W dużym fiacie były dwa rodzaje silników, stary 1300/1500 i zmodernizowany 1500 z poloneza. Stare silniki i nowe silniki miały zupełnie inny osprzęt i części między sobą nie pasowały. Kolektory wydechowe były inne, w starym „rury” szły w dół, w polonezie szły lekko do góry. Rura wydechowa przy silniku była też inna. Z tego względu rozruszniki były inne...
Jeśli juz taka jest sytuacja to proponuje owinąć kabelek taką specjalną tkaniną odporną na temperature(zapomniałem jak sie nazywa) którą owija sie kolektory wydechowe w samochodach !!!
Ja jeszcze proponuje sprawdzic zawory - zwłaszcza wydechowe i cały wydech. Pozdrawiam.
Tylko EGR działa wolnych obrotach i do średnich obciążeń. Wtedy masz przymkniętą przepustnicę (prawie zamkniętą) i podciśnienie w dolocie. Świeżego powietrza jest mało. Powoduje to to że cylinder wypełnia się gazem (spalinami) który nie powoduje spalania paliwa a nawet dopala to co zostało w spalinach. Silnik ma mniejsze opory (przy suwie ssania) bo...
Siłownik tzw. hamulca górskiego.
Witam. Mam pytanie, posiadam kolektory wydechowe ktore wykonane są z nierdzewki - "magnes nie klei" są to tuningowe, stare, drogie kolektory rurowe tzw barany. https://obrazki.elektroda.pl/3781178300_... Kolektory te niewyglądają najpiękniej na świecie - wyglądają jak skorodowane - rozumiem ze lata pracy w wysokich temperaturach oraz...
Witam Kol wasall wymieniłeś pierścienie bez tulej , jak byli wypracowane tego nie wiemy , natomiast aby pierścienie się dotarli to niestety trzeba jakiś czas nim pośmigać , często dzieje się tak nawet po zamontowaniu nowego zestawu że przez długi czas leje się z kolektora wydechowego [niby to niedopalone paliwo ]. Tak że tymczasem spokojnie aż się trochę...
Do sprawdzenia kompresja w poszczególnych cylindrach, prawdopodobnie pęknięte albo zapieczone pierścienie ( w najgorszym przypadku wypalony tłok )
Mialem problem z cisnieniem doladowania i byly pekniete kolektory wydechowe i odlamki wpadly w turbine. a blad 1239 SD.nieistnieje
Na zdjęciu nie masz podanego czasu wtrysku.Podjedź i zrób analizę spalin.
Płaszczyznę głowicy zawsze można sprawdzić, jeżeli oddasz głowicę do zakładu który zajmuje się regeneracją to Ci sprawdzą płaszczyznę. Orientacyjnie głowicę możesz sprawdzić kładąc ją na szybie. Jeżeli trzeba to planuj - nie daj się skusić na grubsze uszczelki i inne półśrodki - koszt planowania nie jest jakiś zawrotny. Jak już będziesz miał wyjętą...
Nie trzeba wyciągać. Wystarczy odkręcić śrubkę (jeśli się da), zastosować większe podkładki (pod osłoną i nad nią) i gotowe. Wiem, że tam kolektor wydechowy jest od strony przegrody i dostęp jest fatalny. Miałem podobną sytuację w Nissan Micra i śrubka się nie chciała wykręcić, więc tą osłonę po prostu przyspawałem migomatem, bo wiedziałem, że i tak...
Witam byłem po turbinę i na miejscu właściciel firmy sprawdził turbo mówi że z turbiną wszystko ok takie objawy daje uszkodzony czujnik spalin przy EGR zamówiłem czujnik i będę testować powiedział też że trzeba sprawdzić kolektory wydechowe , uszczelka przy turbinie i plastik łączący turbo z filtrami czy są szczelne dam znać co się dzieje pozdrawiam
W Pandzie 1.1 i 1.2 są te same kolektory wydechowe także rozstaw śrub jest ten sam Pytanie tylko jak chcesz bez katalizatora przejść w przyszłości przegląd techniczny ... przy sprawdzaniu emisji spalin odrzucą Ci auto ... chociaż diagnostów "kamikaze" jeszcze w tym kraju nie brakuje ... przynajmniej na prowincji ...
