NIe wiem czy jest dobrym pomysłem ruszać kolektor ? Nie pamiętam dobrze ale chyba żeby wytargać wtryski to trzeba wyrwać najpierw kolektor.
I wyjąć listwe, zaślepić kolektor lub glowice po nich i odpalic awaryjnie na gazie i obserwować który leje. Zatykalem chyba wezykiem 8 czy 10mm w ktory wkrecalem srube np m6 i ona rozpychając wężyk uszczelniała na ściankach kolektora czy glowicy.
Zdejmij tę opaskę i sprawdź czy krawędź rury nie jest pozaginana albo pofalowana i w razie czego ładnie to wyprostuj. Sprawdź też jak pracuje zawór EGR, najlepiej zdementuj go (jest nakręcany na kolektor razem z tym kawałkiem grubej rury, aby go wyjąć trzeba wyluzować kolektor) i oczyść. Jak już to wszystko rozbierasz to nie zawadziło by zdjąć zupełnie...
Problem rozwiązany nieszczelny kolektor ssący pozdrawiam i dziękuję. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
DW 8 -pojemność 1868ccm XUD 1905 ccm po tym poznasz który silnik ale kolektor metalowy to pewnie XUD. Co do zmniejszenia dawki to śruba nad zaworem stop -ta z blachą-wykręcając zmniejszasz dawkę (spadają wolne obroty)
Czy rozwiązałeś problem strzelania w kolektor
DV6ATED - silnik używany przez PSA/FORD. Bez FAP-a, w najsłabszej odmianie może nie być DKZ. Przybywanie oleju - wtryskiwacze do sprawdzenia, mogą podlewać, stąd min. może być ten gryzący dym po odpaleniu na zimno. Wycieki - no to już trzeba znaleźć samemu. Jest tam wielka pokrywa zaworów, stanowiąca jednocześnie i pokrywę łożyskową wałków rozrządu...
Witam, zdecydowanie wtrysk sekwencyjny. Nie będziesz miał problemów ekspoatacyjnych. Polskie sekwencje są na bardzo dobrym poziomie mam na mysli STAG 300 lub KME DIEGO G3. Warunkiem jest dobór wtryskiwaczy. Dobre wtryskiwacze to moim zdaniem jeden z najważniejszych elementów instalacji. Polecam Magic jet, Reg Uważam że jesli wybierzesz instalacje popularną...
W pliku masz wartośi dokręcania wtrysków, powiniem mieć i do kolektora ale to muszę szukać bo gdziś się zapodział plik. 1229130 Prosiłem tylko o moment dokręcenia a otrzymałem praktycznie całą książkę . Bardzo dziękuję . Szkoda że nie miałem tego wcześniej, bo bardzo by mi się to przydało . W pliku pisze że wtryski dociągać 30Nm . Kurcze do tej pory...
Znalazłem nieszczelność na dolocie z pompy vacuum, uszczelniłem to. Ilość dymu zmniejszyła się diametralnie, ale dalej są dziwne dźwięki w okolicach silnika i brak mocy. EGR i kolektor dolotowy wyczyszczone.
trzeba coś wykluczyć, to na początek benzynę w spraye i psiknąć w kolektor dolotowy podczas pierwszego kręcenia,
Dziękuję za odpowiedz zamykam temat
Hej Dziś wymieniłem termostat i jeden z błędów zniknął, jednak nie wyeliminowało to usterki Nadal powracają błędy P1153 i P0121 dotyczące przepustnicy Ponieważ wcześniej wymieniłem na używkę zacząłem szukać innej przyczyny Najpierw wymiana czujnika temperatury i czujnika wału korbowego. Sprawdziłem przewody biegnące od przepustnicy do ECU Podmieniony...
Czujnik podcisnienia podmieniales ? Odlacz servo i evap zeby wykluczyc lewe powietrze. Piskaj samostartem na kolektor zeby wykluczyc pekniecia ktorych nie widzisz.
