Sprężarka sterowana elektrozaworem jest na stałe sprzężona (ma tylko sprzęgło zrywalne na wypadek gdyby się zatarła). Zawór steruje wydajnością tłoczenia.
Witam ponownie. Klimatyzacja działa jak należy. Geometria wewnątrz sprężarki zatarta. Zawór zmiennej wydajności nie potrafił zmieniać wydajności płynnie.
Tak sprawdz ciągłość przewody sterowania wydajnością, oraz sam zawór.
Czujnik na rurce do sprawdzenia, i zawór wydajności jak jest na sprężarce.
a sprzęgło jest wewnątrz, w tylnej części tam, gdzie idzie kabelek do jego włączania. Nie ma żadnego sprzęgła, jest zawór sterujący wydajnością sprężarki
Błąd dotyczy zaworu zmiennej wydajności więc jeśli sam zawór jest sprawny to pewnie bsm uszkodzony.
A jaki tam masz układ klimatyzacji ? Bo są generalnie 2 rodzaje: Ze zmiennej wydajności sprężarką (np Harrison V5) wtedy sprężarka powinna pracować cały czas jak tylko klima jest włączona. Drugi rodzaj to z "cyklującą" sprężarką: zawór rozprężny reguluje w zależności od temp parownika, a skroplony gaz się magazynuje. Jak ciśnienie spadnie po stronie...
tak, zawór rozprężny
Wcale nie jest powiedziane, że cisnienie 2bar świadczy o tym, że układ jest ok. Sprezarka o zmiennej wydajności zaczyna spręzać teoretycznie dopiero jak ciśnienie na ssaniu jest powyzej 2,5 bar. Przyczyna może być zawór rozprężny lub też usterka samej sprężarki
Jak laik może rozpoznać czy ma klimatyzację klasyczną (sprzęgło on/off, stała wydajność) od klimatyzacji ze zmienną wydajnością regulowaną zaworem? Jak włączasz klimę i słychać "klik" z pod maski to masz sprzęgło elektromagnetyczne, jak uruchamiasz klimę bezgłośnie to zawór regulacji wydatku ;)
Gdzie pomiary ciśnień? Bez tego nie ma co wróżyć. Autocom trochę słaby do tego wozu. Jeżeli Autocom pokazuje ten parametr poprawnie to masz uszkodzony kompresor (możliwe że jest zatarty i zerwane jest sprzęgło) lub uszkodzony zawór regulacji wydajności kompresora. Tutaj nie ma żadnego przekaźnika. Kompresor działa cały czas a zawór zmienia wydajność...
Zawór jest sterowany sygnałem pwm, jak podasz mu 12v to sprężarka będzie pracować na max wydajności
Wygląda to na uszkodzony czujnik parownika (sterownik tak steruje wydajnością sprezarki by utrzymywać jego temperaturę na poziomie 5 C) lub zawór sprężarki. Zaczyna chłodzić schodzi do odpowiedniej temperatury i z jakiegoś powodu ma problem z ponownym załączaniem.
A czy przypadkiem parownik nie jest w tym ciągniku w jednym ciągu powietrza razem z nagrzewnicą i np nie jest odcięta o układu chłodzenia. Silnik się nagrzewa , nagrzewnica także i po przejściu powietrza przez parownik potem nagrzewnicę zimna brak. Tak mam w renówce. Uszkodzony zawór odcinający nagrzewnicę?
Oczywiście zawór sterujący wydajnością sprężarki. Wyprzedam pytanie: tak trzeba ściągnąć czynnik do wymiany I może zmień serwis jak Ci każą czekać do lata bo "może się naprawi" :)
To nie jest czujnik, tylko zawór N280. W A3 8P Audi zastosowało kompresor o zmiennej wydajności (w skrócie) i jest to regulowane właśnie zaworem od którego masz urwaną wtyczkę. Taki zawór można kupić osobno (w zależności jakiej firmy masz sprężarkę) i wymienić po opróżnieniu układu. Bez niego klimatyzacja nie będzie działała - kompresor cały czas się...
Witam. Jeśli nie ma błędów to prawdopodobnie uszkodzony jest zawór regulacji wydajności w sprężarce. Może być również zerwane koło pasowe sprężarki ale stawiałbym na to pierwsze.
Dokładnie taki automat to tylko bajer na klienta, albo dla tych co prowadzą serwis ogumienia i nie potrafią obsłużyć klimy manualnie. Automaty mają też nie dokładne wagi i zdarza się że uszkadzają przy napełnianiu zawory sterujące wydajnością sprężarek.
