Cześć, od pewnego czasu mam problem z klimatyzacją w ww. aucie od tego lata. Sytuacja wygląda następująco, włączam klimatyzację słyszę sprzegiełko, zaczyna lecieć zimne powietrze, po 1-2 min słyszę odskakujące sprzęgiełko, czekam 10 sek i klik znów załączona zostaje sprężarka i tak w kółko. Ostatni serwis klimatyzacji w 2018. Diagnozę rozpocząłem od...
Wysokie ciśnienie zdecydowanie za duże, więc sterownik dla bezpieczeństwa wyłącza kompresor. Do sprawdzenia ciśnienia na manometrach można będzie wykluczyć czujnik. Jak niskie w normie a wysokie za duże to trzeba zajrzeć do dyszy dławiącej , jak opiłki to wiadomo co dalej.
Tak myślałem ze zawór lub osuszacz zawalony. A wie ktoś może czy jest sposób na sprawdzenie zaworu rozprężnego. nie ma na manometrach wysokiego ciśnienia a powinno być między 12 a 25 bar
(at)jack63 konstrukcyjnie króciec jest niskiego ciśnienia, ale umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia. Do serwisu przydaje się przejściówka. Parę modeli tak miało. W Daciach tego nie widziałem. (at)bpjl jeśli zamknęło skalę w tym manometrze, to od czynnika bym się odczepił, to znaczy może go być mało, ale przy takim ciśnieniu klimatyzacja się...
Nie zwlekałem do stycznia tylko cały czas zbywa mnie serwis. Układ nie pracuje wiec nie zawsze o tym pamiętam. Dzięki za odpowiedź, wszystko o czym piszesz było sprawdzane. Hałas występuje tylko latem gdy w instalacji mamy rzeczywiście wysokie ciśnienie i sprężarka ma ciężko jednak ciśnienia i prąd są i tak w normie. Tak jak pisałem trudno coś wymusić...
Do: Makalon : oki sprawdzę tą cewkę tak jak piszesz Do jurekk55 : podłączając CDIF2 czujnik ciśnienia wykazuje 20 bar na manometrach standardowo jest 5,5 - 6,0 bar Test elementów wykonawczych odpala obydwa wentylatory na niskich i wysokich obrotach ale cewka nie odpala .... Zabawa będzie nieziemska .... Do kombi15: Nie posiadam schematów więc nie będę...
Niestety nic ciekawego . Opis masz we wcześniejszych postach ;-) Ceny są zbyt wysokie by samemu robić. Szybkozłączki kosztują, węże też.. Niestety, chyba muszę się poddać lub szukać po giełdach :-(.. Chyba, ze znajdę parę osób co które skasuje później i sprzęt się zwróci.. Generalnie- wiem już co kupić i składać..Nieopłacalne w sztukach..
Czynnik chłodniczy 410A i 407c jest używany do układów klimatyzacji. Podczas pomiaru ciśnienia powinieneś widzieć również temperaturę dla danego ciśnienia, W klimatyzacji powinna wynosić +/-0 stopni. Wszystko zależy w jakich warunkach pracuje urządzenie. (patrz przedmówcy)
Witam Mam do was pytanie Chce kupić sobie Manometry do montażu i serwisu klimatyzacji .stacjonarnej samochodowej jak i agd jakie zegary wybrać R-12, R-134A, R-22 / R410/R407/R22 na allegro widziałem takie 2 rodzaje Jeśli źle dobrałem dział prosze o zmianę
Witam, istnieje może na rynku taki produkt (czujka), która w zależności od ciśnienia w obwodzie w którym jest zamontowana, na wyjściu zmienia np oporność? Coś jak czujki od temperatury (NC), tylko mnie zależy na pomiarze ciśnienia rzędu 0-5;6 bara. Pozdrawiam
Witam . Proszę o opis lub filmik jakie powinny być prawidłowe wskazania manometrów i temperatury nadmuchu po przeprowadzeniu napełnienia układy klimatyzacji właściwą wagową proporcją czynnika R134a.Krótko mówiąc załadowałem do układu wymagane 650 gram i chcę wiedzieć czy wszystko dobrze działa. Mogę pomóc w dziedzinie dezynfekcji klimatyzacji metodą...
