Tu masz widoczny czujnik po lewej stronie wraz z założoną wtyczką. http://mar-motomax.pl/skoda-fabia-14-16v...
Rozbierz przednią część EGR i zajrzyj do płytek zaworków zwrotnych czy zaklejone, poszukaj, były już takie tematy.
Naprawiles już ten samochód? te kawałki podobne są zupełnie do niczego. Nie ma tam dysz kierunkowych do gazu? Ewentualnie wciągnął coś egr, albo po prostu świecą się rozpadła.
Schemat masz ogólny dotyczący silnika dCi11-z jedynką w kółku lub dCi6-z dwójką.Twój silnik to dCi6-270kM a więc 2,sterowanie przekaźnika na przewodzie 292 z "15" oraz na 1058 "-" z pinu B11 EECU. Proponuję podpiąć komputer i sprawdzić jakie temperatury widzi sterownik silnika. Nawet przy temperaturach sugerujących załączenie podgrzewacza po odpaleniu...
Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ przepływomierz klapowy za filtrem powietrza. Bardzo często po wybuchach wygina się klapa mierząca gdzieś przyciera.
Witam, mam dwa problemy z elektryką w samochodzie, pierwszy problem tyczy się błędu zacisk 30, wiem, że oznacza to za niskie napięcie na plusie akumulatora, jednak nie o tym, odkryłem jakiś czas temu, że brakowało bezpiecznika odpowiedzialnego za to, po wsadzeniu bezpiecznika błąd się nie pokazuje, jednak po jakimś czasie jazdy nagle auto zwiększa...
Nie wolno żadnych rurek wystawić na zewnątrz,powietrze za przepustnicą zostało zmierzone za kolektorem wydechowym będzie go brakować . Komputer żle wysterowuje silnik.Wymień separator oleju. Otrzymujesz różne rady kogo tu słuchać ?Były od fachowców ale były też od takich co nie mają zielonego pojęcia o sterowaniu pracą silnika.Tacy ostatni są najbardziej...
Obiegu nie ma jest tylko zaślepka i czesto tam jest wyciek.
Kolego sprawdź katalizator czy nie jest przytkany . Miałem kiedyś taki przypadek ze wtryski już niedomagały i sporadycznie pod górę zapalał sie blad doładowania powietrzem.
Teoretycznie mogło coś się dostać poprzez kolektor ssący do silnika,ale to duży znak zapytania.
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
to zwykła grzałka, dostaje napięcie to grzeje.
Zostaw, jako że nadużywasz pedału gazu to to jest normalne.
bo same klapy wydają się być w porządku. Luzy na ośkach powodują takie błędy.
Logicznie, jest tylko jedna mozliwa przyczyna "przepalenia" kolektora (przynajmniej, nie widze innej) - nieszczelnosc wtryskiwacza. Dziwne, ze serwis nie znalazl przyczyny.
Diagnosta zaślepił wężyk idący do zaworu egr ale błąd nadal wyskakiwał. Żałosny ten diagnosta. Nawet biedak nie ma pojęcia, że układ EGR jest sterowny podciśnieniem i nie ma nic wspólnego z układem sterowania ciśnieniem doładowania. Jeśli zostały sprawdzone trzy wężyki wychodzące z elektrozaworu N75 na ich drożność (ten wychodzący do rury dolotu powietrza...
witam,,,,,,, miałem coś takiego kiedyś w silniku 1,4 16v, i jeżeli budowa kolektora ssącego jest podobna do twojego,czyli składa się z 2 części -tak myśłę,bo nie widziałem go,to istnieje prawdopodobieństwo,że to może być to , a mianowicie w kolektorze jest wstawka do zawirowania powietrza i ona jest przynitowana.Okazało się że po prostu nity się poluźniły...
Rozrzad i zaplon sprawdz. Mialem podobny problem i problemem bylo zle ustawienie rozrzadu o jeden zabek.
