Pewnie dolot niedokładnie zmontowany i dmucha na zewnątrz zamiast w kolektor, posprawdzaj rury filtr pow-turbo i turbo-kolektor dolotowy
Musze potwierdzic, ze te silniki tak mają. Przy większych przebiegach mają jeszcze gorzej. Powod jest mi nie znany. To bardzo stary silnik konstrukcyjnie. My cuda z nimi robiliśmy nie pomagało. Zazwyczaj taki problem jest z dawką startową, możliwe że paliwo się gromadzi w cylindrze i w koncu zapali. Dodam, ze na plaku pala od razu czyli po wtrysnieciu...
Ford Focus 1,8 tdci podczas jazdy ubywa mi płyn chłodniczy, nie widać wycieków,nie kopci na biało ,olej ok płyn kolor ok nie wiem czy to z tym związane ale wypycha mi gumowy wąż który idzie do kolektora ssącego, pytanie mam takie czy płyn może wyciekać z pod uszczelki między kolektorem dolotowym a silnikiem?
Mam forda 1,6 TDI i zmianę siły ciągu wyeliminowałem w prosty sposób. U mnie nie ma głaskania po gazie, albo jedziemy pełną mocą,albo na luzie. W innych przypadkach dochodzi do zadziałania zaworu EGR, który daje spaliny do kolektora dolotowego.
P042E Lub P042F Zwarcie z ziemią. Problem z okablowaniem lub uszkodzone złącze. Korozja przewodów elektrycznych lub połączeń. Zatkane kanały zaworu recyrkulacji spalin. Uszkodzony elektroniczny czujnik różnicy ciśnień ze sprzężeniem zwrotnym (DPFE). Wadliwy czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin lub czujnik absolutny ciśnienia powietrza w kolektorze...
Ja bym w ciemno wymienił przepływomierz na początek. Do sprawdzenia sporo - punkty masy i czy wtyczki są ok - szczególnie na przepływce i przepustnicy. Do tego szczelność dolotu i stan filtra powietrza. Jeżeli jeszcze do tego mamy szarpanie to cewka i jej wtyczka do sprawdzenia. Nie kojarzę z pamięci tych silników (tzn są bardzo zbliżone do FYDA/FYDB,...
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
Ja miałem takie objawy w moim Golfie 4 i winny był nieszczelny kolektor dolotowy powietrza. Nie twierdzę że tutaj będzie tak samo.
W jaki sposób? Bo spora część ludzi wycina uszczelkę z puszki po piwie i tak to skręca a często to jest główna przyczyną bo te blaszki sie przepalają po jakimś czasie, jak nie masz zaspawanego egr na kolektorze wydechowym i dolotowym to jak blaszka pęknie zaczyna spaliny w opór dawać w dolot.
Sprawdź podciśnienia za kolektorem dolotowym. ostatnio miałem przypadek nieszczelnej zaślepki właśnie za kolektorem ssącym, powodowało niestabilne obroty jałowe i ciągle ubogą mieszankę. jeśli słabo kręci wyczyścić masę lub dołożyć nową od ramy do silnika
a czysciles kolektor dolotowy bo w fokusach osadza sie duzo szlamu i potem wychodza cyrki
Ot ISC se puknął, miał prawo. Co ma rozrząd czy drożność przewodów dolotowych do tego, że coś sobie raz puknie po zapłonie?
Kolega to miał w AUDI. Nie pamiętam co to była za błachostka od srtrony zasilania. Sprawdź szczelność obudowy filtra, ciągłość, drożność i szczelność przewodu gorącego powietrza z nad kolektora wydechowego. Może źle pracuje regulacja temperatuy powietrza dolotowego.
Więc rozumiem, że zbyt dużo powietrza do kolektora dolotowego jest tłoczona przez turbinę. Jednak nadal nie rozumiem skąd ten czarny sadzowy dym?
I teraz pytanie,może ktoś doświadczony się wypowie. Czy jak odłączyłeś w silniku z turbo odmę od kolektora, to czy nie masz za dużego ciśnienia w skrzyni korbowej (jest równe atmosferycznemu, a nie ma podciśnienia), czyli nie ułatwiasz spływu oleju z turbiny.
A co z turbiną w tym samochodzie ? Podejrzewam że problemu nie było... Dodano po 4 A może nagar zalegający w kolektorze dolotowym wpada do sinika i wypluwany razem ze spalinami uszkadza wirki i zmienną geometrie ?
