Poziomu czynnika i tak manometrem (jednym) nie sprawdzisz, ze względu na układ ciecz-gaz, mimo sporego ubytku ciśnienie na niepracującej klimatyzacji będzie praktycznie podobne, od 4 do 8 barów mniej więcej, w zależności od temperatury. Pomiar na dwa manometry, na części ssawnej i tłocznej już da jakiś obraz, pod warunkiem, że klimatyzacja sprawna,...
Najpierw podłącz manometry i sprawdź czy jest czynnik.
Mam silnik N47, wentylator chłodnicy sterowany sygnałem PWM. Ze schematu wynika, że jest przekaźnik wyłączający wentylator, dlatego chcę go sprawdzić. Zastanawia mnie (szukam przyczyny) dlaczego po włączeniu klimatyzacji, gdy sprzęgło sprężarki "łapie", nie uruchamia się wentylator chłodnicy. Presostat sprawdziłem poprzez podpięcie manometru do układu...
W formie ciekłej, na niskim ciśnieniu (złączka oznaczona na niebiesko). Rozumiem, że masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat używania manometrów?
Nie da się na odległość zdiagnozować samochodu i jego niesprawnej klimatyzacji, bez fizycznego podłączenia manometrów, komputera diagnostycznego i obserwacji parametrów "live"
3 na LP i 9 na HP czyli wychodzi że wszystko OK. Zrób tak - podepnij manometry, włącz silnik i klimatyzację. Obserwuj manometry, gdyby wysokie osiągnęło 15 bar i nie włączył się wentylator to zgaś silnik. Co to znaczy bo nie rozumiem "zdechł akumulator.okazało się że cewka pobiera 1.6A wiec ja odpiołem". O jaką cewkę chodzi ?
Czyżby to stało się gdy miałeś podpięte manometry? Klient przyjechał z problemem nie działającej klimatyzacji pomimo tego, że włącza się sprężarka i wentylator na skraplaczu. Podpiąłem manometry i zdębiałem jak na HP brakło skali
Manometry i prosimy po podanie ciśnień. pozdr
barometry manometry.
Napisałem że po napełnieniu manometry pokazują ok 6bar i po załączeniu klimy sprężarka załącza sie a manometry stoją jak stały
To zależy od jakiego czujnika odłączysz wtyczkę bo są dwa - jeden zwykły wskaźnik starego typu (jest/nie ma) a drugi czujnik liniowy (podobny do presostatu klimatyzacji - manometr elektroniczny). No więc jak ten pierwszy odłączysz to zasadniczo nic nie powinno się stać a jak ten drugi to ci wyskoczy kontrolka i komunikat "napraw silnik".
Czy na uruchomionej klimatyzacji i podlaczenej maszynie na manometrze jest 50psi czyli jakieś 3.5 bara, a na HP? Temp ustawiona na low w samochodzie ?
Na początek należy sprawdzić, czy masz czynnik w układzie podłączając manometr. Prawdopodobnie nie masz manometru, więc powinieneś jednak odwiedzić serwis klimatyzacji. Oczywiście możesz wcisnąć czymś wentyl zaworu serwisowego, wypuszczając w powietrze trochę czynnika, upewnić się czy układ nie jest całkowicie pusty. I tutaj uwaga: dobrze jeśli nie...
A to nie tak bo czynnik jak zapewnia producent można stosować do uzupełniania klimatyzacji. Myślę ze za pierwszym razem dałem zbyt dużo czynnika stad te problemy a przedwczoraj klimatyzacja ruszyła nawet dość skutecznie. Niestety nie dysponuje stacja do klimatyzacji a nawet nie mam manometru do HP. Zobaczymy co będzie dalej
3 pinowy czujnik wskazuje na przetwornik, masz kompa żeby odczytać aktualne ciśnienie? I porównać z manometrem?
Dziękuję Koledze Alibaba za zwrócenie uwagi czy ja napewno mówię o LP. Poszedłem do samochodu i rzeczywiscie spojrzałem na port HP, który jest bardzo dobrze widoczny w pobliżu skraplacza. Natomiast LP jest prawdopodobnie pod spodem, gdzieś za prawym nadkolem. Jutro go odszukam i napewno będę mógł sprawdzić klimatyzację przy pomocy manometrów. Chcę to...
