Poziomu czynnika i tak manometrem (jednym) nie sprawdzisz, ze względu na układ ciecz-gaz, mimo sporego ubytku ciśnienie na niepracującej klimatyzacji będzie praktycznie podobne, od 4 do 8 barów mniej więcej, w zależności od temperatury. Pomiar na dwa manometry, na części ssawnej i tłocznej już da jakiś obraz, pod warunkiem, że klimatyzacja sprawna,...
Niestety nic ciekawego . Opis masz we wcześniejszych postach ;-) Ceny są zbyt wysokie by samemu robić. Szybkozłączki kosztują, węże też.. Niestety, chyba muszę się poddać lub szukać po giełdach :-(.. Chyba, ze znajdę parę osób co które skasuje później i sprzęt się zwróci.. Generalnie- wiem już co kupić i składać..Nieopłacalne w sztukach..
Raczej to nie olej ze sprężarki. mam ten zestaw do nabijania z allegro po podłączeniu pokazuje ciśnienie w układzie manometr. Ciśnienie w chłodnictwie nie oznacza, że nie było ubytku. Gazy występujące w formie skroplonej i gazowej tak mają, że ich ciśnienie potrafi być stałe i zależne tylko od temperatury, dopóki gazu jest na tyle dużo, by wciąż jakakolwiek...
Czynnik chłodniczy 410A i 407c jest używany do układów klimatyzacji. Podczas pomiaru ciśnienia powinieneś widzieć również temperaturę dla danego ciśnienia, W klimatyzacji powinna wynosić +/-0 stopni. Wszystko zależy w jakich warunkach pracuje urządzenie. (patrz przedmówcy)
Nie bardzo wiem o których błędach piszesz możesz przypomnieć ? mowisz o tych danych ? Prawidłowe ciśnienie w układzie klimatyzacji wskazywane przez manometr będzie się różnić w zależności od temperatury otoczenia: TEMPERATURA - CIŚNIENIE: 18°C - 25-35 PSI 21°C - 35-40 PSI 24°C - 35-45 PSI 27°C - 40-50 PSI 29°C - 45-55 PSI 32°C - 45-55 PSI 35°C - 50-55...
Ciśnienia i napięcia a czujniku (+/- dokładność manometru i miernika) 0bar - 0,17V 1bar - 0,3V 2bar - 0,44V 3bar - 0,58V 4bar - 0,7V 5bar - 0,83V 6bar - 0,92V 7bar - 1,06V 8bar - 1,21V 9bar - 1,34V 10bar - 1,47V 11bar - 1,6V 12bar - 1,74V 13bar - 1,88V 14bar - 2,05V 15bar - 2,17V 16bar - 2,31V 17bar - 2,46V 18bar - 2,61V 19bar - 2,75V wyższego ciśnienia...
Jakie powinno być ciśnienie na postoju hp lp? Mam po 11 bar po obu stronach , a po załączeniu silnika i klimy 4 i 16bar, chłodzi podczas jazdy tylko powyżej 3k obrotów. Czy normalne są takie przeskoki nam na manometrze podczas załączania? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Skoda Octavia 1 problem z klimatyzacją. Silnik 2.0 8V benzyna AQY. Kupiłem samochód z niedziałającą klimatyzacją, ponoć tylko trzeba było dobić czynnika. Podłączyłem manometr do złącza i okazało się że ciśnienie było za duże upuściłem więc do zielonego pola na manometrze, ale klimatyzacja nie odżyła. Podłączyłem zasilanie na cewkę sprężarki, ona uruchomiła...
Zamontowałem w domu samodzielnie multisplita (mam certyfikat F-gaz, brak doświadczenia) Jednostka zewnętrzna Gree GWHD(21)NK600. Z trzech obwodów wykorzystuję dwa na krótkich instalacjach przez ścianę (jednostki wewnętrzne Gree Amber standard). Klimatyzacja grzeje dobrze, chłodzi moim zdaniem słabiej niż stary on/off. Temperatura wylotu powietrza wynosi...
