Rozwiązanie dla potomnych: Czujnik położenia wałka rozrządu (wylotowy): tryb awaryjny, w późniejszym etapie brak możliwości odpalenia na ciepłym silniku. Nieszczelny kolektor dolotowy - brak mocy, przygasanie. Nerwówo i kosztów nie zliczę, najważniejsze ze działa!
Miałeś już wymieniany filtr powietrza? przejedz się bez niego czy będzie tak samo się zachowywał. To wygląda też po trochu jak nieszczelny kolektor dolotowy, ale też to mogą być świece lub coś około zapłonu, może kable przebicia mają, czy też nie przechodzi prąd do czubka świecy (raz przechodzi raz przebicie ma świeca). Sprawdź najpierw połączenia kabli...
Ja miałem takie objawy w moim Golfie 4 i winny był nieszczelny kolektor dolotowy powietrza. Nie twierdzę że tutaj będzie tak samo.
E tam, pewnie kichnęła i ma teraz nieszczelny kolektor dolotowy.
Temat zamknięty, jednak chcę dodać, że udało mi się zlokalizować uszkodzenie. Okazało się że miałem nieszczelny kolektor dolotowy. Przy samej przepustnicy, nie było to widoczne, dopiero przy demontażu widać pęknięcie kolektora przy opasce (łapał lewe powietrze). Pozdrawiam
Możesz mieć problem z recylkulacją spalin, lub nieszczelny kolektor dolotowy, kiedyś z dolotem w golfie IV walczyłem kilka dni aż wpadłem na pomysł żeby wymienić felerne gumki pod plastikowym dolotem.
Skoro sonda jest sprawna (zamiast wymieniać wystarczyło zrobić analizę spalin) to znaczy, że sterownik silnika nie może utrzymać właściwego składu mieszanki. Możliwości jest wiele - ułatwiłoby stwierdzenie czy mieszanka jest uboga czy bogata. Mogą nie pracować wszystkie cylindry (problem z iskrą, wtryskiem, kompresją), może być nieszczelny układ wydechowy...
ja w swoim mam silnik 4.0L V8 northstara....;) co do mojego problemu na razie sie wstrzymalem z ustawianiem instalacji, mam nieszczelny kolektor dolotowy, tzn uszczelka pod stad te pewnie problemy, na benzynie rowniez, ale nie bylo to tak widoczne...teraz nie mam czasu pogrzebac, uszczelki bede mial jakos w przyszlym tygodniu wiec moze znajde wkoncu...
Witam. Kolego w tym silniku turbina kręci od {zera} jest możliwość że masz nieszczelny układ dolotowy pomiędzy turbiną a kolektorem, rzadkie węże gumowe ewentualnie opaska na wężu. niby jest doładowanie a go niema. miałem taki przypadek że guma rzadka była i puszczała cisnienie.
P0101 Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem ( masy lub objętość przepływu powietrza obwód zakres/wydajność problem) P0101 to też niezgodność wskazań MAF z TP, czyli przepustnicą. Zerknij na przepustnicę (VSC) i jej czujnik położenia a przede wszystkim na podciśnienia (ten nieruchawy EGR może być wskazówką) Ten błąd daje popalić jednak...
1) Korekta sondy lambda, to nie napięcie na sondzie! Korekta powinna być w miarę stała i oscylować w okolicy 1,00. Ten sterownik nie podaje surowej wartości napięcia na sondzie. 2) Oryginalna sonda to BOSCH, Magneti-Marelli Aftermarket to zamiennik (i to słabej jakości). Masz instalację II generacji, więc powinieneś mieć emulator sondy lambda. Podczas...
Odma w pokrywie zaworów właśnie jest po to aby odprowadzać spaliny, które wydostają się przez nieszczelne zawory. Z reguły są to niewielkie ilości i są wprowadzane do kolektora dolotowego. Jeżeli nieszczelności sa poważne to odma zmienia się w rurę wydechową. Co ty czlowieku pieprzysz. Widziałeś kiedyś silnik spalinowy na oczy?
