Zdejmij tę opaskę i sprawdź czy krawędź rury nie jest pozaginana albo pofalowana i w razie czego ładnie to wyprostuj. Sprawdź też jak pracuje zawór EGR, najlepiej zdementuj go (jest nakręcany na kolektor razem z tym kawałkiem grubej rury, aby go wyjąć trzeba wyluzować kolektor) i oczyść. Jak już to wszystko rozbierasz to nie zawadziło by zdjąć zupełnie...
\Jak mówią w mojej astrze trzeba rozebrać pół samochodu. To kompletna bzdura. Osobiście demontowałem kolektor ssący u siebie (także 1,7 cdti w AH) celem jego dokładnego czyszczenia. W tym modelu wszystko jest na wierzchu i spokojnie da się to wykonać na parkingu od góry. Wystarczy zdjąć osłonę silnika, wykręcić rurę dolotu, poluzować przewody paliwowe,...
Hej, Miałem podobnie, ale zamiast trakcji świecił się check engine, obroty max do 3000, auto wpadało w tryb awaryjny. Wtedy faktycznie pomogło czyszczenie zaworu EGR. W tych samochodach ekologia to porażka. Zdjęcie tego zaworu wraz z rurą dochodzącą do kolektora ssącego to niezbyt wymagająca praca. Ja pokusiłem się dalej, żeby zdjąć kolektor oraz oddzielić...
To była wada tych silników i nie jesteś pierwszy który tego doświadczył,oczywiście jest sposób na sprawdzenie. Trzeba znaleźć przewód powrotu paliwa który łączy wszystkie głowice i na samym jego końcu podłączyć przewód ze sprężonym powietrzem.Następnie upuścić trochę płynu z układu chłodzenia, zdjąć kolektor wodny ( rurka z króćcami łączy wszystkie...
Czujniki spalania stukowego są wkręcone w głowice, musiałbyś zdjąć kolektor ssący żeby do nich dojść. Miernikiem ich nie sprawdzisz, co najwyżej oscyloskopem, najlepiej przy wtyczce koło ściany grodziowej, to chyba niebieskie wtyczki są od tych czujników. Ale ja wątpię żeby to była przyczyna problemów. Natomiast tych dwóch następnych błędów nie ma w...
Oszlifuj króciec porywy zaworów nie będzie wyciekać olej. Z tym airboxem akurat nie robiłem sprzęta więc trzeba przymierzyć czy wejdzie. 1. wywalić kostki emulatora i siano emulatora bo zajmuje miejsce i poukładać przewody wtedy powinno być widać kolektor ssący. Mając w ręku: http://www.phjacus.pl/447-Trojnik-rozdzi... plus http://www.phjacus.pl/Y75-BARRACUDA-Wtry...
Masz wyjścia z kolektora do różnych podciśnień, np do serwa wspomagania hamulców, do zaworu EVAP, do jeszcze innych podciśnieniowych dupereli, nie pamiętam dokładnie jakich w tym konkretnym silniku. Trzeba je zidentyfikować i albo sprawdzić że sa na 100% szczelne albo odłączyć i zaślepić celem eliminacji problemu. Później na tapetę EGR i to wejście...
Możesz odkręcić kolektor wydechowy i opuścić do dołu cały wydech wtedy bez problemu ściągniesz dziurawą miskę olejową
Renówki bardzo dobrze tolerują lpg.Moja sugestja zestawu ze Staga to:reduktor AC 150,sterownik 200 Gofast i wtryskiwacze AC w03.Oczywiście kolektor trzeba zdjąć i wiertki zamontować w miejscach fabrycznie do tego przeznaczonych / od dołu/.Nie montuj żadnej instalacji BRC ani Landii rezo ani też innej włoszczyzny póżniej same problemy i finansowe i...
Poszukaj pin do którego jest dołączony kolektor tranzystora linii. Potem trzeba jeszcze znaleźć pin do którego dołączone jest +B z przetwornicy. To w zupełności wystarczy. Tak znalezione uzwojenie wpinasz w kolektor tranzystora linii, kluczujesz go z NE555 i gotowe. Najprościej jednak wlutować trafopowielacz spowrotem, zdjąć cewki dochylania z szyjki...
Zależy o którym czujniku mowa, ale zapewne ten od wentylatora chłodnicy jest sprawny, ale padnięty jest termostat więc nie jest otwarty duży obieg, ciecz w chłodnicy jest chłodna więc wentylator się nie włącza, proste. Czujnik dla wskaźnika jest rezystancyjny, więc jego rezystancja względem masy zmienia się wraz ze zmianą temperatury, może byś sprawny...
