Zdejmij tę opaskę i sprawdź czy krawędź rury nie jest pozaginana albo pofalowana i w razie czego ładnie to wyprostuj. Sprawdź też jak pracuje zawór EGR, najlepiej zdementuj go (jest nakręcany na kolektor razem z tym kawałkiem grubej rury, aby go wyjąć trzeba wyluzować kolektor) i oczyść. Jak już to wszystko rozbierasz to nie zawadziło by zdjąć zupełnie...
\Jak mówią w mojej astrze trzeba rozebrać pół samochodu. To kompletna bzdura. Osobiście demontowałem kolektor ssący u siebie (także 1,7 cdti w AH) celem jego dokładnego czyszczenia. W tym modelu wszystko jest na wierzchu i spokojnie da się to wykonać na parkingu od góry. Wystarczy zdjąć osłonę silnika, wykręcić rurę dolotu, poluzować przewody paliwowe,...
Hej, Miałem podobnie, ale zamiast trakcji świecił się check engine, obroty max do 3000, auto wpadało w tryb awaryjny. Wtedy faktycznie pomogło czyszczenie zaworu EGR. W tych samochodach ekologia to porażka. Zdjęcie tego zaworu wraz z rurą dochodzącą do kolektora ssącego to niezbyt wymagająca praca. Ja pokusiłem się dalej, żeby zdjąć kolektor oraz oddzielić...
To była wada tych silników i nie jesteś pierwszy który tego doświadczył,oczywiście jest sposób na sprawdzenie. Trzeba znaleźć przewód powrotu paliwa który łączy wszystkie głowice i na samym jego końcu podłączyć przewód ze sprężonym powietrzem.Następnie upuścić trochę płynu z układu chłodzenia, zdjąć kolektor wodny ( rurka z króćcami łączy wszystkie...
Czujniki spalania stukowego są wkręcone w głowice, musiałbyś zdjąć kolektor ssący żeby do nich dojść. Miernikiem ich nie sprawdzisz, co najwyżej oscyloskopem, najlepiej przy wtyczce koło ściany grodziowej, to chyba niebieskie wtyczki są od tych czujników. Ale ja wątpię żeby to była przyczyna problemów. Natomiast tych dwóch następnych błędów nie ma w...
Renówki bardzo dobrze tolerują lpg.Moja sugestja zestawu ze Staga to:reduktor AC 150,sterownik 200 Gofast i wtryskiwacze AC w03.Oczywiście kolektor trzeba zdjąć i wiertki zamontować w miejscach fabrycznie do tego przeznaczonych / od dołu/.Nie montuj żadnej instalacji BRC ani Landii rezo ani też innej włoszczyzny póżniej same problemy i finansowe i...
Możesz odkręcić kolektor wydechowy i opuścić do dołu cały wydech wtedy bez problemu ściągniesz dziurawą miskę olejową
Masz wyjścia z kolektora do różnych podciśnień, np do serwa wspomagania hamulców, do zaworu EVAP, do jeszcze innych podciśnieniowych dupereli, nie pamiętam dokładnie jakich w tym konkretnym silniku. Trzeba je zidentyfikować i albo sprawdzić że sa na 100% szczelne albo odłączyć i zaślepić celem eliminacji problemu. Później na tapetę EGR i to wejście...
Oszlifuj króciec porywy zaworów nie będzie wyciekać olej. Z tym airboxem akurat nie robiłem sprzęta więc trzeba przymierzyć czy wejdzie. 1. wywalić kostki emulatora i siano emulatora bo zajmuje miejsce i poukładać przewody wtedy powinno być widać kolektor ssący. Mając w ręku: http://www.phjacus.pl/447-Trojnik-rozdzi... plus http://www.phjacus.pl/Y75-BARRACUDA-Wtry...
Poszukaj pin do którego jest dołączony kolektor tranzystora linii. Potem trzeba jeszcze znaleźć pin do którego dołączone jest +B z przetwornicy. To w zupełności wystarczy. Tak znalezione uzwojenie wpinasz w kolektor tranzystora linii, kluczujesz go z NE555 i gotowe. Najprościej jednak wlutować trafopowielacz spowrotem, zdjąć cewki dochylania z szyjki...
