Pierwsze co to kostka stacyjki i ... połączenia masowe klem ujemnych na akumulatorze i karoserii.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, do klemy dodatniej przytykam czerwony kabel a do kabla z klemy dodatniej przytykam masowy czarny z multimetra? Witam . Dobrze zrozumiałeś , ale nawet gdybyś pomylił to nic się nie stanie - miernik pokaże wartość prądu ze znakiem ujemnym . :?: Tego typu pomiary bezpieczniej jest wykonywać na klemie ujemnej akumulatora...
Z tego, co wiem w palio z kompem (magneti marelli) nic nie zrobisz za bardzo domowym sposobem. Sprawdź wszystkie masy (to powinno być to) a jeśli grzebałeś przy bezpiecznikach to sprawdź zamknięcie (taki zatrzask) pod bezpiecznikami od złączek.
1 pin zasilanie z bezpiecznika f36 10amper czerwony przewod.2 pin masa czarny.3 pin szary przewod do 41pin sterownika wraz z czujnikiem akumulatora zamontowanym na klemie ujemnej. Silnik d4fb 1.6crdi
To skad napiecie 13v na alternatorze???? Przeczytaj dokladnie, bo sie osmieszasz. Akumulator rozruchu i komfortu, sa ładowane równocześnie, z tym że komfortu bezpośrednio z alternatora (jednego, jedynego !), a rozruchowy poprzez przekaźniki, i tak być musi. Jest na nim napięcie prawidłowe. Skoro mierzył pewnie na biegunach akumulatora, a nie względem...
Odłącz akumulator, odczekaj 15 minut, podłącz w kolejności: klema dodatnia, klema ujemna i wtedy sprawdź.
To poprosimy o wynik pomiaru napięcia ładowania i wyniki pomiarów spadków napięcia akumulator klema ujemna a silnik, klema ujemna a nadwozie, klema dodatnia a zacisk na alternatorze. Wtedy pogadamy.
moduł jest na klemie ujemnej aku
Klema ujemna wymieniona bo na niej jest pomiar. Najdziwniejsze to że moduł akumulatora pokazuje prawidłowe ladowanie a błąd jestyw ECU i w jego danych w odczycie jest napięcie 4V
Spróbowałem wypiąć dwupinową wtyczkę od modułu IBS na klemie ujemnej, auto wywalało te same błędy, więc stwierdziłem, że tam musi występować problem. Zamówiłem i wymieniłem moduł na nowy, jednak błędy pozostają te same. Przewody CAN są zachowane w dobrym stanie. Podejrzewam, że moduł sterowania napięciem baterii BPGA może być kopnięty, przez co nie...
Sprawdzane na ujemnej klemie. Czyli klema zdjęta z aku i miernik wpięty w obwód :?:
Witam, Passat B6 2.0TDI 140KM CBAB Po odpaleniu samochodu kontrolka akumulatora gaśnie, akumulator nie jest ładowany, wystarczy jednorazowo na chwilę zwiększyć obroty powyżej 2 tysięcy i zaczyna ładować. Wszystkie rezystancję pomiędzy bliskie zeru. klema dodatnia-biegun dodatni alternatora klema ujemna-obudowa alternatora klema ujemna-część metalowa...
Może to śmieszne o co pytałem. Rzecz jasna wiem co to jest klema ujemna i do czego jest łączona :-). Chodzi mi konkretnie o ten przewód do czego idzie, wchodzi w jakąś wiązkę i licho wie, nie widać żeby szedł na nadwozie pewnie idzie gdzieś indziej.
Sprawdziłem napięcie na kablach wchodzących w klemy i jest takie samo jak na klemach, na ujemnej klemie się grzało, ale jak dodałem dodatkowe kable masy na silnik, aku i karoserie to wszystko "zimne". Wyciągnę bezpiecznik ze wspomagania i sprawdzę jak z ładowaniem. Dzięki.
Heh - w Oplu reset komputera poprawny też się robi przy klemie ujemnej (wiem bo stoi u mnie w garażu Opel), tylko, że Honda się ostro buntuje a Opel co najwyżej nie będzie miał mocy i będzie więcej palił. Ale co tam za różnica. Do czasu gdy jeździ i nie zgłasza błędów to przecież pikuś.
Moim skromnym zdaniem dolewając zwykłą wodę do akumulatora tylko go dobiłeś. Dość ważną uwagę napisał momik12 częstą przypadłością jest brak kontaktu na zaprasowanej klemie ujemnej bądź dodatniej, co powoduje spadek ładowania po pewnym czasie. Sprawdzając czy grzeją się klemy zrób to delikatnie, ponieważ można się nawet oparzyć.
