moze skraplacz brudny ? jaki presostat rozłącza-wysokie czy niskie cisnienie ?
Zrobic tez przeglad klimy,moze byc za wysokie cisnienie i presostat rzuca sterowaniem
Sprawdz i napisz jak dokladnie zachowuje sie wysokie cisnienie... bez tego ciężko cokolwiek powiedzieć.
Jak skraplacz gorący to pompa robi cisnienie. Bo skad temp?
Przyczyna miganie panela klimatyzacji jest jakas usterka klimatyzacji np niskie lub wysokie cisnienie lub usterka samego panela ktora czesto wystepuje w grupie vw.
Masz zbyt wysokie cisnienie Hp, szybko montuj wentylator bo ci zniszczy cos w ukladzie.
Jest tam gdzie jest wysokie cisnienie, a powodem zwarcia do plusa może być zbyt wysokie ciśnienie w układzie
Czyli : grubsza rurka - cieńszy zawór to niskie ciśnienie, tzw ssanie cieńsza rurka - gruby zawór to wysokie ciśnienie tzw tłoczenie W każdej klimie samochodowej jest ta sama zasada.
Od '96 był R134a seryjnie napelniany. A ile jest czynnika załadowanego? Jakie jest ciśnienie w "spoczynku".
Witam klimatyzacja zachowuje się w sposób dziwny : napełniona prawidłowi 450g, układ szczelny , kompresor sie włącza niskie cisnienie spada do 2,5 bara wysokie ani drgnie utrzymuje sie na 5 bar. Wentylator działa , klima nie chłodzi powietrza. Czy to moze byc skutek dyszy dławiącej? dziękuje za podpowiedż
Wysokie na cienkim a niskie na grubym, i jest to logiczne ponieważ dużo łatwiej nabić cisninenie na chudszym przewodzie
Sprężarka była wymieniona bo była nieszczelna. Do tego osuszacz. Wlałem 150 ml do sprężarki i 50 do układu ze stacji. Czyli jeżeli nie płukałeś układu, a pewnie nie, to masz spokojnie o50% więcej oleju co jak najbardziej powoduje wysokie HP. To po pierwsze. Po drugie nie wykluczałbym jako winowajcy, osuszacza. Te ryżowe podróbki są nie pewne. Ale na...
witam. czy uporał sie pan z tym sharanem? mam podobny problem. ilosc czynnika odpowiednio nabita i cały czas błąd 00792. tylko mi sie klimatyzacja nie włącza sama. gdy wymusze na przekazniku załaczy sie , wentylatory tez ale cisnienie hp rosnie do 26. najgorsze jest to ze vcds w parametrach cały czas widzi cisnienie 0. rece mi opdadaja na ten samochód...
Skraplacz zasyfiony/brak przelotu powietrza. Bajki opowiadasz z tym podgrzewaniem, czasem w gorące dni i nagrzanym aucie rzeczywiście jest trudno załadować wymaganą ilość czynnika do układu, zakręca się wtedy zawór wysokiego w maszynie, włącza klimę i ładuje resztę przez zawór niskiego ciśnienia.
Zależy silnie od temperatury. Na zgaszonym silniku masz 6 do 10 bar, na uruchomionym od 8 do 20 na wysokim i około 2 bary na niskim. Generalnie im cieplej tym wyższe ciśnienia, podaję ogólnie, nie są to jakieś typowe ciśnienia dla Golfa IV.
wymień ten czujnik bo padają nie musisz czynnika odciągać
witam. ostatnio robilem serwis klimy w swoim Chryslerze (klimatronik) i zauwazylem ze podczas pracy cisnienie HP zachowuje sie standardowo pracuje w zakresie 12-15Bar, natomiast cisnienie LP oscyluje caly czas w granicy 8Bar (+/-04). czym to moze byc spowodowane? pada zawor rozprezny? dodam ze klima chodzi normalnie tylko skad tak wysokie cisnienie...
Witam, raz jeszcze. Byłem u znajomego w warsztacie, nabiliśmy klimatyzacje jeszcze raz i co się dzieje, podczas działania/sprawdzania niskie cisnienie trzyma 3 Bary, natomiast wysokie ciśnienie dochodzi do aż około 30 barów na wolnych obrotach i dopiero załącza się wentylator klimatyzacji, natomiast gdy "przygazowałem" silnik do około 2500-3000 obrotów...
a moze było ze 30 stopni na dworze albo wiecej to i takie cisnienie bedzie a jaka temperatura na wydmuchu z kratek?
zobacz czujniki od klimatyzacji - wysokiego ciśnienia. Poza tym sprawdź czy końcówki mocy w układzie sterowania wentylatowami nie są uwalone..
