standardowo w tym silniku...sprawdzenie szczelności dolotu-zdejmij i dokładnie obejrzyj rurę łączącą przepływomierz z przepustnicą,sprawdź również rurkę podciśnienia do serwa hamulców,wymiana uszczelek(wszystkich ośmiu)pod kolektorem dolotowym,czyszczenie i adaptacja przepustnicy...do tego cewka,kable,świece...
W tamtym temacie jednak masz odpowiedź --- Wymontować kolektor dolotowy i sprawdzić kanał EGR wewnątrz kołnierza kolektora dolotowego. ( plus czyszczenie samego EGR -a)
:) Co do gazu, mam instalację Icom JTG, bardzo dobra, 10 lat zero awarii, wymiany filtrów, bezobsługowa, do dnia dzisiejszego sprawuje się świetnie. Jedynym jej mankamentem są wtryski, które przeciekają. Problem mi znany od 10 lat od kąd mamy auto, znalazłem rozwiązanie, które jest śmieszne, ale działa. Po skończonej jeździe kijek między pedał gazu,...
W okolicy przepływomierza powinien być króciec ssący do układu podciśnienia. Tam spróbuj
Kolektor dolotowy czyściłeś ? Często bywa tak zawalony, że auto ma problem z oddychaniem. Autko mi na pierwszym biegu pod górkę się cofa nawet po mocniejszym wciśnięciu gazu. Po prostu nie chce wchodzić na obroty. Chcesz powiedzieć, że sprzęgło ci się ślizga ?
Czyli co roku trzeba czyścić wymiennik i rozbierać caly piec? Dobrze rozumiem? W moim samochodzie diselu, tez sie zaleca czyszczenie kolektora dolotowego, ale nie co przegląd tylko raz 80-150tys. km.
Wymień uszczelki (wszystkie) w kolektorze dolotowym plus czyszczenie przepustnicy -to najczęstsze przyczyny nierównej pracy tego silnika
Odgrzeję kotleta... Zafira A 1.8 116KM X18XE1 Taka sama sytuacja u mnie. Po odpaleniu dławi się, szarpie. Jak się odrobinę nagrzeja to lepiej ale też się przydusza, szarpie przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem (wszystko w granicach 1400 - 1800 obrotów). Na trasie powyżej 1800 obrotów idzie super. Błędów nie wyświetla, po podłączeniu pod kompa charakterystyki...
Czyli sprawa sterowania podciśnieniem odpada, zaślepienie też nic nie da bez modyfikacji softu, który jest w pompie wtryskowej PSG16. Zacznij od wyczyszczenia EGRa i kolektora. A czy do wyjęcia EGR-u trzeba demontować znajdującą się nad nim przepustnice ? Czy po wyczyszczeniu EGR-u montuje się go i nie trzeba robić jakiegoś kodowania czy innych czynności...
Może komuś się przyda ta informacja. Stary alternator zregenerowałem z nadzieją że może to coś pomoże. Nowe szczotki, pierścien slizgowy, regulator napięcia, łożyska, uszczelniacz, oring. Falowało nadal chociaż przyznam - mniej. Kolektor dolotowy czyściłem wcześniej mechanicznie po odkręceniu EGR. Tyle ile mogłem z nadzieją że w środku jest czysto....
1. po wyczyszczeniu przepustnicy nalezy ja zaadaptowac na komputerze diagnostycznym 2. swiece do gdi tylko platynowe 3. spalanie na poziomie 10 litrow to norma, gdi mial byc z zalozenia silnikiem superoszczednym co jest bujda na resorach 4.obowiazkowo czyszczenie zaworu ERG 5.czyszczenie kolektora dolotowego (jak czyscilem swoj to bylo chyba ze 3 mm...
Falują obroty Renault Megane 1 1.4 16v 1999rok Witam proszę o pomoc w sprawie falujących obrotów w tym pojedzie rano po całej nocy 2000tys obrotów spadają dopiero po 10 minutach a jak się wyjedzie to zaczynają faowac w granicach od 1000 do 2500 Rzeczy wykienione: Silniczek krokowy Świece Cewki Termostat Czujnik temperatury Czujnik ciśnienia w kolektorze...
