Czy po odpięciu wężyka z króćca powinno z niego lecieć paliwo? Nie powinno, wężyk doprowadza podciśnienie do regulatora ciśnienia paliwa który w tym przypadku jest nieszczelny i do wymiany Dodano po 1 Dobrze myślę że to coś potrzebnego do rozruchu na zimnym silniku? Nie, służy do regulacji ciśnienia paliwa
Rozwiązanie dla potomnych: Czujnik położenia wałka rozrządu (wylotowy): tryb awaryjny, w późniejszym etapie brak możliwości odpalenia na ciepłym silniku. Nieszczelny kolektor dolotowy - brak mocy, przygasanie. Nerwówo i kosztów nie zliczę, najważniejsze ze działa!
Ja miałem takie objawy w moim Golfie 4 i winny był nieszczelny kolektor dolotowy powietrza. Nie twierdzę że tutaj będzie tak samo.
Skoro sonda jest sprawna (zamiast wymieniać wystarczyło zrobić analizę spalin) to znaczy, że sterownik silnika nie może utrzymać właściwego składu mieszanki. Możliwości jest wiele - ułatwiłoby stwierdzenie czy mieszanka jest uboga czy bogata. Mogą nie pracować wszystkie cylindry (problem z iskrą, wtryskiem, kompresją), może być nieszczelny układ wydechowy...
Mogę już chyba napisać dalszy wątek w temacie, bo rozwiązaliśmy problem. Pomógł mi w tym zainstalowany dodatkowy wskaźnik powietrza doładowanego (turbiny). Auto sprawiało wrażenie ociężałego ponieważ.... miał fabryczny feler - miał nieszczelny układ dolotowy interkolera. Otóż auto przy każdej zmianie biegów hamowało, zwalniało. Wskaźnik turbiny np:...
W mojej t4 (2,5 tdi) też miałem problem z mocą. Wyczyściłem EGR i kolektor ssący, zero poprawy! Okazało się, że nieszczelny jest układ dolotowy do turbiny. (Puszczał oring, ten na łączeniu węża z turbiną) Po uszczelnieniu auto jedzie jak należy! Ale tak było u mnie! Katalizator sprawdź tak! Odkręć śruby mocujące go do rury od kolektora, odczep go i...
Witam.Skoro kalibracja zakończona pomyślnie,to według mnie przyczyna tkwi gdzie indziej.Miałem podobny problem zaraz po założeniu gazu,na benzynie wszystko było w porządku a na gazie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zaświecał się check.Jako że gaz na gwarancji paowie skasowali check i poradzili wymianę świec.W domu wyczyściłem świece i uznałem...
Czy czujnik dpf wymieniłeś na nowy Boscha? Na vectraklub forumowicze piszą o konieczności przeprowadzenia wymiany czujnika przy użyciu op-com lub tech2, żeby ECU brało pod uwagę to że czujnik jest nowy. Jakie masz wskazania temp. spalin z dwóch czujników? Przewody gumowe do czujnika raczej też warto by wymienić. U mnie zaczęło się od kontrolki silnika...
Dziękuję za odpowiedzi ;) Zastosuję się do waszych rad. Cały czas walczę z problemem i robię postępy ;) Więc tak, już opowiadam co zrobiłem. Wczoraj kupiłem nowe świece, kupiłem zwykłe bo platynowe kosztowały ponad 30zł sztuka. Wykręciłem stare świece zapłonowe i się przestraszyłem - były zdecydowanie krótsze od tych co kupiłem i miały podkładkę :|...
Na początku chciał bym powitać wszystkich użytkowników Forum. Choć jest to mój pierwszy post to na forum zaglądam dość często, a dlatego że po prostu warto i cenię sobie spostrzeżenia innych. Więc na początek krótkie wprowadzenie, a później moja 4 dniowa odyseja (krótka ale burzliwa) Wszystko zaczęło się kilka dni temu kiedy to zajechałem swoim Lanim...
Miałeś już wymieniany filtr powietrza? przejedz się bez niego czy będzie tak samo się zachowywał. To wygląda też po trochu jak nieszczelny kolektor dolotowy, ale też to mogą być świece lub coś około zapłonu, może kable przebicia mają, czy też nie przechodzi prąd do czubka świecy (raz przechodzi raz przebicie ma świeca). Sprawdź najpierw połączenia kabli...
Witam. Kolego w tym silniku turbina kręci od {zera} jest możliwość że masz nieszczelny układ dolotowy pomiędzy turbiną a kolektorem, rzadkie węże gumowe ewentualnie opaska na wężu. niby jest doładowanie a go niema. miałem taki przypadek że guma rzadka była i puszczała cisnienie.