Zdajesz sobie sprawe ze konstrukcyjnie do malucha potrzebne ci sa x2 sondy bo sa 2 kolektory wydechowe i trzeba te sondy zsumowac :lol: to sie dopiero robi przerost formy nad trescia ale bedzie poprawnie wykonane :P
Nieszczelne prowadnica(e) zaworów.
Hmm... ja wychodze z zalozenia klijent nasz pan niech sam decyduje ,ale najpierw bym wstawial nowy z gwarancja fabryczna a potem uzywke , dla swietego spokoju ale czy ten nowy nie peknie szybciej niz ten wygrzany to nie wiadomo .
Palnikiem grzejesz śrubę, pośrednio głowicę. Najlepiej byłoby palnikiem acetylenowym lub propanowo-tlenowym z małą dyszą.Chodzi o to, aby uzyskać dużą moc cieplną na małej powierzchni.
Zobacz czy taki: http://moto.allegro.pl/item549568364_kol... http://moto.allegro.pl/item563014052_kol... http://moto.allegro.pl/item566094480_kol... http://moto.allegro.pl/item568489052_kol... http://moto.allegro.pl/item559801677_vw_...
Może przez odpowietrzanie, pojezdzij nim i zobacz wtedy czy bedzie tam mokro
Czy masz podpiętą sondę lambda także do komputera od LPG? Fioletowy przewód na schemacie. Do regulacji wykorzystuje się sygnał z sondy przed katalizatorem. W przypadku silników w konfiguracji V gdzie są dwa kolektory wydechowe oraz dwie sondy przed katalizatorami używa się też opcji Sonda 2. Przeczytałeś w końcu instrukcję?
Jakby coś to pisz postaramy się pomóc. Pozdrawiam. Dodano po 14 Wysłałem ci małą instrukcję na pw.
Wymienić było łatwo - od góry. W 2.0 HDi turbina znajduje się z tyłu silnika u jego dołu, gdzie blisko przechodzi półoś napędowa. Dodatkowo rury od powietrza, kolektory wydechowe i EGR, wszystko upchane tak że do niczego nie ma dojścia. Silnik z resztą pochylony do tyłu, zastanawiam się czy wychodziły wersje z kierownicą po prawej stronie bo by serwa...
Witam Pacjent renault scenic 2 2,0 16v 99kw Potrzebny kolektor wydechowy i jak szukam pojawiają się o dwóch różnych numerach Zastanawiam się czy możliwe ze numery są zamienne ? Najlepiej było by odczytać numery ale wiecie jaki tam dostęp a nie chce uziemić samochodu
Jestem szczęśliwym posiadaczem SC900. Problem ze spalaniem pojawia się także w momencie kiedy przewody gumowe podciśnienia z korpusu przepustnicy do czujnika MAP oraz do ODMY parcieją i zaczynają puszczać powietrze. Zaraz będą głosy co ma przewód odmy do spalania. Nie jestem wstanie wytłumaczyć ale dopiero w momencie kiedy na przewodzie ODMY zrobiłem...
Kody migowe,wtyczka 4-pinowa,podobna jak np do stacyjki w polonezie
witam ,moim zdaniem to jedyny sposób to znaleźć jakiś otwór na łączeniu silnika ze skrzynią i zablokować śrubokrętem koło zamachowe ,to jest sprawdzone na innych markach i niezawodne, odpisz jak dadsz rade, Picu
Zamieniłem cewki miejscami. I wygląda na to że chodzi na dwa cylindry. Ale dalej pływa... Świece widzę równo wypalają się, ale kolektory wydechowe jednak różnią się temperatura. Ściągnę teraz gaźnik ale widzę że tam niewiele jest w nim do rozkręcenia jakby byłby bezobsługowy. Dalej potrafi strzelić w gaźnik no i jak dodam gazu gwałtownie to zadławi...
