Poziomu czynnika i tak manometrem (jednym) nie sprawdzisz, ze względu na układ ciecz-gaz, mimo sporego ubytku ciśnienie na niepracującej klimatyzacji będzie praktycznie podobne, od 4 do 8 barów mniej więcej, w zależności od temperatury. Pomiar na dwa manometry, na części ssawnej i tłocznej już da jakiś obraz, pod warunkiem, że klimatyzacja sprawna,...
barometry manometry.
W formie ciekłej, na niskim ciśnieniu (złączka oznaczona na niebiesko). Rozumiem, że masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat używania manometrów?
Najpierw podłącz manometry i sprawdź czy jest czynnik.
Witam. A czy podczas pracy sprężarki wiatrak kręcił? Jakie ciśnienia były na manometrach?
Mam silnik N47, wentylator chłodnicy sterowany sygnałem PWM. Ze schematu wynika, że jest przekaźnik wyłączający wentylator, dlatego chcę go sprawdzić. Zastanawia mnie (szukam przyczyny) dlaczego po włączeniu klimatyzacji, gdy sprzęgło sprężarki "łapie", nie uruchamia się wentylator chłodnicy. Presostat sprawdziłem poprzez podpięcie manometru do układu...
Masz pompę próżniowa i manometry?
Myślę że taki powinien wystarczyć https://www.google.pl/search?q=manometry...
3 pinowy czujnik wskazuje na przetwornik, masz kompa żeby odczytać aktualne ciśnienie? I porównać z manometrem?
Manometry i prosimy po podanie ciśnień. pozdr
Może ciśnienie ok, tylko manometr naciągnięty??
Nie da się na odległość zdiagnozować samochodu i jego niesprawnej klimatyzacji, bez fizycznego podłączenia manometrów, komputera diagnostycznego i obserwacji parametrów "live"
Na początek należy sprawdzić, czy masz czynnik w układzie podłączając manometr. Prawdopodobnie nie masz manometru, więc powinieneś jednak odwiedzić serwis klimatyzacji. Oczywiście możesz wcisnąć czymś wentyl zaworu serwisowego, wypuszczając w powietrze trochę czynnika, upewnić się czy układ nie jest całkowicie pusty. I tutaj uwaga: dobrze jeśli nie...
Oryginalnie to pewnie ciśnienie szło w kosmos i sprężarka się wyłączała, pewnie skraplacz zawalony błotem albo stracił wszystkie lamelki. A co teraz zepsułeś to ciężko powiedzieć. Tak się niestety kończy wymiana elementów w oparciu o kody błędów... a parametry ktoś sprawdził? Choćby ciśnienia, choćby manometrami?
Skoda Octavia 1 problem z klimatyzacją. Silnik 2.0 8V benzyna AQY. Kupiłem samochód z niedziałającą klimatyzacją, ponoć tylko trzeba było dobić czynnika. Podłączyłem manometr do złącza i okazało się że ciśnienie było za duże upuściłem więc do zielonego pola na manometrze, ale klimatyzacja nie odżyła. Podłączyłem zasilanie na cewkę sprężarki, ona uruchomiła...
Sprawdz ciśnienie manometrami w serwisie klimatyzacji.
3 na LP i 9 na HP czyli wychodzi że wszystko OK. Zrób tak - podepnij manometry, włącz silnik i klimatyzację. Obserwuj manometry, gdyby wysokie osiągnęło 15 bar i nie włączył się wentylator to zgaś silnik. Co to znaczy bo nie rozumiem "zdechł akumulator.okazało się że cewka pobiera 1.6A wiec ja odpiołem". O jaką cewkę chodzi ?
Zacznij od sprawdzenia ciśnień HP i LP manometrami
Jak najniższa próżnia,taka żeby pompa próżniowa nie ragowała na zakręcanie zaworu na manometrach.