Być może podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa wpięty w kolektor przy 4 cylindrze czasem popuszcza, przecieka, i najbliżej te paliwo ma do tego 4 gara. Silnik zasysając powietrze zalewa tylko 4 świecę. U mnie też jest na tej wysokości, na końcu kolektora, a cieknące regulatory to nie jest jakaś rzadkość. Taki podobny ten kolektor jak tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic33...
Mam taki problem gdy przekręcę kluczyk w stacyjce to zapala mi się lampa od grzania się świec ale on tak szybko nie zgaśnie dopiero gdy trochę pojeżdżę. Wydaje mi się ze to jest wina świec ale żeby je wymienić muszę zdjąć kolektor ssący jak go zdjąć ?
Miałeś już wymieniany filtr powietrza? przejedz się bez niego czy będzie tak samo się zachowywał. To wygląda też po trochu jak nieszczelny kolektor dolotowy, ale też to mogą być świece lub coś około zapłonu, może kable przebicia mają, czy też nie przechodzi prąd do czubka świecy (raz przechodzi raz przebicie ma świeca). Sprawdź najpierw połączenia kabli...
Witam też kiedyś miałem taki przypadek w GSI że był bardzo słaby z miejsca ile było teori, że to, że tamto a ja poprostu stawiałem na zajechany wałek coś tak czułem, nie jestem mechanikiem zle co nieco wiem o autach i zacząłem od tego że zdjąłem sobie ten "cudowny" kolektor ssący, potem pokrywę od klawiatury i załeżyłem klucz na koło pasowe i powoli...
A 190 (benzyna) automat 2000 rok Pytanie do praktyków . Jak dostać się najprościej do rozrusznika a konkretnie , jak dokręcić śruby go mocujące ? Po prostu się poluzowały. Jaki tam jest rozmiar klucza ? Czy aby opuścić silnik razem ze skrzynią , wystarczy odkręcić śruby sanek i opuścić , czy coś się nie pourywa ? Jak najprościej zdjąć kolektor ssący...
I co było, panowie? Czyściłam kolektor i musiałam zdjąć szynę CR. Odpowietrzałam na odpiętych kostkach i odkręconych rurkach. Potem rurki zakręciłam, dobiłam ciśnienie i potem wtyczki i pięknie zapalił, ale zgasł po chwili i cisza. Na plaka łapie, ale gaśnie. Mówią, że się zawiesiły wtryski.
U mnie podobnie było z zafirą z tym silnikiem i w końcu okazało się że na listwie sterującej klapami wirowymi wytarły się plastiki i ona spadła i spokojnie leżała na kolektorze dolotowym. Na allegro 60 zł mosiężne cudeńka do listwa, błąd wykasowany i Zosia śmiga jakby miała rok albo dwa. Taka duperela a wielu nie zauważyło. Zobaczcie u siebie czy wirowe...
Witam. Jako mechanik z zamiłowania (a informatyk z wykształcenia :P) chciałbym dziś przedstawić przetestowany i tak naprawdę niedokończony projekt zasilania silnika Diesla olejem napędowym i wodą. Jak się nie trudno domyślić - układ ma oszczędzać paliwo kosztem pary rozprężanej podczas spalania ON. W Internecie można znaleźć wiele dziwnych stron dotyczących...
rozważałeś może zakup rurki miedzianej w izolacji do urządzeń chłodniczych?? fi 10mm za 13 zł a aledrogo. sa też mniejsze średnice ale juz do instalacji gazowych fi 8. tak się juz zastanawiałem na tym i kilka razy o to pytałem ale jakos nie było nigdy odpowiedzi. cienka rurka, mało płynu i jakby dobrze to wszystko dobrać to nie trzeba byłoby dławic...
Trzeba by zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć czy kopci na obu, czy tylko na jednym. Bez kolektora będzie też widać czy pluje niedopalonym paliwem z kanałów. A co do ciśnienia sprężania, sprawdzałeś może czy nie zawiesił się odprężnik?
Najpierw trzeba sprawdzić wtryski, które pewnie leją już strumieniem, dopiero wtedy jak się nie uspokoi trzeba zdjąć kolektor i sprawdzić z którego najbardziej dymi.
W silniku s-4003 kluczem dynanometrycznym to można sie jedynie od much odganiać. Najprościej to silnik ustawić jak należy i dać mu ze 30 mth przynajmniej czasu zanim się wszystko uleży. Poza tym jak kolega wcześniej napisał... podał za mało szczegułów. Czy śmierdzi spalonym olejem, dokładnie jak i kiedy dymi, jak pali. Trzeba zdjąć kolektor i zobaczyć...
witam, kupiłem ostatnio fiata stilo z uszkodzonym silnikiem, ma takie objawy: - silnik chodzi nierówno - na 3 cylindry - błąd 305- brak zapłonu na cyl. 4 (przebieg 190) Zmierzyłem kompresję na 4 cyl i wyszło 0. podłączyłem spręzone powietrze do cylindra i powietrze wali do kolektora wylotowego. Pytanie: - czy jest szansa że uszkodził się popychacz zaworu...
