Raczej masz za mało gazu i po chwili brakuje LP. Wszyscy piszą, że za dużo czynnika lub oleju. Pozdr
Sprężarka była wymieniona bo była nieszczelna. Do tego osuszacz. Wlałem 150 ml do sprężarki i 50 do układu ze stacji. Czyli jeżeli nie płukałeś układu, a pewnie nie, to masz spokojnie o50% więcej oleju co jak najbardziej powoduje wysokie HP. To po pierwsze. Po drugie nie wykluczałbym jako winowajcy, osuszacza. Te ryżowe podróbki są nie pewne. Ale na...
Jeśli wentylator startuje po chwili na maxa to dzieje się to w dwóch przypadkach-brak odczytu ciśnienia klimy, odczytu temperatury silnika(tryb awaryjny wentylatora) lub zbyt wysokie ciśnienie w klimie, od 16-17barów
Nic nie rób, wysokie ciśnienie wynika z wysokiej temperatury zewnętrznej. Jeżeli ciśnienie było by zbyt wysokie presostat by wyłączył ci sprężarkę klimatyzacji. Jak dla mnie jest dobrze. Może być jeszcze trochę za dużo czynnika ale nic się nie stanie. Jeździj i ciesz się klimatyzacją.
Może być, sprawdź też czujnik ciśnienia czynnika w klimatyzacji. Jak będzie widział zbyt wysokie ciśnienie, będą pracowały wentylatory chłodnicy i spężarka nie zostanie włączona. Nawet jeśli nie będzie błędów, przyjrzyj się parametrom. Grupa VW ma blok pomiarowy, który mówi o przyczynie odłączenia sprężarki, tylko nie każdy tester to pokazuje.
Temat stary, ale czy autor poradził sobie z usterką?
Jak skraplacz gorący to pompa robi cisnienie. Bo skad temp?
Ten gwałtowny spadek, to chyba efekt przede wszystkim zadziałania zaworu rozprężającego a nie tylko efekt zadziałania wentylatora, jako dodatkowego wspomagania chłodzenia. Tak myślę. Przecież zawór rozprężny działa cały czas. Coś mi tutaj nie pasuje, czegoś nie rozumiem lub pamięć mnie zawodzi. Jakie zadziałanie wentylatora i spadek ciśnienia? Wentylator...
trzeba koniecznie na ssaniu sprawdzic, jak na tloczeniu za wysokie to a) zapchany filtr b) zabrudzony skraplacz(czytaj chłodnica klimatyzacji) c)sprawdzic filtr kabinowy
W klimatyzacjach, lodówkach silnik elektryczny sprężarki jest zbyt słaby aby pokonać różnice ciśnień jaka powstała na sprężarce. Pomiędzy wysoką a niską stroną musi wyrównać się ciśnienie. Co prawda jest zabezpieczenie w postaci kliksona ale on wiecznie na straży stać nie będzie.
Wysokie na cienkim a niskie na grubym, i jest to logiczne ponieważ dużo łatwiej nabić cisninenie na chudszym przewodzie
Jest tam gdzie jest wysokie cisnienie, a powodem zwarcia do plusa może być zbyt wysokie ciśnienie w układzie
mam papiery od poprzedniego właściciela i tam jest fakturka za wymiane czujnika w klimie i napisana uwaga że zbyt wysokie ciśnienie w układzie , może tam jest przyczyna
Moim zdaniem zwarcie w instalacji i na przewodzie idącym z czujnika ciśnienia do sterownika wentylatorów jest jakiś sygnał. Sterownik uznaje że jest zbyt wysokie ciśnienie, odłącza kompresor i włącza 2 bieg wentylatorów by zbić ciśnienie w układzie klimatyzacji. Tutaj komputer nic nie da bo sterowanie wentylatorów idzie tylko przez sterownik wentylatorów...
taki objaw wskazuje na zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji, a przyczyną jest zapewne niedziałający wentylator!
istnieje jeszcze możliwość przeolejenia układu(jesli ktoś dodawał go zbyt wiele) czy bedziesz miał 450g czy 500 bedzie chłodzić przy sprawnym układzie
Dzięki za schemat. Wynika z niego, że klima manualna posiada tylko jeden czujnik - czujnik ciśnienia, posiada on trzy styki. Czujnik monitoruje za niskie lub zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji. Jak dobrze pamiętam od 2 do 7 barów uznaje za prawidłowe. Ważne jest to, że czujnik ten można odkręcić bez rozszczelnienia układu, w większości modeli...
