Twój spec się nie mylił. Powinieneś mieć tam sprężarkę VALEO (VAL699088) i ona jest właśnie z klinem.
Zastanawiam sie jeszcze nad tym, czy nie doszlo do przesuniecia sie kola pasowego na wale korbowym. Ono teoretycznie zabezpieczone jest klinem, ale w posiadanym przeze mnie swego czasu gli z abimexem klin ten blokowal kolo pasowe na szerokosci ok 3mm szerokosci kola pasowego. A poniewaz od polozenia tego kola pasowego zalezy synchronizacja wtrysku wzgleddem...
Sruba znaleziona, trzeba bylo jednak odkrecic ten wspornik alternatora, a wczesniej zdjac zderzak zeby sie tam w miare dobrze dostac. Mam jeszcze jedno pytanie-czy w tych silnikach kolo pasowe rozrzadu na wale korbowym jest ustalane jakims klinem, wpustem czy nie? Cieknie uszczelniacz na wale i musze zdjac kolo pasowe Odpowiem znowy sam sobie, kolo...
To ok. Przerzuć listwe wtryskowa , podpiłuj kolo pasowe pod klin i ustaw gaz i bedzie ok.
Weź kawałek sznurka naciągnij w miejsce w którym siada pasek, następnie go zdejmij i zmierz długość np.1480 mm. Zmierz szerokość koła pasowego czyli najszerszej części klina na kole pasowym. Po podaniu w sklepie tych dwóch wymiarów kupisz odpowiedni pasek klinowy.
Jest klin ale to jest tzw pływający klin. W kole pasowym paska rozrządu na wale jest szerszy otwór niż klin. Przez to można przesunąć wał w stosunku do wałka. Tam wystarczy kilka wierteł zamiast blokad. Wał blokuje się poprzez zablokowanie koła zamachowego. Z tego co pamiętam to otwór na blokadę jest pod rozrusznikiem. Najlepiej wyjść rozrusznik - niecałe...
jest lewy gwint czy prawy? Gwint musi być taki, aby zgodnie z kierunkiem obrotów, gwint się dokręcał a nie luzował. PS. Swoją drogą, trochę już śrutowników widziałem i żaden nie miał kół pasowych na gwint, tylko walec i klin.
W zasadzie to niema jak w niego uderzyc za malo miejsca od strony silnika a w przeciwna nie wyjdzie bo jest kolo pasowe, wybije ten klin i zobacze czy cos sie ruszy.
Nie może być utwardzana, gdyż musi być elastyczna właśnie na okoliczność ewentualnych wibracji spowodowanych niezamierzonym luzem na kole pasowym względem wału silnika. Twarda stal rozwaliłaby wał, a tego, tak jak klina, łatwo nie wymienimy. Lepiej, gdy "elastyczny" materiał klina przyjmuje część pulsacyjnych obciążeń obrotami wału głównego, zanim relatywnie...
VW silnik 1.9D/TD obrywajacy sie klin na kole pasowym na wale głównym.
Tak, mam wersje z klinem i regulowanym kolem na walku ale przeciez nie moge sobie teraz samego kola przestawic, gdy rozrzad jest zle. U gory kolo walka i kolo pompy trzymaja znaki. Musi byc wiec lipa na dole ale kuzwa nadal tego kola nie umiem ruszyc. Blokuje na rozruszniku ale sie boje mocno zaprzec. Edit: Dobra, teraz skumalem, o co ci chodzilo. Na...
Co do mocy to możesz mieć przytkany filtr paliwa lub tłumik
Pompa zdecydowanie za wielka. Wystarczyło by 1/3 tej. Mięsa na klinie kola pasowego jest malutko, jak hydraulika dobije do granicznego ciśnienia to może ja w tym miejscu rozerwać. Mniejsza pompa ma mniejsze opory przy nominalnym ciśnieniu i mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia koła. Znaleźć rozdzielacz z takim przepływem za niewielkie pieniądze....
