Całe koło pasowe.
sprawdź koło na tokarce
Nie sprawdzałem Added after 3 Auto kupiłem jakieś mniej więcej 2 miesiące temu miesiąc temu wymienialem alternator I koło pasowe
To przy okazji do wymiany koło pasowe.
Przyczyny to: -zużyte koło pasowe (częste) -zużyty pasek lub słabo naprężony -rozwarstwione koło dwumasowe (częste w tym moedlu)
Gwint czego?????? Chodzi o PASOWE to prawy.
Kółko nie jest czasem zdarte?
Pasek ślizga, to typowie w tym modelu, podciera koło pasowe.
Witam Kupiłem ok. miesiąca temu opla astrę sport 2.0dti 2000r. i mam pytanie czy w tym modelu opla jest koło dwumasowe czy zwykłe zamachowe oraz co sądzicie o tym silniku czy ma jakieś częste usterki. Drugie pytanie to zauważyłem wyciek oleju z uszczelniacza na wale korbowym czy do jego wymiany trzeba demontować całą metalową osłonę rozrządu czy wystarczy...
Wg mnie to małe bicie na kole pasowym jest jednak za duże i czujnik się gubi. Sprawdź jeszcze klin na kole od rozrządu. W oplach lubi się wyrobić klin i kółko lata jak chce a z nim koło pasowe.
Koło pasowe wału sprawne?
audi 2.5 tdi v6 głowica fiat siena palio 1.6 16v miejsce montowania alternatora( jazda po niewielkiej kałuży może skończyć się smiercią alternatora) opel astra f kombi silniczek tylnej wycieraczki bmw e39 2.5d pompa wtryskowa fiat cinquecento 700 gaźnik aisan jakość kół dwumasowych przyprawia o mdłość - nie wiem z jakich podzespołów są pradukowane ale...
Zmień pasek i raczej koło pasowe alternatora bo V tam nie ma juz dawno raczej 0 .Dodatkowo zmień też przewód masowy alternator-głowica.
Pnaeumat,czy młotek i przecinak? czyli- jak nie należy odkręcać śrub wału korbowego.
Witam Mam problem ze swoją astrą MPI 82 rok produkcji 1996,a mianowicie obróciło się koło pasowe rozrządu na wałku rozrządu,jak to ustawić ?
Jeśli to silnik 1,9 D to prawdopodobnie rozwarstwione koło pasowe na wale .
ja najczęsciej widziałem uszkodzone paski przez zużyte koło pasowe na wale
daj sobie spokój z oprogramowaniem, to nie to, masz do wymiany koło pasowe silnika i dolne koło rozrządu, to tyle
A po co schemat, B+ łączysz kawałkiem przewodu z wyjściem diod wzbudzenia ( ten zalutowany łącznik łączący mostek z regulatorem) i dodatkowo B+ łaczysz poprzez żarówkę z śrubą kontrolki. Ustawiasz na zasilaczu 12V, patrzysz czy świeci się żarówka i czy koło pasowe stawia opór. Nastepnie zwiększasz napięcie, patrzysz czy żarówka zgaśnie i kolo pasowe...
Jak koło pasowe ma zacieki na wewnętrznej stronie od samego środka to raczej uszczelniacz.
hej,czy ktoś wie jak zdjąć koło pasowe z pompy wspomagania kierownicy w oplu astra 1.7 (96r)[/b]
Odnośnie błędu 0335 to jeśli czujnik sprawny i kable przedzwonione to zerknij czy koło pasowe nie ma bicia
Zdejmij koło pasowe i małe koło rozrządu -sprawdź klina na wale.
Klima nabita czynnikiem, a olej? A sprawdzałeś czy to nie rolka któraś? Jeśli łożysko na klimie to i tak musisz zdjąć koło pasowe.
że dzieje się to podczas "pobierania prądu" Zerknij na koło pasowe na alternatorze. Sprawdź osprzęt paska.
Przy pełnym obciązeniu nie osiagniesz 14,5V na wolnych . Chyba że masz Delco 100A. Rozwiazaniem dla Boscha jest ciut mniejsze koło pasowe plus regulator 14,6V.
Ściągaczem raczej ciężko ze względu na elastyczną gumę, jeszcze się oderwie i po ptokach. Ściągaczem to dopiero koło pasowe mozna traktować..