Witam Otóż od tego sezonu zacząłem się zajmować klimatyzacjami samochodowymi i mam w związku z tym parę pytań: Jakie powinny być ciśnienia podczas pracy klimatyzacji zazwyczaj wysokie ciśnienie ma ok 15, 20 bar a niskie ok 2, na manometrach mam tez zaznaczoną temperaturę więc na niskim przy 2 jest 0 stopni C a na wysokim przy ok 15, 20 ok 60 stopni....
Mam silnie drgajacy element, na którym musi być założony manometr (ciśnienie musi być kontrolowane w ciągu całego procesu produkcyjnego). "Zwykły" manometr zdycha bardzo szybko. Czy ktoś z kolegów spotkał się z takim tworem (manometr na tak niskie ciśnienie w glicerynie)? Wyjściem "B" jest przeniesienie manometru poza obszar drgań
Witam! Ma może ktoś z was pomysł na rozwiązanie czujnika (miernika) ciśnienia 0-10bar oczywiście za rozsądne pieniądze. Czujnik ma być umieszczony w budowanym kompresorze. Chcę go podłączyć do atmegi (sterowanie kompresora). Z góry dziękuje!!!
Czesc. Panowie normalnie nie siedze w temacie klimatyzacji itp. wiec wybaczcie. Postaram sie opisac jak najlepiej. Mamy male urzadzenia klimatyzacyjne na R134a Sprawdzamy cisnienie gazu w stanie spoczynku (czy to w ogole daje obraz poprawnej zawartosci?) - wynosi 3 bary. (dodam ze inne urzadzenia z cisnieniem nawet 2.6 bar pracuja poprawnie) Zalaczamy...
Witam. Niedawno był w samochodzie wymieniany skraplacz i nabijana klima i mam pytanie.........czy przy różnych temperaturach powietrza zmienia się również ciśnienie środka chłodzącego? Czy może różnica w ciśnieniu to jakaś nieszczelność?
Witam, czy da się zrobić pomiar przegrzania lub dochlodzenia w funkcji grzania w klimatyzacji inwerter z kapilarą? Czy jest za dużo czynnika o 50 g albo za mało o 150 g według tabliczki 570 g przegrzanie po ustabilizowaniu wychodzi 0 k. Pomiar dochlodzenia wychodzi 8k. Pomiar przegrzania wykonywałem na zaworze serwisowym, a dochłodzenie zawór serwisowy...
Cześć. Pierwszy raz w swoim życiu montowałem klimatyzacje i zacząłem od siebie by komuś nie spartolić. Przyznaje się o ile rozmieszczenie i położenie przewodów jakoś mi poszło tyle trochę za słabo poskręcałem. Do sedna czy mógłby ktoś mi podpowiedzieć: Jakie powinny być parametry na manometrze podczas grzania klimatyzacją? Jaką temperaturę powinny mieć...
Witam, nabiłem układ klimatyzacji azotem na 14 bar. Po 24 h mam spadek ok. 0,075-0,1 bar. Ew może być mniej ze względu na drobne różnice temperatur. Czy taki układ nadaje się do napełnienia ? Czy może lepiej poczekać trochę dłużej z napełnieniem i potrzymać azot jeszcze kilka dni ?
Zakres zegarowy dla izobutanu R600A (lodówka domowa) powinien się zawierać od -1 do 3 bar. Zamówiłem taki jak na zał. fotce. Jak interpretować wskazania zegara niskiego ciśnienia (niebieski) w zakresie podciśnienia, chodzi mi o zakres(zielone pole), układ lodówki R600A ma być opróżniony do minimum 500 mikronów, aby zapewnić skuteczne usunięcie wilgoci...
Cześć. Czy ktoś posiada schemat pneumatyczny i elektryczny 3 obwodu układu hamulcowego? Od jakiegoś czasu z małymi przerwami dzieją się dziwne rzeczy ze wskazaniem ciśnienia powietrza. Najpierw pokazywało 8,1 do 8,3 bara, w pewnym momencie zaczęło skakać raz na 9,5 to na 10,5 aż wywalało błąd ZBR 1086-01, to znowu był spokój. Myślałem, że to instalacja...