Normalnie w lewo, ta śruba trzyma kolo zębate rozrządu a klina nie ma
Na dolnym kole pasowym masz początki "obcięcia klina",typowe dla tych silników.... (niestety)...
Panowie i Panie. Zmiana obrotów silnika przez zmianę kół pasowych nie wchodzi w grę ponieważ musiałbym to robić dwa razy dziennie (koło na silniku jest trudno dostępne). Częste używanie ścigacza do kół pasowych zdewastuje wał silnika i otwór oraz klin w kole pasowym. Proszę się nie "drapać" między sobą Szanowni Forumowicze, myślę że takie zachowanie...
Pisałeś że sprawdzałeś klin na dolnym kole pasowym. Pozostaje więc jeszcze sprawdzenie czy kliny na kole (lub obydwu kołach) wałka (wałków) rozrządu nie są ścięte i się minimalnie nie przestawiły. Jednak jest to bardzo mało prawdopodobne. Te 5mm to nie jest dużo, to może być w tolerancji długości paska. Proponowałbym sprawdzić z jakimś innym, markowym...
Użytkowałem 1,9td przez 2 lata, w tym czasie 3 razy ścięło klin na kole pasowym wałka rozrządu z pełnymi konsekwencjami tego zdarzenia... mam uraz do tego silnika.. :)
Rzuc okiem na klin kola pasowego. W pozycji blokady powinien byc na godzinie 12 w stosunku do bloku. Jesli tak jest, to wszystko w porzadku.
Sprawdź klin na kole pasowym lubi go ściąć . Tez nie pali.
Zerwany klin na kole pasowym?
w wale jest wypust na klin i w kole rozrzadu musi sie zgazdac.chyba ze miales nie dokrecone kolo pasowe ktore dociska kolo rozrzadu
O proszę. Tu są :) http://all... - Regulamin, p. 10.11
4 napewno, tzn pierwszy od kola zamochowego 4 od rozrządu , mam taki wtryskiwacz gdzies jak coś . rozbierzesz rozrząd zwrócisz uwagę na dolne kolo pasowe na wale , tam zazwyczaj klin ma 4mm a dziura w kole czasami 8mm, trzeba w stronę obrotów silnika dobic do ścianki to kółko, jakieś nieporozumienie z tymi kóleczkami były w 1.9d....
To sa otwory od wywazania kola. Nie maja nic wspolnego z rozrzadem. Wloz kolek fi6 w otwor nad rozrusznikiem i bedzie dobrze. Nie mozna sie pomylic. W tej pozycji klin kola pasowego powinien rzeczywiscie byc w osi cylindrow.
Na kole pasowym nic niema ,niema nawet klinu na tym kole i powiem wiecej niema nawet klinu na dolnej zebatce od rozrzadu .... Tak to konstruktorzy wloscy wymyslili w tym silniku .Tak mi sie wydaje ze wal ustawia sie za pomoca trzpienia wkladanego w okienko ktore jest tuz kolo czujnika polozenia walu-Potrzebuje tylko potwierdzenia od kogos kto robil...
Punto I ma rozrząd bezkolizyjny (niezależnie od rocznika), przeskoczenie paska rozrządu nie jest groźne. Sprawdź klin na kole pasowym. Zerwanie paska akcesoriów mogło doprowadzić do przeskoczenia rozrządu.
Witam Przepraszam że ciut nie na temat ale też o alternatorach Zabrałem się za regeneracje alternatora w swoim autku. Rozebrałem alternator magneti marelli, i nie było tego klina na ośce wirnika jest na niego miejsce, ale na kole pasowym nie ma miejsca na klin, jest miejsce na klin tylko na tej tarczy wentylatora i podkładce.Czy tak ma być? Może warto...
Wg mnie to małe bicie na kole pasowym jest jednak za duże i czujnik się gubi. Sprawdź jeszcze klin na kole od rozrządu. W oplach lubi się wyrobić klin i kółko lata jak chce a z nim koło pasowe.
