Sprawdź przewod gumowy łączący kolektor ssący z czujnikiem podciśnienia jeżeli występuje tu plastikowa puszeczka to ją możesz usunąć.
Wykręć sondę, wkręć manometr bo wygląda mi to na zapchany katalizator. Jak nie masz manometru to odkręć wydech od kolektora i odpal. Jeśli będzie ok. to wywal kat.
Powiedzcie gdzie we Wrocławiu moge zakupić metalowy kolektor ssący do mojego Forda Escorta 1,6 16v zetec 98 który jest niestety z plastikowym,a mam instalacje lpg i niestety szczela mi dość często.Mysle że jak wymienie kolektor z plastiku na metal to szczały znikna.Tylko gdzie we Wrocławiu jest producent ewentualnie dystrybutor lub zakład montażowy.
Witam mam problem takiego typu iż jakieś pół roku temu robiłem remont silnika Ford escort 1.3 CFI 96' i rozbierając go najprawdopodobniej uszkodziłem mocowanie w kolektorze wężyka który idzie od pompy hamulcowej do kolektora ssącego. W kolektorze był taki plastik stwierdziłem iż to jakiś ubytek z węża i wydłubałem to ;/ silnik złożyłem wszystko fajnie...
Każda nieszczelność w układzie ssącym może podobne rzeczy powodować. Zmień uszczelkę nie będą to drogie rzeczy i wtedy można podjąć dalsze kroki jeśli nic nie pomoże. A kolektor ssący jest w ogóle dokręcony ??
Witaj ! Ja jednak się skłaniam do tego aby stosować "komputerki" do sterowania LPG - silnik w takim przypadku ma ten "komfort", że w szerokim zakresie masz właściwy skład mieszanki a to korzystnie wpływa na żywotność silnika i jego elastczność pracy. Warunkiem jest oczywiście sprawna sonda lambda na podstawie której jest doregulowywana ilość gazu do...
... a cena takiej przeróbki: pompa ok 1000zł wtryski 250zł kolektor ssący 100zł intercooler 100zł świece 150zł razem ok 1600zł w samych częściach (20KM więcej) to wychodzi 80 zł na każdy KM .
Witam. No i mam problem z tym Escortem. Rozrząd jest złożony głowica też auto odpala. Na wysokich obrotach silnik pracuje dobrze a na wolnych tak jakby nie chodził na jeden cylinder. Ale co jeszcze... z rury wydechowej kopci się białym gęstym dymem który szybko wyparowuje. Podejrzewam ze powodem tego jest niedopalona mieszanka w cylindrach gdyż po wyjęciu...
U mnie były takie same objawy: brak wolnych obrotów na 1/2 gazu utrzymywał 3000obr/min albo na 1/3 benzyny 3000obr na min, przy ok 1000obr/ min praca bardzo nieregularna, szarpanie, po zdjęciu nogi z gazu zawsze gasł - okazało się że przy strzale gazu spadła rurka średnicy ok 1cm z krućca na kolektorze ssącym po założeniu na miejsce silnik wrócił do...
Mam podobny problem w Escorcie 1,6 EFI MKIV na wtrysku benzyny przy jeździe na gazie, ponieważ posiada mieszalnik LPG i jest to zestaw I-ej generacji, który bardzo często "STRZELA" w kolektor ssący szczególnie przy większym obciążeniu lub przy przyspieszaniu na wyższym biegu. Jest to wada tych rozwiązań i jedynie delikatna jazda płynne przyspieszania...
Witam. W moim aucie ford escort cabrio z silnikiem 1.6 8V XR3i 105km. Padła instalacja wtryskowa. Jest to wtrysk mechaniczny (wielopunkt)! Czyli nie ma żadnych wtrysków elektrycznych. A chodzi mi po głowie założenie wtrysków elektrycznych od jakiegoś innego samochodu. Wmontowanie wtrysków w kolektor ssący nie stwarza mi problemów. Ale głównym moim problemem...
Witaj. Wlot powietrza zaraz po montażu gozownik odwrócił 0 180 stopni, ala pomimo tego silnik dalej się kołysze na obrotach. Przy ostatniej wizycie w warsztacie podpowwiedziałem mechanikowi, że wydaje mi się, iż to powietrze które wlatuje podczas jazdy do komory silnika jest wszystkiemu winne i potwierdziło się. Dorobił mi jeszcze dwie rury które mają...
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
no to tak, sprawdziłem dziś wszelkie możliwe przewody i nie szczelności, nie zauważyłem sparciałych przewodów. - wyjąłem też zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej (podczas pracy silnika jak już był rozgrzany), nie zmieniło to wogóle pracy silnika, to samo cały czas, a kuleczka wewnątrz po odwróceniu go do góry dnem spada na dół i jest luźna, czy to...
