Widzę że nie dopisałem jak kable podłączyć.Szeregowo czyli odpinasz klemę np dodatnią i miernik jeden koniec klema a drugi kabel który zakładasz na klemę.Wyłącz tylko wszystko drzwi zamknij aby lampka nie świeciła i nie rób tego na odpalonym silniku tylko.Odczekaj do minuty gdyby prąd był za duzy i skakał
Przepraszam ale ciśnie się niecenzuralne słowo na usta. Kolejny wpis z cyklu "Odwrotnie podłączyłem ładowanie" Ludzie, przy prawidłowym oznakowaniu przewodów (wystarczy: plus-czerwony, minus-czarny) pomyłka jest niemożłiwa. Możliwe jest niedbalstwo, niechlujstwo lub brak podstawowej wiedzy jak odróżnić klemę dodatnią od ujemnej.
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
Silnik gdy jest zimny pracuje na ssaniu. To fakt oczywisty. Za dobór odpowiedniego składu mieszanki i wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu odpowiada komputer, który pozyskuje informacje z czujników a w szczególności sondy (sond) LAMBDA. Możliwe, że "gazownik" podczas instalacji przypadkowo ją uszkodził, czego efektem może być właśnie taki rezultat. Jednak...
Nie rozumię jak po wyjęciu ustaje a po włożeniu spada? Ty masz mierzyć prąd a nie żadne napięcie. Wpinasz miernik pomiędzy plusowy słupek akumulatora a dodatnią klemę akumulatora, włączasz na pobór prądu i dopiero robisz testy.
Robiłem coś podobnego, wyłączyłem gaz i odłączyłem klemę dodatnią z akumulatora na cała noc, rano podpiąłem aku i na zapłonie automatycznie włączył mi się gaz ale jeszcze raz go wyłączyłem i odpaliłem auto, zrobiłem na samej benzynie około 60 km ale nic to nie dało dalej go dławi. Zapomniałem dodać że jak go dławi i dodaję gazu to dziwnie strzela taj...
Zacytuję co napisałeś z wyjaśnieniem. Chodzi o to, żebyś nie zakładał klucza na klemę dodatnią pod prądem, bo w przypadku, kiedy tym kluczem czegoś jeszcze dotkniesz, to upalisz sobie palce, przepalisz przewód i zrobisz pożar, wysadzisz akumulator w powietrze, oślepniesz, albo po prostu najesz się strachu. W rzeczowej już Syrenie w oryginale oczywiście,...
Elektromagnes do wymiany. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/image... . Zewrzyj jeszcze klemę dodatnią z małą śrubka do której podłączony jest włącznik rozrusznika, czy też tylko pyka elektromagnes czy przewód jest za cienki i spadek napięcia jest.
Klemę dodatnią dokładnie obejrzyj pod czerwoną klapką ;) Szarpane było...
BAT podpiąłem pod totalnie pusty slot gdzie jest napięcie ciągle. Natomiast ACC podpiąłem pod zapalniczkę i jest progress. Główny wideorejestrator gaśnie bo zgaszeniu pojazdu i wyjęciu kluczyków ale tylny wideorejestrator nie działa w trybie parkingowym... (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź Po wyjęciu kluczyka kamera tylna nie przechodzi w tryb...
Na temat świstów i zakłóceń pisałem już kilkanaście postów powyżej. To ja też podpytam. Standardowe radio columbus rns510 w superbie 2 gra bez najmniejszych szumów w głośnikach. Zakupiłem takie radio https://pl.aliexpress.com/item/328520586... Po podłączeniu słychać szum w głośnikach, nie zależnie czy auto jest...
Dzisiaj się wybieram to robić. Zrobie Foto-relację i zamieszczę na Forum. Dzięki jeszcze raz. Bateria już wymieniona. Pozwalam sobie zamieścić instrukcję poniżej. Jak widać dostęp do akumulatora jest wredny. Odkręcamy górną osłonę filtru powietrza, są tam wkręty. Aby dostać się do wszystkich śrubek trzeba zdjąć górną osłonę silnika. Następnie odpinamy...
Przez zapalniczkę się nie da bo teraz żaden samochód nie podaje na to gniazdo napięcia po wyłączeniu zapłonu. Dobre rozwiązanie to gniazdo haka ale raz nie każdy ma hak a dwa musi być gniazdo 13-biegunowe z wyprowadzonym stałym plusem. Przez OBD sprawa śliska, wszystko zależy jakim bezpiecznikiem zabezpieczony i w ogóle skąd ten "stały plus" pochodzi....