Sprawdź czy przypadkiem nie przeskoczył ci rozrząd na pasku, albo zerwało klin na kole pasowym wałka rozrządu.
Sprawdził bym klin na kole pasowym wałka rozrzadu. Ewentualnie skłaniał się ku podmianie pompy tandemowej, najczęstszą usterkę z jaką się spotkałem to był właśnie problem z uruchomieniem. Ale zacznij od sprawdzenia klina też raz przerabialem.
masz racje numery z klinami tez sie zdażają mam taką astre gdzie gośc jezdził z poluzowaną śrubą i wyrobilo o 15stopni rowek na klin na kolo pasowym i zebatym rozrządu trzeba było kołkować ale chodzi!!
Nagrany dźwięk nie odpowiada przestawionemu rozrządowi - wg mnie. Podobny dźwięk wydobywał się z silnika gdy klin na kole pasowym się zerwał i rozsypało się koło
U góry blokowałem, na dole nie (znaki zrobiłem u góry i na dole). Pytanie kurde tylko, czy jeśli przeskoczyło minimalnie, czy jest możliwość takiego objawu? A i mam pytanie na kole pasowym, jeśli koło się przesunie na klinie, to jakie będą objawy?
Klin na kole pasowym na którym znajduje sie czujnik położenia wału korbowego.Według tego co piszesz jest to bardzo prawdopodobna przyczyna twojej usterki w aucie.
Temat uwazam za zamkniety. Tak jak wczesniej pisalem winne jest dolne kolo pasowe, a w nim klin. Wazna wiadomosc dla tych, ktorym sie zerwie pasek rozrzadu lub stanie takie cos jak w tym silniku co robilem: jest to silnik "bezkolizyjny" tzn. zawory nie spotykaja sie z tlokami. Dzieki wszystkim, pozdrawiam!!
Mi to wygląda na zcięty klin na kole pasowym(zaraz za nim jest koło napędu pompy oleju). Czy aby dobrze było dokręcone(100Nm+60"+60"+30")?
Najczesciej pada kolo alternatora jak sciagniesz pasek to w jednym kierunku w prawo ma sie krecic wraz z wirnikiem a w lewo ma sie krecic lekko i bez poruszenia wirnika. Jezeli kreci wirnikiem w dwie strony to kolo do wymiany. Nie potrzebujesz zadnych blokad do tego.
Miałem podobny problem i był ścięty klin na kole pasowym i przestawił się rozrząd i do tego musiałem wymienić wtrysk sterujący bo czyszczenie nie pomogło. ale po tych kuracjach wszystko się naprawiło.
Prawdopodobnie masz już luz na kole pasowym wału, a zaraz całkowicie zetnie klin koła rozrządu na wale. Silnik 1,4 jest kolizyjny.
wlasnie mi tez pracowal glosniej i myslalem jak wy ze to panewka albo hydrosztos i latalem, do momentu kiedy cos walnelo i padl. co sie okazalo to ten stukot nie byl tym co myslalem tylko lancuszek na walkach byl luzny i walil o obudowe po czym pekl i scilo klin na kole pasowym i sie zrobila żeznia.cale szcescie ze jak cos sie dzieje z rozrzadem to...
1. Zamiast śruby powinna być kal e mitka. 2. Jest wyczuwalny lekki luz pomiędzy pierścieniem zębatym a kołem pasowym: Luz może być spowodowany wyrobionym klinem na kole pasowym. 3.Nie. Żadnego smaru. Jest smarowane olejem. 4. Olej przekładniowy np. 80W90. jak często? To już zależy od tego jakie obciążenie , i jak często pracuje
Witam posiadam nissana qashqai 2.0 dci 150 .od jakiegos czasu poci sie pokrywa lancuszka rozrzadu.dostanie sie do niej jest mozliwe tylko poprzez odkrecenie kola pasowego walu korbowego.W ktora strone odkrecac srube mocujaca kolo pasowe i czy trzeba zastosowac blokade rozrzadu i czy te kolo jest osadzone na klinie
Pęknięty wałek rozrządu, obcięty klin na poluzowanym kole pasowym itd. Na dobrą sprawę do zdiagnozowania w kilka minut. Zamykam, dość tego kabaretu.