Podłącz manometry, włącz silnik/klimatyzację i obserwuj manometry. Opisz co zaobserwowałeś. Typuję problem z czynnikiem (ciśnienie), lub jego obiegiem. Elektronikę zostawiłbym w spokoju (narazie).
Witam. A czy podczas pracy sprężarki wiatrak kręcił? Jakie ciśnienia były na manometrach?
Myślę że taki powinien wystarczyć https://www.google.pl/search?q=manometry...
Zacznij od sprawdzenia ciśnień HP i LP manometrami
Skoda Octavia 1 problem z klimatyzacją. Silnik 2.0 8V benzyna AQY. Kupiłem samochód z niedziałającą klimatyzacją, ponoć tylko trzeba było dobić czynnika. Podłączyłem manometr do złącza i okazało się że ciśnienie było za duże upuściłem więc do zielonego pola na manometrze, ale klimatyzacja nie odżyła. Podłączyłem zasilanie na cewkę sprężarki, ona uruchomiła...
Może ciśnienie ok, tylko manometr naciągnięty??
Wentylator się włączy jak HP przekroczy 13bar, przy sprawnej wiskozie i o ile nie dotrze do nas fala afrykańskich upałów raczej to nie nastąpi. Obserwowałem ostatnio dłuższą chwilę takiego mercedesa z włączoną klimą i podpiętymi manometrami, ciśnienie nie przekraczało 11bar, na hali było z 26°C
A czy po załączeniu się sprężarki jeden przewód o klimatyzacji robi się zimnymi drugi ciepły? Możliwe że sprężarka jest uszkodzona i nie tłoczy czynnika. Były podłączane manometry pod porty i sprawdzane ciśnienia podczas pracy sprężarki?
Skoro kompresor działa a nie chłodzi to sprawdź jakie jest ciśnienie po stronie HP i LP - manometrami a nie komputerem. Możliwe że to wina kompresora, chyba że nie ma przepływu czynnika w układzie.
Sprawdz ciśnienie manometrami w serwisie klimatyzacji.
kolego w czacie kiedy sprężarka nie pracuje krmęci się tylko koło pasowe to na zewnątrz z chwilą włączenia zaczna kręcić się tarcza od czoła sprężarki taka blacha o mniejszej średnicy .akurat w tym modelu występowała jeszcze spr 7SB16C JAK NIEPODEPNIESZ DO MANOMETRÓW NIC SIĘ NIEDOWIESZ
Tyle pytań masz.... Masz stację do napełniania klimatyzacji lub jakiś sprzęt, manometry, gaz, olej itp itd...
Za pomocą manometru.
Więc oczekujesz pomocy od wróżki a tu takich nie ma. Auto do warsztatu w którym mają pojęcie o klimie i potrafią nie tylko napełnić ale też zdiagnozować i naprawić. Masz sprężarkę z zaworem sterującym wydajnością, po zasileniu go pełnym napięciem 12V powinna tłoczyć z pełną mocą. Sam nic nie sprawdzisz bo nie masz nawet manometrów do kontroli ciśnień.
Oryginalnie to pewnie ciśnienie szło w kosmos i sprężarka się wyłączała, pewnie skraplacz zawalony błotem albo stracił wszystkie lamelki. A co teraz zepsułeś to ciężko powiedzieć. Tak się niestety kończy wymiana elementów w oparciu o kody błędów... a parametry ktoś sprawdził? Choćby ciśnienia, choćby manometrami?
Powiedz najpierw czy to klimatyzacja manualna czy automatyczna. Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki: F2 30A, F35 10A, F39 5A, F40 5A. Zakładając, że manualna to sprawdz czy jest połączenie między panelem klimatyzacji pin 4 kolor przewodu różowy a sterownikiem silnika, złącze X71 pin 45 kolor przewodu czarno-zielony, wykluczymy przerwę w obwodzie oraz uszkodzenie...
Cykliczna praca sprężarki to rzecz naturalna. Pytanie 1: Czy klima w ogóle chłodzi ? Pytanie 2: Jakie odstępy czasowe występują pomiędzy włączeniem a wyłączeniem sprężarki? Pytań jest wiele.... Ale najprościej odpowiedzieć na nie, podłączając stację nabijania AC, u "kumatego" diagnosty od klimatyzacji i na manometrach wyjdzie usterka.
