Kolego sprawdź katalizator czy nie jest przytkany . Miałem kiedyś taki przypadek ze wtryski już niedomagały i sporadycznie pod górę zapalał sie blad doładowania powietrzem.
Na rurze miedzy intercoolerem a kolektorem ssącym.
Koledzy moze ktoś pomoże VOLVO FH 460 strasznie duzo pali wymieniłem pompowtryski i czujnik ciśnienia na kolektorze ssącym.
mam wszystko na podmiankę nawet silnik w ostateczności Ale po co wymieniać silnik jak może być nieszczelność przy kolektorze ssącym (wężyki podciśnienia?) lub niekontaktująca kostka?
Podłóż stycznik elementu grzewczego kolektora ssącego z volva fh12.
Nie pod kolektorem ssącym, tylko pod termostatem i tylko ten występuje!!! Silnik B5234T7 200KM.
Rura dolotu powietrza do kolektora ssącego, pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem
Dzień dobry. Błąd MID 128 PSID 90 FMI 1 Volvo FM 9 euro 5 vin B469513. Opczytałem forum ale ato to nie posiada geometrii turbiny i innych elementów opisanych w innych postach. Czujnik doładowania na kolektorze ssącym wyczyściłem bo był cały zaklejony. W pierwszych sekundach po odpaleniu auta kontrolka silnika sie nie swieci dopiero po 3 -4 sekundach....
Znajdź połączenie między kolektorem wydechowym, a ssącym na połączeniu będzie zawór.
Był nieszczelny (pęknieta była harmonijka gumowa między przeplywką a rurą dolotową) ale już wymieniłem. A może walniety jest czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. To jest silnik po lifcie, który ma już czujnik.
Jeśli krople maja smak płynu to możliwa uszczelka. Pomiar ciśnienia w cylindrach powie. Jeśli jest podgrzewany kolektor ssący może nieszczelność i wtedy płyn dostaje się z powietrzem do cylindra. Ubywa płynu?
Dzień dobry. Chciałbym podczepic sie to tematu kolegi o błędzie MID 128 PSID 90 FMI 1 z tą różnicą iż u mnie błąd występuje w Volvie FM 9 euro 5 vin B469513. turbina bez geometri. Czujnik doładowania na kolektorze ssącym wyczyściłem bo był cały zaklejony. Prosze o poradę.
Diagnostyka była robiona, brak usterek. Silnik pracuje równo. Jutro postaram się sprawdzić czujnik temperatury na komputerze.. Może coś nie tak z ciśnieniem w kolektorze ssącym lub czujnikiem ciśnienia? Zmieniałem też stacje benzynowe, ale to nie to.
Witam, Błąd jak w temacie wyświetla się w czasie jazdy przeważnie przy wyższych temperaturach powietrza (czyt. lato) pod obciążenie/na wzniesieniach. Silnik 400 KM. Przebieg ok 1,2 mln km. Tłumik/SCR po "czyszczeniu". Układ doładowania wygląda na szczelny. Turbina sucha, wskazówka doładowania wychyla się prawidłowo. Kusi mnie żeby sprawdzić i wyczyścić...
To wszystko będzie sprawdzone, zastanawiam się tylko nad zapchaną odmą bo kolektor ssący był bardzo mocno zabrudzony czymś w rodzaju tawotu, ale tylko do przepustnicy. Od przepustnicy do filtra powietrza czysto.
Jeżeli auto kuleje na gazie i benzynie to raczej wskazuje na układ zapłonowy (ew. nieszczelność przy kolektorze ssącym - lewe powietrze).Proponowałbym sprawdzić układ zapłonowy zaczynając od świec ,przewodów WN, czujnika itd.
Przy zamkniętej przepustnicy w kolektorze ssącym tworzy się podciśnienie (nigdy nie jest on w 100% szczelny bo dochodzi odma, minimalna szczelina na przepustnicy) ale tłok nie ma skąd zassać powietrza do cylindra i wynik pomiaru kompresji jest zaniżony. Jak przestaniesz kręcić na chwilę rozrusznikiem, to kolektor znów się "napowietrzy" i pierwszy pomiar...
