Mniej więcej połowa jest klocków
Normalnie poskładaj ten zacisk, wsuń sobie tłoczek do końca żeby ci na klocki wszedł bez problemu. Normalnie odpowietrz sobie, a potem dostosowanie klocków.
Jak wyżej, dobrze jest mieć tarcze i klocki jednego producenta.
A czy to ważne jakie? To jest ważne: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... ....i wszystko w temacie.
Sprawdź grubość klocków hamulcowych, lub przewody do czujników klocków.
Po cofnięcia testerem teza było wkręcić ręcznie tloczki - zmienić klocki i dojechać -proste
tu nie ma co dywagować tylko na podnośnik, zdjąć koło i sprawdzić tarcze, klocki, cylinderki oględziny dadzą odpowiedź
Ma mieć luz bo no nich właśnie się zacina, nieraz trzeba doszlifować klocek.
Próbowaliście CIF? Moje błyszczą jak nowe.
Podróby kupiłeś i tyle. Oryginalne TRW 3-4 zmiany klocków wytrzymają.
są 3 opcje 1 wstawić zworki zamiast czójników 2 wpisać VAGiem inny codierung do zegarów(17) 3 kupić właściwe klocki
Nie pompa nie sprawdzona. Jakies porady jak ja sprawdzi albo odpowietrzyć bo ja to trochę łysy jestem w te klocki.
Sam odczyt to odczyt, klocków w passacie już nie wymienisz bez komputera. Podstawowe adaptacje muszą być. Adaptacja przepustnicy, wymiana klocków, kodowanie kluczyka, wymiana oleju czy rest przeglądów, elektroniczny ręczny i wiele innych. Za 200zł bym sobie głowy nie zawracał. Dorzuć kilka groszy i kup V-SCAN VAG5053 ITS .
odwilz tez , ale , co sie wydaje niemozliwe , bardziej wplynal na to nowy , 2011 rok. coz, wzyscy sie starzejemy , pasek tez.
Tu nie widać ile konektorów jest włożone do wtyczki klocka. No dobra, a zobacz na klocku, jaki tak masz wtyk, ile przewodów wychodzi z klocka ? W grupie VAG hamulce klasyfikuje się wg PR, ja w swoim pamiętam że miałem PR=1ZA i klocek miał jeden przewód.
Trzecia sprawa to rdza ,która to potrafi skutecznie unieruchomić klocek.
Witam mam problem z volkswagen Passat b6 wymieniłem tylne klocki i po tym pedal zapada się i slabo chamuje tarcze nie są nowe tylko klocki proszę o pomoc i zapowietrzenie to też raczej nie bo nic plynu nie spuszczałem.
Tutaj musi paść legendarne zdanie pogardy: "Niech ten machanik zostanie przy tarczach klockach"
Moja dobra rada jest taka iż najlepiej zrobi to warsztat samochodowy... Pamiętam jak owego czasu chciałem sobie sam w oplu kadecie (proste autko) wymienić klocki, brak doświadczenia i narzędzi a przede wszystkim wiedzy i tak zaprowadził mnie do warsztatu. Natrudziłem się srodze a efekt żaden. Druga sprawa to jednak hamulce i co jak co ale one w autku...
Pierwszy błąd - brak połączenia elektrycznego pomiędzy sterownikiem a zaciskiem. Trzeci błąd - silnik nie dopchnął klocków do tarczy.
Kompem tego nie skasujesz, szukaj usterki w klockach albo instalacji
W jakim celu wymieniona została pompa ABS, wiadomo coś na ten temat ? może ten problem był już wcześniej, przed wymianą tarcz i klocków.
Witam wszystkich. siedzę przed CDIF i próbuje cofnąć tłoczki do wymiany klocków w passacie cc i nie mogę znaleźć funkcji, czy ktoś pomoże??
Tłoczki maja pracowac płynnie tak samo jak strzemiona i klocki. Nie ma sensu wymieniac serva czy pompy.
Ustawiles reczny ?
Tak ma się obracać ale właśnie z pewnym oporem, bo gdyby lekko się obracał to byłby problem z wkręceniem tłoczka.
