Przy mono czujnik jest wkręcany z tyłu w kolektor ssący.
wskaż mi w tym silniku membranę odmy :) Zintegrowana z pokrywą zaworów. Patrz jednak jest. Jaką masz wartość podciśnienia w kolektorze ssącym?
Na kolektorze ssącym...
Pewnie jest tam mnóstwo oleju i zaciąga do kolektora ssącego.
Sprawdź krokówkę i czy nie ma nieszczelności na kolektorze ssącym.
To ten czujnik z niebieską izolacją, szukaj z prawej strony samochodu w kolektorze ssącym
Co może być powodem tego że po zapalaniu silnika przejechaniu około 10km rozgrzaniu silnika puszczeniu gazu silnik przez 10-20s utrzymuje obroty jak by był na ssaniu. Czasami zdarzy się to w czasie jazdy ale wtedy te wyższe obroty utrzymują się parę sekund.
przepustnica inna , ale masz starą. Więcej czujników ma Z10XEP,chociaż tylko na kolektorze ssącym
zmienna długość kolektora ssącego. Tylko wymiana na inny kolektor choć bez gwarancji że ucichnie.
Sprawdź podciśnienie w kolektorze ssącym.
jeśli skończył ci sie gaz i auto normalnie zaczęło jechać to wcześniej pracowało i na gazie i na benzynie udaj sie do gazowników aby sprawdzili listwę paliwową morze być uszkodzona i przepuszczać gaz do kolektora ssącego
ale ten dwupiowy w kolektorze ssącym.
Sprawdź wszystkie wężyki podciśnieniowe,które odchodzą od kolektora ssącego.
Zawór zwrotny od serwa do kolektora ssącego.
Ta wtyczka wchodzi w gniazdko które siedzi na blasze za kolektorem ssącym.
Samochów zaczął dymić i osłab jskiś rok temu po zatankowaniu paliwa na prywatnej stacji. 6 miesięcy temu były zawory sprawdzane, były ok. Samochód bez zmian. Ciśnienie było mierzone zegarem podpiętym pod kolektor ciśnieniowy z turbiny. Ssanie turbiny bezpośrednio z atmosfery.
Ilość paliwa dawkowana jest mniej więcej równa obciążeniu a to jest wprost proporcjonalne do czasu otwarcia wtryskiwacza (długość impulsu). Nie. I długo by tłumaczyć czemu. Najbardziej reprezentatywny sygnał obciążenia silnika, to wartość parametru MAP. A że w Corsie C czegoś takiego nie ma, to można dołożyć ze starszej - kwestia podpięcia się z wężykiem...
A wiesz że ty nie masz ssania w swoim autku.``
Dzięki za podpowiedź. Po wymianie uszczelek (dwóch) po kolektorem ssącym samochód jak nowy.
Sprawdź przejście kabla czarny/czerwony pasek z pojedynczym konektorem w okolicach kolektora ssącego
kolektor ssący od strony grodzi /z tyłu/
Uszkodzony czujnik temperatury, z tyłu silnika, w kolektorze ssącym - na jedną wsuwkę.
Chyba X16XEL Jeżeli przekładasz sam silnik to nie ma znaczenia.Tylko kolektory ssące, są dwa rodzaje.
Próbowałeś metody z plakiem na wykrycie nieszczelności kolektora ssącego ? jakie masz konkretnie błędy ?
To najczęstsza przyczyna. Albo ściągsz korpus, kładziesz na szklaną taflę i już widzisz jaka szczelina. Druga mozliwość to szlauchiki. Przemo9826 on pisze o uszczelce kolektora ssącego, nie pomiędzy kolektorem a korpusem TBI
Podciśnień nie sprawdzałem Wszystkie wężyki i uszczelki gumowe w okolicy przepustnicy , kolektora ssącego itp...
Witam. Czujnik z foto czujnik2.mpg to ten, który daje sygnał na wskaźnik temperatury. Ten drugi, niebieski, to czujnik z układu wtrysku, montowany na kolektorze ssącym pod zespołem przepustnicy i wtryskiwacza
Chodziło mi o to czy np przez zwarcie w czujniku temperatury mógł on np pobierać tyle prądu że nie starczyło np na czujnik położenia wału czy coś w tym rodzaju, czy raczej wskazuje to na uszkodzenie w sterowniku. Zapakuj mu potencjometr 1k i zobacz czy zgaśnie przy zmniejszaniu rezystancji-będziesz miał odpowiedź na pytanie Po podłączeniu tego niesprawnego...