25-45 psi to podczas pracy sprężarki. Jak nie pracuje to ciśnienia wyrównują się. Jeśli mimo pracy sprężarki ciśnienia wynosi 90 psi to albo zawór rozprężny jest uszkodzony ( otwarty na max) albo sprężarka padła i nie robi różnicy ciśnień.
cisnienie wysokie reaguje na start kompresora (rośnie) Jakie jest HP po włączeniu klimy? ile czynnika załadowano do układu?
Witam, Cisnienie nie zalezy od ilosci czynnika (w granicach, ktore nas interesuja), tylko od temperatury (cisnienie pary nasyconej). Nie jest wiec mozliwa ocena ilosci czynnika na podstawie cisnienia. Na podstawie cisnienia, a wlasciwie roznicy cisnien, mozna tylko ocenic poprawnosc dzialania ukladu i niektorych jego elementow. Cisnienie, o ktorym piszesz...
Nie chodzi mi o to aby zrobić to za darmo. Tak samo jak nie jestem super specjalistą od klimatyzacji. Po prostu nie moja działka. Chciałbym spróbować i sam znaleźć przyczynę bo człowiek uczyć się musi przez całe życie. Także jakbyś mógł jakoś pomóc i powiedzieć lub naprowadzić co mogę sprawdzić to będzie miło. Elektozawor wymieniałem na inny ale taka...
Hp czy mam rozumiec wysokie cisnienie? Przed zaworem rozpreznym jest goroce, a niskiego cisnienia letnie temperatura wyjsciowa z kratki 20 stopni.
Klimatyzacja samochodowa: Jak rozróżnić czy uszkodził się zawór rozprężny (zawiesił się w pozycji otwartej) czy też sprężarka nie wytwarza wysokiego ciśnienia? Po załączeniu klimatyzacji niskie ciśnienie nieznacznie spada wysokie "nie reaguje". Radek
Czy udało się rozwiązać problem? Mam identyczny przypadek w Scani 164. Przez pierwsze 4 minuty pracy wiskoza działa i jak ema problemu, po tym czasie wiskoza się wyłącza i ciśnienie rośnie do wartości przekraczających 30 bar. Z góry dziękuję za pomoc. Dodano po 1 (at)tomekkamyk znalazłeś może rozwiązanie problem z wysokim ciśnieniem klimatyzacji w Scani?
Witam zaczynam z serwisem klimatyzacji samochodowej I mam pytanie jak najlepiej nabijac gaz czy Ciecz przez wysokie czy niskie ciśnienie??
sprawdz jeszcze czujnik cisnienia klimy on rozlacza kompresor gdy jest zbyt niskie lub zbyt wysokie cisnienie w ukladzie
Próba podcisnieniowa,napełnienie właściwą dla modelu auta ilością czynnika, sprawdzenie ciśnienia na uruchomionej klimatyzacji ,czyli wysokie i niskie ciśnienie.
Po nabiciu czynnika (1050g) i uruchomieniu klimatyzacji ciśnienie na wysokim ciśnieniu ok 8 bar , a na niskim co dziwne jakieś 3,5 bara. Czy wentylatory pracują, wysokie ciśnienie cos niskie jest . Czy ta klimatyzacja była szczelna i pracowała w tym roku , czy masz kota w worku .
Po załączeniu silnika i przy obrotach ok. 2000, max. ciśnienia wynosiły odpowiednio: dla LP = 2,7 Bar (powinno być od 1,8 do 2,1, według skody ) a dla HP = 20 Bar (OK) Masz za wysokie cisnienie LP i HP, termodynamika r134 to nie Polski wagonik że można go dowolnie dymać jak się komu uwidzi.. Pierwszty test polej zimną wodą skraplacz, lub jak nie ma...
Odszukaj czujnik temperatury parownika. Jeden przewód przetnij i w szereg wlutuj rezystor 3kohm. U mnie zadziałało. System wcześniej "widzi" za niską temperaturę i zmniejsza cisnienie prawdopodobnie. Zrobiłem juz kilka dłuższych tras i jest ok. Zobaczę jak dalej. Koszt 50 gr. i 15 min pracy.
