Mniej więcej połowa jest klocków
Jak wyżej, dobrze jest mieć tarcze i klocki jednego producenta.
Próbowaliście CIF? Moje błyszczą jak nowe.
Normalnie poskładaj ten zacisk, wsuń sobie tłoczek do końca żeby ci na klocki wszedł bez problemu. Normalnie odpowietrz sobie, a potem dostosowanie klocków.
Komplet ate będzie piszczeć. Tarcze ate, klocki brembo lub komplet brembo.
Witam mam problem z volkswagen Passat b6 wymieniłem tylne klocki i po tym pedal zapada się i slabo chamuje tarcze nie są nowe tylko klocki proszę o pomoc i zapowietrzenie to też raczej nie bo nic plynu nie spuszczałem.
opraw mnie jeśli się mylę ale kontrolka zużycia klocków w tym modelu nie informuje czy chodzi o przód czy tył a jak jest czujnik z tyłu to tam też trzeba sprawdzić. No ale jak twierdzisz że to na pewno problem jest z przodem to sprawdził bym tę część wiązki od wtyczki klocków do nadkola za akumulatorem. To jest urok kupowania auta nowego-18-letniego....
Sprawdź grubość klocków hamulcowych, lub przewody do czujników klocków.
Po cofnięcia testerem teza było wkręcić ręcznie tloczki - zmienić klocki i dojechać -proste
tu nie ma co dywagować tylko na podnośnik, zdjąć koło i sprawdzić tarcze, klocki, cylinderki oględziny dadzą odpowiedź
A czy to ważne jakie? To jest ważne: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... ....i wszystko w temacie.
Ma mieć luz bo no nich właśnie się zacina, nieraz trzeba doszlifować klocek.
Dzień dobry. Tarcze hamulcowe i klocki mają 15tys km przebiegu. Niestety coś im zaszkodziło i lekko się zwichrowały co czuć podczas hamowania przy większych prędkościach zwłaszcza podczas lekkiego naciskania pedału hamulca. Gdy wciskam hamulec mocno wibracje na kierownicy i karoserii nie są aż tak dokuczliwe lub niekiedy wcale nie są odczuwalne. Tarcze...
Tak ma się obracać ale właśnie z pewnym oporem, bo gdyby lekko się obracał to byłby problem z wkręceniem tłoczka.
Trzecia sprawa to rdza ,która to potrafi skutecznie unieruchomić klocek.
Dopiero teraz niedawno przyjechał Passat na klocki tył i faktycznie wszystko poszło jak opisał ele5. Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc
Znajomy właśnie jeździ na trw i cały czas piszczą. Tarcza dość mocno jest zjechana jak 10tys tak jak by klocek był za twardy i ścierał tarczę. Podobno lepszym zestawieniem jest tarcza trw i klocki textar. Czyli ate, trw lub ferrodo. Te ostatnie chyba wyszły by najtaniej.
Dzieki za pomoc. wszytsko juz gra. Zamykam temat
Bez interfejsu i uruchomienia procedury cofania tłoczków do wymiany klocków nic nie zrobisz. bo chodzi o to ze mam ten reczny hydrauliczny elektromechaniczny ;)
Sam odczyt to odczyt, klocków w passacie już nie wymienisz bez komputera. Podstawowe adaptacje muszą być. Adaptacja przepustnicy, wymiana klocków, kodowanie kluczyka, wymiana oleju czy rest przeglądów, elektroniczny ręczny i wiele innych. Za 200zł bym sobie głowy nie zawracał. Dorzuć kilka groszy i kup V-SCAN VAG5053 ITS .
Tłoczki maja pracowac płynnie tak samo jak strzemiona i klocki. Nie ma sensu wymieniac serva czy pompy.
Nie mam wiedzy, jak jest w Passacie, ale sądzę, że nie podpięte klocki nie zapalają kontrolki; dopiero podpięte i zużyte to robią.
Pierwszy błąd - brak połączenia elektrycznego pomiędzy sterownikiem a zaciskiem. Trzeci błąd - silnik nie dopchnął klocków do tarczy.