Oznaczenie kolektora z katalizatorem do BBZ to 036 253 052 DX do BBY to 036 253 052 FX. Poza różnicami w numerach to nie wiem czym się różnią bo w katalogach są stosowane zamiennie także wymiarowo powinien pasować.
Czesciowo chodzi o opory powietrza w stozku powietrze wchodzi prawie na wprost a w walcu musi skrecic o 90 stopni zanim wleci w dolot. Dlatego tez np. kolektory wydechowe maja osobne rury dla kazdego cylindra i dopiero puzniej sie lacza w jedna duza rure wydechowa bo w klasycznym kolektorze spaliny musza pokonac opory/zawirowania innych cylindrow.
problem dotyczy wszystkich nowszych samochodów z diagnostyką przez złącze OBD2. POWÓD: przejechałem scenic-iem na lpg 130000km i zaczął fajnie jeździć dopiero kiedy pozbawiłem go katalizatora!!! Badania analizatorem na lpg wykazały spaliny lepsze niż norma. Zawsze! W toyotach yaris do 2003 montowane były fajne kolektory wydechowe (coś jak 421) i jedna...
Z reguły tak brzmią uciekające spaliny tam gdzie nie trzeba głównie spod uszczelki kolektora wydechowego
Sugerujesz lewe powietrze? Tak, weź plaka i psikaj jak będzie normlanie chodzić to tam jest nieszczelność.
Zrób test szczelności. Aha, odkręć jeszcze kolektor wydechowy i zmierz kompresję, zapchany katalizator też może zaniżyć sprężanie.
Nieszczelność w dolocie,pęknięta szpilka kolektora wydechowego, uszczelka kolektora wydechowego.
Widzę że i stary żuk się na coś przyda :-) Kolektory wydechowe zawsze się nagrzewają. W moim kompresorze spalinowym jest czujnik temperatury na rurze wychodzącej z głowicy. Po przekroczeniu 300 stopni Celsjusza gasi silnik :-) I muszę powiedzieć że w gorętsze dni potrafi zadziałać. A żeby było ciekawiej to w dużych kompresorach stacjonarnych jest właśnie...
Taki prosty silnik to tylko końcówki wtryskiwaczy i podmiana wtryskiwacza sterującego na 1 cylindrze . Turbina, wiadomo trzeba ja sprawdzić, czy nie trą łopatki o obudowę, są całe i cały układ od sprężarki do głowic ma być szczelny, to samo kolektory wydechowe idealna szczelność.
Jak się upierasz z tą jazda na rowerze to coś Ci podpowiem. Silnik bez zakucia powinien wytrzymać około do 170KM. Taki home-made z kompresorem to zamontowanie go na stelażu od sprężarki klimatyzacji kompresor od mercedesa bodajże najpopularniejszy M45, jeżeli chodzi o turbinę (D-seria) ładują kolektory wydechowe od d15z1(łatwo dopasować do niego turbo)...
nieszczelne kolektory wydechowe dlatego zalewa :p
Przed zakupem zabierz ją do dobrego mechanika elektronika na oględziny, żebyś sie nie wpakował w jakąś kaszanke. Jesli chodzi o silniki w JTDM 1.9 to lepszy jest 120 konny. 2 zawory na cylinder i brak klap wirowych. Po lekkim ,,wirusie" ma naprawdę zadowalające osiągi. W silniku 150 KM czasem pękały głowice i kolektory wydechowe jak ktoś z zapchanym...
Zdejmij kolektory wydechowe i spójrz w kanały wydechowe, tam gdzie jest przeciek chłodziwa kanał będzie oczyszczony z nagaru.
Po dłuższym postoju i wychłodżeniu silnika odpal auto, poczekaj ok. 1 min. Wyłącz silnik i sprawdż , czy wszystkie kolektory wydechowe są równo ciepłe. Jeżeli któryś jest wyrażnie zimniejszy, to znaczy ,że ten cylinder nie pali . Należy ustalić dlaczego. pozdrawiam
Sprawdź okablowanie do przepływomierza i w okolicach pasków i kolektora wydechowego, może mechanik jak składał to zostawił kable byle jak i albo przetarły je paski albo stopił kolektor wydechowy.