Wtryski poszły do sprawdzenia. Zfrezowanie dwóch zapieczonych podkładek wtryskiwaczy. Kontrola pompy bo mam opiłki w baku, ale raczej to opiłki nabyte na stacji benzynowej, bo te pompy ponoć nie opiłkują. Pompa ssąca jest z elementów stalowych a opieki w baku brązowe. Auto chodziło ogólnie, ale ma 400tys więc chciałem trochę przejrzeć. Wymiana uszczelki...
Spray do czyszczenia kominków dobrze rozpuszcza nagar. Przy okazji warto jeszcze kolektor dolotowy wypalić.
A kiedy ostatnio czyszczony był kolektor dolotowy....
Witam ponownie po miesiącu. Więc zaczynamy od sprawdzenia kodów diagnostycznych i parametrów podstawowych na postoju i podczas testu drogowego, jeżeli są zapisane kody usterek to trzeba je usunąć jak i również ich przyczyny. Jeżeli nie ma żadnych kodów i parametry wydają się być w normie to wykręcamy zawór EGR, który będzie zapieczony w kolektorze dolotowym...
Właśnie wymieniam turbo w takim samochodzie, regenerowane w Intercarsie 1800zł + uszczelki, nakrętki etc. Wczoraj samo czyszczenie kolektora dolotowego i EGR z klapą gaszącą zajęło mi 2h pomimo tego że całą noc moczyły się w roztworze dimera
Witam jak w temacie mam problem z takim pojazdem jak mazda 3 z roku 2005 z silnikiem 1.6 HDI PSA .Auto ma brak mocy i wyrzuca cały czas błędy p2458, p2584 ,p042f,p0405 dokładny opis w załączniku .Do tej pory wykonałem: -czyszczenie kolektora i przewodów dolotowych -czyszczenie chłodnicy spalin i przewodu EGR -nowy EGR (zamienik) auto na nim ciężko odpalało...
Zacznij bez kosztowego czyszczenia czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (Map sensor)
Wczoraj odkręciłem kolektor dolotowy i go czyściłem bo był strasznie zawalony taką smołą.Przy okazji wyczyściłem intercooler.Muszę oddać auto do mechanika bo jeden wtrysk jest zapieczony i trzeba go maszynowo wyciągnąć,gdyby nie to to zdjąłbym pokrywę i zobaczyłbym w jakim stanie jest łańcuch.Bo nie wiem czy ta praca na ciepłym silniku i tylko pod obciążeniem...
Zasyfiony EGR i kolektor dolotowy do czyszczenia. Aż się zdziwisz jak mało światła będzie w kanałach.
Odkopię troszkę temat, czy dmuchanie z wlewu oleju to spory powód do niepokoju? auto to Megane 1 1.4 16V silnik K4J, mechanik czyścił kolektor dolotowy i mówi, że był bardzo zabrudzony olejem, rzucił hasło, że silnika ma spore przedmuchy i faktycznie dmucha powietrze zarówno z wlewu oleju jak i z bagnetu. Ale gdzieś czytałem, że to normalne zjawisko,...
Przyczyną moze być"lewe" powietrze-wymiana uszczelek kolektora dolotowego(ośmiu) Brudna przepustnica-czyszczenie i adaptacja,sonda lambda i przepływomierz Zczytaj i podaj błędy z ECU
Sprwadź wężyk idący od serwa do kolektora dolotowego, czy nie ciągnie lewego powietrza, nie czyściłeś przypadkiem przepustnicy?
podaj mu do kolektora dolotowego trochę rodka do czyszczenia kokpitów. Zamiast samostartu. Zobaczysz czy zagada.
Może też się przydać szczotka do mycia butelek. Ja ostatnio rure od odmy (stalową) palnikiem gazowym czyściłem ^^
Sprawdź dokładnie szczelność wszystkich wężyków podciśnienia, jeśli ok to pewnie przepływka oszukuje i trzeba ją wymienić. Tylko Bosch. Dodano po 1 A i jeszcze obowiązkowo czyszczenie kolektora dolotowego.