Za pomocą manometru.
kolego w czacie kiedy sprężarka nie pracuje krmęci się tylko koło pasowe to na zewnątrz z chwilą włączenia zaczna kręcić się tarcza od czoła sprężarki taka blacha o mniejszej średnicy .akurat w tym modelu występowała jeszcze spr 7SB16C JAK NIEPODEPNIESZ DO MANOMETRÓW NIC SIĘ NIEDOWIESZ
Podłącz manometry, włącz silnik/klimatyzację i obserwuj manometry. Opisz co zaobserwowałeś. Typuję problem z czynnikiem (ciśnienie), lub jego obiegiem. Elektronikę zostawiłbym w spokoju (narazie).
Więc oczekujesz pomocy od wróżki a tu takich nie ma. Auto do warsztatu w którym mają pojęcie o klimie i potrafią nie tylko napełnić ale też zdiagnozować i naprawić. Masz sprężarkę z zaworem sterującym wydajnością, po zasileniu go pełnym napięciem 12V powinna tłoczyć z pełną mocą. Sam nic nie sprawdzisz bo nie masz nawet manometrów do kontroli ciśnień.
tego ci nie powiem bo nie mam teraz dostępu do manometrów...
Jak nie ma wysokiego,nie rozumiem?Jesli kompresor nie robi cisnienia to oba manometry pokazuja identyczna wartosc
A co miałem napisać ? Czujnika nie podstawisz bo żal kasy, tylko oczekujesz gotowca w stylu "przerwany kabelek w wiązce". Myślisz że naprawiając samochody dysponuje się jakimiś schematami, nie raz owszem są ale częściej "idzie się na piechotę". Dwa to launch dobrze robi peugeoty i powinno być pokazane stan włącznika klimy. Jest masa nowoczesnych samochodów...
Czy na uruchomionej klimatyzacji i podlaczenej maszynie na manometrze jest 50psi czyli jakieś 3.5 bara, a na HP? Temp ustawiona na low w samochodzie ?
A to nie tak bo czynnik jak zapewnia producent można stosować do uzupełniania klimatyzacji. Myślę ze za pierwszym razem dałem zbyt dużo czynnika stad te problemy a przedwczoraj klimatyzacja ruszyła nawet dość skutecznie. Niestety nie dysponuje stacja do klimatyzacji a nawet nie mam manometru do HP. Zobaczymy co będzie dalej
Dziękuję Koledze Alibaba za zwrócenie uwagi czy ja napewno mówię o LP. Poszedłem do samochodu i rzeczywiscie spojrzałem na port HP, który jest bardzo dobrze widoczny w pobliżu skraplacza. Natomiast LP jest prawdopodobnie pod spodem, gdzieś za prawym nadkolem. Jutro go odszukam i napewno będę mógł sprawdzić klimatyzację przy pomocy manometrów. Chcę to...
Wentylator się włączy jak HP przekroczy 13bar, przy sprawnej wiskozie i o ile nie dotrze do nas fala afrykańskich upałów raczej to nie nastąpi. Obserwowałem ostatnio dłuższą chwilę takiego mercedesa z włączoną klimą i podpiętymi manometrami, ciśnienie nie przekraczało 11bar, na hali było z 26°C
Skoro kompresor działa a nie chłodzi to sprawdź jakie jest ciśnienie po stronie HP i LP - manometrami a nie komputerem. Możliwe że to wina kompresora, chyba że nie ma przepływu czynnika w układzie.
A czy po załączeniu się sprężarki jeden przewód o klimatyzacji robi się zimnymi drugi ciepły? Możliwe że sprężarka jest uszkodzona i nie tłoczy czynnika. Były podłączane manometry pod porty i sprawdzane ciśnienia podczas pracy sprężarki?
Tam nie ma zaworu przy panelu, jest przy filtrze kabiny.Podłączył manometry?Sprawdził czy jest gaz?
Ciężko coś doradzić bez podpięcia testera diagnostycznego i obserwacji parametrów (głównie temperatur) oraz manometrów
Więc na manometrze LP będzie wzrost ciśnienia. Będzie miał odpowiedź.
Elektozawór wydaje mi się sprawny skoro VCDS pokazuję prąd w okolicy 0,600 A po załączeniu klimatyzacji. Ten prąd świadczy tylko i wyłącznie o tym, że cewka zaworu jest sprawna, ale zawór już nie musi. Te 6 bar to na pracującej klimie? Jeżeli tak to sprężarka legła. Jeśli chodzi o wskaźniki manometru na maszynie pomiarowej to tak pokazały jak załączyłem...