Jakie ciśnienie czynnika w klimatyzacji widzi VAG? Jakie są wskazania manometrów podpiętych do HP i LP?
A co miałem napisać ? Czujnika nie podstawisz bo żal kasy, tylko oczekujesz gotowca w stylu "przerwany kabelek w wiązce". Myślisz że naprawiając samochody dysponuje się jakimiś schematami, nie raz owszem są ale częściej "idzie się na piechotę". Dwa to launch dobrze robi peugeoty i powinno być pokazane stan włącznika klimy. Jest masa nowoczesnych samochodów...
Skoro załącza się sprężarka i nie chłodzi to może poprostu nie wytwarza ciśnienia. Zapnij manometry i sprawdź ciśnienia.
Jakie komputer widzi ciśnienie? Skąd wiesz że jest czynnik? Mierzyłeś manometrem?
tego ci nie powiem bo nie mam teraz dostępu do manometrów...
Ciśnienie na ssaniu odczytujesz z manometru a wysokie testerem. HP około 7-10 barów , niskie 2 - 3 bary. Klimę powinno się sprawdzać na około1500 rpm silnika.
Elektozawór wydaje mi się sprawny skoro VCDS pokazuję prąd w okolicy 0,600 A po załączeniu klimatyzacji. Ten prąd świadczy tylko i wyłącznie o tym, że cewka zaworu jest sprawna, ale zawór już nie musi. Te 6 bar to na pracującej klimie? Jeżeli tak to sprężarka legła. Jeśli chodzi o wskaźniki manometru na maszynie pomiarowej to tak pokazały jak załączyłem...
Tam nie ma zaworu przy panelu, jest przy filtrze kabiny.Podłączył manometry?Sprawdził czy jest gaz?
Więc na manometrze LP będzie wzrost ciśnienia. Będzie miał odpowiedź.
Jak najniższa próżnia,taka żeby pompa próżniowa nie ragowała na zakręcanie zaworu na manometrach.
Kol. daro111 napisał ... Najlepiej podjedź gdzieś do dobrego warsztatu gdzie robią a nie tylko "nabijają" klimatyzację. Trzeba podłączyć manometry i posprawdzać co się dzieje z ciśnieniami, jak to wszystko działa. Przyczyn może być wiele, dlatego trafna diagnostyka oszczędzi Ci czasu i pieniędzy.. i właśnie koszt niewspółmierny do efektu pozdro
Co do pracy wentylatorów najpierw załącza się jeden po dłuższej chwili drugi. Czynnik w klimatyzacji jest świeżo nabity. Pożyczyłem listwę z manometrami do sprawdzania ciśnień klimatyzacji jutro dam znać jaki wynik. Wymieniłem jeszcze czujnik ciśnienia ale nie przyniosło to żadnych efektów, problem który występuje zdarza się raz częściej a raz rzadko.
Ciężko coś doradzić bez podpięcia testera diagnostycznego i obserwacji parametrów (głównie temperatur) oraz manometrów
Sprawdź ciśnienie w układzie klimatyzacji. Tylko z poziomu testera nie manometrem.
Witam. Auto to Seat Alhambra 2011 rok produkcji, 2.0 TDI. Kompresor Sanden PXE16. Klimatyzacja nabijana 2 razy w krótkim odstępie czasu aby wykluczyć ubytki. Kompresor, wiatraki się załączają. Na manometrach po włączeniu klimatyzacji nie widać żadnych zmian. Na diagnostyce zero jakichkolwiek błędów. Czy problemem może być zawór sterujący tego kompresora?
A jak zrobisz nawiew tylko na twarz? Jak ciśnienia po podłączeniu manometrów?
Jeżeli załącza ci sprężarkę-odczyt ciśnień z manometrów+diagnostyka vagiem klimatronika.
Złe rozumowanie, najpierw manometry jak będzie za duże ciśnienie to sprzęgło będzie się ślizgać.
Brak drugiego biegu wentylatora bądź brudny skraplacz. Dobrze by było gdybyś podał ciśnienia jak na początku klima działa i później jak ją prawdopod ... Do tematu:wiatraki ok. skraplacz umyty dokładnie Karcherem.Ponadto nie napisałem ale byłem w dwóch serwisach klimatyzacji gdzie klima była podłączona do maszyn serwisowych z manometrami i ciśnienia...
