Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
Pierwsze to wymontuj kolektor ssacy. Zachodzę w głowę po co /żeby go ściągnąć to wydech też trzeba zdjąć/ przecież w tym silniku świece ma z przodu i większej filozofi w tym motorze nie potrzeba aby wymienić świece żarowe.
Tak turbina jest smarowana olejem silnikowym. Na glebie pod wydechem zostają sadze czarne? Jeżeli tak- jedz do speca na wymianę końcówek wtryskiwaczy. Od ręki mu przejdzie. Po wymianie o ile to możliwe przeczyść kolektor ssący, pewnie i EGR już dawno leży. Jak możliwe - zaślep. Przerabiałem zimą ten sam problem w wolnossącym Oplu. Dodano po 2 PS. Jak...
Czy sądzisz że to bezpieczne? Owszem bezpieczne bo gdyby było uszkodzenie mechaniczne silnika to już by stał na dobre. Wydaje się, że po odparowaniu wilgoci z płynu chłodniczego silnik ożyje na dłużej. Pamiętaj tylko o uzupełnianiu płynu chłodniczego bo układ prawdopodobnie jest zapowietrzony. Dodano po 8 aż zauważyłem że tłumik który wychodzi zaraz...
Chyba nawet więcej niż 1,5kV, w końcu to Ford, 1,3mm przerwy na świecach.
Witam. Usterką okazał się pęknięty przewód odpowietrzania skrzyni korbowej. Tzw.odma. Trzeba będzie przeczyscic separator oleju i przejrzeć jeszcze wszystko jak kolektor będzie zdjęty.Czesc zamówiona czekam na naprawę. Silnik łapał lewe powietrze i dlatego obroty utrzymywały się na poziomie 1300obr/min. Podczas jazdy szarpało i auto nie miało mocy....
jak sie skończyło u autora wątku ???? Założyłem LPG BRC + lubryfikacja. Spalanie w mieście 13 - 15 l/100 km Przy zgaszeniu silnika i ponownym przekręceniu stacyjki na zapłon bez odpalenia słychać puknięcie . Pod akumulatorem rozsunięta była rura wlotu powietrza.
Musze potwierdzic, ze te silniki tak mają. Przy większych przebiegach mają jeszcze gorzej. Powod jest mi nie znany. To bardzo stary silnik konstrukcyjnie. My cuda z nimi robiliśmy nie pomagało. Zazwyczaj taki problem jest z dawką startową, możliwe że paliwo się gromadzi w cylindrze i w koncu zapali. Dodam, ze na plaku pala od razu czyli po wtrysnieciu...
To ja wiem o tym, że przy zamkniętym na wolnych obrotach jest 13–14 g, a przy otwartym jakieś 7, czyli połowa. Tylko że wy kodowane zostało jakieś 50 tys. km temu i było okej, wczoraj nagle takie objawy. Podejrzewam, czy po wykodowaniu nie przypisują parametrów, jakie były, żeby wszystko pracowało bezbłędnie, a kolektor był zawalony, a teraz powoli...
Na dole luźny - zawór bezpieczeństwa Na górze do kolektora.
Hej, Gdzie w 2,0 ZETEC wkręca się tą śrubę do blokady wału? Patrząc od przodu auta mamy kolektor wydechowy, a tą śrubę wkręca się gdzie? Nie widzę zbytnio śruby do wykręcenia... Dzieki z góry za pomocne wskazówki :)
powodem calego zamieszania okazal sie wezyk 6mm wewnetrznej srednicy ukryty i podlaczony pod kolektor ssacy - delikatnie mowiac troszke sie zlasowal...i w zaleznosci jak sie ulozyl tak swirowala reszta elektroniki - czasem proste rzeczy a szuka sie bardzo gleboko :P zamykam temat
Byłem dzisiaj u mechanika i on stawia na odmę, ale niestety do tego zabiegu trzeba ściągać kolektor ssący, podobno odwieczny problem z obrotami w DURATEC HE to pękająca odma parcieje i łapie lewe powietrze.
Ja miałem takie objawy w moim Golfie 4 i winny był nieszczelny kolektor dolotowy powietrza. Nie twierdzę że tutaj będzie tak samo.
Zacięta kierownica to popularny problem. Jednak prawie zawsze kończy się na czyszczeniu. Kubas10 - upewnij się, czy wsad sterownika jest fabryczny. Demontowałeś kolektor wydechowy?