Fakt, umkło mi. Kiedyś przypadkiem czytałem jakiś post, że przyczyną nierównej pracy silnika było nieszczelne podciśnienie wyprowadzone z kolektora dolotowego jednego z cylindrów.
Sprawdź podciśnienia za kolektorem dolotowym. ostatnio miałem przypadek nieszczelnej zaślepki właśnie za kolektorem ssącym, powodowało niestabilne obroty jałowe i ciągle ubogą mieszankę. jeśli słabo kręci wyczyścić masę lub dołożyć nową od ramy do silnika
Czy po odpięciu wężyka z króćca powinno z niego lecieć paliwo? Nie powinno, wężyk doprowadza podciśnienie do regulatora ciśnienia paliwa który w tym przypadku jest nieszczelny i do wymiany Dodano po 1 Dobrze myślę że to coś potrzebnego do rozruchu na zimnym silniku? Nie, służy do regulacji ciśnienia paliwa
Sprawa rozwiązana. Uszczelka na kolektorze dolotowym była nieszczelna i ulatniały się spaliny. Po jej wymianie wszystko było ok. Do tego okazało się, że sam katalizator również był do wymiany. Dzięki za pomoc i zamykam temat.
Nieszczelny dolot, niedomykający się EGR, zasyfiony kolektor dolotowy, przyczyn jak widzisz wiele.
Sprawdź sprężanie, mankament tych silników wycieranie prowadnic zaworów od mazi zbierającej się w głowicy po stronie dolotu. W większości warsztatów przy nierównej pracy silnika FSI, wypadanie zapłonu, nieszczelny układ dolotowy - wymieniają świece, cewki, uszczelki kolektora i dalej to samo. Zmierz sprężanie - naprawa głowicy , zastanów się na regeneracji...
Witam Przeczytałem wszytskie chyba posty, sprawdziłem prawie wszystko w aucie i nadal nie wiem dlaczego moja omega '95 jest jakby słaba. Ma przejechane 230 tysięcy i mam wrażenie że od początku chodzi tak chodzi. Oczywiście mam gaz, sekwencyjny brc, pali ~11 l LPG, ~10l PB ale mam wrażenie że słabo wkręca się na obroty .... i to od zawsze występujący...
Kolego, a masz może odczyt błędów z diagnostyki? Warto byłoby to sprawdzić, żeby nie szukać po omacku. Jak na mój gust, problem będzie leżał w elektryce, możliwe nawet, że w samej skrzynce bezpieczników. W takim samym aucie, też z instalacją LPG przerabiałem dość podobny problem. Po otwarciu drzwi nie działało oświetlenie wnętrza, VAG wskazywał na sporo...
przez pompe wtryskową leciała ropa do oleju. Jeśli wytłumaczysz, jak i gdzie leciała ropa do oleju przez pompę wtryskową, to wykryłeś usterkę niebieskiego dymienia... Nawiasem mówiąc to nie jest pompa wtryskowa rozdzielaczowa z "klasycznego" diesla, tylko pompa bardzo wysokiego ciśnienia (pwc) w systemie Common Rail . Jeżeli nie jesteś posiadaczem...
Witam. Nieszczelna membrana powoduje zasysanie paliwa go kolektora dolotowego cały czas. Stąd zużycie benzyny. Zamiast wyciągać przekaźnik możesz wyciągnąć bezpiecznik pompy. Pozdrawiam.
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
katalizator A niby co ma katalizator do falowania obrotów? Obowiązkowo sprawdź czy przepustnica nie jest bardzo zabrudzona i adaptacja. Miałem przypadek że przewód połączony z kolektorem dolotowym był nieszczelny (nie pamiętam co to za przewód był, chyba od układu odpowietrzania par paliwa). Zaraz po odpaleniu też falują obroty?
jesli niema podwyższonego zuzycia paliwa to podejrzewałbym jednak zbyt mało powietrza dla silnika. Czyli: turbo, egr, zatkany kolektor dolotowy, zalepiony czujnik cisnienia w kolektorze, nieszczelny dolot: intercooler przewody. Oczywiscie byłoby łatwiej gdyby była jakas diagnostyka komputerowa, Nie chce wykluczac wtrysków, bo ja ich nie badałem, ale...