Witam, raz jeszcze. Byłem u znajomego w warsztacie, nabiliśmy klimatyzacje jeszcze raz i co się dzieje, podczas działania/sprawdzania niskie cisnienie trzyma 3 Bary, natomiast wysokie ciśnienie dochodzi do aż około 30 barów na wolnych obrotach i dopiero załącza się wentylator klimatyzacji, natomiast gdy "przygazowałem" silnik do około 2500-3000 obrotów...
Rok produkcji 2007-2009. Przyczyna błędu 16555 czy zbyt wysokich obrotów biegu jałowego po włączeniu klimatyzacji ?
Pytania: Czym to diagnozujesz? Jakie ciśnienie pokazuje w ECU? Twierdzisz, że nie można było odciągnąć całego czynnika...bardzo dziwne...Czy podłączyłeś stronę ssącą i tłoczną czy tylko tłoczną? Co pokazują zegary? Może sprężarkę włącza na chwilę i później rozłącza i jest jakiś błąd stały który nie pozwala jej włączyć. Czynnik zmienia ciśnienia wraz...
Czyli : grubsza rurka - cieńszy zawór to niskie ciśnienie, tzw ssanie cieńsza rurka - gruby zawór to wysokie ciśnienie tzw tłoczenie W każdej klimie samochodowej jest ta sama zasada.
Od '96 był R134a seryjnie napelniany. A ile jest czynnika załadowanego? Jakie jest ciśnienie w "spoczynku".
Zbyt słabe chłodzenie skraplacza. Potrzebne dodatkowe wentylatory. Możliwe że jest zamontowany ale nie działa. Przy zbyt słabym chłodzeniu ciśnienie rośnie ponad dopuszczalną wartość i układ się wyłącza - względy bezpieczeństwa.
W twoim aucie nie ma klasycznego sprzęgła z elektromagnesem na kompresorze. Tutaj masz tylko sprzęgło zrywalne które uszkodzi się gdy wirnik kompresora będzie stwarzał zbyt duży opór. Dość częsty przypadek w tych autach to zerwane sprzęgło z powodu zatarcia się kompresora. Przy takim rozwiązaniu kompresor kręcisz się cały czas gdy pracuje silnik. Kompresor...
Skraplacz zasyfiony/brak przelotu powietrza. Bajki opowiadasz z tym podgrzewaniem, czasem w gorące dni i nagrzanym aucie rzeczywiście jest trudno załadować wymaganą ilość czynnika do układu, zakręca się wtedy zawór wysokiego w maszynie, włącza klimę i ładuje resztę przez zawór niskiego ciśnienia.
Jestem po szkoleniu z klima pracowałem ale na stacji samochochodowej a to wszystko odbywa się bez obslugowo teraz porabiam na mamometrlrach i wadze i stąd moje pytanie
po odłączeniu wentylatorów wzrasta ciśnienie w układzie ...czujnik jest czteropinowy-nie uruchomi klimatyzacji ani z za niskim jak i wyłączy przy zbyt wysokim ciśnieniu.Nie widzę sensu ani powodu dokładać cokolwiek-zabezpieczenie jest wystarczające
Dodatkowo służy do tego, żeby wyłączał układ kiedy jest zbyt wysokie ciśnienie. Jeśli podłączysz na krótko, to nie zdziw się, jeśli rozwali ci układ.
By sprawdzić czy ciśnienie jest zbyt niskie czy zbyt wysokie wystarczy zajrzeć w bloki pomiarowe gdy na panelu jest włączona klimatyzacja - kanał 1, okienko 1. 1 - kompresor wyłączony z powodu zbyt niskiego ciśnienia odczytanego przez F129 3 - kompresor wyłączony z powodu zbyt wysokiego ciśnienia odczytanego przez F129 Jak sprawdzić czujnik - sprawdzić...