Proponuję jeszcze sprawdzić czujnik temperatury silnika (ten z którego zbiera dane komputer). Jest on na kolektorze dolotowym niedaleko alternatora. Dochodzi do niego jeden kabelek. Jeżeli daje złe wskazania to może jeździsz cały czas na automatycznym ssaniu? Przyszło mi coś jeszcze do głowy - może poprzedni właściciel trochę tuningował Corsiczkę i...
Ssanie jest automatyczne, dodawanie gazu zbędne, przy sprawnym silniku. Za dodawanie gazu, podczas rozruchu, a nastepnie podczas pracy na biegu jałowym , odpowiada silnik krokowy. Jakie ssanie?? Jaki silnik krokowy?? To jest wtrysk wielopunktowy, a wolne obroty reguluje zwykly silnik DC. Po odpaleniu zimnego silnika złap szybko za rury kolektora i...
Podmień czujnik temperatury co idzie do ECU (jest wkręcony z tyłu kolektora ssącego). Czyszczenie go nic nie da.
Za alternatorem, na górze kolektora ssącego, taki na jednego konektorka
Sprawdź ciśnienie doładowania . http://obrazki.elektroda.pl/2372381200_1... Sprawdzić/zweryfikować wzrokowo Przed rozpoczęciem badania ciśnienia doładowania sprawdzić, czy cały układ ssania znajduje się w nienagannym stanie. Odłączyć giętki przewód ciśnieniowy prowadzący od kolektora ssącego do siłownika rozdzielczej pompy wtryskowej....
Sprawdz przewód gumowy od map-a. https://obrazki.elektroda.pl/5981947500_... ew rurkę od serwa do kolektora ssącego. Na wstecznym to samo?
Witam wszystkich . wpadłem tylko po drodze i zauważyłem wasz problem. Miałem ten sam przypadek w swojej corsie 1,2 97 rok. Więc na zimnym silniku auto odpala bez problemów, a gdy już się zagrzał został zgaszony i ponownie odpalony występowały szarpania, nie równomierna praca i ciężko było go odpalić. Okazało się że jest uszkodzony czujnik temperatury...
Witam Posiadam kosiarkę z tym samym silnikiem i od dłuższego czasu borykam się z tym samym problemem autko na ssaniu ma problemy z utrzymaniem wolnych obrotów strzela w kolektor dolotowy. Wyglada mi to jakby silnik był przylewany beznyną. Oglądałem wykresy z wszystkich czujników na programie Opel scanner i wyglądają poprawnie. Zastanawiam się nad czyszczeniem...
Sprawdz w pierwszej kolejności wszystkie przewody podciśnieniowe i szczelność kolektora. Co one mają wspólnego z błędnym pomiarem temperatury na zegarach i różnicą wskazywanej temperatury? Przeglądałem różne tematy na różnych forach i nie znalazłem tam związku między tymi błędami, temperaturą a np. kolektorem. Co właściwie wiąże te dwie rzeczy? P.S....
raczej to niesprawny reduktor,przez noc wypelnia ci kolektor ssący i podczs odpalania na pb masz dwa paliwa
Sytuacja u ciebie jest taka-stwierdzony duży przepływ powietrza to sterownik wydłużył czas wtrysku aby zachować proporcję mieszanki. Jeżeli masz vakumetr to sprawdź podciśnienie w kolektorze. A słuchaj-nie ma nieszczelności na rurze ssącej?
Autor problemów napisał że nie ma intercoolera. Co nie jest dziwne w silniku 1,3. Dolotowa do kolektora ssącego, wylotowa od turbiny.
Wygląda na zawór EGR.
Przed tym po zapięciu wakuometru w kolektor ssący zamiast serwa hamulca, wakuometr pokazuje wartości bliskie ciśnienia atmosferycznego, czyli brak próżni w kolektorze. Nie ma takiej fizycznej możliwości w standardowym silniku.
mam corsę taką jak w tytule i....potrzebuję objaśnienia zasady działania regulatora przepływu powietrza (zamontowany w puszce filtra powietrza),teraz jest otwarte powietrze zimne,a zamknięte powietrze zasysane z okolic kolektora,świec---odbywa sie to tak,że jest klapka o która silnie opiera się ramię(z przeciwnej strony zamontowane na stałe do jakiegoś...