Moim zdaniem przyczyn moze być 4 1 wypalone gniazda zaworów (konieczna regulacja luzów) Tam są chyba płytki regulacyjne w szklankach 2 Nieszczelny układ dolotowy (pekniety kolektor,obudowa filtra, źle założony filtr,tani filtr czyli nie przepuszcza odpowiedniej ilości powietrza) 3 Padnięty przepływomierz nawet gdy nie wyrzuca błędu potrafi oszukiwać...
No a moze masz nieszczelny dolot i gdzies ci lewe powietrze sie dostaje np. pod kolektorem dolotowym.
witam wegług mnie to może być kilka rzeczy 1 czujnik temperatury od komputera sterującego 2000om chyba przy 20 st.c. 200 om przy 80 st.c. 2 uszkodzona sonda lambda ( raczej powinien zimny palić ) 3 uszkodzona uszczelka ( wkład ) między wtryskiem a kolektorem dolotowym 4 nieszczelny układ dolotowy powietrza 5 jeżeli auto jest na LPG to może reset komputera...
VAG w zeszytach serwisowych podaje, że na biegu jałowym rozgrzanego silnika w moim aucie (1.4 16v MPI) czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP powinien wskazywać wartość między 240 a 420 mbar (norma) Norma jest wartość jak najbliżej zbliżona do 340mBar. Odchyłki w górę, lub w dół, mogą raz wynikać ze specyfikacji samego silnika - kwestia kątów...
wygląda na zbyt małe ciśnienie paliwa. lub nieszczelny dolot. weź plaka na pracujacym silniku pryskaj na kolektor dolotowy, podcisnienia, odme, tam gdzie moze bc nieszczelnosc. Jak zwiekszy obroty, lub zmieni prace silnika to tam jest nieszzelnosc
Uszkodzona sonda lambda może dawać takie objawy albo nieszczelny dolot między przepustnicą a silnikiem. Miałem swojego czasu identyczną sytuację w Polo mojego ojca, u mnie przyczyną była nieszczelność miedzy przepustnicą a kolektorem dolotowym.
960-980 ostatnio jak w garażu go odpalałem to widziałem jak dymi się z pod kolektora dolotowego jest możliwe żeby on był nieszczelny albo dziurawy i to to jest przyczyną? A o ile pamiętam to ciśnienie przy sprężaniu waha się przy falowaniu od 240-450 ok.
17545 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 16490 MAP/czujnik ciśnienia - zakres/możliwości brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY czy te błędy moga byc spowodowane nieszczelnym układem dolotowym??? lub walniętym wężem doprowadzającym do serwa. słychać spod...
Witam, szkoda, że nie napisałeś czy czuć zapach po nocy, czy na uruchomionym silniku. Jeżeli po nocy to jest nieszczelna instalacja. Jeżeli na uruchomionym silniku to zbyt duża dawka paliwa. Jeżeli sprawdzana była szczelność na zgaszonym silniku, to może być nieszczelność między parownikiem, a kolektorem dolotowym.
P0235 to: Awaria obwodu czujnika „A” doładowania turbosprężarki. Jak masz OP-COMa to wejdź sobie w bloki pomiarowe i sprawdź jakie ciśnienie doładowania pokazuje. Jeżeli czujnik doładowania jest uszkodzony, to ECU przyjmuje wartość zastępczą 0.9 bara. Możliwe także, że walnięty jest przepływomierz i komputerowi nie pasują wartości przepływu powietrza...
Trzeba by się przyjrzeć ciśnieniu/podciśnieniu w kolektorze dolotowym. Bo seria błędów jest od tego że ciśnienie w kolektorze nie pasuje sterownikowi silnika do aktualnych obrotów, otwarcia przepustnicy i obciążenia silnika. Wygląda jak dziura w dolocie. Należy pamiętać że lewe powietrze może pochodzić np z nieszczelnego korka wlewu oleju czy bagnetu....
