Widzę że nie dopisałem jak kable podłączyć.Szeregowo czyli odpinasz klemę np dodatnią i miernik jeden koniec klema a drugi kabel który zakładasz na klemę.Wyłącz tylko wszystko drzwi zamknij aby lampka nie świeciła i nie rób tego na odpalonym silniku tylko.Odczekaj do minuty gdyby prąd był za duzy i skakał
Przepraszam ale ciśnie się niecenzuralne słowo na usta. Kolejny wpis z cyklu "Odwrotnie podłączyłem ładowanie" Ludzie, przy prawidłowym oznakowaniu przewodów (wystarczy: plus-czerwony, minus-czarny) pomyłka jest niemożłiwa. Możliwe jest niedbalstwo, niechlujstwo lub brak podstawowej wiedzy jak odróżnić klemę dodatnią od ujemnej.
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
Opisz, proszę, jak to mierzyłeś? Jedynym poprawnym sposobem zmierzenia, będzie pomiar oporności pomiędzy klemą dodatnią a liniami CAN przy odłączonym akumulatorze.
Klemę dodatnią dokładnie obejrzyj pod czerwoną klapką ;) Szarpane było...
Elektromagnes do wymiany. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/image... . Zewrzyj jeszcze klemę dodatnią z małą śrubka do której podłączony jest włącznik rozrusznika, czy też tylko pyka elektromagnes czy przewód jest za cienki i spadek napięcia jest.
Robiłem coś podobnego, wyłączyłem gaz i odłączyłem klemę dodatnią z akumulatora na cała noc, rano podpiąłem aku i na zapłonie automatycznie włączył mi się gaz ale jeszcze raz go wyłączyłem i odpaliłem auto, zrobiłem na samej benzynie około 60 km ale nic to nie dało dalej go dławi. Zapomniałem dodać że jak go dławi i dodaję gazu to dziwnie strzela taj...
Zacytuję co napisałeś z wyjaśnieniem. Chodzi o to, żebyś nie zakładał klucza na klemę dodatnią pod prądem, bo w przypadku, kiedy tym kluczem czegoś jeszcze dotkniesz, to upalisz sobie palce, przepalisz przewód i zrobisz pożar, wysadzisz akumulator w powietrze, oślepniesz, albo po prostu najesz się strachu. W rzeczowej już Syrenie w oryginale oczywiście,...
Dobrze, na spokojnie, w 99% przypadkach pada regulator, jeżeli chodzi o ten czarny przewód w regulatorze, jest to przewód plusowy, najprawdopodobniej pociągnięty do stacyjki, możesz sprawdzić multimetrem na zakresie pomiaru diody (testu przejścia), stacyjka musi być w pozycji "ON" i powinno pojawić się przejście pomiędzy klemą dodatnią akumulatora,...
Jeszcze jeden link do aukcji i posłużę się Regulaminem!!! Odłącz, oczywiście przy ZGASZONYM silniku, klemę dodatnią, miernik ustaw na zakres mA, plus do baterii, minus(masa) do klemy. Oczywiście drzwi zamknięte, wszystko wyłączone.
Sprawdź jakość połączenia między alternatorem i dodatnią klemą akumulatora. Podstaw jeszcze jeden regulator napięcia, jeśli reg. nie jest Bosch tylko jakaś podróba to też może być podobnie. A 14,4 V to jest górna granica nieraz trudna do osiągnięcia, jak będzie 14V to też będzie dobrze.
Mogę doradzić bardzo prosty test. Weź czarny przewód rozruchowy. Jednego krokodylka zapnij do skrzyni biegów, a drugiego do minusowej klemy akumulatora. Następnie spróbuj zakręcić rozrusznikiem. Jeżeli zapali, to byłoby wskazywało na przewiany przewód masowy, który już został wcześniej wspomniany, lub jego zaśniedziały konektor. Jeżeli nie zapali,...
Podłącz przewód oznaczony jako (+12 V power, ACC) czerwony z +12 V podtrzymanie (+12 V battery)żółty przewód , albo z klemą dodatnią bezpośrednio.
Mam problem ze światłami ,mianowicie nie mogę przełączyć świateł mijania na postojowe jak również nie mogę wyłączyć świateł mijania poprzez przekręcenie manetki .Po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki dalej palą się światła mijania.Jedyne mogę odłączyć klemę dodatnią od akumulatora wtedy wiadomo światła się wyłańczają .Jest to uciążliwe ponieważ zawsze...