Kolektor ssący jak, układ wydechowy jak i reszta gratów po maską są tak zaprojektowane aby silnik osiągał optymalną moc i moment obrotowy a i też ekologia ma być spełniona. Wymiana kolektora na inny w jakiś sposób wpłynie na parametry silnika, jak bardzo - nie wiadomo. Być może nie odczujesz różnicy. Nie mniej jednak myślę że warto spróbować, jeśli...
Szanowny kolego Mich431.Sprawa jest jasna.Mając odmę i przewietrzanie silnika masz olej w filtrze to znaczy,że pierścieni zgarniające i nie tylko są do wymiany.Można spróbować wymienić uszczelniacze zaworów.Wszystko zobaczysz po zdjęciu głowicy.Zobaczysz nagar w cylindrach,zapieczone pierścieni,zużyte uszczelniacze,no i nieszczelne zawory.Jak zdejmiesz...
Do cylindra raczej nie wpadł , zatrzymał się na zaworach lub jest gdzieś w kolektorze. Do demontażu kolektor ssący.
Sprawdź wiązkę biegnącą w plastikowym korytku po bloku silnika pod kolektorem ssącym.
Wykręć sondę, wkręć manometr bo wygląda mi to na zapchany katalizator. Jak nie masz manometru to odkręć wydech od kolektora i odpal. Jeśli będzie ok. to wywal kat.
Ja bym powiedział że pod kolektorem ssącym. Przy skrzyni biegów.
Kolektor ssący w Vectrze z silnikiem Fiata...
Jaki silniczek?
Co się dzieje że chcesz go czyścić? On jest przykręcony do bloku silnika, jest pod kolektorem ssącym. Widać go jak patrzysz przez kolektor ssący w dół. Od strony sprzęgła widać chyba wężyk który jest do niego podłączony.
Z tyłu silnika, pod kolektorem ssącym, "czyta" z tylnej płaszczyzny koła zamachowego
Cylindry od rozrządu a przyczyną jest pęknięta odma pod kolektorem ssącym 4 cylinder.
Drugi koniec plastikowego wężyka trafia do elektrozaworu EGR, stamtąd do okolic kolektora ssącego, tam też brak podciśnienia. Wężyk powinien być podłączony do króćca na kolektorze ssącym i na pracującym silniku powinno być w nim podciśnienie odpowiadające podciśnieniu w kolektorze ssącym. Tam się nie ma co zepsuć, pompy podciśnienia tam nie ma.
Kolektor ssący składa się z 2 części. Rozkręcasz go na łączeniu - 5 śrub na imbusa. Później od ściany grodziowej jest jedna śruba. W sumie zdjęcie kolektora to maksymalnie 10min roboty. Ściągasz rurę od przepustnicy i powinno być wystarczająco miejsca a jak mało to odpinasz wąż od serwa i od systemu EVAP. Więcej roboty przy demontażu pokrywy niż przy...
szukaj w kolektorze ssącym 3 przewody
Podpowiadam Ci ale chyba nie dociera,że uszczelki pod kolektor ssący są źle wykonane i nie uszczelniają.wymień uszczelkę pod kolektorem ssącym na pasującą kształtem. Firmy GLASER I ELRING zrobiły babola!!!!!
10 do 15 Nm ją ustawiam na 10 klucz i potem co 1 do 15
Kolektor ssący nie ma tam kanału chłodzącego.
Integrator zrobił 128 kroków, czyli teoretycznie skończył się zakres regulacji dla pracy sondy.Możliwe przyczyny to dziura w kolektorze ssącym,niskie ciśnienie paliwa, uszkodzony przepływomierz.