Posiadam samochó renault megane z 1999 roku 1.6 16V Ma przejechane 108 tyś i niedawno robiłem duży przegląd czyli paski oleje płyn hamulcowy pompa płyn chłodniczy i wymieniłem termostat świece, filtr paliwa i powietrza. Tuż przed wymianą zauważyłem że samochód gdy jest zimny i dodam gazu to nie chce mi schodzić z obrotów np przyspieszam potem daje na...
Był nieszczelny (pęknieta była harmonijka gumowa między przeplywką a rurą dolotową) ale już wymieniłem. A może walniety jest czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. To jest silnik po lifcie, który ma już czujnik.
Może coś Ci wleciało do silnika i zablokowało zawór dolotowy. Miałem podobny przypadek palenia na 2 cylindry, gdy montowałem gaz u gazownika. Okazało się, że nie było kompresji na jednym garku (nieszczelny zawór dolotowy), a to powoduje znowu wypychanie miesznki do kolektora i itd. Gazownik przysięgał się że to nie jego wina i mówił że po prostu miał...
Witam. W turbosprężarce jest zawór upustowy west gate,reguluje się za pomocą siłownika pneumatycznego połączonego z kolektorem dolotowym. Możliwe,że zawór jest nieszczelny i puszcza spaliny do wydechu.Sprawdzałem doładowanie na odkręconym wydechu jest tak samo.Bardziej skupił bym się na błędach.Opis z testera mid 128 sid 78 fmi 4, siłownik pompy doprowadzania...
Czyszczenie i adaptacja przepustnicy plus wymiana uszczelek kolektora dolotowego(wszystkich ośmiu) w tym silniku to podstawa...Objawy pasują również do uszkodzonego czujnika lambda a dokładnie grzałki Dodano po 4 Nieszczelny kolektor wydechowy może powodować nieprawidłową pracę lambdy która wykrywa tlen w spalinach i zwiększa dawkę paliwa
Witam, Mam problem ze skuterem chińskiej produkcji Moto-Ventus Prymus II. Zakupiłem go pare dni temu ale od poczatku coś mi przestało nim chodzić. Gdy go odpalam to pochodzi chwilke (z 1 min) i po woli gaśnie. Mysalem ze to moze ten kranik podcisnieniowy nie dostarcza paliwa, wiec kupiłem nowy. Na nowym kraniku ten sam objaw. Gdy odłącze kranik podciśnieniowy...
Czujnik skrzyni i sprzęgła ,gdzie one są w autobusie HHT ??? Moje ostatnie pomysły sprawdzić cisnienie paliwa zasilającego pompę wtryskową może zaworek nieszczelny i przy większych obrotach ,więcej paliwa wraca z pompy do zbiornika i brakuje w pompie ? może oszukuje czujnik doładowania w kolektorze dolotowym co o tym sądzisz ?
W mojej t4 (2,5 tdi) też miałem problem z mocą. Wyczyściłem EGR i kolektor ssący, zero poprawy! Okazało się, że nieszczelny jest układ dolotowy do turbiny. (Puszczał oring, ten na łączeniu węża z turbiną) Po uszczelnieniu auto jedzie jak należy! Ale tak było u mnie! Katalizator sprawdź tak! Odkręć śruby mocujące go do rury od kolektora, odczep go i...
Powodów może być kilka : 1 turbina zużyta mechanicznie 2 nieszczelności w układzie wydechowym 3 nieszczelności w układzie dolotowym 4 nieszczelny intercoouler 5 niedomykający się EGR 6 pęknięty kolektor ssący 7 I takie wesołe rzeczy jak zapchany filtr powietrza 8 Uszkodzony układ sterowania turbiną gruszka wężyki , zawór sterujący 9 Uszkodzona vaku...
Hi, Nie wiem jak u Ciebie, czy można wtryskiwacze przekładać pomiędzy cylindrami ? Jeśli tak to zamień 1 z 3 oraz 2 z 4 i sprawdź czy wypadanie zapłonów się przeniesie za wtryskami. Jeśli możesz, to zrób jeszcze taki test, weź "plaka" i popsikaj nim w okolicach kolektora dolotowego na styku z głowica, jest obroty podskoczą to znaczy ze masz gdzieś nieszczelny...