Choć silniki spalinowe odchodzą już w zapomnienie i pozostanie po nich jedynie nostalgia, cofniemy się dziś w przeszłość i zbadamy tę legendarną konstrukcję zainstalowaną w samochodzie Citroën 2CV. Pokażemy, dlaczego warto studiować ją na wydziale inżynieryjnym i jakie cechy uczyniły całość przykładem myśli projektowej. Porównamy też dany silnik z niemieckim...
To pochwal się tymi pomiarami.
Raczej kolektor Z tyłu silnika plastikowy element do którego jest przymocowana przepustnica
Dzień dobry.Wymontowałem elektrozawór turbosprężarki z Citroena C5 2.0hdi 140km z 2011roku i sprawdzałem szczelność wężyków przez przypadek dwa wężyki wyskoczyły i nie mogę poszukać gdzie je przypiąć,... Bezpośrednia odpowiedź 1. Króciec górny–prosty (na zdjęciu skierowany w lewo, bez kolanka): podłącz do przewodu zasilającego pod-ciśnienie z pompy...
Zgadzam się, że nie wiedza jest najważniejsza a już na pewno nie wykształcenie a zrozumienie działania i logiczne myślenie DLACZEGO TAK SIĘ DZIEJE. Wiem, że mój ojciec po zawodówce zagiął by w mechanice nie jednego po politechnice. Wiem, że nie chodzi o pozbycie się wypadania zapłonu a pozbycie się przyczyny jego powstawania. To tak jak w naszej służbie...
Cewki zamienione miejscami, wszystkie sprawne. Nie pali tylko na czwartym cylindrze. Ciśnienia jeszcze nie sprawdzałem (nie mam czym), ale podejrzanym numerem jeden jest w tym momencie nagar od strony kolektora dolotowego. Wczoraj myślałem o pompie wysokiego ciśnienia, ale patrząc na komputer, pokazuje, że ciśnienie na listwie jest wyższe od referencyjnego......
Ale egr jest podciśnieniowy. Rurka wchodząca z tyłu w kolektor ssący.
Jeśli chodziłoby o ciśnienia doladowania i CR, to zapalalby się check engine. Faluje Ci na wolnych obrotach? EGR masz chyba podcisnieniowy? Spróbuj odpiąć I zaslenic podciśnienie idące z przetwornika na EGR, bo może przepuszcza przetwornik. Jak nic nie pomoże możesz spróbować jeszcze odpiąć przepływomierz i sprawdzić czy kolektor masz szczelny.
Na kolektorze ssącym. Wpisz w Google "kolektor ssący 1.6vti" i twoim oczom ukarze się kolektor wraz z map sensorem. Następnie porównaj obrazek że swoim silnikiem i już.
Witam ,powracam do tematu ustawienia łancuszka,mój łancuszek ma znaki w odstępie 7 ogniw itak złożyłem,auto odpala na dotyk ale głośno chodzi ,słychac jakby kompresja szła w kolektor ssący,teraz sie zastanawiam czy jest dobrze ustawiony łancuch ponieważ schemat pokazuje 9 ogniw,nawet miałe głowice zdjętą bo myslałem ze zawory sa nieszczelne(auto stało...
Dzięki za pomoc. Dzięki tobie i twojemu linkowi udało mi się zidentyfikować, gdzie idzie ten przewód podciśnieniowy. Według zalinkowanego przez ciebie tematu zobaczyłem, że jest on podłączony do zbiornika próżniowego nr. 3. I znalazłem go. A wcześniej go nie widziałem, bo jest on schowany za tunelem kablowym (zasilanie wtryskiwaczy). Wymieniłem już...
Witam pacjent citroen c5 2.2hdi 2002rok na biegu jalowym przy dodaniu gazu i w momencie schodzenia z obrotow słuchać "syyy" gdzies z tyłu silnika. Wymieniałem turbine ze względu ze byl duzy luz poosiowy wymieniłem przy okazji uszczelke turbo/kolektor,kolektor/glowica,egr nowy + uszczelka, kolektor planowany był bo byl krzywy. Rura filter turbo wyglada...