E tam, pewnie kichnęła i ma teraz nieszczelny kolektor dolotowy.
Temat zamknięty, jednak chcę dodać, że udało mi się zlokalizować uszkodzenie. Okazało się że miałem nieszczelny kolektor dolotowy. Przy samej przepustnicy, nie było to widoczne, dopiero przy demontażu widać pęknięcie kolektora przy opasce (łapał lewe powietrze). Pozdrawiam
Możesz mieć problem z recylkulacją spalin, lub nieszczelny kolektor dolotowy, kiedyś z dolotem w golfie IV walczyłem kilka dni aż wpadłem na pomysł żeby wymienić felerne gumki pod plastikowym dolotem.
ja w swoim mam silnik 4.0L V8 northstara....;) co do mojego problemu na razie sie wstrzymalem z ustawianiem instalacji, mam nieszczelny kolektor dolotowy, tzn uszczelka pod stad te pewnie problemy, na benzynie rowniez, ale nie bylo to tak widoczne...teraz nie mam czasu pogrzebac, uszczelki bede mial jakos w przyszlym tygodniu wiec moze znajde wkoncu...
P0101 Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem ( masy lub objętość przepływu powietrza obwód zakres/wydajność problem) P0101 to też niezgodność wskazań MAF z TP, czyli przepustnicą. Zerknij na przepustnicę (VSC) i jej czujnik położenia a przede wszystkim na podciśnienia (ten nieruchawy EGR może być wskazówką) Ten błąd daje popalić jednak...
Odma w pokrywie zaworów właśnie jest po to aby odprowadzać spaliny, które wydostają się przez nieszczelne zawory. Z reguły są to niewielkie ilości i są wprowadzane do kolektora dolotowego. Jeżeli nieszczelności sa poważne to odma zmienia się w rurę wydechową. Co ty czlowieku pieprzysz. Widziałeś kiedyś silnik spalinowy na oczy?
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Fakt, umkło mi. Kiedyś przypadkiem czytałem jakiś post, że przyczyną nierównej pracy silnika było nieszczelne podciśnienie wyprowadzone z kolektora dolotowego jednego z cylindrów.
VAG w zeszytach serwisowych podaje, że na biegu jałowym rozgrzanego silnika w moim aucie (1.4 16v MPI) czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP powinien wskazywać wartość między 240 a 420 mbar (norma) Norma jest wartość jak najbliżej zbliżona do 340mBar. Odchyłki w górę, lub w dół, mogą raz wynikać ze specyfikacji samego silnika - kwestia kątów...
Sprawdź sprężanie, mankament tych silników wycieranie prowadnic zaworów od mazi zbierającej się w głowicy po stronie dolotu. W większości warsztatów przy nierównej pracy silnika FSI, wypadanie zapłonu, nieszczelny układ dolotowy - wymieniają świece, cewki, uszczelki kolektora i dalej to samo. Zmierz sprężanie - naprawa głowicy , zastanów się na regeneracji...
Sprawdź podciśnienia za kolektorem dolotowym. ostatnio miałem przypadek nieszczelnej zaślepki właśnie za kolektorem ssącym, powodowało niestabilne obroty jałowe i ciągle ubogą mieszankę. jeśli słabo kręci wyczyścić masę lub dołożyć nową od ramy do silnika
Nieszczelny dolot, niedomykający się EGR, zasyfiony kolektor dolotowy, przyczyn jak widzisz wiele.
przez pompe wtryskową leciała ropa do oleju. Jeśli wytłumaczysz, jak i gdzie leciała ropa do oleju przez pompę wtryskową, to wykryłeś usterkę niebieskiego dymienia... Nawiasem mówiąc to nie jest pompa wtryskowa rozdzielaczowa z "klasycznego" diesla, tylko pompa bardzo wysokiego ciśnienia (pwc) w systemie Common Rail . Jeżeli nie jesteś posiadaczem...
1) Korekta sondy lambda, to nie napięcie na sondzie! Korekta powinna być w miarę stała i oscylować w okolicy 1,00. Ten sterownik nie podaje surowej wartości napięcia na sondzie. 2) Oryginalna sonda to BOSCH, Magneti-Marelli Aftermarket to zamiennik (i to słabej jakości). Masz instalację II generacji, więc powinieneś mieć emulator sondy lambda. Podczas...