Moja dobra rada jest taka iż najlepiej zrobi to warsztat samochodowy... Pamiętam jak owego czasu chciałem sobie sam w oplu kadecie (proste autko) wymienić klocki, brak doświadczenia i narzędzi a przede wszystkim wiedzy i tak zaprowadził mnie do warsztatu. Natrudziłem się srodze a efekt żaden. Druga sprawa to jednak hamulce i co jak co ale one w autku...
Komputer musisz podłączyć, musisz wycofać tylne zaciski komputerem a po montażu nowych musisz zrobić kalibracje tylnych zacisków. Słyszałem że są kombinatorzy co cofają tłoczki z zewnętrznego akumulatora ale różnie się to może skończyć.
Tutaj musi paść legendarne zdanie pogardy: "Niech ten machanik zostanie przy tarczach klockach"
A przepraszam, jaki błąd??????
Witam wszystkich. siedzę przed CDIF i próbuje cofnąć tłoczki do wymiany klocków w passacie cc i nie mogę znaleźć funkcji, czy ktoś pomoże??
Po zamontowaniu nowego zacisku nie ruszaj ręcznym, podpompuj pedałem aż tłoczek dopchnie klocek do tarczy i odpowietrzaj zacisk, po odpowietrzeniu zaciągnij kilka razy ręczny i sprawdź kręcąc kołem
Kompem tego nie skasujesz, szukaj usterki w klockach albo instalacji
Zaciski zostały zregenerowane, wymienione przewody elastyczne, problem dalej się pojawiał… pomogła wymiana zacisków hamulcowych na nowe 🫡 Temat kończę i dziękuję za wszystkie sugestie, pozdrawiam
W jakim celu wymieniona została pompa ABS, wiadomo coś na ten temat ? może ten problem był już wcześniej, przed wymianą tarcz i klocków.
A co ma lekko blokujący zacisk do wypadnięcia z drogi
Nie pompa nie sprawdzona. Jakies porady jak ja sprawdzi albo odpowietrzyć bo ja to trochę łysy jestem w te klocki.
Ustawiles reczny ?
Jest to podłanczane bezposrednio do klocków hamulcowych. Sygnalizuje wtedy ich zużycie, z tym że przy zakupie klocków musisz zwrucić uwagę aby te miały wsówki do ich wpięcia.
Wszystkie koła? Klocki wchodziły luźno w zaciski?
Sprawdź czy ma nowe klocki , możliwe że zmieniał u kowala
A klocki masz z czujnikiem zużycia czy zwykłe?
Jakiś problem z podciśnieniami, tak mi się wydaje. Tak czy inaczej zaprowadzisz do mechanika, obejrzą klocki tarcze etc. Dziwne że tylko podczas cofania, nie potrafie sobie tego wytłumaczyć.
Nic to nie da trzeba zrobić procedurę wymiany klocków programem diagnostycznym .
Szkoda że, nie masz czym zdiagnozować ABS, bo to zaoszczędziłoby masę roboty. A czym dysponujesz do diagnozy po OBD? Kontynuując, napisałeś o problemach z ABS no potencjalnie z czujnikiem, ale co może mieć do tego "walnięty przewód w klockach"? Jak klocki są z czujnikami, to raczej powinna zapalić się kontrolka od okładzin hamulcowych a nie ABS.
A ja bym proponował pojechać na stacje diagnostyczna na szarpaki tam ci powie co jest wytłuczone amortyzator sworzen moze gumy na wahaczu,"tulejki",przegub z reguły klekocze przy skretach na prostej zadkość,na dziurawej owszem lecz rowniez zadko.Sprawdz najpierw klocki naprezaja je takie sprezynki ,blaszki być moze ze któraś sie wyrobiła i klocek stuka...
chwalisz sie czy zalisz ? bo niewiem o co c'omon? cos musiałes zrobic nie tak skoro tak sie dzieje. klocki przednie czy tył?
hm, ciekawe... czyli nie trzeba odciągać tłoczków aby wyciągnąć klocki? muszę tam zobaczyć, może faktycznie. ... Pewnie że nie trzeba, przecież inaczej koła by ci się nie obracały jakby tam luzu nie było przy wyłączonym hamulcu. Pewien problem może stanowić grubszy klocek jak dajesz nowy no ale kolega powiedział wcześniej że ręcznie cofasz zacisk....