Logiczne ; zobacz , co w czasie kręcenia ginie na cewce przekaźnika "lewego" , plus czy masa z ECU , bo on PODAJE na cewkę "prawego" 12V. To jest zawór odprowadzania ze zbiornika opar paliwa do kolektora ssącego , nie ma nic wspólnego z tankowaniem paliwa.
Witam moze nieszczelnosc w ukl ssącym lub czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze moze wężyk z niego spadł.
Mam problem z silnikiem C14NZ (Corsa kolegi). Przy dużym obciążeniu (próba średnio-dynamicznego ruszania/przyspieszania samochód szarpie (jakby się dławił) - czasami po kilku kangurkach potrafi nawet zgasnąć). Może minimalnie szarpnie jeszcze na trójce, ale później już bez problemu i też dość żwawo rozpędza się (do 165km/h). Sprawdziliśmy: 1. Zasilanie...
Jeśli to Z12XEP to przyjrzałbym się układowi zmiennej długości kolektora ssącego (przesłony) i EGR który jest elektroniczny i dość usterkowy ale nie wymieniaj na siłę , EGR można wyczyścić o ile jeszcze działa ale wiedz że jest chłodzony cieczą i żeby go wymontować trzeba upuścić płynu chłodzącego. Inna sprawa to awarie sterowników które nie mają lekkiego...
Witam! Wyczyściłem kopułke, nie było osadu, sprawdziłem błedy i wyskoczyły: 33, 34, 35 . Wiem co one oznaczają, lecz nie mam już pojęcia co jest, podejrzewam uszczelke pod kolektorem ssącym. Prosze jeszcze o jakieś porady. Z gory dziekuje...
Wracając do pierwsze twojej wypowiedzi, piszesz żę termostat został wyjęty, czy wstawiony jest nowy. Bez termostatu silnik nie będzie prawidłowo pracował, jak wiemy musi mieć odpowiednią temperaturę. Jeśli problem to wysoka temperatura, proponuję jeszcze sprawdzić płyn chłodzący i olej w silniku, czy nie pojawiły się jakieś wzajemne zanieczyszczenia....
Druga sonda nie ma wpływu na to co się dzieje u Ciebie. Zapali tylko lampkę silnika. A że się tak spytam, na benzynie auto działa dobrze? na automatycznym ssaniu na benzynie przez chwile pod odpaleniu auta (np. z rana) - tak, wtedy chodzi poprawnie i trzyma stabilne ok 800 obr/min na biegu jałowym. Ale tylko chwilę chodzi dobrze.. Wiec radzicie bardziej...
Witam obok naczynka przy podszybiu jest czujnik podciśnienia do niego idzie węnżyk od kolektora ssącego zobacz szczelność [ma kość na 3piny] oraz przewody od pochlaniacza oparów
Witam, zauważyłem w Corsie wyciek spod przepustnicy. Olej wyciekł na kolektor ssący, a jedna z uszczelek jest nasączona paliwem. Od czego zacząć demontaż?? Opel Corsa 95r. 1.4 8V
U gory ,na kolektorze ssącym,taki walec ,coś a'la elektromagnes rozrusznika.dochodzi wtyczka z 5-cioma kablami
Jedyne co ma związek z pracą silnika i hamulcami to szczelność rurki między serwem a kolektorem ssącym. Co do wycieku to może też puszczać pompka sprzęgła do wnętrza kabiny.
Były dwa systemy, w jednym świece żarowe były połaczone szeregowo z taką spiralą umocowaną częsciowo w kolektorze ssącym, ta spirala zdejmowała część napięcia ze świec i przy okazji podgrzewała zasysane powietrze.
Te cztery wężyki to od wtryskiwaczy gazowych. Zaslep je po prostu i będzie dobrze. Pytanie jeszcze gdzie było podpięte podciśnienie do parownika i ewentualnie mapsensora. Możliwe że pod wężyk idący do zaworu par paliwa. Sprawdź czy z tyłu kolektora ssącego nie masz jeszcze jakiegoś trójnika z luźnym końcem.
hmm, w głowicy, gdzieś w okolicach kolektora ssącego? Jest do niego bezpośredni dostęp? Czy trzeba coś rozmontowywać?