Zależy o którym czujniku mowa, ale zapewne ten od wentylatora chłodnicy jest sprawny, ale padnięty jest termostat więc nie jest otwarty duży obieg, ciecz w chłodnicy jest chłodna więc wentylator się nie włącza, proste. Czujnik dla wskaźnika jest rezystancyjny, więc jego rezystancja względem masy zmienia się wraz ze zmianą temperatury, może byś sprawny...
Być może podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa wpięty w kolektor przy 4 cylindrze czasem popuszcza, przecieka, i najbliżej te paliwo ma do tego 4 gara. Silnik zasysając powietrze zalewa tylko 4 świecę. U mnie też jest na tej wysokości, na końcu kolektora, a cieknące regulatory to nie jest jakaś rzadkość. Taki podobny ten kolektor jak tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic33...
Miałeś już wymieniany filtr powietrza? przejedz się bez niego czy będzie tak samo się zachowywał. To wygląda też po trochu jak nieszczelny kolektor dolotowy, ale też to mogą być świece lub coś około zapłonu, może kable przebicia mają, czy też nie przechodzi prąd do czubka świecy (raz przechodzi raz przebicie ma świeca). Sprawdź najpierw połączenia kabli...
Witam też kiedyś miałem taki przypadek w GSI że był bardzo słaby z miejsca ile było teori, że to, że tamto a ja poprostu stawiałem na zajechany wałek coś tak czułem, nie jestem mechanikiem zle co nieco wiem o autach i zacząłem od tego że zdjąłem sobie ten "cudowny" kolektor ssący, potem pokrywę od klawiatury i załeżyłem klucz na koło pasowe i powoli...
I co było, panowie? Czyściłam kolektor i musiałam zdjąć szynę CR. Odpowietrzałam na odpiętych kostkach i odkręconych rurkach. Potem rurki zakręciłam, dobiłam ciśnienie i potem wtyczki i pięknie zapalił, ale zgasł po chwili i cisza. Na plaka łapie, ale gaśnie. Mówią, że się zawiesiły wtryski.
Mam taki problem gdy przekręcę kluczyk w stacyjce to zapala mi się lampa od grzania się świec ale on tak szybko nie zgaśnie dopiero gdy trochę pojeżdżę. Wydaje mi się ze to jest wina świec ale żeby je wymienić muszę zdjąć kolektor ssący jak go zdjąć ?
U mnie podobnie było z zafirą z tym silnikiem i w końcu okazało się że na listwie sterującej klapami wirowymi wytarły się plastiki i ona spadła i spokojnie leżała na kolektorze dolotowym. Na allegro 60 zł mosiężne cudeńka do listwa, błąd wykasowany i Zosia śmiga jakby miała rok albo dwa. Taka duperela a wielu nie zauważyło. Zobaczcie u siebie czy wirowe...
Witam. Jako mechanik z zamiłowania (a informatyk z wykształcenia :P) chciałbym dziś przedstawić przetestowany i tak naprawdę niedokończony projekt zasilania silnika Diesla olejem napędowym i wodą. Jak się nie trudno domyślić - układ ma oszczędzać paliwo kosztem pary rozprężanej podczas spalania ON. W Internecie można znaleźć wiele dziwnych stron dotyczących...
A 190 (benzyna) automat 2000 rok Pytanie do praktyków . Jak dostać się najprościej do rozrusznika a konkretnie , jak dokręcić śruby go mocujące ? Po prostu się poluzowały. Jaki tam jest rozmiar klucza ? Czy aby opuścić silnik razem ze skrzynią , wystarczy odkręcić śruby sanek i opuścić , czy coś się nie pourywa ? Jak najprościej zdjąć kolektor ssący...