Nie rozumię jak po wyjęciu ustaje a po włożeniu spada? Ty masz mierzyć prąd a nie żadne napięcie. Wpinasz miernik pomiędzy plusowy słupek akumulatora a dodatnią klemę akumulatora, włączasz na pobór prądu i dopiero robisz testy.
Jeżeli jest radio to odłącz je i sprawdź ponownie. Radia mają podpięty + do potrzymania pamięci. Bywały przypadki nadmiernego poboru prądu. Poza tym przy wyłączonym zapłonie odłączaj klemę dodatnią i przysłuchaj się czy nie klepocze jakiś przekażnik (pozostałość po alarmie). Pozdrawiam.
Ładowanie jest prawidłowe, jeżeli chodzi o kabel (mam na myśli ten między klemą dodatnią a listwą zasilającą na obudowie akumulatora) tak on się troszeczkę nagrzewa ponieważ izolacja jest wykonana z domieszką gumy z kauczukiem jest bardzo miękki. Rolka w całości z napinaczem w oryginale, chyba że zamiennik oferuje taką możliwość.
Tak jak już napisano, kolejność nie ma znaczenia, aby sobie tylko krzywdy nie zrobić. W pojeździe w którym odkręca się śruby/nakrętki przy klemach ma znaczenie, jak odkręcasz pierwsze klemę dodatnią i dotkniesz kluczem do nieizolowanej masy to Ci sypnie iskrami po oczach. Jak zaczniesz od ujemnej to taka sytuacja nie zaistnieje. Szczególnie ma to znaczenie...
Witam.Mam taki problem,wczoraj kiedy odłączałem akumulator od UPS-a(dodam że akumulatory są na zewnątrz UPS-a,ze względu na ich rozmiar)upadł mi klucz na klemę dodatnią+,i dotknęło obudowę,oczywiście zrobiło się zwarcie,poszedł dym.Po rozkręceniu widoczne są wystrzelone tranzystory 5 sztuk,nie ma więcej widocznych uszkodzeń.Myślicie że poszło coś więcej?Nie...
Silnik gdy jest zimny pracuje na ssaniu. To fakt oczywisty. Za dobór odpowiedniego składu mieszanki i wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu odpowiada komputer, który pozyskuje informacje z czujników a w szczególności sondy (sond) LAMBDA. Możliwe, że "gazownik" podczas instalacji przypadkowo ją uszkodził, czego efektem może być właśnie taki rezultat. Jednak...
To w takim razie gdzie jest podpięte D+ z prostownika? Pod dodatnią klemę akumulatora (przed stacyjką), czy gdzieś indziej?
Na temat świstów i zakłóceń pisałem już kilkanaście postów powyżej. To ja też podpytam. Standardowe radio columbus rns510 w superbie 2 gra bez najmniejszych szumów w głośnikach. Zakupiłem takie radio https://pl.aliexpress.com/item/328520586... Po podłączeniu słychać szum w głośnikach, nie zależnie czy auto jest...
Jeśli masz gdzieś duże spadki napięć, czyli straty, to żeby uzyskać właściwy poziom napięcia i ładowania, to musisz z alternatora dostarczać tyle energii, by zostały te straty pokonane. Podjedź na kanał i sprawdź, jak wgląda połączenie przewodów na rozruszniku. Zmierz różnicę napięć między wyjściem alternatora, a klemą DODATNIĄ i masą alternatora, a...
Chcę go użyć do podglądu natężenia wychodzącego wprost z alternatora. Alternator daje max 180 amper . Pytanie tylko ile pobiera rozrusznik samochodu A co ma do rzeczy rozrusznik? Z alternatora nie pobiera A dla przykładu gdybym chciał zastosować amperomierz między akumulatorem a klemą dodatnią, to rozumiem, że bocznik mógłby nie wyrabiać i się nadmiernie...
Napięcie mierzone między śrubą na alternatorze a klemą dodatnią (nie słupkiem akumulatora). 10 mV mierzone na wolnych obrotach, akumulator bierze około 4 A, około 10 A elektronika. 70 mV też wolne obroty, włączone wszystkie światła, tylna szyba, dmuchawa na opór. Mierzełem na rozgrzanym silniku. Na zimnym jeszcze włacza sie w automatyce ogrzewanie elektryczne...
Wyjmij rozrusznik 20 min roboty. Klucz 13 i odpiąć klemę od akumulatora dodatnią lub ujemna dowoli.
