regulator, ale należy cały alternator poddać przeglądowi Powinno być blisko 14 do 14,4V!!!!!! Sprawdź jeszcze przewód od klemy ujemnej do masy samochodu czy ma dobre połączenie bo tam też spadek napięcia...
Właśnie zaiskrzyłeś na złączu i zrobiłeś porządki w radiu. A ktoś pisał w instrukcji - przed podłączeniem odłączyć ujemną klemę akumulatora.
Co do poziomu europejskiego - patrz na autka leasingowe, te zwykle giną przed 3 rokiem "życia" a jeżeli już to są dalej odsprzedawane. Nowe radia też zwykle 3 góra 4 lata chodzą dobrze a potem już się zaczynają problemy. Jeżeli chodzi o ujemną klemę - to prąd płynie od - do + (nośnikiem ładunku są elektrony - w metalach). A zauważ, że jak zakładasz...
Witam. Reset kompa to leczenie skutków a nie przyczyny złej pracy na PB. Reset należy zrobić tak:odłączyć klemę ujemną alumulatora na min 15 min. następnie założyć kleme spowrotem. Silnik powinien być mocno wychłodzony. Silnik uruchomić na PB ale nie dotykać pedału gazu aż osiągnie on temperaturę pracy i włączy się wentylator.to wszystko.Silnik będzie...
Jeżeli na zimnym też jest w granicach normy to poczyść styki i odłącz na chwilę ujemną klemę z akumulatora. Obserwuj co się będzie działo Pzdr.
Na początku sprawdź jakie masz napięcie ładowania, bez świateł, a potem włącz światła i dmuchawę 1. bez świateł 14.1do14.5 volta 2. ze światlami 13.8 do 14.4 volta, najlepiej jakby mial 14.0 do 14.4 wszystko przy 2000 obrotów silnika. Astry często lubią robić psikusy z alternatorem! Osobiście uważam że varta robi b.dobre akumulatory. Każdy centry standard...
Spróbuj takie prostego patentu. Odłącz ujemną klemę na 10 minut z akumulatora. zostaw włączony zapłon . Następnie wyłącz zapłon i podłącz klemę. Odpal silnik poczekaj 5 minut i jedź się przejechać. Jeśli nie to niech ktoś się wepnie komputerem i sprawdzi błędy w komputerze silnika.
Wypróbowałem metodę wyjęcia rozrusznika A140 od góry bez kanału i opuszczania silnika. Faktycznie jest to wykonalne ale pracochłonne. Mi zajęło to 3h wyciąganie i 2h zakładanie. Poniżej przebieg działań dla mniej doświadczonych mechaników amatorów: 1. Odłączyć klemę ujemną od akumulatora. 2. Spuścić płyn chłodniczy ( jest zawór na dole chłodnicy po...
Podłącz masę regulatora napięcia bezpośrednio do klemy ujemnej na akumulatorze przewodem 2,5 ^2 mm.
Zewrzyj w gnieżdzie diagnostycznym A i B i odczytaj kody usterki po ich usunięciu odłącz ujemną klemę akumulatora aby zresetować komputer.
Witam. Nie jestem pewien czy piszę w dobrym dziale, jeśli nie to proszę moderatora o przeniesienie. Mam pewien problem a mianowicie: Znajomy ma stadninę koni i posiada karuzelę do ich trenowania. Karuzela ta jest podzielona na 4 części tak jak na załączonym obrazku http://obrazki.elektroda.net/48_12391849... Do każdej części zostaje wpuszczony koń,...
Dzień dobry, Pacjent to Renault Traffic 2 z 2009 r, z silnikiem M9R 2.0 dci. Jest problem z poborem prądu, podczas pierwszego pomiaru wychodzi 0,2 A (amperomierz wpięty pomiędzy klemę ujemną akumulatora). Po krótkich poszukiwaniach znalazłem na półce pod kierownicą moduł teletransmisji, jakby samochód był gdzieś w jakimś systemie monitoringu (kiedyś),...
Bardziej drastyczny sposób to dodać kondensator między v0 (+) i v7 (-), zamiast do v7 może być do v9 (wtedy będzie na nim mniejsze napięcie) - to już musi poskutkować (spowolnić to miganie). Wsadze jutro 100u zamiast 47 i zobaczymy, jeśli nie pomoże to zastosuje 2ga metodę podana przez Ciebie czyli tak ? http://obrazki.elektroda.net/95_12616145...