Ale po zmatowaniu np scierka do miedzi i pomalowaniu czarnym matem sytuacja by sie zmienila. A sterownik mam Tr1 epolitek i dla mnie jest ok. Możesz swobodnie jej użyć, ale pod warunkiem, że odstęp między rurkami absorbera będzie nie większy jak 5-6 cm Dodano po 6 witam,czy ktos podpowie, przy ukladzie zbudowanym z grzejnikow panelowych czy moge zastosowac...
Witam. Chciałbym usprawnić trochę pracę w firmie, poprzez używanie skanera kodów 2D (data matrix lub qr). Branża spożywcza, firma niewielka, bez pełnej gospodarki magazynowej tzn nanoszenia stanów magazynowych do programu. Używamy Optimy z Comarchu. O ile nie ma problemu z wczytaniem kodu towaru oraz ilości to jest problem z dodaniem do danej pozycji...
Dzięki za odpowiedź. Nie wiem dlaczego dopiero teraz wyświetli mi się Twój post. Auto kupiłem świadomie i rozstrojonym silnikiem. Jechało max 80 km/h, miało problem by jechać na LPG. Co chwilę gasło. Głowica niby po remoncie, świece, cewki nowe. Sterownik silnika na gwarancji. Było widać że ktoś dbał o samochód. Buda w idealnym stanie i papiery na wszystko....
Trzeba by zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć czy kopci na obu, czy tylko na jednym. Bez kolektora będzie też widać czy pluje niedopalonym paliwem z kanałów. A co do ciśnienia sprężania, sprawdzałeś może czy nie zawiesił się odprężnik?
W silniku s-4003 kluczem dynanometrycznym to można sie jedynie od much odganiać. Najprościej to silnik ustawić jak należy i dać mu ze 30 mth przynajmniej czasu zanim się wszystko uleży. Poza tym jak kolega wcześniej napisał... podał za mało szczegułów. Czy śmierdzi spalonym olejem, dokładnie jak i kiedy dymi, jak pali. Trzeba zdjąć kolektor i zobaczyć...
Najpierw trzeba sprawdzić wtryski, które pewnie leją już strumieniem, dopiero wtedy jak się nie uspokoi trzeba zdjąć kolektor i sprawdzić z którego najbardziej dymi.
Witam forumowiczów. Problem. Skoda Fabia 2 1.2 tdi model silnika cfw. Trzeba było zdjąć kolektor ssący ktory był zabudowany przez listowe CR czyli trzeba było ją zdjąć. Po zamontowaniu jej spowrotem samochod nie odpala. Tzn chce ale nie może. Na testerze cisnienie na listwie max 30 bar. Tak jakby chciał już odpalić, ale nie odpala. Cisnienie na zasilaniu...
Witajcie, Jakiś spory czas temu zakupiłem na części Octavię 1 z silnikiem 1.6 AKL (czysta benzyna, przebieg około 23000KM). Głównymi bolączkami silnika były falujące obroty, problem z uruchomieniem jak był pół ciepły i spore spalanie (zresztą czuć było za samochodem niespalone paliwo). Falujące obroty wyeliminowałem adaptacją przepustnicy. (poprzedni...
Być może jeszcze trochę w emocjach pisane ale ten mędrzec, który tak ulokował rozrusznik w e46 2,0d 115km zaiste winien być za lewe jądro w warsztacie zawieszony. Z góry kolektor i magistrala wodna z boku tunel nadwozia z dołu łapa silnika i tajemnicza puszka elektryczna na nie wiem czemu na wielgachnej blasze kutej do łapy zamocowana. Zdjąć z góry...
Dziękuję za dokładne zdjęcia - to właśnie ta rurka i te kanały wodne. Wszystkie kanały przy uszczelce to raczej się nie zapchały, ale gdzieś po drodze mogą się łączyć. Rurka i okolica jest drożna - ładnie wchodzi sprężynka (taka jak od regulacji lusterek). Z boku, pod kołem rozrządu jest brok, zaślepka, która zasłania jakiś kanał wodny. Wygląda, że...
