Stawiam na to, że za głęboko wkręciłeś śruby w koło magnesowe i uszkodziłeś cewki koła magnesowego. Musisz zdjąć koło magnesowe (odpowiednim ściągaczem!) i sprawdzić. Swoją drogą, to blokowanie walu za ten dość delikatny element, którego nie można zdeformować, a pod którym znajdują się cewki, to jakaś pomyłka, żeby nie napisać idiotyzm.
Ja korzystałem ze ściągacza 3-ramiennego, który umiejętnie należy nałożyc na koło magnesowe, następnie dokręcic ( z wyczuciem ) śrubę ściągacza i wówczas uderzyc młotkiem w śrubę ściągacza. Jeśli ( oczywiście po wcześniejszym odkręceniu nakrętki ) stożek wału nie puści, należy czynnośc powtórzyc tj. dokręcic ściągacz i stuknąc młotkiem. Należy faktycznie...
Koło powinno zejść do góry, najlepiej ściągaczem. Położenie ma znaczenie, ale jest tam zapewne klinek.
Nie używaj żadnych ściągaczy uniwersalnych!!! Pokrzywisz koło magnesowe! Ściągacz musi być pożyczony, kupiony lub dotoczony przez tokarza, ale ma być jak oryginał! A może okaże się że nie trzeba nic kupować i wystarczy tylko użyć klucza nasadowego. Dobra rada. Ja czasami używam dwóch śrubokrętów i magneto schodzi. Jak mocno trzyma to nie próbuję na...
Nigdy nie spotkałem się z podobnym uszkodzeniem, a zwłaszcza w Piaggio. Gdy silnik pracuje z uszkodzonymi łożyskami wału korbowego to potrafi powstać rowek na powierzchni materiału magnetycznego. Myślę że próbował ściągać koło magnesowe ściągaczem do dwuramiennym, złapał za odstający materiał magnetyczny i go połamał. W jednym miejscu jakby jest widoczny...
Zębatka na wale musi mieć znak. Proszę się dobrze przyjrzeć, na którymś zębie powinien być odciśnięta kreska Jeżeli zębatka jest mocowana na wale za pomocą klina to licząc ząb przy wycięciu na klin jako pierwszy, znak powinien być na dziesiątym ( zgodnie z ruchem wskazówek zegara ) Koło magnesowe można zdemontować ( bez specjalistycznego przyrządu )...
Chyba najprościej będzie jak pisze BANANvanDYK załatw sobie ściągacz magneta, przełóż zapłon i koło magnesowe o ile zapłon wypada w tym samym miejscu. Jeśli nie to szukaj schematu instalacji motru w którym był ten nowy silnik porównaj ze swoim i kombinuj.
Bęben sprzęgła zdjęty, (wkęciłem koło w imadło przez deskę) ale część z ciężarkami jeszcze nie - brak pomysłu, nie wiem czy tam jest lewy czy prawy gwint. Koło magnesowe zdjęte ściągaczem do łożysk. Tłok i cylinder w stanie idealnym, bez zatarć. Ewidentnych uszkodzeń uszczelnienia nie widać, ale zesztywniałe jest. Nie wydaje mnie się, aby lekkie zesztywnienie...
W sumie nie jest to zbyt skomplikowane. Musisz zdjąć koło magnesowe, potrzebny będzie jakiś ściągacz. Założone jest na stożek z klinem. Sprzęgło pewnie odpadło z urwaną oską. Trzeba wykręcić ją ze sprzęgła. Wykręca się ją w prawo ( lewy gwint ). Następnie odkręcić tłumik i gaźnik. Kolejny krok to wykręcenie silnika, wyjmujesz wał z tłokiem z cylindra....
Koło magnesowe nie jest nakręcane, tylko założone na stożek i zabezpieczone nakrętką. Załóż ściągacz, dokręć śrubę, z czuciem, i stuknij młotkiem w śrubę ściągacza. Pomaga nagrzanie kola magnesowego. Sprzęgło odśrodkowe, jak to nazwałeś kolo hamulca, jest nakręcane, odkręca się w prawo, (lewy gwint) Jeżeli się nie mylę, aby wyjąć silnik, to wystarczy...
Pewnie niefachowo ściągałeś koło magnesowe (bez ściągacza) i magnesy oderwałeś lub zahaczają one o stator. Sprawdź działanie impulsatora tj. jego oporność (ok. 130 -140 ) i prawidłowość zamocowania tj. w odległości ok. 0,3 mm od "wypustu" na kole magnesowym chyba, że masz inny typ silnika.
wszystko mi zjeżdża tzn ściągacz się rozchodzi łapki spadają, nie da się nim ściągnąć koła. Dziękuj Bogu, że tak se stało! Jakby ściągacz wytrzymał, to miałbyś pokrzywione koło magnesowe. Nie wolno używać takich ściągaczy do koła magnesowego. Ma być wkręcany, czy inaczej mocowany do koła, ale jak najbliżej osi obrotu!!!