wymień koło pasowe na altku i załóż prawidłowy pasek jeśli gdzieś nie ma styku to ładowanie zanikałoby w różnych okolicznościach tzn losowo i nie byłoby takiej prawidłowości że tylko w deszcz mój wniosek to że mokry pasek ślizga się po kole które nie ma już właściwego kształtu klina Kolo pasowe wymieniane na nowe... Mam aktualnie pasek od poloneza...
Koledzy zaraz stwierdzicie że to prom kosmiczny i trzeba elektroniczny klucz dynamometryczny o dokładności setek. A sprawa dość prosta- za luźny klin w kole pasowym lub wirniku, podkładka zębata (nowa), fabrycznie idzie sprężynowa i nakrętka z wkładką, tak całkiem nie ma nic wspólnego z teflonem- https://www.ebmia.pl/2474-din-985-nakret...
Po pierwsze po co zakładałeś LPG do niesprawnego samochodu? Po drugie - po co wymieniasz w ciemno rzeczy? Pierwsze co bym sprawdził to klin na kole pasowym. Druga rzecz to temperatura cieczy i powietrza jaką widzi sterownik silnika. Na koniec kompresję i płyn chłodzący na obecność spalin.
Teoretycznie brak luzu świadczy o tym że koło jest dobre . W tym silniku jest blokada wałków rozrządu montowana z tyłu - musisz zdjąć zaślepki i ważne brak klina na kole pasowym wału . Czym grozi większe spalanie gaśnięcie silnika
Klina ścina bo wałek rozrządu stawia za duzy opór. Prędzej by pasek urwało. A skąd , cały moment jest przenoszony dociskiem. Więc albo słabo dokręcone albo zepsute koło pasowe.
Silnikowi niewiele szkodzi, gorzej z reszta...Paskami i klinami kół pasowych. Ale że bezwładność tych elementów jest niewielka, też niewiele szkodzi. Zrobiłem kiedyś układ hamowania silnika trójfazowego do jakiejś maszyny na zasadzie odłaczenie faz przez stycznik, i w tym samym momencie kilkusekundowy impuls pradu stalego, tak dobranej wartości, by...
Tam powinny byc podkładki 3 chyba na tym kole pasowym z silnika za pomocą których napinasz pasek a i klin na kole https://obrazki.elektroda.pl/4999551700_...
Jak łożyska są głośne i luz wyczuwalny- nie czekaj tylko wymieniaj bo alternator stanie ci w najmniej odpowiednim momencie i nie wrócisz do domu. Kilka słów o pasku klinowym i kołach pasowych: pasek dobiera się do kół tzn. pasek ma określoną szerokość powierzchni grzbietowej i kąt klina, tak samo koła pasowe muszą mieć odpowiednią szerokość rowka, zaś...
Mam pytanie dotyczace silnika DW10. Starsze rozwiazanie w tym silniku (gdzies chyba do 2005 roku) to grubszy pierscien magnetyczny i ciensze kolo pasowe ktore nie ma naciecia na klin. Potem to rozwiazanie zmieniono na piersciem magnetyczny z blaszki i kolo z wspawana podkladka (grubsze) i z nacieciem na klin. Niestety spadlo mi kolo magnetyczne wiec...
Witam ! W mojej pandzie 1.1 8V 2008 r. VIN ZFA16900001317024 wziąłem się za wymianę rozrządu. Koła ustawiłem na znaki. Chciałem wymienić sobie uszczelniacz wałka rozrządu i po odkręceniu ukazał mi się taki widok jak na foto. Wycięcie na klin na wałku jest dużo większe niż klin na kole pasowym wałka. Zapewne jest tam jakaś regulacja. Czy do ustawienia...