Witam Przeczytałem wszytskie chyba posty, sprawdziłem prawie wszystko w aucie i nadal nie wiem dlaczego moja omega '95 jest jakby słaba. Ma przejechane 230 tysięcy i mam wrażenie że od początku chodzi tak chodzi. Oczywiście mam gaz, sekwencyjny brc, pali ~11 l LPG, ~10l PB ale mam wrażenie że słabo wkręca się na obroty .... i to od zawsze występujący...
katalizator A niby co ma katalizator do falowania obrotów? Obowiązkowo sprawdź czy przepustnica nie jest bardzo zabrudzona i adaptacja. Miałem przypadek że przewód połączony z kolektorem dolotowym był nieszczelny (nie pamiętam co to za przewód był, chyba od układu odpowietrzania par paliwa). Zaraz po odpaleniu też falują obroty?
Witam. Nieszczelna membrana powoduje zasysanie paliwa go kolektora dolotowego cały czas. Stąd zużycie benzyny. Zamiast wyciągać przekaźnik możesz wyciągnąć bezpiecznik pompy. Pozdrawiam.
Sprawa rozwiązana. Uszczelka na kolektorze dolotowym była nieszczelna i ulatniały się spaliny. Po jej wymianie wszystko było ok. Do tego okazało się, że sam katalizator również był do wymiany. Dzięki za pomoc i zamykam temat.
Uszkodzona sonda lambda może dawać takie objawy albo nieszczelny dolot między przepustnicą a silnikiem. Miałem swojego czasu identyczną sytuację w Polo mojego ojca, u mnie przyczyną była nieszczelność miedzy przepustnicą a kolektorem dolotowym.
witam wegług mnie to może być kilka rzeczy 1 czujnik temperatury od komputera sterującego 2000om chyba przy 20 st.c. 200 om przy 80 st.c. 2 uszkodzona sonda lambda ( raczej powinien zimny palić ) 3 uszkodzona uszczelka ( wkład ) między wtryskiem a kolektorem dolotowym 4 nieszczelny układ dolotowy powietrza 5 jeżeli auto jest na LPG to może reset komputera...
No a moze masz nieszczelny dolot i gdzies ci lewe powietrze sie dostaje np. pod kolektorem dolotowym.
Kolego, a masz może odczyt błędów z diagnostyki? Warto byłoby to sprawdzić, żeby nie szukać po omacku. Jak na mój gust, problem będzie leżał w elektryce, możliwe nawet, że w samej skrzynce bezpieczników. W takim samym aucie, też z instalacją LPG przerabiałem dość podobny problem. Po otwarciu drzwi nie działało oświetlenie wnętrza, VAG wskazywał na sporo...
Posiadam samochó renault megane z 1999 roku 1.6 16V Ma przejechane 108 tyś i niedawno robiłem duży przegląd czyli paski oleje płyn hamulcowy pompa płyn chłodniczy i wymieniłem termostat świece, filtr paliwa i powietrza. Tuż przed wymianą zauważyłem że samochód gdy jest zimny i dodam gazu to nie chce mi schodzić z obrotów np przyspieszam potem daje na...
Trzeba by się przyjrzeć ciśnieniu/podciśnieniu w kolektorze dolotowym. Bo seria błędów jest od tego że ciśnienie w kolektorze nie pasuje sterownikowi silnika do aktualnych obrotów, otwarcia przepustnicy i obciążenia silnika. Wygląda jak dziura w dolocie. Należy pamiętać że lewe powietrze może pochodzić np z nieszczelnego korka wlewu oleju czy bagnetu....
jesli niema podwyższonego zuzycia paliwa to podejrzewałbym jednak zbyt mało powietrza dla silnika. Czyli: turbo, egr, zatkany kolektor dolotowy, zalepiony czujnik cisnienia w kolektorze, nieszczelny dolot: intercooler przewody. Oczywiscie byłoby łatwiej gdyby była jakas diagnostyka komputerowa, Nie chce wykluczac wtrysków, bo ja ich nie badałem, ale...
Moim zdaniem przyczyn moze być 4 1 wypalone gniazda zaworów (konieczna regulacja luzów) Tam są chyba płytki regulacyjne w szklankach 2 Nieszczelny układ dolotowy (pekniety kolektor,obudowa filtra, źle założony filtr,tani filtr czyli nie przepuszcza odpowiedniej ilości powietrza) 3 Padnięty przepływomierz nawet gdy nie wyrzuca błędu potrafi oszukiwać...
