witam ,moim zdaniem to jedyny sposób to znaleźć jakiś otwór na łączeniu silnika ze skrzynią i zablokować śrubokrętem koło zamachowe ,to jest sprawdzone na innych markach i niezawodne, odpisz jak dadsz rade, Picu
Sugerujesz lewe powietrze? Tak, weź plaka i psikaj jak będzie normlanie chodzić to tam jest nieszczelność.
No ma pare bolączek ten motor. Grzybek w kolektorze ssącym, turbo w kolektorze wydechowym, odma w pokrywie zaworów, uszczelka pod chłodniczką oleju ....
A po co chcesz to zrobić? żeby dwa razy rozbierać? Jakby klejem za 20 zł można było naprawić kolektor to nikt by nie kupował tylko skleił i tyle :-D Kupujesz używany taki i montujesz: https://allegro.pl/oferta/vw-audi-1-8t-k... przy takim klejonym będą przedmuchy tak czy siak, klej popęka, pokruszy się itd. Ewentualnie...
To jest turbina że zmienna geometria i z grucha na niej Czyli to musi być tdci - z układem common-rail. Jeżeli słyszysz syk (szum) spod maski - nie ma jak sprawdzenie szczelności dłonią. Z tego względu najlepiej jest odpalić do sprawdzenia zimny silnik aby się nie poparzyć. Jedna osoba podgazowuje silnik, druga wodzi ręką i po wężach gumowych i po...
To co piszesz w ostatnim punkcie, jest bardzo niepokojące i prawdopodobnie to właśnie może być przyczyna Twoich problemów (oprócz normalnego odgazowania świeżej wody w instalacji). Normalnie z kotła Niedźwiedź Condens woda powinna wypływać tylko gdy pracuje (po kilku-kilkunastu minutach od załączenia palnika) i tylko z kolektora skroplin (nr. 6) https://obrazki.elektroda.pl/5065964600_...
jeśli iskra jest wtrysk podaje paliwo to jedyną przyczyną nie palenia na ten cylinder jest lewe powietrze na kolektorze ssącym pomiędzy przepustnicą a głowicą - tam jest plastikowy kolektor obejrzyj dokładnie czy gdzie pęknięty nie jest może po tym ogniu się odkształcił i nie trzyma uszczelka przy głowicy
Tego się nie ustawia. Jeśli wężyki podciśnieniowe są całe, wakupompa wytwarza właściwe podciśnienie i elektrozawór sterujący jest sprawny to turbina jest do wymiany. Jak sprawdzić = komputer + wakuometr + zrozumienie jak to jest zbudowane i jak to działa. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że nawet jeśli pierwotną przyczyną będzie pęknięty wężyk podciśnieniowy...
Obawiam się że mechanicznie nie jest "ok". Dodano po 4 Najlepiej podepnij analogowy vacuometr i zobacz czy ci ten czujnik kłamie czy faktycznie jest tak marnie z ciśnieniem. Czujnik nie kłamie. Rozrząd się rozjechał - czerwony kolektor wydechowy :)
Ale takim sposobem jakim chcesz to zrobić nie zrobisz tego profesjonalnie. Klej może po jakimś czasie odpaść, po drugie sama estetyka, lubisz jak zaglądasz pod maskę i są jakieś dziwaczne ulepy z kleju zrobione? Kolega dobrze Ci radzi. Koszty wraz z uszczelką nie będą wysokie a będziesz miał pewność że jest zrobione poprawnie.
Wytarty walek rozrządu. Mialem kiedyś pęknięty tłok, pomiar kompresji nic nie pokazał. A podczas pracy i dużego ciśnienia spalin szczelina musiała sie powiększać powodując ucieczke niespalonej mieszanki. Zdemontuj turbo, zasilanie oleju zaślep. Odpal, jak będzie dalej kopcil masz pewność ze to motor a nie turbo. Jak odkrecisz kolektor wydechowy zobaczysz...
