W dużym fiacie były dwa rodzaje silników, stary 1300/1500 i zmodernizowany 1500 z poloneza. Stare silniki i nowe silniki miały zupełnie inny osprzęt i części między sobą nie pasowały. Kolektory wydechowe były inne, w starym „rury” szły w dół, w polonezie szły lekko do góry. Rura wydechowa przy silniku była też inna. Z tego względu rozruszniki były inne...
Jeśli juz taka jest sytuacja to proponuje owinąć kabelek taką specjalną tkaniną odporną na temperature(zapomniałem jak sie nazywa) którą owija sie kolektory wydechowe w samochodach !!!
Ja jeszcze proponuje sprawdzic zawory - zwłaszcza wydechowe i cały wydech. Pozdrawiam.
Siłownik tzw. hamulca górskiego.
Tylko EGR działa wolnych obrotach i do średnich obciążeń. Wtedy masz przymkniętą przepustnicę (prawie zamkniętą) i podciśnienie w dolocie. Świeżego powietrza jest mało. Powoduje to to że cylinder wypełnia się gazem (spalinami) który nie powoduje spalania paliwa a nawet dopala to co zostało w spalinach. Silnik ma mniejsze opory (przy suwie ssania) bo...
Witam. Mam pytanie, posiadam kolektory wydechowe ktore wykonane są z nierdzewki - "magnes nie klei" są to tuningowe, stare, drogie kolektory rurowe tzw barany. https://obrazki.elektroda.pl/3781178300_... Kolektory te niewyglądają najpiękniej na świecie - wyglądają jak skorodowane - rozumiem ze lata pracy w wysokich temperaturach oraz...
Witam Kol wasall wymieniłeś pierścienie bez tulej , jak byli wypracowane tego nie wiemy , natomiast aby pierścienie się dotarli to niestety trzeba jakiś czas nim pośmigać , często dzieje się tak nawet po zamontowaniu nowego zestawu że przez długi czas leje się z kolektora wydechowego [niby to niedopalone paliwo ]. Tak że tymczasem spokojnie aż się trochę...
Do sprawdzenia kompresja w poszczególnych cylindrach, prawdopodobnie pęknięte albo zapieczone pierścienie ( w najgorszym przypadku wypalony tłok )
Mialem problem z cisnieniem doladowania i byly pekniete kolektory wydechowe i odlamki wpadly w turbine. a blad 1239 SD.nieistnieje
Na zdjęciu nie masz podanego czasu wtrysku.Podjedź i zrób analizę spalin.
Płaszczyznę głowicy zawsze można sprawdzić, jeżeli oddasz głowicę do zakładu który zajmuje się regeneracją to Ci sprawdzą płaszczyznę. Orientacyjnie głowicę możesz sprawdzić kładąc ją na szybie. Jeżeli trzeba to planuj - nie daj się skusić na grubsze uszczelki i inne półśrodki - koszt planowania nie jest jakiś zawrotny. Jak już będziesz miał wyjętą...
Nie trzeba wyciągać. Wystarczy odkręcić śrubkę (jeśli się da), zastosować większe podkładki (pod osłoną i nad nią) i gotowe. Wiem, że tam kolektor wydechowy jest od strony przegrody i dostęp jest fatalny. Miałem podobną sytuację w Nissan Micra i śrubka się nie chciała wykręcić, więc tą osłonę po prostu przyspawałem migomatem, bo wiedziałem, że i tak...
Witam byłem po turbinę i na miejscu właściciel firmy sprawdził turbo mówi że z turbiną wszystko ok takie objawy daje uszkodzony czujnik spalin przy EGR zamówiłem czujnik i będę testować powiedział też że trzeba sprawdzić kolektory wydechowe , uszczelka przy turbinie i plastik łączący turbo z filtrami czy są szczelne dam znać co się dzieje pozdrawiam
W Pandzie 1.1 i 1.2 są te same kolektory wydechowe także rozstaw śrub jest ten sam Pytanie tylko jak chcesz bez katalizatora przejść w przyszłości przegląd techniczny ... przy sprawdzaniu emisji spalin odrzucą Ci auto ... chociaż diagnostów "kamikaze" jeszcze w tym kraju nie brakuje ... przynajmniej na prowincji ...
Zdajesz sobie sprawe ze konstrukcyjnie do malucha potrzebne ci sa x2 sondy bo sa 2 kolektory wydechowe i trzeba te sondy zsumowac :lol: to sie dopiero robi przerost formy nad trescia ale bedzie poprawnie wykonane :P
Nieszczelne prowadnica(e) zaworów.
Hmm... ja wychodze z zalozenia klijent nasz pan niech sam decyduje ,ale najpierw bym wstawial nowy z gwarancja fabryczna a potem uzywke , dla swietego spokoju ale czy ten nowy nie peknie szybciej niz ten wygrzany to nie wiadomo .