Po podaniu 12V na zawór,sprężarka chodzi z maksymalną wydajnością. A jaki jest problem z klimatyzacją w Twoim samochodzie?
Cześć, posiadam mastera blaszaka 3 osobowego z 2013r. Wczoraj została nabita klimatyzacja czynnikiem r134a 580g, ale mam wątpliwości co do ciśnień w układzie. Sprężarka się włącza, wentylatory pracują, jest nowy zawór rozprężny i skraplacz z osuszaczem natomiast ciśnienia jakie są to LP 2.3 bar a HP4.5 bar przy temperaturze otoczenia 10 stopni. Zauważyłem...
Gdzie dokładnie znajduje się zawór rozprężny? Czy naprawa zaworu wydajności sprężarki polega tylko na jego wymianie?
Sprężarki stosowane w m.in. Lagunie mają sterowanie wydajnością odwrotnie niż w wiekszości tzn. sprężarka po podaniu zasilania na elektrozawór (i przy załączonym sprzęgle) zmniejsza swoją wydajność. Gdy zasilania brak na elektrozawór (przy załączonym sprzęgle) sprężarka zwiększa swoją wydajność. Z tego co piszesz zawór działa prawidłowo - przyczyna...
uszkodzenie raczej od strony elektrycznej tzn 9V na zasilaniu cewki sprzęgła to troszkę mało. Czy tarcza sprzęgła nie ślizga się względem koła po załączeniu klimy? Dość częstą usterką w tych sprężarkach jest uszkodzony zawór regulujący wydajnością sprężarki.
Co za problem dać na zawór 12 V i wtedy zrobić pomiary. 12 atm na HP to dobry wynik (przy sprawnych wentylatorach) Zobacz czy klapa ciepłe/zimne zamyka się szczelnie. ale przy zatrzymaniu się temperatura szybko rośnie. Czyli tak jakby ciepło ze skralacza nie było odbierane
Ten błąd nie ma wpływu na pracę układu. Gdyby miał to sterownik nie pozwoliłby na pracę zaworu (zawór jest wysterowany bo pobiera prąd). Masz zatarty/uszkodzony kompresor albo zerwane sprzęgło (nie mylić z elektromagnesem) przez co wirnik się nie kręci. Może być uszkodzony mechanicznie zawór regulacji wydajności kompresora ale to jest rzadkość moim...
Przewód cieczowy idący na zawór rozprężny jest bardzo gorący, to już świadczy o braku chłodzenia i małej wydajności układu klimatyzacji.
Zawór rozprężny trzeba szukać przy parowaczach (tam skąd leci chłód) i jest na pewno nie jeden.. Ciśnienie jest wysokie, bo układ chodzi na maksymalnej wydajności, sprężarka jest praktycznie podlewana czynnikiem- to nie mroźnia. Przyczyny mogą być różne, właśnie czujnik zaszronienia, brak obciążenia cieplnego, lub zawór, zawory rozkręcone na maksa....
Sprawdź olej w układzie, jeśli nie jest ołówkowy, jest duża szansa że uszkodził się tylko zawór wydajności w sprężarce ( mechaniczny) a sama sprężarka nie zaczęła opilkowac. Jest olej masz czysty płukanie układu nie jest wymagane.
W takim razie pomyliłem ten zawór z zaworem regulacji wydajności, sterowanym PWMem i siedzącym na zewnątrz kompresorów, wszystko co w środku to już nie moja branża :D
Jeżeli to dobrze rozumiem a specem od BMW nie jestem to z tych sześciu błędów tylko dwa pierwsze są aktywne. 121xxx to chyba przebieg przy jakim wystąpiły. Pierwszy błąd mówi o usterce zaworu regulacji wydajności kompresora klimatyzacji - prawdopodobnie uszkodzona instalacja lub zawór. Drugi to najprawdopodobniej nastawnik klap wirowych w kolektorze...
Sprawdzić klapę recyrkulacji powietrza często nie działa w tym modelu. A co ona ma do wydajności klimy???Sprawdzić ilość czynnika w układzie i naprawić zawór niskiego ciśnienia,bez niego nie wiadomo,jak pracuje zawór rozprężny
Instalacja klimatyzacji ma pewną bezwładność , zatrzymanie sprężarki nie powoduje natychmiastowego puszczenia ciepłego powietrza , musi się reszta czynnika rozprężyć a i sam parownik ma pewną pojemność cieplną . Przyczyn może być kilka , trzeba poszukać . Może to być zawór rozprężny , może to być uszkodzony presostat . Może to być nawet nadmiar czynnika...