Dziękuję za odpowiedzi ;) Zastosuję się do waszych rad. Cały czas walczę z problemem i robię postępy ;) Więc tak, już opowiadam co zrobiłem. Wczoraj kupiłem nowe świece, kupiłem zwykłe bo platynowe kosztowały ponad 30zł sztuka. Wykręciłem stare świece zapłonowe i się przestraszyłem - były zdecydowanie krótsze od tych co kupiłem i miały podkładkę :|...
W kolektorze ssącym.
Witam. Przyczyną twojego problemu może być pęknięty lub zatkany przewód od turbo do bostera . Sprawdź najpierw ten przewód jak będzie wszystko ok to wkręć trochę boster powinno pomóc. Może autko kopciło i ktoś nie chciał inwestować i wykręcił boster zmniejszając w ten sposób dawkę paliwa. Powodzenia i napisz jak usuniesz problem przyda się innym.(boster...
Sprawdzał kolega CTC pod kolektorem ssącym ?
No to jestem po czyszczeniu. Wszystko OK. Obroty się pięknie uspokoiły. Krokowca masz pod kolektorem ssącym
a które węże sprawdzać czy nie są popękane te co idą od kolektora ssącego tak??
witam. do kolektora ssącego wchodzi cienka czarna rurka. za co ona jest odpowiedzialna??i czy jeżeli przy wejściu do kolektora jest luźna to może dziać się coś niepożądanego???
Zerknij na termistor (czujnik temp.) w kolektorze ssącym, jeśli posiadasz.
To nie jest zbyt wczesny zapłon tylko za dużo paliwa.Sprawdż rurkę do MAP-sensora, czujnik temperatury cieczy silnika/pod kolektorem ssącym/.Powodzenia.
huk wystrzał w filtr powietrza To teraz trzeba dobrze obejrzeć kolektor ssący.(poszukać dziury)
Sprawdż odme na kolektorze ssącym i wszystkie podciśnienia
witam pierwszo bym sprawdził świece czy palą wszystkie a jak spada z obrotów przy chamowaniu to może być ujście powietrza na podciśnieniu na serwie lub na wężu lączącym serwo z kolektorem ssącym .pozdrawiam
Miałem podobny problem. Odłącz wtedy czujnik przepływu powietrza i zakręć. Jak nie odpali to trzeba szukać dalej. Bo jak kręci a na ciepłym nie odpala to często wina tego czujnika /nie przepływomierz/. Biała końcówka na kolektorze ssącym. Powodzenia
Były takie 1.6 i 1.6 turbo, oba 8V. Znajdziesz je również w fieście XR2i. Ja miałem taki w Orionie. Tylko te silniki miały wtrysk K lub KE Jetronic i taki wielki, wywinięty do góry aluminiowy kolektor ssący z napisem ford
Jak już to kolektor ssący!- kol. bolero. Faktycznie, (jak któryś z kolegów napisał) przyczyną może być zasysanie fałszywego powietrza począwszy od filtra powietrza po kolektor ssący.Radziłbym również sprawdzić przewód podciśnieniowy wraz z regulatorem podciśnienia - zespolonym z aparatem zapłonowym.
Jest na kolektorze ssącym, koło rozrusznika, dostęp od dołu.
Pale go na benzynie bo gaz nie działa już dawno. wymieniłem przewody zapłonowe sprawdziłem ciśnienie paliwa wymieniłem filtr paliwa nawet sprawdzałem rozrząd Dodam tyko że jak próbowałem go palić na plaku to strzela w kolektor ssący, iskra jest.
Jest pod kolektorem ssącym , dostęp trudny , najlepiej z kanału. Oporność gdy zimny 38kOhm , ciepły ok. 3 kOhmy.
Tam jest cztero-przewodowa; jakby padł termostat to palił by tylko trochę więcej, a nie 15l... Z tego co kojarzę jest tam też Map-sensor, który też może bruździć, ale najpierw sprawdzić ten czujnik i sondę. Czujnik temperatury dla sterownika jest wkręcony pod kolektorem ssącym, z tego co pamiętam.
Czujnik jest gdzieś z prawej strony silnika, chyba na kolektorze ssącym, nie dobrze pamiętam, ale gdzieś tam. Pozdrawiam.
przepustnice wymieniłeś niepotrzebnie , po prostu nie pada , reset kompa przez zdjęcie klemy sprawdź czujnik temperatury silnika i jego wiązkę (całą wiązkę na kolektorze ssącym). potrafi zamakać i wtedy następuje kolba .