Ustaliłem usterka pracy jednego wentylatora coś zaśniedziała kostka zasilająca, natomiast problem nie zniknął zrobiłem pomiar ciśnień: w stanie spoczynku na niskim ciśnieniu 6,2 bar a na wysokim ciśnieniu 6,2 bar .Po załączeniu klimatyzacji na wysokim ciśnieniu 9 bar na niskim ciśnieniu 1 bar wskazania czujnika ciśnienia pokrywają się z ciśnieniem rzeczywistym...
wymień ten czujnik bo padają nie musisz czynnika odciągać
Jak dla mnie to sprężarka jest uszkodzona. Dokładałeś klimatyzację oryginalną? Jeżeli zawór rozprężny będzie zablokowany, to klima wystartuje, ale po osiągnięciu wysokiego ciśnienia (zbyt wysokiego) powinna się rozłączyć. oprócz tego po podłączeniu manometrów będzie widoczna próżnia na niskim a na wysokim wspomniane wcześniej zbyt wysokie ciśnienie....
jeden mierzy zbyt wysokie a drugi zbyt niskie ciśnienie. Myślę że nie sprawdzi się ich bez specjalnego sprzętu
1. Jakie powinny być prawidłowe ciśnienia wysokie i niskie. Jest cały wachlarz prawidłowych ciśnień. Bo są zależne od temperatury skraplacza i parownika. 2. Jakie powinny być temperatury podczas pomiaru. Chyba jedyna prawidłowa odpowiedź to: temperatury zastane. Nie masz za bardzo wpływu na temperaturę parownika, na skraplacz jeszcze jakoś można wpłynąć...
W samochodowych układach klimatyzacji olej krąży wraz z r134 i w trakcie pompowania smaruje sprężarkę.
30 - zasilanie z akumulatora 15 - zasilanie po stacyjce R - zasilanie ze styku X - jest to chyba przekaźnik z oznaczeniem 18. Dolny rząd, drugi od lewej. Przekaźnik ten podaje zasilanie po stacyjce ale odłącza je w momencie pracy rozrusznika. Wtedy np przestaje pracować wentylator kabiny, wycieraczki,światła mijania/drogowe itp. Przekaźnik 109 jest...
Po nabiciu czynnika (1050g) i uruchomieniu klimatyzacji ciśnienie na wysokim ciśnieniu ok 8 bar , a na niskim co dziwne jakieś 3,5 bara. Czy wentylatory pracują, wysokie ciśnienie cos niskie jest . Czy ta klimatyzacja była szczelna i pracowała w tym roku , czy masz kota w worku .
Próba podcisnieniowa,napełnienie właściwą dla modelu auta ilością czynnika, sprawdzenie ciśnienia na uruchomionej klimatyzacji ,czyli wysokie i niskie ciśnienie.
Przydało by się sprawdzić włącznik ciśnieniowy, czy podaje sygnał do komputera. Ten włącznik jest tam chyba potrójny, wiec jeden musi podawać sygnał cały czas że jest ciśnienie a dwa powinny być rozłączone. Jeden z nich załącza wentylator a drugi podaje sygnał że ciśnienie w układzie jest zbyt wysokie.
Witam koledzy ponownie, niestety brak czasu nie pozwolił mi na wcześniejsze zabranie głosu w dyskusji, niestety chyba nie wszyscy zrozumieli moją intencje, moim celem jest odzyskanie energii która standardowo się marnuje i nie prowadzi do niczego innego jak marnowanie tej energii a przy tym każda taka jednostka dodatkowo ociepla atmosferę. Jestem mechanikiem...
Klimatyzacja samochodowa: Jak rozróżnić czy uszkodził się zawór rozprężny (zawiesił się w pozycji otwartej) czy też sprężarka nie wytwarza wysokiego ciśnienia? Po załączeniu klimatyzacji niskie ciśnienie nieznacznie spada wysokie "nie reaguje". Radek
25-45 psi to podczas pracy sprężarki. Jak nie pracuje to ciśnienia wyrównują się. Jeśli mimo pracy sprężarki ciśnienia wynosi 90 psi to albo zawór rozprężny jest uszkodzony ( otwarty na max) albo sprężarka padła i nie robi różnicy ciśnień.