Witam, mam problem z Golfem IV 1.6 SR APF. A mianowicie, podczas uruchomienia silnika mocno falują obroty, tak około 3 razy wzrosną, po czym spadną. I problem mam taki, że na biegu jałowym nie mogę utrzymać obrotów między 2 a 3 tys., a jest mi to potrzebne, żeby przejść emisję spalin w Niemczech. Auto służy na dojazdy do pracy. Sprawdziłem już chyba...
turbo ok elektrozawory ok, pozostał czujnik cisnieniam pompa vacum i gruszka od turbo. Przyglądałem się gruszce i chodzi, ale nie sprawdzałem czy chodzi w pełnym zakresie a ponoć to wazne. dwa pompa vacum zasysa jednak nie sprawdzałem ile bar poniewaz nie posiadam vacunometra. Zauwazyłem że przy odłączonych klapach wirowych i przy zaslepieniu egrm pod...
Kolektor dolotowy cały do wymontu i czyszczenia zawalony nagarem
Witam Mam ten sam problem, na zimnym silniku trzęsie, po jednej minucie jak pmpa powietrza wtórnego wyłączy się zaczynaja sie problemy, dodtanie gazu powoduje zalewanie sie silnika (czasem az zgaśnięcie), gość mi sprawdzał na kompie ze mam za bogata mieszanke na zimnym silniku, swiece są czarne (za bogata mieszanka). Coś jak na tym filmiku : https://www.youtube.com/watch?v=vJv8d5ro...
Dziękuje za pomoc. Jeszcze pytanko. Siłownik klap zawirowań też może być przyczyną takiego mulenia? Jeśli tak to co zrobić, żeby wyeliminować podejrzenia? W sobote wezme sie za czyszczenie kolektora dolotowego, przynajmniej ściągne pokrywe i wyczyszcze. Spod EGR jest taki nalot na przewodzie mimo, że jest wyczyszczony jak na zdjęciu i na rurze tuż przed...
- siedzi w kolektorze dolotowym - przepływa przez niego czyściutkie powietrze o temp. nie przekraczającej 50 st C Widziałeś kiedyś kolektor dolotowy od środka w aucie z egr? - płynie przez niego czysta etylina, która sama w sobie ma właściwości czyszczące i chłodzące jednocześnie. Jest tak samo czysta jak woda w klozecie ;) Wewnątrz występują elementy...
Miałem kiedyś w Kadecie silnik C16NZ i zawór recyrkulacji spalin był, ale nie sterowany elektrycznie tylko pneumatycznie (podciśnieniem z kolektora dolotowego). Był zamontowany na kolektorze dolotowym. Jego złe działanie raczej nie powinno zapalać pomarańczowej lampki silnika (Check).
Sprawdź czy przepustnica kolektor dolotowy nie dostaje gdzieś lewego powietrza.Przepustnica była czyszczona jeżeli tak to trzeba zrobić adaptacje.Przewody podciśnieniowe sprawdź czy są całe czy nie spadły (odczepił się jakiś).Równie dobrze może pompka paliwa nie domagać.
strzykawka nie zdała testu ,podobnie jak sprawdzenie turbiny w warsztacie auto wróciło po 2 tyg.od mechanika Najważniejsze że naprawione: Sprawdzono, wyczyszczono i policzono za : - sprawdzenie i czyszczenie geometrii turbiny ( nie była potrzebna regeneracja), - czyszczenie rurki spływu oleju, - czyszczenie kolektora dolotowego - ok. 0,5 cm nagaru było,...
ale gdzie on jest ? tutaj zaraz przy przepustnicy czy ten w kolektorze dolotowym ??
tu znalazłem taki filmik z takim czyszczeniem kolektora dolotowego https://www.youtube.com/watch?v=y1M2a-P_... Tylko zastanawia mnie czy komputer nie załapie błędów i czy nie wyskoczy kontrolka na liczniku, przy takim sposobie czyszczenie bezpośrednio w filtr.???
Ja bym się zajął czujnikiem podciśnienia w kolektorze dolotowym. Acha, i obalając ogólnoelektrodowy mit nie trzeba na ta usterkę czyścić krokowca.
Standard w tym silniku-wymiana uszczelek kolektora dolotowego plus sprawdzenie szczelności całego dolotu.Do tego jak pisze kolega czyszczenie i adaptacja przepustnicy.Auto z lpg?
Z reguły zasyfiony egr to także zasyfiony kolektor dolotowy i jemu też przydałoby się czyszczenie. Nie masz możliwości gdzieś porządnie przegonić auta? Może udałoby się to przedmuchać - u mnie w Vectra B 2.0 DTI pomogło z tym że ja je mocno przegazowałem na postoju...walnęła czarna chmura sadzy z wydechu i problem ustąpił.