Pytanie zasadnicze, czy tak się dzieje na benzynie i na gazie? Tak. Wg mnie, przy poprawnej pracy sondy lambda (tego co widzi sterownik benzynowy), Wygląda na poprawną. mieszanka powinna być poprawna, bo o to powinien zadbać sterownik benzynowy odpowiednią poprawką (korektą STFT) czasu wtrysku gazu. no właśnie nie jest, dlatego tak nierówno idzie,...
Masz jeszcze czas do zakupu i juz widze ze twoją decyzją sie zmieni. Na początku napisałaś o daczi, mój znajomy kupił nowe vivaro jak wyszło z silnikiem 2.0 dci rocznik chyba 2011 później zakupił znowu vivaro w nowej budzie ( froncie) z silnikiem 1.6 diesla. Oby dwoma autami kilkukrotnie był był Hiszpanii tam ma rodzinę i wiadomo nocowanie za darmo...
Najlepiej dostać się od góry, trzeba zdjąć airbox i przepustnice, kolektor dolotowy. Wtedy jest dobry dostęp do rozrusznika.
I chyba wszystko jasne: mam zapieczoną turbosprężarkę. Jak próbowałem ruszyć cięgnem to nic nie szło. Może za słabo ruszałem, ale na moje oko nie drgnęło. Dmuchałem też w przewód podciśnieniowy sterujący gruszką (wymieniony na nowy z resztą) i nic. Stawiam też na uszkodzoną gruszkę. Mam pytanko w związku, iż chciałbym odkręcić turbosprężarkę (ostatnio...
Ewentualnie można zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć czy widać nie spalone paliwo w kanałach wydechowych z konkretynych cylindrów, lub nawet uruchomić silnik bez kolektora. Kopci na jakiś konkterny kolor? Może przycierają się zawory w prowadnicach i nie wracają na czas, albo laski popychaczy? Wtryski po wyjeciu na zewnatrz, wszystkie na raz podłączone...
witam, kupiłem ostatnio fiata stilo z uszkodzonym silnikiem, ma takie objawy: - silnik chodzi nierówno - na 3 cylindry - błąd 305- brak zapłonu na cyl. 4 (przebieg 190) Zmierzyłem kompresję na 4 cyl i wyszło 0. podłączyłem spręzone powietrze do cylindra i powietrze wali do kolektora wylotowego. Pytanie: - czy jest szansa że uszkodził się popychacz zaworu...
A czy ktoś czyścił w silniku X17DTL? Bo jak patrzę to chyba turbo trzeba by zdjąć bo nie wyjdzie?
na próbę można na chwilę (kilkanaście sekund spokojnie) odpalić bez wody, jeśli dym będzie dalej to nie przepala ropy na którymś garze (można zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć z którego cylindra dymi)
a szmata nie miała jakiś guzików czy coś? sama szmata się wypalić powinna, ale jak podparła zawór jakimś cudem tak bardzo, no to trzeba zdjąć kolektor ssący i kręcąc wałem ustawić tak, żeby zawór ssący był otwarty i powyciągać resztki tej szmaty jakimś np Koherem
Ciężko powiedzieć i nie wiadomo co myśle. Może by jeszcze kolektor zdjąć po spalinami często idzie go wyczaił lub przewody popuszczać na pracującym silniku. Z podobnym przypadkiem spotkałem się raz a winny był wałek rozrządu.
bym zmierzył ale trzeba kolektor zdjąć żeby zmierzyć a jak ja potem zapale ją , w nocy wpadłem na pomysł wieczorem napisze czy rozwiązałem zagadkę nurtująca mnie od miesiąca
Żeby rozebrać odme w twoim przypadku trzeba zdjąć kolektor ssący. Często dolny przewód odmy pod kolktorem jest pekniety i przez to nie ma żadnej reakcji na otwarcie korka oleju. Jestem prawie pewny ze cały blok pod kolektorem ssącym jest zawalony olejem.