KOlektor ssący może być zakitowany nagarem.
a czysciles kolektor dolotowy bo w fokusach osadza sie duzo szlamu i potem wychodza cyrki
Pewnie dolot niedokładnie zmontowany i dmucha na zewnątrz zamiast w kolektor, posprawdzaj rury filtr pow-turbo i turbo-kolektor dolotowy
A może dpf jest zapchany i trzeba go przegonic na autostradzie żeby się wyczyścił. Poza tym oprócz ,,lejących" wtryskiwaczy, to brudny kolektor ssący daje też taki objaw. A filtr powietrza kiedy był wymieniany? Jak jest zanieczyszczony to mniej powietrza sie dostaje do komory spalania i wtedy jest nie właściwa mieszanka paliwowo-powietrzna. Więcej paliwa...
Witam. Focus normalnie odpala i wkreca sie na obroty. Po ruszeniu nie ma sily dusi sie ciezko go rozpedzic do 20 km/h Wymienione swiece, przewody, WN cewka, podmieniony przepływomierz. Kolektor ssacy caly nie popekany. Usterka jest identyczna na benzynie jak i LPG. Na komputerze brak blędow. Gdzie szukać ?
Post zamknięty sorki że tak dlugo nie odpisywalem ale czekalem na wizytę u mechanika dziś auto jest już zrobione okazalo się że pękła oddma na środku. Ale żeby to zdiagnoaować trzeba bylo zdjąć cały kolektor odma jest pod spodem już teraz jest dobrze
Focus w 2.0 ameryka jest chyba tylko w 16v plastykowy kolektor ssacy sekwencja moze i bedzie dzialala ale zurzycie tez bedzie odpowiednie.
Chłodnica EGR do sprawdzenia. No i który to Focus ?
Podłączyłem sie do interfejsu: zbyt uboga mieszanka paliwowo powietrzna na pierwszym układzie, alarm skasowałem. Sprawdziłem cały kolektor ssący i wszystko ok. Dzisiaj jeździłem ponad 40 km i jak na razie troszkę się uspokoiło ale czasami i tak trochę obroty powariują. Zauważyłem także, że w czasie falowania obrotów wartości z przepustnicy skaczą od...
To nie turbo, żeby elektronika tyle ździałała. Pewnie inne wałki wtryski, kolektory. Znając Forda i jego komplikowanie silników to i pewnie dół czymś się różni. W twoim wypadku moc= nowe wałki, nowe wtryski(większe), wydajniejsza pompa paliwa, polerka głowicy, planowanie głowicy, nowy dolot i kolektor wydechowy. Jak widzisz rezerwa mocy jest tyle że...
Dynamic focus jest podłączny do jednej z nóżek trafopowielacza i wymaga zasilania ok 600V z reguły pracuje na 2SC4630 lub czymś podobnym - jego praca polega no " podbijaniu napięcia" do ostrości za pomocą dławika włączanego w kolektor 2SC4630 - szukaj więc tych elementów - czasami gdy nie byłem pewien czy dynamic focus działa OK w tarkcie naprawy wyjmowałem...
Wymieniłem filtr oraz turbo z całym kolektorem - jeszcze nie sprawdzałem czy wszystko działa. Mam pytanie. Otóż stary kolektor miał zaślepioną rurkę (złotą) prowadzącą do tego okrągłego czegoś :) Co to jest i czemu rurka mogła być zaślepiona? https://obrazki.elektroda.pl/3459307800_... https://obrazki.elektroda.pl/2762826200_...
Witam Przy działającej turbinie od około roku czasu: 1.) Dziwny gwizd jakby lewe powietrze na jałowym biegu. 2.) Gwizd/brzęczenie bardzo głośne przy zwiększaniu obrotów w trakcie jazdy od około 1800. 3.) Spadek mocy (turbina cały czas działała chociaż rzadziej się załączała). https://filmy.elektroda.pl/97_1573119639... Auto to Ford Focus MK1 1.8 TDCi...