Kolega ma rację . Zresztą obraz sytuacji będzie widoczny na manometrach...
Jeśli jest taka możliwość to nagraj filmik lub zrób zdjęcia manometrów podczas pracy klimatyzacji na wolnych obrotach i na 1500 obrotów. Interesuje mnie jak zachowuje się ciśnienie niskie i wysokie bo te parametry mogą ujawnić przyczynę twoich problemów.
Ciśnienie sprawdza się manometrem wpiętym w port serwisowe klimatyzacji. Jak się nie załącza klimatyzacja to obydwa będą takie same.
Czujnik ciśnienia podejrzany, ilość gazu w układzie oczywiście prawidłowa. Obserwowałeś wkazania manometrów podczas występowania problemu?
Bez próżni w układzie nigdy nie uzyskasz optymalnej pracy klimatyzacji. Zaproś osobę z pompą i manometrami.
Dziękuję za bardzo rzeczową odpowiedź i schematy. Ciśnienie sprawdzałem manometrem "na postoju". Sprawdzę jeszcze jak pisałeś jakie ciśnienie widzi komputer i podjadę na "dobicie".
Manometry i jakie są ciśnienia??
Mam problem z klimatyzacją w samochodzie Peugeot 208, 1,6 BlueHDi z 2015 r. Klimatyzacja się nie włącza, sprężarka nie dostaje prądu, sprawdziłem kostkę zasilającą, nie ma napięcia. Sprawdziłem czujnik ciśnienia czynnika, podpiąłem miernik, na niepracującej klimatyzacji pokazuje 1,22 V przy 20 stopniach na zewnątrz, czyli zakładam, że działa. Próbowałem...
Weź kogoś z manometrami i sprawdź ciśnienia będziesz miał rozeznanie.
Sprężarka bez podłączonego zaworu na pompować na max. LP sprawdzasz manometrem podłączonym do instalacji(złącze HP ślę po stronie LP) a HP urządzeniem diagnostycznym
chodzi Ci aby sprawdzić przy jakim ciśnieniu czynnika chłodzącego wyłącza się klimatyzacja tak ? Tak trzeba podłączyć manometry i sprawdzić pracę układu. Dość istotne jest ciśnienie na ssani przy takiej usterce.
Układ jest szczelny bo czynnik w instalacji jest. Manometry co pokazują?
Błędy? Test wentylatora? Ciśnienia w układzie (nawet nie włączonym) ż pozycji testera i manometrów.
Nie pamiętam na 100% ale tam chyba jest już czujnik liniowy który min podaje informację o ciśnieniu do sterownika silnika. Warto podejrzeć jakie ciśnienie widzi nkomp motoru i porównać z manometrami.
Witam . Proszę o opis lub filmik jakie powinny być prawidłowe wskazania manometrów i temperatury nadmuchu po przeprowadzeniu napełnienia układy klimatyzacji właściwą wagową proporcją czynnika R134a.Krótko mówiąc załadowałem do układu wymagane 650 gram i chcę wiedzieć czy wszystko dobrze działa. Mogę pomóc w dziedzinie dezynfekcji klimatyzacji metodą...
Byłem dzisiaj u gościa typowo od klimatyzacji i stwierdził, że kończy się sprężarka. Wywnioskował to po tym, że wysokie ciśnienie po uruchomieniu klimatyzacji, rosło na manometrze bardzo nie równo, skakało, dopiero przy 10bar się stabilizuje i zatrzymuje. Niskie ciśnienie, podobnie jak ostatnio 6-8bar. Powiedział, że niskie ciśnienie jest tak wysokie,...
Jakie cisnienia na manometrach, objaw jak mało czynnika
Najpierw sprawdz czynnik manometrami. Potem ewentualnie czy dochidzi napiecie do sprężarki
Witajcie, mam problem z klimatyzacją w moim Tucson 1.6 tgdi 2018, nagle przestała działać, myślałem że może jest za mało czynnika, sprawdziłem manometrem i bez zapłonu jest na czerwonym trochę za dużo, po uruchomieniu silnika i załączeniu klimy nic się nie dzieje z ciśnieniem, ale jak włączę AC to obrotu silnika zwiększają się niby normalne, ale sprężarka...