Byłem w kilku warsztach ale tylko jeden miał VAGA ale nie miał jak mi pokazac logów... wiem ze pod obciazeniem (podczas jazdy) turbina daje wszystko w normie... Druga sprawa jest to ze kupiłem to auto od takiego goscia co nie przekraczał 2,5 tys obr o czym mi mowił i ze kupił to od dziadka w niemczech auto i było tak zamulone ze nie chciało jechać......
Witam. Borykam się z brakiem mocy w m50b20. Na zimnym obroty zbytnio nie falują, chodzi w miarę ok, natomiast na rozgrzanym zaczyna sporo falować potrafi zgasnąć przy puszczeniu gazu, jest strasznie ospały na pedał gazu, obroty wolno się wkręcają. Odpiąłem przepływomierz i trochę lepiej chodził, był troszkę żwawszy. Następnie na odpalonym postanowiłem...
Witam, otoz mam problem z Mercedesem. Nie chce wchodzić na obroty, nie pobiera Adblue w układzie oczyszczania spalin sa aktywne 3 kody: 1) Jakosc Adblue system dozowania. Niedostateczna jakość Adblue 14248 , 2) Błąd grupy sterowania emisją spalin, sterowanie wtryskiwaczem Adblue 14246 , 3) Zbyt wysoka emisja tlenków azotu (przekroczony próg 1) 12971...
No więc ja w moim ADR zwalczylem to szarpanie :-) Odetkalem wszystkie zatkane rurki przy kolektorze dolotowym i wymieniłem te nieszczelne. Szarpanie znikło - moc przybyła :-) Sporo zabawy bylo z pompa podcisnieniową poszlo najwiecej wd-40 :-) ( te dumną nazwę nosi gruba rurka podlaczona przez trojnik do servo hamulcow. Jej cienka ukośna dolna odnóżka...
witam kolego na moje oko nasz gdzieś nieszczelność i ciągnie lewe powietrze posprawdzaj sobie bo sam kiedyś to przerabiałem może nieszczelny anty-wybuch podstawa wtrysku albo jeszcze co innego weź sobie samostart plaka albo zmywacz uniwersalny i spróbuj psykać po kolektorze dolotowym jak obroty w pewnym momencie zaczną się wyrównywać to masz nieszczelność...
Miałem identyczny przypadek - męczyłem się dosyć długo z tym bo nie było kodu błędu. Po pewnym czasie wyskoczył kod 21 - czujnik przepustnicy. Okazało się że po przeczyszczeniu wtyków ( lała się na nie benzyna z nieszczelnego przewodu paliwa) oraz po wyjęciu a równocześnie przeczyszczeniu styków czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym...
Miałem dokładnie to samo w swoim A3. Wymieniłem rure układu dolotowego i IC-ka bo były nieszczelne ale niewiele to dało. Zaślepiłem EGRa a następnie wyciągnąłem kolektor ssący i okazało się że po latach z EGRa nawpadało tyle syfu do kolektora że przelot powietrza zmniejszył się prawie do zera :/ Ja wsadziłem kolektor z ASZta i dokupiłem flanszę pod...
Nie szczelny zawór - odcinający LPG po wyłączeniu zasilania - lub nieszczelne wtryskiwacze W zależności od tego - jaką masz instalacje Gdy gasisz na gazie - ten zbiera sie (przez tą nieszczelność) w kolektorze dolotowym + ewentualnie w wężu dolotowym powietrza Gaz + benzyna , nie są dobrą mieszanką do uruchamiania silnika Gdy gasisz na benzynie - nie...
Kody wtrysków to rodzaj korekty ich charakterystyki. W fabryce nie da się wyprodukować idealnych wtryskiwaczy, więc każdy po wyprodukowaniu jest badany i wyznaczany dla niego jest kod korekcyjny. Po założeniu takiego wtrysku wystarczy wprowadzić jego kod do ECU i ono już wie jak ma skorygować swoje mapy, żeby dopasować je do charakterystyki tego wtryskiwacza....