Witam. W monitorze tym uszkodzony jest trafopowielacz, lub ktoś wcześniej wstawił inny model ( zwarcie pomiędzywyjsciem na kolektor a masą ) Model Trafopowielacza jest nieczytelny, a z tego co odczytuję nigdzie nie znajduję (DG300007910). Trafo z 2 wyjściami FOCUS Proszę o pomoc w ustaleniu jego typu lub zamiennika. Pozdrawiam Romson
oczywiście że może to być silnik krokowy, a jeżeli nie to sprawdź jeszcze wtryskiwacze Jak by tam był to może i tak ale go tam nie ma ,natomiast jest zawór bocznikowy/biegu jałowego/wolnych obrotów-zawór/ Sprawdź przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej /gumowa rurka wchodzi w kolektor ssący od strony grodzi lubi parcieć pękać i ciągnie lewe powietrze.
Pisałeś, że chcesz sedana lub hatchbacka ;). Xsara Picasso nie wiem ale mam Scenica RX4 czyli I phII ale z napędem na 4 koła. Silnik 2.0 16v. Jeśli chodzi o rdzę to praktycznie nie istnieje w wersjach po lifcie czyli od końca 99 roku jeśli oczywiście auto nie składane z 3 przystanków PKS. Silniki bardzo dobre, wręcz stworzone do gazu. W silnikach jest...
Ostatnio zrobione przy samochodzie: - regenracja głowicy kompletna z nowymi zaworami -wymieniony kolektor + nastawnik wolnych obrotów -wymieniona cewka zapłonowa, kable świece -wymiana filtrów i oleju, -rozrząd -kpl poduszek silnika w związku z tymi naprawami silnik pracuje idealnie na wolnych obrotach, ale ma kilka problemów: -nie ma mocy do 3 tys...
Największy problem to jak jadę zatrzymam się to faluję przez chwilkę mocniej a jak kierunki włączę to cały czas w rytm migania, przygasają światła tak jak pisałem dzisiaj ale to tylko raz około 1500obr jak spada z obrotów co było zrobione akumulator nowy, świece, cewki,przepustnica na podmiankę sprawdzana, kolektor ssący klapki wymieniłem nowe, dzisiaj...
Witam! Tento Focus zachowuje się dziwnie - czasami nie odpala, brak błędów, raz udało się go ściągnąć na sznurku w momencie jak nie zapalał i wtedyż to stwierdziliśmy że ciśnienie rail w trakcie kręcenia rozrusznikiem ok (30-40 MPa), nie da się zapalić na samostart, mimo że laliśmy bezpośrednio w kolektor ssący po zdjęciu rury. Do tego kolektor nie...
raczej dmuchanie slyszalne bylo przy wstepnym odpalaniu silnika najpierw polecialo takie syczenie a pozniej zaczal odpalac, nie mam pojecia co to moze byc mechanik zwala na kolektor choc wczoraj jak szukal to znalazl jeden kablek ktory wymienil ale dalej syczalo, to jest tragedia zapozyczasz sie zeby kupic autko, a pozniej jeszcze kasuja mechanicy za...
Nawet gdybym po 70tyś musiał wymienić głowice i wywalić 1500 to i tak będzie się opłacało ;). Wstępnie przekalkulowałem, że śmigając na lpg zaoszczędzę miesięcznie jakieś 300 ;) Wliczając obsługe sekwencji (przeglądy, filtry, wtryskiwacze pewnie do wymiany po 40tyś) i tak bedzie się opłacało przy dzisiejszych cenach paliw :) Wcześniej miałem Ibizę 1,4...
Focus 1.8TDDI. Słaby w całym zakresie obrotów. Turbina dmucha jak oszalała, wężyki podciśnienia całe i na miejscu. Wczoraj wyregulowałem wtryski i zero poprawy :evil: . Diagnoza nie wykazała żadnych błędów (normalnie koszmar). Pompa wtryskowa była 3 lata temu robiona w serwisie Bosch (wymieniono sterownik + kalibracja). Do tej pory chodził bez żadnych...
Mogło być podczas naprawy przestawione pokrętło siatki 2 na trafie, wystarczy delikatnie cofnąć. Masz rację - trochę cofnąłem pokrętło screen i obraz się przyciemnił. Ptem tylko dokonałem korekcji w ustawieniach monitora. Potencjometrami Focus wyostrzyłem sobie obraz. Po co są tam dwa te pokrętła oznaczone jako Focus - i jednym i drugim ustawiam ostrość....