Koledzy..wymiana termostatu w tych silnikach nie jest taka straszna jak się wydaje z założenia:) Można to zrobić bez zdejmowania rozrządu jedynie zsuwając koło pasowe wałka rozrządu. Wrzucam poradnik jak to zrobić samemu w pół godziny bez odwiedzania i płacenia mechanikom:) tyczy się to silników 1.4 i 1.6 8V. POWODZENIA!!
znalałem rozwiązanie w odmętach internetu Błąd P0335 - zły sygnał z czujnika położenia wału. "Objawy: check engine przy wchodzeniu na obroty, szarpanie. Check gaśnie przy niskich obrotach. Wymiana czujnika nie pomogła. Koło pasowe, z którego czujnik zbierał sygnały miało bicie - latało na boki. Czujnik nie był w stanie złapać sygnału. Guma pełniąca...
Klinowy jak dasz szerszy to nie poradzi sobie z małą średnicą koła alternatora. Będzie jeszcze gorzej. W takim modzie montuje się koło pasowe z alternatora opla astry F isuzu o dużej średnicy. Sprawdzony patent. Można też dorobić u tokarza i pasek 10 tka uciągnie 150A pod pełną mocą.
Wiem ze było już wiele tematu na temat alternatora ale na moje pytanie nie ma nigdzie odpowiedzi. Na pewno była nie raz... taka: Tylko i wyłącznie pasek, a dokładnie wyślizgane koło pasowe Chodzi o koło na alternatorze.
Witam.Idziesz dobrym krokiem podejrzewając alternator , ponieważ pod zwiększonym obciążeniem poślizguje się łożysko jednokierunkowe w kole pasowym alternatora i występuje specyficzne chrobotanie .Przetestuj czy nasila się po maksymalnym obciążeniu alternatora (światła dmuchawa na maxa, szyba grzana itp,Sprawdź też czy po zdjęciu paska koło pasowe nie...
To sprzęgiełko jest z reguly zamontowane w kole pasowym alternatora.Działa na takiej samej zasadzie jak tzw.torpedo w starych składakach[chodzi o rowery].Konkretnie-kręcisz np. w prawo,sprzęgło łapie i kręci wirnikiem,-kręcisz w lewo,koło pasowe się kręci ,ale wirnik już nie .
Nie wystają jak znam życie od czoła. Wystają minimalnie od "tyłu". Bo tak się zwykle urywają po wiejskich naprawach. Gwint nie jest na 99% uszkodzony, po prostu ukręcona. Dlatego wiercenie nie ma sensu, ściągaj koło.
Po mojemu czujnik położenia wału jest zaraz koło koła pasowego. Jeżeli nawala to tylko na gorącym silniku
a rozrządu przypadkiem teraz nie wymieniałeś? rozrząd zmieniałem jakoś w lutym tego roku, objawy wystąpiły po około 2 miesiącach pózniej- myslisz ze zapłon sie przestawił?? albo nie dokrecone koło pasowe i sie klin wyrobił??
Ok, wpierw sprawdź czy pas nie ślizga, zobacz czy da się obrócić kółkiem pasowym alternatora tak, że nie obróci się koło na silniku, w boschach wycierały się koła pasowe i pasek nie ciągnął.
Różnica jest w oprzyrządowaniu. X16SZ nie ma aparatu zapłonowego, jest cewkomoduł. Inne tej też koło pasowe-ma "ząbki" do czujnika położenia wału korbowego.
Witam. Aastra G Y17DT. Po wymianie alternatora na drugi, wyjęty był sprawny, alternator ładuje dopiero po dodaniu gazu, wystarczy doslownie musnąć 100 więcej... Wzbudzenie jest, próba na żarowce niczego nie zmienia. Kontrolka gaśnie od razu po odpalwniu auta. Ori alternator miał 1 przewód do wzbudzenia, ten nowszy miał już podpięte dwa. Cy bez drugiego...
Wszysto ok, jak tylko wyrobił koło pasowe, bo jak rozbite wybranie na wale to już cięzsza sprawa.
Oczywiście sciągasz koło pasowe i wychodzi cewka. jak masz na wierchu to patrzysz na jej wymiary i kupujesz.