Podaj mu w kolektor dolotowy "PLACK" do czyszczenia kokpitu, działa lepiej i łagodniej niż autostarter. Dodano po 1 Powinien zapalić, używaj tego z umiarem, nie daj silnikowi się kręcić za wysoko. Krótkie małe psiknięcia, aż zacznie sam pracować.
Wtryski j/w , zawór wydatku paliwa to dwa , EGR , kolektor dolotowy-chłodnica spalin jeżeli na wyposażeniu- do czyszczenia.
Witam. Posiadam Opla Astrę z silnikiem 1,6 Z16XE1 w którym zamontowana jest instalacja gazowa. Samochód posiada kolektor dolotowy z tworzywa, wyposażony w system twinport. Przy okazji czyszczenia kanałów recylkulacji spalin zdemontowałem kolektor dolotowy i okazało się, że gazownik podczas montażu instalacji wkręcił dwie wkrętki gazowe w kanały kolektora...
Termostat działa prawidłowo? Jak tak to nieszczelność w układzie dolotowym (między turbiną a kolektorem ssącym). Jak czyściłeś EGR to należy wyczyścić cały dolot. Sprawdź czy nie ma przedmuchów pod wtryskiwaczami lub świecami żarowymi. Pozdrawiam.
Po mojemu coś wleciało w dolot. Albo przytrzymało zawór w prowadnicy. Widziałem podobny cyrk w V. B. 2.0 DTL po czyszczeniu kolektora dolotowego,piernik wie co to było, nakrętka, kawałek szmaty podszedł pod zawór?
Czujnik temp silnika, temp powietrza w kolektorze dolotowym
W Megane II uszkodzony elektrycznie EGR wywala błąd na desce. Skoro czyściłeś EGR to należało też wyczyścić intercooler i kolektor dolotowy. Konieczna diagnoza Clipem.
Zrobiłem jak pisałeś czyli zatkalem wężyk do siłownika klap. Niestety nic to nie dało. Rozmawiałem z poprzednim właścicielem, który miał to auto od 2003 roku do 2018, czyli 15lat. Nigdy do kolektora dolotowego nie było zaglądanie, a objaw braku mocy do 2000 obr/min wystąpił już parę ładnych lat temu. Toteż czeka mnie czyszczenie kolektora.
Posiadam samochó renault megane z 1999 roku 1.6 16V Ma przejechane 108 tyś i niedawno robiłem duży przegląd czyli paski oleje płyn hamulcowy pompa płyn chłodniczy i wymieniłem termostat świece, filtr paliwa i powietrza. Tuż przed wymianą zauważyłem że samochód gdy jest zimny i dodam gazu to nie chce mi schodzić z obrotów np przyspieszam potem daje na...
Witam, trzeba sprawdzic - czy gaznik 'siedzi ciasno' na kolektorze ssacym, czy nie ma moze przypadkiem tzw. 'dychy luzu' - bo wtedy po prostu klekocze / wpada w drgania rezonansowe na tym kolektorze na wyzszych obrotach silnika i zawor paliwa wewnatrz komory plywakowej nie utrzymuje szczelnosci - silnik sie zalewa... Trzeba sprobowac poruszac calym...
Dzisiaj, po długiej rozmowie z fachowcem, zorientowałem się, że problem może się znajdować w kolektorze dolotowym. Mapsensor po każdorazowym wyjęciu jest zabrudzony nagarem. Teraz pytanie, czy silnik się kończy, czy uszkodzona turbina tak bryznęła olejem, że syf siedzi cały czas w kolektorze. Mechanik wymieniający turbinę przybił się, że nie czyścił...