Jest tak-nie schodzi poniżej 1400 obr/min. Acha-jak macie pisać o krokowcach to sobie odpuśćcie-zawór biegu jałowego już mu wymieniali gdzieś tam, domyka się, zdjęcie wtyczki z niego nie poprawia sytuacji. Kolektor raczej szczelny, jak zatkam dłonią korpus to silnik zgaśnie, nie gwizda nigdzie.Przepustnica się zamyka-patrzyłem pod światło, zaś potencjometr...
Witam Zimny zapala, może nie idealnie (bo musi pokręcić z 15s) ale zapala. Jak odpali to następnym razem zapala "od pierwszego". Silnik pracuje bez zarzutów, nie przerywa nie traci mocy, przyśpieszenie ok. Problem pojawia się po dobrym rozgrzaniu tzn. przejadę z 20km i zostawię go na minim 20-30 minut. Nie jest to za każdym razem tzn może 10-20 razy...
Kolega niech usunie nieszczelność pomiędzy turbo a kolektorem ssącym.
W tych silnikach często padają zawory sterujące kolektorem ssącym koło cewki po prawej stronie silnika. Ipc chyba?
Skoro słyszysz syczenie to masz nieszczelność w kolektorze ssącym napraw to.
Sprawdź szczelność rury IC -kolektor.
raczej co widzi MAP, jak reaguja sondy, szczelnosc kolektora i analiza spalin
cześc miałem ten problem jest po prostu zanieczyszczony stabilizator wolnych obrotów wykręc go i przemyj w benzynie ekstrakcyknej to coś co koledzy nazywają to silniczkiem krokowym choć właśćiwie to się tak to nie nazywa mieśći się to przy kolektorze ssącym przykręcony dwoma sróbami pozdrawiam.
Odpowietrzenie skrzyni jest pod kolektorem ssącym. weź latarkę i przyświeć w plastikowego "barana" . Te rurki parcieją i zasysają się. Nowe chyba koło 140 zeta kosztują.
P042E Lub P042F Zwarcie z ziemią. Problem z okablowaniem lub uszkodzone złącze. Korozja przewodów elektrycznych lub połączeń. Zatkane kanały zaworu recyrkulacji spalin. Uszkodzony elektroniczny czujnik różnicy ciśnień ze sprzężeniem zwrotnym (DPFE). Wadliwy czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin lub czujnik absolutny ciśnienia powietrza w kolektorze...
Blad jest caly czas po skasowaniu, rezystancja niby jest ok. Tylko zastanawia mnie ktory to czy od przeplywomierza czy ten przy kolektorze?
Sprawdż turbine czy nie dmucha oleju w kolektory ?
W bagażniku szukałeś? Bo w innych Focusach niż Twój, jest ona z przodu silnika, pod kolektorem a nad filtrem oleju.
Ja bym w ciemno wymienił przepływomierz na początek. Do sprawdzenia sporo - punkty masy i czy wtyczki są ok - szczególnie na przepływce i przepustnicy. Do tego szczelność dolotu i stan filtra powietrza. Jeżeli jeszcze do tego mamy szarpanie to cewka i jej wtyczka do sprawdzenia. Nie kojarzę z pamięci tych silników (tzn są bardzo zbliżone do FYDA/FYDB,...
Zobacz czy to nie z EGR. O ile byl zaslepiony.
Sieć przeglądaj komputer ci na pewno pokaże w którym miejscu jest wyciek. Czas zejść z fotela otworzyć maskę wziąć lusterko albo endoskop i zacząć oglądać tym razem od tyłu od kolektora ssącego.
sprawdzałeś podciśnienia do chodzące do kolektora ssącego
Spotkałem się z dokładnie takim samym problemem w Focusie. W moim przypadku uszkodzeniu uległa uszczelka między głowicą a kolektorem wydechowym.
Cześć, czy mogę zamontować turbinę używaną, kupioną bez kolektora. Chciałem ją zamontować lecz mechanik odradził mi montaż takiej turbiny aby łączyć ją z moim kolektorem gdyż powoływał się na jej wyważanie. Chodziło mu o to że jak turbo ma być zakładane to musi być z kolektorem tylko i wyłącznie od tej samej turbiny. Prawda to?
pod względem elektr. niby wszystko ok ,jutro zabieram się do ponownego sprawdzenia ukł. rozrządu , ponieważ zastanawia mnie wydmuchujące powietrze z kolektora ssącego.
