Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
Pierwsze to wymontuj kolektor ssacy. Zachodzę w głowę po co /żeby go ściągnąć to wydech też trzeba zdjąć/ przecież w tym silniku świece ma z przodu i większej filozofi w tym motorze nie potrzeba aby wymienić świece żarowe.
Tak turbina jest smarowana olejem silnikowym. Na glebie pod wydechem zostają sadze czarne? Jeżeli tak- jedz do speca na wymianę końcówek wtryskiwaczy. Od ręki mu przejdzie. Po wymianie o ile to możliwe przeczyść kolektor ssący, pewnie i EGR już dawno leży. Jak możliwe - zaślep. Przerabiałem zimą ten sam problem w wolnossącym Oplu. Dodano po 2 PS. Jak...
Czy sądzisz że to bezpieczne? Owszem bezpieczne bo gdyby było uszkodzenie mechaniczne silnika to już by stał na dobre. Wydaje się, że po odparowaniu wilgoci z płynu chłodniczego silnik ożyje na dłużej. Pamiętaj tylko o uzupełnianiu płynu chłodniczego bo układ prawdopodobnie jest zapowietrzony. Dodano po 8 aż zauważyłem że tłumik który wychodzi zaraz...
Chyba nawet więcej niż 1,5kV, w końcu to Ford, 1,3mm przerwy na świecach.
Witam. Usterką okazał się pęknięty przewód odpowietrzania skrzyni korbowej. Tzw.odma. Trzeba będzie przeczyscic separator oleju i przejrzeć jeszcze wszystko jak kolektor będzie zdjęty.Czesc zamówiona czekam na naprawę. Silnik łapał lewe powietrze i dlatego obroty utrzymywały się na poziomie 1300obr/min. Podczas jazdy szarpało i auto nie miało mocy....
jak sie skończyło u autora wątku ???? Założyłem LPG BRC + lubryfikacja. Spalanie w mieście 13 - 15 l/100 km Przy zgaszeniu silnika i ponownym przekręceniu stacyjki na zapłon bez odpalenia słychać puknięcie . Pod akumulatorem rozsunięta była rura wlotu powietrza.
Musze potwierdzic, ze te silniki tak mają. Przy większych przebiegach mają jeszcze gorzej. Powod jest mi nie znany. To bardzo stary silnik konstrukcyjnie. My cuda z nimi robiliśmy nie pomagało. Zazwyczaj taki problem jest z dawką startową, możliwe że paliwo się gromadzi w cylindrze i w koncu zapali. Dodam, ze na plaku pala od razu czyli po wtrysnieciu...
To ja wiem o tym, że przy zamkniętym na wolnych obrotach jest 13–14 g, a przy otwartym jakieś 7, czyli połowa. Tylko że wy kodowane zostało jakieś 50 tys. km temu i było okej, wczoraj nagle takie objawy. Podejrzewam, czy po wykodowaniu nie przypisują parametrów, jakie były, żeby wszystko pracowało bezbłędnie, a kolektor był zawalony, a teraz powoli...
Na dole luźny - zawór bezpieczeństwa Na górze do kolektora.
Hej, Gdzie w 2,0 ZETEC wkręca się tą śrubę do blokady wału? Patrząc od przodu auta mamy kolektor wydechowy, a tą śrubę wkręca się gdzie? Nie widzę zbytnio śruby do wykręcenia... Dzieki z góry za pomocne wskazówki :)
powodem calego zamieszania okazal sie wezyk 6mm wewnetrznej srednicy ukryty i podlaczony pod kolektor ssacy - delikatnie mowiac troszke sie zlasowal...i w zaleznosci jak sie ulozyl tak swirowala reszta elektroniki - czasem proste rzeczy a szuka sie bardzo gleboko :P zamykam temat
Byłem dzisiaj u mechanika i on stawia na odmę, ale niestety do tego zabiegu trzeba ściągać kolektor ssący, podobno odwieczny problem z obrotami w DURATEC HE to pękająca odma parcieje i łapie lewe powietrze.