Prześlij mi fotkę z dyszami w kolektorze. Powinny być nie dalej jak 5cm od wtryskiwacza benzyny i jeśli to możliwe wkręcone pod kątem w kierunku do zaworów ssących. W razie pytań dzwoń 607-685-371
Miałem takie przypadki w peugot, po pierwsze tam są liche turbiny potrafią się rozlecieć w minutę, są w nich blaszane kierownice które rozlatując się niszczą turbinę i silnik zażyna się na sucho bez oleju lub zadławi olejem, zdejmij poprostu przewód gumowy do turbiny i do niej zajrzyj, drugi myk jaki miałem z tym silnikiem to rozpadający się egr, poprosu...
Jak dla mnie to nie jest żaden zaworek tylko czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Chyba że mówisz o czymś innym niż o tym czarnym prostokącie z zieloną wtyczką. Jak odłączysz wężyk który idzie z kolektora to silnik powinien mieć mniejsze obroty bo będzie zalewany. Jeżeli odłączysz wtyczkę od niego to raczej zgaśnie. Skoro odłączasz wężyk i nic się...
To klasyczny problem w 960. Dystrybucja powietrza w tym Volvo sterowana jest serwami podciśnieniowymi, a podciśnienie brane jest z kolektora ssącego. Podczas przyśpieszania podciśnienie w kolektorze ssącym jes małe (wzrasta ciśnienie bo otwieramy przepustnicę). Wystarczy niewielka nieszczelność w układzie podciśnieniowego sterowania i przy małym podciśnieniu...
witam, udało Ci się rozwiązać problem? przerabiałem temat ostatnio u siebie w samochodzie... okazało się, że pojawiła się nieszczelność w układzie dolotowym (kolektor ssący) i dokładnie takimi samymi błędami sypał. Znalazłem nieszczelność, zaślepiłem i problem zniknął. Daj proszę znać jak u Ciebie się temat rozwiązał.
Witam auto to Volvo v60 2.4t 2002r. Problem w tym że nie odpala strzela w kolektor ssący a podczas kręcenia wskazówka od obrotów głupieje skacze gdzieś do około 2,5 tys obrotów jak chce w parametrach jest to samo zdarzy mu się trochę poblokować jak by był problem z odpowiednim zapłonem.Auto jechało i zgasło. Co zostało sprawdzone. Czujnik położenia...
Witam. Mam problem. Volvo V50 1,6d 109 km 2009r. Samochód był w trybie awaryjnym wymieniłem świece bo wszystkie były spalone oraz EGR ponieważ był jego stały błąd. Po założeniu i zaadoptowaniu nowego wszystkie błędy pogasły i było ok. Po przejechaniu ok 60km pojawił sie komunikat i kontrolka kontroli trakcji. Okazało się że znowu błąd EGR valve i EGR...
Witam. Mam problem z pracą silnika na benzynie w volvie 740 silnik b230F. Należało by chyba wykluczyć problem z zapłonem gdyż po przełączeniu na gaz pacuje normalnie... na benzynie zaś trzyma 1tyś obrotów po dodaniu gazu dochodzi do 3tyś obrotów strzela w kolektor ssący wtedy spadają obroty do zgaśnięcia... po zluzowaniu masy, która przychodzi na kolektor...
Witam, Volvo S60 I z silnikiem 2.4 benzyna bez gazu z 2001r. Problem to pojawiający się błąd P0171 zbyt ubogiej mieszanki. Przy spokojnej jeździe błąd od skasowania powraca po około 300-400km, przy bardziej dynamicznej potrafi wrócić nawet po kilkunastu km. Na tą chwilę zostało zrobione: - wymyta odma oraz założone nowe opaski - nowe uszczelki pod kolektorem...
Zastanawiam sie czy przyczyną nie bedzie to co powoduje ze w kolektorze ssącym, rozdzielaczu paliwa i 1/4 rury dolotowej od strony rozdzielacza jest swiezy olej. Nie potrafie określić jak on sie tam dostaje, tym bardziej ze odma jest odłączona. Ma ktoś jakiś pomysl?
Pewien gościu nie do końca pewny to co mówi, powiedział mi ,że prawdopodobnie jest ten gumowy przwód podłączony do pompy vacuum a pompą reguluje komputer Pompa nie jest regulowana przez komputer, tylko podciśnienie wytwarzane przez pompę jest regulowane za pomocą elektrycznych zaworów podciśnieniowych. Jeśli miało to by być tak jak ty piszesz a ja...