Tu masz fotki moich klem: Ujemna: http://obrazki.elektroda.pl/9872069200_1... I dodatnia: http://obrazki.elektroda.pl/3837299500_1... Sorki za jakość jeśli jest nie wystarczająca. Uważasz że to można uznać za stan agonalny i szybko wymieniać?
To że alternator został sprawdzony na stole to OK. Ale czy sprawdziłeś napięcie zasilania alternatora i ładowania w samochodzie w kilku punktach jak: masa (obudowa) alternatora a zacisk na alternatorze (+30)= ???, masa silnika a zacisk alternatora+30=????,masa ramy a zacisk alternatora +30 = ?????, klema akumulatora ujemna (-) a klema dodatnia (+) =???....
Kolega „jarecki04” niezupełnie ma rację. Kolega chcieli sobie założyć akumulator bezobsługowy a ponieważ przeczytał w reklamie że podmiana akumulatora jest gratis więc się skusił. Okazało się że elektryk u przedstawiciela handlowego nie chciał mu dać gwarancji na akumulator twierdząc że do bezobsługowych musi być ładowanie na poziomie 13,6V...
Witam - proszę jeszcze raz sprawdzić połączenia przewodów na klemie dodatniej oraz ujemnej ( można zamieścić fotkę ) oraz na włączniku .
Iskra duża, niebieska prawie 1cm długości. I teraz powiedźcie mi jak to usunąć Proponuję przegonić ją na świecę. :D Diagnoza gromleon jest bardzo prawdopodobna. Widzę że nie rozumiesz. Będę "robił" za tłumacza. Chodzi po połączenia tzw. masy. Mianowicie: 1. Masa silnika (jego aluminium) 2. Masa ramy (jej stal) 3. Masa akumulatora (jego klema - z reguły...
Witam. Przewód masowy gniazda świateł podłączony jest do klemy ujemnej akumulatora w skrzynce akumulatorowej (Przewód 31000, 2.5 mm2) Brak dobrej masy może być spowodowany korozją styków w złączu które znajduje się na wiązce gniazd oświetlenia naczepy w odległości ok. metra od gniazda.
Witaj w klubie ;) Udało się rozwiązać problem? Mam dokładnie ten sam problem ale z Alfa Mito (praktycznie to te same auta) Akumulator mam nowy (na starym też problem występował), czujnik IBS też podmieniłem (co prawda na używany) i nadal to samo. Mój ostatni trop to problem z zasilaniem czujnika IBS na klemie ujemnej. Idą do niego dwa przewody, cienki...
Poprzez DDT2000 imobilajzera chyba nie wykasujesz. Centralny ofszem, ale skoro nie reaguje auto, to wykonaj prosty reset : odłącz klemę ujemną aku na kilka sekund i podłącz ponownie.
Przy takim podłączeniu odbiorników 12 V "w połowie napięcia" zawsze istnieje ryzyko, które wzrasta w miarę jak śniedzieje klema ujemna na akumulatorze podłączonym do masy. W końcu opór jest na tyle duży, że nagle z + 12 robi się na (+) zaciskach CB i radioodtwarzacza -12V. Prąd ominie tędy ten "zaśniedziały" akumulator i "cofnie się" do masy przez radio....
Sprawdź czy masz taki element w pobliżu akumulatora: https://obrazki.elektroda.pl/5701830400_... Chociaż widzę, że może też być modułem cała ta zabudowa nad akumulatorem. W takim razie trzeba sprawdzić czy na klemie ujemnej jest takie coś: https://obrazki.elektroda.pl/7983215200_... https://obrazki.elektroda.pl/5550172800_...
Dziękuję za odpowiedź. A jeśli chodzi o czyszczenie/wymianę tego czujnika, to robimy to na odpiętej ujemnej klemie czy można normalnie na wyłączonym zapłonie? Ciekawi mnie, czy taki czujnik może ulec zabrudzeniu. No nic, będę musiał to sprawdzić i dam znać, co i jak, ale może to zająć trochę czasu, bo jeśli czyszczenie nie pomoże, to trzeba będzie znaleźć...
witam. przelożyłem licznik z benzyny 1.8 z obrotkiem do sowjego diesla. problem jest w tym, że nie pokazuje temperatury. w starym liczniku nie bylo wcale wskaxnika tylko dwie lampki czerwona i pomarańczowa. wskaxnik paliwa prelożyłem ze swojego starego do obrotka bo ten źle pokazywał. teraz pokazuje ok. ale jak to jest ze wskaźnikiem temperatury plus...