Witam. Wygrzebałem że to czujnik podciśnienia kolektora ssącego http://klubcorsa.pl/viewtopic.php?t=1015... A w czym problem?
jutro jadę do typa i podpinamy się pod program i odczytujemy błędy,bo coś mi się wydaje ,że metoda gaz-hamulec to o du...pę potłuc ps. przewód od podciśnienia serva siedzi niepewnie w kolektorze ssącym,ma ułamane jedno piórko uchwytu,może mieć wpływ na głupotę w zachowaniu silnika??
więc po co piszesz o jakiś lewych powietrzach zresztą żeby takie ciągnął to musiałoby rozwalić kolektor ssący pod przepustnicą chyba że w życiu nie widziałeś jak to jest w takiej Corsie zrobione
Witam mam pytanie mam silnik 1,2 na gazniku, kupiłem 1,2 tylko że na jedno punkcie chce go przerobić na gaznik klijęt ci mi go sprzedawał powiedział że mam przełożyć kolektor ssący i wałek rozrządu i niby wszystko pasuje moze ktoś coś takiego przerabiał:cry:.
Czujnik jest w kolektorze ssącym - możliwe, że pokazuje przekłamane wartości, znaczy że może być uszkodzony, jeżeli zakładasz, że układ jest szczelny i pracuje prawidłowo.
Cały czujnik jest zalany płynem i wychodzi z pod niego pęknięta uszczelka :/ Jadę kupić nowy :) Dodano po 4 Kupiłem czujnik ale najprawdopodobniej nie ten który potrzebowałem. Gdzie dokładnie znajduje się czujnik który mam wymianic? To ten z tyłu kolektora od strony kabiny czy tan na kolektorze ssącym po prawej stroniie od góry? Chyba że jest jeszcze...
Sprawdź czy jest iskra. Jak będzie iskra to podaj trochę paliwa do kolektora ssącego i sprawdź czy silnik się odezwie. Jak auto ma obrotomierz to sprawdź czy podnosi się wskazówka w czasie kręcenia.
W żaden kolektor ssący. Wychodzą 2 weze z pokrywy zaworów - jeden grubszy, który jest podłączony z tyłu w blok silnika, drugi cieńszy o który pytam bo mam luzny.
Twinport się rozlatuje [url=http://workshop-manuals.com/vauxhal...
wyciek jest prawdopodobnie z elektrozaworu na pompie (tylko on jest mokry) a szarpanie chyba powstało przez to że wyleciał czujnik cisnienia z kolektora ssącego (chyba doładowani) - ale nie sprawdziłem jeszcze czy to przez ten czujnik bo mechanik nie założył jeszcze pokrywy zaworów.
Byłem po zakupie samochodu u mechanika i dokręcił śruby kolektora, bo wcześniej ewidentnie był nieszczelny. Jest o niebo ciszej, ale jak dla mnie dalej nie jest w 100 % szczelny. Niestety nie mam jak porównać pracy silnika z innym pojazdem. Świece czyścisz zamiast wymienić, kolektora ssącego nie dokręca się na siłę, tylko wymienia się uszczelki, czym...
Hejo mam podobny problem silnik pracuje ok tylko brakuje mu mocy (corsa a 91r 1,2benz/gaz) co to moze być? i gdzie jest ten przepływomierz? ja tylko widziałem na kolektorze ssącym 1 czujnik czy to o to chodzi? Z góry dzięki
sprawdz czy nie spadł przewód z czujnika. czujnik jest w kolektorze ssącym, jeden przewód. jeżeli jest podłączony to zewrzyj go do masy i wskażnik powinien pokazywac maxymalna temperature. jezeli jest tak jak opisuje to trzeba sprawdzic termostat , pzdr
Zawory na płytkach regulacyjnych, więc same się nie regulują. Po pierwsze w tym roczniku może już być EGR. Pierwszy podejrzany za kopcenie. Oczywiście zakładam, że nie masz mechanicznie uszkodzonego wtryskiwacza. Etap drugi to ustawienie kąta wtrysku. W tym celu należy wyjąc filtr oleju. Ja demontuję też kolektor ssący. Oczywiście ustawienie pompy na...
Witam, od jakiegoś czasu silnik zaczął metalicznie stukać. Myslałem, że to zaworki i pojechałem na sprawdzenie luzów i okazało się, że są w porządku. Mechanik domniema, że to standardowo pierwsze co przychodzi na myśl szklanki lub sworzeń któregoś z tłoków. Czy ktoś spotkał się z podobnym odgłosem ? Czy to nie przypadkiem kolektor ssący ? Poniżej film...
Sprawdź wężyk od mapsensora idący z monowtrysku na podszybie (ma byc wpiety w górny króciec ten na monowtrysku) oraz czujnik temperatury silnika na kolektorze ssącym za alternatorem 2 pinowy. Czujnik mozesz wymienić bo padają ze starości a zamiennik taniutki a chodzi ładnie.