Witam Mam do was pytanie Chce kupić sobie Manometry do montażu i serwisu klimatyzacji .stacjonarnej samochodowej jak i agd jakie zegary wybrać R-12, R-134A, R-22 / R410/R407/R22 na allegro widziałem takie 2 rodzaje Jeśli źle dobrałem dział prosze o zmianę
Witam, istnieje może na rynku taki produkt (czujka), która w zależności od ciśnienia w obwodzie w którym jest zamontowana, na wyjściu zmienia np oporność? Coś jak czujki od temperatury (NC), tylko mnie zależy na pomiarze ciśnienia rzędu 0-5;6 bara. Pozdrawiam
Witam . Proszę o opis lub filmik jakie powinny być prawidłowe wskazania manometrów i temperatury nadmuchu po przeprowadzeniu napełnienia układy klimatyzacji właściwą wagową proporcją czynnika R134a.Krótko mówiąc załadowałem do układu wymagane 650 gram i chcę wiedzieć czy wszystko dobrze działa. Mogę pomóc w dziedzinie dezynfekcji klimatyzacji metodą...
Czesc. Panowie normalnie nie siedze w temacie klimatyzacji itp. wiec wybaczcie. Postaram sie opisac jak najlepiej. Mamy male urzadzenia klimatyzacyjne na R134a Sprawdzamy cisnienie gazu w stanie spoczynku (czy to w ogole daje obraz poprawnej zawartosci?) - wynosi 3 bary. (dodam ze inne urzadzenia z cisnieniem nawet 2.6 bar pracuja poprawnie) Zalaczamy...
Witam Otóż od tego sezonu zacząłem się zajmować klimatyzacjami samochodowymi i mam w związku z tym parę pytań: Jakie powinny być ciśnienia podczas pracy klimatyzacji zazwyczaj wysokie ciśnienie ma ok 15, 20 bar a niskie ok 2, na manometrach mam tez zaznaczoną temperaturę więc na niskim przy 2 jest 0 stopni C a na wysokim przy ok 15, 20 ok 60 stopni....
Witam. Niedawno był w samochodzie wymieniany skraplacz i nabijana klima i mam pytanie.........czy przy różnych temperaturach powietrza zmienia się również ciśnienie środka chłodzącego? Czy może różnica w ciśnieniu to jakaś nieszczelność?
Witam, nabiłem układ klimatyzacji azotem na 14 bar. Po 24 h mam spadek ok. 0,075-0,1 bar. Ew może być mniej ze względu na drobne różnice temperatur. Czy taki układ nadaje się do napełnienia ? Czy może lepiej poczekać trochę dłużej z napełnieniem i potrzymać azot jeszcze kilka dni ?
Witam! Ma może ktoś z was pomysł na rozwiązanie czujnika (miernika) ciśnienia 0-10bar oczywiście za rozsądne pieniądze. Czujnik ma być umieszczony w budowanym kompresorze. Chcę go podłączyć do atmegi (sterowanie kompresora). Z góry dziękuje!!!
Ile jest w stanie wytrzymać przeciętna instalacja klimy? Dziś odwiedziłem majstrów od urządzeń chłodniczych, m.in . w autach Zasugerowali mi zbadanie szczelności poprzez nabicie klimy azotem. Tyle że te ich ciśnienie, ma być o wiele wyższe niż normalnie nabija się instalacje. Potem szukanie ewentualnej nieszczelności przy pomocy wody z mydłem Na razie...
Witam! Swoją Bawarkę zakupilem zimą, i podczas sprawdzania wydawało mi sie ze klima pracuje, ale sie myliłem. Włączam klimatyzacje, po chwili widzę po obrotach silnika ze kompresor sie załączył ale nie chłodzi ! Pojechałem wiec ja nabić, maszyna ściągneła 300g czynnika, i nabilismy ja na maxa. i niestety nadal nie chlodzi.... Co to może być ? Na zegarach...
Mam silnie drgajacy element, na którym musi być założony manometr (ciśnienie musi być kontrolowane w ciągu całego procesu produkcyjnego). "Zwykły" manometr zdycha bardzo szybko. Czy ktoś z kolegów spotkał się z takim tworem (manometr na tak niskie ciśnienie w glicerynie)? Wyjściem "B" jest przeniesienie manometru poza obszar drgań
Cześć. Pierwszy raz w swoim życiu montowałem klimatyzacje i zacząłem od siebie by komuś nie spartolić. Przyznaje się o ile rozmieszczenie i położenie przewodów jakoś mi poszło tyle trochę za słabo poskręcałem. Do sedna czy mógłby ktoś mi podpowiedzieć: Jakie powinny być parametry na manometrze podczas grzania klimatyzacją? Jaką temperaturę powinny mieć...