W takim razie tłoczek w ma się przesuwać płynnie. Czyli małe zabrudzenie w środku może robić niezłe hocki-klocki.
a te nowe klocki co założyłeś to miały ten czujnik ?? bez czujnika są identyczne tylko o wiele tańsze i może zaoszczędziłeś ?? sam czujnik jest własnie zintegrowany z klockiem w borze i passacie
Witam. PS Różnica 50 % to spora różnica w sile hamowania. Ja bym obstawiał że klocek jest już spalony. Pozdrawiam.
Ja mialem podobny efekt w passacie po zalozeniu klocków tomexa poprostu na czujniku siadał pył z czasteczkami metalu i to powodowało zakłucenia sygnału z czujnika wystarczy wydmuchac koronke i czujnik spr. pow.
Podejrzewam że należy zrobić nastawy podstawowe ale nie bardzo wiem jak to sie robi VCP.
A tarcze i klocki w jakim stanie?
Klocki Ci stukały??? Jak???
W jakim sensie się nie cofa? Po puszczeniu pedału hamulca, klocek nadal dotyka do tarczy i to jest normalne.
A klocki nie robią czasami tego
Prowadnice zacisku chodziły płynnie, tak samo klocki w jarzmach, były te powierzchnie jarzm wyczyszczone?
Dziwna sprawa. Bo jeśli chodzi o mocowanie zacisku do jarzma to strzelałem. Ale mechanizm załączania hamulca postojowego do wymiany klocków zwalniasz testerem, wciskasz tłoczki i zakładasz klocki po czym robisz nastaw żeby się tłoczek ustawił? Passat B6?
Nie no raczej organoleptycznie...odpiąłem tą gumową osłonę, obejrzałem wtyczkę, przewody i nie widać żeby coś tam się działo, żeby jakiś był przetarty, zwłaszcza masowy. Panowie! Jestem zielony w te klocki. Wytłumaczcie mi ewentualnie co i jak jeśli błądzę jak we mgle,
Zużyte klocki lub tarcze hamulcowe, lub też to i to.
Tylko problem polega na tym ze nie wiem jakie były w oryginale bo juz były wymieniane dwa lata temu i muszę znów wymienić bo nowe klocki zrobiły rysę w koło tarcz i chce wymienić wszystko na nowe klocki i tarcze
Możesz sobie sam wymienić po uprzednim zakupie klocków, napewno będzie dużo taniej.
Sprawdź odczyt z MAF
TRZEBA JE WKRECAC KOLEGO ....
Mam czujniki przy klockach,czujnik poziomu płynu spryskiwaczy i nawigację.
z całego opisu logów gdybania itd też proponuje szukać po stronie wtrysków często spotykam się z słabym dołem i często przyczyną jest to że ktoś ( poprzedni mechanik, handlarz częściami ) czyścił końcówki wtryskiwaczy mechanicznie i potem takie oto klocki wychodzą :)
dragon400 wejdzi w fukcje konford odpowiednio zaprogramowac program sam poprowadzi za raczke nie potrzeba tam dziwnych kodow czy trzeba w tym przypadku wejsc w komputer samochodowy odpowiednim programem. elektrit z twojego postu rozumiem ze kontrolka nie sygnalizuje wymiany klocków
Może trzeba ją zaprogramować w gatewayu, trzeba by posiadać minimum vcds i trochę wiedzy. To nie klocki lego kolego ;)
Panowie, ix20 od nowości, czyli od 2013 roku, wymienialiśmy olej i klocki hamulcowe. To wszystko, co było robione przy przebiegu 72000 tysięcy kilometrów.
Może nie oszczędzałeś hamulców zaraz po wymianie i klocki zeszkliły się zamiast dotrzeć.
Dzięki za podpowiedzi tylko chyba pojadę najpierw gdzieś żeby sprawdzić komputerowo czy zeczywiscie przepłomierz Ale z chęcią poczytam co wy mi radzicie bo ja naprawdę jestem cienki w te klocki Dołączam film
A w vagu nie ma opcji? Serwisy oraz kończące się klocki hamulcowe można wyłączyć a tu nic?
Mąż kiedyś na te ate narzekał. Dziś inne narzekania znalazłam w internecie że ten smar od ate służy do smarowania klocków żeby się nie zapiekly.
A nie masz zamieszane w instalacji ?Zuzycie klocków z czujnikiem poziomu oleju?