Jeśli jest taka możliwość to nagraj filmik lub zrób zdjęcia manometrów podczas pracy klimatyzacji na wolnych obrotach i na 1500 obrotów. Interesuje mnie jak zachowuje się ciśnienie niskie i wysokie bo te parametry mogą ujawnić przyczynę twoich problemów.
Witam. Auto to Seat Alhambra 2011 rok produkcji, 2.0 TDI. Kompresor Sanden PXE16. Klimatyzacja nabijana 2 razy w krótkim odstępie czasu aby wykluczyć ubytki. Kompresor, wiatraki się załączają. Na manometrach po włączeniu klimatyzacji nie widać żadnych zmian. Na diagnostyce zero jakichkolwiek błędów. Czy problemem może być zawór sterujący tego kompresora?
Skoro załącza się sprężarka i nie chłodzi to może poprostu nie wytwarza ciśnienia. Zapnij manometry i sprawdź ciśnienia.
Jakie komputer widzi ciśnienie? Skąd wiesz że jest czynnik? Mierzyłeś manometrem?
Kolega ma rację . Zresztą obraz sytuacji będzie widoczny na manometrach...
Co do pracy wentylatorów najpierw załącza się jeden po dłuższej chwili drugi. Czynnik w klimatyzacji jest świeżo nabity. Pożyczyłem listwę z manometrami do sprawdzania ciśnień klimatyzacji jutro dam znać jaki wynik. Wymieniłem jeszcze czujnik ciśnienia ale nie przyniosło to żadnych efektów, problem który występuje zdarza się raz częściej a raz rzadko.
Czujnik ciśnienia podejrzany, ilość gazu w układzie oczywiście prawidłowa. Obserwowałeś wkazania manometrów podczas występowania problemu?
Tyle pytań masz.... Masz stację do napełniania klimatyzacji lub jakiś sprzęt, manometry, gaz, olej itp itd...
Jeżeli załącza ci sprężarkę-odczyt ciśnień z manometrów+diagnostyka vagiem klimatronika.
A jak zrobisz nawiew tylko na twarz? Jak ciśnienia po podłączeniu manometrów?
Ciśnienie na ssaniu odczytujesz z manometru a wysokie testerem. HP około 7-10 barów , niskie 2 - 3 bary. Klimę powinno się sprawdzać na około1500 rpm silnika.
Ciśnienie sprawdza się manometrem wpiętym w port serwisowe klimatyzacji. Jak się nie załącza klimatyzacja to obydwa będą takie same.
Jakie ciśnienie czynnika w klimatyzacji widzi VAG? Jakie są wskazania manometrów podpiętych do HP i LP?
Zanim pojedziesz nabijać kieszeń mechanikowi możesz sprawdzić samą sprężarkę, a właściwie sprzęgło. Musisz zewrzeć dwa styki w przekaźniku do sprzęgła (przy chodzącym silniku). Jeśli sprzęgło nie zadziałało sprawdź bezpieczniki i kabelki na trasie przekaźnik-sprzęgło. Jeśli zadziałało to zobacz jakie powietrze dmucha do wnętrza. Jeśli zimne to sprawdź...
Brak drugiego biegu wentylatora bądź brudny skraplacz. Dobrze by było gdybyś podał ciśnienia jak na początku klima działa i później jak ją prawdopod ... Do tematu:wiatraki ok. skraplacz umyty dokładnie Karcherem.Ponadto nie napisałem ale byłem w dwóch serwisach klimatyzacji gdzie klima była podłączona do maszyn serwisowych z manometrami i ciśnienia...
Nie pamiętam na 100% ale tam chyba jest już czujnik liniowy który min podaje informację o ciśnieniu do sterownika silnika. Warto podejrzeć jakie ciśnienie widzi nkomp motoru i porównać z manometrami.
Błędy? Test wentylatora? Ciśnienia w układzie (nawet nie włączonym) ż pozycji testera i manometrów.