W Multec-u obiążenie jest mierzone nie przez przepływomierz a przez MAP sensor. Sprawdziłbym w pierwszej kolejności szczelność układu dolotowego. Jeżeli dobrze kojarzę, to w tym silniku kolektor dolotowy jest połączony z korpusem przepustnicy krótkim ok. 2cm odcinkiem plastikowej lub gumowej "rury", które to połączenie często z upływem czasu stawało...
Kolega Jaworaa najpierw poczyta o silnikach, potem będzie się brał za naprawę. Jakim cudem ciśnienie z kolektora dolotowego ma dostawać się do skrzyni korbowej? (jedyny element łączący te dwa obszary, to występujący w niektórych silnikach zawór odmy, jeśli jest uszkodzony- podczas ostrej jazdy fontanna oleju z każdego możliwego miejsca) Jak już masz...
A ja mam renault megane z 1999 roku 1.6 16V Ma przejechane 108 tyś i niedawno robiłem duży przegląd czyli paski oleje płyn hamulcowy pompa płyn chłodniczy i wymieniłem termostat świece, filtr paliwa i powietrza. Tuż przed wymianą zauważyłem że samochód gdy jest zimny i dodam gazu to nie chce mi schodzić z obrotów np przyspieszam potem daje na luz i...
Sprawdź szczelność kolektora ssącego i układu dolotowego, może są jakieś pęknięcia które powiększają się po nagrzaniu, ja sprawdzałem tak - odłączyłem rurę dolotową od filtra powietrza i na wolnych obrotach powoli zatykam rurę ręką po całkowitym zatkaniu silnik powinien się dusić a nawet zgasnąć jesli układ jest szczelny jeśli nie na pewno masz nieszczelny...
Witam. Znajduje się on pod kolektorem dolotowym. Jest przykręcony do bloku. To walec o długości około 5cm zakończony gniazdem. Ten zawór jest przez wielu niesłusznie nazywany silnikiem krokowym. Jest on odpowiedzialny za wolne obroty biegu jałowego. Zepsuty jest wtedy gdy po szybkim przyspieszeniu i puszczeniu gazu auto gaśnie. Za duże obroty pojawią...
Rury dolotowe sprawdź Od turbinki, poprzez chłodnicę intercoolera do kolektora ssącego. Dźwięk który słyszałeś (puknięcie) mógł wywołać rozrywający lub spadający wąż. Faktycznie hałas po dodaniu gazu może być spowodowany nieszczelnym układem doładowania. Oby na tym się skończyło.
Dane samochodu: Skoda Octavia II Combi 1Z5 RS Motor: 2.0 FSI 147kw 200km Kod silnika na podstawie VIN: BWA Przebieg: 260tyś Instalacja LPG - BRAK Witam wszystkich, mam problem z moim autem i poszukuję jakiejś wskazówki lub kroków, które mogę podjąć w celu wyeliminowania błędu. Samochód przy odpaleniu na zimnym silniku, trzyma przez 10-15 sekund obroty...
Witam Mam problem z Scenic 2000r 2.0 16V - silnik trochę szarpie na wolnych i wydaje odgłos jak by cos bulgotało - wstępnie sprawdziłem szczelność kolektora dolotowego zatykając otwór tuż przed filtrem ręka nawet specjalnie ssanie powietrza na ręce nie czuć. I tu moje pytanie - czy na kolektorze od tylu czy może z boku jest jakąś rurka - odma albo cos...
Wyglada na to ze w ukladzie dolotowym jest cos nieszczelne, sprawdz wszystkie rurki i rureczki. Witam. W całym układzie są 4 węże ciśnieniowe. Wszystkie wchodzą do obudowy filtru powietrza. Przy czym dwa idą do kolektora ssącego, jeden do komputeraz oraz jeden połączony jest do wlotu do filtru powietrza.
Mogę już chyba napisać dalszy wątek w temacie, bo rozwiązaliśmy problem. Pomógł mi w tym zainstalowany dodatkowy wskaźnik powietrza doładowanego (turbiny). Auto sprawiało wrażenie ociężałego ponieważ.... miał fabryczny feler - miał nieszczelny układ dolotowy interkolera. Otóż auto przy każdej zmianie biegów hamowało, zwalniało. Wskaźnik turbiny np:...