Poczekaj z tym do wiosny, będzie łatwiej sprawdzić, poza tym możesz sprawdzić czy chociaż gaz jest w układzie wciskając delikatnie zawór do napełniania.
W sprężarce nie ma żadnego czujnika a jest to zawór zmiennej wydajności, i elektrycznie jest sprawny bo widać w parametrach, że bierze prąd i błędu od niego nie ma. Masz uszkodzone/zerwane sprzęgło sprężarki bo wałek stoi. W tym typie sprężarki wałek ma się kręcić cały czas gdy silnik włączony (nawet jak klima wyłączona), nie ma tam sprzęgła elektromagnetycznego,...
Ja myślę że Pan od klimy nie ma zbytnio pojęcia co to może być a będzie się uczył na Twoim przypadku. Lepiej chyba znaleźć kogoś kto naprawia klimatyzacje a nie tylko je nabija. Czy po załączaniu kompresora zmienia się ciśnienie w układzie? Na sprężarce masz zawór od jej wydajności.
to jest sprężarka SD6V12 i w nich są zawory sterujące wydajnością KTT060024 (MT2304) Ja o tym wiem i pracuję przy tym. Ty czytasz i to jeszcze żle! Tam jest JEDEN zawór sterujący! Resztę Ci już napisałem, więc działaj!
Witam, jestem pod wrażeniem wiedzy Pan georgesgr, chciałbym poprosić o pomoc w następującej sprawie: na życzenie klienta i z użyciem jego części zamontowaliśmy klimatyzację do Peugeota 308 1.6hdi z 2007 roku. Wszystko było OK do momentu próby uruchomienia. Układ niestety nie działa mimo zaprogramowania BSI. Nie wiem czy nie brakuje jakiegoś modułu ?...
Na sprężarce są dwa złącza, jedno od sprzęgła z boku sprężarki i drugie z tyłu od regulacji wydajności. Zobacz czy jest tam podłączona wtyczka, czy zawór ma jakaś rezystancję i czy na zaworze pojawia się sygnał PWM i o jakim wypełnieniu. Można by było sprawdzić ciśnienia po stronie HP, LP i wysterować zawór i zobaczyć czy ciśnienia się zmienią. Zawór...
Ciśnienia tak jak pisałem przed wymianą i po za dużo się nie zmieniły, przed robił może 6-7 stopni na sondzie parownika ale było też chłodniej na zewnątrz. Może to pobożne życzenie, perspektywa 140zl za zawór, a 1.5k za sprężarkę robi swoję, tym bardziej że kolejne auto które ma kompresor ze zmienną wydajnością i problemy z klimą, przy układach ze stałą...
Czyli pozostaje uszkodzone sprzęglo, albo zawór regulacji wydajności. Dodano po 12 Czy to sprzęgło działa na zasadzie siły odśrodkowej,czy ten zawór uruchamia je jakoś ciśnieniowo.
Takie ciśnienie na LP świadczy o brku wydajności spręzarki A jakie powinno być LP przy wydajnej sprężarce??? W-g mnie to zawór rozprężny ma za duży przelot i puszcza na parownik nie rozprężony dostatecznie czynnik.
elektromagnes kompresora był spalony - został wymieniony ( teraz jak dam napięcie 12v na elektromagnes to sprężarka normalnie działa), zawór kompresora również został sprawdzony i działa. Do elektromagnesu dochodzi napięcie ok. 4,8v , gdy włączymy przycisk AC na panelu. Gdy wyłączymy przycisk AC napięcie ginie. Po wymianie BSM udalo się skasować błąd...
Sprężarka posiada w tylnej czesci elektrozawór, który steruje jej wydajnością. Sygnał PWM doprowadzany jest ze sterownika na podstawie wskazań m.in. przetworników cisnień LP oraz HP. Kolejne akapity Twojej wypowiedzi nie mają potwierdzenia w rzeczywistosci układu chłodniczego bo: - masz spręzarkę o zmiennej wydajności, przez co jak napisałes nadrabia...
Czy udało Ci się rozwiązać problem? U mnie dokładnie to samo występuje (na wolnych obrotach ciepłe z kratek a w czasie jazdy spada ale też dupy nie urywa z wydajnością) Wymieniony skraplacz, bo miał 3 listwy dolne bez lamelków, czujnik ciśnienia przy zaworach H i L . Ciśnienia zbyt wysokie. Na stronie gorącej 28 bar. Idiota mechanik chciał wymieniac...