Witam, Szukam rozwiązań pozwalających na monitoring ciśnienia cieczy w układzie zamkniętym. Dobrze by było gdyby można to odczytywać przez strony www lub w grę wchodzi także transmisja GSM. Nie wiem czy są już jakieś gotowe systemy dla takiego rozwiązania. Może ktoś by coś mógł polecić?
Witam Mam pytanie przy jakim min. wartości siśnienia powinno załączyć sprzegło na sprężarce. W układzie pokazało 5 barów ale sprężarka nie rusza. Jedni mówią że to wystarczy min. 2 bary a drudzy mówią że musi to być min 10 bar (tak jest skonfigurowany czujnik siśnieka czunnika chłodzącego). Z góry dzięki za odpowiedź. pozdr
Witam, czy da się zrobić pomiar przegrzania lub dochlodzenia w funkcji grzania w klimatyzacji inwerter z kapilarą? Czy jest za dużo czynnika o 50 g albo za mało o 150 g według tabliczki 570 g przegrzanie po ustabilizowaniu wychodzi 0 k. Pomiar dochlodzenia wychodzi 8k. Pomiar przegrzania wykonywałem na zaworze serwisowym, a dochłodzenie zawór serwisowy...
Czy masz czynnik w układzie możesz sprawdzić w bardzo prosty sposób - odkręć kapturek ochronny od zaworu i podłącz manometr , jeżeli nie masz to możesz delikatnie spróbować wcisnąć wentylek zaworu- to w ostateczności - chroń oczy i skórę !! , lepiej jednak podjechać pod stację i sprawdzić ciśnienie na maszynie - nie powinien policzyć za to gdy obiecasz...
Może ciśnienie ok, tylko manometr naciągnięty??
piszę o ciśnieniach roboczych po włączeniu Klimy a nie o ciśnieniu wewnątrz układu. A ciśnienie robocze gdzie jest jak nie w układzie-w wydechu??? Jakiego typu oczekujesz pomocy skoro nie potrafisz udzielić odpowiedzi na zadawane pytania? Nie winię Cię za to bo nie wszyscy mają się znać na klimie. Pytamy Cię, czy ciśnienie HP rośnie z poziomu nominalnego(klima...
Skoro dysza jest tańsza to chyba logicznie byłoby ją wymienić w 1 kolejności. Zrob tak odpal klimę, podepnij manometr odłącz wiatraki i zobacz czy rośnie ciśnienie, jeśli nie masz sprężarę do pupy.
Ostatnim czasem dostaje awarie z którymi się trochę zaczynam borykać, niestety jestem "świeżakiem" i dopiero się uczę. Awaria na którą pojechał i do której na dniach będę jeszcze musiał wrócić, jest dosyć upierdliwa, jednak troszkę mało czasu przy niej spędziłem. Problem dotyczy Fujitsu Kasety z agregatem dwu wentylatorowym na gazie r410a, zapomniałem...
Witam, mam taki problem, kupiłem Forda Mondeo w którym nie działała klima, tzn zaświecała sie tylko kontrolka, ale nie włączał się komresor ani wientylator, poprzedni właściciel zapewniał mnie że jest to tylko brak ciśnienia w instalacji i naprawa tego nie jest kosztowna(udało mi się dzieki temu zbić cenę samochodu:D). Kupiłem w sklepie zestwa do "samodzielnej...
Ciśnienie na ssaniu odczytujesz z manometru a wysokie testerem. HP około 7-10 barów , niskie 2 - 3 bary. Klimę powinno się sprawdzać na około1500 rpm silnika.