Złe rozumowanie, najpierw manometry jak będzie za duże ciśnienie to sprzęgło będzie się ślizgać.
Cykliczna praca sprężarki to rzecz naturalna. Pytanie 1: Czy klima w ogóle chłodzi ? Pytanie 2: Jakie odstępy czasowe występują pomiędzy włączeniem a wyłączeniem sprężarki? Pytań jest wiele.... Ale najprościej odpowiedzieć na nie, podłączając stację nabijania AC, u "kumatego" diagnosty od klimatyzacji i na manometrach wyjdzie usterka.
Układ jest szczelny bo czynnik w instalacji jest. Manometry co pokazują?
Manometry i jakie są ciśnienia??
To oczywiste , nie wiem jednak czy -0,95 bara wystarczy. Wszędzie czytam że musi być -1. To niby tylko 0,05 róznicy ale jednak. Próznie mam zamiar potrzymać jakieś 40min - do godziny , tyle chyba wystarczy. Na początku odpompowywania słychać wylatujące powietrz , potem manometr powoli zbliża sie do -0,95 i ani drgnie dalej. Manometry sprawne - nowe.
W pełni sprawna, ostatni przegląd z kalibracją wagi 2010 rok, zdjęcia na (at), drobne obtarcia obudowy i pęknięcia plastikowej "maski", manometry sprawne.
Weź kogoś z manometrami i sprawdź ciśnienia będziesz miał rozeznanie.
Załacza to nie wszystko, chociaz podepnij manometry i cisnienia podaj.
Dziękuję za bardzo rzeczową odpowiedź i schematy. Ciśnienie sprawdzałem manometrem "na postoju". Sprawdzę jeszcze jak pisałeś jakie ciśnienie widzi komputer i podjadę na "dobicie".
Cześć. Pierwszy raz w swoim życiu montowałem klimatyzacje i zacząłem od siebie by komuś nie spartolić. Przyznaje się o ile rozmieszczenie i położenie przewodów jakoś mi poszło tyle trochę za słabo poskręcałem. Do sedna czy mógłby ktoś mi podpowiedzieć: Jakie powinny być parametry na manometrze podczas grzania klimatyzacją? Jaką temperaturę powinny mieć...
Jakie cisnienia na manometrach, objaw jak mało czynnika
To zależy od jakiego czujnika odłączysz wtyczkę bo są dwa - jeden zwykły wskaźnik starego typu (jest/nie ma) a drugi czujnik liniowy (podobny do presostatu klimatyzacji - manometr elektroniczny). No więc jak ten pierwszy odłączysz to zasadniczo nic nie powinno się stać a jak ten drugi to ci wyskoczy kontrolka i komunikat "napraw silnik".
Nie raz to robiłem, trzeba tylko podejść do tego ostrożnie tak jak z resztą rzeczy. Wszystko można popsuć jak się chce. Jak się wciśnie centralnie na króciec to nic strasznego się nie stanie, można wpiąć się szybkozłączką z manometrem (próba szczelności azotem).
Sprężarka bez podłączonego zaworu na pompować na max. LP sprawdzasz manometrem podłączonym do instalacji(złącze HP ślę po stronie LP) a HP urządzeniem diagnostycznym
A gazu nie za czynnika jechać do mechanika niech podłączy manometry.
Najpierw sprawdz czynnik manometrami. Potem ewentualnie czy dochidzi napiecie do sprężarki
Rany !!! ta ibiza ma sprężarkę o zniennym wydatku, a nie załączaną elektromagnesem. Potrzebny oscyloskop do pomiaru impulsu na zawór regulacyjny sprężarki i manometry do pomiaru ciśnień
Sprawdź ciśnienie w układzie klimatyzacji. Tylko z poziomu testera nie manometrem.
Schemat Ci tutaj nic nie pomoże bo wszystko w nim jest ok - gwarantuję. Podłącz manometry (dwa!), uruchom silnik/klimatyzację i obserwuj ciśnienia HP i LP. Spostrzeżenia opisz - dopiero w tedy można coś powiedzieć!
Prąd sie zmienia, a co z fizycznym cisnieniem? Podłaczałes manometry?
Masz manometry i odpowiedni czynnik ?
