hmmmm....Jakie ciśnienie? Przed pompą CR, za pompą ( na szynie), w kolektorze ssącym, wydechowym?
Zdecydowanie skupił bym się na pomiarze podciśnienia na wejściu do serwo i na wyjściu z kolektora dolotowego (ssącego). Miałem taki przypadek, że wąż przyłączeniowy (z zaworkiem) rozwarstwił się. Dopiero po jakimś czasie podciśnienie w serwo osiągało wartość umożliwiającą satysfakcjonujące działanie wspomagania. Podłącz wakuometr przed pierwszym uruchomieniem...
Mnie rozwaliło całkowicie, jak klient miał w kolektorze ssącym zamontowany korek od wanny, z łańcuszkiem, żeby nie zginął, jak go wybuch gazu wywali :D
to właśnie potencjometr, ale nic mu to nie da bo jest hermetycznie zamknięty. Zawór wolnych jest pod kolektorem ssącym, zobaczysz go zaglądając od strony akumulatora. A krokowym nazywają go hmmmm nie będę używał wulgaryzmów :)
Witam W Mondeo "silnik krokowy" jest umieszczony pod kolektorem ssącym i z góry jest trudno go zobaczyć. Wiedź na kanał poświeć latarką a go zobaczysz, wygląda tak jak na ilustracji powyżej.
kowal5 kolego kowal5 czy to był taki dźwięk jak na filmiku? https://www.youtube.com/watch?v=xEkesd_b...
Do wymiany silnik krokowy (ok 350PLN), ewentualnie można pobawić się w czyszczenie. Ustrojstwo znajduje się pod kolektorem ssącym. Pzdr. Skolmi www.fordclubpolska.org
A gdzie jest ten dekiel separatora ?
Dzięki wojciechjanusz super wyjaśnione od razu założyłem sitko w odmie, moja turbina wygląda podobnie jak na tych zdjęciach, pozostało mi wyczyścić ten szlam i mam nadzieje że wróci moc. Czy ktoś ma jakiś lepszy pomysł jak wyczyścić zawór ssący bez zdejmowania głowicy? bo ja mam zamiar spróbować go rozpuścić WD40 przez wlot od kolektora ssącego.
Witam. Lepsza będzie sekwencja choć "na mieszalniku" też będzie jeździć. Różnica w cenie nie jest tak duża, a tak jak napisano wcześniej, kolektor ssący będzie "czuł się bezpiecznie".
Może być zabrudzony i zacinać się zawór iacv, dostęp jest trudny, ale da się go wyciągnąć i wyczyścić, jest w środku kolektora ssącego
Witam jak są odcięte wtryskiwacze benzynowe?? na przekaźniku czy emulatorze?? Jesli na przekaźniku to sprawdź czy nie na jednym jesli tak to odcięty musi byc plus i prawdopodobnie jest również odcięty plus do silnika krokowego (jest on wspólny z plusem wtryskiwaczy i po przelaczeniu na gaz poprostu silnik krokowy nie działa sprawdź czy przy silniku...
A, ta część układu dolotowego między turbosprężarką a kolektorem ssącym są szczelne? Stało się tak nagle czy może wcześniej miewał takie krótkotrwałe przeboje?
Poważna sprawa wbrew pozorom. Klapki w kolektorze ssącym odmawiają współpracy. Na koniec wpadają do komory i jest głowica do roboty. Radzę nie zwlekać.
Jaki masz tam silnik? Z kolektorem wydechowym z przodu a ssącym z tyłu (pierwsze wersje - jak stare mondeo) czy odwrotnie? Zetec SE, ssący z przodu, wydech z tyłu? Zgaduje że ta druga wersja. Dodano po 10 Czujnik temperatury można sprawdzić diagnostyką poprzez odczyt wartości rzeczywistych, lub woltomierzem, jak zimny i zapłon włączony to powinieneś...
Turbo fizycznie się rozpędza? Recyrkulacja spalin działa jak należy? Sprawdź węże między kolektorem ssącym a intercoolerem, bo zazwyczaj pęka ten pod EGR-em. Silnik nie pracuje czasami głośniej?
