Ja to czyszczę taką chemią do karchera (silna zasada), oczywiście coś do skrobania, ale to i tak francowata, brudna robota
Witam Panowie.Wiele było tu wątków na temat piaskowania paneli.Moje kolekotry,które w zeszłym roku uruchomiłem postanowiłem w tym roku wypiaskować.Najpierw były u kolegi,którego maszyna niestety okazała się za słaba.Zdzierało tylko pierwsza wartswe farby.Następnie chciałem dać do wypiaskowania firmie która sie tym zajmuje.I tu dowiedziałem sie że ciężko...
Wrzucę wam kilka fotek z destrukcji V1.13.7F ;-) Przyda się może dla potomnych. Jak zacznę czyścić i składać to porobię więcej. Części w piątek powinny być, jeszcze czekam na wycenę uszczelek lepszej jakości, muszę znaleźć dwa nowe zawory na pierwszy stopień i skompletować nowe śruby, chyba nierdzewne. Jeszcze sobie ubzdurałem dorwać zbiornik Komnino...
Cześć! Ogólnie to wszelkie problemy z 1,4 i 1,6 VTi wynikają z 1. wady fabrycznej (wszystkie pozostałe to w większości ciąg przyczynowo-skutkowy wynikający z tej 1. wady) - mianowicie pierścieni olejowych tłoków. Po jakich 20.-30. tysiącach kilometrów, pierścienie te zaczynają "przepuszczać" olej, ten trafia do komory spalania i robi 2. główne rzeczy...
Pewnie chodzi o kolektor ssący , i co tam chcesz czyścić bez demontażu??
Na pewno torxy nasadowe. Odkręcasz przewody paliwowe od wtrysków i pompy. Pod pokrywą kolektora masz nakrętki trzymające kolektor 13 tylko trzeba je odkopać nie wiem jak u ciebie. Nie radzę czyścić kolektora na silniku można sobie narobić roboty i kłopotów. Klapki można wywalić i zdejmujesz cięgno z siłownika lub zaślepiasz przewód podciśnienia i wywalasz...
U mnie teraz siłownik klapek jest wysunięty na stałe i jest ok. Zatkany kolektor ma wpływ na pracę silnika. Niestety przekonałem się o tym na własnej skórze . Kiedy kolektor był niewyczyszczony, to silnik mi w górach nawet zgasł i na postoju nie mógł się wkręcić ponad 2000, nie pracował na wszystkich cylindrach efekt trabanta. Po czyszczeniu śmiało...
To dzwoń i pytaj, bo "józek w stodole" zrobi za 200 a legalny i dobry warsztat musi coś zarobić.
Odłączyłem na noc akumulator. Po podłączeniu silnik odpalił bez trzymania pedału gazu. Obroty blisko 1000. Pogazowałem, zszedł na 900 i trzymał. Wyłączyłem silnik, ponowne uruchomienie i problem wrócił. Dodatkowo przy schodzeniu z obrotów, słychać w silniku delikatny wystrzał paliwa. Mam też wrażenie, że kolektor wylotu spalin jest nieszczelny. Czy...
Miałem takie przypadki, ostatnio klient sam próbował czyścić przepustnice i nie zauważył że uwalił wąż plasikowy, który łączy kolektor ssący z przewietrzaniem skrzyni korbowej. Z reguły nieszczelności na wężach. Pozdrawiam
Witam, Kolego Sstalone. Szczerze mówiąc to postanowiłem zabawić sie w eksperyment. Jak wiemy miedz w stanie stałym ma prawie 700 razy większą przedwodnośc cieplna niż woda( w temp. pokojowej). Wydaje mi się, że po zmieszaniu takiego przewodnika w odpowiedniej wielkości z wodą po prostu uzyskamy coś bardziej efektywnego od glikolu czy czystej wody....
Wtryskiwacze masz zapieczone poprostu, bo za rzadko na benie jeżdziłeś, co jakiś czas trzeba wyjeżdzić bak benzyny i się odpieką poprostu to dwa, bo po pierwsze to pewnie krokowy, i dlatego na benzynie ci faluje na niskich, wyczyść krokusa to bardzo ważne (ktoś pisał "po co czyścić ?"skoro na gazie ok, ale ten ktoś nie wiedział że on na lpg jest emulowany...