Te błędy to od sond lambda , z uwagi że masz dwa kolektory wydechowe to jeden jest od trzech cylindrów (P0170) a drugi (P0173) od drugiego rzędu trzech cylindrów. Regulacja gazu wskazana , emulacja tak by sygnał sond był odpowiedni dla sterownika silnika.
Skoda 1,4 i dwa kolektory wydechowe , jeszcze pewnie widlasty silnik : 2 na 2. Czy widzieliście w tym silniku dwie sondy , 1 przed i 2 za katalizatorem? Masz problem ze składem mieszanki. Może na pierwszym lać wtrysk. Dodano po 28 Z tym lejącym wtryskiem , dałem ciała , nie doczytałem , że to uboga mieszanka ....
Robokop ,ja widziałem wypchniętą uszczelke przez płyny w komorze spalania(silnik Deutz zamontowany w kompresorze ) i wypchniętą komore wstępną w tłoku silnika Daewoo zamontowanego w koparce Daewoo Solar.Nie widziałem natomiast zgiętego z tego powodu korbowodu.Co nie znaczy że Ci nie wierze.Ale aby to sie stało silnik musiał by pracować a wtedy nie...
A najprostszy, stary zapomniany sposób, odkręcić kolektory wydechowe i karton z naklejoną białą wilgotną kartką papieru? Po śladach widać, który cylinder zdecydowanie się odróżnia.
Witam, Czytając posty odnoszę wrażenie że przyczyną zapalenia się kombajnów są silniki chłodzone powietrzem. Nie jest to do końca prawdą, częściej przyczyną zapłonu są ślizgające sie paski klinowe, nieszczelne kolektory wydechowe , tłumiki, brak tłumików iskier itp. Silniki chłodzone powietrzem są tak samo bezpieczne i trwałe, wymagają co prawda lepszej...
Kolektor wydechowy?
Mam prośbę o drobną porade co do zdejmowania głowic. Chodzi mi o kolektory wydechowe. od góry nie ma jak się do nich dostać więc myślałem że odkręce pod spodem rury wydechowe i wyjmę głowice razem z kolektorem ale z tego co oglądałem zdjęcia takich silników to chyba się nie uda.
Sonda lambda to najważniejsze w tym silniku musi działać poprawnie,chociaż silnik ma 14 lat.Sprawdziłbym kolektory wydechowe często bywa tak że kolektory są pęknięte sonda widzi tlen,komputer ubogą mieszankę i niepotrzebnie ją wzbogaca stąd brak hamowania silnikiem.Powodzenia.
To i może Alfa romeo 156 2.4 16v gdzie trzeba do wymiany filtra oleju odkręcić katalizator od kolektora wydechowego.
Na biegu jałowym ten szmer nie do końca będzie słychać zbyt wolne obroty są turbiny ale możesz mieć nieszczelny wydech na turbo może dali stare uszczelki i przy wyższych prędkościach będzie taki dźwięk. To wyjście na 4 śruby to jest wyjście na katalizator z boku masz klapkę ona się otwiera i wtedy spaliny przepływają przez łopatki turbiny ona jest sterowana...
Najprościej wpiąć się pod fabryczny czujnik temperatury zamontowanym w głowicy silnika nad kolektorem wydechowym.
Sprawdź drożności wtrysku w kolektorze wydechowym.