Witam Przymierzam się do wymiany rozrządu, i w związku z tym chciałbym się dowiedzieć ( bo różne rzeczy juz wyczytałem ) czy trzeba przy każdej wymianie rozrządu wymienić też pompę wody ??? oraz śrubę mocującą koło pasowe pompy oleju ??? Bo podobno ta śruba lubi sie sama poluzować ( może ja klejem potraktować )
Tylko to jest po odpaleniu więc sporo idzie w akumulator. Ale to nadal powinien ogarnać lepiej ten alternator jak ma 140A bo przecież jeszcze zimny. Ale faktycznie skoro masz wyszukane większe altki to ja bym je sprawdził czy fizycznie pasują, koło pasowe podmienisz na swoje. Kwestia żeby fizycznie mocowania spasował na start bo bez tego ani rusz.
Nie ma takiego konkretnego miejsca. Blokuje się albo wrzucając 5-tkę i hamulec, albo za otwory po śrubach trzymających koło pasowe wału. Ew za wieniec zębaty na kole zamachowym.
wymieniłem poduszki na stare, i powiem tak jest to samo, czyli poduszki wykluczam, pozostało chyba tylko koło pasowe , ale czy możliwe ,że zużycie tego koła powoduje takie wibracje ??
ślizga pas klinowy, masz wytarte koło pasowe, nie ma zarysu w kształcie litery V a U
Wymiana czujnika nic nie dala. Zastanawiam sie czy powodem tych szarpan i falowan moze byc koło pasowe z tłumikiem drgań. Rozmyslam nad tym poniewaz pompa wody po 6tys juz siada oraz alternator juz slychac dosc mocno pracujace łożysko no i te drgania na karoserii czuc rowniez na pedale gazu a poduchy były wymieniane. Co sadzicie o tym? Znalazlem na...
Sprawdź najpierw ustawienie rozrządu - osłona na 3 śrubkach. nie potrzeba wiele wysiłku. Pomocny rysunek w temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Nie jest pokazane dolne koło pasowe ale znacznik jest na obudowie rozrządu.
I jest tak jak piszesz sprzęgielko jest luźne można by napisać ze lata. Jeśli koło pasowe się rusza to zatarła się nie tylko sama sprężarka ale i rozpadło się łożysko, to nie powinno się było wydarzyć. Na nową to raczej nie masz co liczyć, to co kupujesz w InterCarsie to są regenerowane. Jeśli opiłki poszły w układ (olej w sprężarce będzie brudny)...
Co do wibracji silnika,sprawdz koło pasowe wału korbowego,jeśli guma tłumiąca jest sparciała możliwe że dlatego silnik wpada w takie drgania.
kto mi powie jak zdjąć koło pasowe z pompy wspomagania
Rozrząd banalnie prosty ,jeden znak na górze (zwalić obudowe ),drugi na dole zwalić koło pasowe ,chocież też na kole pasowym powinien być.
Sprawdź koło pasowe osprzętu, jest ono dwuczęściowe z tłumikiem drgań który lubi się z czasem zerwać.
No i wszystko jasne, wiązka przewodów od alternatora poluzowała się i przetarła o koło pasowe przez co robiło sie zwarcie i działy sie różne cuda...Pozdrawiam
Poluzuj pasek i zobacz czy nie rozwarstwiło się koło pasowe na wale. Zdaje się że tam masz koło z wkładką gumową. Potrafi się obracać tak zwalniając alternator że ten gasi kontrolkę a nie ładuje.
W astrach G prędkość brana jest z czujnika ABS (ztcp przednie lewe koło). Jeżeli chodzi Ci o czujnik położenia wału to może być przy kole pasowym lub niedaleko sprzęgła od strony chłodnicy.
Koło rozrządu - znak na kole ma pokrywać się z wycięciem na obudowie paska (zobacz na zdjęciach- jest ich pełno). W zależności od tego jaki masz silnik to albo znak na kole pasowym wału pokrywa się z wypustkiem na obudowie rozrządu albo z metalowym znacznikiem (takim wystającym szpikulcem). Piszę z pamięci - jak się pomyliłem - poprawcie. Znaki są mało...