Ja mam wentylator 120mm/230V, przykręcony na bocznej ścianie. Od wewnątrz umieściłem kolektor i dwiema rurami nadmuchuję na wentylator procesora i na mostek północny podgrzewający procesor od spodu. Otwór wyciąłem przecinakiem, i wygładziłem, aby powietrze nie świstało na krawędziach. Od zewnątrz na ramce drewnianej, o wymiarach bocznej ścianki, umieściłem...
standardowo w tym silniku...sprawdzenie szczelności dolotu-zdejmij i dokładnie obejrzyj rurę łączącą przepływomierz z przepustnicą,sprawdź również rurkę podciśnienia do serwa hamulców,wymiana uszczelek(wszystkich ośmiu)pod kolektorem dolotowym,czyszczenie i adaptacja przepustnicy...do tego cewka,kable,świece...
czyszczenie kolektora ssącego
Zawór EGR podmieniony membrana szczelna, podciśnienia założone dobrze, kolektor czyszczony, podciśnienie jest ok sprawdzane miernikiem, elektrozawory też podmieniane i nic
Jak masz motor wyciągnięty to zrzuć kolektor i czyszczenie mechaniczne plus chemia . Ja używam K2 preparatu do mycia silnika , ale nie ma co się oszukiwać że też zalegający żużel tak łatwo sama chemia bez czyszczenia mechanicznego zejdzie . Ciepła woda, ciśnienie też pomaga
czyściłem zawór EGR chodzi rusza się ani sie nie zacina, ściągałem kolektor i czyściłem kanały egr pod kolektorem i teraz nie szarpie tak mocno jak wczesniej ale jeszcze szarpie podczas jazdy i trochę faluje na obrotach i już nie mam pojęcia co to może być i co sprawdzać, świece nowe po głosie chodzi na wszystkie cylindry
W okolicy przepływomierza powinien być króciec ssący do układu podciśnienia. Tam spróbuj
Dzięki za radę. Miałem okazję podmienić przepływkę, ale właśnie na tani zamiennik i różnicy nie było, dla pewności sprawdzę jeszcze jak będzie się zachowywał z oryginalną. EGR i kolektor czyściłem, więc posprawdzam całą resztę.
Wężyk ma być podpięty pod podciśnienie w kolektorze a czy on będzie podpięty przy przepustnicy czy zaraz przy głowicy to nie ma to znaczenia. Jeżeli był odpięty to regulator nie działał poprawnie - ciśnienie było stałe a powinno zależeć od ciśnienia w kolektorze.
Również mam ten sam błąd i te same objawy Nowe obie sondy, nowe uszczelki przepustnicy i kolektora, przepustnica czyszczona i adaptowana, części wszystkie OE ASO
No tak-kumam.Powietrze,paliwo,skład,.... Punkt zapłonu raczej poprawny,ponieważ to stało sie rartownie i czujnik nie przesunął się.Coś musi być z paliwem,bo na świecy nie ma znaku paliwa a przy kolektorze wylotowym poci sie paliwo !! a może coś innego w tej konfiguracji sprzętowej? I tu może tkwi problem.
dziękuję Właśnie ostatnio czyściłem kolektor i teraz się zastanawiam, czy nie "pozbyć" się EGR.
https://youtu.be/jXfGh_ud5FY
Czyli co roku trzeba czyścić wymiennik i rozbierać caly piec? Dobrze rozumiem? W moim samochodzie diselu, tez sie zaleca czyszczenie kolektora dolotowego, ale nie co przegląd tylko raz 80-150tys. km.
W 308SW miałem podobną sytuację, wężyk od podciśnienia turbo "wypadł" i spaliny leciały przodem. Po drodze czyściłem EGR (który był zadowalająco czysty swoją drogą) i przejrzałem pół auta, bo myślałem, że kolektor się rozszczelnił. Z tego co kojarzę to jeszcze DPF był czyszczony bo był już pełen.
w/g teori regeneruje sie sam. jego zadaniem jest wchlanianie oparow paliwa i nastepnie dostarczanie do kolektora ssacego w celu spalenia, jest on obiety kontrola przez EOBD/OBD2
Czyli czyszczenie przepustnicy, EGR i dodatkowo kolektora powinno rozwiazac problem z brakiem mocy u dolu. Oczywisice przed tym spuszcze nadmiar oleju. Przy okazji odma tez zaliczy czyszczenie.
Co się dzieje że chcesz go czyścić? On jest przykręcony do bloku silnika, jest pod kolektorem ssącym. Widać go jak patrzysz przez kolektor ssący w dół. Od strony sprzęgła widać chyba wężyk który jest do niego podłączony.
Jak wyjąć przepływkę To map sensor, nie przepływka, siedzi na wcisk. Czyszczenie a tym bardziej jakakolwiek regulacja nic nie da, ten czujnik mierzy podciśnienie w kolektorze dolotowym
I co było, panowie? Czyściłam kolektor i musiałam zdjąć szynę CR. Odpowietrzałam na odpiętych kostkach i odkręconych rurkach. Potem rurki zakręciłam, dobiłam ciśnienie i potem wtyczki i pięknie zapalił, ale zgasł po chwili i cisza. Na plaka łapie, ale gaśnie. Mówią, że się zawiesiły wtryski.
29 olać, 35-przeciek powietrza, pewnie uszczelka pomiędzy korpusem a kolektorem, i żadne durne, ale popularne na tym forum czyszczenie silniczka.
Wyczyść odmę A odma jest w kapie zaworowej pod kolektorem ssącym i sobie możecie ją czyścić... Olej w tej puszcze był, jest i będzie. Tyle w temacie.