Jaki masz stopień zapełnienia FAP?Wszystkie doloty czyste ?EGR kolektor ssący też?
Czy można kolektor z przodu zrobić bez wyjmowania silnika? Bo z tyłu to chyba raczej nie. Oj muszę pieniążki składać. A co się może konkretnie uszkodzić w silniku z nieszczelnym kolektorem?
Najprościej wpiąć się pod fabryczny czujnik temperatury zamontowanym w głowicy silnika nad kolektorem wydechowym.
Po podaniu paliwa (samostartu, plaka) w kolektor odpala?
U mnie było dokładnie jak u kolegi wyżej nie rozwiązałem problemu. Podmieniałem sterownik, cewkę, lambdę, map i problem dalej powracał po jakimś czasie, wcześniej wymieniono przepustnice na nowa. Sprawdzałem kolektor na nieszczelność i kolektor był 100% sprawny a jednak sterownik i tak po czasie ustawiał sobie przepustnice na całkowicie zamknięta przez...
Jurekk55 piszesz aby rozszczelnic wydech,właśnie u mnie mam brak mocy,ponieważ uszczelnilem kolektor wydechowy,1.6 hdi Dodam że miałem też spadek mocy więc wymienilem EGR i regeneracja turbiny oraz wymiana kolektor ssący Przy okazji uszczelnilem wydech bo smród był w kabinie i auto straciło moc Jaki ma związek nieszczelny wydech do problemu braku mocy...
Plak czyli samostart , walisz mu dawkę w kolektor na rozruch
Kolektor jest plastikowy. Podobno w tym nowym założonym kolektorze jest jakiś zawór przeciwwybuchowy. W tym starym tego zaworu nie było.
Od kiedy masz auto ? nie zauważyłeś wcześniej takich efektów ? Czemu pytam jaki kolektor dolotowy masz? Ja np mam w aucie kolektor plastikowy i czasem potrafi też grać że tak się wyrażę .
Kolektor ssący jest szczelny. Objawy wysokich obrotów nie zawsze występują. Ostatnio gdy delikatnie gazuje to obroty spadają poprawnie a gdy mocniej przygazuje podczas jazdy to rosną i utrzymują się wysoko choć ściągnę noge z gazu. A gdy następnie powtórnie przygazuje to szarpie i nierówno wchodzi.
Właśnie wziąłem go na hol, mnóstwo białego dymu, trochę odzewu. Nie mam jeszcze założonego filtra powietrza, ale odnoszę wrażenie jakby cofał się dym przez kolektor ssący, bo w kabinie miałem dym.
Witam Dziękuję za wszystkie podpowiedzi ale poradziłem sobie Mianowicie zmieniłem kolektor ssący na kolektor ze świeca płomieniową i teraz jest wszystko ok. Pozdrawiam
Więc tak, przepustnica pomijająca intercooler jest sprawna, testowałem jej szczelność i pracę klap podciśnieniem ze strzykawki, potem testem klap w lexii - wszystko gra, klapy chodzą, membranki całe, trzyma podciśnienie. Przepustnica wyczyszczona solidnie. Szarpanie występuje ciągle, najbardziej po nagrzaniu, kiedy dawka paliwa spada z racji temperatury....
Witam szanowne grono osób gotowych podjąć dyskusję. Mój dobry znajomy posiada citroen jumper z 2013r któremu korba wyszła bokiem ( dosłownie) . Zakupił on drugi silnik ( goły słupek) również 2.2 puma jednak są różnicę... Począwszy od pokrywy zaworów średnicy szpilek mocujących zawory (trup ma większą średnicę chyba m8) innych łap (trup ma mocowania...
Witam, mam problem z Berlingo z 2010r 1.6 HDi silnik 9HX. Mianowicie auto przy rozgrzanym silniku w zakresie 1,9-2,1 tys obrotów zostawia wielką czarną chmurę za sobą, oraz zaczyna podszarpywać. Problemu nie ma przy mniejszym zakresie obrotów, ani na zimnym silniku oraz przy gwałtowniejszym przyśpieszeniu. Sprawdzone: W sterowniki tylko błąd przekaźnika...