Jeśli czujniki masz sprawne to przy zbyt wysokim ciśnieniu powinny zapobiec załączeniu się sprężarki, jednak tylko to. Pytanie dalej pozostaje ile czynnika/jakie ciśnienie masz aktualnie w układzie? Żeby to 100g nie narobiło ci czasem bałaganu.
jeśli temperatura z nawiewów jest niska to ciśnienie też powinno być ok bo niby na wysokim ciśnieniu klimatyzacja nie dmucha zimnem? To nie jest do końca tak - bo wytwarzaniu niskiej temperatury sprzyja RÓŻNICA CIŚNIEŃ. Jeżeli róznica ciśnień jest wysoka - to skuteczność też jest dużo wyższa. Nie utrzymuje się górnego ciśnienia na tak wysokim poziomie...
Byłem dzisiaj u gościa typowo od klimatyzacji i stwierdził, że kończy się sprężarka. Wywnioskował to po tym, że wysokie ciśnienie po uruchomieniu klimatyzacji, rosło na manometrze bardzo nie równo, skakało, dopiero przy 10bar się stabilizuje i zatrzymuje. Niskie ciśnienie, podobnie jak ostatnio 6-8bar. Powiedział, że niskie ciśnienie jest tak wysokie,...
Jeżeli robisz klimatyzację kilka lat to zdajesz sobie sprawę że takie ciśnienie na tłoczeniu jest zbyt niskie co mogłoby wskazywać zbyt mało czynnika. Gdyby to był kompresor to byłaby mała różnica między wysokim i niskim ciśnieniem. Jesteś pewien że ilość czynnika jest prawidłowa ? Według tabelki powinno być między 450 a 500g.
,nie zalerznie czy klimatyzacja . Ortografia się kłania. Co do Twojego problemu: Sprawdź przekaźniki wentylatora. Prawdopodobnie któryś skleił styki i masz taki, a nie inny efekt. Jak nie przekaźniki, to na układzie klimatyzacji (dokładnie wysokiego ciśnienia) masz czujnik ciśnienia skraplacza. Po odłączeniu wentylator powinien pracować (przy załączonej...
Nie ma żadnych czujników na chłodnicy - jest termo-przełącznik. To on decyduje o tym kiedy mają być włączone wentylatory i z jaką prędkością ale tylko jeżeli chodzi o temperaturę silnika. Wentylatory w tym aucie mają pracować razem - jednocześnie i na tych samych biegach, niezależnie czy chodzi o chłodzenie silnika czy o pracę klimatyzacji. W momencie...
Czy udało się rozwiązać problem? Mam identyczny przypadek w Scani 164. Przez pierwsze 4 minuty pracy wiskoza działa i jak ema problemu, po tym czasie wiskoza się wyłącza i ciśnienie rośnie do wartości przekraczających 30 bar. Z góry dziękuję za pomoc. Dodano po 1 (at)tomekkamyk znalazłeś może rozwiązanie problem z wysokim ciśnieniem klimatyzacji w Scani?
Jeśli się szybko nagrzewa i nie przegrzewa to OK. Sprawny termostat. Jeżli chodzi o klimę, to najczęściej sprzęgło sprężarki załączane jest przez linię na której jest czujnik ciśnienia czynnika w układzie klimy. Zbyt wysokie lub zbyt niskie ciśnienie w układzie uniemożliwia załączenie sprzęgła kompresora. Dodano po 5 Jeśli się szybko nagrzewa i nie...
Lamelki są czyste. 18Bar to jest zbyt wysokie ciśnienie na tłoczeniu sprężarki. Max to 12bar. Na pewno jest problem z wentylatorem.
Ta nieszczelność nie ma nic wspólnego z tym problemem. Tutaj masz zbyt wysokie ciśnienie w układzie więc sterownik wyłącza kompresor i włącza drugi bieg wentylatora by zbić ciśnienie w układzie. Wentylator ma chodzić cały czas podczas pracy klimatyzacji.
Od zawsze bo auto kupiłem pod koniec lata w ubiegłym roku a sprężarka była padnięta wiec przy okazji wymiany rozrządu kupiłem używkę kazałem mechanikowi wyczyścić układ i wymienić odwadniacz( bo nie zamierzał tego robić) ale klima od początku nie robiła szału a że przyszła jesień porzuciłem temat. Teraz u innego grzebka uzupełniłem nieduży ubytek gazu...