Wentylator się włączy jak HP przekroczy 13bar, przy sprawnej wiskozie i o ile nie dotrze do nas fala afrykańskich upałów raczej to nie nastąpi. Obserwowałem ostatnio dłuższą chwilę takiego mercedesa z włączoną klimą i podpiętymi manometrami, ciśnienie nie przekraczało 11bar, na hali było z 26°C
Manometry i prosimy po podanie ciśnień. pozdr
Skoro kompresor działa a nie chłodzi to sprawdź jakie jest ciśnienie po stronie HP i LP - manometrami a nie komputerem. Możliwe że to wina kompresora, chyba że nie ma przepływu czynnika w układzie.
W formie ciekłej, na niskim ciśnieniu (złączka oznaczona na niebiesko). Rozumiem, że masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat używania manometrów?
Skoro załącza się sprężarka i nie chłodzi to może poprostu nie wytwarza ciśnienia. Zapnij manometry i sprawdź ciśnienia.
Dziękuję za bardzo rzeczową odpowiedź i schematy. Ciśnienie sprawdzałem manometrem "na postoju". Sprawdzę jeszcze jak pisałeś jakie ciśnienie widzi komputer i podjadę na "dobicie".
Panowie zadam może trochę dziwne pytanie. Otóż w suwaku chłodniczym (Refrigerant Slider) przy odczycie temperatury na wejściu do sprężarki podajemy: - ciśnienie odczytane z manometru; - obszar DEW (bo jesteśmy za parownikiem); W programie jest jeszcze wybór rodzaju ciśnienia (absolutne / manometry). I które jest poprawne? Absolutne? Znalazłem takie...
Musi kolega podać przez manometr LP ciśnienie z auta poniżej 1 bara.
Sprawdz ciśnienie manometrami w serwisie klimatyzacji.
W klimie sygnał z czujnika cisnienia za niski. Manometr i sprawdzić na porcie LP jakie ciśnienie. Jak ok to szukać po kablach. W abs tylny prawy czujnik szwankuje. Albo koronka lib magnes . Nie wiem jaki system masz.
3 pinowy czujnik wskazuje na przetwornik, masz kompa żeby odczytać aktualne ciśnienie? I porównać z manometrem?
Zacznij od sprawdzenia ciśnień HP i LP manometrami
Podłączasz manometry i sprawdzasz ciśnienie jakie generuje sprężarka i już masz jakiś obraz w sytuacji.
Oryginalnie to pewnie ciśnienie szło w kosmos i sprężarka się wyłączała, pewnie skraplacz zawalony błotem albo stracił wszystkie lamelki. A co teraz zepsułeś to ciężko powiedzieć. Tak się niestety kończy wymiana elementów w oparciu o kody błędów... a parametry ktoś sprawdził? Choćby ciśnienia, choćby manometrami?
Więc oczekujesz pomocy od wróżki a tu takich nie ma. Auto do warsztatu w którym mają pojęcie o klimie i potrafią nie tylko napełnić ale też zdiagnozować i naprawić. Masz sprężarkę z zaworem sterującym wydajnością, po zasileniu go pełnym napięciem 12V powinna tłoczyć z pełną mocą. Sam nic nie sprawdzisz bo nie masz nawet manometrów do kontroli ciśnień.
A czy po załączeniu się sprężarki jeden przewód o klimatyzacji robi się zimnymi drugi ciepły? Możliwe że sprężarka jest uszkodzona i nie tłoczy czynnika. Były podłączane manometry pod porty i sprawdzane ciśnienia podczas pracy sprężarki?
Sprężarka bez podłączonego zaworu na pompować na max. LP sprawdzasz manometrem podłączonym do instalacji(złącze HP ślę po stronie LP) a HP urządzeniem diagnostycznym
Jakie komputer widzi ciśnienie? Skąd wiesz że jest czynnik? Mierzyłeś manometrem?
a co z tym ciśnieniem że takie duże jest?? To, że kompresor nie pracuje z jakiejś przyczyny i to, co wskazuje manometr, to ciśnienie czynnika w układzie niepracującym. Na porcie LP powinno spaść do 25 PSI przy działającej sprawnie klimatyzacji.
Manometry niewiele mówią o ilości czynnika. Duży wpływ ma stan sprężarki ,zaworu rozprężnego i temperatur. Aby mieć pewność co do ilości czynnika w układzie to odessać wszystko i podać ilość wg wagi.