Witam Od jakiegoś tygodnia mam problem z akumulatorem Varta 74Ah w moim Audi A3 2000r 1.9TDI. Nie wiem czy wymaga już wymiany czy po prostu coś go "rozbija". Ładowanie jest, mierzyłem prąd upływu : Odpiąłem klemę dodatnią, wpiąłem amperomierz szeregowo. Ustawiłem zakres 20A, multimetr pokazał mi 0,55. Czy prąd upływu nie jest zbyt duży ? Co może go...
Witam Ja mam taki sam problem z grzaniem świec jak Dominikk3 w audi A3. Tzn. przed uruchomieniem silnika świece nie grzeją pomimo, że temperatura jest ujemna np. ok-3st.C. Grzeją dopiero po uruchomieniu silnika około 2minut. Do tej pory było odwrotnie po przekręceniu kluczyka grzały świece około 5-8s.w zależności od temp. i dopiero uruchamiałem silnik...
Samochód był sprowadzony po lekkiej stłuczce. Akumulator z tego co się orientuję został wymieniony na inny, nieco wyższy niż oryginalny Opla. Ostatnio zauważyłem, że śrubka od klemy dodatniej jest jakby upalona. Po miesiącu była już dość solidnie upalona, tak jakby ktos spawarką po niej przeleciał. Z tego co zauważyłem to w jednym miejscu na masce jest...
Wyłącznika? Raczej stycznika na 300A. Nie polecam jednak robienia tego. Włącz amperomierz w szereg (plus amperomierza do plusa akumulatora, minus amperomjerza do klemy dodatniej.) Podaj wartość pradu postojowego. Nie odpalaj silnika bo miernik zniknie.
Odłączyłem klemę dodatnią dosłownie na 5 sek. I przestał działać pilot który jednocześnie uruchamiał alarm.W alarmie jest włącznik na kluczyk-nie reaguje.Zapasowy pilot-nie reaguje.Kontrolka(wduszana przed dźwignią zmiany biegów) nie świeci,nie mruga.Kluczykiem normalnie otwieram zamykam i domykam szyby,piloty nic nie reagują... Piloty obydwa są orginalne...
Kod 10 to nabój pirotechniczny rozpinający dodatnią klemę akumulatora i to jest to co znalazłeś.
Chcąc sprawdzić poprawnie prąd pobierany przez ładowany akumulator należy wpiąć się szeregowo amperomierzem pomiędzy dodatni zacisk prostownika a dodatnią klemę akumulatora. Można dodatni, można ujemny. To nie ma żadnego znaczenia.
Z punktu widzenia przepływu prądu jest jak najbardziej wszystko jedno, czy przerwiesz obwód ściągając klemę dodatnią, czy ujemną. (ta dyskusja już była na forum) i ten problem nie ma całkowicie związku z rozprogramowaniem sterownika. Jeżeli chcesz ominąć ten problem, możesz na czas wymiany akumulatora zasadniczego podpiąć do klem napięcie z akumulatora...
Dzień dobry, Proszę o pomoc w lokalizacji usterki lub pomysłu, co można by jeszcze sprawdzić. Pacjentem jest Zafira B z 2010 r. o silniku 1.9 CDTI o mocy 120 KM. Auto ma problemy z odpalaniem z powodu problemów elektrycznych, a dokładniej znikającym prądem. Alternator został poddany regeneracji. Napięcie ładowania mierzone na klemach wynosi 14.45 V....
No, akumulatory są zasłonięte i widać tylko klemy dodatnie.
Witam. Jeżeli można o coś zapytać, to którą klemę się odłącza?? dodatnią czy może ujemną. Pytam bo każdy mi mówi co innego. Dziękuję z góry.
Napięcie ładowania jest OK. Pisałem żeby zdjąć dodatnią klemę z akumulatora i przy wyłączonej stacyjce zmierzyć prąd pobierany z akumulatora. Powinny być mA. - prąd czuwania: Radio + komputer.
Autoelektronika wyszła właśnie ze strefy minimalizmu. Dam przykład jak walczyłem z instalacją lokalizatora GPS w rocznej Octawii. Moduł pobiera 80mA więc kto zabroni go ukryć i poprowadzić zasilanie prosto z klemy dodatniej aku ? Zabroni CEM! wykrywa każdy pobór powyżej 10mA i nie uśpi auta. Zamontowane czujniki prądu są tak czułe że wykrywają już 10mA....
