Witam, Posiadam Golfa 3 z 1996r silnik 1.8 90km Mam następujący problem, na stacji diagnostycznej wszystko bez zarzutu z wyjątkiem tylnych hamulców, Diagnosta stwierdził iż tył mi za słabo hamuje , ręczny mam słaby i lewe tylne koło słabiej hamuje. Byłem u dwóch mechaników. jeden z nich stwierdził że wystarczy podciągnąć gdzieś na regulacji i będzie...
Tak gaśnie Dodano po 2 Nie ma gazu 2.10 volt do 4.80 Wartość poprawna z TPS przy puszczonym pedale to 0.7-1.1 volta. Przy pełnym otwarciu 4.5 do 4.9 volta. Przy złym odczycie z TPS nie dział reg wolnych obrotów i nie działa program hamowania silnikiem. Dziury w dolocie nie można wykluczyć (lub jak to w fordach jakiegoś węża od odmy)ale na początek...
Witam Od pewnego czasu brat w audi A3 1,6 benzyna boryka się z problemem falujących wolnych obrotów i od czasu do czasu samochód podczas hamowania na luzie potrafi zgasnąć. VAG nie wykrył błędów, więc pozostaje mechanika. Zauważyłem, że podczas dodawania gazu słychać sykot zaciąganego powietrza z okolic kolektora ssącego. Na kolektorze ssącym od góry...
Witam. Mam problęm z autem i prosze o pomoc. Byłem u "mechanika" na wymiane prowadnicy bagnetu bo tamta plastikowa była ułamana. Wstepnie mowil, że pewnie kolektor bedzie do sciagniecia bo ona idzie między nim w dół. Ostatecznie odebrałem auto na 2gi dzień, mowił, że nic nie rozkręcał itp. Autko odpaliło i pracowało normalnie. Pojechałem wiec na stacje...
Wyczyściłem prawy kolektor (strona co mocniej hamowała) w benzynie ekstrakcyjnej i zamontowałem ponownie( z lewej strony mechanicy tak przykręcili, że nie dałem rady odkręcić, może zapieczony). Problem rozwiązany, różnica hamowania znikła. To byli jacyś pseudo mechanicy, że tego nie naprawili.
Z tyłu są bębny. A jak się sprawdza ten kolektor siły hamowania bo jedyne co mogę powiedzieć to napewno jest suchy i nic nie cieknie. Dlaczego nie mogę odpowietrzyć tylnych hamulcy i tam sie pojawia ciągle powietrze ? Pozdrawiam
Mam podobny problem w renault laguna l 1.6 16v uszczelki kolektora ssącego wymienione ale zauważyłem że mam ukręcona jedną śrubę która trzyma kolektor do głowicy(ta środkowa) czy to może być przyczyna?
Ciśnienie zmierzę na tym wężu co łączy kolektor z serwem, bo na samym serwie nie wiem jak. Z tego co wiem powinno być około 0,6 bara, nie wiem czy dobrze myślę. Hamulce też przebadam.
1. Przy mieszalnikowej instalacji LPG hamowanie silnikiem nie daje większych oszczędności paliwa, a jest wręcz niewskazane ze względu na dyzyko wystrzału w kolektor dolotowy. 2. Nie powinno to mieć znaczenia, większy wpływ ma szerokość opony (bieżnika) i ciśnienie w niej. 3. Wtrysk zaczyna podawać paliwo podczas hamowania silnikiem w okolicy 1200-1300rpm,...
Szarpie jak diabli na zimnym, przy schodzeniu z obrotów, w okolicach 1500 i nie ma na to żadnego rozwiązania. ALe jak to się objawia , bo jezdziłem 1000 aut i nie spotkałem takiego czegoś żeby po puszczeniu gazu silnik szarpał. Jedynie jak gaz strzela w kolektor , wtedy szarpie bo silnik gaśnie na sekunde lub dwie.
Witam, i tu masz racje, przedewszystkim trzeba taki silnik dokładnie pomierzyć i pasowania dobrać raczej z dolnego przedziału ze wzgledu na max warunki termiczne. Można mu również podnieść stopień sprężania 5-8% , jaki jest kod tego silnika? może doloty i wydechy powiększyć? :D zmienić kolektor wylotu, ale czy masz mozliwość hamowania tego silnika bo...