Agran ma rację , pomiarów dokonaj jak świece żarowe przestaną grzać. Po stwierdzeniu już że nie grzeją i masz takie napićia jak piszesz to uszkodzony regulator, ale należy cały alternator poddać przeglądowi Powinno być blisko 14 do 14,4V!!!!!! Sprawdź jeszcze przewód od klemy ujemnej do masy samochodu czy ma dobre połączenie bo tam też spadek napięcia...
Ok. 1) przygotuj miernik uniwersalny 2) Ustaw na zakres pomiaru rezystancji przejścia 3) czarny przewód miernika umocuj w klemie ujemnej, tak aby nie wypadł. 4) odepnij złącze od sterownika KME 5) znajdź czerwonym przewodem miernika pin do którego jest doprowadzona masa. 6) włóż z powrotem wtyczkę do sterownika, ale wcześniej ściągając z wtyku gumową...
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
Podłącz masę regulatora napięcia bezpośrednio do klemy ujemnej na akumulatorze przewodem 2,5 ^2 mm.
Autoelektronika wyszła właśnie ze strefy minimalizmu. Dam przykład jak walczyłem z instalacją lokalizatora GPS w rocznej Octawii. Moduł pobiera 80mA więc kto zabroni go ukryć i poprowadzić zasilanie prosto z klemy dodatniej aku ? Zabroni CEM! wykrywa każdy pobór powyżej 10mA i nie uśpi auta. Zamontowane czujniki prądu są tak czułe że wykrywają już 10mA....
nie osłonięty fragment karoserii pojazdu (sam silnik też się do tego nadaje) Silnik nadaje się w szczególności. Powód jest taki, że droga prądu skraca się o odcinek kabla łączący klemę ujemną akumulatora z masą silnika. Jeżeli tam jest spadek napięcia (np. wskutek skorodowanego styku) to różnica w obrotach na rozruszniku będzie znacząca.
Wyjąłem tą kość ale wiele się nie zmieniło. Dalej to samo. Myślałem że może będzie jakaś inna reakcja. Klepanie przekaźnika to skutek a nie przyczyna problemu. Zmierz napięcie na akumulatorze. Tak - zarówno między czopami biegunowymi jak i między klemami. Ponadto między masą pojazdu a ujemną klemą i ujemnym czopem biegunowym. Wszystkie pomiary przy...
Zly rozrzad nie powodolby braku iskry. Twoj pojazd najwyrazniej "nie widzi" obrotow silnika. W polaczeniu z tym, ze usterka pojawila sie po wymianie sprzegla i demontazu w.w. czujnika, wszystko wskazuje wlasnie na jego uszkodzenie. Dodatkowo sprawdzilem ze rezystancja czujnika powinna wynosic pomiedzy 300 a 400 ohm a u ciebie jest wyzsza. Tak wiec -...
Witam Typowa usterka starszych leciwych samochodów.Przyczyną lekkiego świecenia się kontrolki łądowania podczas obciążenia instalacji najczęściej jest zła masa /duży opór / na przewodach ,lub uszkodzona dioda wzbudzenia na alternatorze lub starte szczotki .Należy srawdzić napięcie łądowania bez obciążenia powinno być około 14,3V oraz podczas obciążenia...
I eliminuje się spadek napięcia między ujemną klemą biorcy a masą silnika. Jedno jest pewne, ani Twój samochód ani odpalany nie poniosły ŻADNEJ szkody.
Warto spradzić także stan przewodu (np. gruba miedziana plecionka ) łączącego korpus silnika z karoserią. Korpus silnika musi mieć ten sam potencjał co ujemna klema akumulatora. Kiedy połączenie ma zbyt dużą rezystancję mogą się dziać dziwne rzeczy.
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z moją Kia. Od tamtego roku zauważyłem dziwne zachowanie auta, jakby na chwile tracił prąd przy odpalaniu(jednak zawsze odpalal). Do tego zaczęło dochodzić wyłączanie się radia przy np wlaczeniu swiateł długich, czy mryganie swiateł. Mieszkam za granica wiec mam ograniczony kontakt z Polskimi mechanikami, jedyny...