A jak ściągnąć koło magnesowe? Odkręciłem nakrętkę 13 mm ale koło ani drgnie. Użycie ściągacza też nie wchodzi w grę bo jest słaby dostęp.
ad Kubuśś Nie mam pojęcia jak w domu, bez ściągacza, zdjąć koło magnesowe, żeby zerknąć na uszczelniacz.
Po załatwieniu ściągacza zdjąłem koło magnesowe i jednak winowajcą był ścięty klin. Po wymienieniu klina udało się ustawić zapłon dokładnie wg instrukcji. W tej chwili silnik odpala na dotyk. Problem rozwiązany temat uważam za zamknięty.
jakie tam oryginalnie gwinty powinny być? Na śrubę na klucz 13 czy na śrubę klucz 10? Jak tylko pamiętam, to gwint do śrub ściągacza w kole magnesowym (magnecie) w WSK 125 był gwint M6, czyli śruby na klucz 10. Zawsze przy ściąganiu do ściągacza stosowałem śruby od miski na koło magnesowe. :D
Raczej, to pogniesz koło magnesowe. Poza tym gdzie wciśniesz łapki, jak nie ma miejsca? Zrobienie ściągacza do tego koła magnesowego to kwestia 10 minut na warsztacie ślusarskim. Podstawa to płaskownik o grubości 5-6 mm. Może koło magnesowe dobrze zacisnęło się na stożku, dlatego po naprężeniu ściągacza trzeba puknąć w śrubę naciskającą na czop wału.
Jeśli chodzi ci o cewkę ładującą (owiniętą taśmą izolacyjną) to musisz ją przewinąć lub dać do przewinięcia. Wał też do wymiany, bo zniszczony jest czop z gniazdem nakiełka i gwint mocujący koło magnesowe. Prawdopodobnie przez użycie ściągacza ze stożkowym zakończeniem śruby.
Musisz, odkręcić nakrętkę lub sprzęgło szarpaka (zależnie od modelu) Koło jest założone na stożkową końcówkę wału. Załóż ściągacz do łożysk, dokręć śrubę, nie za mocno, i uderz w nią energiczne młotkiem. Nie ciąg na siłę, ponieważ koło jest aluminiowe lub żeliwne (zależnie od modelu).
Chodzi ci pewnie o tą wypowiedz : " Koło magnesowe można zdemontować ( bez specjalistycznego przyrządu ) dużym ściągaczem do łożysk Śrubę ściągacza trzeba dokręcić z umiarem i uderzyć w nią młotkiem z góry koło powinno zejść, oczywiście po wcześniejszym odkręceniu nakrętki ( tego ustrojstwa do zapalania ) Ciągnięcie " na chama " ściągaczem to pewne...
Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem, lub chciałby coś doradzić? Zastanawiam się jak bezpiecznie wyciągnąć alternator w motocyklu Yamaha MT-09. Dekiel alternatora mam już wyciągnięty. Śrubę kontrującą również mam odkręconą. Potrzebuję również zdjąć koło magnesowe. Czy może użyć w tym celu ściągacza? Podważanie nie zdaje egzaminu. Załączam zdjęcia...
Chcesz regulować zapłon czy go wyjmować? Do regulacji, koło magnesowe musi być na swoim miejscu. Najlepiej do zdjęcia koła użyć ściągacza, do łożysk, takiego trójramiennego.
Ściągaczem też nie pójdzie ? Z tym to byłbym ostrożny! Można pokrzywić koło magnesowe. O ile ono nie jest już pokrzywione. :cry: Trzeba sprawdzić bicie samego koła, bo sprawdzanie zamontowanego może być obarczone błędami montażu lub krzywym czopem wału. Jeżeli koło ma spore otwory, to można próbować użyć ściągacza (najczęściej dwuramienny) "łapiąc"...
Silnik briggs stratton 500 158 ccm. Został ścięty klin koła magnesowego, przesunięty około 20 stopni. Koło posiada 2 otwory, takie pod montaż sciagacza, jednak nie mają one gwintu. Próbowałem zdemontować bez Sciagacza , ale bez rezultatu. Ktoś ma jakiś patent lub wie jaki ściągacz zastosować?
Jednak sprawa nie była rozwiązana. Na rozwiązanie naprowadził mnie serwisant. Uderzenie noża w twardy element powoduje zgniecenie klina koła magnesowego i tym samym przestawienie zapłonu, co powoduje nierówną pracę silnika. Dorobiłem ściągacz, bo koło delikatne. Wymieniłem klin (chyba aluminiowy) i jak ręką odjął.