Zawór jest na listwie CR od strony grodzi na dwie śróbki torx, trzeba zdjąć kolektor ssący wtedy jest w miarę dostęp. Twoje objawy wskazują raczej na wtryski. Ja zacząłbym naprawę na twoim miejscu od wymiany filtra i sprawdzenia drożności smoka w zbiorniku...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Tutaj mycie, kombinacje z dyszami, czy rurkami emulsyjnymi wg mnie nic nie da. To może i na pewno ma ma wpływ na moc i dynamikę silnika. Wszystkie dysze, rurki, dziurki itp. są w 100% drożne, sprawdzane 2 razy i w przypadku przytkania przeczyszczone, przedmuchane a w ciezkich przypadkach brudy wydłubane igłą cieniutką także mam pewność, że tu problemu...
Witam. Koledzy szukam pomocy, bo straciłem już nerwy do mechaników "wymieniaczy". Jest to silnik 1.4 8V 77KM (taki jak w GP) Założona jest instalacja LPG STAG-4 na wtryskach OMVL. Auto w sumie pali bez zastrzeżeń, zdaje się, że normalnie jedzie, nie szarpie. Problem jest tego typu, że jak dajmy dojeżdżam do skrzyżowania z pewną prędkością i wcisnę sprzęgło...
indukcyjnosc cewek silniczka jest bardzo mala w porownaniu do cewki przekaznika ale jak sie boisz o te tranzystory to zbocznikuj im kolektor emiter diodami prostowniczymi katodami do gory na ttym schemacie a bd 911 tak mi sie napisalo wystarczy oczywiscie bd 139 co do hamowania silnika to mozna to uzyskac w sposub mechaniczny mianowice wystarczy zastosowac...
Po pierwsze komputer ktory wskazyje wam zuzycie paliwa a szczegolnie to chwilowe to zadne urzadzenie pomiarowe to tylko zabawka. Jak ktos wczesniej napisal - dziala na zasadzie pomiarku kilku czynnikow i do obliczenia stosuje algorytm. Dla uproszczenia powiem ze jesli pedal gazu jest puszczony to zmienna z potencjometru ma wartosc 0 (czyt: zero) a jakiekolwiek...
Wg mnie to pomysł podobny to pompowania kół azotem i tym podobnych. W mieście się nie rozpędzisz a poza miastem jedziesz szybciej to masz chłodzenie. Oczywiście, ale jak pisałem nie do jazdy na codzień, ale np. na 400m w sam raz. Stoisz - a za chwilę jedziesz kilka-kilkanaście sekund i potrzebujesz maksymalnych parametrów. Z tego co wiem to w KJS stosowano...
Witam, mam problem z Astrą F 1.6 16V X16XEL, wszystko zaczęło się dziać po pęknięciu przewodu cieczy. Musiałem zdjąć górną część kolektora dolotowego by go wymienić, przy okazji został zdjęty kolektor wydechowy i pospawany, oczywiście zostały wymienione wszystkie uszczelki w układzie wydechowym. Ponieważ stał samochód przez jakiś czas na kanale to postanowiłem...
Witam, przepraszam, minęło parę miesięcy, ale myślę że mam coś istotnego do powiedzenia w temacie. Może to komuś oszczędzi zmartwień. Sam posiadam m.in. Seicento (0,9l) i przyznam, że problem z przyczepnością nie leży w sprawności samochodu czy wadzie opon . Oczywiście kolektor może być uszkodzony albo tylne koła mogą się zapiekać, może być zła geometria...
Plexi chyba odpada, tak mi się wydaje, że ma dość sporą rozszerzalność cieplną. Co do ekologicznej energii: -napęd hybrydowy to połączenie zalet silnika spalinowego i elektrycznego (np. energia podczas hamowania zamiast wydzielana w postaci ciepła na tarczy jest magazynowana w akumulatorze - do powtórnego użytku w silniku elektrycznym) - ogniwa wodorowe...
Proszę o pomoc i o jakies rady ponieważ moja Megi 96r 1.6 zaraz po zapaleniu wskakuje na b. wysokie obroty rzedu 4000 i tak już zostaje. Powiem szczerze ze zaczyna mnie juz niezle denerwowac ponieważ od chwili zakupu tj. w listopadzie wiecej czasu spedzilem w garazu niz w samochodzie :( Na poczatku standardowo wymienilem pasek rorzadu i rolke napinacza,...