Witam.Mam problem z autem mianowicie wymieniłem silnik w volvo 460 2.0 z 1993r. gdy to zrobiłem pojawiły się problemy a dokładniej silnik w ogole nie schodzi z obrotów które oscylują pomiędzy 3-4 tys.obr\min i bardzo wysokie spalanie obliczyłem ze ok 30l\100km,dodam ze świece przewody kopułka zapłonowa wraz z palcem sa nowe silnik krokowy i przepustnica...
Takie rzeczy dzieją się tylko w silnikach z turbiną. Motor kręci , turbina na uczszelnieniach leci i olej idzie w kolektor ssący. Samoazaplon i nie masz kontroli nad silnikiem. W przypadku manuala , jedyne wyjście: najwyższy bieg i dusić. Sam byłem świadkiem rozbiegu w Volvo FH 12. Szkoda że nie miałem kamery. Sam Szef osobiście za fajerą ( 25 lat za...
Silnik 16V 150 KM nie jest juz taki niezawodny i tani w utrzymaniu. Słabe punkty to klapy w kolektorze ssącym i dwumas, EGR jak w innych nowych dieslach. Altrenatywa w i mocnych dieslach fiata to 2,4 JTD i D5 volvo. Osobiście wolałbym ostatnie modele 166 ze starszyn silnikiem 2,4 JTDM- sprawdzony i dopracowany model i klasę wyżej. Silnik 175, albo 185...
No to widać, że nabyłem okaz w postaci 1.6 twinsport. Wcześniej miałem problem z dymieniem (problem rozwiązany) okazała się uszkodzona membrana odmy (naprawa w Ostrowcu Świętokrzyskim szybko i bardzo sprawnie koszt 270 + podróż). W czasie gdy tak jeździłem to mrygała lampka silnika, (świeci się na stałe bo somdalambda za katalizatorem woła). Teraz objaw...
Zmienić serwis. Co ma wspólnego kolektor ssący ze skrzynią biegów?, chyba że chodzi o p. 3. 1. , jak i 5. wskazuje na uszkodzoną turbinę. ( zweryfikować). 4. w którym miejscu? Jak pod filtrem, to słabo dokręcony. 3. i 6. do weryfikacji. 2. Niekoniecznie. 7. Brak słów. Nie ma wpływu na trakcję i komfort jazdy. Jeśli lusterko jest nieuszkodzone, to jedynie...
Pisałem w pierwszym poście. Drożność i szczelność wszystkich elementów podciśnienia sprawdzona. Zapomniałem napisać o jeszcze jednym teście jaki wykonałem : odłączyłem podciśnienie od turbo - czyli turbo permanentnie wyłączone (uprzedzając pytania - cięgno gruszki w położeniu wyłączonym) , z trudem ale rozpędziłem się do 140 i wywaliło błąd. Wydaje...
tak tylko pytanie czy sonda jest do wymiany czy tylko uszkodzony jest gdzieś sygnał na kablu podiobnie jest z czujnikiem czy to czujnik do wymiany czy też błąd na stykach. doczytałem gdzieś ze gdy jest walniety czujnik położenia to kod błędu jest 604A, poza tym faulty signal oznacza czujnik do wymiany w przypadku termostatu czy cały termostat. 2910...
Witam, niestety nie znalazłem żadnego konkretnego tematu z moim problemem, dlatego zakładam nowy wątek i proszę o pomoc. Auto jak w temacie Volvo 960 2.5 24V 95' automat. +lpg 2 gen. Problem mam następujący: ciężko sie wkręca na obroty w każdym zakresie, przy ok 3000-3500 rpm następuje szarpanie tak jak by odcinał paliwo i powyżej tego progu sie uspokaja,...
witam! Wyrzuca olej z bagnetu. Wyczyściłem odmę, kolektor ssący (+ nowa uszczelka) , przepustnice.. Podczas powolnej jazdy do maks 3 tys obrotów ( prędkość maks 120) Nic się nie dzieje z olejem. Jak mu przycisnę mocniej do około 4-5 tys ( prędkość 160-170 km/h ) wyrzuca olej ( około 1 l oleju). Koledzy co może nie tak z moim samochodem? Silnik S40 2.0T...