Wystarczy przeczyscic, kiedyś na warsztacie wlewaliśmy do wydechu trochę benzyny (ok 200 ml) podpaliliśmy i dmuchalismy sprężarką do środka to ponad godzinę się palił, ostatnio czyscilem tak kolektor dolotowy, jedyny minus tej metody to taki że po wypaleniu osad zostaje ale łatwo się odrywa
a może problem tkwi w czujniku temperatury zasysanego powietrza i mapsensorze ( 2 czujniki w jednej obudowie zamontowane na kolektorze dolotowym) kiedyś w czasie czyszczenia za bardzo rozszerzyłem styk damski ( wtyczka) i własnie Fela nie miała siły jechac
(at)diodabg masz rację, wystarczy że komuś padła sonda i została zgaszona w sofcie i już korekty mieszanki nie są wprowadzane. Robiłem takiego peżota 1.6 turbo benzyne. Chłopaki mechanicznie zrobili wszystko, nowy katalizator, czyszczenie kolektora dolotowego, cuda na kiju. Nadal 5x przekroczone co2 i z przeglądu wyganiali. Po wgraniu ORI pliku, co2...
Witam. W czerwcu 2020r. Czyściłem kierownice turbosprężarki. W załączniku wrzucam zdjęcia z logów dynamicznych z czerwca. Na tych ustawieniach auto jeździło bez problemu do teraz. Od tygodnia czasu auto najczęściej na 3 biegu i powyżej 3000 obrotów wchodzi w tryb awaryjny. Znany wszystkim NOTLAUF. Vag wyświetla błąd 17965. Czy jest możliwe ze ponownie...
Turbo to chyba jeszcze można sprawdzić przy jeździe na wykresie. U mnie jest za duże o 75 ale to może czujnik tak jak piszesz albo może sam program przekłamuje. Może te 75 jest w granicy tolerancji. Ja tylko regulowałem pozycję zderzaka. Nie widziałem tam oryginalnej farby natomiast sztanga fabrycznie zaklejona. EGR masz całkowicie zaślepiony i wywalony...
W tym silniku należy zrobić tak: wymiana świec, przy okazji wymieniamy koniecznie uszczelki na kolektorze dolotowym (takie zielone), jak to nie pomaga to czyścimy przepustnicę. To powinno już pomoc i rozwiązać problem w większość przypadków. Jeśli nie, to możemy wymienić kable, sprawdzić sondę lambda i wymienić cewkę. Ja przy zmianie świec zawsze wymieniam...
Problemu tak na prawdę nie mam, wolę po prostu zapobiegać niż potem naprawiać a pozatym ładna pogoda mnie skłoniła :) Jakiś czas temu czyściłem egr, przepustnicę i z grubsza kolektor dolotowy ( tyle co dało się wyczyścić bez zdejmowania go ;) ) Wczoraj sąsiad posiadacz stilo 1.9 JTD 2002 r. robił to samo powiedział że czyścił też map sensor bo był zawalony...
zawór regulacyjny biegu jałowego znajduje sie w dolnej części kolektora dolotowego,w okolicy rozrusznika.
Czyszczone benzyna extrakcyjną wraz z pinami kompa ju 5 razy.
No, teraz może być, za mała ilość paliwa w mieszance, zły kąt zapłonu, przerwa na przerywaczu, wypalony zawór dolotowy, złe luzy zaworowe. Zacznij od gaźnika, czyszczenie, regulacja, potem zapłon. Jeśli wcześniej to było, obejrzyj przewód od serva i kolektor dolotowy czy nie ssie fałszywego powietrza.
dokładnie gdy ją ruszam to tak sie właśnie dzieje sam nie mam pojęcia co to może być Dodano po 2 czy można jakoś uszczelnić wtryskiwacz w kolektorze dolotowym
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
Widocznie nie jestem na bieżąco... Wiem, że serwisy oferują czyszczenie EGR i dolotu za pomocą dość agresywnej chemii - podaje sie ją do kolektora dolotowego w postaci mgły. Do mnie to powiedzmy przemawia (chociaż czyszczenia mechanicznego nic nie zastąpi lepiej) bo normalnie rozpuszcza syf strasznie przy tym śmierdzi z wydechu - ale wodór??? ... no...
Nie, to nie to. Zapomniałem jeszcze o najważniejszym. Mianowicie o kanałach w kolektorze dolotowym. Robiłem foty przy rozbiórce kolektora, ale po sprzedaniu auta skasowałem je. Potrafią się pięknie zapychać nagarem i to powoduje zamulanie auta. Po czyszczeniu była odczuwalna poprawa.
Pewnie zapchany masz EGR i dlatego kopci, ściągnij wąż dolotu powietrza i popatrz w zawór EGR co tam jest na jego ściankach. Pomaga czyszczenia ale wraz z kolektorem dolotowym.