Ustaliłem usterka pracy jednego wentylatora coś zaśniedziała kostka zasilająca, natomiast problem nie zniknął zrobiłem pomiar ciśnień: w stanie spoczynku na niskim ciśnieniu 6,2 bar a na wysokim ciśnieniu 6,2 bar .Po załączeniu klimatyzacji na wysokim ciśnieniu 9 bar na niskim ciśnieniu 1 bar wskazania czujnika ciśnienia pokrywają się z ciśnieniem rzeczywistym...
jak ma za wysokie cisnienie w ukladzie to czujnik rozwiera te 2 styki i rozlacza sprzeglo sprezarki. Czujnik masz ok tak ma byc. z
Pytania: Czym to diagnozujesz? Jakie ciśnienie pokazuje w ECU? Twierdzisz, że nie można było odciągnąć całego czynnika...bardzo dziwne...Czy podłączyłeś stronę ssącą i tłoczną czy tylko tłoczną? Co pokazują zegary? Może sprężarkę włącza na chwilę i później rozłącza i jest jakiś błąd stały który nie pozwala jej włączyć. Czynnik zmienia ciśnienia wraz...
Witam . Mam pytanie odnośnie układu klimatyzacji w Volvo S60 z silnikiem 2.4 diesel 2001 r. Po napełnieniu układu klimatyzacji , wysokie ciśnienie rośnie do 15 bar (niskie 2 bary) po czym rozłącza się sprężarka , spadnie ciśnienie do ok 12 bar i ponownie się załączy i tak cyklicznie ( co 1 min) . Wentylator się nie załącza , czy w volvo to jest normalne...
Witam, tak w skrocie kilka zasad dzialania klimatyzacji, uszczelniles juz uklad napisz czy zamontowales sprezarke z daewoo czy z opla? Presostat bada cisnienie w ukladzie gdy jest za niskie wlaczy sprezarke gdy za wysokie wylaczy, Wiatrak w ukladzie jest po to aby zbic temperature a co za tym idzie cisnienie na parowniku, czyli na wysokim cisnieniu...
Sprawdz jakie cisnienie widzi sterownik klimatyzacji. Czujnik ciśnienia moze fałszować pomiar i z powodu odczytu bardzo wysokiej wartosci cisnienia zmniejsza wydajnosc sprezarki do minimum. Czy wentylator nie przechodzi na 2 bieg w momencie gdy przestaje chłodzić?
Witam koledzy ponownie, niestety brak czasu nie pozwolił mi na wcześniejsze zabranie głosu w dyskusji, niestety chyba nie wszyscy zrozumieli moją intencje, moim celem jest odzyskanie energii która standardowo się marnuje i nie prowadzi do niczego innego jak marnowanie tej energii a przy tym każda taka jednostka dodatkowo ociepla atmosferę. Jestem mechanikiem...
Wysokie ciśnienie to także powietrze w układzie.
. A z tym sterowaniem to chodzi o ta gruszkę? i potencjometr mocowany na 3 śruby? po podpięciu pod kompa mam takie błędy 1 . Zawor elektromagnetyczny termostatu zwarcie do plusa 2.Potencjometr komunikatu zwrotnego turbosprężarki zwarcie do plusa cisnienie zbyt wysokie 3. Sprężarka klimatyzacji lecz klima działa. A to ze tak jakby dostaje lewego powietrza...
Taka usterka moze miec kilka przyczyn np.: 1) uszkodzony sterownik wentylatora (b. rzadko) 2) problem w funkcji pomiaru temperatury silnika, najczesciej uszkodzony czujnik temp. (podczas jazdy zapala sie kontrolka stop, wskazowka temperatury silnika wedruja na maksymalna pozycje a na wyswietlaczu wyrzuca komunikat o przegrzaniu silnika) 3) zbyt wysokie...
Może być, sprawdź też czujnik ciśnienia czynnika w klimatyzacji. Jak będzie widział zbyt wysokie ciśnienie, będą pracowały wentylatory chłodnicy i spężarka nie zostanie włączona. Nawet jeśli nie będzie błędów, przyjrzyj się parametrom. Grupa VW ma blok pomiarowy, który mówi o przyczynie odłączenia sprężarki, tylko nie każdy tester to pokazuje.