Przez zapalniczkę się nie da bo teraz żaden samochód nie podaje na to gniazdo napięcia po wyłączeniu zapłonu. Dobre rozwiązanie to gniazdo haka ale raz nie każdy ma hak a dwa musi być gniazdo 13-biegunowe z wyprowadzonym stałym plusem. Przez OBD sprawa śliska, wszystko zależy jakim bezpiecznikiem zabezpieczony i w ogóle skąd ten "stały plus" pochodzi....
Prawdopodobnie jest to polonez z układem wtryskowym Boscha. Odepnij na chwilę ujemną klemę akumulatora i po założeniu sprawdż czy wszystko wróciło do normy. Jeśli tak to musisz zamontować dodatkowo w instalacji gazowej przekażnik resetujący komputer PD55
Witam, Winą wahań TPS'u była słaba masa na nim - 0,2V spadku napięcia miedzy klemą ujemną. Po podciągnięciu masy prosto od klemy minusowej auto zupełnie zmieniło prace. Zaraz po tym się zdusił teraz pracuję miękko i pedał gazu zrobił się "lżejszy", nie trzeba go głęboko wciskać. Nastąpiła duża różnica w zakresie niskich obrotów. Obecnie wahania są rzędu...
Mi to wygląda bardziej na brak masy i obwód zamyka się wszystkimi możliwymi drogami - między innymi przez kierunkowskazy. Na początek pomiar napięcia przy nieudanej próbie odpalenia pomiędzy ujemną klemą akumulatora a silnikiem/ramą/kierownicą.
Wyjmij rozrusznik 20 min roboty. Klucz 13 i odpiąć klemę od akumulatora dodatnią lub ujemna dowoli.
Z opisu który podałeś, najprawdopodobniej posiadasz regulator z 3 fazami. Zacznijmy od pomiaru iskrownika: 1. Rozłączyć kostki regulatora napięcia z instalacją elektryczną pojazdu; 2.Ustawić multimetr na test diody; 3. Sondę ujemną połączyć z masą pojazdu, może być to jakiś element ramy, ale najlepiej wykorzystać klemę ujemną akumulatora; 4. Sondą dodatnią...
Kolega „jarecki04” niezupełnie ma rację. Kolega chcieli sobie założyć akumulator bezobsługowy a ponieważ przeczytał w reklamie że podmiana akumulatora jest gratis więc się skusił. Okazało się że elektryk u przedstawiciela handlowego nie chciał mu dać gwarancji na akumulator twierdząc że do bezobsługowych musi być ładowanie na poziomie 13,6V...
Na 100% zaifekowany komputer benzynowy. Zdejmij ujemną klemę akumulatora odczekaj chwilę tj. parę minut i ponownie ją załóż, jeżeli na benzynie wszystko wróci do normy należy zrobić automatyczny resetkomputera i będzie oki.Pozdrawiam.
Witam Typowa usterka starszych leciwych samochodów.Przyczyną lekkiego świecenia się kontrolki łądowania podczas obciążenia instalacji najczęściej jest zła masa /duży opór / na przewodach ,lub uszkodzona dioda wzbudzenia na alternatorze lub starte szczotki .Należy srawdzić napięcie łądowania bez obciążenia powinno być około 14,3V oraz podczas obciążenia...
czyli odpinać ten komputer czy nie?jutro będę działać podam wyniki. Odepnij ale pamiętaj by przy odpinaniu stacyjka nie była przekręcona . Przedtem możesz odłączyć ujemną klemę z akumulatora. Do pomiaru podłączysz
Przy takim podłączeniu odbiorników 12 V "w połowie napięcia" zawsze istnieje ryzyko, które wzrasta w miarę jak śniedzieje klema ujemna na akumulatorze podłączonym do masy. W końcu opór jest na tyle duży, że nagle z + 12 robi się na (+) zaciskach CB i radioodtwarzacza -12V. Prąd ominie tędy ten "zaśniedziały" akumulator i "cofnie się" do masy przez radio....
