Przy mono czujnik jest wkręcany z tyłu w kolektor ssący.
Sprawdzić czujnik podciśnienia, jego połączenia, napięcie zasilania. Wymienić/ naprawić uszkodzone części. Sprawdzić zgodność wskazań czujnika ze zwykłym wakumetrem.
przepustnica inna , ale masz starą. Więcej czujników ma Z10XEP,chociaż tylko na kolektorze ssącym
Witam. Czujnik z foto czujnik2.mpg to ten, który daje sygnał na wskaźnik temperatury. Ten drugi, niebieski, to czujnik z układu wtrysku, montowany na kolektorze ssącym pod zespołem przepustnicy i wtryskiwacza
To ten czujnik z niebieską izolacją, szukaj z prawej strony samochodu w kolektorze ssącym
Na kolektorze ssącym...
ale ten dwupiowy w kolektorze ssącym.
kolektor ssący od strony grodzi /z tyłu/
Uszkodzony czujnik temperatury, z tyłu silnika, w kolektorze ssącym - na jedną wsuwkę.
Ta wtyczka wchodzi w gniazdko które siedzi na blasze za kolektorem ssącym.
Witam moze nieszczelnosc w ukl ssącym lub czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze moze wężyk z niego spadł.
Właśnie taki silnik mam, już nawet udało mi się zamontować cewkę zapłonową zamiast aparatu zapłonowego. Z tego co zauważyłem to jedynie czujnik w kolektorze ssącym ma inną wtyczkę, ale można będzie też założyć ze starego silnika. Zastanawiam się jednak jak pisałem czy instalacja silnika przy elektronice ma takie same wyjścia, czy nie trzeba zmieniać...
Czujnik jest w kolektorze ssącym - możliwe, że pokazuje przekłamane wartości, znaczy że może być uszkodzony, jeżeli zakładasz, że układ jest szczelny i pracuje prawidłowo.
Witam. Wygrzebałem że to czujnik podciśnienia kolektora ssącego http://klubcorsa.pl/viewtopic.php?t=1015... A w czym problem?
wyciek jest prawdopodobnie z elektrozaworu na pompie (tylko on jest mokry) a szarpanie chyba powstało przez to że wyleciał czujnik cisnienia z kolektora ssącego (chyba doładowani) - ale nie sprawdziłem jeszcze czy to przez ten czujnik bo mechanik nie założył jeszcze pokrywy zaworów.
hmm, w głowicy, gdzieś w okolicach kolektora ssącego? Jest do niego bezpośredni dostęp? Czy trzeba coś rozmontowywać?
Podmień czujnik temperatury co idzie do ECU (jest wkręcony z tyłu kolektora ssącego). Czyszczenie go nic nie da.
Chodziło mi o to czy np przez zwarcie w czujniku temperatury mógł on np pobierać tyle prądu że nie starczyło np na czujnik położenia wału czy coś w tym rodzaju, czy raczej wskazuje to na uszkodzenie w sterowniku. Zapakuj mu potencjometr 1k i zobacz czy zgaśnie przy zmniejszaniu rezystancji-będziesz miał odpowiedź na pytanie Po podłączeniu tego niesprawnego...
sprawdz czy nie spadł przewód z czujnika. czujnik jest w kolektorze ssącym, jeden przewód. jeżeli jest podłączony to zewrzyj go do masy i wskażnik powinien pokazywac maxymalna temperature. jezeli jest tak jak opisuje to trzeba sprawdzic termostat , pzdr
Witam obok naczynka przy podszybiu jest czujnik podciśnienia do niego idzie węnżyk od kolektora ssącego zobacz szczelność [ma kość na 3piny] oraz przewody od pochlaniacza oparów
Witam. Mam problem z taką corsa. Silnik 1.4 z dwoma wariatorami. Chyba a14xer. Auto trafiło do mnie z problemem nierównej pracy po zapaleniu, falowanie obrotów, przygasanie. Po jakiejś minucie praca się w miarę stabilizuje. Przed tym po zapięciu wakuometru w kolektor ssący zamiast serwa hamulca, wakuometr pokazuje wartości bliskie ciśnienia atmosferycznego,...