Witam Ja mam taki sam problem z grzaniem świec jak Dominikk3 w audi A3. Tzn. przed uruchomieniem silnika świece nie grzeją pomimo, że temperatura jest ujemna np. ok-3st.C. Grzeją dopiero po uruchomieniu silnika około 2minut. Do tej pory było odwrotnie po przekręceniu kluczyka grzały świece około 5-8s.w zależności od temp. i dopiero uruchamiałem silnik...
Mam problem ze światłami ,mianowicie nie mogę przełączyć świateł mijania na postojowe jak również nie mogę wyłączyć świateł mijania poprzez przekręcenie manetki .Po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki dalej palą się światła mijania.Jedyne mogę odłączyć klemę dodatnią od akumulatora wtedy wiadomo światła się wyłańczają .Jest to uciążliwe ponieważ zawsze...
https://obrazki.elektroda.pl/4478980500_... Witam forumowiczów, Mam problem z moim Fordem, w sumie przez własną głupotę. Chciałem moim Fordem odpalić inne auto na kable. Ale w moim Fordzie akumulator jest zabudowany w plastikowej obudowie. Ściągnąłem pierwszy plastik i miałem dostęp do plusa. Natomiast cała reszta akumulatora znajduje...
Chcąc sprawdzić poprawnie prąd pobierany przez ładowany akumulator należy wpiąć się szeregowo amperomierzem pomiędzy dodatni zacisk prostownika a dodatnią klemę akumulatora. Można dodatni, można ujemny. To nie ma żadnego znaczenia.
To w takim razie gdzie jest podpięte D+ z prostownika? Pod dodatnią klemę akumulatora (przed stacyjką), czy gdzieś indziej?
Z opisu który podałeś, najprawdopodobniej posiadasz regulator z 3 fazami. Zacznijmy od pomiaru iskrownika: 1. Rozłączyć kostki regulatora napięcia z instalacją elektryczną pojazdu; 2.Ustawić multimetr na test diody; 3. Sondę ujemną połączyć z masą pojazdu, może być to jakiś element ramy, ale najlepiej wykorzystać klemę ujemną akumulatora; 4. Sondą dodatnią...
12pawel napisał: Ja mam sprawny alternator więc nie ujrzę na mierniku nic innego jak 14,3V. Pozdrawiam Po uruchomieniu silnika zdejmij na chwilę klemę ujemną, lub dodatnią z akumulatora ( jak wolisz ) i dodaj gazu, tak do 3000 obr/min. Zobacz co się stanie? Daj się życiu zaskoczyć. :cry: A później napisz mam ile kosztowały wymienione kasety ECU. :D
Wyjmij rozrusznik 20 min roboty. Klucz 13 i odpiąć klemę od akumulatora dodatnią lub ujemna dowoli.
Jeżeli jest radio to odłącz je i sprawdź ponownie. Radia mają podpięty + do potrzymania pamięci. Bywały przypadki nadmiernego poboru prądu. Poza tym przy wyłączonym zapłonie odłączaj klemę dodatnią i przysłuchaj się czy nie klepocze jakiś przekażnik (pozostałość po alarmie). Pozdrawiam.
Napięcie ładowania jest OK. Pisałem żeby zdjąć dodatnią klemę z akumulatora i przy wyłączonej stacyjce zmierzyć prąd pobierany z akumulatora. Powinny być mA. - prąd czuwania: Radio + komputer.
Tak jak już napisano, kolejność nie ma znaczenia, aby sobie tylko krzywdy nie zrobić. W pojeździe w którym odkręca się śruby/nakrętki przy klemach ma znaczenie, jak odkręcasz pierwsze klemę dodatnią i dotkniesz kluczem do nieizolowanej masy to Ci sypnie iskrami po oczach. Jak zaczniesz od ujemnej to taka sytuacja nie zaistnieje. Szczególnie ma to znaczenie...
Kod 10 to nabój pirotechniczny rozpinający dodatnią klemę akumulatora i to jest to co znalazłeś.
Witam. Mam problem w seicento 900 z lewym kierunkowskazem. To znaczy gdy auto stoi w miejscu na zapłonie po włączeniu lewego kierunkowskazu świeci bez przerywy i wydaje dzwięk zwarcia który dobiega z bezpieczników. Ale gdy nie włączę żadnego kierunkowskazu po wciśnięciu hamulca zapala mi się i świeci kierunkowskaz. I nie zabardzo wiem co mam robić ściągałem...