Mam takie pytanie bo w mojej kropce zauważyłem ze na tylnej belce z wężyków hamulcowych są zrobione takie kółka. Szukałem kolektorów siły hamowania i niema nigdzie. I odnośnie mam pytanie czy mógłbym założyć kolektory sily hamowania bez zmiany wężyków ? Czy w ogóle da sie to zrobić?? Bo trochę mnie Już to wkurza ze czuje jakby samochod bardziej hamował...
Naciskając / skacząc po tyle auta tak żeby tył się obniżał sprężyna przy kolektorze się rozciąga, pracuje te dzwigienka ? Na przeglądzie były uwagi co do hamowania tyłu ? Zaczynając to ruszać licz się z tym że trzeba będzie wymieniać rurki bo mogą się ukręić, a potem i weżyki a jak nie będziesz miał farta to i cylinderki hamulcowe z tyłu. Zobacz w jaki...
Bo jak wypadła ta klapka z kolektora to nie ma ciśnienia na serwie.
Największe podciśnienie w kolektorze jest na biegu jałowym i podczas hamowania silnikiem. Jednakże przy twardych uszczelniaczach czasem jest tak że silnik pracujący na biegu jałowym w miarę nie kopci ale po dodaniu gazu puszcza dumą . Bez zdjęcia czapki się nie obejdzie.
PROPONUJE zmienic wlot powietrza do filtra tak aby nie byl ustawiony do przodu auta tylko do tylu (jak na przyklad jedziesz szybko lub hamujesz do kolektora dostaje sie wiecej powietrza i dlawi silnik a jak obrocisz do tylu to nie bedzie od tego uzalezniony). Typowa prypadlosc wsrod aut na LPG. POZDRAWIAM Posted from a mobile
wrzuć jeszcze zdjęcie z pod maski jak są odwierty w kolektorze ssacym
tino2003 , nie wiem jaką masz instalację (chyba I lub II gen.), według mnie masz za ubogą mieszankę na gazie przy hamowaniu silnikiem. Ubogą na tyle, że nie zapala się w cylindrze, a w kolektorze wylotowym po zsumowaniu się niespalonego gazu z kilku cylindrów bomba gotowa. Mnie to się przytrafiło w poldku gaźnikowym z zaworem hamowania silnikiem. Tylko...
We współczesnych benzynowych silnikach, z elektronicznym wtryskiem paliwa, główną "robotę" przy hamowaniu silnikiem robi podciśnienie w kolektorze dolotowym. Efekt hamowania silnikiem w benzynie np. 2.0 jest o wiele bardziej wyraźny, niż w dieslu o tej samej pojemności (o ile ten drugi nie posiłkuje się przepustnicą/klapą gaszącą) i to po mimo, że...
Przy biegu jałowym albo przy niskim obciążeniu masz duże podciśnienie w kolektorze i ciągnie olej przez uszczelniacze. Widać też po hamowaniu silnikiem, jak dodasz gazu to puszcza chmurę. Spróbuj zacząć od wymiany uszczelniaczy zaworowych, może podarujesz trochę stosunkowo niskim kosztem.
zwrotnice z poloneza dlatego, że praktycznie tylko on i fiat 125p mają SWORZNIE, większość aut to przednionapędowe, czyli zamiast górnego sworznia jest MCperson. A zwrotnice z malucha to porażka, szybko się luzuje na zawiasach. tak wygląda u mnie i ja mam na zwrotnicach poloneza: http://obrazki.elektroda.pl/2268462800_1... Serwomechanizm,...
ale trzeba pamiętać, że owe usunięcie ma wplyw na elastyczność jednostki... Bajki powtarzane na wszystkich forach 😄 Cały czas, setki razy wywalałem klapy, z benzyn, diesli, kilkanaście razy hamowaliśmy i nie ma kompletnie żadnej różnicy. ŻADNEJ. No chyba że na plus, bo w niektórych sterownikach błąd klap powoduje tryb awaryjny. Usuwasz i jedzie jak...