Załacza to nie wszystko, chociaz podepnij manometry i cisnienia podaj.
Jeśli klima nie jest nabita to wentylator się nie włączy. Włączy go tylko sterownik silnika przy wysokiej temperaturze cieczy. Sterownik klimy załącza oba biegi z czujnika presostatu. Tak jest przynajmniej przy klimatyzacji automatycznej. Drugi bieg załącza się przy ciśnieniu 22 bary, pierwszy nie wiem bo też mam zepsuty opornik. Kiedy spalony rezystor...
Sytuacja po trzech dniach wygląda następująco: _po założeniu manometru na niskie ciśnienie przy nie pracującym silniku, ciśnienie jest nieco powyżej zielonego pola _ po uruchomieniu silnika i klimatyzacji, kompresor włącza się, włącza się wentylator, a manometr pokazuje ciśnienie na 1/4 zielonego pola. _temperatura powietrza utrzymuje się od 9,8 do...
A gazu nie za czynnika jechać do mechanika niech podłączy manometry.
Zakupiłem puszkę z odpowiednim czynnikiem i dobiłem klimę poprzez ten przewód z manometrem (ważne aby dobrze zapoznać się z instrukcją napełniania), a ciśnienie w układzie ustaliłem zgodnie ze współczynnikiem temperatury zewnętrznej. Klimatyzacja działa już tak jak powinna.
Przy zbyt dużym wzroście ciśnienia powinien odłączyć kompresor, manometry i sprawdzić ciśnienia.
Masz manometry i odpowiedni czynnik ?
Nie raz to robiłem, trzeba tylko podejść do tego ostrożnie tak jak z resztą rzeczy. Wszystko można popsuć jak się chce. Jak się wciśnie centralnie na króciec to nic strasznego się nie stanie, można wpiąć się szybkozłączką z manometrem (próba szczelności azotem).
Bez podłączenia manometrów, sprawdzenia ciśnień w układzie, ilości czynnika nikt nic nie wymyśli
W pełni sprawna, ostatni przegląd z kalibracją wagi 2010 rok, zdjęcia na (at), drobne obtarcia obudowy i pęknięcia plastikowej "maski", manometry sprawne.
Cześć. Mam taką sprawę. czynnik R-134a miesza się z olejem PAG. Pytanie czy miesza się w stanie gazowym czy tylko w ciekłym. a skierowane jest ono w kierunku wycieku. czy podczas rozszczelnienia razem z gazem wylatuje też olej? teraz zapytam o coś za co serwisanci klimatyzacji z automatem mogą mnie wręcz pożreć. W sieci są filmiki, jak w USA serwują...
Odczytaj błedy w silniku i zobacz w wartosciach jakie widzi cisnienie gazu klimy. Porównaj je z rzeczywistym cisnieniem na manometrze. Częsta usterka to czyjnik cisnienia. Mialem przypadek że bład w pamieci silnika decydował o uruchomieniu klimy.
Rany !!! ta ibiza ma sprężarkę o zniennym wydatku, a nie załączaną elektromagnesem. Potrzebny oscyloskop do pomiaru impulsu na zawór regulacyjny sprężarki i manometry do pomiaru ciśnień
Tak.Mam manometry do obslugi klimy. Ale chyba faktycznie zawalony zawór albo osuszacz
Prąd sie zmienia, a co z fizycznym cisnieniem? Podłaczałes manometry?
To oczywiste , nie wiem jednak czy -0,95 bara wystarczy. Wszędzie czytam że musi być -1. To niby tylko 0,05 róznicy ale jednak. Próznie mam zamiar potrzymać jakieś 40min - do godziny , tyle chyba wystarczy. Na początku odpompowywania słychać wylatujące powietrz , potem manometr powoli zbliża sie do -0,95 i ani drgnie dalej. Manometry sprawne - nowe.