Przepływomierza w tym silniku nie ma. Jest to na 100% czujnik temperatury silnika - ale uważaj, są dwa. Jeden jest wkręcony od góry w kolektor ssący zaraz obok alternatora, drugi jest blisko, ale od strony ściany grodziowej i to on jest winowajcą. Czujnika temperatury zasysanego powietrza też nie ma w tym silniku !
Jeśli szum bądź syk powietrza wzrasta znacznie przy mocniejszym dodaniu gazu (nawet przy dynamicznym przyspieszaniu z niskiej prędkości), to najprawdopodobniej jest to właśnie nieszczelność w dolocie za turbiną. To zawsze powoduje dymienie turbodiesla, a jeśli się pogorszy, auto zacznie tracić moc, a w końcu pojawi się błąd i wejdzie w tryb awaryjny....
Skup się w takim razie na nieszczelności serwa hamulcowego, podciśnienie które tam panuje, żeby kierujący mógł zahamować pojazd używając znacznie mniejszej siły na pedał hamulca, w tym type silnika, pobierane jest z kolektora ssącego silnika, wiec jak najbardziej przez tą nieszczelność sterownik silnika może mieć problem z doliczeniem się prawidłowej...
W moim combo 1,3 cdti sytuacja ta sama, przy dodaniu gazu wywala kontrolka i zostaje 1/3 mocy. Byłem na diagnostyce, pokazuje nieokreślony błąd, wymienili tylko filtr paliwa i powietrza. Sam rozebrałem cały dolot i egr. Prace zakończone wygląda to tak: - egr średnio brudny, trzpień cewki chodzi lekko, - kolektor ssący średnio brudny, wyczyszczony, -...
Witam. Proszę was o pomoc. Ostatnio czyściłem EGR i jak wszystkim wiadomo przy tym silniku trzeba się namęczyć z wykręceniem Łączy się to z rozebraniem kilku części. Poskładałem wszystko. I tu zaczyna się problem. Autko nie odpala. Słyszę ze rozrusznik działa ale silnik ani drgnie o co chodzi? Wszystko podpiąłem jak należy. ( kolektor ssący. Zbiornik...
Hmm to nie dobrze albo dobrze - liczyłem że to ta pompa wstępna nie daję rady i stąd pompa CR nie robi ciśnienia powyżej 100MPa jak to kiedyś robiła patrzać po logach z jazdy. EGR był czyszczony około 2-3 miesięcy temu razem z kolektorem ssącym oraz rozruszałem "Sztangę" od turbinki bo raczej stała. Wtedy było słabo z mocą i wiadomo dymienie przy depnięciu....
Witam forumowiczów! Jak w temacie Opel Corsa C 1.0 nie odpala problem jest następujący: auto stało przez miesiąc ponieważ urwała się szpilka od kolektora ssącego żeby usunąć usterkę został odpięty aku i było małe spawanie migiem, szpilka wymieniona wszystko zostało poskładane do kupy chcę odpalić corse a tu lipa kręcenie aż padł aku. Został podpięty...
A jesteś pewien, że faktycznie nie ma iskry w początkowej fazie rozruchu (mając tylko informację od autora tematu)? Iskra może być, tylko słaba Przeciez założyciel tematu napisał - Dzisiaj postanowiłem sprawdzić iskrę na przewodach zapłonowych i zaobserwowałem że przy rozruchu nie ma iskry na żadnym przewodzie. Zmienia się kąt zapłonu (poprzez czujnik...
Dzień dobry, Posiadam Opla Corsa B 1.6 16v GSI i od ponad roku mam z nią niemały problem. Opiszę problem w punktach: 1. Odpalam samochód na zimnym silniku 2. Silnik chwilę się dławi i nie ma mocy 3. Po przejechaniu ok 50m dławienie ustępuje i samochód z powrotem odzyskuje prawie całą moc. 4. Gdy silnik się nagrzeje, dławienie powraca następuje spadek...
czujnik kolektor ssać corsa corsa ssać corsa kolektor
geforce 9800gtx zasilacz napięcie przewodzenia diody wysuwać głowica
saeco aulika kociol kondensacyjny
Triak w zmywarce Amica – objawy, diagnostyka, zamienniki BT136-600, BTA12-600, T410-600B Amica zmywarka – ile triaków w modelach ZWM, ZIM, SilentDrive, EDR-M05, EDR-M08