I mój i twój regulator jest zwalony na bank. Membrana jest przebita. W moim jest przelot na drodze zbiornik - układ podciśnienia. W króćcu do podciśnienia nie może być benzyny. Teraz w listwie jest nie wiadomo jakie ciśnienie, za to mam pewność że część benzyny jest zasysana do przez kolektor ssący i trafia do dolotu razem z lpg. Nie wiem czy uszkodzenie...
Witam. To co jest głównym problemem, za wysokie obroty czy zasada działania silnika krokowego? Moim zdaniem za duże obroty po strzale gazu to wynik tzw. lewego powietrza. Strzał lekko coś rozszczelnił i zasysa gdzieś bokiem i podwyższa obroty. Na jakichś wężach podciśnień, pod jakąś uszczelką. Ja kiedyś bardzo długo nie mogłem zlokalizować lewego powietrza,...
Czołgiem! Znów zwracam się do Was z zapytaniem o mój pomiot szatana - Volvo V50 z silnikiem 1,6D (HDi) 2007r. 230tys km Wóz ostatnio zaniemógł na sprzęgło (pękła na 3 częsci tarczka, ta w którą wchodzi wałek sprzęgłowy, ze sprężynkami) i pojechał do warsztatu na lawecie. Profilaktycznie wymieniono co się da w okolicy, dwumasa, docisk, sprzęgło (cały...
witam problem jak w temacie byłby może typowy gdyby nie mylące objawy. mianowice: na otwartym zbiorniczku po dopowietrzeniu wszystko jest ok. temp. stoi na połowie skali włącza się wiatrak, jednak po zamknięciu korka i kilku kilometrowej jeżdzie w trakcie chwilowego postoju (światła korek itp) po ok 5min temp zaczyna iść w górę a wiatrak załącza się...
mam problem z volvem silnik dziwnie pracuje i na wolnych obrotach szarpie.Gdy sciągłem rure z kolektora ssącego ku mojemu zaskoczeniu z kolektor wypycha powietzre zamiast go zassysać prosze o pomoc dodam że auto ciężko pali i kopci na czarno
Moduły zasilające cewki są przykręcone do aluminiowego kolektora ssącego po obu jego stronach (trzeba dużo cierpliwości żeby je odnaleźć) . Po wymijanie obydwu autko cyka jak nowe.
Miałem podobny problem, a przyczyną było zacinanie się obrotowej przepustnicy urządzenia biegu jałowego (z brudu) . Przepustnica jest napędzana elektromagnesem obrotowym (a nie silnikiem krokowym), a cofa się pod wpływem sprężyny. Urządzenie to jest z przodu silnika, łatwo dostępne. Należy je wymontować, jeden otwór zatkać palcem, a przez drugi wlać...
Witam.Mam pytanie na podstawie którego czujnika ecu silnika zasterowuje cewkę od sterowania grzałką w kolektorze ssącym.Problem polega na tym że nie mam masy z ECU silnika na zasterowaniu cewki.Podejrzewam jakiś czujnik na wejściu do ECU(pewnie temperatury płynu)ale to tylko domysły.liczę na podpowiedz.Z góry dziękuję.
Witam, potrzebuję kompletny schemat układu paliwowego do Renault Premium DXI (banalne ale nie do końca). Ta wersja jest chyba z FINLANDII. Filtry paliwowe łącznie z podstawą są zamocowane do kolektora ssącego (tak aby je wymieniać szybko i dodatkowo były ogrzewane przez ciepło z chłodnicy wody). Samochód jest bez przewodów paliwowych, pompy wspomagania/paliwowej,...
Volvo xc90 3.2 Podczas demontażu kolektora ssącego uszkodziłem wtyczkę ( wyrwane przewody) do przepustnicy powietrza nr 6G9N-61J20AA https://obrazki.elektroda.pl/9429895600_... Proszę o podanie kolejności podłączenia przewodu ;zielony z czarnym, brązowego i zielonego. Dziękuj za pomoc.
kolektor ssący mercedes kolektor ssący kolektor ssący octavia
silnik briggs zawora jupiter zelmer silnik amica śmierdzi
Fotowoltaika: 7x420W, zacienienie, szereg – ile zyskam po przełożeniu panelu? VW Golf 1 Cabrio – głośna praca pompy paliwowej, Bosch, K-Jetronic, Digifant, diagnoza