Ile jest w stanie wytrzymać przeciętna instalacja klimy? Dziś odwiedziłem majstrów od urządzeń chłodniczych, m.in . w autach Zasugerowali mi zbadanie szczelności poprzez nabicie klimy azotem. Tyle że te ich ciśnienie, ma być o wiele wyższe niż normalnie nabija się instalacje. Potem szukanie ewentualnej nieszczelności przy pomocy wody z mydłem Na razie...
Witam. Mam następująca prośbę do zorientowanych o informacje na temat czujników ciśninia. Chciałem wykonać prosty układ, który mierzyłby podciśnieni/ciśnienie w zakesie ok -1000 do + 1000 Pa (to bardzo małecisnienie). Mniej więcej takie ciśninia (w zależności od tego jak mocno rozciąga/ściska się miech) występuje w akordeonie. Z tym, że raz jest to...
Witam, Szukam rozwiązań pozwalających na monitoring ciśnienia cieczy w układzie zamkniętym. Dobrze by było gdyby można to odczytywać przez strony www lub w grę wchodzi także transmisja GSM. Nie wiem czy są już jakieś gotowe systemy dla takiego rozwiązania. Może ktoś by coś mógł polecić?
Witam ! Potrzebuję zbierać dane o aktualnym ciśnieniu atmosferycznym. Czy miejsce montażu - na zewnątrz, wewnątrz, w określonym miejscu - czy ma jakieś znaczenie instalacja przy pomiarze. Kto produkuje-handluje - interesuje mnie ładny estetyczny czujniki do zamocowania na ścianie w biurowcu? Czujnik będzie podpięty do PLC dlatego sygnał może być 0..10VDC...
Manometry i prosimy po podanie ciśnień. pozdr
W formie ciekłej, na niskim ciśnieniu (złączka oznaczona na niebiesko). Rozumiem, że masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat używania manometrów?
Skoro załącza się sprężarka i nie chłodzi to może poprostu nie wytwarza ciśnienia. Zapnij manometry i sprawdź ciśnienia.
Musi kolega podać przez manometr LP ciśnienie z auta poniżej 1 bara.
Ciśnienie na ssaniu odczytujesz z manometru a wysokie testerem. HP około 7-10 barów , niskie 2 - 3 bary. Klimę powinno się sprawdzać na około1500 rpm silnika.
Zacznij od sprawdzenia ciśnień HP i LP manometrami
3 pinowy czujnik wskazuje na przetwornik, masz kompa żeby odczytać aktualne ciśnienie? I porównać z manometrem?
Wentylator się włączy jak HP przekroczy 13bar, przy sprawnej wiskozie i o ile nie dotrze do nas fala afrykańskich upałów raczej to nie nastąpi. Obserwowałem ostatnio dłuższą chwilę takiego mercedesa z włączoną klimą i podpiętymi manometrami, ciśnienie nie przekraczało 11bar, na hali było z 26°C
A czy po załączeniu się sprężarki jeden przewód o klimatyzacji robi się zimnymi drugi ciepły? Możliwe że sprężarka jest uszkodzona i nie tłoczy czynnika. Były podłączane manometry pod porty i sprawdzane ciśnienia podczas pracy sprężarki?
Więc oczekujesz pomocy od wróżki a tu takich nie ma. Auto do warsztatu w którym mają pojęcie o klimie i potrafią nie tylko napełnić ale też zdiagnozować i naprawić. Masz sprężarkę z zaworem sterującym wydajnością, po zasileniu go pełnym napięciem 12V powinna tłoczyć z pełną mocą. Sam nic nie sprawdzisz bo nie masz nawet manometrów do kontroli ciśnień.
Manometry niewiele mówią o ilości czynnika. Duży wpływ ma stan sprężarki ,zaworu rozprężnego i temperatur. Aby mieć pewność co do ilości czynnika w układzie to odessać wszystko i podać ilość wg wagi.
Witam. Mam problem z stacja klimatyzacji robinair acm3000. Stacja nie odciąga oleju. Gdy daje odciąganie czynnika tak długo trwa że zostaje przerwane i na wyświetlaczu pojawia się napis zbyt długi czas odzysku. Podczas odzyskiwania gazu ciśnienie na manometrach schodzi do 0. Ciśnienie w butli spuszczone do 7 ale dalej nie odciąga oleju.