Przy zbyt dużym wzroście ciśnienia powinien odłączyć kompresor, manometry i sprawdzić ciśnienia.
a co z tym ciśnieniem że takie duże jest?? To, że kompresor nie pracuje z jakiejś przyczyny i to, co wskazuje manometr, to ciśnienie czynnika w układzie niepracującym. Na porcie LP powinno spaść do 25 PSI przy działającej sprawnie klimatyzacji.
chodzi Ci aby sprawdzić przy jakim ciśnieniu czynnika chłodzącego wyłącza się klimatyzacja tak ? Tak trzeba podłączyć manometry i sprawdzić pracę układu. Dość istotne jest ciśnienie na ssani przy takiej usterce.
Może byś tak podał markę, model, rocznik samochodu oraz informację w jaki silnik jest wyposażony. Jak mniemam sprężarka ma zawór sterujący wydatkiem a nie sprzęgło, trzeba sprawdzić sprzętem diagnostycznym jaki tam płynie prąd oraz podpiąć manometry i zmierzyć ciśnienia HP i LP
Cześć, od pewnego czasu mam problem z klimatyzacją w ww. aucie od tego lata. Sytuacja wygląda następująco, włączam klimatyzację słyszę sprzegiełko, zaczyna lecieć zimne powietrze, po 1-2 min słyszę odskakujące sprzęgiełko, czekam 10 sek i klik znów załączona zostaje sprężarka i tak w kółko. Ostatni serwis klimatyzacji w 2018. Diagnozę rozpocząłem od...
Bez podłączenia manometrów, sprawdzenia ciśnień w układzie, ilości czynnika nikt nic nie wymyśli
Witam. Na komputerze delphi chińskim wyszło opis przełącznik ciśnienia chłodzenia za wysoki zakres Najlepiej podjedź gdzieś do dobrego warsztatu gdzie robią a nie tylko "nabijają" klimatyzację. Trzeba podłączyć manometry i posprawdzać co się dzieje z ciśnieniami, jak to wszystko działa. Przyczyn może być wiele, dlatego trafna diagnostyka oszczędzi Ci...
Witajcie, mam lodówkę, chce uzupełnić w niej gaz no i dać uszczelniacz bo podejrzewam że rozszczelnienie to pewnie mała dziurka, zanim ją wyrzucę chce spróbować ją naprawić. Czynnik to R600a wiem że łatwopalny itd. podpowiedzieć pod którą rurkę podpiąć zawór serwisowy żeby napełnić czynnikiem, no i jeszcze jedno, mam manometr z przewodem od klimatyzacji...
Ja proponuję natomiast wizytę w warsztacie gdzie mają manometry i umieją to wykorzystać. Być może przyczyną niedziałania klimy jak napisał kolega powyżej jest niesprawny wentylator ,ale w/g mnie masz uszkodzoną (przytartą )sprężarkę i opiłki w układzie z poprzedniej sprężarki. Możesz wymieniać sprężarki nawet codziennie ,ale zawsze skończy się to tak...
Zakupiłem puszkę z odpowiednim czynnikiem i dobiłem klimę poprzez ten przewód z manometrem (ważne aby dobrze zapoznać się z instrukcją napełniania), a ciśnienie w układzie ustaliłem zgodnie ze współczynnikiem temperatury zewnętrznej. Klimatyzacja działa już tak jak powinna.
Raczej marne szanse. Ja podłączam maszynę i widzę na manometrach. Innego sposobu nie znam
Fajnie a jest tam pomiar ciśnienie (w tym zestawie) w układzie żeby sprawdzić czy jest go wymagana ilość? Jest manometr: https://www.youtube.com/watch?v=CPdI6dvx...
Chcesz nabić układ w którym jest powietrze? Napisz jakim sprzętem dysponujesz (zdjęcia, linki) bo na tą chwilę to nikt nie wie co Ty tam masz. Masz tylko butlę z gazem i manometry z wężami?
Tu trzeba jakiegoś sprzętu diagnostycznego-odczyt błędów i parametrów oraz sprawdzenie ciśnienia w układzie klimy manometrem.