Dzisiaj się wybieram to robić. Zrobie Foto-relację i zamieszczę na Forum. Dzięki jeszcze raz. Bateria już wymieniona. Pozwalam sobie zamieścić instrukcję poniżej. Jak widać dostęp do akumulatora jest wredny. Odkręcamy górną osłonę filtru powietrza, są tam wkręty. Aby dostać się do wszystkich śrubek trzeba zdjąć górną osłonę silnika. Następnie odpinamy...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem akumulatora w Suzuki Lianie z 2004r 1.6 benzyna. Wymieniłem akumulator na nowy, wymieniłem alternator na również nowy i w dalszym ciągu są problemy. Gdy rozpocząłem pomiary po wymianie alternatora wskaźnik pokazywał 12,4V przy zgaszonym silniku. Po odpaleniu było zaledwie 12,7-8V. Po przejechaniu kilkunastu...
Na klemie dodatniej masz bezpieczniki, zacznij od sprawdzenia tych bezpieczników. Nie spotkałem się z klemą pirotechniczną w Kia\Hyundai. Na klemie minusowej masz czujnik akumulatora. Próbowałeś mostkować przekaźnik rozrusznika?
groun to - czyli podłączasz go do blachy po zdrapaniu szczotką druciną lakieru....remote to niebieski kabelek odchodzący od kostki ISO przy radiu więc musisz taki cienki kabelek od wzmacniacza do niego poprowadzić...supply to +....ciągniesz czerwony gruby kabel napięciowy do klemy dodatniej....pamiętaj o bezpieczniku na kablu....no i jeśli masz 1 wyjście...
Skoro twierdzi że ucieka Problem w tym, że twierdzi bezpodstawnie a niektórzy z odpowiadających nie ogarniają tego co napisał. Miedzy słupkiem (-) a klemą (-) idzie jakieś 20mA . Między słupkiem (+) a klemą (+) też idzie 20mA. Więc wygląda na to, że tu nic nie kradnie prądu. Autor chyba nie ogarnia swoich pomiarów, skoro uparcie twierdzi, że 500 mA...
sprawdż dodatnią klemę akumulatora. niestyk na dodatkowym(dokręcanym) przewodzie może powodować takie objawy moduł widzi niższe napięcie i podkręca alternator do wysokiego napięcia
12pawel napisał: Ja mam sprawny alternator więc nie ujrzę na mierniku nic innego jak 14,3V. Pozdrawiam Po uruchomieniu silnika zdejmij na chwilę klemę ujemną, lub dodatnią z akumulatora ( jak wolisz ) i dodaj gazu, tak do 3000 obr/min. Zobacz co się stanie? Daj się życiu zaskoczyć. :cry: A później napisz mam ile kosztowały wymienione kasety ECU. :D
Przez zapalniczkę się nie da bo teraz żaden samochód nie podaje na to gniazdo napięcia po wyłączeniu zapłonu. Dobre rozwiązanie to gniazdo haka ale raz nie każdy ma hak a dwa musi być gniazdo 13-biegunowe z wyprowadzonym stałym plusem. Przez OBD sprawa śliska, wszystko zależy jakim bezpiecznikiem zabezpieczony i w ogóle skąd ten "stały plus" pochodzi....
Dziękuję za pomoc, udało się znaleźć przyczynę - szczotki na regulatorze napięcia alternatora. Zdjąłem regulator napięcia z alternatora, rozruszałem szczotki - były mocno zabrudzone i prawie się nie poruszały, założyłem regulator, odpaliłem, zmierzyłem napięcie na akumulatorze i było już 13.5 V. Zrobiłem też test zdejmując klemę dodatnią z akumulatora...
Może jeszcze moje 3 grosze. Zdejmuj najpierw klemę ujemną potem dodatnią. A zakładaj też jako ostatnią ujemną. Może to dziwne ale w japońskich samochodach ma to szczególne znaczenie. Zresztą przekonaliśmy się, że i w Saabie też. A Opel niedaleko Saaba jest.
Myślicie czy to ma znaczenie (dla bezpieczeństwa elektroniki) czy ładujemy akumulator podłączony dla auta? Czy bezpieczniej jest odłączyć akumulator do ładowania prostownikiem? Mówie szczególnie o nowszych autach gdzie na klemie dodatniej są jeszcze jakieś rzeczy podłączone.
Witajcie fachowcy mam kłopot z moją Lagunką 1,9DCI rocznik 2003 motor 88,00KW poj. 1870cm - kłopot polega na tym iż ciągłego poboru na postoju (auto oczywiście zgaszone światła wszystkie wygaszone) a ona pobiera 0,7 A prądu a po ok 1min spada pobór do 0,5A z nowego akumulatora... Podłączyłem w szeregu więc po między klemą dodatnią amperomierz i stąd...