Ja wymieniałem od góry, wyjąłem sobie kolektor ssący potem odkręciłem i odchyliłem na bok rozrusznik
Na kolektorze ssącym po lewej stronie masz zawór który rusza tymi klapkami. Zobacz czy można ręcznie poruszać ramieniem od prowadnicy klapek. Poszukaj sobie w google jak wygląda kolektor ssący od 1.8 to będziesz wiedział dokładnie w którym miejscu jest ten zaworek i gdzie trzeba rękę włożyć.
a jakiejś szmaty w kolektor ssący ci nie wciągnął? pozdejmuj rury od kolektora ssącego i próba aaaaa i może masz tam przepustnicę........
Przecież masz wyraźnie opisane błędy że coś nie tak z powietrzem. To że czyściłeś przepustnicę to dobrze, ale czy dobrze wyzcyściłes ? Weź coś sztynego i płaskiego (blacha, mocny plastik, tektura) i powoli zaślepiaj wlot przepustnicy. Można też inaczej - weź patyczek taki z chińskiej/wietnamskiej knajpy i spróbuj przy pracującym silniku domknąć przepustnicę,...
To jest ciśnienie w kolektorze ssącym.
Nie musisz ściągać pokrywy. Ale jak chcesz wszystko dobrze zrobić to będziesz musiał wyjąć kolektor ssący. Pod nim jest druga część odmy przykrecana do bloku silnika
zmienna długość kolektora ssącego. Tylko wymiana na inny kolektor choć bez gwarancji że ucichnie.
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie na tylnej ściance pod osłoną znajduje się MAP sensor rurka idzie do krućca w kolektorze ssącym,obok MAP jest wtyczka sondy lambda./MAP czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym/
Z logu wychodzi że odcina turbo bo przeładowuje. Zdejmij gruszkę z turbo i sprawdź czy ośka klapki się nie przycina. I czy sama gruszka jest szczelna. https://obrazki.elektroda.pl/9722470900_... https://obrazki.elektroda.pl/9722470900_...
Szukaj na kolektorze ssącym kostki 4piowej.
Witam.Jak dla mnie czujnik MAP pokazuje za wysokie podcisnienie w kolektorze ssącym,na wolnych obrotach ma być 0,30-0,35 bara.Przypominam ze jest to MULTEC i całe oblczanie dawki paliwa opiera sie głownie o ten czujnik.Ja bym zmierzył podcisnienie w kolektorze ssącym i porownał z TECHEM.Byc moze jakas nieszczelność zaworów ssących powoduje wzrost tego...
Dzień dobry. Mam Scenica 1 9dCI 130 koni, niedawno kupionego. Tuż po zakupie sterownik silnika wskazal błąd P012B przy wyprzedzaniu na 5 biegu. Wymieniony został filtr powietrza, bo był zawalony na czarno, oprócz tego był wymieniony rozrząd i filtr paliwa. Dziś w trasie sytuacja się powtórzyła, wystąpił ten sam błąd przy wyprzedzaniu na 5 biegu. Odczytywałem...
Pomiar ciśnienia sprężania odbywa się przez zmierzenie ciśnienia sprężania w cylindrach, a nie kolektorze ssącym. Świece jako że to część eksploatacyjna, to najłatwiej powiedzieć że wszystko wina świec, niestety w tym przypadku nie mają nic wspólnego z twoim problemem.
W tych silnikach często padają zawory sterujące kolektorem ssącym koło cewki po prawej stronie silnika. Ipc chyba?
Można też zerknąc na podciśnienie w kolektorze ssącym.
Czujnik jest i ma dwa kable, opisywany to czujnik ciśnienia oleju, stukowy jest z tyłu silnika zasłonięty kolektorem ssącym
Z tyłu pod kolektorem ssącym od strony skrzyni. Dojście nieciekawe.
Szukaj z niebieską wtyczką. Kolektor ssący obejżyj.
Załóż obie nowe sprężynki i powinno być OK. Ta jest już do wymiany. Sprawdź szczelność połączenia gaźnika z kolektorem ssącym (ta grubsza rurka) i samego kolektora z cylindrem.