Po mojemu coś wleciało w dolot. Albo przytrzymało zawór w prowadnicy. Widziałem podobny cyrk w V. B. 2.0 DTL po czyszczeniu kolektora dolotowego,piernik wie co to było, nakrętka, kawałek szmaty podszedł pod zawór?
Witam mam problem z moim focusem mk1 1.8 benzyna mianowicie silnik ma problem z odpaleniem lecz gdy go dłużej pomęczę to odpali, ale podczas jazdy nie ma mocy, paliwo dochodzi do listwy bo aż tryska, filtr paliwa wymieniony, przepływomierz wymieniony, miałem od poprzedniego właściciela to wymieniłem, ale pojawia się błąd system too Lean bank 1, samochód...
Tam jest lpg - jak wygląda sprawa regulacji luzów? Jak wygląda kompresja? Podejrzewam nierówną kompresję spowodowaną luzem zaworowym i taniej wymienić silnik lub zrobić głowicę (dociąć zawory) niż regulować zawory wymieniając szklanki Czy reset adaptacji pomaga (po resecie obroty wskoczą na nieco wyższe ale po kilkunastu km powinien się zaadaptować)?...
Dołączę sie do tematu wycieku oleju /nie Diesla-Ropy/ w okolicy wtrysku Ford Focus Diesel 2010 econetic . Wywaliłem na mechaników ful pieniędzy, bo mieszkam w Niemczech i nic nadal śmierdzi i widać olej, ale któregoś dnia w sobotę przebrałem sie i w garażu po oczytaniu znalazłem błąd , była /jest /to uszczelka pod kolektorem dolotowym i tamtędy powoli...
wszystkie mam sciągnięte, na bank nie są pęknięte, cały układ dolotowy łącznie z kolektorami ssącymi jest wyciągnięty i nie ma śladu, rura stalowa była jedynie pęknięta ale została wymieniona i dalej to samo. Dodano po 1 zresztą gdyby były pęknięte to było by 1. słychać świst turba 2. Raczej nie było by pełnego doładowanie 2.2-2.3 Bara. Problem polega...
Witam! Mam problem z Fordem Focusem 1.8 TDDI 90 KM. Problem opiszę krótko, w samochodzie zostały wymienione wszytkie płyny, i filtry, turbina sprawdzona, kolektory dolotowy, wydechowy i uklad wydechowy wyczyszczone, wtryski sprawdzone, 2 były rozregulowane i zostały wyregulowane, podkładki pod wtryski wymienione na nowe, właściwe, EGR nie zaślepiony,...
Z wyciaganiem alternatora w tym modelu też nie ma jakiegoś specjalnego problemu - na spokojnie do około godziny roboty. Pierwszy raz najgorszy jest, zwłaszcza odkręcić te dwie śruby obok osłony termicznej wydechu - a wystarczy je lekko zluzować dosłownie (płaski klucz 16mm, cienki dość) Ale oprócz tego trzeba zdemontować łącznik kolektora dolotowego...
Sprawdził bym szczelność kolektora dolotowego. Ale to nie ma nic do mulenia. Jak MAF na wolnych pokazuje ponad 2gm/s to dał bym temu spokój. A co do tych błędów i ich braku to tak jest, jak się diagnozuje jakimś ELM'ikiem. Bo ja błedy zaraz znajdę.
Ostatnio zrobione przy samochodzie: - regenracja głowicy kompletna z nowymi zaworami -wymieniony kolektor + nastawnik wolnych obrotów -wymieniona cewka zapłonowa, kable świece -wymiana filtrów i oleju, -rozrząd -kpl poduszek silnika w związku z tymi naprawami silnik pracuje idealnie na wolnych obrotach, ale ma kilka problemów: -nie ma mocy do 3 tys...
Niestety, żeby wymienić filtr w skrzyni, to trzeba zdemontować z auta i odkręcić obudowę sprzęgła ze skrzyni, co wówczas wtedy można zmienić filtr, a za pokrywą to tylko płyta sterownicza i nic więcej, ale nadmieniam, że o ile masz duże pojęcie, to sobie poradzisz. No to lipton z tym rozbieraniem, ale nie jedną skrzynie już rozbierałem i z powodzeniem...
Fiaty, Fordy i Francuskie Tylko znowu, tu dużo zależy od konkretnego silnika. Mogę się wypowiedzieć o Focusie mk2 bo takiego mam i siedzę sporo na forach szukając różnych informacji. I tak, z benzyn: 1.4 się nie nadaje bo to za mały silnik 1.6 105KM prosty, ale dość głośny na autostradzie i sporo też wtedy pali 1.6 115KM bardziej skomplikowany bo tu...