Nie dołączaj wzbudzenia bezpośrednio do akumulatora, puki nie uruchomisz go to będzie wszystko dobrze, ale jak go uruchomisz to na pewno uszkodzisz diody wzbudzenia, ponieważ poprzez te diody popłynie zbyt duży prąd. Zmierz napięcia: - pomiędzy D+ a masą alternatora, - pomiędzy B+ a masą alternatora, - pomiędzy D+ a B+. - pomiędzy masą alternatora,...
Jak nie chcesz się bawić to możesz kupić gotowca z klemą ujemna a drugiego bez klemy i sobie dodatnią dołożyć https://www.google.pl/search?sca_esv=9f7...
Co do poziomu europejskiego - patrz na autka leasingowe, te zwykle giną przed 3 rokiem "życia" a jeżeli już to są dalej odsprzedawane. Nowe radia też zwykle 3 góra 4 lata chodzą dobrze a potem już się zaczynają problemy. Jeżeli chodzi o ujemną klemę - to prąd płynie od - do + (nośnikiem ładunku są elektrony - w metalach). A zauważ, że jak zakładasz...
witam, drugi raz w tym roku rozładował mi się nowy akumulator do zera w około 5 godzin pierwszy raz 8 kwietnia problem opisałem na innym forum: ,,witam, ostatnio czyściłem klemę dodatnią przy starym akumulatorze bo była strasznie zaśniedziała i po tym zabiegu było ok. akumulator działał jakieś cztery dni, jednak pewnego wieczoru otwieram drzwi auta...
Nic to niepomogło, próbowałem z minusową i dodatnią klemą i nic. Czy mając wciśnięty stop podłączyć drugą klemę czy nie ??? Czy jedyną możliwością to ominięcie immo i udanie się do elektronika,w celu jego wyłączenia ? Jedyną najtańszą możliwością ? Dzwoniłem do serwisu FIAT-a i powiedziano mi , że ominięcie immo jest niemożliwe, tylko wymiana centralki,...
Witam. Mam problem w seicento 900 z lewym kierunkowskazem. To znaczy gdy auto stoi w miejscu na zapłonie po włączeniu lewego kierunkowskazu świeci bez przerywy i wydaje dzwięk zwarcia który dobiega z bezpieczników. Ale gdy nie włączę żadnego kierunkowskazu po wciśnięciu hamulca zapala mi się i świeci kierunkowskaz. I nie zabardzo wiem co mam robić ściągałem...
Na filmiku zamieszczonym przez autora postu widać, że do klemy dodatniej jest poprzez śrubę imbusową dodawany kabel od alternatora, ale nie widać śladów czyszczenia tego połączenia. Widać także izolację na kablu dochodzącym do klemy. Zwykle nie dbamy o połączenia kablowe, a czasami przydałoby przejrzeć stan elektryki i stan połączeń.
Zobacz pobór prądu w czasie postoju(czyli tak jak zostawiasz auto na noc, z włączonym alarmem) , włącz amperomierz w szereg, pomiędzy + akumulatora a dodatnią klemę. Dodano po 48 Być może,że przyczyna tkwi w starym akumulatorze???
Albo masz porządne zwarcie, albo padł Ci alternator, i do tej drugiej wersji bym się przychylił. Włącz amperomierz w szereg pomiędzy plusem aku a dodatnią klemą i zobacz pobór prądu, potem odłącz alternator i zmierz ponownie, jeśli wynik nadal będzie wysoki, trzeba po kolei wyciągać poszczególne bezpieczniki. Tak zlokalizujesz usterkę!
Odłącz akumulator, odczekaj 15 minut, podłącz w kolejności: klema dodatnia, klema ujemna i wtedy sprawdź.
Podczas mrozów załączane jest dogrzewanie silnika po przez świece żarowe, Potwierdzam. Spraw sobie najprostszy wskaźnik napięcia, nawet układ z jedną wielokolorową LED z najbardziej znanego polskiego portalu aukcyjnego. I podłącz, a przekonasz się. Po rozruchu, gdy napięcie na akumulatorze wróci do wartości ~14V oraz gdy włączysz wentylator, to automatycznie...
Zamknął Ci się obwód i miałeś 12V. :) Powinieneś włączyć amperomierz między plus akumulatora a dodatnią klemę, dopiero te wskazania powiedzą jaki prąd płynie w spoczynku auta. Jeśli chcesz zmierzyć różnicę potencjałów, wykluczyć źle kontaktujące np masy to woltomierzem i przy PODŁĄCZONEJ klemie jeden przewód woltomierza do minusa akumulatora a drugi...