Zrób zdjęcie zaworu albo podaj jego nr. Masz pewnie 5 przyłączy? 11, 12, 21, 22 ... 5 przyłącze wydaje mi się, że powinno być podłączone do kolektora siły hamowania tylnej osi. Odlacz ten przewod na próbę. Nie pamiętam dokładnie jak to jest, jeśli z niego leci powietrze to nasz problem z tym korektorem.
przyczyn jest kilka, albo nieszczelny wąż do serwa, ale jak słusznie zauwazył trans-serwis podniosły by się obroty, może też być dziurawa membrama albo nie przepuszcza zawór zwrotny na króćcu przewodu podciśnieniowego. Bardzo często wąż serwa był zawalony olejem lub zarastała rdzawym nalotem rurka wychodząca z kolektora.
Jeśli chodzi o wyjęcie kolektorów wydechowych w silniku 12-zaworowym bez wyjmowania silnika to żaden problem, robiłem to wiele razy. Mogę natomiast zapewnić, ż widuję wiele Xm-ów V6 z pękniętym jednym lub oboma kolektorami wydechowymi i poza efektami dźwiękowymi wszystko działa normalnie.
Każdy pojedynczy krok (obrót) wałka silnika powoduje wysunięcie lub wsunięcie grzybka o jedną, zawsze równą odległość. Sterownik ustala jedno skrajne położenie grzybka i od tej wartości krok po kroku reguluje wysunięcie zaworu. Przykładowo dla 850obr/min sterownik oblicza wartość 25 kroków i takie położenie grzybka ustala, sprawdzając przy tym czy obroty...
Uszczelniacze puszczają, gdy podciśnienie w kolektorze ssącym jest największe. Czyli na wolnych obrotach, przy hamowaniu silnikiem. W praktyce po postoju na czerwonym na skrzyżowaniu, po ruszeniu jest max emisja dymu. Podczas jazdy prawie zanika. Pierścienie puszczają pod obciążniem czyli przy butowaniu. Czasami odma nie wyrabia i wszystko pływa w oleju....
Czujnik podciśnienia załatwi sprawę. Podczas hamowania silnikiem podciśnienie w kolektorze ssącym gwałtownie rośnie. Ciekawe tylko czy elektrozawór wytrzyma kilkaset wyłączeń dziennie.
Problem rozwiązany nieszczelny kolektor ssący pozdrawiam i dziękuję. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Jedyna rzecz - naciskasz hamulec podczas hamowania silnikiem. Co wtedy pracuje? W silniku nic, tzn nic co by dawało jakieś rezultaty pracy, przepustnica zamknięta, monitoring czujników i zapłon jeszcze iskrę daje. Co pracuje poza silnikiem? Skrzynia biegów - bez znaczenia, zaciski hamulcowe - robią co trzeba, pompa hamulcowa - tak jak zaciski. Nie bez...
to na bank przewód podciśnienia innej opcji nie ma ;) sprawdź pod kolektorem tam idzie chyba taki cienki wężyk, (nie chodzi o wąż łączący serwo z kolektorem)
Jeżeli dobrze pamiętam to są tam cewki dwubiegunowe i nie przejmowałbym się tym jeżeli jest to tylko zjawisko nieznaczne. Polega ono na tym, że podczas hamowanie silnikiem paliwo zostaje odcinane i do cylindrów dostaje się tylko niewielka jej część która jest niepalna. Lecz po kilku cyklach trochę nazbiera się go i gdy tłok jest w fazie wydechu (zawory...
Dochodzi do zerwania strumienia , bo ciecz na powrocie dostaje dodatkowego przyśpieszenia od grawitacji a na zasilaniu strumień hamowany jest przy przejściu przez kolektor . Trzeba albo zmienić średnicę rurki na mniejsza albo ograniczyć przepływ minimalnie przymykając zawór przed ZD. Ciekawe czy w układzie prób Bachusa była wężownica?
Jeżeli rurka prowadzi do kolektora ssącego i może być nie szczelna to będzie miała wpływ na obroty biegu jałowego .Najlepiej uszczelnij.Jeżeli ta rurka prowadzi do serwa to może mieć wpływ na siłę hamowania .
Nie robi się tego typu przeróbek. Gaźniki 2T i 4T z zasady działają przy różnej charakterystyce tętnienia podciśnienia w kolektorze ssącym. Po pierwsze różnią się rozpylaczem. Z kolei gaźniki 4T posiadają dodatkowe układy które nie są potrzebne, a nawet szkodliwe dla silnika 2T. Są to m.in. pompka przyśpieszająca, zawór cut-off (hamowania silnikiem)....