Odłączyłem klemę dodatnią dosłownie na 5 sek. I przestał działać pilot który jednocześnie uruchamiał alarm.W alarmie jest włącznik na kluczyk-nie reaguje.Zapasowy pilot-nie reaguje.Kontrolka(wduszana przed dźwignią zmiany biegów) nie świeci,nie mruga.Kluczykiem normalnie otwieram zamykam i domykam szyby,piloty nic nie reagują... Piloty obydwa są orginalne...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem akumulatora w Suzuki Lianie z 2004r 1.6 benzyna. Wymieniłem akumulator na nowy, wymieniłem alternator na również nowy i w dalszym ciągu są problemy. Gdy rozpocząłem pomiary po wymianie alternatora wskaźnik pokazywał 12,4V przy zgaszonym silniku. Po odpaleniu było zaledwie 12,7-8V. Po przejechaniu kilkunastu...
witam, drugi raz w tym roku rozładował mi się nowy akumulator do zera w około 5 godzin pierwszy raz 8 kwietnia problem opisałem na innym forum: ,,witam, ostatnio czyściłem klemę dodatnią przy starym akumulatorze bo była strasznie zaśniedziała i po tym zabiegu było ok. akumulator działał jakieś cztery dni, jednak pewnego wieczoru otwieram drzwi auta...
sprawdż dodatnią klemę akumulatora. niestyk na dodatkowym(dokręcanym) przewodzie może powodować takie objawy moduł widzi niższe napięcie i podkręca alternator do wysokiego napięcia
Witam. Jeżeli można o coś zapytać, to którą klemę się odłącza?? dodatnią czy może ujemną. Pytam bo każdy mi mówi co innego. Dziękuję z góry.
Dziękuję za pomoc, udało się znaleźć przyczynę - szczotki na regulatorze napięcia alternatora. Zdjąłem regulator napięcia z alternatora, rozruszałem szczotki - były mocno zabrudzone i prawie się nie poruszały, założyłem regulator, odpaliłem, zmierzyłem napięcie na akumulatorze i było już 13.5 V. Zrobiłem też test zdejmując klemę dodatnią z akumulatora...
Co do poziomu europejskiego - patrz na autka leasingowe, te zwykle giną przed 3 rokiem "życia" a jeżeli już to są dalej odsprzedawane. Nowe radia też zwykle 3 góra 4 lata chodzą dobrze a potem już się zaczynają problemy. Jeżeli chodzi o ujemną klemę - to prąd płynie od - do + (nośnikiem ładunku są elektrony - w metalach). A zauważ, że jak zakładasz...
Nic to niepomogło, próbowałem z minusową i dodatnią klemą i nic. Czy mając wciśnięty stop podłączyć drugą klemę czy nie ??? Czy jedyną możliwością to ominięcie immo i udanie się do elektronika,w celu jego wyłączenia ? Jedyną najtańszą możliwością ? Dzwoniłem do serwisu FIAT-a i powiedziano mi , że ominięcie immo jest niemożliwe, tylko wymiana centralki,...
Każde urządzenie elektroniczne ma zamontowany elektrolityczny kondensator filtrujacy napięcie zasilania .W momencie odłączenia minusowej klemy stanowi on krutkotrwałe ale napięcie zasilania .Rozładowuje sie on na dwa sposoby . Poprzez samorozładowanie i błądzące prądy . Klemy można odkrecać krutkim kluczem. A jak odłączysz dodatnią klemę to kondensator...
Kolego wesoledi W nowszych modelach samochodów fabrycznie już jest wbudowany w dodatnią klemę ŁADUNEK który w razie wypadku "odstrzela" klemę wyłamując ją od akumulatora w momencie wystrzelenia poduszek . Ma to na celu zapobiegnięciu zwarć na instalacji i dodatkowym pożarom . Oczywiście sam sterownik ma krótkie podtrzymanie zasilania aby wszystkie ładunki...
Nie jestem audiofilem, co faktycznie, obniża cenę kabli. :P Obecny mój wzmacniacz, który chce założyć to Gelhard GXV 369 spięty w 2Ch. Nad paczką myśle, bo ta co miałem dotychczas w 15 sekund widowiskowo skończyła życie. :) Nie wykluczam jeszcze mocniejszego wzmacniacza w przyszłości, bo obecnie niby mam 4x 30W w drzwiach, ale zmienię je na 4x 70W +...
ale bezpieczniki ok i w bezpiecznikach pod maską prąd jest Sprawdź połączenia za bezpiecznikami i szukaj jakiś nadpaleń, przetopień itp. gdyż w przypadku nadmiernego obciążenia bezpiecznik nie musi zawsze zadziałać. sprawdziłem iw stacyjce nie ma zasilania więc cewka też nie Proponuję ci posprawdzać wszystkie kostki, łączenia przewodów na drodze od...