Czy sądzisz że to bezpieczne? Owszem bezpieczne bo gdyby było uszkodzenie mechaniczne silnika to już by stał na dobre. Wydaje się, że po odparowaniu wilgoci z płynu chłodniczego silnik ożyje na dłużej. Pamiętaj tylko o uzupełnianiu płynu chłodniczego bo układ prawdopodobnie jest zapowietrzony. Dodano po 8 aż zauważyłem że tłumik który wychodzi zaraz...
;) no może nie ten silnik ale takie same objawy mój to 313 2.2 2007r ... gdy kopci to buczy ale tak jakby dzwięk dochodził gdzieś z podlogi. Jak przestaje buczeć to i przestaje kopcić. No i poci się na kolektorze ssacym, jest widoczny wyciek oleju. Czy pęknięty kolektor może mieć takie objawy? Jeśli chodzi o auta to jestem lajik ale wiem że każdy ma...
Witam. Mam problem z golfikiem, mianowicie: podczas odpalania, głównie na zimnym silniku samochód potwornie faluje obrotami, dopóki się nieco nie zagrzeje, potrafi nawet zgasnąć. Przesyłam zdjęcia błędów jakie mi wyskoczyły. Dodam, że przepływka i czujnik temperatury były wymieniane. Pęknięty mam kolektor wydechowy i to w trzech miejscach.
Hej Dziś wymieniłem termostat i jeden z błędów zniknął, jednak nie wyeliminowało to usterki Nadal powracają błędy P1153 i P0121 dotyczące przepustnicy Ponieważ wcześniej wymieniłem na używkę zacząłem szukać innej przyczyny Najpierw wymiana czujnika temperatury i czujnika wału korbowego. Sprawdziłem przewody biegnące od przepustnicy do ECU Podmieniony...
Problem rozwiązany, zapomniałem wcześniej napisać, pęknięty był kolektor ssący bądź dolotowy. Dymiarką tego widać nie było, z manometru też to nie wynikało, ale po wymianie wszystko jest jak należy. Dzięki za cenne rady, wskazówki. Dziękuję i pozdrawiam.
Raczej nie, ale to zależy jak duża ta nieszczelność jest. Dobrze by było wykonać analizę spalin, w tedy wszystko będzie jasne...
Pewnie ameryki nie odkryję, ale kłopoty na wolnyh obrotach=silnik krokowy. Wyjmij, wyczyść palec silnika, wyczyść "tam gdzie właził" i powinno pomóc. Miałem tak samo, coprawda w fiacie, ale silniczek we wszystkich autach spełnia tą samą funkcję. Po zamontowaniu nie rwij włosów z głowy jak będziesz miał problem z uruchomieniem silnika (ja myłem szpecjalny...
Zacznę szukać w dolocie podejrzewam może kolektor gdzieś może byc pęknięty i łapie lewe powietrze. Bo zachowania tak jak by miał gdzieś lewe powietrze .
Użytkownik napisał: Problem rozwiązany przyczyną była pęknięta rurka odprowadzająca spaliny od chłodniczki egr ale także taka przyczyną moze być uszczelka kolektora lob pęknięty kolektor
Witam. Usterką okazał się pęknięty przewód odpowietrzania skrzyni korbowej. Tzw.odma. Trzeba będzie przeczyscic separator oleju i przejrzeć jeszcze wszystko jak kolektor będzie zdjęty.Czesc zamówiona czekam na naprawę. Silnik łapał lewe powietrze i dlatego obroty utrzymywały się na poziomie 1300obr/min. Podczas jazdy szarpało i auto nie miało mocy....
Heh, wczoraj przy wymianie poduszki amortyzatora profilaktycznie mechanik oglądał inne elementy i okazało się że mam lekko pęknięty kolektor wydechowy:/ czy to może być przyczyną takiego zachowania? Bo sonde mam w kolektor właśnie wkręcaną.
Witam, jeżeli przepustnica opuszcza się do końca to albo pęknięty (źle złożony) kolektor ssący, lub zapomniał Pan o jakimś wężyku z podciśnienia.
Dymi i cyka czyli uszczelka lub pęknięty kolektor wydechowy.
Skoro widać tam płomień to masz pęknięty kolektor ssący co daje ubogą mieszankę przez co dochodzi do jej zapłonu w kolektorze ssącym. Auto z LPG? Tak jest tylko na PB?