Mam forda 1,6 TDI i zmianę siły ciągu wyeliminowałem w prosty sposób. U mnie nie ma głaskania po gazie, albo jedziemy pełną mocą,albo na luzie. W innych przypadkach dochodzi do zadziałania zaworu EGR, który daje spaliny do kolektora dolotowego.
Nie jestem pewien jak jest w Mondeo, ale w Focus'ach jedyne instalacje jakie nie niszczą silników to są z wtryskiem ciekłego gazu. Dzieje się tak ze względu na konstrukcję głowicy gdzie zastosowali ceramiczne? prowadnice zaworów, które muszą być chłodzone paliwem, bo inaczej poprostu stają zawory. Na pewno tak jest w Focusie 1.6 16v(wiadomość zaczerpnięta...
ciągle wyskakuje błąd ubogiej mieszanki na pierwszym cylindrze Nie ma takiego błędu..... Jeśli masz błąd ubogiej mieszanki to "iskrę" zostaw w spokoju .... Zajmij się paliwem, nieszczelnością kolektora Masz zamontowany gaz?
Moim zdaniem powinien być przy kolektorze ssącym.
Witam Proszę o pomoc a mianowicie jak sprawdzić czy jest sprawny Czujnik podciśnienia, który cienkim czarnym wężykiem jest podłączony do kolektora ssącego Ford Focus MK2 LIFT 1.8 TDCI Rocznik 2006 Pozdrawiam
No niby ok tolerancja jakaś jest ale można się zdziwić. Ja już się parę razy zdziwiłem co do kondensatorów. Raczej dużo części nie ma i proponuję nie katować lampy max poświatą szkoda jej dostaje ostro w zadek. Ten fragment co steruje siatką 2-4 co są połączone jest tez sprawdzony. Ma 140V na kolektorze. C708 ok . Tam są 2kV kondensatory 68pf sprawdzone....
Napisałem, że odczyt błędów z samochodu jest potrzebny. Na teraz można obstawiać: - nieszczelność dolotu - złe sterowanie turbiną - usterka czujnika w kolektorze - uszkodzone turbo i wiele innych.
Niestety tylko z całym kolektorem. Kup używany.
Olej się do cylindrów nie dostaje. Wycieki są przeważnie i pokrywy plastikowej ,uszczelniaczy wtrysków tych gumowych,i oringów kolektora. W większości tych motorów jest bagno koło wtrysków.
Za silniczki krokowe, to niedawno opr dawali, zobacz https://www.google.com/search?q=2.0+DURA...
witam Rubin C-381D czyli rusek z kinolem 20" i z głowicą UHF z tąd literka d w symbolu literka "I" oznaczała imperialistyczny kinol Zasilanie wzmacniaczy końcowych wizji biegło przez taki mały dławik na płycie dekodera w pobliżu linii opóźniaiącej tej długiej zasilał z ok 200 V on miał tendencje do przerywania. Oczywiście należy sprawdzić WN najlepiej...
W jaki sposób? Bo spora część ludzi wycina uszczelkę z puszki po piwie i tak to skręca a często to jest główna przyczyną bo te blaszki sie przepalają po jakimś czasie, jak nie masz zaspawanego egr na kolektorze wydechowym i dolotowym to jak blaszka pęknie zaczyna spaliny w opór dawać w dolot.
Jaki masz tam silnik? Z kolektorem wydechowym z przodu a ssącym z tyłu (pierwsze wersje - jak stare mondeo) czy odwrotnie? Zetec SE, ssący z przodu, wydech z tyłu? Zgaduje że ta druga wersja. Dodano po 10 Czujnik temperatury można sprawdzić diagnostyką poprzez odczyt wartości rzeczywistych, lub woltomierzem, jak zimny i zapłon włączony to powinieneś...
sprawdź węzyk gumowy po kolektorem ssącym. Ze starości pękają i zasysa je do środka
A co z czujnikiem spalania stukowego? Jest pod kolektorem ssącym między 2 a 3 cylindrem.
Witam czyli można to jakoś wyjąć,a tą taśmę trzeba odlutować i będzie ok.to będę dzisiaj to odkręcał dam znać,a dlaczego trzeba odkręcać kolektor ja bez odkręcania kolektora odkręciłem te 5 śrub i cała elektronika na górze czy to trzeba odkręcać żeby coś dalej wyjąć Pozdrawiam.