Witam forumowiczów. Problem. Skoda Fabia 2 1.2 tdi model silnika cfw. Trzeba było zdjąć kolektor ssący ktory był zabudowany przez listowe CR czyli trzeba było ją zdjąć. Po zamontowaniu jej spowrotem samochod nie odpala. Tzn chce ale nie może. Na testerze cisnienie na listwie max 30 bar. Tak jakby chciał już odpalić, ale nie odpala. Cisnienie na zasilaniu...
Pytanie zasadnicze, czy tak się dzieje na benzynie i na gazie? Tak. Wg mnie, przy poprawnej pracy sondy lambda (tego co widzi sterownik benzynowy), Wygląda na poprawną. mieszanka powinna być poprawna, bo o to powinien zadbać sterownik benzynowy odpowiednią poprawką (korektą STFT) czasu wtrysku gazu. no właśnie nie jest, dlatego tak nierówno idzie,...
Ewentualnie można zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć czy widać nie spalone paliwo w kanałach wydechowych z konkretynych cylindrów, lub nawet uruchomić silnik bez kolektora. Kopci na jakiś konkterny kolor? Może przycierają się zawory w prowadnicach i nie wracają na czas, albo laski popychaczy? Wtryski po wyjeciu na zewnatrz, wszystkie na raz podłączone...
Witam. Chciałbym usprawnić trochę pracę w firmie, poprzez używanie skanera kodów 2D (data matrix lub qr). Branża spożywcza, firma niewielka, bez pełnej gospodarki magazynowej tzn nanoszenia stanów magazynowych do programu. Używamy Optimy z Comarchu. O ile nie ma problemu z wczytaniem kodu towaru oraz ilości to jest problem z dodaniem do danej pozycji...
Witajcie, Jakiś spory czas temu zakupiłem na części Octavię 1 z silnikiem 1.6 AKL (czysta benzyna, przebieg około 23000KM). Głównymi bolączkami silnika były falujące obroty, problem z uruchomieniem jak był pół ciepły i spore spalanie (zresztą czuć było za samochodem niespalone paliwo). Falujące obroty wyeliminowałem adaptacją przepustnicy. (poprzedni...
Dzięki za odpowiedź. Nie wiem dlaczego dopiero teraz wyświetli mi się Twój post. Auto kupiłem świadomie i rozstrojonym silnikiem. Jechało max 80 km/h, miało problem by jechać na LPG. Co chwilę gasło. Głowica niby po remoncie, świece, cewki nowe. Sterownik silnika na gwarancji. Było widać że ktoś dbał o samochód. Buda w idealnym stanie i papiery na wszystko....
na próbę można na chwilę (kilkanaście sekund spokojnie) odpalić bez wody, jeśli dym będzie dalej to nie przepala ropy na którymś garze (można zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć z którego cylindra dymi)
a szmata nie miała jakiś guzików czy coś? sama szmata się wypalić powinna, ale jak podparła zawór jakimś cudem tak bardzo, no to trzeba zdjąć kolektor ssący i kręcąc wałem ustawić tak, żeby zawór ssący był otwarty i powyciągać resztki tej szmaty jakimś np Koherem
Dziękuję za dokładne zdjęcia - to właśnie ta rurka i te kanały wodne. Wszystkie kanały przy uszczelce to raczej się nie zapchały, ale gdzieś po drodze mogą się łączyć. Rurka i okolica jest drożna - ładnie wchodzi sprężynka (taka jak od regulacji lusterek). Z boku, pod kołem rozrządu jest brok, zaślepka, która zasłania jakiś kanał wodny. Wygląda, że...
Być może jeszcze trochę w emocjach pisane ale ten mędrzec, który tak ulokował rozrusznik w e46 2,0d 115km zaiste winien być za lewe jądro w warsztacie zawieszony. Z góry kolektor i magistrala wodna z boku tunel nadwozia z dołu łapa silnika i tajemnicza puszka elektryczna na nie wiem czemu na wielgachnej blasze kutej do łapy zamocowana. Zdjąć z góry...
Podciśnienia to jedno, a zostaje jeszcze układ odmy do sprawdzenia. W awt odma i układ podciśnień jest bardziej rozbudowany niż w innych 1.8t. Żeby dobrze sprawdzić odmę musisz zdjąć kolektor ssący.