W kolektorze ssącym masz ciśnienie, a nie podciśnienie. Ciśnienie dodaje paliwa w pompie wtryskowej.
jest w kolektorze ssącym pod korpusem przepustnicy w okolicy alternatora!!!!!!!!!!!!
Puściła uszczelka na kolektorze ssącym przy głowicy.
Czujnik ciśnienia doładowania, ten w kolektorze ssącym. Przekroczenie zakresu pomiaru lub zwarcie, przerwa...
Szukaj na kolektorze ssącym w okolicy przepustnicy, silnik albo elektrozawór.
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
Ten moduł steruje też świecą płomieniową, jeżeli masz rozwiązanie nowszego typu to będziesz miał taką świecę w kolektorze ssącym.
I jak kolego udało się wymienić uszczelkę pod kolektorem ssącym.
Podaj wartość podciśnienia w kolektorze ssącym z MAP'a na biegu jałowym. Może być źle ustawiony rozrząd...
Czujnik do ecu jest prostopadle do tego, który wymieniłeś, w kolektorze ssącym nad alternatorem
Kolega niech usunie nieszczelność pomiędzy turbo a kolektorem ssącym.
Wyczyść zawór EGR i klapki w kolektorze ssącym.
1. Elektrozawór oparów benzyny 2. Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
Jeżeli jeden z króćców ma połączenie z kolektorem ssącym to zapewne regulator ciśnienia paliwa .
na kolektorze ssącym na IV jest króciec serwa hamulców, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza
Komputer nie widział podciśnienia w kolektorze ssącym, dlatego samochód gasł. Pozdrawiam.
Okolice wtrysku, kolektor ssący, na jednym przewodzie, wsuwany konektorek.
Witam, mam problem z moim BMW F07 N55, otóż cały czas walczę z ubogą mieszanką i nierówną pracą silnika, szarpaniem podczas przyspieszania. Wszystkie świece i cewki wymienione, świece białe, co świadczy o ubogiej mieszance. Pompa HPFP ok, VANOS okej, w komputerze brak błędów, tylko uboga mieszanka. Otóż przy sprawdzaniu szczelności rozebrałem chargepipe...
MAT w obudowie filtra jest tylko w 1,5 DOHC. W 1,8 jest w kolektorze ssącym.
dzięki za info, posprawdzam napięcia jeszcze dziś i wymienię uszczelki pod przepustnicą i kolektorem ssącym Dodano po 1 też tak myślałem, żeby zrobić, dam dziś jeszcze znać
Sprawdź czy nie ma nieszczelności pomiędzy przpływomierzem a kolektorem ssącym. Lewe powietrze na tym odcinku jeżeli sie dostaje wywołuje takie objawy
Ciągnie z serwa albo pomiędzy kolektorem ssącym z wydechowym (uszczelka). Pozdrawiam.
Odkopię troszkę temat, czy dmuchanie z wlewu oleju to spory powód do niepokoju? auto to Megane 1 1.4 16V silnik K4J, mechanik czyścił kolektor dolotowy i mówi, że był bardzo zabrudzony olejem, rzucił hasło, że silnika ma spore przedmuchy i faktycznie dmucha powietrze zarówno z wlewu oleju jak i z bagnetu. Ale gdzieś czytałem, że to normalne zjawisko,...
Przy mono czujnik jest wkręcany z tyłu w kolektor ssący.
SPi i MPi różnią się kolektorem ssący. Wiesz w ogóle co to SPi i MPi ?
Problem rozwiązany nieszczelny kolektor ssący pozdrawiam i dziękuję. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Lewe powietrze dostaje na kolektorze ssącym...Prawdopodobnie uszczelka poszła...To jedna z teorii:)
to co znalazłeś w aucie to najprawdopodobniej czujnik temp.silnika pisałem "pod kolektorem ssącym" kable brazowy i brązowo niebieski
Odpowietrzenie skrzyni jest pod kolektorem ssącym. weź latarkę i przyświeć w plastikowego "barana" . Te rurki parcieją i zasysają się. Nowe chyba koło 140 zeta kosztują.