Kolega „jarecki04” niezupełnie ma rację. Kolega chcieli sobie założyć akumulator bezobsługowy a ponieważ przeczytał w reklamie że podmiana akumulatora jest gratis więc się skusił. Okazało się że elektryk u przedstawiciela handlowego nie chciał mu dać gwarancji na akumulator twierdząc że do bezobsługowych musi być ładowanie na poziomie 13,6V...
Masz jakieś informacje dotyczące modelu radia ? Do radia powinny być podpięte 3 przewody, plus zasilania [zazwyczaj czerwony, czasami podpięty poprzez stacyjkę], minus [czarny, połączony z karoserią] oraz podtrzymanie pamięci [12V, zazwyczaj żółty przewód, na stałe połączony z dodatnią klemą akumulatora]. Jeśli nie czujesz się na siłach to lepiej zanieść...
ja podłączam akumulator to najpierw minus później plus, jak odłączam to najpierw plus potem minus, czy to jest błąd ? Masz Syrenę z plusem na masie czy Warszawę M20? Zasada jest taka że przy montażu najpierw zakładasz klemę która nie jest umasiona, czyli we współczesnych samochodach dodatnią. Przy demontażu zaczynasz od umasionnej. Tą metodą zwarcie...
Miło mi wszystkim, którzy pomogli mi w rozwiązaniu problemu podziękować . Już spieszę się z wyjaśnieniem problemu. Przyczyna była złożona. Winą był rozrusznik, który został zregenerowany, ale na elementach słabej jakości. I działał, ale tylko w temperaturze od -5. Jak wcześniej pisałem grzała się klema (+), natomiast minusowa była zimna. Dlaczego?,skoro...
https://obrazki.elektroda.pl/4478980500_... Witam forumowiczów, Mam problem z moim Fordem, w sumie przez własną głupotę. Chciałem moim Fordem odpalić inne auto na kable. Ale w moim Fordzie akumulator jest zabudowany w plastikowej obudowie. Ściągnąłem pierwszy plastik i miałem dostęp do plusa. Natomiast cała reszta akumulatora znajduje...
Kolego wesoledi W nowszych modelach samochodów fabrycznie już jest wbudowany w dodatnią klemę ŁADUNEK który w razie wypadku "odstrzela" klemę wyłamując ją od akumulatora w momencie wystrzelenia poduszek . Ma to na celu zapobiegnięciu zwarć na instalacji i dodatkowym pożarom . Oczywiście sam sterownik ma krótkie podtrzymanie zasilania aby wszystkie ładunki...
Dziękuję za odpowiedź. Tranzystor vt12 był wymieniany na BC327, diody ok. Sprawdziłem podwójnego zenera i zaczyna przewodzić przy około 10V Podany temat czytałem (przeczytałem już chyba wszystkie), szkoda ze Rosyjskiego nie znam. Czy da się jakoś spowodować aby rozruch załączał się przy wyższym napięciu? (np 10V) Jakie powinny być ustawienia podkówek?...
Witam - proszę jeszcze raz sprawdzić połączenia przewodów na klemie dodatniej oraz ujemnej ( można zamieścić fotkę ) oraz na włączniku .
Każde urządzenie elektroniczne ma zamontowany elektrolityczny kondensator filtrujacy napięcie zasilania .W momencie odłączenia minusowej klemy stanowi on krutkotrwałe ale napięcie zasilania .Rozładowuje sie on na dwa sposoby . Poprzez samorozładowanie i błądzące prądy . Klemy można odkrecać krutkim kluczem. A jak odłączysz dodatnią klemę to kondensator...
Nie jestem audiofilem, co faktycznie, obniża cenę kabli. :P Obecny mój wzmacniacz, który chce założyć to Gelhard GXV 369 spięty w 2Ch. Nad paczką myśle, bo ta co miałem dotychczas w 15 sekund widowiskowo skończyła życie. :) Nie wykluczam jeszcze mocniejszego wzmacniacza w przyszłości, bo obecnie niby mam 4x 30W w drzwiach, ale zmienię je na 4x 70W +...
ale bezpieczniki ok i w bezpiecznikach pod maską prąd jest Sprawdź połączenia za bezpiecznikami i szukaj jakiś nadpaleń, przetopień itp. gdyż w przypadku nadmiernego obciążenia bezpiecznik nie musi zawsze zadziałać. sprawdziłem iw stacyjce nie ma zasilania więc cewka też nie Proponuję ci posprawdzać wszystkie kostki, łączenia przewodów na drodze od...
Bezpieczniki mierzyłem miernikiem, ustawienie diodowe, zdjęta klema dodatnia. ps. Nie jestem pierwszym właścicielem auta. Tu już było coś cięte, owijane taśma itp.