Narysowałem taki szkic, popatrz uważnie. W aucie zawsze jest zasilany choćby zegarek ale nie tylko, ale np jak zapomni wyłączyć zapłon czy światła z zdejmie ujemną klemę to jak się obwód drugiego akumulatora zamknie przez elektrykę auta i współną masę i zasili odwrotnym zasilaniem radio. SławeK
Też mi się zdawało, że piszemy tutaj o rzczach na których się znamy. Sugeruje więc odkręcić klemę na zacisku ujemnym akumulatora, co znacząco nie wpłynie :D na wynik pomiaru prądu w obwodzie, natomiast na pewno zmniejszy ryzyko poparzeń (zarówno termicznych, jak i chemicznych).
https://obrazki.elektroda.pl/7620949300_... Dzisiaj zrobiłem następujące rzeczy. Opisze je chronologicznie. Samochód stał z odpiętą klemą plusową (+) prawie dwa dni. Nie padał deszcz i wilgotność była na pewno mniejsza niż w dniu wystąpienia usterki. Podłączyłem klemę plusową i od razu wiedziałem, że nie odpali bo wyskoczył czerwony...
1 pin zasilanie z bezpiecznika f36 10amper czerwony przewod.2 pin masa czarny.3 pin szary przewod do 41pin sterownika wraz z czujnikiem akumulatora zamontowanym na klemie ujemnej. Silnik d4fb 1.6crdi
Mówisz.o tym przewodzie co idzie do klemy ujemnej akumulatora??
Dzięki za odpowiedź. Co do przewodów to spadek napięcia na nich jest w normie. Sprawdzałem ile powinien wynosić, a moje wartości to: Spadek na + 0.05v, 0.014 spadek na - Co do akumulatora to ma 7 lat. Byłem w sklepie/serwisie z akumulatorami i specjalnym urządzeniem został sprawdzony. Jego pojemność to 75% oryginalnej, stan urządzenie oceniło na dobry...
Z modułem poduszki raczej radziłbym ci nic nie kombinować ale zlecić to ASO.Samemu to zbyt niebezpieczne.Swoją drogą może uderzyłeś gdzieś w krawężnik i został odpalony 1 stopień w module.Mam jeszcz radę jeżeli coś robisz wukładzie poduszek to najpierw zdejmij ujemną klemę z akumulatora i odczekaj jakiś czas aby rozładowały się kondensatory to dla bezpieczeństwa.
To skad napiecie 13v na alternatorze???? Przeczytaj dokladnie, bo sie osmieszasz. Akumulator rozruchu i komfortu, sa ładowane równocześnie, z tym że komfortu bezpośrednio z alternatora (jednego, jedynego !), a rozruchowy poprzez przekaźniki, i tak być musi. Jest na nim napięcie prawidłowe. Skoro mierzył pewnie na biegunach akumulatora, a nie względem...
Odpinasz jedną klemę w akumulatorze (sugeruje ujemną :D) i wpinasz amperomierz. Wyciągasz kolejno bezpieczniki, aż trafisz ten, po którego wyjęciu prąd spadnie. Jak nie trafisz - napisz. Chiba, że to nie za duży pobór, tylko problem z akumulatorem.
Odłącz akumulator, odczekaj 15 minut, podłącz w kolejności: klema dodatnia, klema ujemna i wtedy sprawdź.
Na pewno to Mostek prostowniczy z czoła ma oznaczone lewa i prawa nózka wtyku konektorowego po przekątnej tam gdzie mas narysowana sinusoidę znak ~1 podłączasz uzw wtórne transformatora a następna para to znaczy prawa i lewa nóżka przekątna para to będzie plus i minus musisz spojrzeć oznaczone +o wyjście pod które podłączysz amperomierz a z miernika...
Witam. Jeżeli można o coś zapytać, to którą klemę się odłącza?? dodatnią czy może ujemną. Pytam bo każdy mi mówi co innego. Dziękuję z góry.
Chcąc sprawdzić poprawnie prąd pobierany przez ładowany akumulator należy wpiąć się szeregowo amperomierzem pomiędzy dodatni zacisk prostownika a dodatnią klemę akumulatora. Można dodatni, można ujemny. To nie ma żadnego znaczenia.
To poprosimy o wynik pomiaru napięcia ładowania i wyniki pomiarów spadków napięcia akumulator klema ujemna a silnik, klema ujemna a nadwozie, klema dodatnia a zacisk na alternatorze. Wtedy pogadamy.