W takim razie tłoczek w ma się przesuwać płynnie. Czyli małe zabrudzenie w środku może robić niezłe hocki-klocki.
Nic to nie da trzeba zrobić procedurę wymiany klocków programem diagnostycznym .
Piszczące klocki świadczą jedynie o tym że partacz je montował...
Sprawdź czy ma nowe klocki , możliwe że zmieniał u kowala
Po zamontowaniu nowego zacisku nie ruszaj ręcznym, podpompuj pedałem aż tłoczek dopchnie klocek do tarczy i odpowietrzaj zacisk, po odpowietrzeniu zaciągnij kilka razy ręczny i sprawdź kręcąc kołem
Dzień dobry. Tarcze hamulcowe i klocki mają 15tys km przebiegu. Niestety coś im zaszkodziło i lekko się zwichrowały co czuć podczas hamowania przy większych prędkościach zwłaszcza podczas lekkiego naciskania pedału hamulca. Gdy wciskam hamulec mocno wibracje na kierownicy i karoserii nie są aż tak dokuczliwe lub niekiedy wcale nie są odczuwalne. Tarcze...
Jest to podłanczane bezposrednio do klocków hamulcowych. Sygnalizuje wtedy ich zużycie, z tym że przy zakupie klocków musisz zwrucić uwagę aby te miały wsówki do ich wpięcia.
witam. posiadam passacika b5 po lifcie z 2001r. z silnikiem 1.9tdi 130km kupiłem od kolegi gdy już mial wymienione tarcze i kolcki i niestety szykuje się na wymianę i o to moje pytanie. czy jak chciałbym kupić wentylowane tarcze z dziurkami to jakie tam są czy 288mm: https://allegro.pl/oferta/sportowe-tarcz...
T http://obrazki.elektroda.pl/5427663300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3287305800_1... http://obrazki.elektroda.pl/2191074900_1... arcze i klocki zakupiłem textera 288 wszystko pasuje Prawdo podobnie bede mnial do wymiany te jarzma czy jak to sie nazywa bo tu gdzie sie osadza klocki to jest powybijane...
Wszystkie koła? Klocki wchodziły luźno w zaciski?
a te nowe klocki co założyłeś to miały ten czujnik ?? bez czujnika są identyczne tylko o wiele tańsze i może zaoszczędziłeś ?? sam czujnik jest własnie zintegrowany z klockiem w borze i passacie
Jakiś problem z podciśnieniami, tak mi się wydaje. Tak czy inaczej zaprowadzisz do mechanika, obejrzą klocki tarcze etc. Dziwne że tylko podczas cofania, nie potrafie sobie tego wytłumaczyć.
A klocki masz z czujnikiem zużycia czy zwykłe?
hm, ciekawe... czyli nie trzeba odciągać tłoczków aby wyciągnąć klocki? muszę tam zobaczyć, może faktycznie. ... Pewnie że nie trzeba, przecież inaczej koła by ci się nie obracały jakby tam luzu nie było przy wyłączonym hamulcu. Pewien problem może stanowić grubszy klocek jak dajesz nowy no ale kolega powiedział wcześniej że ręcznie cofasz zacisk....
Bez interfejsu i uruchomienia procedury cofania tłoczków do wymiany klocków nic nie zrobisz. bo chodzi o to ze mam ten reczny hydrauliczny elektromechaniczny ;)
A tarcze i klocki w jakim stanie?
z całego opisu logów gdybania itd też proponuje szukać po stronie wtrysków często spotykam się z słabym dołem i często przyczyną jest to że ktoś ( poprzedni mechanik, handlarz częściami ) czyścił końcówki wtryskiwaczy mechanicznie i potem takie oto klocki wychodzą :)
dragon400 wejdzi w fukcje konford odpowiednio zaprogramowac program sam poprowadzi za raczke nie potrzeba tam dziwnych kodow czy trzeba w tym przypadku wejsc w komputer samochodowy odpowiednim programem. elektrit z twojego postu rozumiem ze kontrolka nie sygnalizuje wymiany klocków
A ja bym proponował pojechać na stacje diagnostyczna na szarpaki tam ci powie co jest wytłuczone amortyzator sworzen moze gumy na wahaczu,"tulejki",przegub z reguły klekocze przy skretach na prostej zadkość,na dziurawej owszem lecz rowniez zadko.Sprawdz najpierw klocki naprezaja je takie sprezynki ,blaszki być moze ze któraś sie wyrobiła i klocek stuka...
