Po zamontowaniu nowego zacisku nie ruszaj ręcznym, podpompuj pedałem aż tłoczek dopchnie klocek do tarczy i odpowietrzaj zacisk, po odpowietrzeniu zaciągnij kilka razy ręczny i sprawdź kręcąc kołem
Bo pompa jest częścią bloku ABS ,cały ten klocek do którego idą rurki hamulcowe i kable.Dlatego nie ma jej na schemacie. Albo padły szczotki ,albo sam moduł,albo nie ma zasilania. Trzeba sprawdzić dokładnie zasilanie żarówką na pinach: 1,5 to masa 2,6 to stały plus 23 to plus po zapłonie Tak wychodzi zw schematu. A jak byś chciał super dokładnie to...
A ja bym proponował pojechać na stacje diagnostyczna na szarpaki tam ci powie co jest wytłuczone amortyzator sworzen moze gumy na wahaczu,"tulejki",przegub z reguły klekocze przy skretach na prostej zadkość,na dziurawej owszem lecz rowniez zadko.Sprawdz najpierw klocki naprezaja je takie sprezynki ,blaszki być moze ze któraś sie wyrobiła i klocek stuka...
W Golfie IV miałem przypadek, że klocki hamulcowe w tylnych kołach "rozsadzała" rdza tj. odklejał się materiał cierny od płytki metalowej. Narastająca rdza powodowała, że tarcze były stale hamowane i gorące. Nie wiem jakiej były one produkcji, gdyż kupiłem z takim klockami. Warto więc co pewien czas sprawdzić, czy taka usterka nie występuje, a która...
A co ma lekko blokujący zacisk do wypadnięcia z drogi
Tu nie widać ile konektorów jest włożone do wtyczki klocka. No dobra, a zobacz na klocku, jaki tak masz wtyk, ile przewodów wychodzi z klocka ? W grupie VAG hamulce klasyfikuje się wg PR, ja w swoim pamiętam że miałem PR=1ZA i klocek miał jeden przewód.
hm, ciekawe... czyli nie trzeba odciągać tłoczków aby wyciągnąć klocki? muszę tam zobaczyć, może faktycznie. ... Pewnie że nie trzeba, przecież inaczej koła by ci się nie obracały jakby tam luzu nie było przy wyłączonym hamulcu. Pewien problem może stanowić grubszy klocek jak dajesz nowy no ale kolega powiedział wcześniej że ręcznie cofasz zacisk....
W jakim sensie się nie cofa? Po puszczeniu pedału hamulca, klocek nadal dotyka do tarczy i to jest normalne.
Witam. PS Różnica 50 % to spora różnica w sile hamowania. Ja bym obstawiał że klocek jest już spalony. Pozdrawiam.
Znajomy właśnie jeździ na trw i cały czas piszczą. Tarcza dość mocno jest zjechana jak 10tys tak jak by klocek był za twardy i ścierał tarczę. Podobno lepszym zestawieniem jest tarcza trw i klocki textar. Czyli ate, trw lub ferrodo. Te ostatnie chyba wyszły by najtaniej.
Dźwignie wracają tak jak powinny, doszlifowałem klocek tak jak radziliście i jest ok ;)
Mniej więcej połowa jest klocków
nigdy nie sprawdzałam tych jarzm czy prowadnic (jak zwał tak zwał) Dla Ciebie nie ma znaczenia jak się to nazywa a mylisz dwie różne rzeczy. Jarzmo jest przykręcone na stałe o zwrotnicy. W jarzmie poruszają się klocki. Za pomocą prowadnicy jest przymocowany zacisk do jarzma. Prowadnice trzeba za każdym razem sprawdzać czy nie są zapieczone - na prowadnicach...
Niewiem czy od kola. Lewy przód. Mechanik mówił coś że trze klocek o tarcze ale to chyba nie ma nic z tym wspólnego
Tłoczki były cofane zestawem do cofania tłoczków, tylnych nie ruszałem. No i muszę doprecyzować, to chrobotanie to nie jest odgłos pompy abs, tylko w przednim lewym kole klocek skrzypi. Wiem, bo uniosłem koło i kręcąc ręką to słychać.
Sprężyna lub blaszka ustalająca klocek wypadła/wyjęta może być lub jak koledzy wyżej coś niedokręcone.
Normalnie poskładaj ten zacisk, wsuń sobie tłoczek do końca żeby ci na klocki wszedł bez problemu. Normalnie odpowietrz sobie, a potem dostosowanie klocków.
A nic nie wspominałeś że kołem się ciężko kreci, czy nie zauważyłem? To faktycznie dziwne że kołem się ciężko kręci. Ale czy przegub by miał coś wspólnego z ciężko kręcącym się kołem. Coś mi się wydaje że nie. A może to nie w przegubie ci kolego skrzypi tyko przy samym kole gdzieś klocek hamulcowy trzyma i jak kręcisz to jest ciężko i szumi taki dzwięk...
Jak wyżej, dobrze jest mieć tarcze i klocki jednego producenta.
Witam, mam problem z blokującym się lewym tylnym kołem. Objaw jest taki, że koło blokuje się dość mocno po zaciągnięciu i zwolnieniu hamulca ręcznego - ledwo mogę kręcić kołem (auto na podnośniku). Podczas normalnej jazdy i używania tylko hamulca nożnego, problem prawie nie występuje, czasem lekko przyblokuje, znacznie mniej niż w przypadku ręcznego....