Czujnik na wierzchu skrzyni biegów- włącznik świateł cofania Czujnik tuż nad łączeniem skrzyni biegów z silnikiem- kontrolka zbyt wysokiej temperatury cieczy Czujnik z tyłu silnika od strony kabiny- ciśnienie oleju 2 czujniki obok termostatu, z przodu silnika- temperatura cieczy, jeden do wskaźnika, drugi do ecu czujnik nad wyjściem prawej półosi. (...
Presostat to czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego,wyłącza sprężarkę klimatyzacji przy zbyt wysokim ciśnieniu lub przy zbyt niskim. Jeśli chodzi o odgrzybianie spróbuj ozonowania.Przydałaby się diagnostyka komputerowa np.megamacs'em lub testerem klimatyzacji magnetimarelli
Witam. 2 dni temu zgłosiłem się z tym problemem do mechanika, po odczycie z komputera, stwierdził, że powodem ciągłego działania wiatraka jest zbyt wysokie ciśnienie w klimatyzacji. Błąd został skasowany, mechanik polecił nie włączać klimy i przyjechać na drugi dzień w celu naprawy. Tak uczyniłem, wiatrak faktycznie włączał się, wszystko było jak należy,...
jest zbyt mała ilość czynnika chłodniczego i na wysokich obrotach ciśnienie spada poniżej wartości zadziałania presostatu, odwiedzić musisz jakiś warsztat serwisujący klimatyzacje
Kolego Twoje diagnozowanie jest o d... rozbić. POdpinasz vaga i patrzysz czy klimatyzacja steruje wetylatory bo np. widzi zbyt duże ciśnienie w układzie , czy też sterownik silnika bo jest za wysoka temperatura.
Nie jestem pewny ale ten czujnik daje sygnał, że jest ciśnienie w klimie i sygnał do przekaźnika wentylatora o zbyt wysokim ciśnieniu i pewnie to wyjście na przekaźnik się uszkodziło powodzenia.
Sprężarka posiada w tylnej czesci elektrozawór, który steruje jej wydajnością. Sygnał PWM doprowadzany jest ze sterownika na podstawie wskazań m.in. przetworników cisnień LP oraz HP. Brzmi rozsądnie i jestem w stanie w to uwierzyć (w tym temacie jestem początkujący). Kolejne akapity Twojej wypowiedzi nie mają potwierdzenia w rzeczywistosci układu chłodniczego...
nie pozostaje ci nic innego jak sprawdzenie droznosci calego ukladu i stanu zaworu rozpreznego przyczyna moze byc wadliwe dzialanie zespolonego czujnika cisnienia ktory steruje w ten sposob praca sprezarki ewentualnie znajdz kogos od klimatyzacji kto oprocz wymiany czynnika potrafi tez wykryc inne usterki
Kody błędów odczytasz przy pomocy spinacza biurowego. Komputer nie potrzebny. Jeśli masz złącze obd mostkujesz 5 i 6 jeśli 12-to pinowe to A i B. Włączasz zapłon i liczysz błyski lampki "check" Błąd 12 możesz pominąć. Jest standardowy. ;) "...Mignięcia checka sygnalizują kody: mignięcie przerwa, mignięcie długa przerwa -pierwsza cyfra 2, ilość dlaszych...
Co do samego urządzenia jeśli pracuje, a kłopoty sprawia po ponownym uruchomieniu problemu szukałbym w zasilaniu układu. Sprawdziłbym również parametry zasilania. Sądzę że bardziej prawdopodobne jest zbyt wysokie ciśnienie czynnika na tłoczeniu sprężarki. Sprężarka rusza pod pełnym obciążeniem co w sumie z prądem rozruchowym silnika przekracza zadany...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
moze skraplacz brudny ? jaki presostat rozłącza-wysokie czy niskie cisnienie ?
zobacz czujniki od klimatyzacji - wysokiego ciśnienia. Poza tym sprawdź czy końcówki mocy w układzie sterowania wentylatowami nie są uwalone..