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS 15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu...
Za ten błąd odpowiada uszkodzony EGR, który się otwiera, kiedy nie potrzeba (czyli, kiedy stoimy w miejscu, albo mamy lekko wciśnięty pedał gazu) . W dużej mierze syf w kolektorze dolotowym, brudny MAPsensor i ewentualnie zawór sterowania turbiną. Mi się tego nie chce robić, bo to za dużo roboty, a wóz mi jest potrzebny, kiedyś to zrobię. Sprawdziłeś...
Witam.Skoro kalibracja zakończona pomyślnie,to według mnie przyczyna tkwi gdzie indziej.Miałem podobny problem zaraz po założeniu gazu,na benzynie wszystko było w porządku a na gazie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zaświecał się check.Jako że gaz na gwarancji paowie skasowali check i poradzili wymianę świec.W domu wyczyściłem świece i uznałem...
Witam Mam takiego golfa IV 1.6 16V AUS na warsztacie, który już był wcześniej przez kogoś grzebany. Poprzedni mechanik wymienił sondę szerokopasmową, bo tak mu wskazywał komputer, po wymianie nadal pojawia się błąd 17589 "przerwa w obwodzie napięcia referencyjnego" I teraz 2 rzeczy które mnie nie pokoją: - Sonda widać że nowa, ale ma pogiętą obudowę,...
- na benz świeci mi kontrolka check oraz jak wdepne mu gaz do końca to przyspiesza by zaraz jakby zahamować i znowu łapie prędkość i dalej robi tak jakby brakowało paliwa Sposób podłączenia emulatora sondy λ jest przyczyną zapalania się kontrolki check. Przyczyną dławienia nie jest prawdopodobnie (tak można wnioskować z podłączenia inst. widocznego...
W moim przypadku nie pomogły mapy, wymiana świec, czyszczenie przepustnicy. Poza tym, mechanik psikał łatwopalnym sprayem we wszystkie miejsca, z których potencjalnie mogło dostawać się lewe powietrze. Komputer wyświetlał błędy p0106 i p0171. Sprawdziłem także zawór oparów paliwa poprzez odkręcenie wlewu paliwa na odpalonym silniku, co nie wpłynęło...
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 487 hPa Za wysokie, rozrząd, lewe powietrze lub silnik trup. Dobra skupmy się na ciśnieniu w kolektorze. Pisałeś, że jest za wysokie. Popatrzmy na ciśnienie lukidwska 297 hPa czas wtrysku 0,87 ms przy czym prawidłowy czas wtrysku powinien się mieścić w granicach 1,5 do 3,5 ms. Czy aby napeno za duże dla silnika SPI?...
A czy gruby przewód idący od turbiny do intercoolera, ten dolny, jakby był nieszczelny lub zawalony nagarem, to takie objawy mogłyby występować? Układ dolotowy nie sprawdzany ani nie czyszczony. Nieszczelność dolotu nie ma wpływu na takie zachowanie dawki i obrotów na biegu jałowym. Nie dałeś logów dynamicznych grup 003 i 011 aby stwierdzić czy masz...
15 - zbyt niski sygnał czujnika temperatury płynu chłodzącego 33 - zbyt wysoki sygnał czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym 35 - uszkodzenie zaworu regulacji powietrza,czyli silniczka krokowego Posprawdzaj te elementy,a w szczególności połączenia na wtyczkach.Czujnika temperatury płynu chłodzącego nie pomyl z czujnikiem temperatury ze wskaźnika,ani...
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Czy czujnik dpf wymieniłeś na nowy Boscha? Na vectraklub forumowicze piszą o konieczności przeprowadzenia wymiany czujnika przy użyciu op-com lub tech2, żeby ECU brało pod uwagę to że czujnik jest nowy. Jakie masz wskazania temp. spalin z dwóch czujników? Przewody gumowe do czujnika raczej też warto by wymienić. U mnie zaczęło się od kontrolki silnika...