Dorobiłem końcówkę do rur dolotu i napompowałem cześć od turbo, przez intercooler, do wejścia do kolektora ssącego (tuż przed nim zatkałem). Wszystko idealnie szczelne. Potem odetkałem wlot do kolektora i tu już nie dało się napompować, powietrze gdzieś uciekało. Zauważyłem że ucieka przez rurę wydechową, więc chwilowo zaślepiłem egr i przestało. Egr...
Witam, mam ten sam problem co Ty. Zrobiłem już prawie wszystko co jest możliwe. Kolejną rzeczą obstawiamy pęknięty kolektor ssący, jak tylko będę coś więcej wiedział to dam znać. Jaki przebieg ma Twój Sprinter? 316?
Też tak myślę że uszczelka albo kolektor pęknięty właśnie jest takie życzenie i klekot i możliwe że temu mam spalanie 13l benzyny może sonda przeklamuje
Ten przelew większy to o ile większy od max. Druga rzecz to przepływomierz trzecia to chłodnica powietrza często jest nieszczelna widać wycieki oleju, i czwarta pęknięty kolektor ssący.
A silnik pęknięty na pół a wał korbowy w 5 miejsca połamany, paliwo zalewa i ciurkiem płynie ot tak sobie. Nikt za ciebie nie naprawi, a paliwo od tych wad to strumieniami nie płynie. Kolektor ssący sam się połamał i pękł od super eksploatacji. Winne temu forum elektrody. Przeczytaj sam siebie kolektor ssący i zawor ssący nie zazysal paliwa Ze strzykawki...
Gwarancje na turbo dostałem 24mies, mnie tez to trochę zdziwiło ze ktoś kto regeneruje mówi o paście do wydechu jeśli chce mieć pewność szczelności, zamieszczam zdjęcie jak to przykładowo wyglada, dodam na na zdjęci wyglada na dużo bardziej zniszczoną płaszczyznę, kolektor pęknięty wiem ale tyle tys poszło na części w tym miesiącu ze musi póki co zostać...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Czyli nie ma opcji że jakaś uszczelka itd tylko bardziej niestety że kolektor? A da radę bez rozbierania jakoś to zweryfikować? czy tylko jedyna opcja to rozebrać i pooglądać? nie napisałem masz pęknięty kolektor tylko masz nieszczelność kolektora gdzie i co nie wiem ja nie jestem wróżka, nie mam nic przeciwko jak ci ktoś powróży
Wymień uszczelkę między kolektorem a głowica kolektor plastikowy i się odkształca, no chyba że jest pęknięty co też się zdarza..Uszczelka najlepiej z oryginału. Przerabiałem to ostatnio.
Jest tam trochę upchany ten silnik ale widać że cieknie na przód silnika z kolektora? Nad kolektorem sucho? Mokro jest po całości czy od jednej strony bardziej? Nad kolektorem a pokrywa zawor jest sucho czy też mokro, w nowszych tych silnikach przeciekały pokrywy na zgrzewie, może delikatnie pęknięty kolektor i jak się nie nagrzeje no puszcza, najlepiej...
To nie zaworek n75 westgate działa jak należy. Nie wiem już sam może uszczelko pod kolektorem bądź kolektor pęknięty ale nie widać jakiegoś kopcenia
Pęknięty kolektor wydechowy w X20XE to norma. Nie ma sensu spawac bo i tak pęknie. Trza wyminić, a wyminia się niesympatycznie raczej.
Masz pęknięty kolektor wydechowy-norma w tych autach.Do sprawdzenia.
Dzięki za reakcje na moje pytanie ale nie zrozumieliśmy się. Jak napisałem silnik pracuje prawidłowo spalanie osiągi i moc prawidłowa tylko powietrze zasysa z kolektora ssącego pomijając filtr powietrza. Podejrzewam że jest gdzieś pęknięty kolektor ssący albo wyleciała jakaś zaślepka tylko że bez kanału trudno mi gdzieś podejrzeć a czytałem że zdarza...
Mam pęknięty kolektor ssący i nieszczelne dwa zawory.