A czy to ważne jakie? To jest ważne: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... ....i wszystko w temacie.
Sprawdź grubość klocków hamulcowych, lub przewody do czujników klocków.
Po cofnięcia testerem teza było wkręcić ręcznie tloczki - zmienić klocki i dojechać -proste
tu nie ma co dywagować tylko na podnośnik, zdjąć koło i sprawdzić tarcze, klocki, cylinderki oględziny dadzą odpowiedź
Próbowaliście CIF? Moje błyszczą jak nowe.
Podróby kupiłeś i tyle. Oryginalne TRW 3-4 zmiany klocków wytrzymają.
Sam odczyt to odczyt, klocków w passacie już nie wymienisz bez komputera. Podstawowe adaptacje muszą być. Adaptacja przepustnicy, wymiana klocków, kodowanie kluczyka, wymiana oleju czy rest przeglądów, elektroniczny ręczny i wiele innych. Za 200zł bym sobie głowy nie zawracał. Dorzuć kilka groszy i kup V-SCAN VAG5053 ITS .
Tłoczki maja pracowac płynnie tak samo jak strzemiona i klocki. Nie ma sensu wymieniac serva czy pompy.
są 3 opcje 1 wstawić zworki zamiast czójników 2 wpisać VAGiem inny codierung do zegarów(17) 3 kupić właściwe klocki
Pierwszy błąd - brak połączenia elektrycznego pomiędzy sterownikiem a zaciskiem. Trzeci błąd - silnik nie dopchnął klocków do tarczy.
Witam mam problem z volkswagen Passat b6 wymieniłem tylne klocki i po tym pedal zapada się i slabo chamuje tarcze nie są nowe tylko klocki proszę o pomoc i zapowietrzenie to też raczej nie bo nic plynu nie spuszczałem.
Tutaj musi paść legendarne zdanie pogardy: "Niech ten machanik zostanie przy tarczach klockach"
Nie pompa nie sprawdzona. Jakies porady jak ja sprawdzi albo odpowietrzyć bo ja to trochę łysy jestem w te klocki.
Moja dobra rada jest taka iż najlepiej zrobi to warsztat samochodowy... Pamiętam jak owego czasu chciałem sobie sam w oplu kadecie (proste autko) wymienić klocki, brak doświadczenia i narzędzi a przede wszystkim wiedzy i tak zaprowadził mnie do warsztatu. Natrudziłem się srodze a efekt żaden. Druga sprawa to jednak hamulce i co jak co ale one w autku...
Ja wiem Nie pisz na PW Dlaczego łączysz migającą kontrolkę ABSu z klockami?
Tak ma się obracać ale właśnie z pewnym oporem, bo gdyby lekko się obracał to byłby problem z wkręceniem tłoczka.
Jest to podłanczane bezposrednio do klocków hamulcowych. Sygnalizuje wtedy ich zużycie, z tym że przy zakupie klocków musisz zwrucić uwagę aby te miały wsówki do ich wpięcia.
Kompem tego nie skasujesz, szukaj usterki w klockach albo instalacji
Witam wszystkich. siedzę przed CDIF i próbuje cofnąć tłoczki do wymiany klocków w passacie cc i nie mogę znaleźć funkcji, czy ktoś pomoże??
Jakiś problem z podciśnieniami, tak mi się wydaje. Tak czy inaczej zaprowadzisz do mechanika, obejrzą klocki tarcze etc. Dziwne że tylko podczas cofania, nie potrafie sobie tego wytłumaczyć.
W jakim celu wymieniona została pompa ABS, wiadomo coś na ten temat ? może ten problem był już wcześniej, przed wymianą tarcz i klocków.
Sprawdź czy ma nowe klocki , możliwe że zmieniał u kowala
Ustawiles reczny ?
Nic to nie da trzeba zrobić procedurę wymiany klocków programem diagnostycznym .
W takim razie tłoczek w ma się przesuwać płynnie. Czyli małe zabrudzenie w środku może robić niezłe hocki-klocki.
Dzień dobry. Tarcze hamulcowe i klocki mają 15tys km przebiegu. Niestety coś im zaszkodziło i lekko się zwichrowały co czuć podczas hamowania przy większych prędkościach zwłaszcza podczas lekkiego naciskania pedału hamulca. Gdy wciskam hamulec mocno wibracje na kierownicy i karoserii nie są aż tak dokuczliwe lub niekiedy wcale nie są odczuwalne. Tarcze...
Wszystkie koła? Klocki wchodziły luźno w zaciski?
witam. posiadam passacika b5 po lifcie z 2001r. z silnikiem 1.9tdi 130km kupiłem od kolegi gdy już mial wymienione tarcze i kolcki i niestety szykuje się na wymianę i o to moje pytanie. czy jak chciałbym kupić wentylowane tarcze z dziurkami to jakie tam są czy 288mm: https://allegro.pl/oferta/sportowe-tarcz...
Bez interfejsu i uruchomienia procedury cofania tłoczków do wymiany klocków nic nie zrobisz. bo chodzi o to ze mam ten reczny hydrauliczny elektromechaniczny ;)
A klocki masz z czujnikiem zużycia czy zwykłe?
passat klocek passat kontrolka klocek wymiana klocek passat
programy astry budowa łopat blokada drzwi indesit
naprawa udaru makita interfejs diagbox
Asus BDS-700: Samoczynne włączanie i problemy z napędem Wymiana zaworu dopuszczania wody w Viessmann Vitopend 100 WH1B