3 bary? I co dalej? Podstawowa sprawa - to szczelność instalacji. Spr. to napełnienie azotem do ok. 9 bar i ob. manometrów.. Samo spr. sprężarki nic ci nie da.
Zgrzewarka, stacja do napełniania lodówek, pompa próżniowa, nożyki do rurek, manometry, waga elektroniczna - dokładna, różne czynniki chłodnicze, palnik do lutowania twardego, czujnik/wykrywacz "freonu" do szukania nieszczelności, kleszcze do zaciskania rurek przy napełnianiu lodówek. To takie podstawowe narzędzia używane przy klimatyzacji i lodówkach....
Odczytaj błedy w silniku i zobacz w wartosciach jakie widzi cisnienie gazu klimy. Porównaj je z rzeczywistym cisnieniem na manometrze. Częsta usterka to czyjnik cisnienia. Mialem przypadek że bład w pamieci silnika decydował o uruchomieniu klimy.
Wszystkie rzeczy były wykonywane przez fachowca , przy napelnianiu były manometry z zestawu do napelniania. Czyżby fachowoec to spec od klimatyzacji samochodowej, a "zestaw" to automat do napełniania R134a ??? W większości "moich" instalacji z R407c LP=2.5 dif 1-1.5 Bar.
Bez próżni w układzie nigdy nie uzyskasz optymalnej pracy klimatyzacji. Zaproś osobę z pompą i manometrami.
Ciśnienia podaj oraz temp przy jakim to wyszło,gdy zimno będą ogólnie niskie te wysokie. Dodano po 1 Bez bloków ,ciśnienia na manometrach.
A jaką metodę polecasz ? Proszę opisz ją. Przyznam szczerze że mam zamiar zakupić pompę próżniową oraz manometry , to nie jest wielki wydatek a przy klimatyzacjach zawsze się przyda. Zrobię dokładnie tak jak opisałeś i opiszę jaki jest efekt końcowy. Dziękuję i Pozdrawiam !
Mam problem z klimatyzacją w samochodzie Peugeot 208, 1,6 BlueHDi z 2015 r. Klimatyzacja się nie włącza, sprężarka nie dostaje prądu, sprawdziłem kostkę zasilającą, nie ma napięcia. Sprawdziłem czujnik ciśnienia czynnika, podpiąłem miernik, na niepracującej klimatyzacji pokazuje 1,22 V przy 20 stopniach na zewnątrz, czyli zakładam, że działa. Próbowałem...
Tak.Mam manometry do obslugi klimy. Ale chyba faktycznie zawalony zawór albo osuszacz
Sytuacja po trzech dniach wygląda następująco: _po założeniu manometru na niskie ciśnienie przy nie pracującym silniku, ciśnienie jest nieco powyżej zielonego pola _ po uruchomieniu silnika i klimatyzacji, kompresor włącza się, włącza się wentylator, a manometr pokazuje ciśnienie na 1/4 zielonego pola. _temperatura powietrza utrzymuje się od 9,8 do...
Gdzie się wpinasz z niskim ciśnieniem, gdzie z wysokim? W trybie grzania na zaworze serwisowym masz wysokie ciśnienie, a w trybie chłodzenia niskie. Gdzie wpinasz drugi manometr? Wlutowałeś sobie gdzieś dodatkowy zawór ?
Powiedz najpierw czy to klimatyzacja manualna czy automatyczna. Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki: F2 30A, F35 10A, F39 5A, F40 5A. Zakładając, że manualna to sprawdz czy jest połączenie między panelem klimatyzacji pin 4 kolor przewodu różowy a sterownikiem silnika, złącze X71 pin 45 kolor przewodu czarno-zielony, wykluczymy przerwę w obwodzie oraz uszkodzenie...
klimatyzacja manometr manometr klimatyzacja podłączyć klimatyzacja ciśnienie manometr
music maker 12vdc 24vdc zablokować sterownik
harmonogram dahua harmonogram dahua
Śruby mocujące sprzęgło hydrokinetyczne – lokalizacja i dostęp Toyota, Linde, Balkancar Brak dźwięku w nawigacji Mazda CX-5: przyczyny i rozwiązania