Witam wszystkich. Posiadam viciaka w v klasie 2000r 2.2cdi 108 638 . Mój problem polega na podciśnieniu. Pare dni temu zabrałem sie za wymiane swiec, filtrów, termostatu, czyściłem egr, kolektor cały dolotowy, wszystko poskładałem i jakoś działa ale muła ma, nie chce sie wkręcić na obroty więcej jak 3tys. Wydaje mi sie że pomyliłem prewody podciśnienia,...
To bardzo czeste uszkodzenie TDI. Przyczyna moze byc przytkany intercooler ojejem ,ktory niestety dostaje sie tam z turbiny. A druga przyczyna to kolektor dolotowy na jego sciankach od wewnatr osadza sie wegiel z olejem co zwerza jego srednice i silnik dostaje za malo powietrza , Widzalem wiele TDI z tym przebiegiem i w kazdym kolektor jest do czyszczenia....
Powiem szczerze że nie wiem za bardzo o jaką "kulkę" tobie chodzi. O zasobnik podciśnienia w komorze silnika? Podpinasz go pod kolektor dolotowy. Co do czyszczenia nagrzewnicy kretem do rur to w sumie zaraz możesz się z nią pożegnać. Nagrzewnica jest aluminiowa, a kret się nie nadaje do instalacji z aluminium! Przeżre ci ją na wylot! Lub nawet jak nie...
Czyszczenie i adaptacja przepustnicy plus wymiana uszczelek kolektora dolotowego(wszystkich ośmiu) w tym silniku to podstawa...Objawy pasują również do uszkodzonego czujnika lambda a dokładnie grzałki Dodano po 4 Nieszczelny kolektor wydechowy może powodować nieprawidłową pracę lambdy która wykrywa tlen w spalinach i zwiększa dawkę paliwa
Odepnij przepływomierz elektryczne zrób loga z grup 11 i 03 jak będzie poprawa to przepływomierz do czyszczenie ale raczej śmietnik. Intercoler drożny ,EGR nie zasyfiony jak i kolektor dolotowy trzeba by tam zajrzeć dla pewności.
Po naprawie turbiny nie jest wskazane dawanie aby eksploatacja samochodu była tak ostra jak piszesz Jeśli rozsypała się turbina to podczas jej wymiany należy wykonać czyszczenie układu dolotowego wraz z kolektorem może w nim być na ściankach dużo nalotu a w chłodnicy powietrza zalegać stary olej jeśli turbina była zregenerowana na chińskich częściach...
Witam, Chciałbym odświeżyć trochę temat związany z EGR (elektroniczny) w silniku 2.0 dti. Mianowicie jakiś miesiąc temu czyściłem kolektory dolotowe wykorzystując sytuację chciałem również przeczyścić EGR niestety jest tak zapieczony że nie da się go wyjąć (macie może na to jakieś sposoby?). Jednak przez otwory w kolektorze trochę go poczyściłem i było...
Turbinę się czyści bo się zasyfia poszukaj trochę i poczytaj. Najpierw sprawdź jak rusza się sztanga w turbinie , czy ma cały zakres ruchu i czy się nie zacina, jest masa filmików na YT gdzie dokładnie to widać. N75 też może być uszkodzony ,ale jeżeli jego wymiana nic nie pomoże to jednak zostanie czyszczenie. Intercooler też się czyści jak również...
w kolektorze dolotowym znajduie sie czujnik sprubuj go przeczyścić u mnie pomogło tylko go nie uszkodż ja czyściłem sprężonym powietrzem
Witam pisze odnośnie mojego problemu z turbina regeneracja jej usuneła problem z braniem oleju i czarnym dymieniem. Sama regeneracja nie kosztowała mnie tyle ile myslałem bo tylko 700 zł. Jeszcze robocizna czyli czyszczenie interculera,kolektora ssącego kanałów dolotowych,miski olejowej i wymiana oleju z filtrem w silniku, łącznie 1200 zł. A myslałem...
sprawdż kolektor dolotowy czy nie jest zabrudzony sadzami w tym celu wykręć zawór ERG znajduje się na środku kolektora przez otwór zobaczysz jak wygląda kolektor od środka Mialem to samo i czyszczenie pomoglo
Silnik to zapewne AKL...Na początek uszczelki kolektora dolotowego do wymiany-wszystkie osiem.Przepustnica do czyszczenia i adaptacji.Sprawdz rurkę podcisnienia do serwa hamulców -lubi pękać.Cewka,kable wn w jakim stanie?