Focus 1.8TDDI. Słaby w całym zakresie obrotów. Turbina dmucha jak oszalała, wężyki podciśnienia całe i na miejscu. Wczoraj wyregulowałem wtryski i zero poprawy :evil: . Diagnoza nie wykazała żadnych błędów (normalnie koszmar). Pompa wtryskowa była 3 lata temu robiona w serwisie Bosch (wymieniono sterownik + kalibracja). Do tej pory chodził bez żadnych...
Tak wyczyszczona zerowne adaptacje kam podmieniona druga używka brak Mian identyczne objawy dodam że autko po odpaleniu trzyma obroty idealnie Ale tylko jak przygazuje to zaczynają się cyrki dziać silnik zaczyna kuleć na obrotach aż wkoncu gaśnie Dodano po 15 Silnik to 1.6 16v 100 km bez krokowego Dodano po 2 Dodam jeszcze że została wymieniona cewka...
Ford Focus MK2 2006 2.0 TDCI. Na silniku zimnym i ciepłym ładowanie 14.4V, ale przy kręceniu kierownicą napięcie spada do ok. 13.5V. Na silniku zimnym i ciepłym i biegu jalowym czuć w kabinie delikatnie nierówną pracę silnika, obd pokazuje różnice kilku obrotów/min. Na silniku ciepłym - jadąc z górki silnik delikatnie szarpie. Gaz w podłogę przy wyprzedzaniu...
Witam Zimny zapala, może nie idealnie (bo musi pokręcić z 15s) ale zapala. Jak odpali to następnym razem zapala "od pierwszego". Silnik pracuje bez zarzutów, nie przerywa nie traci mocy, przyśpieszenie ok. Problem pojawia się po dobrym rozgrzaniu tzn. przejadę z 20km i zostawię go na minim 20-30 minut. Nie jest to za każdym razem tzn może 10-20 razy...
Witam Posiadam forda focusa mk1 1.6 99r. I jest w nim kilka problemów, do których nie bardzo wiem jak już podejść. Mianowicie, kiedyś zaczęło się od typowego falowania obrotów, co oczywiście zostało rozwiązane. Jednakże, gdy tak codziennie jeżdżę nurtuje mnie to, że jego spalanie odbiega nieco od normy bo nie móc przejechać 300km na 30l Pb to normalne...
Pisałeś, że chcesz sedana lub hatchbacka ;). Xsara Picasso nie wiem ale mam Scenica RX4 czyli I phII ale z napędem na 4 koła. Silnik 2.0 16v. Jeśli chodzi o rdzę to praktycznie nie istnieje w wersjach po lifcie czyli od końca 99 roku jeśli oczywiście auto nie składane z 3 przystanków PKS. Silniki bardzo dobre, wręcz stworzone do gazu. W silnikach jest...
witam. mondeo 1.8td zapewne endura-de. chcesz z tego zrobić ferrari? cóz można prubowac ale nie licz na szok. więc tak planowanie głowicy wzrost ciśnienia fakt sprawdzony i prawdziwy działa czuć poprawę ale są uboczne skutki większe ćiśnienie szybsze zużywanie sie łozysk wału korbowego, panewek korbowodu, wzrost temperatury bloku i oleju sinika efekt...
Witam. Widzę że nie tylko mi ten problem spędza sen z powiek, z cieknącymi wtryskiwaczami borykam się już kilka miesięcy. Cała przygoda zaczęła się od delikatnie mokrego gniazda wokół wtrysku. Po wymianie uszczelniaczy problem zniknął ale niestety na zimnym silniku zaczęło szarpać i kopcić na czarno. Uznałem że coś sknociłem podczas montażu i pojechałem...
Witam mam problem wymieniłem pompę wtryskową w audi a6 2.5 tdi mam problem a bardziej zagadkę. Wiem że odpowietrzanie pompy VP44 jest łądnie opisane na forum ale problem polega na tym że nie mam możlwiość zrobienia takiej pompki czy mogę przeciągnąć paliwo np. siła właśnych płuc tak jak robiłęm w to focusie 1.8 tdci ? na jednym forum doradzili mi "Kolego,zalej...
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 https://www.puhomega.pl https://www.naprawa-pomp.com https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Oc... Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz...
kolektor dolotowy nieszczelny kolektor dolotowy renault kolektor dolotowy
stm32 arduino programować denon rezystor staż elektryk
samsung rsa1ztvg samsung rsa1ztvg
Bosch STS3002/13 – zmywarka nie pobiera wody, diagnostyka AquaStop, elektrozawór, filtry Budowa zmywarki Bosch STS3002/13 – schemat, podzespoły, opis działania