Jeżeli klimatyzacja jest nabita- sprawdź presostat (czujnik ciśnienia), jest na przewodzie wysokiego ciśnienia i ciągłość instalacji elektrycznej od niego do sprężarki.
Wysokie ciśnienie to także powietrze w układzie.
czujnik temperatury wody na wężu płynu chłodniczego Dodano po 5 lub zawór ciśnieniowy klimatyzacji odbiera za wysokie ciśnienie rozłącza sprężarkę i załącza wentylator
Wystarczą, aby określić czy nie jest zbyt wysokie ciśnienie tłoczne spowodowane przeładowaniem, brudną chłodnicą. Czy też zbyt małe, wtedy należy dopełnić). I to jest jedna sprawa. Ale są inne tematy: sterownik, sprężarka, czujniki, presostaty, klapy, okablowanie, styki buzery bajery.
Tak na termo wyłączniku można uruchomić bieg pierwszy i drugi wentylatorów. Do drugiego potrzeba żeby zapłon był włączony, lub auto było uruchomione (ECU panuje nad tym). Co do klimatyzacji, same uruchomienie klimatyzacji powoduje włączenie pierwszego biegu, a za wysokiego ciśnienia w układzie klimatyzacji powoduje uruchomienie drugiego biegu (nie znam...
Witam! jasne nie podałem jest to rocznik 98, kupiłem go w grudniu i miał załadowaną klimatyzację i działała tak samo jak opisywałem. Na początku kwietnia pojechałem do warsztatu żeby nabić klimatyzację i wymienić filtr pyłkowy myślałem że to zbyt małe ciśnienie. Ale niestety nic to nie pomogło. Tydzień temu oddałem samochód na trzy dni do mechanika...
Jednym z warunków by sprężarka się włączała jest odpowiednie ciśnienie w instalacji. W przypadku gdy mamy zbyt małą ilość czynnika to klimatyzacja może włączać się w "kratkę" tym samy jeżeli się włączy zaczyna przepompowywać czynnik z strony niskiego ciśnienia na stronę wysokiego i gdy gazu jest za mało po stronie niskiego ciśnienia to wyłącznik ciśnieniowy...
Tam masz dwa presostaty. Jeden podwójny, który wyłącza sprężarkę gdy ciśnienie jest zbyt niskie lub zbyt wysokie. I drugi, który włącza dodatkowo wentylatory na drugi bieg jak ciśnienie wzrasta. Dodatkowo sprężarka może być wyłączona wyłącznikiem termicznym w chłodnicy (tej chłodnicy od silnika). Gdy w chłodnicy robi się za gorąco i wyłącza sprężarkę....
Jakie masz cisnienie przy normalnie nabitej klimie przy nie pracujacym silniku? Sprawdz czy przewody nie sa pozaginane. Prawdopodobnie masz duzo wody w osuszaczu. Pytanie co z zaworem? Raz miałem problem z waga w maszynie do klimy (warsztat nie kwapił sie zeby naprawiac). Wiec nabijałem tylko do LP (HP zamkniety), na pracujacej klimie. Nabijałem patrzac...
Ja bym sprawdził ile jest czynnika w klimatyzacji a ile powinno być bo moze jakieś zabezpieczenie wysokiego ciśnienia ogranicza prace kompresora
No to mnie pocieszyliście :) A jak to jest z tymi zaworami?? Faktycznie C jest od niskiego ciśnienia, a dwa pozostałe od wysokiego?
Panowie bardzo przepraszam ze niefachowe określenia, nie znam się na mechanice zbyt dobrze napisałem tak jak stwierdził to Pan z serwisu - nazywał rzecz Parownikiem, jednak chodziło mu raczej o chłodnice (osuszacz?). Jeśli chodzi o ciśnienie to jedynie pokazał mi na urządzenie od klimatyzacji że było 4,6 i stwierdził że jest to za wysokie ciśnienie...
35 psi to około 2,5 bara. Jeżeli to na niskim to jeszcze ujdzie, jeżeli na wysokim to stanowczo za mało. No tak to scenic więc pomiar tylko na niskim ciśnieniu. Skoro dobiłeś i spadło do 6°C czyli tak jakby było zbyt mało czynnika.