Jak odsuwał te dwie rury od powietrza idące nad pokrywą, to zobacz czy jak wchodzą z jednej strony chyba do kolektora koło egr, a z drugiej do turbiny i tam są jeszcze dwa łączniki czy tu jest szczelne.
Żeby nie było nie porozumień właśnie się dowiedziałem ze to "zasysanie" to rzecz normalna w kolektorze, ale to szarpanie mnie denerwuje.
Splanuj płaszczyznę przepustnica-kolektor krzywi się ona. Podsysa sobie pewnie tam.
Witam, posiadam Ford Focus mk2 po lifcie z 2008r z jakże zrywnym silnikiem 1.8 duratec. Problem u pacjenta polega na tym że podczas jazdy po wrzuceniu luzu (auto dalej jedzie) i zaczynają falować obroty (od ~300 do 2000). Objawy nie występują podczas postoju i w czasie jazdy kiedy auto jest zasprzęglone. Także pytanie. Co może być na rzeczy? Przepustnicy...
ja bym powiedział że jak 4-ty cylinder,i poza tym jak ten czujnik nawali to ford jedzie dali,ale nie ma jedynie wtrysku sekwencyjnego,a przechodzi na sterowanie grupowe. Ja twierdze z uporem maniaka ze czujnik znajduje sie w/w miejscu, czyli przy 1-szym cylindrze od strony kolektora wydechowego. Moze również byc luz osiowy na wale korbowym który bedzie...
Na samym początku było tak, że auto odpalało i gasło po kilku sekundach. Aktualnie po wymianie filtra paliwa i podmianie czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym auto odpala i chodzi na wolnych obrotach, ale jak doda się gazu, to gaśnie, i jeszcze jakby coś strzelało w kolektorze. Dodano po 50 Na samym początku było tak, że auto odpalało i gasło po kilku...
A gdzie napisałeś konkrety? Jakie masz wskazanie powietrza, jakie masz kopiowanie zaworu EGR, jakie ciśnienie w kolektorze? Dawaj konkrety to dostaniesz konkrety!
wydaje mi sie ze jak by były wtryskiwacze to auto by za kazdym razem co odpalam by byl problem ;/ a jest tylko rano,i jak by były wtryski to by mógł szarpac albo nie miec kopa?a w dieslach jest sonda lambda???i jesli tak to gdzie bo nie moge jej znalesc na kolektorze szukałem nie ma niegdzie ;/
Z zaworu odpowietrzania zbiornika (ściana grodzeniowa, prawa strona) idzie plastikowy przewód do kolektora. Zobacz czy nie wypadł z klipsa (po stronie zaworu)
Nie przenoś wtryskiwaczy, im bliżej głowicy tym lepiej. Możesz przerobić przewody gazowe. Powinny być w miarę jak najkrótsze od reduktora do listwy. Czy skrócić też przewody listwa - kolektor? Nie wiem, jak działa listwa wtryskowa. Jeśli mogę zamienić wtyczki sterujące cewkami tak aby uzyskać jak najkrótszą drogę przewodu gazowego wtryskiwacz - króciec...
Napięcie na TPS max na na zamkniętej przepustnicy 0,85V, ale lepiej zrobić mniej. Zawór w dolnej części kolektora ssącego. Trudno go sprawdzić, czasami nawet test COER nie wykrywał.
Nawet pod deską - sterowanie klimatyzacji To nie Daewoo Nexia tylko Focus mk1. A tak na poważnie to zacznij od sprawdzenia przewodów gumowych od puszki odpowietrzenia skrzyni korbowej oraz zaworka w tejże puszce (pod kolektorem ssącym). W razie wątpliwości wymień go, koszt 54 pln w ASO. Jest on powodem 75% problemów z obrotami w tych silnikach.
Jak ta płytka jest tak samo uważnie zaprojektowana jak narysowano ten schemat to dziwnym by było gdyby ten układ działał :) Ot chociażby numeracja końcówek przerzutników na schemacie :) i brak pewnych połączeń. Co już widzę: nóżki zerowania i ustawiania przerzutników wiszą w powietrzu a to są wejścia CMOS (układ z serii HC) więc cały licznik może nie...
Co może być, śwece, kabel, cewka, wtryskiwacz nic nbie sika , nieszczeliny kolektor, brak kompresji..... Aaa-i krokowca nie trza czyścić na te ewentualność.