Witam! Mam mały problem a mianowicie w mojej beemce od niedawna zaczęło się dziać coś dziwnego o tuż jak jest zimny silnik to ciężko pali a jak zapali to strzela w kolektory wydechowe a jak pochodzi troszkę i się rozgrzeje to chodzi normalnie. Poradźcie coś. Pozdrawiam.
jezeli chodzi o ilosc turbinek to dwie sztuki bylyby nawet nawet.. biorac pod uwage ze w moim bmw 2,0 sa dwa kolektory wydechowe to latwiejsze bylyby przerobki i montarz. a jezeli chodzi o kwestie zrobienia to rowniez nie widze problemow. mam zaprzyjaznionego elektryka, ktory robi przy turbinkach i komputerach :-P jedyne co by mnie troche kosztowalo...
kolektor wydechowy to zapomnij, za gorący
Zdejmij kolektor wydechowy. Równie dobrze uszczelniacze trzonków zawodowych.
ja mam sprężarkę kupczyka ze zbiornikiem 500l o wydajności 1210 l/min (72,6 m3/h) (teoretycznej) efektywnej 910 l. przy dyszy 5 mm nie jestem w stanie utrzymać 5 atmosfer przy ciągłej pracy. W dodatku muszę jej dawać odpoczywać. co do twojej zabawki na zdjęciu nie będę się wypowiadał jeśli chodzi o piaskowanie. Obecnie mam sprężarkę atlas capco na przyczepce...
Pod kolektorem wydechowym przykręcony do bloku.
Sptrawdz te wężyki podcisnieniowe, tak mądrze to zrobili ze potrafi się zasklepic przy duzym podcisnieniu bo zaworki umiescili centralnie nad kolektorem wydechowym i ta guma z wezykow robi sie lepka
(at)supchem Jaki cel chcieli osiągnąć projektanci na chwile obecna nie wiadomo trzeba by zrobić inżynierie wsteczną to jest rozklepać końcówkę i przeprowadzić badania. Pamiętam trzy typy tłumików do malucha (fabryczno-rzemieślnicze) najstarszy z wylotem z boku. Potem był z puszką w przekroju jak konserwa rybna z wylotem z tyłu a potem dalsza wersja,...
OKi sprawdze to. Jaka jest jego rola? Dodano po 1 PS. i musze go najpierw znalezc bo kolektory wydechowe matiz ma z przodu.. Dodano po 17 PS. juz wszystko wiem znalazlem w necie, wiesz, ze zeczywiscie to moze byc to bo na wolnych szarpie ... ale dlaczego panowie z ASO o tym nic nie wiedza??????
Jest blacha nad kolektorem wydechowym. Wejdz na allegro i podziwiaj silniki.
Witam mam problem z brakiem mocy w scani r 500. Układ dolotowy sprawdzony na szczelność, turbina także zawory wraz z pompowtryskami wyregulowane pompowtryskiwacze po naprawie tłumnik wraz z katalizatorem oryginalny nowy założony kolektory wydechowe naprawione wyfrezowane i dorobione pierścienie nadwymiarowe sto procent szczelne czujnik ciśnienia doladowania...
hmmm... na to jednoznacznej odpowiedzi nie ma, wszystko zależy od góry (głowica, zawory, wałek, zasilanie) jak dobrze bedzie zrobiona głowica (kanały wydechowe na prawie "lustro", ssące "półmat" nie należy w silniku gaźnikowym polerowac na lustro dolotu, zciete prowadnice zaworowe w kanałach i nieco stoczone zawory) wyważone tłoki, korby i w miare dobry...
Witam chcę kupić sprzęt który pozwoli mi na spawanie metali takich jak stal zwykła, nierdzewna, kwas, aluminium. Co będzie spawane różnie od zwykłej blachy samochodowej przez kolektory wydechowe po zbiorniki paliwa z alu. Ale też i normalna stal (rurki, kątowniki, itd.) Kasa jaka dysponuję na ten cel to około 3000 zł oczywiście to nie twarda granica....
Kolektor wydechowy masz szczelny?
Na początek zdemontuj głowicę :) Najgorzej będzie odkręcić kolektor wydechowy :(
Witam Co do sprawdzenia szczelności kolektora ssącego to chyba bezpiecznie użyć benzyny, pędzelek i smarować podejrzane miejsca kolektora. Poza tym sprawdź kolektor wydechowy.