Jeżeli klimatyzacja jest nabita- sprawdź presostat (czujnik ciśnienia), jest na przewodzie wysokiego ciśnienia i ciągłość instalacji elektrycznej od niego do sprężarki.
Nic nie rób, wysokie ciśnienie wynika z wysokiej temperatury zewnętrznej. Jeżeli ciśnienie było by zbyt wysokie presostat by wyłączył ci sprężarkę klimatyzacji. Jak dla mnie jest dobrze. Może być jeszcze trochę za dużo czynnika ale nic się nie stanie. Jeździj i ciesz się klimatyzacją.
Wiec zacznij od znalezienia przyczyny wysokiego cisnienia (np przewod zgnieciony w wypadku), po sprawdzeniu, ze jest ono naprawde zbyt wysokie (manometr). Przyczyna zbyt wysokiego cisnienia moze tez byc brak chlodzenia. Normalnie, wysokie cisnienie wylacza sprezarke i nie zapala kontrolki STOP.
Presostat to czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego,wyłącza sprężarkę klimatyzacji przy zbyt wysokim ciśnieniu lub przy zbyt niskim. Jeśli chodzi o odgrzybianie spróbuj ozonowania.Przydałaby się diagnostyka komputerowa np.megamacs'em lub testerem klimatyzacji magnetimarelli
Mam następujacy problem z klimatyzacją napełniłem czynnikiem R 134a tyle ile powinno byc sprężarka załączy się po właczeniu cisnienie po stronie wysokiego ciś...jest ok.15 bar a po stronie niskiej jest ok.2,5 bar czyli jest dobrze ale nic się nie dzieje nie chłodzi co z tym fantem moge zrobic podłaczyłem się KTSem żadnych błędów nie pokazało ....co...
wzienik nie zawsze jest obecny w kazdym ukladzie klimatyzacji.do b4 czasem sie zdarza ze ktos dolozyl klimatyzacje i wziernika moze nie byc .wlaczanie wylaczanie sie klimatyzacji co jakis czas jest spowodowane dwoma rzeczami. pierwsza z nich to czujnik cisnienia gazu jezli jest cisnienie za wysokie czujnik wylacza uklad sprezarka - wentylator . drugim...
wentylator załancza sie po pewnym czasie jak cisnienie wzrosnie na stronie tłocznej(w chłodnicy)załancza sie i wyłancza jak cisnienie spadnie,jesli sie niezałancza sprawdzic bezpiecznik,czujnik wysokiego cisnienia(przy chłodnicy w lewym dolnym rogu.
Witam Wszystkich. Jesli jóż tak bardzo chcesz oszukać ten sterownik wiatraków, to wstaw w miejsce wentylatora rezystor, powiedzmy 60=100 ohm, sterownik sprawdza cewke wentylatora za zwarcie i przerwe w obwodzie. Jednak polecam wymiane samego sklaplacza, jesli dobrze oszukasz na szrocie to dorwiesz za pare groszy, do tego dojdzie nabice układu. Ten czujnik...
M05 - Motor wentylatora chłodnicy. S07h - Przełącznik wysokiego ciśnienia klimatyzacji ( sensor high pressure ;) ) S07L - WYŁĄCZNIK NISKOCIŚNIENIOWY KLIMATYZACJI ( sensor low pressure ) A28 - Sterownik ogrzewania ( panel klimatyzacji ?? ) M29 - NASTAWNIK KLAPY POW. DODATKOWEGO S21 - WŁĄCZNIK ŚWIATEŁ ( pewnie do podświetlenia panela ) Podzespół Ilość...
Witam. Tak na szybko to 4106 i 4108 to bledy komunikacji czujnika nox z ems jednak te bledy moga byc nastepstwem bledu 8263 ktory dotyczy zwarcia w obwodzie dozownika adblue i rozlacza system. Ems 5708 dotyczy elektrozaworu klimatyzacji. Blad 5408 dotyzy za wysokiego cisnienia oleju w danych warunkach. Sprawdz na zgaszonym silniku jakie cisnienie pokazuje...
Tak na termo wyłączniku można uruchomić bieg pierwszy i drugi wentylatorów. Do drugiego potrzeba żeby zapłon był włączony, lub auto było uruchomione (ECU panuje nad tym). Co do klimatyzacji, same uruchomienie klimatyzacji powoduje włączenie pierwszego biegu, a za wysokiego ciśnienia w układzie klimatyzacji powoduje uruchomienie drugiego biegu (nie znam...