JAk by tak mi ktoś przybliżył jego zasadę działania oraz konsekwencje przy uszkodzeniu będę wdzięćzny Zawór DV ma za zadanie ograniczenie efektu hamowania wirnika turbiny przez powietrze odbijające się od zamkniętej przepustnicy (przy przyspieszaniu) W momencie naciśnięcia pedału gazu podciśnienie w kolektorze ssącym maleje, pojawia się nadciśnienie...
Kolego osłuchaj turbinę, może czas ją zregenerować lub wymienić na nową. Sprawdź też dokładnie szczelność rur chłodnicy powietrza, okolic turbiny oraz serwa układu hamowania.
W takim razie pewnie któryś wężyk spadł przykładowo przy kolektorze dolotowym. Stąd mogą być takie objawy i niedomagania. Zdemontować filtr i rury, wcześniej odpiąć przepływomierz. Pod nimi, od strony podszybia jest listwa wtryskowa, przewody i rurki. Warto sprawdzić czy nie spadły, czy są całe, one także mogą bruździć. :)
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Do sprawdzenia wiązka silnika w miejscach gdzie przechodzi z silnika na nadwozie. Są to dwa wsporniki (jeden pod kolektorem ssącym i drugi przy zawieszeniu silnika (na dole) oraz miejsce w którym wiązka wisi nad podłużnicą (blisko obok). Objawy są typowe: gwałtowne przyspieszanie lub hamowanie silnikiem powoduje jego przechylenie i kontakt wiązki z...
Przyczyną może być uszkodzone serwo hamulca i podczas hamowania podaje powietrze do kolektora.
Na rysunku zaznaczyłem Ci map sensor. Mechanik uszczelnił kolektor w miejscu gdzie czujnik wchodzi do kolektora. Co do kosztów to trudno powiedzieć bo było to przy okazji wizyty z wymianą rozrządu, ale koszty nie powinny być duże. http://obrazki.elektroda.pl/2868500300_1...
Pewnie to wina kamienia, który hamuje przepływ / odbiór ciepła.
Ciśnienie w kolektorze ssącym powinno się zawierać dla silnika rozgrzanego, pracującego na obrotach biegu jałowego od 330- 410 mBar Jak w kolektorze ssącym by było ciśnienie to byś się zabił przy pierwszym hamowaniu. Mowa oczywiście o silniku bęzynowym
Został mi jeszcze wąż wychodzący z odpowietrzenia silnika no i mam wolne jedno złącze przy kolektorze dolotowym (oprócz tego do wspomagania hamowania).
Witam. Mam w garażu stare Tico, w którym zostało zrobione: 1. Wymieniłem skorodowane przewody hamulcowe idące od pompy do tylnych bębnów oraz tylne cylinderki hamulcowe. 2. Wymontowałem pompę hamulcową i rozebrałem ją na części (to był chyba błąd) i wymieniłem w niej uszczelniacze gumowe. 3. Wymontowałem i przeczyściłem przednie zaciski hamulcowe. 4....
Witam w samochodzie jest wspomaganie układu hamowania , czyli serowo które to wykorzystuje podciśnienie z kolektora ssącego lub pompy wałku .W moim samochodzie którym przerabiam też będę potrzebował wspomagania układu hamowania a będzie to honda hr-v .Rozważam kwestie zainstalowania pompy hamulcowej z samochodu nissan leaf po 2014 jak to uruchomić.
Może zalałeś kolektor płynem?
Jak działa regulator ciśnienia ?, najkrócej jest to membrana z umieszczonym centralnie zaworkiem iglicowym dociskana do niego sprężyną. Jego zadaniem jest utrzymywanie na listwie wtryskowej stałego ciśnienia (przeważnie 3bar przy wielopunkcie). Wężyk podciśnieniowy łączący go z kolektorem ssącym ma za zadanie zmniejszenie ciśnienia w momencie małego...
Po długich zmaganiach problem został namierzony. Pęknięta była uszczelka między kolektorami. Więcej na ten temat nie powiem, ponieważ aż tak się nie znam, ale problem został całkowicie usunięty
Dla błędu P02ED workszop podaje ścieżkę sprawdzania 1 Silnik regulacji zaworu na kolektorze wlotowym 2 Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze i czujnik temperatury powietrza 3 Elektrozawór regulujący ciśnienie turbodoładowania może to cię naprowadzi na rozwiązanie .