łapie lewe powietrze,sprawdź wszystkie przewody w kolektorze dolotowym
Silnik krokowy wymieniłem na nowy zawory też ustawiałem. Nie bardzo rozumie o co chodzi z tymi stykami ja posiadam taki silnik krokowy podam linka http://allegro.pl/silnik-krokowy-renault... A ustawienia gazu są dobrze może coś trzeba przestawić? Za zainteresowanie wielkie dzięki. Dodano po 3 Dodam że ostatnio...
Mam dokładnie ten sam problem w Volvo v50 1.6d. Masz FAP ? Udało się rozwiązać ten problem ? W ramach walki z problemem zrobiłem: - nowy n75 - nowy EGR - wymiana przepływomierza na inny używany trochę młodszy (moje auto jest z 2010 a przepływomierz z 2012) - wymiana wszystkich opasek na dolocie na nowe - wymiana przepustnic w dolocie - czyszczenie chłodnicy...
Witam niedawno miałem podobny problem w passacie tdi jak sie okazało zawór ERG był całkowicie zatkany a nawet zaklejony po dokładnym czyszczeniu zaworu i całego kolektora dolotowego wymiana wężyków od rury co wchodzi do kolektora znaczna poprawa .
Na poczatek znajdz dobrego elektryka i niech przebada alternator jak masz mozliwosc zaloz inny akumuator pojezdzisz i zobaczysz czy jest zmiana co do bledu P0234 tj przealdowanie turbiny i dlatego odcina ci ja po przekroczeniu 3000 tys.obrotow tutaj przyczyn moze byc kilka zmierz podcisnienie,jesli bedzie dobre to pompa vaku ok, czujnik doladownia podcisnienia...
A jak potem piegi zmywasz? Na myjnię automatyczną kabrioletem jedziesz? Piegi z siebie? Peleryna i przyłbica załatwiały sprawę. Zdemontowane pokrywy od alternatorów, rozruszników, inne niewielkie elementy... By nie uciekały, to zaczepiałem o wystający z deski gwóźdź, a samą deskę jakoś dociskałem do podłoża. Przeczyścić, odwrócić, przeczyścić. Efekt...
Cześć, Mam taki problem: Skoda 1,9TDI BXE słabo ciągnie. Objaw mniej więcej taki że z każdych świateł przyspieszam ostatni, mimo ciśnięcia auta. Przyspieszenie ze 100kmh na 140kmh zajmuje ponad minutę i przypomina wyścigi przeładowanym iveco. Auto jest z 2010 roku, a ja je mam od 2014 roku więc znam je dość dobrze. Kupione jako poleasingówka w PL. Po...
Witam po małej przerwie, tak wiec... przyszedł mi zawór N75 ( poprzednio zaślepiłem EGR ktory okazal się nie całkiem zaślepiony) , czym prędzej popędziłem aby go zamontować, zaryzykowałem i zrobiłem test przed clipem, kto biednemu zabroni bogato żyć... odpalam ruszam i .... muł oraz kłęby dymu. jednak po przejchaniu ok 200 m juz nieco lepiej i tak kawałek...
Wyczyścił Pan układ dolotowy wymienił filtr powietrza? Być może wyrzuca resztki z kolektora wydechowego..?? dlatego przed montażem nowej czyści czyści sie wszystko.
Więc tak: kupiłem dziś przewody ciśnieniowe o odpowiednich średnicach i obejmki aby je pościskać tam gdzie trzeba (grosze, sprzedają na metry w sklepach) i wymienię wszystkie które dochodzą do zaworów N75 i sterowania EGR. Silnik mam 110KM. Jest TDI z czerwoną literką "I". Bynajmniej jest 110 w dowodzie no i czuję, i po jeździe czuć te 110 generalnie....
jak by miał komuś doradzać tuning to tak: krok pierwszy - tania optymalizacja fabryki: - dobre świece - polecam NGK - stożek z wlotem w komorze zderzaka, albo gdziekolwiek gdzie zassie czyste i zimne powietrze - porządne elementy zapłonu (cewka, kable, kopułka - kondensator!!) - czyszczenie dolotu, przepustnicy i kolektora dolotowego - maksymalne odchudzenie...
o którym zaworze mówisz? przepustnica była czyszczona, wszystkie zaworki przewody były sprawdzane, jedynie gdzie by mógł łapać lewe powietrze to na połączeniu kolektora dolotowego z głowicą bo tam nie ma dojścia żeby sprawdzić,acz kolektor nie był ruszany więc tego miejsca bym się nie czepiał.