Trzeba zobaczyć czy wpięte wszystko, bo wyciągali silnik, wpierw dwie wtyczki na lewym błotniku wewnętrznym później wtyczkę okablowania głowicy, nad kolektorem ssącym. Nie zaszkodzi sprawdzic okablowanie w plastikowej rynience (koło wtryskiwaczy) każdy wie jak tam się sypie izolacja z kabli. Póxniej węże.
właśnie tu jest ból bo nie pokazuje żadnego błędu :?:a z tego co mi mówili to ten sterownik jest także odpowiedzialny za sterowanie zaworkiem podciśnienia umieszczonego na kolektorze ssącym a ten z kolei za sterowanie zaworem EGR który u mnie nie działa prawidłowo.Jeśli ominę rurkami zaworek na kolektorze to wtedy zadziała EGR.
Nawet ta modyfikacja powstała w celu mozliwości wyłaczenia EGR z pod nadzoru ecu. Co do gaśnięcia,to stosuje takie rozwiązanie,że psikne na zębatki silnika nastawczego przepustnicy takim srodkiem,jakim sa osmarkane zębatki kieszeni tanich magnetofonów. W wyniku tego,owe przełożenie zębate zaczyna sie lekko kleic ze sobą (adhezja),i przepustnica nie...
witam, ja miałem bardzo podobny przypadek i okazało się że w mondeo są 2 termostaty Dodano po 4 oj ten to focus.. nie doczytałem... ogólnie chodzi o fordy, nie wiem czy w Twoim też tak jest ale pod kolektorem ssącym w mondeo miałem drugi termostat, nie grzał nie grzał powymieniane cuda nie widy i okazało się że są dwa, jeden na duży obieg drugi mały,...
Witam, sprawdz EGR i sterowanie nim. EGR jest na kolektorze ssącym i może się zacinać a zawór nim sterujący zamocowany jest na ściance grodziowej razem z czujnikiem różnicy ciśnień (który też często pada). Pozdrowionka
Moim zdaniem, mechanik powinien najpierw posprawdzać wszystkie podcisnienia przy silniku,szczelność układu ssącego, i to co kolega wyżej pisał,sprawdzić i przeczyścić zawór EGR. Montowano jeszcze wraz z LPG coś takiego jak"bezpiecznik antystrzałowy" są to dwa jedno kierunkowe zawory,jeden znajduje się na górze silnika zaraz nad przepustnicą,a drogi...
Pod kolektorem ssącym są gumowe wężyki od odmy. Słabo je widać. Może tamtędy ciągnie lewe powietrze. Jakie są odczyty z sondy lambda? Dodano po 4 I napisz też jakie masz podciśnienie w kolektorze.
witam ponownie czy kolektor ssący z mondeo 2005 rok 1.8 125 km będzie pasował do tego samego silnika lecz z 2001 roku??? bo mam okazje taki kupić w dobrym stanie klapki bez luzów lecz czy warto ??? pozdrawiam
Jeśli kolektor ssący plastikowy to tylko sekwencyjny. Wcześniej czy później będziesz miał problemy z iskrą na świecach lub kablach wn i z takim kolektorem , choćbyś zastosował furę zabezpieczeń to tylko raz strzeli i jest rozmontowany.
Kodów migowych tam nie znajdziesz - tam jest komunikacja PWM - najprościej to jakimś fejsem na ELM'ie się połączysz. Tylko że ten silnik nie jest za bardzo diagnozowalny. Jeżeli pompa jest OK, ciśnienie sprężania również - sprawdź czy zawór nadciśnieniowy turbiny nie jest cały czas otwarty - jest on sterowany ciśnieniem z kolektora ssącego, często się...
Mam następujący problem z silnikiem.Na niskich obrotach tj. ok 800 obr/min auto zaczyna falować i gaśnie.Przy ok 2000obr/min auto traci moc (tak jakby gasł) po czym wchodzi z powrotem na obroty i normalnie jedzie.Tak działo się na początku.Teraz auto nawet nie chce odpalić.Odpala gdy pod kolektor ssący dostanie paliwa. Po podpięciu się pod komputer...
Panowie podstawowa sprawa -należe sprawdzić silnik krokowy (wyczyścić w bęzynie lub w nitro) -sprawdzić czujnik wolnych obrotów -sprawdzić przepływomierz ewentualnie wyczyścić (j.w) -sprawdzic rurki doprowadzające do zaworka odpowietrzenia skrzyni korbowej -zaworek skrzyni korbowej wyczyścić ewentualnie wymienić -sprawdzić czujnik powietrza dolotowego...
Odma razem z pokrywą zaworów i kolektorem ssącym. Lepiej założyć oil catch tank.