O czym wy tutaj w ogóle piszecie? O jakim blokowaniu kierownicy. Zadna kierownica się nie blokuje tylko wyłącza się wspomaganie bo silnik nie działa. Gdyby kierownica się zablokowała mechanicznie to byś wjechał w pierwszy lepszy słup na skrzyżowaniu. Że takie rzeczy trzeba tłumaczyć to jest dramat. Doprowadź wolne obroty do porządku ,zawór na kolektorze...
A kondensatory w kolektorze Hota i sterowanie bazy . + B prawidłowe . Może trafo niewydolne .
Sam jestem dość ciekawy jak taki tranzystor włączyć do źródła Howlanda... Czy połączenie tranzystora NPN w sposób kolektor na + zasilania, baza do wyjścia OPA548, emiter = wyjście układu zdałoby egzamin? http://focus.ti.com/lit/an/sbea001/sbea0...
Sprawdź podciśnienia za kolektorem dolotowym. ostatnio miałem przypadek nieszczelnej zaślepki właśnie za kolektorem ssącym, powodowało niestabilne obroty jałowe i ciągle ubogą mieszankę. jeśli słabo kręci wyczyścić masę lub dołożyć nową od ramy do silnika
Sprawdź szczelność kolektora wydechowego.często mylone ze stukaniem z głowicy a to poprostu nieszczelność-uszkodzona szpilka lub uszczelka
W zetecu Jest nisko osadzona glowica!!! ona sie wypala na dodatek plastikowe kolektory. O to chodzi w tym calym przedstawieniu!
jaki masz model bowiem byly dwie wersje: 1. synchroproc.TDA9103 i wst.wzm.video. na TLS1233 * o TLS... http://focus.ti.com/lit/ds/slvs126c/slvs... 2. jw. TDA4858, EMS5000A, video naTDA4866 procek gl. na (UM6860-xxx) xxx-wer.programu - sprawdz czoper na q614 /q630 (zalezy od wer.) IRF634 - diody w kolektorze Hota/ kondensator wysokonap. w jego...
Wężyki te pokazywałem Ci na zdjęciu kilka postów wyżej. Powinny byś hmm jak to ująć: W środku kolektora ssącego, ale nie w środku w środku tylko zewnętrznym środku ;p hehe Nie wiem jak wygląda przy tym motorze, ale z reguły zazwyczaj robi się tak. Jak nie masz komputera diagnostycznego, odpinasz aku tak najlepiej z 30 minut (ważne, abyś poczekał aż...
To duża lampa Va rzędu 10kV a Vk rzędu -2kV. Robiąc sondę WN należy pamiętać by rezystory miały odpowiednią moc gdyż jest to związane z ich wytrzymałością na przebicie. Dlatego rezystory wysokiego napięcia nie są fizycznie podobne do zwykłych a często są rezystorami objętościowymi, węglowymi. To znaczy, że odwrotnie jak w przypadku rezystora np. metalizowanego...
To może być wtyczka do czujnika MAP/sensor. Zlokalizowany bliżej alternatora w głębi kolektora. i nie jedn przewód, tylko 4 - a wtyczka ma 4piny Wpisz w Google : czujnik map focus " są fotki i wtyczka 4pin.
Witam tak masz z tego co pamietam silnik krokowy powietrza to raz i druga rzecz ma cos takiego podobne do egr. Najpierw czysc jedno i sprawdz czy pomoglo pozniej drugie. Popsikaj tez auto autostartem na odpalonym po kolektorzez ssacym rurkach wezykach co ida do kolektora itp, moze gdzies lewe powietrze ciagnie. I pisz co maszz za silnik benzyna czy...
Kolega to miał w AUDI. Nie pamiętam co to była za błachostka od srtrony zasilania. Sprawdź szczelność obudowy filtra, ciągłość, drożność i szczelność przewodu gorącego powietrza z nad kolektora wydechowego. Może źle pracuje regulacja temperatuy powietrza dolotowego.
kolektor dolotowy focus focus focus instrukcja focus focus sprzeglo
volvo silnika makro łączenie excel filtr zmywarce
Zacienienie paneli fotowoltaicznych - dioda blokująca czy inne rozwiązania? Warystor do wygaszania iskrzenia na przełączniku obrotowym trafo 200W