Ale jak dobre to ciśnienie, trzeba mierzyć zegarami-ssanie i tłoczenie. Nie sięgam za daleko wiedzą w temacie sprężarek, ale obiło mi się, że są z wewnętrzną regulacją wydajności i tam może być halo. Rurka zarabiana- mam nadzieję, że w pełni drożna, że zawór nie został przytkany paprochem. Czasem trzeba otworzyć układ i podać suchy azot na tłoczną stronę...
Proponowałbym sprawdzić cewkę zaworu rozprężnego jeśli sprawna to do sprawdzenia sam zawór rozprężny.
nie rozumiem -mówisz że do wnętrz kabiny wpada gorące? ,jeśli tak to znaczy ze nie masz zamkniętego obiegu ogrzewania dokładnie i tu bym szukał spadku wydajności jesli ciśnienie tłoczenia jest na poziomie 15 bar i ssanie odpowiednie do temp parowania to wszystko jest ok i może masz zbyt wysokie oczekiwania czy rórka ta gróba co wychodzi z kabiny jest...
Pewnie padł system sterowania wydajnością sprężarki, albo zawory. Nie wiem jaki rodzaj sterowania jest u Ciebie, ale albo masz dodatkowe przewody do epektromagnesu znajdującego się po przeciwnej stronie spręzarki niż jest sprzęgło, albo jest tam mechaniczny rozdzielacz. W kazdym razie bez spuszczenia czynnika się nie obejdzie, ale jak będziesz miał...
witam mam w domu pompę ciepła carrier, która grzeje zimą i chłodzi latem oraz ogrzewanie nadmuchowe. Firma, która mi to montowała dokonała rozszczelnienia instalacji z gazem na zewnątrz w styczniu przy minusowych temperaturach (w celu podłączenia dodatkowo pieca gazowego, bo pompa zimą nie dawała rady). Po tym urządzenie zaczęło szwankować. Agregat...
Ciśnienia nie ok. Z tego co pamiętam to jest zam zawór regulujacy wydajnością więc idealne ciśnienia to HP 10-12 a LP 2. Mi to wygląda na ciagle za dużo oleju albo przeładowany czynnikiem układ
Nic z tego nie wyjdzie bo sprężarka nie jest na r134 i przypadkowo dobrane elementy. Jeśli już to montujemy cały układ klimatyzacji z jednego samochodu albo klimatyzator sieciowy 230V. Zresztą teraz klimatyzatory są tak tanie że nie opłaca się DIY robić. Po drugie jaki zawór rozprężny, jak połączysz aluminium z miedzią, czy masz więcej niż 0 pojęcia...
Jak podasz na zawór 12V to sprężarka powinna tłoczyć z całą wydajnością. Jeśli układ napełniony i sprężarka sprawna to po zasileniu zaworu powinieneś wyczuć niewielki opór podczas kręcenia kołem pasowym, jak kręci się luźno to ukręcone zabezpieczenie zrywalne napędu.
Długość to 33m. Według instrukcji dołączonej 5ml oleju na każde dodatkowe 5m. Czynnika 16g/m. Oleju dolałem zakładając kilku centrymetrową rurkę na zawór na zegarach, a ten zanurzyłem w kubeczku lakierniczym. Uruchomiłem 3 jednostki w swoim domu. Długość rurociągu ponad zalecenie producenta w najdalszej jednostce to 13m. Instrukcja mówi o maksymalnie...
https://obrazki.elektroda.pl/3186341200_... Rys. Elementy układu klimatyzacji samochodu Audi A4 B6 (8E_) Kolorem czerwonym zaznaczona jest strona wysokiego ciśnienia HP (High Pressure) Kolorem niebieskim zaznaczona jest strona niskiego ciśnienia LP (Low Pressure) Kompresor (sprężarka) klimatyzacji napędzana jest od wału korbowego...
Witam Chciałbym poruszyć kwestię wykonania pompy ciepła Cel: tanie ogrzanie ciepłej wody użytkowej. (dom spory, mieszka 7 osób, zużycie ciepłej wody jest spore a koszty związane z ogrzaniem w elektrycznym bojlerze są znaczne) Wykonanie: mam do wykorzystania zewnętrzną jednostkę klimatyzatora o wydajności 7000BTU (moc grzania w funkcji pompy ciepła ok...
I nie chodzi o to jak to wygląda z zewnątrz czyli jedna JZ i wiele wewnętrznych. Zacytowane materiały podają taka definicję multisplit: jedna JZ i kilka JW nie ma nic więcej o rodzaju sterowania. Dla mnie obraz jest taki VRV czy VRF jest multisplit ale nie każdy multisplit jest VRV/VRF tak jak kwadrat jest prostokątem a nie każdy prostokąt jest kwadratem...