Rozrząd git. kompresja po 10 bar na każdym po ojeju 12 bar czyli ok ale zauważyłem ze kolektor pęknięty jest na górze i trochę pierdzi czy to może być winą spadku mocy? turbo bije na 0.6 bar
Witam mam taki problem moja vectra nie jeździ jak powinna dolot szczelny swiece nowe kable ok. Mam pytanie czy jak mam bo mam pęknięty kolektor wydechowy to sonda będzie klamac? Wykres jednej sondy od 0.2 do 0.9v a na drugiej sondzie praktycznie stale 0.2 0.28 0.18 strasznie wąski zakres czy peknity kolektor wydechowy może być tego przyczyną? Czy sonda...
Czujnik który pokazałeś na zdjęciu ,to czujnik sadzy. Błąd P170B dotyczy czujnika nox przed katalizatorem, który ma funkcję lambdy. W Dafie xf przed liftem w pierwszych modelach sonda lambda była osobno obok czujnika nox w BPF. Rozwiązania w zakresie diagnostycznych kodów usterek Silnik PACCAR: MX (emisje z 2017 r.) P170B utworzone przez DPF Solutions...
Witam, takie pytanie dla wtajemniczonych, ile średnio serwis wulkanizacji skasuje za naprawę opony R16 po gwoździu? Jest możliwe że nawet 100 zł? Bo to jest opona Fulda, za ok 200 zł nowa. Pojechałem autem na serwis - wymiana tarcz/klocków z przodu i właśnie wyszło przy okazji że opona jest uszkodzona. Zdziwiłem się trochę że za całość zapłaciłem 350...
Samochód przytyka na chwilę po szybszym dodaniu gazu (obojętnie czy przy ruszaniu, czy po dodaniu na wolnych obrotach). Poza tym objawem auto jeździ jak nowe. Silnik 1.0 AUC. Co było zrobione: - Wymieniony czujnik obrotów wału korbowego (był błąd i auto gasło w czasie jazdy, czasem nie zapalało itp.). Po wymianie brak jakichkolwiek błędów. - wymieniona...
Możesz mieć uwaloną membranę w serwie, pęknięty króciec/wąż łączący serwo z kol. ssącym. Falujące obroty to też usyfiony silnik krokowy przy wtrysku. Z tego co pamiętam to 1.6SR to jednopunktowy wtrysk Bosch, tak? Te strzały to w kolektor ssący czy wydechowy?
tłumik za sondą nic do niej nie ma, ale np pęknięty kolektor wydechowy już tak.
Witam wszystkich tych co chcieli pomóc . Auto już chodzi normalnie . Rozebrałem , kolektor dolotowy i okazało się że był delikatnie pęknięty od spodu , teraz już wszystko jest tak jak być powinno , na wszelki wypadek padlaczylem pod kompa i brak jakichkolwiek błędów . Wszystkim tym , co chcieli pomóc i wyrazili swoje zdanie i sugestie serdecznie dziękuję...
Witam! Chciałby zasięgnąć opinii Wyobraźcie sobie pęknięty kolektor wydechowy w tych samochodach typu 2.0L 16V, chyba nie trudno.... Macie do dyspozycji stary używany cały nie pęknięty wygrzany kolektor i nowy ze sklepu. Jaki byście wstawili
Regulacja "sztangi" tylko na maszynie, kręceniem tym w aucie to proszenie się o problemy. Przy tych pikach pierwsze co bym zrobił to podpiął manometr i zweryfikował czy rzeczywiście są. Jeśli by były to obstawiałbym pęknięty kolektor - powyżej jakiegoś ciśnienie pęknięcie się "otwiera" i działa jak zawór upustowy (ale by gwizdało). W moim Puncie (ten...
pęknięty kolektor pęknięty kolektor wydechowy pęknięty kolektor ssący
first flash schemat zamka centralnego sharan ogrzewać
moment dokręcania korbowodów moment dokręcania korbowodów
Brzęczący wiatrak procesora w komputerze - co robić? Oznaczenie wyłącznika różnicowoprądowego dla kabli dwużyłowych w mieszkaniu