Ciekawy układ, jak rozumiem całe ciepło produkuje T1 i nie potrzebuje on żadnego rezystora mocy w kolektorze? Czy próbowałeś tego w konfiguracjach typu np. 15S4P, czy tym podobnych? Można dać rezystor w kolektorze, w takiej wersji maksymalny prąd układu będzie ograniczony wartością rezystora, w rezystorze łatwej rozpraszać ciepło niż w tranzystorze...
Proponuję sprawdzić gumową uszczelkę przy serwie i opaski zaciskowe na przewodzie od kolektora dolotowego do serwa.
Cytat z książki "Auto Poradnik Wtrysk Benzyny" Podczas hamowania silnikiem silnik krokowy otworzy boczny kanał i wpuści dodatkową ilość powietrza do kolektora wlotowego. Pomaga to zmniejszyć ilośc CO i HC w spalinach podczas fazy hamowania silnikiem. I to są właśnie te kilku sekundowe podwyższone obroty.
Może szwankować map sensor, jego połączenie elektryczne lub połączenie z kolektorem ssącym(jeśli to autko ma coś takiego). Jak podciśnienie(między kolektorem i map sensorem) gdzieś "ginie" to komp. może uruchamiać wtryski i dlatego szarpie przy schodzeniu z obrotów na zamkniętej przepustnicy i przy normalnej jeździe też może dawać więcej paliwka. Szarpanie...
Podciśnienie powinno być jak wszystko ok to -1 bar bodajże, ale -0,8 też będzie ok. Ważne żeby i zaworek był szczelny i żeby przy hamowaniu nie spadało za bardzo i szybko wracało do prawidłowego.
Czy wgnieciona rura ta idąca od kolektora wydechowego obok miski olejowa może mieć coś wspólnego? może za mały przelot?
prawdopodobnie dziurawe serwo odlacz przewód od serwa zaslep prowizorycznie i jezeli objawy ustana serwo do wymiany zaslep ten przewód co biegnie od kolektora ssacego
Problem rozwiazany. Gwizdalo przez uszczelke pod kolektorem wydechowym. Tak jak wyzej kolega napisal: "gwizdabie moze byc mylace". Pozdrawiam
Powracający problem na tym forum - brak odcięcia gazu po puszczeniu pedału tzw cut off. Jeśli masz silniczek krokowy z zaworem na rurze doprowadzajacej gaz do miksera - powinien on odcinac odrazu. Ale nie sprawdzaj tego sam, do ustawienia tylko na komputerze odpowiednim softem. Jest to częsty błąd gazowników- czasem jak odległość od zaworu do miksera...
EMS 5126 Tytuł: EGR Awaria: Jednostka sterująca silnikiem wyłączyła układ recyrkulacji spalin. Powody: Układ EGR zostaje wyłączony w przypadku wystąpienia awarii układu w trakcie bieżącego cyklu pracy (tj. od momentu włączenia napięcia sieci pokładowej). Uwagi: Jednostka sterująca silnika wyłącza układ recyrkulacji spalin. Kod błędu jest automatycznie...
Jak zdejmujesz nogę z gazu i przepustnica zamyka się, w kolektorze ssącym robi się podciśnienie, które otwiera zawór i wypuszcza nadmiar powietrza. Przy normalnej jeździe zawór blow off ma być zamknięty, otwiera się praktycznie tylko przy hamowaniu silnikiem.
Z tego co czytałem w necie na temat czujnika MAP wynika, że odpowiada on za regulację podciśniena w kolektorze ssącym podczs przyspieszania i hamowania silnikiem. U mnie podczas jazdy jest wszystko ok. Sprawdziłem go, dostaje napięcie, wężyk jest dobry. Silnk zapala bez problemu. przez ok. 3 s wyższe obroty, potem w miarę stabilne. Pulsują tylko w przypadkach...
witam troche to trwało praca mnie zarzuciła robota bylem u elektryka na kompie i stwierdził błędy nastepujace - czujnik swiateł hamowani - sterowanie cisnieniem doładowania - obwód cisnienia barometrycznego/absolutnego w kolektorze - obwód czujnika temperatury powietrza wlotowego - synchronizacja pozycji wału korbowodu i wału rozrzadu - sygnał CAN z...