Dziękuję za odpowiedzi ;) Zastosuję się do waszych rad. Cały czas walczę z problemem i robię postępy ;) Więc tak, już opowiadam co zrobiłem. Wczoraj kupiłem nowe świece, kupiłem zwykłe bo platynowe kosztowały ponad 30zł sztuka. Wykręciłem stare świece zapłonowe i się przestraszyłem - były zdecydowanie krótsze od tych co kupiłem i miały podkładkę :|...
Skoro dzieje się tak też benzynie podarowałbym sobie szukanie usterki w instalacji gazowej. Co do sprawdzania nieszczelności, czytałem o patencie polegającym na pryskaniu przy włączonym silniku plakiem lub samostartem (tak się chyba ten środek nazywa) w okolicy rury między filtrem powietrza a przepustnicą i w okolicach kolektora dolotowego i jak silnik...
Do 1.6 AEE też mam legalną instalację z parownikiem, może dlatego legalna bo ponad 10 lat temu zamontowana. Co do plastikowego kolektora mam założony podwójny grzybek na strzały gazu, masz zapewne taki sam kolektor w AEX jak w AEE gdzie grzybki przeciwwybuchowe można wmontować od dołu kolektora z tyłu. Oraz drugi grzybek na wierzchu w obudowie filtra...
Witam Nie jestem z zawodu mechanikiem jednak zauważę , że taki problem pojawia sie kiedy nie został właściwie opróżniony z oleju układ dolotowy. Skad się wziął olej? np: -turbosprężarka luzy wirnika(zużycie-brak odpowiedniego chłodzenia po ostrej jeździe-"do odcinki") -odma silnika (odpowietrzenie skrzyni korbowej ) bardzo często się zdarza , że samochód...
No to może ja się wtrące, bo ja 4 tyg temu walczylem ze swoja Area 51 i dokladnie miala te same symptomy , o ktorych piszesz, tzn. iskra miodzio, konia moznaby nia zabic na miejscu, paliwo dochodzi bez zadnego problemu, a za cholerke zapalić jej sie nie chcialo:) Udalo mi sie ta walke wygrac, wiec moge sluzyc ewentualnymi poradami w tym temacie:) Otóż...
Witam Mam podobny problem z silnikiem ASV ale w Seat Ibiza. Nie mam zielonego pojęcia o logach więc jak tylko coś takiego uzyskam to wrzucę na posta. Mam nadzieję, że nie zostanę wyśmiany i opryskliwie potraktowany. Dopiero się uczę. Praktycznie od wymiany rozrządu dzieją się dziwne rzeczy. Najpierw rozerwało mi przewód od cieczy chłodzącej wychodzący...
Witam. Użytkuję obecnie Volvo 740 2.4 td 109 KM. Jest tam użyty 6 cylindrowy silnik VW doładowany turbiną Garrett TA0307. Problem z obecną turbiną polega na zbyt wysokim ciśnieniu doładowania i prawdopodobnie nie sprawnym układem siłownik-zawór wastgate. Ciśnienie mierzone w czasie jazdy na 5 biegu dochodzi max. do 0,8 (prawidłowe maksymalne) bar przy...
Na początku chciał bym powitać wszystkich użytkowników Forum. Choć jest to mój pierwszy post to na forum zaglądam dość często, a dlatego że po prostu warto i cenię sobie spostrzeżenia innych. Więc na początek krótkie wprowadzenie, a później moja 4 dniowa odyseja (krótka ale burzliwa) Wszystko zaczęło się kilka dni temu kiedy to zajechałem swoim Lanim...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Masz nieszczelny układ dolotowny na drodze za turbo do kolektora wlotowego.
nieszczelny kolektor kolektor dolotowy nieszczelny układ dolotowy powietrza
skoda octavia lusterek obliczanie transformatora impulsowego dysku usunąć hasło
egzamin zawodowy hulajnoga elektryczna
Optymalna liczba załączeń sprężarki w Panasonic Aquarea K Maksymalna moc kolumn estradowych Tonsil ZE150