Nigdy nie ciągnie się na sile samym ściągaczem, czasami wystarczy uderzyć w śrubę ściągacza młotkiem, lub podgrzać koło. Zakładasz ściągacz, dokręcasz śrubę, podnosisz całą pilarkę, trzymając za ściągacz i uderzasz zdecydowanie w śrubę. Często wystarczy tylko podgrzanie koła.
hmmmm nie mam pojęcia o odległości....nie ma jak zmierzyć , musiałbym zdiąć koło magnesowe...a mam z tym problem (brak ściągacza). co do Twojej maszyny..to to Honda , ja mam Yamahę ...może napisałem to w innym dziale , ale czytałem twój problem i wydawał się podobny :-)
Nie przestawisz zapłonu (jest nieregulowany) Swoją drogą to ciekawy przypadek że robi się zwarcie, nigdy nie miałem takiego problemu w tym motorze a jak mówiłem zakładałem tam mostek nie raz Do zdjęcia magneta potrzebny ściągacz wkręcany w koło magnesowe taki sam gwint (skok średnica) jak w simsonie tyle że lewy
Benzyna 95. Klin został ścięty, zatem jak ściągnąć koło magnesowe? Nie jestem do końca pewny czy przy użyciu ściągacza nie zerwie gwintu. tutaj zamieściłem zdjęcie http://obrazki.elektroda.pl/6864836300_1...
Zakładasz ściągacz do łożysk i dokręcasz nie zbyt mocno. Następnie trzeba uderzyć energicznie w śrubę ściągacza młotkiem. Koło jest osadzone na stożku. Nie ciąg na silę ściągaczem bo pokrzywisz koło. Sprawdź czy nie jest pęknięty z boku blok silnika, bardzo często tak się dzieje przy pęknięciu korbowodu.
Do sprawdzenia klina trzeba zdjąć koło magnesowe. Wiadomo, że każdy by tak zrobił ale nie sądzę żeby autor miał ściągacz do magneta ewentualnie jakiś uniwersalny ściągacz do łożysk. Podpowiedziana metoda może idealna nie jest ale nie wymaga żadnych narzędzi.
Świeca mokra dalej. Koła magnesowego w ogóle zdjąć nie mogłem, męczyłem się cały dzień. Amatorski ściągacz zrobiłem i się złamał, ale koło jak siedziało tak siedzi
Kolego, to że śruba była odkręcana "pneumatem" nie znaczy że nie uszkodzono uzwojeń statora. Koło magnesowe jest na stożek z klinem i lekko nie schodzi, więc jeśli ktoś je ściągał bez ściągacza, lecz z pomocą różnych "przyborów", mógł przy okazji uszkodzić cewki.
Stukałem i w śrubę i w koło zamachowe w okolicy wału żeby robić jakieś mikro drgania ale nic to nie dało, psikełem też wd40. Oczywiście nie waliłem jak w kamień tylko z czuciem żeby niczego nie pogiąć. Moim zdaniem przyczyną było źle założone koło zamachowe. Tzn ktoś ( nie wiem czy fabryka czy ktoś już przy tym grzebał ) ale wygląda na to, że koło zamachowe...
Platynki próbowałem przestawiać różnie ustawiłem -jak mi się wydaje najbardziej optymalnie ,jeszcze to koło magnesowe sprawdzić zostało.Sciągacz muszę jaki zrobić do tego ,jeszcze kondensator mnie mierzi może być coś powiązane czy raczej nie
Koło zamachowe mocowane jest na wale na stożek z klinem i zabezpieczone nakrętką np. 13-tką a do ściągnięcia koła trzeba ściągacz. Jeśli masz jakieś doświadczenie w "majsterkowaniu" a nie masz ściągacza, to po odkręceniu nakrętki (prawy gwint) spróbuj np. 2 klinami z twardego drewna podważać lub ostrożnie wbijać je pod koło magnesowe. W przypadku zdemontowania...
Do odkręcenia śruby mocującej koło magnesowe najlepiej użyć klucz pneumatyczny lub zwykły klucz plus "blokada", a także ściągacz, aby nie uszkodzić cewek. Założyłem nowy pływak i zaworek pływaka, zero rezultatu świeca nadal jest zalewana. W jaki sposób można zablokować silnik? Jak można sprawdzić czy zaworek ciśnieniowy działa poprawnie?
Witam wszystkich ponownie.Udało mi się ściągnąć koło magnesowe lecz po dużych męczarniach.Musiałem zrobić ściągacz bo innymi sposobami nie dało rady.I teraz mam do was kilka pytań mam nadzieje że mi pomożecie. O tuż pierwsza sprawa czy to normalne że wałem idzie tak około 1,5 mm ruszyć do góry i spowrotem tak jak zaznaczyłem szczałkami na zdjęciu???...