Od ujemnej klemy kolego. Tak 8mm2 jako dodatkowy wystarczy, Broń Boże plus do obudowy silnika, chyba że chcesz spawać. Co do reszty dziwnie działających urządzeń cieńszy około 2.5mm.
Witam mam akumulator jak na zdjęciu napięcie spoczynkowe po nocy wynosi 12.1 V chciałbym go podładować przed zimą i tu moje pytanie czy da się go otworzyć żeby sprawdzić poziom elektrolitu (jakoś nie mogę podważyć obudowy pod napisem uszkadzam tylko krawędzie) oraz jak długo go ładować bez otwierania zwykłym prostownikiem (zdjęcie poniżej). Futura...
Jedno co mnie martwi to na masie silnika mam 10ohm, 10 omów między masą silnika a ujemną klemą akumulatora? To gdzieś zapewne jest przerwa, nie pamiętam czy w Focusie I miałem linkę masową czy nie... Rozrusznik kręci? Jeśli powyższy pomiar rezystancji jest prawidłowy to nie ma prawa kręcić. Problem pojawił sie nagle czy po jakimś grzebaniu pod maską?
Plus do plusa a minus z dawcy do masy silnika biorcy. Chodzi tylko o wyeliminowanie spadków napięcia pomiędzy ujemną klemą akumulatora biorcy a masą jego silnika. Ta zasada dotyczy zarówno silników diesla jak i benzynowych. Do diesla potrzebne są zdecydowanie grubsze przewody rozruchowe, trzeba patrzeć na średnicę plecionki miedzianej wewnątrz przewodu...
Najprościej to ściągnąć klemę minusową i podłączyć amperomierz szeregowo pomiędzy klemę a biegun ujemny akumulatora odczekać chwilę i zobaczyć na jakiej wartości ustabilizował się prąd najlepiej jak są to setne ampera.Jeżeli prąd jest duży (powyżej 0,5A) to wyciągamy bezpieczniki (tylko te ktore są pod napięciem) i obserwujemy amperomierz ,jeżeli natężenie...
Nie dołączaj wzbudzenia bezpośrednio do akumulatora, puki nie uruchomisz go to będzie wszystko dobrze, ale jak go uruchomisz to na pewno uszkodzisz diody wzbudzenia, ponieważ poprzez te diody popłynie zbyt duży prąd. Zmierz napięcia: - pomiędzy D+ a masą alternatora, - pomiędzy B+ a masą alternatora, - pomiędzy D+ a B+. - pomiędzy masą alternatora,...
moduł jest na klemie ujemnej aku
Fakt, 800mA to grubo za dużo. Wymiana mostka, szczotek, łożysk, jak uzwojenia są o.k. i nie ma rowków od szczotek, ma tę przewagę nad kupnem oryginalnej używki, że masz altka po regeneracji, zamiast kota w worku. A co się tyczy PCM, to komp powinien wykrywać napięcie ładowania które powinno dla aku 12V wynosić 14.4V, a nie prąd, który waha się w sporych...
Po zdjęciu klemy ujemnej, w celu reseta ecu należy wcisnąć pedał hamulca na około 20 sekund. Dodano po 2 Sprawdzić wszystkie bezpieczniki.
Spróbowałem wypiąć dwupinową wtyczkę od modułu IBS na klemie ujemnej, auto wywalało te same błędy, więc stwierdziłem, że tam musi występować problem. Zamówiłem i wymieniłem moduł na nowy, jednak błędy pozostają te same. Przewody CAN są zachowane w dobrym stanie. Podejrzewam, że moduł sterowania napięciem baterii BPGA może być kopnięty, przez co nie...
Klema ujemna wymieniona bo na niej jest pomiar. Najdziwniejsze to że moduł akumulatora pokazuje prawidłowe ladowanie a błąd jestyw ECU i w jego danych w odczycie jest napięcie 4V
Sprawdź biegunowość. Na amperomierzu powinno być oznaczone "+" i "-". "-" do mostka, a "+" do klemy ujemnej (minusowej). Jak nie zadziała to uszkodzony.
nową klemę klemę dodatnią bezpiecznik klemę
grubo drutu nawojowego termostat lodówka turystyczna rozgałęźnik multimedia
oswietlenie kabiny magazyn energii piasek
Fiat Stilo: Skaner OBD2 przestaje reagować Wsad BIOS Lenovo IdeaPad S145-15IWL - jak pobrać i zaktualizować?