17545 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 16490 MAP/czujnik ciśnienia - zakres/możliwości brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY czy te błędy moga byc spowodowane nieszczelnym układem dolotowym??? lub walniętym wężem doprowadzającym do serwa. słychać spod...
wygląda na zbyt małe ciśnienie paliwa. lub nieszczelny dolot. weź plaka na pracujacym silniku pryskaj na kolektor dolotowy, podcisnienia, odme, tam gdzie moze bc nieszczelnosc. Jak zwiekszy obroty, lub zmieni prace silnika to tam jest nieszzelnosc
Witam, szkoda, że nie napisałeś czy czuć zapach po nocy, czy na uruchomionym silniku. Jeżeli po nocy to jest nieszczelna instalacja. Jeżeli na uruchomionym silniku to zbyt duża dawka paliwa. Jeżeli sprawdzana była szczelność na zgaszonym silniku, to może być nieszczelność między parownikiem, a kolektorem dolotowym.
P0235 to: Awaria obwodu czujnika „A” doładowania turbosprężarki. Jak masz OP-COMa to wejdź sobie w bloki pomiarowe i sprawdź jakie ciśnienie doładowania pokazuje. Jeżeli czujnik doładowania jest uszkodzony, to ECU przyjmuje wartość zastępczą 0.9 bara. Możliwe także, że walnięty jest przepływomierz i komputerowi nie pasują wartości przepływu powietrza...
960-980 ostatnio jak w garażu go odpalałem to widziałem jak dymi się z pod kolektora dolotowego jest możliwe żeby on był nieszczelny albo dziurawy i to to jest przyczyną? A o ile pamiętam to ciśnienie przy sprężaniu waha się przy falowaniu od 240-450 ok.
Czujnik skrzyni i sprzęgła ,gdzie one są w autobusie HHT ??? Moje ostatnie pomysły sprawdzić cisnienie paliwa zasilającego pompę wtryskową może zaworek nieszczelny i przy większych obrotach ,więcej paliwa wraca z pompy do zbiornika i brakuje w pompie ? może oszukuje czujnik doładowania w kolektorze dolotowym co o tym sądzisz ?
Czyszczenie i adaptacja przepustnicy plus wymiana uszczelek kolektora dolotowego(wszystkich ośmiu) w tym silniku to podstawa...Objawy pasują również do uszkodzonego czujnika lambda a dokładnie grzałki Dodano po 4 Nieszczelny kolektor wydechowy może powodować nieprawidłową pracę lambdy która wykrywa tlen w spalinach i zwiększa dawkę paliwa
Był nieszczelny (pęknieta była harmonijka gumowa między przeplywką a rurą dolotową) ale już wymieniłem. A może walniety jest czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. To jest silnik po lifcie, który ma już czujnik.
Może coś Ci wleciało do silnika i zablokowało zawór dolotowy. Miałem podobny przypadek palenia na 2 cylindry, gdy montowałem gaz u gazownika. Okazało się, że nie było kompresji na jednym garku (nieszczelny zawór dolotowy), a to powoduje znowu wypychanie miesznki do kolektora i itd. Gazownik przysięgał się że to nie jego wina i mówił że po prostu miał...
Powodów może być kilka : 1 turbina zużyta mechanicznie 2 nieszczelności w układzie wydechowym 3 nieszczelności w układzie dolotowym 4 nieszczelny intercoouler 5 niedomykający się EGR 6 pęknięty kolektor ssący 7 I takie wesołe rzeczy jak zapchany filtr powietrza 8 Uszkodzony układ sterowania turbiną gruszka wężyki , zawór sterujący 9 Uszkodzona vaku...
Witam, Mam problem ze skuterem chińskiej produkcji Moto-Ventus Prymus II. Zakupiłem go pare dni temu ale od poczatku coś mi przestało nim chodzić. Gdy go odpalam to pochodzi chwilke (z 1 min) i po woli gaśnie. Mysalem ze to moze ten kranik podcisnieniowy nie dostarcza paliwa, wiec kupiłem nowy. Na nowym kraniku ten sam objaw. Gdy odłącze kranik podciśnieniowy...
kolektor dolotowy nieszczelny kolektor nieszczelny układ dolotowy powietrza
wabco volvo regeneracja ogniw akumulator płytowy wymiennik
renault midlum renault premium
Mazda CX-3 1.8 Skyactiv-D błąd P2000 – niska skuteczność redukcji NOx, AdBlue, czujniki NOx LG K50 LM-X520EMW – czyszczenie pamięci, Smart Cleaning, przenoszenie danych