Wyłącznika? Raczej stycznika na 300A. Nie polecam jednak robienia tego. Włącz amperomierz w szereg (plus amperomierza do plusa akumulatora, minus amperomjerza do klemy dodatniej.) Podaj wartość pradu postojowego. Nie odpalaj silnika bo miernik zniknie.
W poprzednim tygodniu wymieniałem sprzęgło przy clio III.Wszystko poskręcane,zakładam klemę na aku ,a auto jedzie do przodu.O mały włos przygniótł by mnie do falbanka.Okazało się że nie wyłączyłem stacyjki jak był odłączony akumulator,a że owa stacyjka była uszkodzona i nie odbijała na rozruszniku auto ruszyło do przodu.Rutyna i pośpiech.Dobrze że zdążyłem...
Niedawno zakupiłem ten miernik używany na allegro. Chciałem wypróbować przy okazji regulacji gazu w aucie, z racji braku obrotomierza, pomiar obrotów (ikona RPM na pomiarze częstotliwości). Mam astrę F (1.4 na monowtrysku) z cewką zapłonową, wiec podpiąłem się między ujemną klemę akumulatora a przewód 12V sterujący cewką zapłonową. Niestety miernik...
No, akumulatory są zasłonięte i widać tylko klemy dodatnie.
groun to - czyli podłączasz go do blachy po zdrapaniu szczotką druciną lakieru....remote to niebieski kabelek odchodzący od kostki ISO przy radiu więc musisz taki cienki kabelek od wzmacniacza do niego poprowadzić...supply to +....ciągniesz czerwony gruby kabel napięciowy do klemy dodatniej....pamiętaj o bezpieczniku na kablu....no i jeśli masz 1 wyjście...
Na klemie dodatniej masz bezpieczniki, zacznij od sprawdzenia tych bezpieczników. Nie spotkałem się z klemą pirotechniczną w Kia\Hyundai. Na klemie minusowej masz czujnik akumulatora. Próbowałeś mostkować przekaźnik rozrusznika?
Autoelektronika wyszła właśnie ze strefy minimalizmu. Dam przykład jak walczyłem z instalacją lokalizatora GPS w rocznej Octawii. Moduł pobiera 80mA więc kto zabroni go ukryć i poprowadzić zasilanie prosto z klemy dodatniej aku ? Zabroni CEM! wykrywa każdy pobór powyżej 10mA i nie uśpi auta. Zamontowane czujniki prądu są tak czułe że wykrywają już 10mA....
Myślicie czy to ma znaczenie (dla bezpieczeństwa elektroniki) czy ładujemy akumulator podłączony dla auta? Czy bezpieczniej jest odłączyć akumulator do ładowania prostownikiem? Mówie szczególnie o nowszych autach gdzie na klemie dodatniej są jeszcze jakieś rzeczy podłączone.
Kolega „jarecki04” niezupełnie ma rację. Kolega chcieli sobie założyć akumulator bezobsługowy a ponieważ przeczytał w reklamie że podmiana akumulatora jest gratis więc się skusił. Okazało się że elektryk u przedstawiciela handlowego nie chciał mu dać gwarancji na akumulator twierdząc że do bezobsługowych musi być ładowanie na poziomie 13,6V...
Opisz, proszę, jak to mierzyłeś? Jedynym poprawnym sposobem zmierzenia, będzie pomiar oporności pomiędzy klemą dodatnią a liniami CAN przy odłączonym akumulatorze.
Na filmiku zamieszczonym przez autora postu widać, że do klemy dodatniej jest poprzez śrubę imbusową dodawany kabel od alternatora, ale nie widać śladów czyszczenia tego połączenia. Widać także izolację na kablu dochodzącym do klemy. Zwykle nie dbamy o połączenia kablowe, a czasami przydałoby przejrzeć stan elektryki i stan połączeń.
Odłącz akumulator, odczekaj 15 minut, podłącz w kolejności: klema dodatnia, klema ujemna i wtedy sprawdź.
nową klemę bezpiecznik klemę klemę ujemną
słuchawki studyjne schemat suszarka toyota toyota camry
electrolux ew7w4 lutownica kolbowa
Podłączenie pinów NFR/NFL radia RNS310 do chińskiego radia z CarPlay Impedancja transformatora wyjściowego - kluczowe informacje