Miałem astre 1,8 16 v ecotec a teraz ma omege z 2.0 16 v ecoec, to kiepskie silniki do gazowania, w omedze mam sekwencje ktora skrobneła mnie 4200 zł. silnik jezdzi tak sobie, stały problem w omegach to falujące obroty ( i nie piszcie ze pomaga czyszczenie silników krokowych bo to bzdura), pękniete kolektory wydechowe , jestem bardzo zawiedziony ze...
Wszystko wskazuje na znacznie opóźniony zapłon - kolektor wydechowy robi się wiśniowy, gdyż spalanie przesuwa się na wydech. Moc czy moment idzie w wydech... :pub:
Witam! dlaczego wyciągałeś wtryski, do zdjęcia głowicy nie trzeba, głowice daj do wyrównania, sprawdź szczelność zaworów lejesz paliwo przez kanały ssące i wydechowe i patrzysz czy się nie przesącza przez zawory, przy zakładaniu kolektora ssącego uważaj na uszczelkę bo tam jest kanał wodny, osobiście przy montażu głowicy kolektory przykręcam na stole...
Jest w głowicy z lewej strony przy kolektorze wydechowym drugiego cylindra.Jak go nie ma , to ktoś wkręcił śrube , żeby woda nie leciała. :|
Witam serdecznie, odgrzeję temat bo mam troszkę podobny problem , a nie będę zaśmiecał forum nowym tematem . Otóż od zauważyłem wyciek oleju z pod kolektora na czwartej głowicy ,od zbiornika paliwa. Zastanawiam sie czy faktycznie poszły pierścienie skoro ciągnik wogulę nie dymi a olej tryska aż tym otworkiem w kolektorze wydechowym jak pochodzi dłużej...
Czyli agregat gazowy w zimie?. Trzeba pomyśleć o odebraniu energii cieplnej z silnika agregatu do ogrzewania. Czyli chłodzony cieczą+wymiennik na kolektorze wydechowym. Zmniejszy to koszty paliwa.
Odkręć kolektor wydechowy, odpal i przygazuj , będziesz widział jaki dym idzie z poszczególnych cylindrów. Problem może być z jednym cylindrem.
Pod kolektorem wydechowym musisz wjechac przedluzka. Tutaj w ok 3min pokazane jest jak: https://www.youtube.com/watch?v=b5Clbdw-...
no nie powiedziałbym że biturbo w R6 (http://pl.wikipedia.org/wiki/Alpina_B10... nie da się zrobić ale są silniki występujące z turbo i bez (SW 400 , w zetorach 12045/16045,12145/16145,12245/16245 i ursusach 1214/1614) a biturbo da się zrobić (1 turbina na 3 gary) a w R4 to biturbo to nietrafiony pomysł (to tak jakby poturbować silnik w ciapku)...
Odpal zimny silnik i po chwili sprawdź na kolektorze wydechowym na którym cylindrze jest zimniejszy.
Dotarły już części z Mercedesa i po wymianie uszczelnień całego dolotu auto jak nie pracowało tak nie pracuje normalnie. Jeszcze przez pierwsze parę sekund póki jest zimny pracuje nawet znośnie ale po chwili gaśnie (zalewa go?), świece całe zakopcone na grubo. Co do tej pory udało mi się ustalić to czujnik temperatury płynu szmelc zero oporności ale...
Otworz maske silnika i szukaj urzadzen z napisem WEBASTO lub innych urzadzen wlaczonych w obieg ogrzewania . Moze to wyciek oleju lub plynu chlodniczego na rozgrzany kolektor wydechowy .
mail4skwarka Silnik ładuje do tego "wehikułu" co jest w avatarze. Masa auta ponad 1,5t tutaj niecałe 0,7t... po co dla sportu- inaczej mówiąc - lepiej się wyżyć na bezdrożach i jeździć spokojnie autem po drodze...- Ci co nie zrozumieją- mają problem... wywaliłem pompe klimy, wspomaganie, EGR, EVAP, Poładowanie powietrzem wtórnym, żeliwne kolektory wydechowe...