Witam. Mam problem z stacja klimatyzacji robinair acm3000. Stacja nie odciąga oleju. Gdy daje odciąganie czynnika tak długo trwa że zostaje przerwane i na wyświetlaczu pojawia się napis zbyt długi czas odzysku. Podczas odzyskiwania gazu ciśnienie na manometrach schodzi do 0. Ciśnienie w butli spuszczone do 7 ale dalej nie odciąga oleju.
chodzi Ci aby sprawdzić przy jakim ciśnieniu czynnika chłodzącego wyłącza się klimatyzacja tak ? Tak trzeba podłączyć manometry i sprawdzić pracę układu. Dość istotne jest ciśnienie na ssani przy takiej usterce.
Raczej bym nie potrzebował klimy gdyby temeratura na zewnątrz była poniżej 9 stopni . Zresztą klima przestała działać w lipcu gdzie nawet w UK. było dosyć gorąco . Po prostu z dnia na dzień przestało wiać zimnym powietrzem . Więc krótko,nie ma ciśnienia w układzie-presostat nie pozwoli sterownikowi silnika na włączenie sprzęgła kompresora(ciśnienie...
Zakupiłem puszkę z odpowiednim czynnikiem i dobiłem klimę poprzez ten przewód z manometrem (ważne aby dobrze zapoznać się z instrukcją napełniania), a ciśnienie w układzie ustaliłem zgodnie ze współczynnikiem temperatury zewnętrznej. Klimatyzacja działa już tak jak powinna.
Więc na manometrze LP będzie wzrost ciśnienia. Będzie miał odpowiedź.
A jak zrobisz nawiew tylko na twarz? Jak ciśnienia po podłączeniu manometrów?
Co do pracy wentylatorów najpierw załącza się jeden po dłuższej chwili drugi. Czynnik w klimatyzacji jest świeżo nabity. Pożyczyłem listwę z manometrami do sprawdzania ciśnień klimatyzacji jutro dam znać jaki wynik. Wymieniłem jeszcze czujnik ciśnienia ale nie przyniosło to żadnych efektów, problem który występuje zdarza się raz częściej a raz rzadko.
Sytuacja po trzech dniach wygląda następująco: _po założeniu manometru na niskie ciśnienie przy nie pracującym silniku, ciśnienie jest nieco powyżej zielonego pola _ po uruchomieniu silnika i klimatyzacji, kompresor włącza się, włącza się wentylator, a manometr pokazuje ciśnienie na 1/4 zielonego pola. _temperatura powietrza utrzymuje się od 9,8 do...
Jakie ciśnienie czynnika w klimatyzacji widzi VAG? Jakie są wskazania manometrów podpiętych do HP i LP?
Przy zbyt dużym wzroście ciśnienia powinien odłączyć kompresor, manometry i sprawdzić ciśnienia.
Odczytaj błedy w silniku i zobacz w wartosciach jakie widzi cisnienie gazu klimy. Porównaj je z rzeczywistym cisnieniem na manometrze. Częsta usterka to czyjnik cisnienia. Mialem przypadek że bład w pamieci silnika decydował o uruchomieniu klimy.
Jeżeli załącza ci sprężarkę-odczyt ciśnień z manometrów+diagnostyka vagiem klimatronika.
Ciśnienie sprawdza się manometrem wpiętym w port serwisowe klimatyzacji. Jak się nie załącza klimatyzacja to obydwa będą takie same.
Wszystko to było wielokrotnie opisywane w sąsiednim wątku, ale czytać się nie chce, a pisania bzdur nikt nie zabrania, bo nie ma kompetentnego moderatora. To też dlatego pytam - manometr to tylko ciśnienie w układzie, a nie ilość czynnika. Myślałem o takim dobiciu, ale to by trzeba mieć pewność ze jest ok cała instalacja. Pozostaje dobry serwis, który...
klimatyzacja manometr manometr klimatyzacja manometr klimatyzacja podłączyć
aktualizacja dekoder skymaster zestaw samodzielnego kondensatory zmienne
Ideal Expert MIG 210 Synergic Pro4 LCD – opinie, wady, czy warto kupić? Magnum MIG 208 Alu Synergia L 4x4 – zalety i wady, opinie użytkowników