Oka. Wiem już, że muszę sprawdzić ustawienie rozrządu. Wiem, że da się zdjąć bez problemu osłonę paska bez zdejmowania koła pasowego i wiem też już jak sprawdzić czy znaki są w odpowiednich miejscach. Jednego tylko pojąć nie mogę. Mianowicie, jak będę widział znak na tym kole pasowym od paska rozrządu na wale bez zdejmowania koła pasowego, które napędza...
Witam dziś wymieniałem pompę wody w w takiej Astrze jak w temacie. Śrubkę centralną wału trzymającą koło pasowe odkręciłem pneumatem. Z reguły przytrzymuje poprzez sprzęgło, ale to automat więc odpada. Chciałbym dokręcić fabrycznie tj. na odpowiednie NM. Macie jakieś pomysły jak przytrzymać koło pasowe lub wał, żeby dokręcić jak fabryka nakazała? Koło...
witam proponuje dokręcić śrubę koła pasowego na wale... jeżeli to pomoże (ustabilizuje pracę) to przyczyną jest klin tego właśnie koła. koło ma zębatkę z której odczytuje czujnik położenia wału pozdrawiam
Ok. Dzięki Panowie. Może skąś dorwę takie koło aby pasiło a o efektach dam znać na forum.
Może ładował a wszystkiemu winna może być stacyjka, luźny przewód na bezpieczniku itp. Zgasły światła, zgasł silnik, rozrusznik nie chciał kręcić a jednocześnie nic się nie spaliło i napięcie na akumulatorze było prawidłowe (tak przynajmniej pisze autor tematu). Ciekawi mnie tylko, w którym momencie je mierzył, czy w trakcie trwania awarii, czy dopiero...
Witam, mam astrę jak w temacie, niestety posypały się panewki. Mogę tanio zdobyć tani silnik w miarę, ale jest połączony z automatem. Skrzyni nie biorę, chcę swoją starą. Pytanie, czy wystarczy zamontować moją skrzynię do tamtego silnika i będzie banglać? Koło zamachowe także? Czy ma inny blok. Najlepiej górą taki silnik czy dołem? Ze skrzynią razem...
Ustawienie zapłonu według mnie: 1. Obracasz kierownicą w prawo, żeby odsłonić koło pasowe napędzające rozrząd i pompę wody i szukasz na jego rancie nacięcia. Musisz oczyścić je z korozji bo ciężko je znaleźć przy czym uważaj przy czyszczeniu by nie uszkodzić paska. Wygląda to tak: [url=https://forum.autokacik.pl/uploads/...
Witajcie. Lepiej późno niż wcale. Problem rozwiązany. Mianowicie objawy, które przedstawiłem mogły wnioskować o niedostarczaniu odpowiedniej ilości paliwa, lub - w związku z tym, że zobaczyłem niewielką ilość ''mazi'' pod korkiem wlewu oleju do silnika na wydmuchana uszczelkę, lecz problemem był klin na kole pasowym, którego już nie było i koło pasowe...
Ford taunus 15m, silnik 1500 V4, kręcił się co prawda normalnie, ale koło pasowe było na wałku balansowym, była tam przekładnia zębata, więc kręciło sie w lewo
Zauważyłem, założyłem koło pasowe z silnika 1.2 SZ i czujnik też z tego silnika. Tylko właśnie nie wiem czy sama zmiana elektroniki wystarczy żeby silnik pracował.
słuchaj,zrób tak-jak silnik nie pracuje,złap dłonia za wentylator,i zobacz,czy da się nim obrócic tak,aby poprzez pasek nie ruszyło koło pasowe silnika. Te alternatory maja wytłaczane z blach koła pasowe,które się wycieraja (tracą zarys trapezu). Mimo, że pasek naciągniety-slizga.
Wymieniono: -głowicę (bez wałka rozrządu), -rolkę napinającą (chyba w porządku), -rolkę prowadzącą (ona raczej też nie spychała paska), -pompę wody (koło pasowe jakiś 1mm za słabo osadzone na oś pompy) -koło z wału korbowego napędzające rozrząd ( od zewnątrz mniejsza średnica o jakies 0.5mm ) - pasek Koło na wałku rozrządu i wyglądało dobrze. Pompa...