Dziękuję za bardzo rzeczową odpowiedź i schematy. Ciśnienie sprawdzałem manometrem "na postoju". Sprawdzę jeszcze jak pisałeś jakie ciśnienie widzi komputer i podjadę na "dobicie".
Skoro kompresor działa a nie chłodzi to sprawdź jakie jest ciśnienie po stronie HP i LP - manometrami a nie komputerem. Możliwe że to wina kompresora, chyba że nie ma przepływu czynnika w układzie.
Sprawdz ciśnienie manometrami w serwisie klimatyzacji.
Złe rozumowanie, najpierw manometry jak będzie za duże ciśnienie to sprzęgło będzie się ślizgać.
Panowie zadam może trochę dziwne pytanie. Otóż w suwaku chłodniczym (Refrigerant Slider) przy odczycie temperatury na wejściu do sprężarki podajemy: - ciśnienie odczytane z manometru; - obszar DEW (bo jesteśmy za parownikiem); W programie jest jeszcze wybór rodzaju ciśnienia (absolutne / manometry). I które jest poprawne? Absolutne? Znalazłem takie...
Witam. A czy podczas pracy sprężarki wiatrak kręcił? Jakie ciśnienia były na manometrach?
Więc na manometrze LP będzie wzrost ciśnienia. Będzie miał odpowiedź.
A jak zrobisz nawiew tylko na twarz? Jak ciśnienia po podłączeniu manometrów?
Co do pracy wentylatorów najpierw załącza się jeden po dłuższej chwili drugi. Czynnik w klimatyzacji jest świeżo nabity. Pożyczyłem listwę z manometrami do sprawdzania ciśnień klimatyzacji jutro dam znać jaki wynik. Wymieniłem jeszcze czujnik ciśnienia ale nie przyniosło to żadnych efektów, problem który występuje zdarza się raz częściej a raz rzadko.
Ciśnienia i napięcia a czujniku (+/- dokładność manometru i miernika) 0bar - 0,17V 1bar - 0,3V 2bar - 0,44V 3bar - 0,58V 4bar - 0,7V 5bar - 0,83V 6bar - 0,92V 7bar - 1,06V 8bar - 1,21V 9bar - 1,34V 10bar - 1,47V 11bar - 1,6V 12bar - 1,74V 13bar - 1,88V 14bar - 2,05V 15bar - 2,17V 16bar - 2,31V 17bar - 2,46V 18bar - 2,61V 19bar - 2,75V wyższego ciśnienia...
Sytuacja po trzech dniach wygląda następująco: _po założeniu manometru na niskie ciśnienie przy nie pracującym silniku, ciśnienie jest nieco powyżej zielonego pola _ po uruchomieniu silnika i klimatyzacji, kompresor włącza się, włącza się wentylator, a manometr pokazuje ciśnienie na 1/4 zielonego pola. _temperatura powietrza utrzymuje się od 9,8 do...
W klimie sygnał z czujnika cisnienia za niski. Manometr i sprawdzić na porcie LP jakie ciśnienie. Jak ok to szukać po kablach. W abs tylny prawy czujnik szwankuje. Albo koronka lib magnes . Nie wiem jaki system masz.
Przy zbyt dużym wzroście ciśnienia powinien odłączyć kompresor, manometry i sprawdzić ciśnienia.
Odczytaj błedy w silniku i zobacz w wartosciach jakie widzi cisnienie gazu klimy. Porównaj je z rzeczywistym cisnieniem na manometrze. Częsta usterka to czyjnik cisnienia. Mialem przypadek że bład w pamieci silnika decydował o uruchomieniu klimy.
Może ciśnienie ok, tylko manometr naciągnięty??
Oryginalnie to pewnie ciśnienie szło w kosmos i sprężarka się wyłączała, pewnie skraplacz zawalony błotem albo stracił wszystkie lamelki. A co teraz zepsułeś to ciężko powiedzieć. Tak się niestety kończy wymiana elementów w oparciu o kody błędów... a parametry ktoś sprawdził? Choćby ciśnienia, choćby manometrami?