Przy hamowaniu gaśnie-uszkodzone serwo,kolektor ssący ma w tym miejscu dziurę,tj fałszywe powietrze. Zdejmij przewód z serwa i zatkaj przewód korkiem, zobacz jak się silnik będzie zachowywać.
zgadza sie zaczołbym od przepustnicy a jak nie pomoze to szukanie dalej ale ciekawi mnie to ze gasnie podczas hamowania czyli serwo pociągając osłabia cos w kolektorze ssącym aż tak była by zabrudzona przepustnica
Opisu mniej jak na lekarstwo. Jak rozumiem, jest to silnik elektryczny, wykorzystujący prądy wirowe, tak jak to jest zrobione w liczniku? tylko licznik nie potrzebuje magnesów, by się kręcił, magnes go hamuje. ;)
Jeżeli rzeczywiście dobrze odgadłem funkcjonowanie układu, to bardzo mnie to cieszy, dodam więc, że w międzyczasie doszedłem do wniosku, że układ z opornikiem 475Ω jest wersją na 12V tylko i wyłącznie. Świadczy o tym warystor S14K25 dołączony równolegle do tranzystora a zastosowany tam do gaszenie ewentualnych przepięć od silnika zarówno podczas...
witam. mam podobny problem z twingo 1.2 99r. syrius32. DF045 - czujnik wymieniony. niby ok i po krotkich jazdach probnych to samo - autko jakby odcinalo paliwo. filtr paliwa oryginal - wymieniony.sprawdzony kolektor i wszystkie podcisnienia. stala masa do MAP'a rowniez dodana. problem powstaje dopiero przy gwaltownym puszczeniu gazu do hamowania. przepustnica...
Dolot uszczelnilem, psikalem plakiem niby wszystko Oki, a auto dalej faluje. Czy jeżeli była by nowa sonda wadliwa, to czy po wejściu samochodu w tryb awaryjny, pali się check silnik powinien chodzić normalnie czy takie mogą być objawy jak u mnie. Jedynie gdzie może być jeszcze nieszczelnośc to między kolektorem ssacym.
Witam ! Mam takie może trochę lamerskie pytanie ale .... Silnik z jednopunktowym wtryskiem benzyny (bez LPG), autko Suzuki Swift 1.3 8V '92r Jaki wpływ na pracę silnika ma działajaca (lub nie) sonda lambda ? Dawkowanie paliwa i tak jest ciągłe i regulowane jedynie poprzez wielkość podciśnienia w kolektorze dolotowym (pomijam hamowanie silnikiem). Więc...
A jak ma się filtr powietrza silnika? Z pewnością chodzi o zaburzenie relacji ciśnień. Pompa podciśnieniowa prawdopodobnie podwyższa ciśnienie w komrze korbowej a pośrednio w kolektorze dolotowym.
Witam mam astre h 1.6 z16XEP 2005 r. z którą miałem takie same problemy ale się uporałem piszę ponieważ morze komuś się przyda problemy które występowały to szarpanie przy ruszaniu, szarpanie w trakcie jazdy na 2 i 3 biegu na przełomie 1500 obrotów, szarpanie przy hamowaniu biegami i oczywiście paląca się kontrolka check engine(silniczek). Problemem...
Sprawdź czy guma łącząca mono-wtrysk z kolektorem ssącym jest szczelna, czy nie ciągnie lewego powietrza.
Ok ta zrobię. Tylko gdzie ja wsadzić miedzy egr a kolektor czy egr a chłodniczke spalin(turbo)??
Z tymi markowymi częściami to też jest różnie... Przewody zapłonowe pewnej włoskiej znanej marki. Po niedużym przebiegu fajki na świece zwyczajnie stopiły się od ciepła kolektora. Poduszki amortyzatorów japońskiej marki w czerwonym opakowaniu. Po bardzo krótkim czasie zaczęły stukać na dziurach. Niemieckie tarcze hamulcowe - 4000 km i zaczęły bić przy...
Sprawdz zawór serwochamulców[ten od podciśnienia,do kolektora ssącego]
Tak jak napisal przedmowca.Na sekwencji nie powinno miec miejsca "zdmuchiwanie" gazu.Nie ma miksera.Wtryski sa dalej w kolektorze wiec......... Trzeba na kompa wrzucic i sie przejechac z laptopem na kolanach.