W mojej Megane 1 1.6 (benzyna) pojawiła się awaria związana z funkcją rozrusznika. Ujawnia się zgrzytem podczas próby rozruchu, który nie następuje. Po kilku próbach rozruch następował od razu bez zgrzytu. Aby go wywołać, mogłam spiąć klemy, zdjąć i założyć klemę minusową lub pomachać drążkiem zmiany biegów. Czasem pomogło odsuwanie szyby lub inne przypadkowe...
Mówisz.o tym przewodzie co idzie do klemy ujemnej akumulatora??
Jak nie chcesz się bawić to możesz kupić gotowca z klemą ujemna a drugiego bez klemy i sobie dodatnią dołożyć https://www.google.pl/search?sca_esv=9f7...
To jakikolwiek miernik w ręke i zmierzyć co dzieje się na słupkach akumulatora podczas próby rozruchu a potem pomiar między klemą ujemną a masą silnika, czo dzieje się podczas próby rozruchu. Może ugnił przewód masowy na silnik.
Witam, No więc tak...nie ma właśnie ściągacza i w tym problem...muszę gdzieś dobrać odpowiedni. W ogóle nie mogę zdjąć nawet tego wentylatora, bo dwie śrubki są strasznie zapieczone a "krzyżakowy" gwint na nich jest wyrobiony..ktoś trenował z tym i to zrypał...pozostanie mi chyba jakimś cudem naciąć je, żeby próbować to wykręcić ;( Tak na szybko zmieniłem...
Witam wszytskich mam prosbe.Mam samochód Fiat Ducato i mam problem z odpalaniem jezdze np cały dzien i jak postawie samochód na noc to potem rano nie moge zapalic samochodu czekam az sie swiece nagrzeją ale to nic nie daje samochód próbuje ale nie moze zaskoczyc potem jest coraz słabszy i słabszy. Pojechałem do elektronika i on powiedział mi zebym na...
Regulatora napięcia się nie naprawia, bo to kostka zalana hermetycznie. piterek-23 "podczymanie" - fajna nazwa, pewnie dlatego ją wziąłeś w cudzysłów. Wyjaśnij jeszcze, co ten wyraz znaczy. Polecam funkcje PISOWNIA lub udanie się na reedukację. Koco - masz trzy możliwe przyczyny: 1. padnięty aku - do wymiany 2. uszkodzony alternator - naprawa lub wymiana...
Witam mam opla astre 16 8v , mam maly problem z akumulatorem od pewnego czasu zdarza sie ze calkowicie sie rozladowuje az niechce przekrecic rozrusznikiem i po kilku dniach sytuacja sie powtaza , jeszcze zauwazylem ze po podlaczeniu prostownika jak go laduje bardzo nagrzewa sie ujemna klema prostownika , czy akumulator jest juz do wymiany ??
Rozumiem, że sprawdzasz napięcie sterowania przekaźnika podczas gdy silnik pracuje na gazie. Sprawdź napięcie między stykiem sterowania przekaźnika a ujemną klemą akumulatora oraz między pinem ECU odpowiedzialnym za włączanie przekaźnika.
Raczej nie, dlatego właśnie NAJPIERW ODKRĘCAMY KLEMĘ UJEMNĄ.
Od ujemnej klemy kolego. Tak 8mm2 jako dodatkowy wystarczy, Broń Boże plus do obudowy silnika, chyba że chcesz spawać. Co do reszty dziwnie działających urządzeń cieńszy około 2.5mm.
Jeśli nawet będę wiedział jak dokonać pomiaru to nie obrażę się za wskazówki dla laika. Z tymi wskazówkami będzie trudniej, bo Lagunę widziałem tyko od zewnątrz. Nie wiem też co myśleć o tym: Nawet bez podłączania bezpieczników nie wykazuje żadnej reakcji. Kabelkiem połączyłem klemy i tu jest ok -idzie iskierka. Mogę tylko napisać ogólnie moje działanie...
Jak odłączę klemę ujemną na kilka minut to to jest lepiej ,ale po kilku kilometrach wraca do stanu jaki był ,Właśnie byłem na diagnostyce i błędów nie ma ,Czyli po odpięciu sondy silnik powinien pracowac gorzej ,Wszystkie inne czujniki sprawdzone ,zastanawia mnie tylko ta sonda
pewnie jakiś super mechanik próbował naprawić kleme pirotechniczną. Tak możliwe że przez to nie mozesz odpalić auta i nie działają żadne wskaźniki. Za coś takiego kolego powinna być żółta kartka od moderatora, niewiem również czemu reszta przytakuje na takie brednie, zastanów się również czego dotyczy kod błędu zanim oczerniasz "super mechanika". W...