Jak z mostkujesz to będzie zbyt wysokie ciśnienie i ewentualnie tylko wentylatory się załączą na 2 biegu. Skoro pokazuje zero na sygnałowym to w układzie brak ciśnienia lub czujnik szrot.
Zbyt duże ciśnienie w układzie - zapiąć manometry i sprawdzić w czasie jazdy. Uszkodzony czujnik ciśnienia lub przełącznik ciśnieniowy w zależności na czym oparty jest ten układ. Brak sygnału z powyższego. Czasem zbyt wysoka temperatura z czujnika temperatury silnika rozłączy kompresor.
Witam . Mam pytanie odnośnie układu klimatyzacji w Volvo S60 z silnikiem 2.4 diesel 2001 r. Po napełnieniu układu klimatyzacji , wysokie ciśnienie rośnie do 15 bar (niskie 2 bary) po czym rozłącza się sprężarka , spadnie ciśnienie do ok 12 bar i ponownie się załączy i tak cyklicznie ( co 1 min) . Wentylator się nie załącza , czy w volvo to jest normalne...
Witam zaczynam ruszać z klimatyzacją. znalazłem już luty do aluminium z fabryczną otuliną (nie trzeba dodawać topnika) i jutro robimy pierwsze próby. Mój dziadek stary spawacz z 30-sto letnim stażem polutował setki chłodnic i rurek drutem aluminiowym z topnikiem w formie pasty. Niestety nie pamięta jej nazwy bo jak zamknęli hutę w Koninie dawno temu...
Dzień dobry, szukam informacji dotyczącej tego jakie powinny być ciśnienia w klimatyzacji samochodowej działającej na czynniku r600a (izobutan). W układzie seryjnie ma być około 400g czynnika r134a. Przy wyłączonej klimatyzacji po stronie niskiego i wysokiego ciśnienia powinno być odpowiednio 2 i 8-12 bar, ale jak te ciśnienia powinny wyglądać w przypadku...
Witam APS błąd 647 Sterowanie ciśnieniem Ciśnienie powietrza w układzie przekracza lub przekraczało 13,0 bar. Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego. Włącza się żółta lampka ostrzegawcza. Układ obniża ciśnienie powietrza poprzez ciągłą regenerację. Kod usterki zostaje aktywowany za każdym...
Ponieważ nie mam mnie jeszcze w warsztacie to mogę ci powiedzieć tylko, że ciśnienie jest prawidłowe czujnik 1 z dwóch po wkręceniu do układu jest normalnie zwarty natomiast drugi z dwóch (wyłączający klimę przy zbyt wysokim ciśnieniu jest rozwarty). Wartość mogę podać ci jak będę w warsztacie. Screena ci nie dam bo mamy tu do diagnostyki CDIF-a a Tobie...
Dokładnie tak jak piszesz MikeC, i tu do fachowców jest moje pytanie, dlaczego na wysokim brak jakiegokolwiek ciśnienia, przecież powinno być równe niskiemu na wyłączonej klimatyzacji.
Po napełnieniu klimatyzacji, urządzenie napełniające pokazuje ciśnienie w 2 obwodach (strona niska i wysoka), jaka jest różnica ciśnień? I jakie są? Może osuszacz nie puszcza? Podejrzewam że przewody, osuszacz i zawór rozprężny zostały. (wymienione) dostosowane do nowego czynnika!
M05 - Motor wentylatora chłodnicy. S07h - Przełącznik wysokiego ciśnienia klimatyzacji ( sensor high pressure ;) ) S07L - WYŁĄCZNIK NISKOCIŚNIENIOWY KLIMATYZACJI ( sensor low pressure ) A28 - Sterownik ogrzewania ( panel klimatyzacji ?? ) M29 - NASTAWNIK KLAPY POW. DODATKOWEGO S21 - WŁĄCZNIK ŚWIATEŁ ( pewnie do podświetlenia panela ) Podzespół Ilość...