Palnikiem grzejesz śrubę, pośrednio głowicę. Najlepiej byłoby palnikiem acetylenowym lub propanowo-tlenowym z małą dyszą.Chodzi o to, aby uzyskać dużą moc cieplną na małej powierzchni.
Zobacz czy taki: http://moto.allegro.pl/item549568364_kol... http://moto.allegro.pl/item563014052_kol... http://moto.allegro.pl/item566094480_kol... http://moto.allegro.pl/item568489052_kol... http://moto.allegro.pl/item559801677_vw_...
Może przez odpowietrzanie, pojezdzij nim i zobacz wtedy czy bedzie tam mokro
Jakby coś to pisz postaramy się pomóc. Pozdrawiam. Dodano po 14 Wysłałem ci małą instrukcję na pw.
Czy masz podpiętą sondę lambda także do komputera od LPG? Fioletowy przewód na schemacie. Do regulacji wykorzystuje się sygnał z sondy przed katalizatorem. W przypadku silników w konfiguracji V gdzie są dwa kolektory wydechowe oraz dwie sondy przed katalizatorami używa się też opcji Sonda 2. Przeczytałeś w końcu instrukcję?
Wymienić było łatwo - od góry. W 2.0 HDi turbina znajduje się z tyłu silnika u jego dołu, gdzie blisko przechodzi półoś napędowa. Dodatkowo rury od powietrza, kolektory wydechowe i EGR, wszystko upchane tak że do niczego nie ma dojścia. Silnik z resztą pochylony do tyłu, zastanawiam się czy wychodziły wersje z kierownicą po prawej stronie bo by serwa...
Jestem szczęśliwym posiadaczem SC900. Problem ze spalaniem pojawia się także w momencie kiedy przewody gumowe podciśnienia z korpusu przepustnicy do czujnika MAP oraz do ODMY parcieją i zaczynają puszczać powietrze. Zaraz będą głosy co ma przewód odmy do spalania. Nie jestem wstanie wytłumaczyć ale dopiero w momencie kiedy na przewodzie ODMY zrobiłem...
Kody migowe,wtyczka 4-pinowa,podobna jak np do stacyjki w polonezie
witam ,moim zdaniem to jedyny sposób to znaleźć jakiś otwór na łączeniu silnika ze skrzynią i zablokować śrubokrętem koło zamachowe ,to jest sprawdzone na innych markach i niezawodne, odpisz jak dadsz rade, Picu
Zamieniłem cewki miejscami. I wygląda na to że chodzi na dwa cylindry. Ale dalej pływa... Świece widzę równo wypalają się, ale kolektory wydechowe jednak różnią się temperatura. Ściągnę teraz gaźnik ale widzę że tam niewiele jest w nim do rozkręcenia jakby byłby bezobsługowy. Dalej potrafi strzelić w gaźnik no i jak dodam gazu gwałtownie to zadławi...
Oznaczenie kolektora z katalizatorem do BBZ to 036 253 052 DX do BBY to 036 253 052 FX. Poza różnicami w numerach to nie wiem czym się różnią bo w katalogach są stosowane zamiennie także wymiarowo powinien pasować.
Witam Pacjent renault scenic 2 2,0 16v 99kw Potrzebny kolektor wydechowy i jak szukam pojawiają się o dwóch różnych numerach Zastanawiam się czy możliwe ze numery są zamienne ? Najlepiej było by odczytać numery ale wiecie jaki tam dostęp a nie chce uziemić samochodu
Czesciowo chodzi o opory powietrza w stozku powietrze wchodzi prawie na wprost a w walcu musi skrecic o 90 stopni zanim wleci w dolot. Dlatego tez np. kolektory wydechowe maja osobne rury dla kazdego cylindra i dopiero puzniej sie lacza w jedna duza rure wydechowa bo w klasycznym kolektorze spaliny musza pokonac opory/zawirowania innych cylindrow.
problem dotyczy wszystkich nowszych samochodów z diagnostyką przez złącze OBD2. POWÓD: przejechałem scenic-iem na lpg 130000km i zaczął fajnie jeździć dopiero kiedy pozbawiłem go katalizatora!!! Badania analizatorem na lpg wykazały spaliny lepsze niż norma. Zawsze! W toyotach yaris do 2003 montowane były fajne kolektory wydechowe (coś jak 421) i jedna...
Z reguły tak brzmią uciekające spaliny tam gdzie nie trzeba głównie spod uszczelki kolektora wydechowego
Sugerujesz lewe powietrze? Tak, weź plaka i psikaj jak będzie normlanie chodzić to tam jest nieszczelność.
Zrób test szczelności. Aha, odkręć jeszcze kolektor wydechowy i zmierz kompresję, zapchany katalizator też może zaniżyć sprężanie.
Nieszczelność w dolocie,pęknięta szpilka kolektora wydechowego, uszczelka kolektora wydechowego.