Sprawdż przewód podciśnieniowy pomiędzy kolektorem ssącym a serwo hamulców oraz czujnik położenia przepustnicy.Nieszczelny przewód jest odpowiedzialny za słabą skuteczność hamulców i gaśnięcie samochodu podczas hamowania oraz falowanie obrotów na biegu jałowym .Żle wyregulowany czujnik powoduje że samochód może gasnąć podczas hamowania.
Sprawdz czy nie jest uszkodzony przewód łączący filtr powietrza z kolektorem ssącym .Często pękają i są podobne odjawy.
Witam problem jak w temacie wskazuje blad 45 sprawdzilem - sygnal bogatej mieszanki co moze byc przyczyna tego bledu od czego zaczac poszukiwania? jeszczo jedno zauwazylem tylko wystepuje na benzynie ma mala moc tak do 2,5 tys obrotow pozniej idzie w porzadku i gasnie(puszczam pedal gazu i wciskam sprzeglo) przy hamowaniu. czytalem o kolektorze ssacym...
Trzeba zacząć od sprawdzenia szczelności , tzn. czy szczelny jest kolektor od przepustnicy do zaworów .
Masz sterowanie w Arduino 5V, a zasilanie tranzystora 12V. Taki układ jak masz na rysunku nie ma prawa działać, bo Ty potrzebujesz klucza tranzystorowego, a nie wtórnika emiterowego. Jak sama nazwa wtórnika emiterowego mówi, napięcie na emiterze tranzystora wtóruje czyli odzwierciedla napięcie bazy, oczywiście pomniejszone o napięcie walencyjne złącza...
Z tym, że Kolega ma pleksę a nie szybę. Z tego, co pamiętam, to pleksa nie przepuszcza ultrafioletu a szkło hamuje podczerwień. Jest to dość zasadnicza różnica,ale nie wiem co jest lepszym materiałem na kolektor. Na pewno nie kombinacja szkło + pleksa :P
To sprawdź wszystkie uszczelki na kolektorze ssącym,nawet jest specjalny tester w szpreju.
Odma szczelna, musiałem założyć nową uszczelkę bo nie tryzmała, a teraz siedzi mocno w kolektorze EDIT: Pojechalem się przejechać, i zauwazyłem że przy ostrym hamowaniu pedał jest bardzo miękki, i bardzo ostro hamuje. EDIT2: Sprzątam garaż i znalazłem część o nr 1734443, czujnik ciśnienia, ale wydaje mi się że podłaczełem wszystko, on coś daje ?
Dzień dobry. Mam Scenica 1 9dCI 130 koni, niedawno kupionego. Tuż po zakupie sterownik silnika wskazal błąd P012B przy wyprzedzaniu na 5 biegu. Wymieniony został filtr powietrza, bo był zawalony na czarno, oprócz tego był wymieniony rozrząd i filtr paliwa. Dziś w trasie sytuacja się powtórzyła, wystąpił ten sam błąd przy wyprzedzaniu na 5 biegu. Odczytywałem...
ociz napisał, że po pierwsze ten silnik nie jest na gaźniku tylko na monowtrysku, a po drugie że paliwo jest odcinane podczas hamowania silnikiem. Dawka paliwa w silniku ZI z wtryskiem paliwa jest uzależniona od kąta uchylenia przepustnicy, obrotów silnika i podciśnienia w kolektorze dolotowym lub sygnału z przepływomierza oraz korygowana na podstawie...
Nie podłączaj go wcale i już. Bo niby po co? Podejrzewam że warunki do zapisania błędu 24 nawet nie wystąpią przy takim zastosowaniu silnika. Nie wiem jak w tym, ale w Oplowskim multec-u trzeba było aż około 20s hamować silnikiem (niskie ciśnienie w kolektorze ssącym) żeby błąd wyskoczył.
wyprzedzenie hamowania hamowania obroty chrobocze hamowania
ładowanie akumulatorów 18650 katalog części mercedes automatyczny reset
radio clatronic clatronic radio
Świecąca kontrolka poduszki powietrznej po zalaniu siedzenia Moment zaczepowy w silnikach BLDC - wartości i wpływ