Ustaw jak na znaki jak radzili koledzy, dodatkowo możesz zaznaczyć np markerem kilka ząbków na pasku i kółkach potem ze starego paska przenieś znaki na nowy i poskładaj do kupy. Jak masz 16V to musisz zablokować kółka wałków rozrządu bo po zdjęciu paska mogą się poprzekręcać. Ściągasz koło, nadkola, osłony i kółko pasowe alternatora, (do tego potrzebujesz...
Witam! Mam problem z Astrą 1.6i z 94r., posiadam ją od niedawna i od początku była jakaś mułowata ma przejechane 170 tys. W sumie jak sie rozbuja to jedzie ale ma bardzo słabe przyśpieszenie nie wiem co jest przyczyną. Ja szukałabym w zapłonie tyle że tu sie nie da ustawić, sprawdzałem lampą to na wolnych obrotach ustawia sie na znaku a jak przyspieszam...
Witam. Walki ciąg dalszy. Ustawiłem zapłon, TPS też książkowo zamknięta przepustnica 0,56 V. Wyrzuca błąd SONDY ale obroty dalej potrafią się przywiesić. Czy sonda ma jakieś znaczenie przy instalacji LPG Iszej generacji. Co może powodować podwyższone obroty i nierówną pracę silnika ?? Dodano po 8 Wymieniłem uszczelkę pod korpusem przepustnicy i troche...
Narzędzia specjalne Przyrząd blokujący koła zamachowego - nr KM-911. Przyrząd blokujący koła rozrządu - nr KM-852. Podpórka silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-6001. Przyrząd regulacyjny silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-909-B. Podpórka silnika (2000→ Astra/Zafira) - nr KM-6001-A. Przyrząd regulacyjny silnika (2000→ Astra/Zafira)...
Załatwione. Miałem przerwę wakacyjna ale dopiszę jak zakończyłem sprawę. Wymiana pompy wbrew pozorom nie jest taka trywialna. Może z tej przyczyny, że te pompy się po prostu nie psują. Wymieniłem moją ale faktyczna przyczyną była oczywiście awaria sterownika. Dopiero specjalistyczny warsztat był w stanie to zrobić. Tak czy inaczej jeśli ktoś faktycznie...
Witam W moim pojeździe pojawił się następujący problem. Odkręciło się koło pasowe od pompy oleju - nakrętka była jeszcze na trzpieniu ale odkręciłem ją w palcach. Nic nie zostało uszkodzone bo usterka "wyszła"przy wymianie rozrządu. Delikatnie jest koło porysowało stożek na którym jest mocowane. Teraz mam dylemat. Czy wyszlifować stożek i zamocować...
Witam mam do was zapytanie mam Astre 1 1.8 16v 125km 94r i mam taki problem chciałbym założyć krótszy pasek wielorowkowy pomijając sprężarkę klimatyzacji (zatarte koło pasowe) gdyż nie mam narazie pieniędzy na regeneracje a potrzebuje samochód. Moje pytanie czy jest możliwosc założenia krótszego paska wielorowkowego ?? z góry dzięki za pomoc :)
Jak dochodzi prąd do sprzęgła to się załącza tylko cewka sprzęgła ma przerwę trzeba zdjąć sprzęgło i koło pasowe pod nim jest cewka na tej cewce widoczne zgrubienie odstające dobrać się do niego odkryć bezpiecznik termiczny 168°C wymienić lub złączyć i powinno zadziałać.
http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/i... Ale drut...... Ostatni jaki miałem co przestał grzać tydzień później się ugotował hahah :D Ja wiem wiem przerąbane jest zdjąć pasek w tym żępie i odkręcić koło pasowe z wałka rozrządu.... A konstruktorom silnika tylko pogratulować choć przy okresowej...
Za dużo tej elektryki w dieslu nie było, więc z tym luz. Jedynie pociągnięcie zasilania na pompę, no i grzanie świec. Chłodnicę z wentylatorem mam, zbiornik paliwa też, mocowanie z gwintem na filtr paliwa również. Z tą pompą wspomagania-faktycznie będę musiał przełożyć. Mocny, dieslowski alternator z kadetta mam, jedynie zmienie w nim koło pasowe na...
Zapewniam Cię że na temat samochodów i nie tylko ma 3x więcej od Ciebie. Spokojnie, każdemu wolno mieć własne zdanie, nawet internetowym mądralom. Niech (at)krzychru pokaże zamontowane te trzy alternatory, z dodatkowymi rolkami napinającymi, w dodatku działające - szczególnie z silniczkiem 1.6, który moc rzędu 5kW na wale będzie w stanie "udusić" na...