Ja miałem takie objawy w moim Golfie 4 i winny był nieszczelny kolektor dolotowy powietrza. Nie twierdzę że tutaj będzie tak samo.
Zacięta kierownica to popularny problem. Jednak prawie zawsze kończy się na czyszczeniu. Kubas10 - upewnij się, czy wsad sterownika jest fabryczny. Demontowałeś kolektor wydechowy?
KOlektor ssący może być zakitowany nagarem.
a czysciles kolektor dolotowy bo w fokusach osadza sie duzo szlamu i potem wychodza cyrki
Pewnie dolot niedokładnie zmontowany i dmucha na zewnątrz zamiast w kolektor, posprawdzaj rury filtr pow-turbo i turbo-kolektor dolotowy
Witam. Focus normalnie odpala i wkreca sie na obroty. Po ruszeniu nie ma sily dusi sie ciezko go rozpedzic do 20 km/h Wymienione swiece, przewody, WN cewka, podmieniony przepływomierz. Kolektor ssacy caly nie popekany. Usterka jest identyczna na benzynie jak i LPG. Na komputerze brak blędow. Gdzie szukać ?
A może dpf jest zapchany i trzeba go przegonic na autostradzie żeby się wyczyścił. Poza tym oprócz ,,lejących" wtryskiwaczy, to brudny kolektor ssący daje też taki objaw. A filtr powietrza kiedy był wymieniany? Jak jest zanieczyszczony to mniej powietrza sie dostaje do komory spalania i wtedy jest nie właściwa mieszanka paliwowo-powietrzna. Więcej paliwa...
Post zamknięty sorki że tak dlugo nie odpisywalem ale czekalem na wizytę u mechanika dziś auto jest już zrobione okazalo się że pękła oddma na środku. Ale żeby to zdiagnoaować trzeba bylo zdjąć cały kolektor odma jest pod spodem już teraz jest dobrze
Focus w 2.0 ameryka jest chyba tylko w 16v plastykowy kolektor ssacy sekwencja moze i bedzie dzialala ale zurzycie tez bedzie odpowiednie.
Chłodnica EGR do sprawdzenia. No i który to Focus ?
Podłączyłem sie do interfejsu: zbyt uboga mieszanka paliwowo powietrzna na pierwszym układzie, alarm skasowałem. Sprawdziłem cały kolektor ssący i wszystko ok. Dzisiaj jeździłem ponad 40 km i jak na razie troszkę się uspokoiło ale czasami i tak trochę obroty powariują. Zauważyłem także, że w czasie falowania obrotów wartości z przepustnicy skaczą od...
Dynamic focus jest podłączny do jednej z nóżek trafopowielacza i wymaga zasilania ok 600V z reguły pracuje na 2SC4630 lub czymś podobnym - jego praca polega no " podbijaniu napięcia" do ostrości za pomocą dławika włączanego w kolektor 2SC4630 - szukaj więc tych elementów - czasami gdy nie byłem pewien czy dynamic focus działa OK w tarkcie naprawy wyjmowałem...
To nie turbo, żeby elektronika tyle ździałała. Pewnie inne wałki wtryski, kolektory. Znając Forda i jego komplikowanie silników to i pewnie dół czymś się różni. W twoim wypadku moc= nowe wałki, nowe wtryski(większe), wydajniejsza pompa paliwa, polerka głowicy, planowanie głowicy, nowy dolot i kolektor wydechowy. Jak widzisz rezerwa mocy jest tyle że...
Wymieniłem filtr oraz turbo z całym kolektorem - jeszcze nie sprawdzałem czy wszystko działa. Mam pytanie. Otóż stary kolektor miał zaślepioną rurkę (złotą) prowadzącą do tego okrągłego czegoś :) Co to jest i czemu rurka mogła być zaślepiona? https://obrazki.elektroda.pl/3459307800_... https://obrazki.elektroda.pl/2762826200_...