Wymiana uszczelek pod kolektorem plus czyszczenie i adaptacja przepustnicy-standard w tym silniku.Blad 515 to najczęściej „lewe powietrze”w kolektorze odlotowym
są opinie, że czujnik należy czyścić. Czy możliwe, że zawyża wskazania, bo jest brudny?
W tamtym temacie jednak masz odpowiedź --- Wymontować kolektor dolotowy i sprawdzić kanał EGR wewnątrz kołnierza kolektora dolotowego. ( plus czyszczenie samego EGR -a)
No to bym obstawiał turbinę i jej regenerację. Do tego czyszczenie kolektora z nagaru/ U mnie koszt takiej imprezy sięgnął 900zł.
Witam, Od jakiegoś czasu borykam się z kontrolką Check engine, która pierwotnie świeciła się w związku z uszkodzonym czujnikiem NOX, oraz błędem czujnika położenia wału = po wymianie rozrządu (łańcucha,napinacza,obudowy) przy 95 tys. problem z czujnikiem zniknął, jednak pozostał błąd z noxem (koszt nowego 2 tys. zł) Jednak w związku z dosyć wysokim...
Hej w zafira b 2011 1.7cdti 120 hp pojawia mi się błąd p0400-62. Egr czyszczony, później wymieniony na nowy. Dpf czyszczony chemicznie. Kolektory i układ dolotyowy czyszczony chemicznie i albo wyskakuje błąd, kasuje, jadę i tak w kółko, albo błąd nie wyskakuje ale samochód ma muła strasznego, albo wszystko ok i jedzie normalnie, albo na odczytu widze...
Tak, kolektor czyszczony był ostatnio w czerwcu. Dramatu nie było. Klapy działają - podglądnąłem przez otwór od EGR. Jak na standardy tego silnika to można powiedzieć, że jest tam czysto. Zastanawia mnie czy nie mogą być zapchane kanały dolotowe w samej głowicy...
Kolektor ssacy x2 do demontażu (dolna część i górna ) + czyszczenie kanałów egra ( w kolektorze ) x4 ......
Żartujesz z tym wężem? Oczywiście, że musi być szczelny. Co do kolektora to czyść, jak najbardziej.
Wtryski poszły do sprawdzenia. Zfrezowanie dwóch zapieczonych podkładek wtryskiwaczy. Kontrola pompy bo mam opiłki w baku, ale raczej to opiłki nabyte na stacji benzynowej, bo te pompy ponoć nie opiłkują. Pompa ssąca jest z elementów stalowych a opieki w baku brązowe. Auto chodziło ogólnie, ale ma 400tys więc chciałem trochę przejrzeć. Wymiana uszczelki...
Proszę Was o pomoc gdyż mam dokładnie ten sam problem. Czy poradziłeś sobie z tym problemem do końca ? Wymieniłem ostatnio w 307 to co było do zrobienia: - sonda lamba 2 - spawanie kolektora wydechowego - czyszczenie przepustnicy + kalibracja - wymiana czujnika położenia wału korbowego - wymiana potencjometru gazu w silniku ( używany oryginał ) - nowe...
Wymiana uszczelek przy kolektorze ssącym + czyszczenie przepustnicy i wymiana poduszki pod silnikiem tzw kości pomogło.
Spokojnie bez nerwów jeżeli odpowietrzałeś pompę z poluźnionymi przewodami wysokiego ciśnienia to niestety ale tak tej pompy nie odpowietrzysz. Weź wszystkie przewody wysokiego ciśnienia po dokręcaj dość mocno chyba ok 60nM i wtedy odpowietrz jak już odpowietrzysz to wtedy próba odpalenia. Mi nawet jak powietrze szło z powrotu przy odpowietrzaniu to...
Sonda przed katalizatorem służy do ustalania korekt zasilania, za katalizatorem kontroluje dopalanie w katalizatorze. Wystarczy zapiąć oscyloskop ( lub nawet miernik analogowy) aby sprawdzić czy sonda działa : powinna oscylować napięcie 0 do 0,8 V z częstotliwością od 1 raz na sekundę. Jeśli nie oscyluje lub oscyluje rzadziej to należy ją wymienić bo...
Jak myślicie czy czyszczenie kolektora cos da dobry to pomysł?
Falują obroty Renault Megane 1 1.4 16v 1999rok Witam proszę o pomoc w sprawie falujących obrotów w tym pojedzie rano po całej nocy 2000tys obrotów spadają dopiero po 10 minutach a jak się wyjedzie to zaczynają faowac w granicach od 1000 do 2500 Rzeczy wykienione: Silniczek krokowy Świece Cewki Termostat Czujnik temperatury Czujnik ciśnienia w kolektorze...
czyścić kolektor czyścić kolektor ssać czyścić kolektor ssący
filtr bezpiecznik pralka naprawa panela radia pioneer synchronizacja klucz
konto samsung oprogramowanie pobrania
Światło nie działa po odłączeniu czujnika ruchu - co zrobić? Buczenie w głośnikach wzmacniacza WS432 - diagnoza i rozwiązania