Najprawdopodobniej będzie uszkodzony lub nie taki czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, miałem podobny przypadek w twingo
Dotyczy to ciśnienia w kolektorze ssącym. Mierzy je map sensor ale błąd nie musi oznaczać że on jest uszkodzony. Posprawdzaj wężyki podcisnien, węże od powietrza generalnie wszystko gdzie może być ubytek (lewe powietrze).
jeśli sonda znajduje sie zaraz za kolektorem ssącym a katalizator prawie w połowie samochodu (bo są takie samochody )to o jakie zagęszczenie tu chodzi:?:
małe podciśnienie w kolektorze ssącym max powinno być na jałowym 380mbar luz zaworowy trza sprawdzić
Aby podnieść obroty, musisz zwiększyć naciąg dużej sprężynki, odginając blaszkę, do której jest zamocowana. Dokręć też kolektor ssący.
Czyli nauczka na przyszłość- tłumik musi mieć klapkę żeby nie nalało wody. Do rozebrania kolektor ssący z filtrem. Sprawdzić dziurkę w kolektorze wydechowym do spływu wody. Na tłoki dać oleju i obracać bez wtrysków. Założyć i odpowietrzyć wtryski.
Witam. Zajzyj do tak zwanej gruszki która znajduje sie na kolektorze ssącym , lubi sie czasem zaciąć .
kowal5 kolego kowal5 czy to był taki dźwięk jak na filmiku? https://www.youtube.com/watch?v=xEkesd_b...
O matko a może tylko słyszysz jak zasysa powietrze? Jeśli głowice są po regeneracji a z jakiegoś powodu spaliny wracają się do kolektora ssącego to albo nie ma luzów na zaworach albo skopany jest remont. Żeby się upewnić czy zawory są szczelne trzeba by sprawdzić ciśnienie sprężania. Możesz odkręcić kolektor ssący i zakręcić ręcznie silnikiem. Będzie...
raczej nie ale możesz sprawdzić przepływkę czy się nie blokuje i masy do ecu (na kolektorze ssącym), zasilanie wtryskiwaczy (czy jest ok 11V przy rozruchu)
Ten z jednym pinem jest na zegar, Ciebie interesuje ten drugi, na 2 przewody. MAP to właśnie czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Powodzenia.
Witam W Mondeo "silnik krokowy" jest umieszczony pod kolektorem ssącym i z góry jest trudno go zobaczyć. Wiedź na kanał poświeć latarką a go zobaczysz, wygląda tak jak na ilustracji powyżej.
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
Witam ! sprawdź najpierw czy masz szczelną rurę elastyczną pomiedzy przepływomierzem a kolektorem ssącym (opaski i ewentualne pęknięcia oraz te podłączone od odmy i zaworu obejściowego). pozdro
Sprawdź przewod gumowy łączący kolektor ssący z czujnikiem podciśnienia jeżeli występuje tu plastikowa puszeczka to ją możesz usunąć.
To jest zawór EHAB i służy do tego, aby silnik gasł natychmiast to wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. Do świecy płomieniowej paliwo idzie z tego zaworka co masz zamontowany na kolektorze ssącym mniej więcej na środku długości kolektora (widać go na zdjęciu) a do samego zaworka to już trzeba popatrzeć po przewodach skąd paliwo idzie. Pompę zasilającą...
mercedes kolektor ssący kolektor ssący octavia kolektor ssący przewody
spalić bezpiecznik kondensator obliczanie transformatora impulsowego router zawiesza podłączeniu telefonu
grzanie blachy prądem kupię sprzedam
Wyłączenie banku energii fotowoltaicznej Sofar: przyczyny i rozwiązania Termistor NTC w obwodzie żarzenia lamp CRT