Witam. W monitorze tym uszkodzony jest trafopowielacz, lub ktoś wcześniej wstawił inny model ( zwarcie pomiędzywyjsciem na kolektor a masą ) Model Trafopowielacza jest nieczytelny, a z tego co odczytuję nigdzie nie znajduję (DG300007910). Trafo z 2 wyjściami FOCUS Proszę o pomoc w ustaleniu jego typu lub zamiennika. Pozdrawiam Romson
Witam Przy działającej turbinie od około roku czasu: 1.) Dziwny gwizd jakby lewe powietrze na jałowym biegu. 2.) Gwizd/brzęczenie bardzo głośne przy zwiększaniu obrotów w trakcie jazdy od około 1800. 3.) Spadek mocy (turbina cały czas działała chociaż rzadziej się załączała). https://filmy.elektroda.pl/97_1573119639... Auto to Ford Focus MK1 1.8 TDCi...
oczywiście że może to być silnik krokowy, a jeżeli nie to sprawdź jeszcze wtryskiwacze Jak by tam był to może i tak ale go tam nie ma ,natomiast jest zawór bocznikowy/biegu jałowego/wolnych obrotów-zawór/ Sprawdź przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej /gumowa rurka wchodzi w kolektor ssący od strony grodzi lubi parcieć pękać i ciągnie lewe powietrze.
Pisałeś, że chcesz sedana lub hatchbacka ;). Xsara Picasso nie wiem ale mam Scenica RX4 czyli I phII ale z napędem na 4 koła. Silnik 2.0 16v. Jeśli chodzi o rdzę to praktycznie nie istnieje w wersjach po lifcie czyli od końca 99 roku jeśli oczywiście auto nie składane z 3 przystanków PKS. Silniki bardzo dobre, wręcz stworzone do gazu. W silnikach jest...
Ostatnio zrobione przy samochodzie: - regenracja głowicy kompletna z nowymi zaworami -wymieniony kolektor + nastawnik wolnych obrotów -wymieniona cewka zapłonowa, kable świece -wymiana filtrów i oleju, -rozrząd -kpl poduszek silnika w związku z tymi naprawami silnik pracuje idealnie na wolnych obrotach, ale ma kilka problemów: -nie ma mocy do 3 tys...
Największy problem to jak jadę zatrzymam się to faluję przez chwilkę mocniej a jak kierunki włączę to cały czas w rytm migania, przygasają światła tak jak pisałem dzisiaj ale to tylko raz około 1500obr jak spada z obrotów co było zrobione akumulator nowy, świece, cewki,przepustnica na podmiankę sprawdzana, kolektor ssący klapki wymieniłem nowe, dzisiaj...
Witam! Tento Focus zachowuje się dziwnie - czasami nie odpala, brak błędów, raz udało się go ściągnąć na sznurku w momencie jak nie zapalał i wtedyż to stwierdziliśmy że ciśnienie rail w trakcie kręcenia rozrusznikiem ok (30-40 MPa), nie da się zapalić na samostart, mimo że laliśmy bezpośrednio w kolektor ssący po zdjęciu rury. Do tego kolektor nie...
raczej dmuchanie slyszalne bylo przy wstepnym odpalaniu silnika najpierw polecialo takie syczenie a pozniej zaczal odpalac, nie mam pojecia co to moze byc mechanik zwala na kolektor choc wczoraj jak szukal to znalazl jeden kablek ktory wymienil ale dalej syczalo, to jest tragedia zapozyczasz sie zeby kupic autko, a pozniej jeszcze kasuja mechanicy za...
Nawet gdybym po 70tyś musiał wymienić głowice i wywalić 1500 to i tak będzie się opłacało ;). Wstępnie przekalkulowałem, że śmigając na lpg zaoszczędzę miesięcznie jakieś 300 ;) Wliczając obsługe sekwencji (przeglądy, filtry, wtryskiwacze pewnie do wymiany po 40tyś) i tak bedzie się opłacało przy dzisiejszych cenach paliw :) Wcześniej miałem Ibizę 1,4...