Witam. Mam problem z Corsą D 1.3 CDTI 90 KM. Może ktoś będzie mógł pomóc. Otóż mam problem z brakiem mocy do około 2 500–3 000 obr./min: auto muli niesamowicie, aż chce się wyjść i je popchnąć. Przy ruszaniu z włączoną klimatyzacją potrafi zgasnąć lub trzeba dawać dużo gazu, aby nie zgasło. Na desce brak jakichkolwiek błędów. Czujnik w kolektorze ssącym...
Sprawdź wężyk od mapsensora idący z monowtrysku na podszybie (ma byc wpiety w górny króciec ten na monowtrysku) oraz czujnik temperatury silnika na kolektorze ssącym za alternatorem 2 pinowy. Czujnik mozesz wymienić bo padają ze starości a zamiennik taniutki a chodzi ładnie.
Hejo mam podobny problem silnik pracuje ok tylko brakuje mu mocy (corsa a 91r 1,2benz/gaz) co to moze być? i gdzie jest ten przepływomierz? ja tylko widziałem na kolektorze ssącym 1 czujnik czy to o to chodzi? Z góry dzięki
Cały czujnik jest zalany płynem i wychodzi z pod niego pęknięta uszczelka :/ Jadę kupić nowy :) Dodano po 4 Kupiłem czujnik ale najprawdopodobniej nie ten który potrzebowałem. Gdzie dokładnie znajduje się czujnik który mam wymianic? To ten z tyłu kolektora od strony kabiny czy tan na kolektorze ssącym po prawej stroniie od góry? Chyba że jest jeszcze...
Przepływomierza w tym silniku nie ma. Jest to na 100% czujnik temperatury silnika - ale uważaj, są dwa. Jeden jest wkręcony od góry w kolektor ssący zaraz obok alternatora, drugi jest blisko, ale od strony ściany grodziowej i to on jest winowajcą. Czujnika temperatury zasysanego powietrza też nie ma w tym silniku !
W moim combo 1,3 cdti sytuacja ta sama, przy dodaniu gazu wywala kontrolka i zostaje 1/3 mocy. Byłem na diagnostyce, pokazuje nieokreślony błąd, wymienili tylko filtr paliwa i powietrza. Sam rozebrałem cały dolot i egr. Prace zakończone wygląda to tak: - egr średnio brudny, trzpień cewki chodzi lekko, - kolektor ssący średnio brudny, wyczyszczony, -...
Z tego co pamiętam czujnik wkręcony jest w głowicę pod cewką zapłonową lub aparatem- w zależności od rocznika albo pod kolektorem ssącym. jeżeli chodzi o sondę to w corsie jest chyba jednoprzewodowa i żeby ją sprawdzić trzeba wpiąć woltomierz ( wcisnąć przez izolację )jedną z końcówek pomiarowych a drugą do masy auta. Wskazania powinny zmieniać się...
dzięki a mam jeszcze jedno pytanko czy nieszczelności w kolektorze ssącym miały by coś z tym problemem wspólnego?????? bo chodzi o to że ściągałem głowice- bo poszła uszczelka i gdyby ciągną lewe powietrze ten czujnik będzie pokazywał błąd???? dodam jeszcze że czyszcząc kolektor to wyjście na czujnik było zatkane ,zamulone jakby ja go udrożniłem i zaczeły...
ale nawiew musi być włączony na maximum żeby odpowietrzyła się nagrzewnica . wykręć tez na chwile czujnik temperatury ten na kolektorze ssącym i wtedy już pozbędziesz sie całkowicie powietrza . jak zacznie lecieć płyn po odkręceniu czujnika to odrazu zakręć go . układ powinieneś mieć już odpowietrzony . jeśli nadal będziesz słyszał bulgotanie to z czasem...
Podłączyłem innego kompa do elektroniki auta - błąd czujnika spalania stukowego. Aha, nie wspomniałem, że po uruchomieniu silnika i przy palącej się kontrolce silnika odciecie zapłonu pojawiło sie przy ok. 4500 obr/min A teraz wyjaśniam przyczynę - zamieniłem podłączenie kostek czujnika spalania stukowego i przewodu prądowego z tyłu silnika za kolektorem...