A zrób zwykłą procedurę jak przy wymianie klocków i test hamulca na koniec.
Wymieniłem klocki i jarzmo zacisku i jest o.k Był mały luz. Pozdrawiam
Witam Pali się cały czas kontrolka otwartych drzwi nie mogę się połączyć z centralnym zamkiem i sprawdzić w blokach który czujnik jest uszkodzony. W jaki sposób odszukać szybko uszkodzony czujnik nie rozbierając drzwi?? Ma ktoś jakiś schemat z tym związany?? Najlepsze jest to że ta kontrolka zapaliła się razem z kontrolką od klocków :cry:
Niektóre tarcze są tak malowane, i prawda nie trzeba tej farby zmywać, schodzi przy 1wszych hamowaniach. A z tym docieraniem tarcz się nie produkuj, hamuj normalnie. Zakładam że z tarczami wymieniłeś też klocki na nowe?
witam.mam problem z blokującym się hamulcem.blokuje się tylko jedno przednie koło.wymieniłem juz tarcze,klocki,przewody gumowe ,zacisk.pomocy.
nie jestem pewien ale pewnie płyn w zbiorniczku też będzie ukazywany tą samą kontrolką i tylne klocki nieraz też mają czujniki.
Passat B5 - wymiana klocków , tarcz oraz jakiś wachacz i końcówka . Podczas walki z końcówką jakiś odrdzewiacz, jakieś pukanko młotek itp , znów odrdzewiacz aż wszystko było tłuste i przyszedł czas na kątóweczkę :) Niestety trzech nas przy tym stało i nikt na to nie wpadł że użycie zmywacza uniwersalnego w sprayu do obmycia końcóweczki z odrdzewiacza...
Nie nazywaj każdego podpięcia do komputera diagnostyką komputerową. Jeśli po wymianie trzeba jakiś element zakodować to jest to koszt robocizny, jak już koniecznie chcesz się chwalić, że masz komputer, to napisz telekodowanie podzespołów. Wymiana klocków tył w passacie B6 B7 B8. Trzeba podpiąć dobry komputer zwłaszcza w B8, żeby cofnąć klocki. To trochę...
Witam, to będzie moje pierwsze auto z dieslem. Przymierzam się do zakupu. Bardzo proszę napisać czego mogę się spodziewać w awariach i co do wymiany podczas użytkowania. Mam na myśli koło dwumasowe, rozrząd itp. takie bardziej poważniejsze elementy, a nie np. żarówki ;) Bardzo proszę o odpowiedź. Samochód ma udokumentowany/pewny przebieg 170 000 KM...
No to jedziesz do warsztatu i mówisz , dobra wymieniajcie przekaźnik ale jak błąd nie zniknie ja nie płacę.Nowy zabieracie , montujecie mój i nie dostajecie ani złotówki. Ku... co za kraj, tylko klocki i oleje potrafią zmieniać?( nie urażając fachowców)
Mam jeszcze problem (dotyczy VW Passat 1.9 TDi 110 km) "hamulca" a tarcze i klocki są po wymianie. C. Najpierw wzrokowo sprawdż sam czy te elementy są wymienione :!: :idea:
Ale całkiem możliwe, że po tylu latach tłoczek mógł lekko skorodować i stawiać większy opór na uszczelnieniu. Autor chce założyć NOWE tłoczki wiec raczej na nich korozji nie znajdziesz 😀 Proszę przeczytać jeszcze raz post autora, autor napisał że zakupił nowe klocki a nie tłoczki. Niestety okazały się za " duże" w sensie że mają pewnie dużo...
Odczytaj błędy z modułu hamulca postojowego. Sterownik lubi się zablokować często przy niewłaściwej wymianie klocków i nie podaje napięcia na poszczególne silniczki. Spróbuj zrobić test vcdsem na odkręconym silniczku
Sprężyna lub blaszka ustalająca klocek wypadła/wyjęta może być lub jak koledzy wyżej coś niedokręcone.
Niewiem czy od kola. Lewy przód. Mechanik mówił coś że trze klocek o tarcze ale to chyba nie ma nic z tym wspólnego
Są pozakładane sprężynki na zaciskach hamulcowych? Lub same klocki stukające w zacisku, chociaż ja z czymś takim spotkałem się tylko raz.