,nie zalerznie czy klimatyzacja . Ortografia się kłania. Co do Twojego problemu: Sprawdź przekaźniki wentylatora. Prawdopodobnie któryś skleił styki i masz taki, a nie inny efekt. Jak nie przekaźniki, to na układzie klimatyzacji (dokładnie wysokiego ciśnienia) masz czujnik ciśnienia skraplacza. Po odłączeniu wentylator powinien pracować (przy załączonej...
A ja powiem ze sie da. Wykrecasz zaworek wysokiego cisnienia i wkrecasz tam jakas rurke. Chyba gwint z wentla samochodowego pasuje. Bijesz cisnienie kompresorem do ukladu kilka bar. Potem robisz wode z mydlem do butelki po plynie do myscia szyb i pryskasz po newralgicznych miejscach, polaczeniach. I tak gdzie nieszczelne to bombelki sie pojawia. Wiem...
Tutaj masz ukryte funkcje klimatronika: KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj...
Ja bym sprawdził ile jest czynnika w klimatyzacji a ile powinno być bo moze jakieś zabezpieczenie wysokiego ciśnienia ogranicza prace kompresora
Temperatura 15 stopni, wentylator działa. Obsługa była wykonana automatem, mam wydruk i zaladowano tyle czynnika co napisałem. Też podejrzewam, że może czujnik jest uszkodzony. Co do diagnoskopu to zdaję sobię sprawę, że nie jest tutaj najwazniejszy, ale jeśli sterownik widzi to co diagnoskop to tak pracuje ten układ. Ten zawór to można jakoś sprawdzić?...
No to mnie pocieszyliście :) A jak to jest z tymi zaworami?? Faktycznie C jest od niskiego ciśnienia, a dwa pozostałe od wysokiego?
a istnieje taka mozliwosc ze uklad jest w ktoryms miejscu przytkany i jak do tego dochodzi ? czy to rdzą sie zapycha ? :) pozdrawiam :D Dodano po 4 nikt nie pomoze ? jakie cisnienie powinienem miec przy wlaczonej sprezarce na niskim i wysokim przewodzie ? i jak interpretowac wyniki ?
B6 jest bardzo kosztowną klimatyzację , najpierw napełnij tyle ile ma być potem diagnozuj.
Jezeli nabiłes 800 a wyciągnęło 400 to masz uszkodzenie zaworu rozpręznego , zapchany gdzies jest układ, albo jest nieszczelny. Jesli uszkodzony zawór to moze byc ze na dziurze mógł ie troszke uchylic i dlatego klima przez moment zadziałała. Jakie były odczyty z manometrów kiedy nabijałes klime? Ile na Wysokim a ile na Niksim? Jesli chcesz sprawdzic...
nie znam sie na fordach -cisnienie na wolnych ok a moze na na wysokich za wysokie a my czepiamy sie wyciekow ktorych nie -sprawdz przy wlaczonej sprezarce czy chodzi wentylator chlodnicy,wentylator wnetrza tezmusi byc uruchomiony
Za wysokie ciśnienie.
Dokładnie tak jak piszesz MikeC, i tu do fachowców jest moje pytanie, dlaczego na wysokim brak jakiegokolwiek ciśnienia, przecież powinno być równe niskiemu na wyłączonej klimatyzacji.
Ustaliłem, że złącze niskiego ciśnienia znajduje się w komorze silnika przy nadkolu (potrzebna przejściówka), a wysokiego ciśnienia w głębi pod podszybiem. Pozdrawiam
Witam! Mam problem z focusem 1.6 2000rok, chodzi o klime, silnik w aucie chodzi cicho i plynnie, problem pojawia sie po zalaczeniu kompresora klimy, na rozgrzanym silniku caly samochod sie trzesie, deska rozdzielcza wpada w takie wibracje ze az glowa boli oboroty sa ok 900rpm, a objaw ma miejsce tylko na postoju przy wlaczonym silniku, wymienilem sprezarke...
Temat stary, ale czy autor poradził sobie z usterką?
Srednice sa rozne. Trzeba by sie niezle narobic, aby podlaczyc odwrotnie. Wysokie cisnienie po obu stronach oznacza, ze i na postoju musi byc rownie wysokie. A to oznacza, ze jest za duzo czynnika. I to jest pierwsza rzecz do skorygowania. Cisnienie na postoju nie moze przekraczac 5 - 6 barow w normalnej temeraturze. Nie jest wiec fizycznie mozliwe,...