Przy bezpiecznikach,przy klemie dodatniej może być kostka z żółtym przyciskiem.
Napisz numery błędu ale najpierw sprawdź czy tachograf ma dwa zasilania stałe i po kluczyku. Bardzo częsta przyczyna braku uruchomienia pojazdu to uszkodzone zasilania stałego tachografu przy klemie dodatniej akumulatora. Dotyczy to pojazdów tachografem na can.
Skoro nie odpala, to bardzo możliwe, że na klemie dodatniej jest założony ładunek pirotechniczny, który odłącza prąd - sprawdź to.
Witam mam problem z kamera cofania po podłączeniu wyskakuje na radiu No video sygnal. Radio to chińskie srnubi 3l . Co prawda zestaw nie jest podłączany w aucie a w mieszkaniu pod akumulator, ale myślę że to bez znaczenia . Podłączyłem wszystko według schematów tylko, że zamiast + z swiatel cofania to + idzie z klemy dodatniej akumulatora a masa zamiast...
Posprawdzaj klemy, dodatnia i ujemna, może podczas wymiany poluzował\przełamał się przewód.
Klema dodatnia, brak zasilania,Kostka stacyjki albo kaseta, co do tej pory sprawdziłeś? Jakie masz zasilania a jakich brak?
Do dodatniej klemy aku musza dochodzić dwa przewody jeden gruby do rozrusznika i drugi cieńszy do instalacji w samochodzie, amperomierz włączasz w cieńszy przewód, tak aby ładowanie wychylało go na + a pobór prądu z aku na -. Alternator podłączasz do amperomierza po stronie instalacji. Życzę udanych przeróbek - Maciek_M
Od około 3 tygodni zaczęły się moje problemy z uruchomieniem samochodu - Audi A4 B5 1.9 TDI AFN 1998. W okresie świątecznym po około 2 dniach postoju oraz niższych temperaturach nie udało mi się uruchomić silnika. Objawy wskazywały na rozładowany akumulator. Uruchomiłem go za pomocą kabli z innego samochodu. Po paru dniach podobna sytuacja. Postanowiłem...
Panowie, dziękuję za pomoc. Wygląda na to, że "reset" BSI przez odłączenie akumulatora na 5 minut pomógł. Chyba nie bez powodu klema dodatnia zapinana jest na swego rodzaju szybkozłączkę ;)
To poprosimy o wynik pomiaru napięcia ładowania i wyniki pomiarów spadków napięcia akumulator klema ujemna a silnik, klema ujemna a nadwozie, klema dodatnia a zacisk na alternatorze. Wtedy pogadamy.
Z klemy dodatniej aku do bloku silnika? Może być pleciony miedziany pasek uziemiający? Jeśli tak to są jakieś minimalne wymiary? I czy można jakoś sprawdzić jak wygląda "umasowienie" karoserii? Oprócz testera ciągłości obwodu jest jakaś inna metoda pomiaru?
Nie więcej jak 30cm od klemy dodatniej akumulatora ma być oprawka bezpiecznika. Wartość bezpiecznika ma nie przekraczać sumy podłączonych do niego urządzeń i nie może być większy niż bezpiecznik na wzmacniaczu. Tak pisze B. Nazar.
Po pierwsze - najważniejsze - amperomierza nie łączy się równolegle tylko szeregowo. (gdzie?) podłączyć dwukierunkowy amperomierz żeby pokazywał czy w danej chwili akumulator jest rozładowywany czy ładowany (bilans). Tuż przy dodatniej klemie akumulatora. Panel PV 60W (może większy) Ja bym dał ze 2 razy większy panel. Ten może mieć spore problemy z...
W maluszku od akumulatora przewód "minus" idzie takim krótkim kablem do złącza śrubowego, które lubiło korodować. Drugi element, to kabel idący od dodatniej klemy do rozrusznika. Trzeci to przewód masowy idący do rozrusznika (gruba, płaska plecionka miedziana). Te trzy przewody i stan ich połączeń były przeważnie winowajcami odpowiedzialnymi za konieczność...
Chodzi o to, że nie mam dojścia do żadnej instrukcji a sprzedawcy nie zawsze są specami. Czasem chodzi o upłynnienie towaru. Głównie chodzi mi o zabezpieczenie, które wyłącza prąd po rozruchu silnika. Czy tak też się dzieje z innym sprzętem podłączonym do tego wyjścia 12v ? Np. NOCO Jump starter booster tego nie ma na klemie dodatniej ale może mieć...