Przepraszam ale ciśnie się niecenzuralne słowo na usta. Kolejny wpis z cyklu "Odwrotnie podłączyłem ładowanie" Ludzie, przy prawidłowym oznakowaniu przewodów (wystarczy: plus-czerwony, minus-czarny) pomyłka jest niemożłiwa. Możliwe jest niedbalstwo, niechlujstwo lub brak podstawowej wiedzy jak odróżnić klemę dodatnią od ujemnej.
Po zdjęciu klemy ujemnej, w celu reseta ecu należy wcisnąć pedał hamulca na około 20 sekund. Dodano po 2 Sprawdzić wszystkie bezpieczniki.
Musi być zwarcie przewodu sterującego wtryskiwaczem do masy. Jeden przewód jest +12 po włączeniu stacyjki, jasny niebieski, drugi jest przez ECU zwierany do masy (sterujący), różowo czarny. Odepnij kompa i wtryskiwacz, następnie zmierz czy między kablem różowo czarnym a ujemną klemą akumulatora niema przypadkiem zwarcia.
Sprawdź biegunowość. Na amperomierzu powinno być oznaczone "+" i "-". "-" do mostka, a "+" do klemy ujemnej (minusowej). Jak nie zadziała to uszkodzony.
12pawel napisał: Ja mam sprawny alternator więc nie ujrzę na mierniku nic innego jak 14,3V. Pozdrawiam Po uruchomieniu silnika zdejmij na chwilę klemę ujemną, lub dodatnią z akumulatora ( jak wolisz ) i dodaj gazu, tak do 3000 obr/min. Zobacz co się stanie? Daj się życiu zaskoczyć. :cry: A później napisz mam ile kosztowały wymienione kasety ECU. :D
(at)matix40 Przecież kabel ujemny jednego z akumulatorów podłączony jest do masy, wiec masz 12 VDC na jego słupku -klemie plusowym. Pomyśl żesz trochę!
Dzień dobry, Proszę o pomoc w lokalizacji usterki lub pomysłu, co można by jeszcze sprawdzić. Pacjentem jest Zafira B z 2010 r. o silniku 1.9 CDTI o mocy 120 KM. Auto ma problemy z odpalaniem z powodu problemów elektrycznych, a dokładniej znikającym prądem. Alternator został poddany regeneracji. Napięcie ładowania mierzone na klemach wynosi 14.45 V....
a może sprawdzić kabel masowy silnika i klemy ujemne? Pomoc mogła podłączyć (prawidłowo) minus urządzenia rozruchowego bezpośrednio do masy silnika!
wszystko mozliwe tylko na odleglosc z elektryka to nie taka blachostka,zeby znalezdz przyczyne. dziwne ze w starym manie nie wyswietla sie kod usterki w nowym pokazuje tylko np. bord computer lub inny modul, ale nie o tym mowa, jezeli mozna kolego do twojego czujnika jak wskazal kolega wyzej dochodza kable trzeba sprawdzic je czy nie sa najprosciej...
Przewód od klemy ujemnej do brązowego przewodu TPS. Czy te silniki wam odpalają "na raz" za tzw. jednym obrotem?
Silnik gdy jest zimny pracuje na ssaniu. To fakt oczywisty. Za dobór odpowiedniego składu mieszanki i wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu odpowiada komputer, który pozyskuje informacje z czujników a w szczególności sondy (sond) LAMBDA. Możliwe, że "gazownik" podczas instalacji przypadkowo ją uszkodził, czego efektem może być właśnie taki rezultat. Jednak...
Witaj! Ja proponuję dokładną kontrolę instalacji elektrycznej auta. Musisz to zrobić w ten sposób. Wyłącz wszystkie odbiorniki. pozamykaj dzrzwi zdejmij przewody z czujnika masy klapy silnika( jeśli pod nią ma sz akumulator, włącz alarm. Teraz poluzuj klemę ujemną tak aby dała się obracać(ale jej nie zdejmuj), wepnij amperomierz do masy samochodu z...
Witam, Po jakimś czasie zdecydowałem w końcu zażegnać problem czyli oddałem samochód do mechaników celem naprawy alternatora, gdyż podejrzewałem usterkę regulatora napięcia bądź szczotek. Za demontaż zapłaciłem 200, za regulator valeo 400. Poskładali, odbieram auto, podłączam woltomierz i nadal to samo ;). Po odpaleniu silnika nadal 11V i spada... Mina...