Pierwotny problem był taki, że samochód po odpale zaczał chodzić jak traktor, strzelać w kolektor na obroty sie nie chciał wkrecac itp.. Sprawdziliśmy cewke i jest na wszystkich iskra Podpiałem pod komp i wywaliło błąd p1336, zmieniliśmy czujnik wałka rozrządu, ale bez zmian. Przyszła myśl, że może rozrząd zauważylismy że klinka nie ma i zębatka przesunięta....
Witam.citroen c3 1.4 hdi 2002r . Auto straciło moc całkowicie ledwo się toczy .Po odczytaniu błędów wywala P0123 przepustnica . No i teraz moje pytanie gdzie znaleźć przepustnice w tym silniku wyciągnąłem kolektor ssący i niestety nic. Proszę o pomoc
Poprostu chcę wiedzieć jakie dokładnie jest zadanie rurki nr 2. Większość gazów ze skrzyni korbowej odprowadzana jest odmą. Mam pomysł, że może odprowadzane są nią jakieś gazy króre można jescze przepalic? Jak zaślepiam kolektor w jej miejscu to silnik ciężko odpala i bardzo mocno falują obroty.
Samochód nagle odpalił. Zasilanie na cewce jest, sterowanie też, miernik pokazuje około 0,5V na dwóch pinach. Czyściłem jeszcze styki w okolicach bsm, ale żadne nie wyglądały na zaśniedziałe. Chyba źle testowałem cewkę albo nagle pojawiło się sterowanie, stara cewka działa.. Podszybie jak to bywa w c4 sie rozpada i woda wlewa się na kolektor dolotowy...
Witam. Auto jak w temacie, pompa bosch Problem polega na tym że od kilku miesięcy nie ma możliwości rozpędzić się więcej niż 100, a i to długo schodzi, bardzo ciężko wkręca się na obroty. Najciekawsze jest to że czasami chociaż bardzo bardzo rzadko chodzi tak jak powinien, wydaje mi się że raczej w sytuacjach losowych, aczkolwiek często zdarza się to...
Niedlugo sie dowiemy ;-) wkleje zdjecia z montazu i filmik z jazdy bo ciezko cos znalesc w necie. Tu na Mondello trackdays jest kilka aut np.Fiesta z 1.2 i uturbiona ale zamykaja maske i nie pokazuja co i jak. Hondy, mitsu ect wszystko widoczne ale to inna bajka i inne pieniadze ;-) Zamierzasz włożyć wielkie turbo, z 20 zaworowego silnika - ile spalin...
Kolego "Strumien..." niezbyt konstruktywna Twoja wypowiedź, sugerujesz, że co? że sobie wymysliłem ubzdurałem? Auto nie ma mocy, auto nie dymi, to są informacje na 100 %. Kolego "diobabg" własnie tego się obawiam, tj. że jakieś ciało obce wpadło do turbiny albo sprężarki, ale na pewno stosowany były nowe uszczelki, raczej bez żadnego kitu, natomiast...
Raczej sadza. Za drugim razem też bym wyplukał ale jak coś to lepiej nafta albo płynem do mycia szyby w kominku chyba starwax z castoramy mydłem kiedyś egr i kolektor i dużo lepiej puszcza niż benzyna czy ropą.
W głowicy silnika, pionowo od góry, w sąsiedztwie wtrysków; do demontażu kolektor ssący i pokrywa zaworów.
kolektor citroen podciśnienie kolektor wydechowy citroen czujnik ciśnienia kolektor citroen
integra strefy klucz pralka electrolux kluczyk subaru
suszarka electrolux suszarka electrolux
Oleo-Mac kosiarka spalinowa – typ smarowania silnika, rozbryzgowe czy ciśnieniowe? HMI BASIC 2 HY – prosty panel operatorski do central VTS VENTUS uPC3/uPC4