Witam, wał udało się wyjąć nie jest to trudna sprawa, najgorzej ze zdjęciem koła magnesowego, ale przedstawiam prosty ściągacz (koszt do 10 zł), który bez większych kłopotów zdejmie koło magnesowe, i mam nadzieje, że nikt już nie napisze tematu pękło koło magnesowe. Co potrzebujemy: -Wiertarkę i wiertła do metalu fi 8 mm i fi 10 mm opcjonalnie 12 mm....
NA to bym nie wpadł :D Masz rację. Pierw połączę na krótko ale od razu pobiorę masę z śruby M6 i zobaczymy co się będzie dziać :) Ale to mało prawdopodobne żeby kabel był przetarty. Jeśli nie to kupuję ten ściągacz szczelinomierz bo się przyda a tak być dalej nie może. Albo istnieje jakiś sprawdzony sposób na sprawdzenie cewek ? PS: A może być winne...
Po kablu WN (od fajki świecy) szukaj "iskrownika" silnika, powinien być on pod kołem magnesowym (zamachowym). Jest to silnik starszego typu, więc cewka WN i przerywacz (możliwość regulacji przerwy) będą pod kołem zamachowym. Przygotuj sobie odpowiedni klucz i ściągacz, aby zdemontować koło zamachowe, mocowane na tzw. stożku plus klin. Możliwe jest,...
Dzięki ale ten link do obrazka opisanego po niemiecku... widziałęm ten obrazek wcześniej ale tego języka nie znam. Żeby jeszcze kolory kabli podali.. to na tyle znam.. Nie wiem co to ladeanker i AC-regler .. Ale zrobiłem coś innego - zamówiłem oryginalny regulator u autoryzowanego dostawcy części do Modo 50 (firma www.moto-ventus.pl) niepotrzebnie kupowałem...
Zrób zdjęcie. Piszę z czachy. Gazela miała początkowo Haldexa potem jakiś polski. Tam jest magnes na wale i uzwojenia na stojanie. Co ciekawe mam gdzieś ściągacz w/w koła magnesowego. Uzwojenia są tak połączone ze część idzie na światła prądem zmiennym a część na prostownik i akumulator. Moc ogólna to 50W: 35W na światła i 15W na prostownik potem na...
Prawdę mówiąc w samochodach są koła rozrządu mocowane na stożkach i nie ma żadnego klina tak dla przykładu do czego służy klin i stożek. Masz uszkodzony stożek i po co dyskutować o rzeczach które są oczywiste. W wielu sprzętach klin jest aluminiowy bo to tylko ustalenie koła przy montażu a prawidłowo zaciśnięty stożek trzeba zrywać ściągaczem. Wiadomo,...
Trzeba też uwzględnić krzywe koło magnesowe. Masz rację. Nawet o tym nie pomyślałem. :cry: A przecież, są tacy dla których ściągacz magneta z płaską końcówką śruby to fanaberia. Wystarczą śrubokręty lub ściągacz iluś-tam ramienny do łożysk a wtedy .. Kiepsko wycentrowane cewki również... Luźne magnesy, ...itd. itp. Oraz całe stado innych szczegółów,...
Jak na razie wszystko stoi w miejscu, ponieważ nie daję rady rozebrać elementów wału. Udało mi się zdjąć osłonę łożyska (po rozruszaniu zeszła lekko) od strony sprzęgła i uszczelniacz. Nie daję rady zdjąć samego łożyska, oczywiście mroziłem już całość i grzałem samo łożysko - nic to nie dało. Obawiam się, że łożysko mogło być wkładane posmarowane jakimś...
Olej - po zakupie trawol na kilka koszeń, następnie oryginalny briggs'a. Filtr - nie jest idealny, wymienię przy najbliższej okazji. Praca na zimnym silniku lekko przerywana, po rozgrzaniu bez zarzutu. Regulator odśrodkowy pracuje prawidłowo, wersja bez rozrusznika. Fajkę sprawdzę po złożeniu silnika. Odgłos - trudno stwierdzić skąd dochodzi ponieważ...
Jak zwykle chcesz mieć rację. Może nie zawsze. Jednak potrafię się do tego przyznać "bez bicia", co niektórym nie przechodzi "przez gardło". Taki oftop. Sorry. Jest wykonany z niezbyt twardego materiału i nie uszkodzi wału. Mam "alergię" na ściągacze elementem naciskającym na wał w formie stożka. Zbyt wiele zniszczonych nakiełków widziałem i związanych...
koło magnesowe koło magnesowe simson koło magnesowe zapłon
samsung sterowniki win10 długość drutu rezystancja uzwojenia indukcyjnego
klimatyzator przenosny klimatyzator przenosny
Wartość diody półprzewodnikowej oznaczonej literą G Ile ml oleju do sprężarki HS1-40/70?