Teraz pomiary. Sprawdzić jeszcze masę na karoserię, tą co idzie z ujemnej klemy akumulatora. Bez pomiarów to właśnie takie szukanie po omacku. Jak masz kable rozruchowe, takie porządne, nie supermarket, to podłącz masę z akumulatora, bezpośrednio do silnika. Zobacz czy zapali. Jak nie, to tym kablem, daj zasilanie na śrubę rozrusznika. Znowu spróbuj.
Witam, Posiadam samochód Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 112km 02.2011rok bez Start Stop. Zgodnie z instrukcją obsługi ładowanie akumulatora wymaga odłączenia obydwu klem. https://obrazki.elektroda.pl/4964752900_... Akumulator zamknięty jest w plastikowej obudowie i dostęp do klemy ujemnej bez demontażu obudowy jest niemożliwy. Zgodnie...
Jak widać typowo Opel, jak masz trochę wprawy to po pierwsze odpinasz ujemną klemę akumulatora. Czekasz ok. pół godziny dla bezpieczeństwa (układ własnego potrzymania napięcia układu odpalania poduszek) następnie odpinasz łącze pod fotelem te od airbag (jeśli dobrze pamiętam to koloru żółtego) czyścisz i poprawiasz styki. Z drugim fotelem to samo. Jeśli...
a może przekaźnik padł? cyka na zapłonie do tego pakazują mi sie takie kontrolki jak np abs a ja absu nie posiadam w fabiance masę mam bezpośrednio poprowadzoną od klemy ujemnej do błotnika wiec powinno być raczej ok
Przewody które idą na elektrozawór wychodzą z FFR? Teoretycznie powinnny, zobacz jaki masz numer przewodu na wtyku elektrozaworu przystawki i odszukaj go na wtyku sterownika FFR ( możliwe że jest to wtyk 4 pin 2, nr przewodu 40329) Sprawdź czy masz też masę na wtyku do elektrozaworu - ta powinna być podana z ujemnej klemy akumulatora.
Może jeszcze moje 3 grosze. Zdejmuj najpierw klemę ujemną potem dodatnią. A zakładaj też jako ostatnią ujemną. Może to dziwne ale w japońskich samochodach ma to szczególne znaczenie. Zresztą przekonaliśmy się, że i w Saabie też. A Opel niedaleko Saaba jest.
Zamontuj dodatkowe gniazdo zapalniczki. Od akumulatora którego ujemna klema jest przewodem podłączona do masy auta, drugi przewód z dodatniej klemy tego akumulatora podciągnij do kabiny montując na tym przewodzie bezpiecznik samochodowy w obudowie.Wartość tego bezpiecznika nie może być mniejsza niż 10A i tak z karoserii samochodu masz - a poprowadzonego...
3) zakładam jeden krokodylek na blok silnika 4) zakładam drugi krokodylek (albo sondę w zależności co wygodniej) na klemę ujemną akumulatora 5) wypinam klemę z założoną sondą/krokodylkiem ze słupka akumulatora I w punkcie 5, pozbawisz się zasilania z akumulatora. :D
Kolega Witold5 nie miał na myśli układu zasilającego, (transformator/prostownik) a elektronikę sterującą funkcjami/zakresami itp. Co kol. Witold5 miał na myśli to ja nie wiem, lecz autor tematu: mowa o bezpieczniku na wyjściu ( pomiędzy wyjściem z mostka, a klemą idącą do ujemnego bieguna akumulatora ). Ja to tak przeczytałem: pomiędzy wyjściem z mostka,...
Cześć, Jak w temacie, poszukuję schematu elektrycznego Renault Master3/Movano B rok 2021. Generalnie auto odpala i pracuje ale wyrzuca na deskę błąd "Usterka elektryczna, zagrożenie". Na początku było czuć swąd, potem ładowanie ~12,5V potem przez dłuższy czas 15,5V i finalnie ustabilizowało się na ~14V i tak jest od pewnego czasu ale błędy nadal są....
Bo na tej przepustnicy na wierzchu jest jakieś urządzenie i idą do niego dwa przewody niebieski i czarny...może to jest ten przekaźnik? Zauważyłem też, że gdy podpinam klemę ujemną do akumulatora to mi iskrzy jakby było jakies zwarcie....