Witam. PS Różnica 50 % to spora różnica w sile hamowania. Ja bym obstawiał że klocek jest już spalony. Pozdrawiam.
chwalisz sie czy zalisz ? bo niewiem o co c'omon? cos musiałes zrobic nie tak skoro tak sie dzieje. klocki przednie czy tył?
Szkoda że, nie masz czym zdiagnozować ABS, bo to zaoszczędziłoby masę roboty. A czym dysponujesz do diagnozy po OBD? Kontynuując, napisałeś o problemach z ABS no potencjalnie z czujnikiem, ale co może mieć do tego "walnięty przewód w klockach"? Jak klocki są z czujnikami, to raczej powinna zapalić się kontrolka od okładzin hamulcowych a nie ABS.
Dopiero teraz niedawno przyjechał Passat na klocki tył i faktycznie wszystko poszło jak opisał ele5. Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc
Komputer musisz podłączyć, musisz wycofać tylne zaciski komputerem a po montażu nowych musisz zrobić kalibracje tylnych zacisków. Słyszałem że są kombinatorzy co cofają tłoczki z zewnętrznego akumulatora ale różnie się to może skończyć.
Zaciski zostały zregenerowane, wymienione przewody elastyczne, problem dalej się pojawiał… pomogła wymiana zacisków hamulcowych na nowe 🫡 Temat kończę i dziękuję za wszystkie sugestie, pozdrawiam
Klocki Ci stukały??? Jak???
Witam Pali się cały czas kontrolka otwartych drzwi nie mogę się połączyć z centralnym zamkiem i sprawdzić w blokach który czujnik jest uszkodzony. W jaki sposób odszukać szybko uszkodzony czujnik nie rozbierając drzwi?? Ma ktoś jakiś schemat z tym związany?? Najlepsze jest to że ta kontrolka zapaliła się razem z kontrolką od klocków :cry:
A co ma lekko blokujący zacisk do wypadnięcia z drogi
A klocki nie robią czasami tego
W jakim sensie się nie cofa? Po puszczeniu pedału hamulca, klocek nadal dotyka do tarczy i to jest normalne.
Prowadnice zacisku chodziły płynnie, tak samo klocki w jarzmach, były te powierzchnie jarzm wyczyszczone?
Możesz sobie sam wymienić po uprzednim zakupie klocków, napewno będzie dużo taniej.
Dzięki za podpowiedzi tylko chyba pojadę najpierw gdzieś żeby sprawdzić komputerowo czy zeczywiscie przepłomierz Ale z chęcią poczytam co wy mi radzicie bo ja naprawdę jestem cienki w te klocki Dołączam film
Dziwna sprawa. Bo jeśli chodzi o mocowanie zacisku do jarzma to strzelałem. Ale mechanizm załączania hamulca postojowego do wymiany klocków zwalniasz testerem, wciskasz tłoczki i zakładasz klocki po czym robisz nastaw żeby się tłoczek ustawił? Passat B6?
Zużyte klocki lub tarcze hamulcowe, lub też to i to.
Niektóre tarcze są tak malowane, i prawda nie trzeba tej farby zmywać, schodzi przy 1wszych hamowaniach. A z tym docieraniem tarcz się nie produkuj, hamuj normalnie. Zakładam że z tarczami wymieniłeś też klocki na nowe?
Mąż kiedyś na te ate narzekał. Dziś inne narzekania znalazłam w internecie że ten smar od ate służy do smarowania klocków żeby się nie zapiekly.