Podciśnienia to jedno, a zostaje jeszcze układ odmy do sprawdzenia. W awt odma i układ podciśnień jest bardziej rozbudowany niż w innych 1.8t. Żeby dobrze sprawdzić odmę musisz zdjąć kolektor ssący.
Jak weżmiesz ją w palce i będzie oleista to olej lecz wg. mnie mało prawdopodobne przed turbiną ,ja sugerował bym płyn chłodniczy wymiaszany z sadzą.Często w tych silnikach szczególnie eksploatowanych na wodzie rdzewieją tuleje i płyn/woda przedostaje się do tłoków,najlepiej zdjąć kolektor wydechowy i spojrzeć w kanały wydechowe w głowicy.
"Klasycznie wywiercone otwory " to zazwyczaj nawiercone z ręki , bez demontażu kolektora , daleko od wtryskiwaczy i do tego każdy inny. Zasady są uniwersalne i dotyczą każdego silnika ( z wyjątkami , gdzie nie ma miejsca na nawiercenie) i ładnie to opisują [url=http://www.alltop.pl/AC_wytyczne.pd... Silnik pracuje półsekwencyjnie i ma dotryski. Trzeba...
Witam poszukuje informacji jakie świece będą najlepsze do LPG w aucie Skoda Octavia 2.0 8v 2003r 115km z 2003r z LPG aktualnie mam 3 elektrodowe NGK (nr.24) w sklepie doradzają mi świece 1 elektrodowe , Proszę o poradę czy ktoś to już przerabiał, bo żeby wymienić świece trzeba trochę pogrzebać np. kolektor zdjąć i powymieniać uszczelki ...
Witam. Kolego enhanced bo to przecież sekwencja a nie 2 generacja LPG gdzie faktycznie byłby parownik walnięty No niestety ale IV generacja ma taki cienki wężyk tez podpięty pod kolektor dolotowy. I w razie awarii membrany parownika tamtędy gaz przedostaje się do kolektora dolotowego i robi hocki-klocki. Napiszę w skrócie - zdjąć ten cienki wężyk z...
Nie sprawdzi się. Jak na pewno zauważyłeś każdy kolektor jest osłonięty od jednego z czynników zdejmujących szybko ciepło a mianowicie .... wiatru ; Spadzisty dach sam nawet przy bezwietrznej pogodzie wymusza ruch powietrza i się "schładza" czerpiąc z dołu zimniejsze powietrze a gorące eksportuje w niebo ; Czynnik cieczowy ma dużą bezwładność ; Jeśli...
Temat wykopaliskowy ale podrzucę inny pomysł - przepiąć kolektor V1 do minusa zasilania i zdjąć całkowicie R19. Mniej się trzeba narobić. A jedyna sensowna alternatywa to zrobić coś porządnego. Pozdrawiam. PS. Ponieważ ktoś mnie na tym forum zapytał jak przerobiłem swój zasilacz pokazuję. https://obrazki.elektroda.pl/8469089500_...
Rozpołowić, i zdjąć koło zamachowe. I wymyć benzynką. I posmarować silikonem potem wbić dekielek tam gdzie należy. C 360 na wale ma odrzutnik, a symeryng ma zetor .
najlepiej odkrec kolektor wydechowy i sprawdź z którego cylindra wydostaje się olej i paliwo. I to jest jedyna sensowna porada w tym temacie. Odkręć kolektor wydechowy uprzednio zaślepiając oczywiście króciec podający olej do turbiny i zapal silnik na chwilę. Zaraz będziesz wiedział z którym cylindrem jest problem. Jak już ustalisz które cylindry szwankują...
zdjąć kolektor zdjąć kolektor ssać zdjąć kolektor ssący
schemat bezpieczników almera formatowanie seagate expansion przetwornica lampa
przekaźnik kierunkowskazów przekaźnik kierunkowskazów
Barton Ranger Classic 50 – lokalizacja blokad prędkości, CDI, wydech, gaźnik Renault 1.5 dCi – stukanie silnika przy zimnym rozruchu, przyczyny i diagnostyka