Żeby rozebrać odme w twoim przypadku trzeba zdjąć kolektor ssący. Często dolny przewód odmy pod kolktorem jest pekniety i przez to nie ma żadnej reakcji na otwarcie korka oleju. Jestem prawie pewny ze cały blok pod kolektorem ssącym jest zawalony olejem.
Masz jeszcze czas do zakupu i juz widze ze twoją decyzją sie zmieni. Na początku napisałaś o daczi, mój znajomy kupił nowe vivaro jak wyszło z silnikiem 2.0 dci rocznik chyba 2011 później zakupił znowu vivaro w nowej budzie ( froncie) z silnikiem 1.6 diesla. Oby dwoma autami kilkukrotnie był był Hiszpanii tam ma rodzinę i wiadomo nocowanie za darmo...
Najlepiej dostać się od góry, trzeba zdjąć airbox i przepustnice, kolektor dolotowy. Wtedy jest dobry dostęp do rozrusznika.
Jak weżmiesz ją w palce i będzie oleista to olej lecz wg. mnie mało prawdopodobne przed turbiną ,ja sugerował bym płyn chłodniczy wymiaszany z sadzą.Często w tych silnikach szczególnie eksploatowanych na wodzie rdzewieją tuleje i płyn/woda przedostaje się do tłoków,najlepiej zdjąć kolektor wydechowy i spojrzeć w kanały wydechowe w głowicy.
I chyba wszystko jasne: mam zapieczoną turbosprężarkę. Jak próbowałem ruszyć cięgnem to nic nie szło. Może za słabo ruszałem, ale na moje oko nie drgnęło. Dmuchałem też w przewód podciśnieniowy sterujący gruszką (wymieniony na nowy z resztą) i nic. Stawiam też na uszkodzoną gruszkę. Mam pytanko w związku, iż chciałbym odkręcić turbosprężarkę (ostatnio...
A czy ktoś czyścił w silniku X17DTL? Bo jak patrzę to chyba turbo trzeba by zdjąć bo nie wyjdzie?
Wyprogramować z ECU klapki, sprawdzić czy cięgna wracają do pozycji otwartej i tyle, chyba że konkretnie to zrobić i zdjąć kolektor i je usunąć. Podaj kod silnika i rocznik auta
musisz zdjąć kolektor dolotowy , listwa wtryskiwaczy jest przykręcona na 2 śruby(torx),
Jezeli samochód ma więcej niż 200kkm to musisz zdjąć kolektor i wyczyścic z nagaru.Będzie tam tego z 1 kilogram.
Patrzyłem tą odmę, w sumie za wiele nie napatrzyłem bo żeby się do niej dostać trzeba zdjąć kolektor ssący, jedynie dmuchnąłem w rurkę która podłączona jest do kolektora obok Vanosa. Przepływ jest ale to pewnie i tak nie o to chodzi :)
Cieknie gdzieś z tyłu silnika, leje się na osłonę tłumika, cieknie po skrzyni i przekładni. Chyba trzeba zdjąć kolektor z przepustnicą inaczej nic nie widać.
Trzeba odkręcić wszystko co stoi na przeszkodzie w zdjęciu kolektora, a później w odwrotnej kolejności przykręcić 😉 Kolektor dokręcamy na 23Nm
Mozliwe, aczkolwiek w dwulitrówce mocno kłopotliwe, bo trzeba zdjąć kolektor i poodkręcać rurki. Czarne kable najlepiej poznaczyć u uciąć, uważaj na tasiemke czujnika obrotów wałka pompy!
Witam. Kolego enhanced bo to przecież sekwencja a nie 2 generacja LPG gdzie faktycznie byłby parownik walnięty No niestety ale IV generacja ma taki cienki wężyk tez podpięty pod kolektor dolotowy. I w razie awarii membrany parownika tamtędy gaz przedostaje się do kolektora dolotowego i robi hocki-klocki. Napiszę w skrócie - zdjąć ten cienki wężyk z...
Zawór jest na listwie CR od strony grodzi na dwie śróbki torx, trzeba zdjąć kolektor ssący wtedy jest w miarę dostęp. Twoje objawy wskazują raczej na wtryski. Ja zacząłbym naprawę na twoim miejscu od wymiany filtra i sprawdzenia drożności smoka w zbiorniku...
kolektor zdjąć zdjąć kolektor ssać zdjąć kolektor ssący
skoda tarcze wycieraczki chrysler voyager termiczny bezpiecznik topikowy
przekaźnik kierunkowskazów przekaźnik kierunkowskazów
Kody błędów spawarek Magnum - jak je zidentyfikować? Zmywarka Electrolux ESL4500L0 błąd i30 i wyciek wody