Możesz dalej wymieniać po kolei samochód. Jeżeli to czujnik temp. to nie ten z 1 zapinką tylko taki z wtyczką na 2 piny (kolor niebieski w oplu przeważnie). Odepnij go na próbę, zaświeci się check, ale powinien wtedy dobrze pracować na ciepłym silniku. \Objawy, które opisujesz mogą wskazywać na: -lewe powietrze -uszkodzona sąda lambda -uszkodzony czujnik...
Wracając do pierwsze twojej wypowiedzi, piszesz żę termostat został wyjęty, czy wstawiony jest nowy. Bez termostatu silnik nie będzie prawidłowo pracował, jak wiemy musi mieć odpowiednią temperaturę. Jeśli problem to wysoka temperatura, proponuję jeszcze sprawdzić płyn chłodzący i olej w silniku, czy nie pojawiły się jakieś wzajemne zanieczyszczenia....
Witam Wszystkich ! Potrzebuje pomocy w naprawie Corsy B 1.0 12v , objaw jest taki, iż po gwałtownym dodaniu gazu strzela w kolektor ssący,i z opóźnieniem reaguje na gaz.Po wypięciu czujnika temp . płynu chłodzącego jest ok.Po wypięciu czujnika wałka rozrządu zero reakcji silnik nadal pracuje "? Ostatnio wymienione świece ,cewka zapłonowa,pompa paliwa...
Witam wszystkich . wpadłem tylko po drodze i zauważyłem wasz problem. Miałem ten sam przypadek w swojej corsie 1,2 97 rok. Więc na zimnym silniku auto odpala bez problemów, a gdy już się zagrzał został zgaszony i ponownie odpalony występowały szarpania, nie równomierna praca i ciężko było go odpalić. Okazało się że jest uszkodzony czujnik temperatury...
została wymieniona sonda w kolektorze wydechowym, wyświetla sie kontrolka silnika i przepala sie 30A bezpiecznik kilka sekund po uruchomieniu i silnik zgaśnie i jak sie go odpali z naga na pedale gazu to będzie chodzić mimo że bezpiecznik jest przepalony. Odłączałem czujnik temperatury , czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym i dalej to samo czy czujnik...
Sprawdz w pierwszej kolejności wszystkie przewody podciśnieniowe i szczelność kolektora. Co one mają wspólnego z błędnym pomiarem temperatury na zegarach i różnicą wskazywanej temperatury? Przeglądałem różne tematy na różnych forach i nie znalazłem tam związku między tymi błędami, temperaturą a np. kolektorem. Co właściwie wiąże te dwie rzeczy? P.S....
Witam wszystkich, mam problem z corsą z 2000r. z silnikiem 1.4 sz. Mianowicie po podłączeniu kompa nie wykazuje żadnych błędów a w parametrach bieżących parametr czujnika temperatury powietrza dolotowego wskazuje - 31 stopni i co się z tym wiąże cały czas jest podawana bogata mieszanka a zużycie paliwa sięga 10l/100km także niezbyt ekonomicznie :( Problem...
W lecie silnik chodził jak zegarek. Po ostatnich przymrozkach nie moge odpalić tego fajnego opla. 2 tyg. temu wymieniłem świece, jakiś czas było o.k. Wczoraj i dziś nie odpali; iskrę ma, paliwo ma i nic. Wcześnie nie pokazywał zadnych błędów, lamka z "piorunem" nigdy się nie zaświecała podczas pracy silnika. Ale... wypiąłem kabelek (wtyczka -2 przewody)...
Hmm to nie dobrze albo dobrze - liczyłem że to ta pompa wstępna nie daję rady i stąd pompa CR nie robi ciśnienia powyżej 100MPa jak to kiedyś robiła patrzać po logach z jazdy. EGR był czyszczony około 2-3 miesięcy temu razem z kolektorem ssącym oraz rozruszałem "Sztangę" od turbinki bo raczej stała. Wtedy było słabo z mocą i wiadomo dymienie przy depnięciu....
Witam ! Dziękuję za pomoc Prawdopodobnie przyczyną gaśnięcia był nieszczelny przewód (za luzny)do czujnika podciśnienia (MAP sensora) przy kolektorze ssącym W tej chwili pali bez zastrzeżen mając ciśnienie na jednym cylindrze 6 a na pozostałych po 10 (prawdopodobnie zapieczone pierścienie) może dlatego wolne obroty minimalnie są niestabilne. Co do 100...