Wiec jest jedna widoczna roznica jaką spostrzegam, to grubość wałka na ktory jest nabite koło pasowe.A reszta jest taka sama. Co do pytania odnośnie zdjecia koła pasowego, wiec jedno koło z tej pompy od silnika bezynowego udało mi sie sciagnąć za pomocą sciagacza, a przy nie sprawnej pompie jeszcze nie probowałem sciągac ponieważ jest jeszcze przy silniku.
Często luzuje się to koło pasowe na wale korbowym.Zgadzam się że warto to obejrzeć. Tyle tylko ,że skąd się wziął w taki przypadku TC 19? Przecież sterownik nie monitoruje obr/min ,bo nie ma czym.
Witam i dziękuje za informację jakie mi doradziliście. Problem z moją klimatyzacją został rozwiązany. A więc kilka informacji dla osób posiadający podobny problem. W mojej astrze jest sprężarka bez sprzęgłowa więc w skrzyni z bezpiecznikami w komorze silnika nie musi być przekaźnik K8_x125 i bezpiecznik nr 20 bo tak jak kolega napisał jest sterowana...
A mi się wydaje, że to nie wina wydechu... na samym dole masz koło pasowe - te od wału korbowego, w zależności jakie masz koło niektóre mają gumę między częścią środkową a zewnętrzną, ta guma z wiekiem czasu lubi pękać i przesuwa się co prowadzi do przesunięcia zewnętrznej części koła, czyli przesunięcie zapłonu, miałem ten problem, zbyt wczesny zapłon...
Sposób ustawienia rozrządu w silnikach ISUZU 1,5 i 1,7 D jest w zasadzie taki sam. Różnią się tylko sposobem naciągu paska zębatego. Piszę z głowy - więc nie wiem, czy wszystko będzie zrozumiałe. O ile nie zdjąłeś jeszcze starego paska to poszczególne kroki wyglądają tak: 1. demontaż filtra powietrza i przewodu doprowadzenia; 2. odkręć przewód podciśnienia...
No ale 48V czy 36V jedzie do 7A i troszeczkę się grzeje ale ma siłę na kołach opony jodełko 16" 6,0 papaj mocny gęsty przyschnięte błoto ziemia trawa zakopany prawie pod oś połowa koła w ziemi cała opona dolna w ziemi i mimo wszystko ryje kopie nie staje na silniku 250W był wtedy 300W więc te podane 0,4Nm troszeczkę za mało wychodzi... ,ma więcej. a...
Dobrze znam ten model problem tkwi w masie alternatora to taka plecionka podłączona do karoserii po latach koroduje złącze czasem przeciera się od drgań grzechotanie!!!.Bierze się kawałek przewodu typ LGY 2.5 mm lub 4mm i podłącza gdzieś do karoserii Druga rzecz to ładowanie faktycznie naciąganie paska nic nie da. Koło pasowe alternatora składało się...
Kolego, sprawdź jeszcze czy nie przestawiło Ci się koło pasowe wału, napędzające alternator. Jak odkręcisz śrubę od koła tam zobaczysz, że na kole jest wycięcie a na zębatce wału silnika po której pracuje pasek rozrządu jest wypustka. One muszą ze sobą pasować. Ja tak miałem takie same objawy okazało się, że albo ja źle przykręciłem koło pasowe albo...
Koło pasowe może nie dawać rady uciągnąc dużego cisnienia na pompie Szczególnie że pompa napędzana jest elektrycznie :) masz wspomaganie na 1 pasku z altenratorem nie masz :)
O ile zdarzyłoby się że elektryka zawiedzie i dalej nie będziesz mógł ustwić zapłonu, to zajrzyj na koło rozrządu na wale korbowym, lubi się na nim zrobić mały luz (koło jest odlsne z klinem) często gdy rozrząd był robiony kilka razy lub koło się popuści delikatnie, momentalnie wyrabia się klin wyrabia się wał i po pewnym czasie bum, po zaworach, głowicy...