U mnie w masterze jest problem z tym że zamarza parownik. Zaczyna wzrastać temperatura nawiewu po wyłączeniu klimatyzacji na parę minut wraca do normy do kolejnego zamarznięcia. Nie wiem co może być przyczyną. Na parowniku nie ma czujnika szronienia itp. nie mam wiedzy czy w sprężarce jest jakiś zawór wydajnościowy. Nabijacz stwierdził że ilość czynnika...
Myślę że musisz porządnie sprawdzić co się dzieje na wolnych obrotach...ciśnienie na wysokim , na niskim , co widzi clip, wysterowanie sprężarki (tam masz chyba zmienne wysterowanie czyli zawór), jakie temperatury....
jak masz przewody niskiego i wysokiego ciśnienia ciepłe wymień zawór rozprężny
Zbliża się sezon letni i z pewnością wszyscy użytkownicy samochodów zaczną częściej korzystać z klimatyzacji i pojawią się w warsztacie. Należy jednak pamiętać, że sprawność tego układu zależy od jego poprawnej obsługi oraz regularnej konserwacji. Jako producent szerokiej gamy profesjonalnych stacji obsługi klimatyzacji oraz centrum Call Center przyjmujące...
2,5bara na ssaniu świadczy, że spreżarka pracuje poprawnie (zmienna wydajnośc). Spróbuj dodac czynnika
W zimie pod czas grzania klimatyzacja osiągnęła dobrą moc, niestety teraz pod czas pracy w trybie chłodzenia mogłaby działać lepiej. Chyba zdecyduję się na zakup r410a. Zastanawia mnie jeszcze tylko jedna rzecz. Czy zmieniając zawór rozprężny w tym wypadku jest to kapilara dałoby się poprawić wydajność chłodniczą na r290?
Co do inwertera w klimatyzacji to wydaje mi sie że warto dołożyć trochę pieniędzy bo jednak w późniejszej eksploatacji klima jest oszczędniejsza oraz mniej sie zużywa. Założenie to powieszenie panelu i agregatu na ścianie i połączenie ich elektrycznie i miedzianymi rurkami, które muszą być na końcach rozwleczone czyli utworzone "kielichy" umożliwiające...
Kompresor zwieksza wydajnosc do 76% (jakkolwiek te wartosci mozna przetlumaczyc) A cisnienie w ukladzie pozostaje 5 Bar. Uszkodzony (zablokowany) zawór sterujący wydatkiem lub sama sprężarka
Cześć, Pisze z prośbą o pomoc w uruchomieniu świeżo zamontowanego (używanego). zestawu Split. Piszę spoza UE. A więc, jeśli ktoś chce pisać o prawie tam obowiązującym to proszę sobie darować. Konkretnie to piszę do Was z Ameryki Południowej z Paragwaju. Dostęp do specjalistów jest tutaj niestety bardzo ograniczony (bardzo to dziwne, bo klimat bardzo...
Widzę, że tamat odbiega od ogólnych zainteresowań Polaków :) W sumie to nawet jednostkowych :) Może z innej beczki. Prototyp układu chłodzenia już zbudowaliśmy. Sprężarkę napędza silnik elektryczny o obrotach 3000/min przełożenie jakie zastosowaliśmy to 3:1. Teoretycznie uzyskaliśmy 1000 obrótów na sprężarce (tachometr zamówiony, w drodze). Po podpięciu...
Tylko że w tym mk2 to chyba sprężarka ma sprzęgło a nie zawór a mimo to przy takiej temp to wydajność inna,podaj jakie masz ciśnienia.
Olej możesz zastosować syntetyczny silnikowy np.5W30 lub olej do sprężarek klimatyzacji . Co do odzyskania oleju to taniej będzie go uzupełniać a najlepiej pozbyć się sprężarki od chłodni bo nie ma pierścieni zgarniających i będzie pobierał olej i nic na to nie poradzisz pozostaje uzupełniać i spuszczać z separatora ta mala śrubka z boku . Można z powodzeniem...
Witam. Mazda 2 2006 rok. Auto przyjechało ze słabo działająca klimatyzacją(manualna). Sprężarka została zdemontowana i zawieziona do sprawdzenia. Sprężarka okazała się dobra . Został sprawdzony układ czy jest gdzieś przytkany. Przy okazji zmieniono zawór rozprężny który jest usytuowany w przewozie na połączeniu rurek a nie na podszybiu. Zawór rozprężny...