Zrobic tez przeglad klimy,moze byc za wysokie cisnienie i presostat rzuca sterowaniem
Ustaliłem, że złącze niskiego ciśnienia znajduje się w komorze silnika przy nadkolu (potrzebna przejściówka), a wysokiego ciśnienia w głębi pod podszybiem. Pozdrawiam
Tak, czujniki ciśnienia zabezpieczają układ klimatyzacji. Czujnik zbyt niskiego ciśnienia sterując sprzęgłem kompresora zabezpiecza kompresor przed zatarciem, czujnik zbyt wysokiego ciśnienia sterując wentylatorem, wentylatorami oraz w skrajnych przepadkach sprzęgłem kompresora zabezpiecza układ przed rozerwaniem spowodowanym nadmiernym wzrostem ciśnienia....
Mam pytanko, co się stanie jeżeli włącze klimatyzację przy nie działąjących wentylatorach chłodnicy ? Czy czujnik wysokiego ciśnienia wyłączy sprzęgło sprężarki ?
On ma pierwszą wersję B5 wiec "bieda" panel klimatronika i brak czujnika ciśnienia "liniowego" wiec nie zobaczy ciśnień w VCDS a tylko zezwolenia, jedynie czujniki to na chłodnicy dwa od wysokiego ciśnienia (jeden dla wentylatora, drugi dla panelu), i trzeci od niskiego przy parowniku. Skoro ma napięcie na na przekaźniku sprzęgła to niskiego ciśnienia...
Jędrek, twierdzisz że nie ma prawa się ślizgać.... No ale jeśli dwie sprezarki dały taki sam efekt to może jednak ma takie prawo kiedy wszelkie zabezpieczenia są nieaktywne. Nie wiem jakiego ciśnienia potrzebuje zawór mechaniczny, jeśli na pewno tam taki jest, ale jeśli sprzęgielko przy prawidłowej pracy klimatyzacji ma wielki zapas zanim zacznie się...
witam mam problem z klimatyzacją citroen xsara picasso autko z 2008 r 1,6 bezna klimatyzacja wgl nie ratuje błąd był od zbyt wysokiego ciśnienia wiedz wymieniłem czujnik przy skraplaczu cewka oczywiście sprawna bezpieczniki tez sprawdziłem również wiązkę do sterownika od cewki zrobiłem test kaputerem wetylatora oraz panelu i wszystko ok brak pomysłu...
Nie kojarzę aby tam był czujnik na parowniku, przez to jest czujnik temperatury zewnętrznej aby nie pracował kompresor poniżej 5 stopni bo może dojść do zamarznięcia parownika. Presostat nie załącza klimatyzacji - on ma nie dopuścić do załączenia kompresora przy zbyt niskim ciśnieniu czynnika oraz wyłączyć go przy zbyt wysokim i włączyć wtedy 2 bieg...
Witam. Trzy lata temu kupiłem lodówkę LG systemu amerykańskiego, czyli podwójne drzwi, ale to mało ważne. Problem pojawił się niedawno, że zaczęła coraz słabiej mrozić. Myślałem, że to ubytek gazu, ale zajmuję się klimatyzacją samochodową, więc posiadam automaty do obsługi, oprócz tego również wiele innych "bajerków". W pierwszej kolejności wlutowałem...
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź ,czyli rozumiem ,że zasilanie sprężarki podłączam poprzez czujnik niskiego ciśnienia jako zabezpieczenie sprężarki przed uszkodzeniem z braku czynnika ,a wentylator pierwszy bieg bezpośrednio tak ,by działał bezpośrednio po załaczeniu klimatyzacji,a drugi bieg poprzez czujnik wysokiego ciśnienia i powinno działac i...
skończyło się na odłączeniu wentylatora klimy (bo i tak nie używany a układ jest pusty) i pozostawieniu wiatraka za chłodnicą... odłączyłem zasilanie od czujnika temperatury ale nic to nie dało. Bedę próbował załatwić jakiś pasujący by sprawdzić czy problem jest w czujniku, czy może jednak termostat... Aha, szperałem po innych forach i ktoś miał problem...
wysokie klimatyzacja klimatyzacja wysokie cisnienie klimatyzacja wysokie obroty
przewód żelowany sprawność klimatyzatora podłączyć wyłącznik ciśnieniowy
odblokowanie hantek rozebrać zelmer admiral
Logowanie usługi profilów użytkowników nie powiodło się - Windows 10/11 Niedziałające wskazówki zegarów w Toyocie Corolli E11