Ciśnienia i napięcia a czujniku (+/- dokładność manometru i miernika) 0bar - 0,17V 1bar - 0,3V 2bar - 0,44V 3bar - 0,58V 4bar - 0,7V 5bar - 0,83V 6bar - 0,92V 7bar - 1,06V 8bar - 1,21V 9bar - 1,34V 10bar - 1,47V 11bar - 1,6V 12bar - 1,74V 13bar - 1,88V 14bar - 2,05V 15bar - 2,17V 16bar - 2,31V 17bar - 2,46V 18bar - 2,61V 19bar - 2,75V wyższego ciśnienia...
Po napełnieniu klimatyzacji, urządzenie napełniające pokazuje ciśnienie w 2 obwodach (strona niska i wysoka), jaka jest różnica ciśnień? I jakie są? Może osuszacz nie puszcza? Podejrzewam że przewody, osuszacz i zawór rozprężny zostały. (wymienione) dostosowane do nowego czynnika!
Mam pytanko, co się stanie jeżeli włącze klimatyzację przy nie działąjących wentylatorach chłodnicy ? Czy czujnik wysokiego ciśnienia wyłączy sprzęgło sprężarki ?
czujnik temperatury wody na wężu płynu chłodniczego Dodano po 5 lub zawór ciśnieniowy klimatyzacji odbiera za wysokie ciśnienie rozłącza sprężarkę i załącza wentylator
Czesc Podales za malo informacji. Zakladam ze chodzi o climatronic - chyba byly w golf3 montowane. Klima nie zalaczy sie gdy: a) Za niska temperatura na zewnatrz b) Zbyt wysokie cisnienie w ukladzie (para stykow) c) Zbyt niskie cisnienie w ukladzie (para stykow) d) Brak sygnalu obrotow silnika W gre wchodzi takze uszkodzenie elektryczne - elektrosprzeglo,...
Czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy kompresor pracuję ? Sprawdzić jakie są ciśnienia po stronie niskiego i wysokiego ciśnienia.
Dzień dobry, szukam informacji dotyczącej tego jakie powinny być ciśnienia w klimatyzacji samochodowej działającej na czynniku r600a (izobutan). W układzie seryjnie ma być około 400g czynnika r134a. Przy wyłączonej klimatyzacji po stronie niskiego i wysokiego ciśnienia powinno być odpowiednio 2 i 8-12 bar, ale jak te ciśnienia powinny wyglądać w przypadku...
To możesz obejrzeć na klimatroniku, sprawdź co Ci pokazuje. KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne kody diagnostyczne....
Zgadzam sie w 100 % aby napełnić układ trzeba mieć wiedze a przede wszystkim umiejętnośc nabicia tyle czynnika aby nie było problemu przy róznicach temperatur inaczej to wyglada przy 20 stopniach a inaczej przy 40 chodzi mi o wysokie cisnienie w układzie co do węży są przystosowane .Moim zdaniem powinno sie je wymieniać przy zamianie z r12 na 134a zresztą...
Czy jest możliwość, wykręcenia czujnika wysokiego ciśnienia klimatyzacji. Bez uprzedniego opróżnienia płynu z układu? Z góry dziękuję.
Jeśli wentylator startuje po chwili na maxa to dzieje się to w dwóch przypadkach-brak odczytu ciśnienia klimy, odczytu temperatury silnika(tryb awaryjny wentylatora) lub zbyt wysokie ciśnienie w klimie, od 16-17barów
Wazna jest ilosć czynnika poniewaz równie dobrze mozesz mieć powietrze. Cisnienie zalezy od temperatury. Aby poprawnie zdiagnozowac klime nalezy gas wyciagnąć i zwazyc. Zeby nabić gas spowrotem musisz mieć sprzyjajace warunki w układzie. Podcisnienie i niska temperature układu. A czynnika cisnienie i wysoka temperature. Dwa zegary słuza do diagnozowania...
Tylko ze tam nie ma "wiatraków"jak w osobowych autach, tylko jeden wiatrak i to za chłodnicą klimatyzacji chłodzący silnik
Witam, Dlugo mozna by wyjasniac. Cykliczna praca kompresora o stalej pojemnosci jest normalna. Nie moze byc inaczej, jesli zapotrzebowanie na transfer energii jest male. Innym powodem wylaczania moze byc zbyt wysokie cisnienie (np. za duzo gazu, zacinajacy sie zawor rozprezny itp), zbyt wysoka temperatura silnika, zbyt niska temperatura parownika, duze...
KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij...
http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml https://www.youtube.com/watch?v=9LwF9OK9... Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne...
To jeszcze niech zmierzy podciśnienie w kolektorze bez działającej klimatyzacji i poważniejszych odbiorników prądu. Btw trochę wysokie to ciśnienie sprężania jak na benzynę.
On ma pierwszą wersję B5 wiec "bieda" panel klimatronika i brak czujnika ciśnienia "liniowego" wiec nie zobaczy ciśnień w VCDS a tylko zezwolenia, jedynie czujniki to na chłodnicy dwa od wysokiego ciśnienia (jeden dla wentylatora, drugi dla panelu), i trzeci od niskiego przy parowniku. Skoro ma napięcie na na przekaźniku sprzęgła to niskiego ciśnienia...
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź ,czyli rozumiem ,że zasilanie sprężarki podłączam poprzez czujnik niskiego ciśnienia jako zabezpieczenie sprężarki przed uszkodzeniem z braku czynnika ,a wentylator pierwszy bieg bezpośrednio tak ,by działał bezpośrednio po załaczeniu klimatyzacji,a drugi bieg poprzez czujnik wysokiego ciśnienia i powinno działac i...
nie zalaczy sie jezeli cisnienie jest za male lub za wysoki ja mam to u siebje w jeepie z klima tronikiem swieci ze chodzi a w zeczywistosci spszeglo sie nie zalacza bo nie ma cisnienia
Uruchomiłem diagnostykę klimatronika i w błędach (DTC) pokazuje mi: 22.1 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa 15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa Jak można wykasować błędy?
Z tego co widzę to chyba wyłącznik bezpieczeństwa. Rozłączy sprzęgło w przypadku wysokiego ciśnienia. (MOGĘ SIĘ MYLIĆ)
Awaria układu chłodzenia silnika (sterowania wentylatorów chłodnic) lub klimatyzacji (np. brak lub za niskie/za wysokie ciśnienie czynnika w układzie).
Wypowiem się jedynie się w kwestii klimatyzacji: Nie ma czujnika temperatury skraplacza, pośrednio taką rolę odgrywa czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji.
Zalezy jak to rozumiec sprezarka sie zalacza ale nie czuc obciazenia.Załczenie klimy przy temp.0 stopni a przy temp. 40stopni to jest róznica czynnik który wystepuje w układzie w porze zimowej zmniejsza cisnienie poniewaz zmniejsza swoja objetosc,natomist w porze lata przy wysokich temp.zwieksza swoje cisnienie i objetosc.Czyli wniosek taki ze jesli...
Zrób zworkę na tej wtyczce i zobczacz czy ruszy, bo z tego co widze u siebie to jest włącznik wysokiego ciśnienia
Panowie przed chwilą zrobiłem autodiagnostykę climatronika i pojawiło się trochę błędów oto one: 36 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92) Błąd: 22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej) *22.1 Kompresor pozostaje wyłączony...
Co się dzieje z ciśnieniami na wysokim i na niskim ciśnieniu podczas pracy klimatyzacji na postoju ? Czy wentylator silnika nie jest czasem z anglika i wypycha powietrze od silnika na zewnątrz ? Opisz stwierdzenie mam wrażenie że wentylator również pracuje na niskim biegu
Sprawdzałem czujniki i tak coś mnie zaciekawiło. Na przewodzie od sprężarki jest czujnik 3 styki , na kostce zmierzyłem +11V, masa i trzeci przewód chyba powrót sygnału. Ogólnie to ten czujnik ma wszystkie styki bez oporności czy też przejścia względem siebie. Czy to jest czujnik odpowiedzialny za zbyt wysokie lub zbyt niskie cisnienie w ukladzie (para...
wysokie cisnienie szynie wysokie cisnienie doladowania wysokie cisnienie kolektorze
oringi klimatyzacji sterowanie zasuwą voice kraft radia
peszle wielka płyta peszle wielka płyta
Kolory przewodów w szynie CAN Mercedes W211 Lokalizacja sterownika świec żarowych Audi A6 C5 1.9 TDI 1997