Dysza rozprężna zwana także dyszą dławiąca a w etce jest opisana jako dławik. Wyczytalem ze zachodzą syfem i spada wydajność klimy. Wymienie bo koszt niewielki i roboty też chwile a podejrzewam że od nowości zawór ten nie był wymieniany.
Sprzęgło w tej sprężarce to nie jest klasyczne sprzegło z cewką i tarczą ale sprzęgło przeciązeniowe (zrywalne) - tutaj nie ma czegos takiego jak załączanie i rozłączanie spręzarki. Sprzęgło to podaje cały czas moment obrotowy z koła pasowego na wąłek sprężarki - jedynie gdy sprężarka będzie zbyt duzym obciążeniem nastąpi trwałe zerwanie tego sprzęgła....
Zawór i tak przepuszcza mimo że zamknięty, te niby płatki plasiku co widzialeś to fragmenty uczelki która się rozsypała. Zresztą te zawory często się uszkadzają i czeka cię wymana jego na nowy. Druga sprawa to wydajność klimy, nie podaleś jakie ciśnienia są podczas jej pracy, czy rurka (ta grubsza) szronieje po załączeniu i czy wszyskie klapy prawidłowo...
Witam. Odkad posiadam ten samochód (alfa Romeo 166 3.0)borykam się z problemem słabo działającej klimatyzacji na wolnych obrotach. Ostatnio sprawdziłem ciśnienia podczas pracy układu i tak: Wolne obroty i nawiew w samochodzie ustawiony na minimum, ciśnienie LP 2 bary z groszami, HP oscyluje w granicach 10-13 bar (przy 13 włącza się pierwszy bieg wentylatora)...
Witam. Materiał pochodzi ze szkolenia dot. układów klimatyzacji. Narazie tyle. Termostatyczny zawór rozprężny. Termostatyczny zawór rozprężny kontroluje ilość czynnika wpływającego do parownika. Zawór rozprężny jest umieszczony w pobliżu wlotu do parownika, a często na samym wlocie. Ogranicza on przepływ czynnika wywołując w ten sposób spadek ciśnienia....
[postid]21140441[/postid] Czyli wychodzi na to, że ani w kij, ani w oko, sam tego bez sprzętu diagnostycznego nie ogarnę. A że jeszcze zadam Ci głupie pytanie, gdyby tak podać zasilanie bezpośrednio na zawór kompresora, do którego ono nie dochodzi, jak już wspominałem, istnieje szansa, że klima by ruszyła? (Zakładam, że na pełnej wydajności, jeżeli...
mer.w164. 22st I przestaje grzac Witaj użytkowniku:4343411, Z twojego pytania wynika, że masz problem z grzejnikiem w samochodzie Mercedes w164 (rozumiem, że chodzi o model klasy M), który przestał grzać przy temperaturze na zewnątrz wynoszącej 22 stopnie Celsjusza. Brak ogrzewania w samochodzie może być spowodowany kilkoma problemami. 1. Termostat:...
Proszę bardzo. EIB zostało oracowane jako domowy standard, a automatyka domowa jest raczej prosta. LonWorks natomiast, został opracowany z myślą sterowana budynkami i tu jest szerokie pole jeśli chodzi o urządzenia. Nie zgodzę się że jest to bardziej "przemysłowy standard", przeciwnie!!! Do Lona dostaniesz wszystko jeśli chodzi o automatykę budynków...
Nie wiem skąd masz takie i informacje. Może się mylę ale w Insignii są dwa rozwiązania. Kompresor że sprzęgłem i kompresor bez sprzęgła. Ten twój nie ma sprzęgła. Jest tylko zawór regulujący wydajność. Może inaczej. Nie ma klasycznego sprzęgła o którym piszesz. Jest sprzęgło zrywalne ale jeżeli kręcąc kołem pasowym widać że kręci się wirnik to raczej...
Czy razem z czynnikiem chłodniczym wyciekł olej to wie tylko osoba demontująca instalację. Uzależnione jest to od wielu czynników a zwłaszcza od szybkości wycieku. W sprężarce olej tworzy mieszaninę z czynnikiem chłodniczym, który przy gwałtownym obniżaniu ciśnienia paruje. Powoduje to pienienie oleju, gwałtownie zwiększa się objętość piany i może wydostawać...