Focus 1.8TDDI. Słaby w całym zakresie obrotów. Turbina dmucha jak oszalała, wężyki podciśnienia całe i na miejscu. Wczoraj wyregulowałem wtryski i zero poprawy :evil: . Diagnoza nie wykazała żadnych błędów (normalnie koszmar). Pompa wtryskowa była 3 lata temu robiona w serwisie Bosch (wymieniono sterownik + kalibracja). Do tej pory chodził bez żadnych...
Mogło być podczas naprawy przestawione pokrętło siatki 2 na trafie, wystarczy delikatnie cofnąć. Masz rację - trochę cofnąłem pokrętło screen i obraz się przyciemnił. Ptem tylko dokonałem korekcji w ustawieniach monitora. Potencjometrami Focus wyostrzyłem sobie obraz. Po co są tam dwa te pokrętła oznaczone jako Focus - i jednym i drugim ustawiam ostrość....
Jest tak-nie schodzi poniżej 1400 obr/min. Acha-jak macie pisać o krokowcach to sobie odpuśćcie-zawór biegu jałowego już mu wymieniali gdzieś tam, domyka się, zdjęcie wtyczki z niego nie poprawia sytuacji. Kolektor raczej szczelny, jak zatkam dłonią korpus to silnik zgaśnie, nie gwizda nigdzie.Przepustnica się zamyka-patrzyłem pod światło, zaś potencjometr...
Witam Zimny zapala, może nie idealnie (bo musi pokręcić z 15s) ale zapala. Jak odpali to następnym razem zapala "od pierwszego". Silnik pracuje bez zarzutów, nie przerywa nie traci mocy, przyśpieszenie ok. Problem pojawia się po dobrym rozgrzaniu tzn. przejadę z 20km i zostawię go na minim 20-30 minut. Nie jest to za każdym razem tzn może 10-20 razy...
Skoro słyszysz syczenie to masz nieszczelność w kolektorze ssącym napraw to.
Kolega niech usunie nieszczelność pomiędzy turbo a kolektorem ssącym.
W tych silnikach często padają zawory sterujące kolektorem ssącym koło cewki po prawej stronie silnika. Ipc chyba?
cześc miałem ten problem jest po prostu zanieczyszczony stabilizator wolnych obrotów wykręc go i przemyj w benzynie ekstrakcyknej to coś co koledzy nazywają to silniczkiem krokowym choć właśćiwie to się tak to nie nazywa mieśći się to przy kolektorze ssącym przykręcony dwoma sróbami pozdrawiam.
Sprawdź szczelność rury IC -kolektor.
raczej co widzi MAP, jak reaguja sondy, szczelnosc kolektora i analiza spalin
Odpowietrzenie skrzyni jest pod kolektorem ssącym. weź latarkę i przyświeć w plastikowego "barana" . Te rurki parcieją i zasysają się. Nowe chyba koło 140 zeta kosztują.
P042E Lub P042F Zwarcie z ziemią. Problem z okablowaniem lub uszkodzone złącze. Korozja przewodów elektrycznych lub połączeń. Zatkane kanały zaworu recyrkulacji spalin. Uszkodzony elektroniczny czujnik różnicy ciśnień ze sprzężeniem zwrotnym (DPFE). Wadliwy czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin lub czujnik absolutny ciśnienia powietrza w kolektorze...
Blad jest caly czas po skasowaniu, rezystancja niby jest ok. Tylko zastanawia mnie ktory to czy od przeplywomierza czy ten przy kolektorze?
Sprawdż turbine czy nie dmucha oleju w kolektory ?
kolektor dolotowy focus focus focus instrukcja focus focus sprzeglo
świadectwo wykonania creative audio control metalowo gumowe
zmywarka whirpool vitodens pokrętło
Zasilacz do Ferguson D-880: parametry i wybór Instrukcja obsługi pralki Amica Ecotronic 600 - jak znaleźć?