Witam . Jestem w trakcie przekładania silnika w corsie D z 2006 o oznaczeniach 10XEP. Silnik dawca pochodzi z corsy C 2004r 10XEP. podczas przekładania zauważyłem że różnią sie komputerem na kolektorze ssącym wiec cały osprzęt przełożyłem automatycznie podczas przekładania okazało się że zawór egr jest inny i czujnik położenia wału jak i alternator-...
A jesteś pewien, że faktycznie nie ma iskry w początkowej fazie rozruchu (mając tylko informację od autora tematu)? Iskra może być, tylko słaba Przeciez założyciel tematu napisał - Dzisiaj postanowiłem sprawdzić iskrę na przewodach zapłonowych i zaobserwowałem że przy rozruchu nie ma iskry na żadnym przewodzie. Zmienia się kąt zapłonu (poprzez czujnik...
Witam wszystkich. Mam problem z corsom 1.2 z 96r na jednopunktowym wtrysku. Temat obrotów w corsie z tym silnikiem był już niejednokrotnie poruszany jednak u mnie sprawa wygląda troszkę inaczej dlatego proszę o pomoc forumowiczów. Po rozgrzaniu silnika kiedy w czasie jazdy wrzucając na luz obroty nie spadają tylko falują miedzy 1400 a 1800 w czasie...
brak sterowników ? brak czujników? brak kablarstwa ? nie potrzeba komputera do diagnostyki ? owszem, z rozdzielaczem mogą być problemy ale jestem gotów spróbować tym bardziej że mam cały układ na półce, jedynie kolektor ssący muszę przerobić elektryka i elektronika zawsze wysiadała w moich autach a mechanika rzadko A żebyś się nie zdziwił, jak Tobie...
Witam forumowiczów! Jak w temacie Opel Corsa C 1.0 nie odpala problem jest następujący: auto stało przez miesiąc ponieważ urwała się szpilka od kolektora ssącego żeby usunąć usterkę został odpięty aku i było małe spawanie migiem, szpilka wymieniona wszystko zostało poskładane do kupy chcę odpalić corse a tu lipa kręcenie aż padł aku. Został podpięty...
Gaz regulowany, a sprawdzane było czy ciągle nie leci ? Bez względu na to czy włączony jest gaz, czy nie ? może to skutkować tym że odpalasz na obu tych paliwach i zalewa się silnik. Po zgaszeniu już działającego silnika normalnie odpala ? To zakręć gaz na butli, resztki z przewodów wypal aż sam zgaśnie i sprawdź co będzie rano. I od tego bym zaczął....
Witam, tak się składa że od ponad 2 lat jeżdżę taką Corsą. Ten silnik jest starszej generacji i nie ma tam żadnych czujników!! (oprócz dwóch czujników temperatury [jeden do wskaźnika na desce rozdzielczej, a drugi do układu sterującego przekaźnikiem świec żarowych] i czujnika ciśnienia oleju). W związku z czym wyłączanie się silnika leży zapewne w kostce...
Dzień dobry. Opiszę Wam krótką historię awarii mojego samochodu Opel Corsa 1.3D 90KM. Otóż - Objawy samochodu zaczeły się szarpaniem , brakiem mocy silnika oraz nierówną pracą. Oddaliśmy samochód do mechanika który stwierdził, że wszystkie wtryski są do regeneracji. Jeżeli tak mechanik mówi, to znaczy , że tak jest. Zadzwoniłem więc do mechanika bo...
Jeśli chodzi o próbę rozwiązania problemu to wzciąż się nie poddałem. Zmierzone zostały ponownie ciśnienia w cylindrach już dobrym manometrem. Wyniki są następujące: Na zimnym silniku: 1 cyl-13,5bar 2 cyl-13,5 3 cyl-13,45 Na zimnym silniku próba z olejem: 15,5bar 15,5bar 15bar Na gorącym: 14,5 bar 14,5 bar 14,4 bar Ciśnienie na wtryskiwaczach równe...
kolektor ssać corsa czujnik kolektor ssać corsa ssać
ekranowanie subwoofera przełączniki bistabilne logitech środek
myjka ultradźwiekowa myjka ultradźwiekowa
Hisense 32A5200F TV Password Reset: Default Codes, Master PINs, and Factory Reset Methods Gdzie zamontować bypass w instalacji c.o.?