30 - zasilanie z akumulatora 15 - zasilanie po stacyjce R - zasilanie ze styku X - jest to chyba przekaźnik z oznaczeniem 18. Dolny rząd, drugi od lewej. Przekaźnik ten podaje zasilanie po stacyjce ale odłącza je w momencie pracy rozrusznika. Wtedy np przestaje pracować wentylator kabiny, wycieraczki,światła mijania/drogowe itp. Przekaźnik 109 jest...
opor tego zaworka jest niezwykle ważny.... Jeżeli podaje sam zasilanie z akumulatora, sprzęgło jest włączone to rezystancja zaworka nie ma nic do tego. Kompresor ma robić ciśnienie a komputer nie ma już nic do tego skoro sam zasila zawór. Ten zawór reguluje wydajność kompresora. Skoro sprzęgło działa - kompresor się kręci, ty podajesz zasilanie na...
. Z tego gazu, który był w lodówce, to już prawie nic nie zostało. Wszystkie rurki prowadzące do sprężarki przeciąłem, gdy ją demontowałem. To nie prawie nic, tylko absolutnie nic nie zostało. chciałem zbudować układ bazujący na powietrzu, Najpierw doszkolić się troszkę, jak działa klimatyzacja i dlaczego stosowane są specjalne czynniki. Podpowiem...
Jest całkiem realne że dobije do 18 barów jednak instalacja musi być bardzo szczelna bo najmniejsza dziurka i agregat nie zdąży uzupełnić ubytku jaki się wydostanie. Pompki takie mają z reguły małą wydajność w litrach. Lepszą wydajność mają kompresory z klimatyzacji. W niektórych klimach ciśnienie maksymalne dochodzi do 35 barów. Ja na swoim kompresorze...
w audi A4 B6 w czterech autach z jakimi się spotkałem sprężarka pracuje cały czas, za chłodzenie i wydajność odpowiada zawór z tyłu kompresora, jeżeli oś się nie obraca sprzęgło jest uszkodzone jak piszą wyżej... jednak jego uszkodzenie bardzo często wynika nie z zatartego kompresora tylko z uszkodzonej chłodnicy lub osuszacza który powoduje wysokie...
a czy możesz zmierzyć cisnienie na pracującym urzadzenie na ssaniu ? na grubszej rurce? ja bym stawiał (jezeli wymiennik masz czysty) na zbyt mało freonu popatrz na zawór ssacy czy sie nie zaladza? lub postawić mozna - na zapchany filty... spada wydajnośc spreżarki na ssaniu pokazuje cisnienie ok ale freonu w układzie za mało troszkę jest jeśli masz...
EBELHOF TML/A2,5 Mop 4,2 bar - czy tam jest oznaczony czynnik chłodniczy? Ten zawór posiada Mop. Jest to górne ograniczenie ciśnienia po stronie ssawnej - 4,2 bara. Odpowiada to temperaturze parowania ok. -3 stopni C dla R407C. A2,5 - to może być średnica dyszy. Ta zaślepiona rurka to wyrównanie ciśnienia. TMVX-00101- http://www.serwer.agdex.com/opisy/honeyw...
Witam! Mam działającą od lat 12 instalację z kotłem na ekogroszek 18kW i boilerem dwupłaszczowym z grzałką elektryczną 2kW. Od października 2021 instalacja FV o mocy 4,5kW z falownikiem do 6,5kW, zużycie własne w zeszłym roku około 3MWh. Wiem, instalacja odrobinę przewymiarowana, specjalnie pod dodatkowe urządzenia, np. klimatyzacja czy wspomaganie...
Dziękuję za odpowiedzi. Miałem małą wiedzę na temat "siły" powietrza i wydawało mi się, że bez problemu dostanie się "szczelinami". Po podłączeniu do komina wentylacyjnego faktycznie powietrze nie miało się jak dostać z powrotem do pokoju i traciło wydajność, a po wyłączeniu momentalnie dochodziło do "cofki" przez komin. To przez to, że w tym pokoju...
czy można dobić gaz A skąd wiesz ile jego naprawdę jest w układzie? Prawidłowe ciśnienia NIE OZNACZAJĄ wcale, że czynnika chłodzącego w układzie jest wystarczająco... Układ będzie w ów czas działał, ale jego wydajność będzie pozostawiała wiele do życzenia..! Można "dobić", ale powinno się wymienić, tzn. odessać czynnik z układu i napełnić układ ponownie...
Witam. Trzy lata temu kupiłem lodówkę LG systemu amerykańskiego, czyli podwójne drzwi, ale to mało ważne. Problem pojawił się niedawno, że zaczęła coraz słabiej mrozić. Myślałem, że to ubytek gazu, ale zajmuję się klimatyzacją samochodową, więc posiadam automaty do obsługi, oprócz tego również wiele innych "bajerków". W pierwszej kolejności wlutowałem...