Jeżeli załącza ci sprężarkę-odczyt ciśnień z manometrów+diagnostyka vagiem klimatronika.
a co z tym ciśnieniem że takie duże jest?? To, że kompresor nie pracuje z jakiejś przyczyny i to, co wskazuje manometr, to ciśnienie czynnika w układzie niepracującym. Na porcie LP powinno spaść do 25 PSI przy działającej sprawnie klimatyzacji.
Jakie komputer widzi ciśnienie? Skąd wiesz że jest czynnik? Mierzyłeś manometrem?
chodzi Ci aby sprawdzić przy jakim ciśnieniu czynnika chłodzącego wyłącza się klimatyzacja tak ? Tak trzeba podłączyć manometry i sprawdzić pracę układu. Dość istotne jest ciśnienie na ssani przy takiej usterce.
Wszystko to było wielokrotnie opisywane w sąsiednim wątku, ale czytać się nie chce, a pisania bzdur nikt nie zabrania, bo nie ma kompetentnego moderatora. To też dlatego pytam - manometr to tylko ciśnienie w układzie, a nie ilość czynnika. Myślałem o takim dobiciu, ale to by trzeba mieć pewność ze jest ok cała instalacja. Pozostaje dobry serwis, który...
Sprawdź ciśnienie w układzie klimatyzacji. Tylko z poziomu testera nie manometrem.
Witam. Mam problem z Oplem Zafirą A z 2002 r. Przestała działać, po podłączeniu manometru do portu niskiego ciśnienia wskazuje 90 psi, prawidłowa norma na manometrze powinna być od 25 do 45 psi. Co może być przyczyną tego stanu?
Podłącz manometry, włącz silnik/klimatyzację i obserwuj manometry. Opisz co zaobserwowałeś. Typuję problem z czynnikiem (ciśnienie), lub jego obiegiem. Elektronikę zostawiłbym w spokoju (narazie).
Skoda Octavia 1 problem z klimatyzacją. Silnik 2.0 8V benzyna AQY. Kupiłem samochód z niedziałającą klimatyzacją, ponoć tylko trzeba było dobić czynnika. Podłączyłem manometr do złącza i okazało się że ciśnienie było za duże upuściłem więc do zielonego pola na manometrze, ale klimatyzacja nie odżyła. Podłączyłem zasilanie na cewkę sprężarki, ona uruchomiła...
Gruba rurka z widocznie mniejszym zaworem ma niskie ciśnienie (znajduje się ona pod numerem 2)? Jeśli tak, muszę dokupić inny adapter, bo ten nie pasuje Dodano po 1 Po podłączeniu manometru pod numerem 1, z cienką rurką i większym zaworem, wykazuje ponad 100 psi.
Ten błąd nie ma wpływu na pracę układu. Gdyby miał to sterownik nie pozwoliłby na pracę zaworu (zawór jest wysterowany bo pobiera prąd). Masz zatarty/uszkodzony kompresor albo zerwane sprzęgło (nie mylić z elektromagnesem) przez co wirnik się nie kręci. Może być uszkodzony mechanicznie zawór regulacji wydajności kompresora ale to jest rzadkość moim...
Manometry i jakie są ciśnienia??
Sprężarka bez podłączonego zaworu na pompować na max. LP sprawdzasz manometrem podłączonym do instalacji(złącze HP ślę po stronie LP) a HP urządzeniem diagnostycznym
Nie bardzo wiem o których błędach piszesz możesz przypomnieć ? mowisz o tych danych ? Prawidłowe ciśnienie w układzie klimatyzacji wskazywane przez manometr będzie się różnić w zależności od temperatury otoczenia: TEMPERATURA - CIŚNIENIE: 18°C - 25-35 PSI 21°C - 35-40 PSI 24°C - 35-45 PSI 27°C - 40-50 PSI 29°C - 45-55 PSI 32°C - 45-55 PSI 35°C - 50-55...
klimatyzacja ciśnienia ciśnienia klimatyzacja klimatyzacja split ciśnienia
moduł renault ładowarka balanser częstotliwość częstochowa
częsty defrost electrolux ehh16340fk
Ford Focus 2 2009 1.6 benzyna – numery katalogowe liczników 8V4T-10849, 7M5T-10849, 3M5F-10A855 Oleo-Mac 937 – docieranie po wymianie tłoka, proporcje mieszanki, olej Stihl HP Super