Spróbuj odpalić bez tłumika lub bez katalizatora oczywiście nie za głośno. Zawór ciśnienia paliwa jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego(gumowy wężyk}.Sprawdż inne wężyki czy są podłączone.
Powiem szczerze że przeszła mi taka myśl ale trochę zwątpiłem ponieważ we wtyczce gdzie podłącza się MAP Sensor są 4 przewody a w tym Mondeowskim są tylko 3. Teraz już wiem że to nie przeszkadza tylko pozostaje kwestia podłączenia przewodów ciśnieniowych bo przecież jest on podłączony do wydechu a BRC podłącza się do dolotu. Czyli wejście ze strzałką...
Do tego jest łatwy dostęp, jak ścięgniesz plastikową osłonę z góry silnika to jest mniej więcej centralnie za kolektorem ssącym z trzema przewodami [url=http://www.google.pl/search?hl=pl&q...
Zacząłbym od sprawdzenia szczelności dolotu od turbo do kolektora ssącego. Węże, intercooler itp.
witam .stawiał bym na podciśnienie te silniki są bardzo czułe . na kolektorze ssącym są dwa wężyki i między silnikiem a skrzynią zaraz za cewką jest trójnik on często pęka.sprawdz to .zdarzyło mi sie że przewody od czujnika temperatury zwarły się (izolacja skruszyła się ) komp. wtedy szaleje nie wie czy silnik jest ciepły czy zimny.
Problemem jest to, że samochód nie ciągnie, nie chce jechać więcej niż 100- 120 km/h wymieniłem już świece, kolektor ssący i nie pomogło komputer nie wykrywa błędów, spaliny są ok! Mechanik nie ma pomysłów co to może być! Może ktoś miał podobny problem? Pozdrawiam Temat poprawiłem!
Przydał by się vacuometr, czyli prościej taki odwrotny manometr prezentujący wartość podciśnienia. Zaślep EGR przy wejściu na kolektor ssący, oraz odłącz i zaślep połączenie z servem hamulcy /uszkodzone servo = "lewe powietrze"/. Ogólnie połączenia, powinno pozostać 1 i na nim wpinamy czujnik oraz mierzymy wartość podciśnienia. nie powinno nadmiernie...
widziałeś jakie mam ciśnienie? inni mówią żeby zmniejszyć Dodano po 20 dysze co się rozwierca są we wtryskiwaczach? a hany ich nie mają? czy w kolektorze ssącym? bo mi gaziarza wymienił tylko listwę gazową z magic jetów bo szarpał na ciepłym silniku na hany ale nic nie wyciągał więcej i nie robił auto kalibracji
Witam. W dniu dzisiejszym zdenerwowałem kolektor ssący i okazało się że 2 klapki przepustniczek razem z kawalkami prowadnicy zatrzymały się na wlocie do silnika. Na szczęście żaden kawałek nie wpadł pod zawory. Patrząc do komory zaworów wyraźnie widać że olej spływa po ich szyjkach co wskazuje na zużycie uszczelniaczy zaworów. Niestety czesci które...
Witam Panowie mam podobny przypadek,rano ja chcę odpalić loteria -uda się nie uda,pierwsze odpalanie powoduje że auto faluje na obrotach zbliżonych ok.500-600 i albo wskoczy na 1200-1300 albo zgaśnie. Jeśli zgaśnie zostaje w zasadzie druga próba przy wciśnięciu gazu i jeśli odpali i go przytrzymam na obrotach po kilkunastu sekundach pracuje już normalnie,jeśli...
Przy boosterze masz 2 króćce, mały i duży. Duży idzie na kolektor ssący, mały idzie na przelew, czyli powrót do baku. Jeżeli leje się z małego to w porządku. Tak ma być. Jeżeli wymieniałeś membrany na samochodzie to źle to zrobiłeś. Teoretycznie jest to możliwe przy zachowaniu wszystkich wymiarów. Ampel to klucz sześciokątny.
Mam takie pytanie bo w dieslach to ja się nie zbyt orientuje, czy korektor dawki turbo to to samo co "elektryczny zawór przestawiacza:?? Chodzi tu o mondeo 1.8TD z 94r. Wiem że ten zaworek przestawiacza jest napewno martwy gdyż właściciel (znajomy) aby auto pracowało równo na biegu jałowym zaryglował element wykonawczy w pozycji wysuniętej. Nie było...