Nie no raczej organoleptycznie...odpiąłem tą gumową osłonę, obejrzałem wtyczkę, przewody i nie widać żeby coś tam się działo, żeby jakiś był przetarty, zwłaszcza masowy. Panowie! Jestem zielony w te klocki. Wytłumaczcie mi ewentualnie co i jak jeśli błądzę jak we mgle,
Witam, to będzie moje pierwsze auto z dieslem. Przymierzam się do zakupu. Bardzo proszę napisać czego mogę się spodziewać w awariach i co do wymiany podczas użytkowania. Mam na myśli koło dwumasowe, rozrząd itp. takie bardziej poważniejsze elementy, a nie np. żarówki ;) Bardzo proszę o odpowiedź. Samochód ma udokumentowany/pewny przebieg 170 000 KM...
Może nie oszczędzałeś hamulców zaraz po wymianie i klocki zeszkliły się zamiast dotrzeć.
Może trzeba ją zaprogramować w gatewayu, trzeba by posiadać minimum vcds i trochę wiedzy. To nie klocki lego kolego ;)
Mam czujniki przy klockach,czujnik poziomu płynu spryskiwaczy i nawigację.
A nie masz zamieszane w instalacji ?Zuzycie klocków z czujnikiem poziomu oleju?
A zrób zwykłą procedurę jak przy wymianie klocków i test hamulca na koniec.
A w vagu nie ma opcji? Serwisy oraz kończące się klocki hamulcowe można wyłączyć a tu nic?
Podejrzewam że należy zrobić nastawy podstawowe ale nie bardzo wiem jak to sie robi VCP.
witam.mam problem z blokującym się hamulcem.blokuje się tylko jedno przednie koło.wymieniłem juz tarcze,klocki,przewody gumowe ,zacisk.pomocy.
nie jestem pewien ale pewnie płyn w zbiorniczku też będzie ukazywany tą samą kontrolką i tylne klocki nieraz też mają czujniki.
Nie nazywaj każdego podpięcia do komputera diagnostyką komputerową. Jeśli po wymianie trzeba jakiś element zakodować to jest to koszt robocizny, jak już koniecznie chcesz się chwalić, że masz komputer, to napisz telekodowanie podzespołów. Wymiana klocków tył w passacie B6 B7 B8. Trzeba podpiąć dobry komputer zwłaszcza w B8, żeby cofnąć klocki. To trochę...
Panowie, ix20 od nowości, czyli od 2013 roku, wymienialiśmy olej i klocki hamulcowe. To wszystko, co było robione przy przebiegu 72000 tysięcy kilometrów.
Wymieniłem klocki i jarzmo zacisku i jest o.k Był mały luz. Pozdrawiam
Ja mialem podobny efekt w passacie po zalozeniu klocków tomexa poprostu na czujniku siadał pył z czasteczkami metalu i to powodowało zakłucenia sygnału z czujnika wystarczy wydmuchac koronke i czujnik spr. pow.
No to jedziesz do warsztatu i mówisz , dobra wymieniajcie przekaźnik ale jak błąd nie zniknie ja nie płacę.Nowy zabieracie , montujecie mój i nie dostajecie ani złotówki. Ku... co za kraj, tylko klocki i oleje potrafią zmieniać?( nie urażając fachowców)
Sprawdź odczyt z MAF
sama przepustnica nie odpowiada za aż tyle błędów a szczególnie alternatora. jak chcesz sprawdzić alternator to polecam https://www.youtube.com/watch?v=Rpw0y4Mc... kontrolka hamulca ręcznego to mogą być porostu kończące się klocki albo choć by jeden bo nie równomiernie się zużywają albo czujnik ręcznego co jest rzadkim komputer może coś świruje podjedz...
TRZEBA JE WKRECAC KOLEGO ....
I co z tego, że firmy "krzak" jeśli ma 1 rok gwarancji. Ze szrotu nie ma żadnej gwarancji, że po 1 miesiącu się nie rozleci. Klocki hamulcowe też ze szrotu kupujesz?
Odczytaj błędy z modułu hamulca postojowego. Sterownik lubi się zablokować często przy niewłaściwej wymianie klocków i nie podaje napięcia na poszczególne silniczki. Spróbuj zrobić test vcdsem na odkręconym silniczku
Kolego miałem już kilka różnych aut, w tym również z ABS-em i zawsze samodzielnie wymieniałem szczęki lub klocki hamulcowe. Np. w "Passacie" 1,9 tdi z ABS-em, po cofnięciu tłoczków hamulcowych i założeniu nowych klocków, kilkakrotnie wciskam pedał hamulca, który za każdym naciśnięciem "rośnie". Po uruchomieniu silnika jeszcze raz sprawdzam wysokość...