Widzę że i stary żuk się na coś przyda :-) Kolektory wydechowe zawsze się nagrzewają. W moim kompresorze spalinowym jest czujnik temperatury na rurze wychodzącej z głowicy. Po przekroczeniu 300 stopni Celsjusza gasi silnik :-) I muszę powiedzieć że w gorętsze dni potrafi zadziałać. A żeby było ciekawiej to w dużych kompresorach stacjonarnych jest właśnie...
Taki prosty silnik to tylko końcówki wtryskiwaczy i podmiana wtryskiwacza sterującego na 1 cylindrze . Turbina, wiadomo trzeba ja sprawdzić, czy nie trą łopatki o obudowę, są całe i cały układ od sprężarki do głowic ma być szczelny, to samo kolektory wydechowe idealna szczelność.
Jak się upierasz z tą jazda na rowerze to coś Ci podpowiem. Silnik bez zakucia powinien wytrzymać około do 170KM. Taki home-made z kompresorem to zamontowanie go na stelażu od sprężarki klimatyzacji kompresor od mercedesa bodajże najpopularniejszy M45, jeżeli chodzi o turbinę (D-seria) ładują kolektory wydechowe od d15z1(łatwo dopasować do niego turbo)...
nieszczelne kolektory wydechowe dlatego zalewa :p
Przed zakupem zabierz ją do dobrego mechanika elektronika na oględziny, żebyś sie nie wpakował w jakąś kaszanke. Jesli chodzi o silniki w JTDM 1.9 to lepszy jest 120 konny. 2 zawory na cylinder i brak klap wirowych. Po lekkim ,,wirusie" ma naprawdę zadowalające osiągi. W silniku 150 KM czasem pękały głowice i kolektory wydechowe jak ktoś z zapchanym...
Zdejmij kolektory wydechowe i spójrz w kanały wydechowe, tam gdzie jest przeciek chłodziwa kanał będzie oczyszczony z nagaru.
Po dłuższym postoju i wychłodżeniu silnika odpal auto, poczekaj ok. 1 min. Wyłącz silnik i sprawdż , czy wszystkie kolektory wydechowe są równo ciepłe. Jeżeli któryś jest wyrażnie zimniejszy, to znaczy ,że ten cylinder nie pali . Należy ustalić dlaczego. pozdrawiam
Sprawdź okablowanie do przepływomierza i w okolicach pasków i kolektora wydechowego, może mechanik jak składał to zostawił kable byle jak i albo przetarły je paski albo stopił kolektor wydechowy.
Te błędy to od sond lambda , z uwagi że masz dwa kolektory wydechowe to jeden jest od trzech cylindrów (P0170) a drugi (P0173) od drugiego rzędu trzech cylindrów. Regulacja gazu wskazana , emulacja tak by sygnał sond był odpowiedni dla sterownika silnika.
Skoda 1,4 i dwa kolektory wydechowe , jeszcze pewnie widlasty silnik : 2 na 2. Czy widzieliście w tym silniku dwie sondy , 1 przed i 2 za katalizatorem? Masz problem ze składem mieszanki. Może na pierwszym lać wtrysk. Dodano po 28 Z tym lejącym wtryskiem , dałem ciała , nie doczytałem , że to uboga mieszanka ....
Robokop ,ja widziałem wypchniętą uszczelke przez płyny w komorze spalania(silnik Deutz zamontowany w kompresorze ) i wypchniętą komore wstępną w tłoku silnika Daewoo zamontowanego w koparce Daewoo Solar.Nie widziałem natomiast zgiętego z tego powodu korbowodu.Co nie znaczy że Ci nie wierze.Ale aby to sie stało silnik musiał by pracować a wtedy nie...
A najprostszy, stary zapomniany sposób, odkręcić kolektory wydechowe i karton z naklejoną białą wilgotną kartką papieru? Po śladach widać, który cylinder zdecydowanie się odróżnia.
Witam, Czytając posty odnoszę wrażenie że przyczyną zapalenia się kombajnów są silniki chłodzone powietrzem. Nie jest to do końca prawdą, częściej przyczyną zapłonu są ślizgające sie paski klinowe, nieszczelne kolektory wydechowe , tłumiki, brak tłumików iskier itp. Silniki chłodzone powietrzem są tak samo bezpieczne i trwałe, wymagają co prawda lepszej...
Kolektor wydechowy?
Mam prośbę o drobną porade co do zdejmowania głowic. Chodzi mi o kolektory wydechowe. od góry nie ma jak się do nich dostać więc myślałem że odkręce pod spodem rury wydechowe i wyjmę głowice razem z kolektorem ale z tego co oglądałem zdjęcia takich silników to chyba się nie uda.
czerwone kolektory wydechowe zawory wydechowe kanały wydechowe
dziura ekran oscyloskop sprzedam uszkodzony oporność głośnik
sterownik hulajnoga elektryczna sterownik hulajnoga elektryczna
Instrukcja serwisowa pilota Rotel RSP-976/RR-969 Średnica drutu przy przewijaniu prądnicy – wpływ na rezystancję, napięcie i sprawność