Na popuszczonych rurkach od wtrysków susza. Znajomy twierdzi że sterownik zrobiony na 100% dobrze. A czy mogło być tak że serwis boscha kiedy diagnozował pompe odkręcił koło pasowe pompy a następnie pompy nie ustawił bo sterownik "zdechł" ? I koło pasowe przyszło w inne miejsce i stąd bład p1335 bo nie ma synchronizacji między pompą a czujnikiem położenia...
Z tego koła czujnik zczytuje położenie wału i reguluje zapłon i pewnie też wtrysk paliwa. Po zmianie bloku z Z16XE na X16XEL i przerobieniu czujnika na ten zczytujący sygnał z koła pasowego wyglądało na to że zapłon jest za późno i dlatego zrobiłem to koło i przestawiłem je o 3 zewnętrze ząbki do przodu, nie wiem jaki to jest kąt ale i tak będę to jeszcze...
Co jest tańszym pomysłem? Wolałbym już zmienić koło pasowe niż pchać tam falownik. W końcu szybciej falownik padnie niż koło pasowe. Poza tym trzeba byłoby zmienić okablowanie szafy, aby pogodzić to wszystko, a autor nie do końca wie jak to zrobić.
Witam posiadam astrę 1,4 16v i miałem podobne objawy jak piszesz , przyczyna była za słabo dokręcona śruba mocująca koło pasowe na wale korbowym jednocześnie dociska koło pasowe paska wieloklinowego do koła paska rozrządu który jest na klinie i rozrobiło kanał , klin i koło rozrządu tak mi dokręcili na serwisie w oplu , co chodzi o ciśnienie paliwa...
A może problem tkwi nie w sile dokręcania, a w sposobie blokowania. Jeżeli blokujesz nie samo koło, które dokręcasz /tutaj akurat z tego co kojarzę pasowe wału/ a np przez koło zamachowe, to znaczna część siły z samego dokręcania obraca już kołem pasowym tym dokręcanym. W tym momencie już ścina klin, bo śruba którą kręcisz obraca też kołem, które dokręca....
Wymienić prądnicę na alternator- może być szrot od Poloneza. Akumulator jeden i dać go z boku po prawej stronie. Zmniejszy długość kabli do rozrusznika i lepsza konserwacja niż pod siedzeniem. Poloneza na szrocie nie uświadczysz ale można dowolny inny tani. Ja kupowałem z opla astry ładowanie mam 14,5V niezależnie czy na światłach czy bez. Musiałem...
Logiczne jest, że trzeba zdjąć plastikową osłonę rozrządu. Nie pamiętam, czy dasz rade odkręcić pompę bez zdjęcia koła pasowego na wale korbowym i dolnej osłony rozrządu. Daj już spokój. Jeszcze raz i nie zadawaj pytań na które masz już odpowiedź: Zdjąć pasek klinowy /wielorowkowy/, koło pasowe wału korbowedo, napinacz paska wielorowkowego, zewnętrzną...
Kolego Robokop to już zrobiłem tyle że Egr zostawiłem bo go zreanimowałem , na zaślepionym też jeździłem tylko nieco więcej palił , od tpsa też odłączyłem całkiem ten kabelek z sterownika od instalacji lpg , z nowośći to dzisiaj na benzynie wyskoczył mi błąd ( na wyższych obrotach ) P0170-2 po przełączeniu na lpg zniknął i na benzynie już się nie pojawił...
Blok może się nie różnić al np. pompa wody może być pod inny pasek tak jak i zresztą koło pasowe wału korbowego, tłoki w silniku będą miały inny wygląd. Będziesz musiał dużo rzeczy wymieniać żeby to poskładać. A i tak może z tego nic nie wyjść.
Nie bardzo wiem jak zdjąć koło pasowe bez wyciągania sprężarki. Tam nie ma miejsca na takie prace a dopiero po zdjęciu koła można się dostać się do cewki. Ale może jakoś się da, ja nie miałem pomysłu. Skończyło się wymianą sprężarki, nie było nic dostępnego i podobnego. Stara czeka w piwnicy na chwilę wolnego czasu. Mogę tylko dodać rysunek techniczny...
astra koło pasowe koło pasowe koło pasowe pasek astra
żarówki volvo komputer napotkał należy bezpiecznik klatka schodowy
Instrukcja obsługi Pioneer SX-525 - gdzie znaleźć? Pobór prądu falownika AZO Digital 6 kW