To że alternator został sprawdzony na stole to OK. Ale czy sprawdziłeś napięcie zasilania alternatora i ładowania w samochodzie w kilku punktach jak: masa (obudowa) alternatora a zacisk na alternatorze (+30)= ???, masa silnika a zacisk alternatora+30=????,masa ramy a zacisk alternatora +30 = ?????, klema akumulatora ujemna (-) a klema dodatnia (+) =???....
Po złym podłączeniu mógł się rozładować akumulator sprawdz san naładowania aczkolwek obsawiałbym bezpiecznik. Od klemy dodatniej z akumulatora ile przewodód odchodzi jak więcej niz ten do rozrusznika to dokąd prowadzą...??Jak możesz zrób dobrej jakości zdjęcie komory silnika to może uda się Ci pomóc..
Po dotknięciu klemy dodatniej czuć, że przewód biegnący do świec jest gorący. Roz A skąd mamy wiedzieć co on tam wycodował? Podepnij kontrolkę pod szynę świec i na jej podstawie stwierdzisz czy są zasilane bez przerwy, a nie stwierdzasz to w ten sposób co opisujesz.
Witajcie dzisiaj doszło u mnie do ciekawej awarii samochodu. Samochód to Peugeot 207 1.6 HDI Diesel 90KM 2006 rok Rano odpaliłem auto bez problemu przejechałem z 5km i zgasiłem auto. Później odpaliłem auto pojechałem na gościnę około 3km od domu i zgasiłem auto. Chciałem wracać wkładam kluczyk do stacyjki i zero reakcji na próbę odpalenia. Tak jakby...
W poprzednim tygodniu wymieniałem sprzęgło przy clio III.Wszystko poskręcane,zakładam klemę na aku ,a auto jedzie do przodu.O mały włos przygniótł by mnie do falbanka.Okazało się że nie wyłączyłem stacyjki jak był odłączony akumulator,a że owa stacyjka była uszkodzona i nie odbijała na rozruszniku auto ruszyło do przodu.Rutyna i pośpiech.Dobrze że zdążyłem...
Podsumowując: Należy ściąć obie krawędzie podstawy i akumulator mieści się w zasadzie bezproblemowo. Miejsca nie brakuje. Jedyną niedogodnością jest to, że na klemie dodatniej umieszczona jest obudowa z bezpiecznikami. I ona nie układa się tak idealnie równolegle do krawędzi akumulatora. U mnie akurat to bardzo nie razi. W razie czego można dokupić...
Witam, Passat B6 2.0TDI 140KM CBAB Po odpaleniu samochodu kontrolka akumulatora gaśnie, akumulator nie jest ładowany, wystarczy jednorazowo na chwilę zwiększyć obroty powyżej 2 tysięcy i zaczyna ładować. Wszystkie rezystancję pomiędzy bliskie zeru. klema dodatnia-biegun dodatni alternatora klema ujemna-obudowa alternatora klema ujemna-część metalowa...
Zamiast czujnika uderzeniowego są klemy elektroniczne jedna na akumulatorze minus, druga pod nogami pasażera obie sprawne . Jest jeszcze moduł na klemie dodatniej przez który idzie kabel na rozrusznik .Tam nie mam przejścia ale wydaje mi się że to sterownik nie steruje. Słychać że sterownik silnika żyje ,po naduszeniu na pedał gazu przepustnica działa....
Witam. Mam problem z moja astra. Otoz chcialem sobie poprawic kabel od tuby. Chcialem go lepiej doczepic do klemy dodatniej w akumulatorze. Klemy ujemnej nie odczepialem w ogole. Teraz taki problem, ze jak podvzepiam do aku kleme dodatnia to klakson mi wyje i swiatla awaryjne dzialaja. Sygnal klaksona przerywany. Jakby jakies ostrzezenie czy cos. Jak...
Witam! mam problem z Megane II 1,9 DCI 2003 r mianowicie auto po włączeniu zapłonu wariuje : zapalają się światła zewnętrzne, włączają się wycieraczki, na tablicy wskaźników zapalają się wszystkie możliwe kontrolki, rozrusznik nie kręci. brak łączności z jakimkolwiek sterownikiem (clip, kts, launch) osobiście podejrzewam którąś z mas tylko że ze względu...
nową klemę bezpiecznik klemę klemę ujemną
wyświetlać błąd zafira listwa trzask numer telefon satel
samozamykacz furtka sztuka elektroniki
Sonda PE nie wchodzi w grunt - co robić? REV MODE w magnetofonie - co to oznacza?