Żaden sprzęt nie lubi za niskiego zasilania. Albo odłącz nawigację wyjmując jej wtyczki albo odłącz jeszcze raz akumulator, tylko zdecydowanym ruchem zdejmij klemę ujemną na kilka minut tak żeby nie zaiskrzyła przypadkiem bo sprzęt tego nie lubi. Jeśli to nie pomoże to muszisz szukać fachowca do tej nawigacji. SławeK
Zasilanie ECU sprawdzone. Znajduje się w wiązce nie związanej z zasilaniem wtrysków. Na pinach 1, 2, 4 jest masa, 3, 5, 6 to zasilanie 12V zasilane z przekaźnika 100A w skrzynce bezpieczników pod maską. Pomiędzy pinami +/- rezystancja na multimetrze leci na megaomy. Pomiędzy pinami (-) i zaciskiem klemy ujemnej zwarcie. To samo dotyczy (+) i stykiem...
9,8V to spadek napięcia na minusie. Zmierz napięcie pomiędzy biegunem ujemnym akumulatora a klemą ujemną - wbij sie jednym przewodem w bieguna akumulatora a drugim w kleme która jest do niego podpięta. Jeżeli wyjdzie podobny pomiar (9,8V) to masz zaśniedziałą kleme od środka.
Dzisiaj w swoim znalazłem małą wadę. Śruba łącząca konektor oczkowy z klemą ujemną nie miała gwintu :O Najlepsze, że jakimś cudem wkręcała się w gwint klemy. Jak pokazałem to w sklepie sprzedawca oniemiał, mówił że dzięki przewoźnikom i ich rzucaniu paczkami mieli parę zwrotów. Piszę to jako małe ostrzeżenie żeby zwracać na wszystko uwagę choć w życiu...
bmw opracowalo intligentne sterowanie alternatorem IGR. rozszerzenia sieci pokladowej obejmuje rozwiniety interfejs obslugi sterowania napieciem w alternatorze regulator BSD ( szeregowe zlacze wymiany danych) i czujnika stanu naladowania akumulatora IBS (inteligentny czujnik akumulatora) jest on zintegrowany z ujemna klema akumulatora mierzy stale prad...
Prąd mierzony był miernikiem wpiętym pomiędzy ujemną klemę, a ujemną elektrode akumulatora. Moim zdaniem 160mA to też za duzo (popracuję nad tym), ale uważam także, że taki prąd nie powinien rozładowywać akumulatora w trakcie 16-godzinnego postoju... Stąd szukam innej przyczyny rozładowywania...
Regulator jest w alternatorze ale on nie pobiera prad, ciężko będzie jak niemasz amperomierza, i testera "to jest zgadywanie" O jaki amperomierz Ci dokładnie chodzi? Mam miernik uniwersalny UT 139C z zakresem do 10A i nim mierzyłem prąd po odłączeniu klemy ujemnej akumulatora. Wcześniej wychodziło 452mA teraz po chwili prąd spada do 13mA czyli ok,...
Przez zapalniczkę się nie da bo teraz żaden samochód nie podaje na to gniazdo napięcia po wyłączeniu zapłonu. Dobre rozwiązanie to gniazdo haka ale raz nie każdy ma hak a dwa musi być gniazdo 13-biegunowe z wyprowadzonym stałym plusem. Przez OBD sprawa śliska, wszystko zależy jakim bezpiecznikiem zabezpieczony i w ogóle skąd ten "stały plus" pochodzi....
A resetowałeś EPB ? na 6 sekund odpinamy ujemną klemę aku
Prawdopodobnie zła emulacja sondy. Zdejmij na chwilę ujemną klemę aku i sprawdż wtedy jak silnik odpala i pracuje na benzynie.Jeżeli jest mulowaty i dużo pali gazu to prawdopodobnie gazownik ustawiając ręcznie wartość silnika krokowego dał za dużo kroków silnik jest zalewany gazem i taki efekt. Jeżeli potwierdzą się zle wskazania sondy to do czasu jej...
Odłączasz od ujemnej klemy małą dwu pinową wtyczkę i masz normalne ładowanie 14,4V przy okazji wyłączy Ci się start/stop (taki bonus)
Chyba coś zadziałało. Po założeniu krokodylka na klemę ujemną stale na tym słabym aku włączyłam awaryjne, lampki działały, radio gra głośno. Po zdjęciu go z klemy - od razu cisza. Ale nie w każdym położeniu. Może chodzi o styk z dalszym przewodem, czyli może jest za słabe przewodzenie między samą klemą a przewodem, bo zacisk jest mocny. Coś się musiało...