I co z tego, że firmy "krzak" jeśli ma 1 rok gwarancji. Ze szrotu nie ma żadnej gwarancji, że po 1 miesiącu się nie rozleci. Klocki hamulcowe też ze szrotu kupujesz?
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Byłem dzisiaj i pytałem o zawieszenia to doradzali mi wziąć FORTUNE (może coś wiesz o tej firmie?) Przegub z jednej strony mam obowiązkowo do wymiany bo całkowicie się rozleci, ale nie wiem o co chodzi z tymi łożyskami czy one są w komplecie podczas zakupu przegubu? To może te łożyska tak mi pyrkoczą podczas skrętu? Jeszcze coś z hamulcami jest nie...
Kolego miałem już kilka różnych aut, w tym również z ABS-em i zawsze samodzielnie wymieniałem szczęki lub klocki hamulcowe. Np. w "Passacie" 1,9 tdi z ABS-em, po cofnięciu tłoczków hamulcowych i założeniu nowych klocków, kilkakrotnie wciskam pedał hamulca, który za każdym naciśnięciem "rośnie". Po uruchomieniu silnika jeszcze raz sprawdzam wysokość...
Po wymianie klocków mięki pedał hamulca świeci się ABS i kontrolka "!" czujniki w gniazdach nie uszkodzone kasowanie błędu nie pomaga VW Passat B5 1.9TDI 115KM Proszę o szybką odpowiedź.
Kilka pytań może napisz czemu abs nie działa? Walnięta pompa czy czujniki? Założyłeś nowe klocki do starych tarcz? Wymieniłeś płyn hamulcowy? Jak działa ręczny?
Tłoczki były cofane zestawem do cofania tłoczków, tylnych nie ruszałem. No i muszę doprecyzować, to chrobotanie to nie jest odgłos pompy abs, tylko w przednim lewym kole klocek skrzypi. Wiem, bo uniosłem koło i kręcąc ręką to słychać.
Witam otoz niedawno kupilem passata b5 klocki tarcze tyl szrot wiece postanowilem zregenerowac zaciski wymienic tarcze klocki do tego lozysko bylo wywalone i kupilem 2 nowe i zalozylem podczas wymiany mimo ze auto bylo zgaszone i kluczyki wyjete zaczly sie swiecic swiatla stopu. Problem byl z odpowietrzeniem okazalo sie ze popa zostala zajechana kupilem...
błedow zadnych napinacza nie ma O czym piszesz? Jaki błąd napinacza? Zmieniając łańcuch bez kół zębatych to tak jak byś na stare, pokrzywione tarcze założył nowe klocki i cieszył się sprawnymi hamulcami.
nie wiem jak w vw ale brake w samochodach firmy opel oznacza zużycie klocków hamólcowych po przekręceniu kluczyka jest wyświetlany odpowiedni komunikat na kompie pokładowym i zapala się kontrolka check i nigdy w życiu nie pokaże żadnego błędu w złączu obd po usunięciu usterki np. wymiana klocków automatycznie ostrzeżenie znika a kontrolka check gaśnie...
Teraz jest kompletny zastój w autkach, do kwietnia i tak raczej nie sprzeda a, patrząc na np. Warszawską giełdę na Płochocińskiej, to o cenie 10 tys. może kolega pomarzyć. A w diselach przebieg 300tys nie jest jakiś tragiczny, w listopadzie pozbyłem się Mazdy626 2,0D z przebiegiem prawie 290tys. (jakoś się porobiło, że przez chwilę miałem takie dwie...
sama przepustnica nie odpowiada za aż tyle błędów a szczególnie alternatora. jak chcesz sprawdzić alternator to polecam https://www.youtube.com/watch?v=Rpw0y4Mc... kontrolka hamulca ręcznego to mogą być porostu kończące się klocki albo choć by jeden bo nie równomiernie się zużywają albo czujnik ręcznego co jest rzadkim komputer może coś świruje podjedz...
klocek passat passat kontrolka klocek wymiana klocek passat
sharp przytrzymanie styki odkurzacz przegub wewnetrzny
schemat podcisnienia schemat podcisnienia
Fiat Panda 1.1 - Brak zasilania pompy paliwa Podłączenie gniazda siłowego 4-przewodowego na 5-przewodowe