Może byś tak podał markę, model, rocznik samochodu oraz informację w jaki silnik jest wyposażony. Jak mniemam sprężarka ma zawór sterujący wydatkiem a nie sprzęgło, trzeba sprawdzić sprzętem diagnostycznym jaki tam płynie prąd oraz podpiąć manometry i zmierzyć ciśnienia HP i LP
Witam Mam zamontowaną chińszczyznę AirForce 2,5KW z kastoramy ale niestety nie działa ona ostatnio zbyt dobrze. Daje rade schłodzić o około 1*C, wydaje mi się, że jest za mało czynnika w układzie. Na parowniku pojawia się szron na górnych lamelach, dolne są ledwo chłodne. Dodatkowo na rurce przy jednostce zewnętrznej osadza się szron. Klimatyzator chciałbym...
A jak sprawdziłeś na tym zaworze, manometrem czy tylko że "psika" ? Że psika nie znaczy że jest go wystarczająco dużo. Ale jak spręzarka dostaje zasilanie i nie działa to raczej tak jak LBJ pisze, pewnie ceweczka w sprzęgle kaputt. Da się zrobić nawet bez wyciągania sprężarki z auta i da się zazwyczaj tą ceweczkę zregenerować, bo nowa ze 200,- Ale to...
Raczej marne szanse. Ja podłączam maszynę i widzę na manometrach. Innego sposobu nie znam
Wszystkie rzeczy były wykonywane przez fachowca , przy napelnianiu były manometry z zestawu do napelniania. Czyżby fachowoec to spec od klimatyzacji samochodowej, a "zestaw" to automat do napełniania R134a ??? W większości "moich" instalacji z R407c LP=2.5 dif 1-1.5 Bar.
W klimie sygnał z czujnika cisnienia za niski. Manometr i sprawdzić na porcie LP jakie ciśnienie. Jak ok to szukać po kablach. W abs tylny prawy czujnik szwankuje. Albo koronka lib magnes . Nie wiem jaki system masz.
3 bary? I co dalej? Podstawowa sprawa - to szczelność instalacji. Spr. to napełnienie azotem do ok. 9 bar i ob. manometrów.. Samo spr. sprężarki nic ci nie da.
Tu trzeba jakiegoś sprzętu diagnostycznego-odczyt błędów i parametrów oraz sprawdzenie ciśnienia w układzie klimy manometrem.
Aby wiedzieć czy czujnik odcina klimatyzację bo jest w niej za wysokie ciśnienie wystarczy podłączyć manometry i to potwierdzić. Jeśli się to nie pokrywa czujnik do wymiany lub uszkodzenie w instalacji i tyle w temacie.
Nic nie wciskaj bo to nie ma sensu. Skoro klimatyzacja się włącza to gaz jest ale może go być na tyle mało że układ jest niewydajny. Trzeba podpiąć manometry i wtedy będzie widać po ciśnieniach czy jest czynnik i gdzie może być przyczyna.
Cześć, od pewnego czasu mam problem z klimatyzacją w ww. aucie od tego lata. Sytuacja wygląda następująco, włączam klimatyzację słyszę sprzegiełko, zaczyna lecieć zimne powietrze, po 1-2 min słyszę odskakujące sprzęgiełko, czekam 10 sek i klik znów załączona zostaje sprężarka i tak w kółko. Ostatni serwis klimatyzacji w 2018. Diagnozę rozpocząłem od...
Fajnie a jest tam pomiar ciśnienie (w tym zestawie) w układzie żeby sprawdzić czy jest go wymagana ilość? Jest manometr: https://www.youtube.com/watch?v=CPdI6dvx...
Ja proponuję natomiast wizytę w warsztacie gdzie mają manometry i umieją to wykorzystać. Być może przyczyną niedziałania klimy jak napisał kolega powyżej jest niesprawny wentylator ,ale w/g mnie masz uszkodzoną (przytartą )sprężarkę i opiłki w układzie z poprzedniej sprężarki. Możesz wymieniać sprężarki nawet codziennie ,ale zawsze skończy się to tak...
manometr klimatyzacja manometr klimatyzacja podłączyć klimatyzacja ciśnienie manometr
otworzy tableta konstrukcja stalowa garażu blokada telewizor grundig
pralkosuszarka electrolux oddam lampy
Akai AM-2450 – żarówki do podświetlenia wskaźników VU: typ, parametry, zamienniki LED RegExpr Delphi/FPC – wyszukiwanie słowa "ala" przed "implementation" w kodzie źródłowym