Zobacz czy świece nie stoją w oleju. Po ciemku, czy na przewodach zapłonowych nie skaczą iskry. Ustawienie rozrządu z uwzględnieniem stanu klina na wale i kole pasowym.
[quote="Wojo."]a co to za róznica czy kolo pasowe zablokuje czy wal przecież te kolo jest przykrecone do wału. ;) Bano taka, że może nie tyle złamiesz koniec wału, ale prędzej zerwiesz klin na kole. Dlaczego to sam pomyśl.
Koledzy pisałem nie patrzcie na znaki na kole pasowym ! na chłopski rozum niby do czego one są potrzebne ?? rozrządu nie ustawia się wg. koła pasowego ! blokada jest w kole zamachowym ! ścięty klin ? pierwsze słyszę o takim przypadku. Właściwie to dlaczego ustawiasz rozrząd ? silnik pracował w ogóle ?
Jeżeli koło pasowe balansuje, to prawdopodobnie podcięty klin na małym kole rozrządu.
Nie ma znaków na kole. Wał jest blokowany na kołek w bloku. Koło pasowe wału korbowego bez klina. trzeba uważać.
Też myślę, że chodzi Tobie o koło pasowe zobacz czy klin na tym kole i kole rozrządu nie zcioł się
Najlepiej zacząć od sprawdzenia co się stało. Jeśli kolo rozrządu na wale jest bez klina to po odkreceniu śruby koła pasowego poluzowalo się również kolo rozrządu wiec spotkały się zawory i tłoki. To tłumaczy problem z odpaleniem. Rozrusznik albo kręci za szybko i swobodnie albo nie przekreca wcale. Przyczyną może być założenie po remoncie starej śruby...
Nie no gratulacje za to że po mieśiącu rozwaliłeś silnik bo za dużo czytałeś postów gdzie z igły robią widły. I widzisz i znów się mylisz bo rozrząd mi od tego nie padł że się przestawił o zęba czy dwa tylko klin na kole pasowym się ze starości zerwał i to było powodem naprawy rozrządu
Witam. Objawy: Mam problem z silnikiem. A mianowicie na wolnych obrotach bardzo nie równo pracuje, wręcz traginicznie przy tym występuje silne dymienie koloru bialego. Gdy odpalam silnik zimny to kilka sekund pracuje tak jak nalezy i odpala lekko. Gdy sie nagrzeje to ciezej pali. Przy wyzszych obrotach dymienie znika, silnik pracuje rowno jak rowniez...
Głównym winowajcą był ścięty klin na kole pasowym rozrządu przy wale napędowym. W tych silnikach okazuje się jest to popularna usterka. Koło to przestawiało się raz w lewo, raz w prawo. Oczywiście powodowało to mechaniczne przestawianie się faz rozrządu, a także przestawienie punktu pracy czujnika obrotów wału. Jak wiadomo ma on w jednym miejscu celowy...
Tak jak wcześniej pisane sprawdzić rozrząd i stopień sprężenia oraz dodatkowo kolo pasowe czasem się zdarzy że się poluzuje i przekręci z klina wtedy iskra jest tylko nie w tym momencie co powinna
Głównym winowajcą był ścięty klin na kole pasowym rozrządu przy wale napędowym. W tych silnikach okazuje się jest to popularna usterka. Koło to przestawiało się raz w lewo, raz w prawo. Oczywiście powodowało to mechaniczne przestawianie się faz rozrządu, a także przestawienie punktu pracy czujnika obrotów wału. Jak wiadomo ma on w jednym miejscu celowy...
Na jednym kole pisze tak 1 2 na drugim 1 2 na trzecim 3 4 na czwartym 3 4 Dodano po 4 I mi chodzi o to czy trzpień ten ustalajcy wała rozrzadu ustawic mam na znak 1 czy na 2 i znak na obudowie zgrac ze znakiem na kole pasowym wg schematu.Bo ten trzpień pasuje w kolo pasowe w 2 strony.