Cześć, a ja używam też 'nie oryginalnych' kabli car audio. Mam 35 mm kw, i 25 mm kw, takich w żółto-zielonej osłonie. I spoko, na zasilanie nie narzekam, do tego 'mostkowałem' klemę ujemną aku z karoserią podobnym kablem o przekroju 50 mm kw. I prądu do wzmacniaczy jest wystarczająco... ,j
Coś mi to wygląda na to że miałeś słaby akumulator i włączone radio przy zapalaniu samochodu. Porada: zdejmij klemę ujemną akumulatora na około minutę a potem załóż zdecydowanym ruchem (bez iskrzenia!). Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć radio, sprawdzić w innym aucie lub na stole na wyświeltlaczu, mogły się pomieszać dane w procesorze radia i to naprawi...
Może nie ma dobrego kontaktu przy klemach na akumulatorze? sprawdź czy po odpaleniu nie grzeją się klemy. Warto sprawdzić punkty masowe a w szczególności ten gdzie ujemny kabel od akumulatora łączy się z "budą"
Raz ten raz tamten. Miernik do ujemnej klemy, druga końcówka ma pokazać na jednym kablu zasilanie 5 lub 12v, na drugim jakieś napięcie z zakresu 0 do 5v na trzecim 0v czyli minus zasilania czujnika. A jaka jest kolejność w twoim boschu tego nie wiem ale raz tak raz inaczej to nie bardzo. Podaj pdf z parametrami technicznymi czujnika bosch bo nigdzie...
Wymieniłem alternator na inny używany, 120A tym razem. Przed montażem oczyściłem zacisk dodatni alternatora. W trakcie jazdy właściwie napięcie się nie zmieniło. Pod obciążeniem dalej siada w okolice 11V. Mierzone na alternatorze jest niewiele wyższe. Napięcie między obudową alternatora a klemą ujemną akumulatora wynosi 0,45V. Mało nie jest, ale wciąż...
Objaw jakby zgubił masę albo któregoś plusa weź kabel rozruchowy chwyć za minus i na skrzynie albo aku padło najlepiej wsadź inny na próbę Aku wg sklepu gdzie go kupiłe jest sprawne, testowali go przy mnie napięcie przy obciążeniu mu spada do ok 10V (chociaż nie wiem jaki prąd dawali przy tym obciążeniu), sprawdze te połączenia masy, w sensie z klemy...
Akumulator nowy ,stan jego jest bardzo dobry. Temat konsultowałem z kilkoma mechanikami. Żaden nie powiedział mi nic konkretnego , oprócz jednej rady aby odłączyć na chwilę klemę z ujemnego bieguna akumulatora i tak zresetować komputer. Operacja taka na jakiś czas usuwa sygnalizację i pojawiające się naprzemiennie komunikaty :" CHECK PARKING BRAKE SYSTEM...
Miło mi wszystkim, którzy pomogli mi w rozwiązaniu problemu podziękować . Już spieszę się z wyjaśnieniem problemu. Przyczyna była złożona. Winą był rozrusznik, który został zregenerowany, ale na elementach słabej jakości. I działał, ale tylko w temperaturze od -5. Jak wcześniej pisałem grzała się klema (+), natomiast minusowa była zimna. Dlaczego?,skoro...
Witam Lepiej zleć tą robotę fachowcowi zanim spalisz auto. Masę wzmacniacza masz połączyć z karoserią auta, lub z ujemna klemą akumulatora. Karoseria samochodu jest galwanicznie połączona z ujemną klemą akumulatora- wniosek czy podłączysz masą wzmacniacza do karoserii czy do akumulatora, to teoretycznie na jedno wyjdzie. Pozdrawiam
Na początek zdejmij klemę ujemną. Czy pompka paliwa chodzi? Jeżeli zabrakło benzyny to duże prawdopodobieństwo, że pompka jest spalona. Poza tym pompa paliwa znajduje się pod tylnym siedzeniem. Aby się do niej dostać trzeba odkręcić plastikową osłonę. Sprawdź też bezpiecznik znajduje się pod maską, pod takim jajkowatym plastikiem po prawej stronie jest...
klema pirotechniczny klema inteligentna uszkodzona klema
cabletech pilot wodomierz magnes schemat prostownika elektronika
przedwzmacniacz lampowy gitarowy przedwzmacniacz gitarowy
RTX 3060 - Crashe PC na wysokich ustawieniach Jak zdemontować rozrusznik w Volkswagen Touareg R5?