Witam. już nie wiem co robić. nie mogę odpalić mojego mondka. co wymieniłem? - wtryski po regeneracji 4 szt - pompa wyciągana i sprawdzona . sprawna - świece żarowe nowe 4 szt - nowy akumulator - filtr paliwa nowy - olej i filtry też - zawór egr i kolektor ssący wyczyszczony. i niestety nadal nie pali. wczoraj podpiąłem pod kompa i pokazało błąd P0251...
Witam. Opiszę problem z jakim borykam się od dwóch dni. Ford mondeo MK3 2.0 Duratec skrzynia automatyczna. LPG sekwencja. Silnik samochodu nagle przestał wchodzić na obroty powyżej 3 tysięcy. Na wolnych obrotach chodzi równo na gazie i na benzynie. Odpala z dotknięcia. obroty nie falują. Do 3 tysięcy wchodzi płynnie lecz im bardziej uchylę przepustnicę...
jeżeli nie wymieniałeś jeszcze uszczelki pod głowicą, to przy takim przebiegu można jednocześnie splanować głowicę. Cena niewielka a ciśnienie sprężania się podniesie o ok. 1,3 atm. Spowoduje to podniesienie mocy. Cena średnia to ok. 15-30 zł za 1mm zeszlifowanej grubości. Jest to grubość przy której osiągniesz odczucie zwiększenia mocy. Zazwyczaj przy...
Tumanie, po pierwsze to w tym samochodzie nie ma silnika krokowego, a po drugie sonda lambda działa dopiero jak ma koło 300° C, dopóki jest zimna to sterownik ją ignoruje Zbędne słowo zostało usunięte krokowiec jest, wkręcony w kolektor ssący (plastikowy), a co do sondy to jest takie coś jak grzałka sondy (sonda czterokablowa), mam taki silnik u siebie....
Siemka, szukałem odpowiedzi na moje problemy i wpadłem na twój bardzo podobny ,wydaje mi się ze mogę ci pomoc. Ja mam mondeo 2.0 tdci z elektrycznym zaworem EGR(dlatego je nie mogę zaślepić). Samochód ci gaśnie lub ciężko odpala na ciepłym -twoje zaworki ssące są już tak brudne ze na ciepło nie masz sprężania.:crazyeyes: Dlaczego brudne? bo twój egr...
Czarne świece,gaśnięcie i obroty do 4000 tyś. czyli: 1.złe świece(źle dobrana wartość cieplna) 2."zgłupiał komputer"(a mało kto chce i potrafi profesjonalnie-komputerowo zdiagnozować mondeo ze względu na "dość niestandartowy system PWM i ogólnie brak precyzyjnych informacji na ten temat",jak to mówią "czarna magia")czasem wystarczy tylko zdjąć klemę...
wyskakuje błąd o nazwie CZUJNIK STEROWANIA DOŁADOWANIEM Jest to czujnik MAP - czujnik ciśnienia w kolektorze (zintegrowany w tym aucie z czujnikiem temperatury), na Allegro po ok 120 zł http://moto.allegro.pl/listing.php/searc... dostępne także w ASO. Wymienia się w 15 minut, zlokalizowany jest na rurze ssącej tuż...
kolego a chodzi o diesla czy benzyna? ja wymieniałem ostatnio silnik benzynowy 1.8 16v z mondeo 1 do mojej mk2. Same silniki są takie same, ale osprzęt sie różni ( kolektory ssący i wydechowy oraz łapa - ta duża po prawej stronie). Ja wstawiłem cały swój osprzęt. Reszta była chyba taka sama. Wymiana jest szybka, nie trzeba nawet skrzyni wyciągać.
Latwo go namierzyć. łączy go metalowa karbowana rurka z kolektorem ssącym.Ją też by należało wyczyścić. Zdarza się, w zaworach EGR pada elektrowłącznik(chyba, że u Ciebie jest sterowany podciśnieniowo), wtedy czyszczenie nic nie da.
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
a gdzie on się znajduje , jak to sprawdzic ? Szukaj w okolicy kolektora ssącego (pod) jest on koloru szarego i z kostką 3 pinową.
Witam! Na początek chciałbym aby nikt mnie nie potępiał, bo jeszcze nic nie jest zaczęte. W tym temacie chcę zdobyć jak najwięcej wiedzy w danym temacie i dopiero cokolwiek robić. Od dłuższego czasu zastanawiałem się nad montażem LPG do swojej Dedry - ponieważ rocznie robię około 30000 km. Po przeliczeniu kosztów benzyny (a nie tankuję na najtańszych...