Witam : wszystkie uwagi są cenne ale z mojego doświadczenia wynika,że ewentualną usterką Twojego autka jest" branie lewego powietrza " spowodowane nieszczelną uszczelką pod kolektorem ssącym proszę sprawdz taką ewentualność miałem( kilka takich przypadków i te same objawy) pozdrawiam
serwo jest pod maską na ścianie grodziowej nad pedałami hamulca i sprzęgła . To taka duża okrągła spłaszczona bańka do której jest przykrecona pompa hamulcowa . Połączone jest przewodem elastycznym (może to być szlauch lub plastikowa rurka) do kolektora ssącego . Właśnie o niej pisałem wcześniej aby odłączyć i zatkać na próbę . Serwo to jest podciśnieniowe...
Sprawdź wężyk gumowy idący od pompy do kolektora ssącego. Często pęka.
Sprawdź czujnik temperatury płynu, jest z tylu w kolektorze ssącym, często kolektor się zamula i czujnik jest zimny co w efekcie powoduje zalewanie silnika( zbyt bogata mieszanka). Kilka razy przemieszczałem uchwyt na wąż od nagrzewnicy, i tam wkręcałem czujnik.
Ford Escort 86-90 - umiejscowienie bagnetu olejowego. Poza tym wszystko banalne. Z jakim silnikiem? Miałem takiego z 1.4, i wszystko było intuicyjnie umieszczone. ;) 1,6 CVH na mechanicznym wtrysku, miedzy kolumną przy akumulatorze a kolektorem ssącym schowany tak bardziej pod kolektor. Jak mi się nie zapomni to dorzucę jutro fotkę. Fotki dorzucone...
Podłączasz wakuometr rurką do kolektora ssącego i podpinasz jeszcze kabelkiem + i - akumulatora.
Powiedz mi taką rzecz jest , jest tam takie coś :) jak zaworek odpowietrzający skrzyni korbowej , możesz zaślepić tak aby nie było połączenia z kolektorem ssącym ten przewód ,wiem że czasami pada ten zaworek i też dzieją sie cuda .
sprawdz sobie uszcelkę pod kolektorem ssącym, lub przewód prowadzący od kolektora ssącego do serwa - ja miałem pęknięty (hamulec był) lecz silnik ciągnął lewe powietrze i za bardzo nie chciało jeżdzić z tym, że nierówno chodziło na wolnych obrotach.
Tak jak pisali przedmówcy zawór siedzi na kolektorze ssącym i dochodzą tam dwa przewody steruje właśnie ilością powietrza przepływającego przez ten dodatkowy kanał w przepustnicy.
tps powinien dawać ok. 0.8-0.9v sprawdź wiązkę na kolektorze ssącym (zasila wtryski i resztę czujników ,jeśli zawilgotnieje auto dostaje kolby ) należałoby ją rozizolować i wysuszyć
Jakby udalo sie spotkać silnik 1,6 na jednopunkcie, prawdopodobnie blok i głowica będą takie same. Ew. odkręcić i zaślepić EGR. A osprzęt wraz z kolektorem ssącym przelożyc ze starego. Niedawno wymienialem w 1,3 z tym, że miałem jednopunkt a kupiłem z gaźnikiem. Pozdrawiam
Czyli pewnie w E335 są też inne tłoki, wtryskiwacze są według instrukcji takie same. Raz w życiu osobiście widziałem silnik pod maską Escorta 335 i wydawało się że głowica jest bardzo podobna, nawet korek z odmą ten sam. W oczy rzucił się kolektor ssący inny, bo filtr powietrza jest upchnięty pod maską (trzeba zdejmować cyklon do otwarcia maski), a...
DJ-Opornik Też myślałem o kompresji ale nie było większego problemu z paleniem.Sprawdzę ciśnienie gdy tylko zdobędę manometr.Zastanowiła mnie też ilość błota w kolektorze ssącym-20%zwężone przeloty.Rozmawiałem z mechanikiem i stwierdził ,że to normalne.Zastanawiam się,czy on jest normalny.
Po odłączeniu od map sensora tylko przewodu podciśnienia z kolektora ssącego Skoro rozszczelnienie dolotu pomaga, to może masz zapchany filtr powietrza?
Wydaje mi się że to jest odpowietrzenie zbiornika paliwa.Dwa przowody do elektrozaworu sterowanego komputerem.Zdejmując ten przewód dopuszczasz fałszywe powietrze do kolektora ssącego. Sugerowałbym uszkodzenie regulatora biegu jałowego,jako usterkę w tym autku.
kolektor ssący mercedes kolektor ssący kolektor ssący octavia
kasować przegląd renault ciśnienia naczyniu przeponowym termet regulator ogniwo fotowoltaiczny
Wzmacniacz WS432: Zabezpieczenia i Tranzystor BD135 Niedziałający system otrząsania filtrów w odkurzaczu Kärcher