Dzień dobry. Mam Octavie 2 ze sprężarka Zexel 1K0 820 803N. Oczywiście niska wydajność chłodzenia, z kratek 12-14 stopni. W zeszłym roku wymieniony skraplacz( dziurawy) nie wiem jak długo auto jeździło na pustym układzie, w tym roku zrobiona obsługa, miesiąc temu jako tako to działało, teraz chodzi jeszcze gorzej. Ciśnienie HP 9, LP 4 bary. Sprężarka...
Zdarzyła mi się ciekawa historia serwisowa. Klimatyzator LG mam od jakichś 4 lat. Po awarii firma krzak nie przyznaje się do instalacji, a inne serwisy każą ścigać instalatora. Błędne koło. Tak więc wziąłem sprawy w swoje ręce. Zdiagnozowałem przebicie zaworu EEV do chassis, co spowodowało uszkodzenie elektroniki. Elektronikę (2 tys. zł) wymieniłem...
Bardzo proszę wybierz sobie: B0100 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka" B0101 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność" B0102 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy" B0103 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy" B0105 "Poduszka powietrzna pasażera - usterka" B0106 "Poduszka powietrzna pasażera...
Witam serdecznie. Chciałbym zbudować sobie takie prowizoryczne (narazie bez pdgrzewacza) ogrzewanie postojowe, a jednocześnie zwiększyć wydajność przepływu płynu na wolnych obrotach (mam LPG i jednak reduktor zabiera sporo przepływu) i ułatwić ewentualne odpowietrzenie nagrzewnicy (właściciele e46 po przejściach z układem chłodzenia wiedzą o czym piszę)....
Co do zdjęć to będzie problem (przynajmniej na razie) bo to jest zmontowane na ścianach i niewiele widać, ale może w przyszłości będę dokładał kolejny to porobię zdjęcia. Ale może pokrótce opiszę budowę układu. Należy się zaopatrzyć w jednostkę wewnętrzną typu ON/OFF, im prostsza tym lepiej (ważne żeby pracowała bez konieczności podłączenia jednostki...
Po wielu godzinach kopania w internecie zdecydowałem się na zestaw 2 x LG K12AH. Wydajność chłodzenia 3 519 W Wydajność grzania 3 753 W Pobór mocy - chłodzenie 1090 W Pobór mocy - grzanie 1100 W Zasilanie 1/220-240 [V] 50 [Hz] Poziom hałasu jedn.wew. 32 dB Poziom hałasu jedn. zew. 49 dB Wymiary jedn. wew. 911 x 282 x 172 [dł x wys x gł] Wymiary jedn....
Chylę czoła koledze... No właśnie nie rozumiesz co chcesz zrobić, bo wpływasz na cały układ chłodniczy Ze spadkiem obrotów spada ciśnienie na ssaniu co za tym idzie przegrzanie dlatego nazywa się ciśnienie odparowania LowSH a zabezpieczeniem tego zjawiska jest ? itd. Jak już ogarniesz regulację to ze zniecierpliwieniem poczekam na wyniki wydajności....
Może nie jestem specjalistą od wentylacji i klimatyzacji, ale pojęcie mam. Chyba jednak nie masz. :cy: Wszystko zależy od tego, czy klimatyzator ma wbudowaną nagrzewnicę powietrza czy pompę ciepła. Każdy klimatyzator sprężarkowy jest pompą ciepła bo realizuje termodynamiczny obieg wstecz choć przyjęło się że pompa ciepła pompuje w górę (przenosi ciepło...
to rozwiązanie to w zasadzie rozważania , chciałbym to zastosować jako prerotację rotoru wiatakowca (tzn tego śmigła u góry co się kręci swobodnie) w praktyce wystarczy rozkręcić do 200 obr/min więcej tu już zaczynają się schody opory aerodynamiczne są już tak duże że osiągnięcie 220 obr przy hydraulice jest niezłym sukcesem , wiem że są bardzo różne...
Chłodzenie jest liniowe bo upraszcza rozumienie - może być też takie w praktyce, jeśli jest system wody lodowej i sterujemy analogowo zaworem (podobnie jak nagrzewnicą). Taki wariant masz również na swoim rysunku z książki. Zależność sygnału chłodzenia na liniowa (choć nie wiem o jakiej liniowości piszesz - to jest sygnał z Twojego PIDa dla procesu...
klimatyzacja zawór zawór wydajności sprężarki klimatyzacji klimatyzacja zawór sterujący
zmywarka amica silnik katalizator wydech esp8266 flashowanie
philips fc690 prostownik ideal
Błąd F.-- w piecu Saunier Duval - przyczyny i rozwiązania Configuring BL602 Magic Home Bulb for OpenBeken