Jeśli na postoju jest dobrze a podczas jazdy obroty spadają może to być zależne od zasysania powietrza. Mam tak w Fordzie Mondeo. Podczas postoju powietrze zasysane jest swobodnie a podczas jazdy na luzie zbyt dużo powietrza dostaje kolektora. Sprawdź ustawienie kolektora ssącego i czy możesz ewentualnie go odwrócić w mniej przewiewne miejsce lub początek...
Tym przewodem ma być zasysane powietrze do skrzyni korbowej aby przewietrzać silnik, a następnie odciągane drugim przewodem do kolektora ssącego i przepalane. Jeśli tam pojawia się olej, znaczy to iż mamy problem z zapchaną odmą( wąż odpowietrzający do kolektora ssącego) lub mocno zużyty silnik w którym przedmuchów jest tak dużo, że odma nie wyrabia...
Witam, od 2 tygodni jestem posiadaczem forda mondeo mk3 2.0 TDDi 90km z 2001 roku. Podczas jazdy tymże samochodem co jakiś czas odczuwam szarpanie pojazdem, dzieje się zarówno w momencie dokładania gazu, jak i w momencie kiedy sobie ja na spokojnie bez nogi na gazie(obroty około 2000) Nie wiem co jest przyczyną, ale jest to bardzo denerwujące. Od momentu...
Właśnie wróciłem z garażu sposób na zalezienie tej blokady jest następujący wykręciłem wtrysk w gniazdo sadziłem sztywny pręt i kręciłem kołem zamachowym, pręt zszedł w dół znak pisakiem na pręcie następnie kręciłem dalej pręt poszedł do góry i znak flamastrem jeden obrót kołem to dwa cykle góra dół, następnie wyjąłem pręt wtrysk podłączyłem do przewodu...
Witam Sprawdź czy przewód od serwa do kolektora ssącego nie jest przetarty lub luźny a odnośnie ilości oleju do silnika to w literaturze podają 4,25 z filtrem . Powodzenia
Klimatyzacja się nie załącza bo może pusty układ. To, że była sprawdzona nie oznacza, że jest szczelna. Przewody podciśnienia w komorze silnika. Jeżeli diesel to wpięty do przewodu od serwa hamulcowego, jeżeli benzyna to gdzieś do kolektora ssącego, ale jaki silnik to mógłbyś w temacie podać. Pisownię też mógłbyś poprawić, to nie jest trudne.
Usterka się znalazła.Okazało się,że z tyłu kolektora jest przewód gumowy podciśnieniowy,który idzie od kolektora ssącego do regulatora ciśnienia paliwa przy wtryskiwaczach.Był on uszkodzony no i reduktor utrzymywał złe ciśnienie.Dziękuje wszystkim za porady.Pozdrawiam
Z tyłu za silnikiem jest gumowa rura średnicy 1cm do kolektora ssącego. Zobacz czy nie sparciała i jej nie zassało. Do tego co 45 tysięcy zaleca się wymianę zaworka odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Rozdział kierunku nawiewu jest sterowany pneumatycznie, wiec wpierw sprawdź, czy rozdzielacz otrzymuje podciśnienie ( z kolektora ssącego lub pompy vacum, bo łaskawie nie napisałeś jaki silnik) oraz to, czy układ jest szczelny. Najlepiej to sprawdzać przy akumulatorze podciśnienia, zdejm schowek.
Aktualnie jestem na etapie składania głowicy w Mondeo Mk3 1.8. Przed robotą auto pokazywało też błąd od klap kolektora ssącego. Jak już mam wyjęty ten kolektor chciałbym sprawdzić czy wszystko jest ok. Jak to zrobić?? Pytanie 2: Czy konieczna jest nowa śruba koła pasowego na wale korbowym. Pozdrawiam
kolektor ssący mondeo kolektor ssący mercedes kolektor ssący
przyciski przestają działać iveco daily problemy klimatyzacja przetwornica migotanie
vaillant usterki łódki zanetowe
Grzałka elektryczna na powrocie kotła Defro, Heiztechnik, Kostrzewa zasilana z fotowoltaiki – schemat montażu Odblokowanie tabletu Samsung, Lenovo, Huawei po zapomnieniu PIN – jak przywrócić dostęp