Brakuje zasilania. Gdzieś w komorze silnika masz bezpiecznik, który zapewne zzieleniał. Ewentualnie kontroler sondy - ten komputerek gazowy leży na kolektorze wydechowym.
Czujnik powinien być na obudowie konwertera powyżej obudowy mechanizmu różnicowego. Nieco poniżej łącznika tylnego kolektora wydechowego.
Możesz odkręcić kolektor wydechowy i opuścić do dołu cały wydech wtedy bez problemu ściągniesz dziurawą miskę olejową
Bez ściągnięcia głowicy to jedynie sprawdzenie czy krzywki na wałku są ok, i odkręcenie kolektora wydechowego.
Chyba cos pomyliłeś przecież tam jest tylko jedna sonda w kolektorze wydechowym taka z jednym kabelkiem nowa kosztyje ok 110pln. powodzenia
Witam jeden z forumowiczów prosił mnie, żeby opisać w jaki sposób można wykrzesać kilka kucy z silnika 1,4 na monowtrysku stosowanych w kadettach, astrach i corsach. Silnik chce trochę podłubać ponieważ i tak muszę zrobić remont. Chce to uzyskać przy zastosowaniu części z innych silników oplowskich. No to tak, głowice chce zastosować z 1,3 ponieważ...
Kup puszkę zmywacza do hamulcy i umyj to na zimnym silniku. Potem posyp mąką ziemniaczaną jak wyschnie zmywacz. Będzie widać dokładnie skad ciecze olej.
Na allegro masz przewody za około 150 zł .W VB najczęściej rozszczelnia się przewód elastyczny przy kolektorze wydechowym ja osobiście przykręcam kawałek blachy miedzy przewodem a kolektorem.
Sprawdź osłonę katalizatora,osłonę kolektora wydechowego i blachę na skrzyni biegów,która zasłania koło zamachowe.
szukaj kolektora wydechowego pod nazwa Delfin jak nie to rura w rure plaszcz wodny i pompa zaburtowa podlaczona do obiegu przez tlumik mozesz to owinac wata i sreberkiem grubym. a nawet chyba na statkach byly na agregatach c330
pod warunkiem że śruby się odkręcą ale przesmarować wd ze dwa dni przed rozkręcaniem Nawet na to nie licz! Między śrubą i nakrętką nie ma miejsca, by dostał się tam preparat penetrujący! Możesz popsikać jedynie zewnątrz.
Tak to normalne, pod maską jest zawsze ciepłej. A i żeby było jasne, powietrze nie grzeje się od prędkości (prędkość nawet wychładza), ale od kolektora wydechowego, samego bloki silnika. Skoro na dworze mamy temperaturę jaką mamy, a silnik i wydech generują kilkaset stopni to bilans temperatury zawsze będzie wyższy, niz temperatura otoczenia.
Rura doprowadzająca ciepłe powietrze do filtra powietrza i łapak na kolektor wydechowy i po problemie. Pozdro PUFAN
A chociażby taka, trzeba tylko dobrać średnice, jest tego w sklepach od groma. http://kolektor.net.pl/galeria/?uszczelk...
To tzw. suszarka czyli pompa wtórnego powietrza (secondary air injection pump). Pompuje świeże powietrze do kolektora wydechowego przy zimnym silniku.
Co da samego CR to ja mam seryjnie 9.25:1 i ciśnienie sprężania 11bar. 16 zaworowe silniki citroena mają CR 10.5:1 i ciśnienie 12.5 bara - są to ciągle silniki przystosowane do jady na paliwie o LO95. CR 11:1 jest w wielu źródłach podawany jako jeszcze bezpieczny dla paliw o LO > 100. Mam opcję wyboru 2 grubości uszczelki i oczywiście planować zamierzam...
czerwone kolektory wydechowe zawory wydechowe kanały wydechowe
promienniki łazienka ferro termostatyczny dwufunkcyjny termet
kuchenka gazowo elektryczna kuchenka gazowo elektryczna
Zamrażarka syczy przy zamykaniu - diagnoza i rozwiązania Znaczenie oznaczenia "U1.02" w elektronice