Będę wdzięczny jak wrzucisz jakieś zdjęcie tej klapy, przepustnicy lub jakiś schemat bo jak czyściłem egr to nic takiego nie widziałem Od przepływki idzie rura do turbiny, z niej do intercoolera i do kolektora dolotowego.
Bardzo proste,z tego samego powodu przez który auta na doładowaniu maja chłodnice powietrza. Tu jest właśnie przewaga silnika z wtryskiem nad silnikem gaźnikmowym.,który nie uswzględznia zmian temperatury. Ecu mierząc temperaturę i przepływ powietrza lub ciśnienie w kolektorze ,wie dokładnie ile ono waży. W zażności od tego dolewa odpowiednio paliwa....
przepustnica umyta na błysk, krokowy i gniazdo - błysk cały dolot -lustereczko - ogólnie to było zasyfione aż dziwne, niestety w samym kolektorze dolotowym nie doczyściłem bo zbyt dużo do rozbierania jutro dam znać jak założę nową przepływkę.
Czujnik ciśnienia już czyściłem ale z powodu wyskakującego błędu (przeładowanie). Co do przepływki to przepraszam ale nie jestem zbyt obeznany w tej dziedzinie i nie wiem nawet gdzie szukać. Z przodu, przy wylocie z obudowy filtra powietrza. Jeśli miałeś problem z przeładowaniem, to pewnie nie działa zmienna geometria albo zupełnie zatkane sadzą kanały...
Witam. Posiadam od około roku Audi A3 8l 1.6 z 2002 roku. Od kilku tygodni zauważyłem że żre mi olej jak głupia . 2 tygodnie temu dolałem pół litra i ostatnio musiałem dolać prawie podobną ilość. Najlepsze że nie wiem czym był zalany wcześniej , nikt nie wiedział , karteczek też nie bylo. Dla bezpieczeństwa zalałem castrolem 10w40. Sprawdzane było cisnienie...
Sprawa ma się następująco. Maszyna padła podczas jazdy w mieście normalnej eksploatacji z dnia na dzień i podejrzenie od razu padło na turbinę więc została wymieniona a mechanik który to robił doradził abym założył sobie od 110 konnego bo taka sama i mocniejsza podobno wię poszedłem tym śladem. Niestety po wymianie efekt ten sam. Drugi spec postanowił...
kup samostart lub do czyszczenia hamulcow i wtrysnij do kolektora dolotowego ale nie na przeplywomierz bo go zniszczysz jesli zapali a drugi raz znowu nie wtryski do sprawdzenia w jakims autoryzowanym boschu malo firm ma sprzet do tego i to na poczatek opowiedz wiecej o kotrolkach na zegarach przed usterka to wazne
Jak do tego kopci sprawdź rurkę między kolektorem dolotowym a czujnikiem ciśnienia bezwzględnego.
zapewne łapie gdzieś lewe powietrze...uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany jeżeli nie były ruszane warto tez sprawdzić rurkę podciśnienia idąca do serwa-lubi pękać do tego standardowo czyszczenie i adaptacja przepustnicy....zacznij od odpięcia wtyczki czujnika ciśnienia w układzie wspomagania kierownicy-uszkodzony powoduje również nierówną...
czyścić kolektor dolotowy kolektor dolotowy nieszczelny kolektor dolotowy
przesunięcie liniowe klimatyzacja drgać bosch agregat prądotwórczy
klapka lodówka samsung ładowanie akumulatora rowerze
Oleo-Mac 937 – nagrzewanie tłumika, kolor świecy kawowy, regulacja gaźnika Miękki start do spawarki inwertorowej – soft-start, pre-charge, ochrona mostka, PFC, SSR