Sprężyna lub blaszka ustalająca klocek wypadła/wyjęta może być lub jak koledzy wyżej coś niedokręcone.
błedow zadnych napinacza nie ma O czym piszesz? Jaki błąd napinacza? Zmieniając łańcuch bez kół zębatych to tak jak byś na stare, pokrzywione tarcze założył nowe klocki i cieszył się sprawnymi hamulcami.
Są pozakładane sprężynki na zaciskach hamulcowych? Lub same klocki stukające w zacisku, chociaż ja z czymś takim spotkałem się tylko raz.
Ale całkiem możliwe, że po tylu latach tłoczek mógł lekko skorodować i stawiać większy opór na uszczelnieniu. Autor chce założyć NOWE tłoczki wiec raczej na nich korozji nie znajdziesz 😀 Proszę przeczytać jeszcze raz post autora, autor napisał że zakupił nowe klocki a nie tłoczki. Niestety okazały się za " duże" w sensie że mają pewnie dużo...
Niewiem czy od kola. Lewy przód. Mechanik mówił coś że trze klocek o tarcze ale to chyba nie ma nic z tym wspólnego
Kilka pytań może napisz czemu abs nie działa? Walnięta pompa czy czujniki? Założyłeś nowe klocki do starych tarcz? Wymieniłeś płyn hamulcowy? Jak działa ręczny?
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Byłem dzisiaj i pytałem o zawieszenia to doradzali mi wziąć FORTUNE (może coś wiesz o tej firmie?) Przegub z jednej strony mam obowiązkowo do wymiany bo całkowicie się rozleci, ale nie wiem o co chodzi z tymi łożyskami czy one są w komplecie podczas zakupu przegubu? To może te łożyska tak mi pyrkoczą podczas skrętu? Jeszcze coś z hamulcami jest nie...
Tłoczki były cofane zestawem do cofania tłoczków, tylnych nie ruszałem. No i muszę doprecyzować, to chrobotanie to nie jest odgłos pompy abs, tylko w przednim lewym kole klocek skrzypi. Wiem, bo uniosłem koło i kręcąc ręką to słychać.
Mam jeszcze problem (dotyczy VW Passat 1.9 TDi 110 km) "hamulca" a tarcze i klocki są po wymianie. C. Najpierw wzrokowo sprawdż sam czy te elementy są wymienione :!: :idea:
nie wiem jak w vw ale brake w samochodach firmy opel oznacza zużycie klocków hamólcowych po przekręceniu kluczyka jest wyświetlany odpowiedni komunikat na kompie pokładowym i zapala się kontrolka check i nigdy w życiu nie pokaże żadnego błędu w złączu obd po usunięciu usterki np. wymiana klocków automatycznie ostrzeżenie znika a kontrolka check gaśnie...
No ale ja szukam tego, co się kryje pod tymi liczbami.......... Same liczby nic nie mówią komuś, kto pierwszy raz tam zagląda. A metodą prób i błędów - wyjmować pojedynczo i patrzeć, co nie działa to obłęd. A u ruskich jest dużo, ale niestety też nie znalazłem. Może źle szukałem... A w instrukcji obsługi maszyny do szycia Polonez Caro jest rysuneczek...
wymiana płynu, wymiana wężyków elastycznych plus regeneracja zacisków, po takim przegrzaniu już nie ma elementów gumowych. Tarcze i klocki ocenić, ewentualnie wymienić.
Tarcze i klocki boscha są prawie nowe zrobiłem na nich 8 tyś.km
a może po prostu masz krzywą tarcze hamulcową lub już klocki sie skończyły i trze blacha o blache
passat klocek passat kontrolka klocek wymiana klocek passat
rockchip batch przegub wewnetrzny uszkodzony sensor
odkamieniacz elektroniczny odkamieniacz elektroniczny
Radiomagnetofon Sanyo C3: Konserwacja i Naprawa Gdzie kupić procesor Zilog Z180?