W oczku w kole od wałka rozrządu ma być widoczny znak, na kole od wału też powinien być znak i trzeba go zgrać ze znakiem na obudowie lub ustawić tak jak masz na fotce nr 2, tzn koło pasowe ma wejść na klina na wale, na tym kole masz wycięcie i ma się ono pokryć z 0 st na obudowie rozrządu. Koło zębate nr 2 to pompa oleju, nic nie ustawiasz.
Właśnie dostałem czujnik położenia wału, zaraz sprawdzę. Dodano po 39 Wymiana czujnika nie pomogła. Zabieram się za sprawdzenie ustawienia rozrządu. Dodano po 2 Rozrząd przestawiony o około 2 zęby do przodu w stosunku do wału. Prawdopodobnie zerwany klin na kole pasowym wałka. Dodano po 1 Zobaczymy czy zawory całe,czy dostały tłokami?
Ale zaraz, o kole pasowym teraz mowa czy o kole rozrządu? Jakoś ten wątek zbiegł na manowce. To jest ten klin na korbowym, na którym można mieć 5 mm luzu czy go nie ma? Pogubiłem się kompletnie, proszę o poradę.
ustaw sobi jeszcze raz ten rozrząd i zapłon po swojemu ustaw wał w pozycji zero na skrzyni biegów jest taki plastikowy korek odkrec go i tam jest na sciance strzałka a na kole zamachowym rowek tak zwany punkt zero sciag koło pasowe z wałka zozrzadu i zobacz czy jest klin zabezpieczający przed obruceniem. Na kole pasowym jest mały punkcik okrągły oznaczający...
Masz jakiś link do tych czujników? Niestety tylko stare ogłoszenie aliexpress, ale można wysłać zapytanie o dostępność. Rozdzielacz Zapłonu Czujniki Magnetyczne Dla 99-01 Honda CRV CR-V 2.0L DOHC OE #: TD-74U/30100P6TT01/30100P6TT01/TD74U/606... https://obrazki.elektroda.pl/5335168100_... Twój aparat zapłonowy faktycznie wygląda...
pasek byl ostatnio wymieniony, wydaje mi się ze dobrze jest naciagniety, ale dlaczego zatrzymuje się też kolo pasowe na wale przy skrecaniu kierownica, a silnik pracuje dalej, czy w tym modelu jest przy tym kole pasowym na wale jakies sprzegielko czy cos innego, czy nie obciał sie czasem klin? Moze mieliscie taki przypadek, lub wiecie jaka to usterka?
jesli temat jest nadal aktualny, to ja zawsze odkrecalem kolo pasowe na wale zakladajac dobry klucz z dluga poprzeczka, ktora trzeba zablokowac o jakis trwaly i mocny element podwozia (wczesniej sprawdzic w ktora strone obraca sie wal na pracujacym silniku) i uruchomic na sek. rozrusznik tak aby nie odpalil silnik. Mnie ta metoda nigdy nie zawiodla....
regulator podmieniony i nadal nie pali pompa tez jest na podmiane tylko pytanie jak odkręce ta śrubę centralna na kole pasowym to czy ucieknie mi wał ? czy jest tam jakiś klin ?
Witajcie. Lepiej późno niż wcale. Problem rozwiązany. Mianowicie objawy, które przedstawiłem mogły wnioskować o niedostarczaniu odpowiedniej ilości paliwa, lub - w związku z tym, że zobaczyłem niewielką ilość ''mazi'' pod korkiem wlewu oleju do silnika na wydmuchana uszczelkę, lecz problemem był klin na kole pasowym, którego już nie było i koło pasowe...
Koło ma wcięcie ale wałek nie Rozumiem że to przejęzyczenie z tym wałkiem.... Na wale korbowym jest wcięcie, jak i w kółku, ale klin nie jest tak "długi" jak wcięcie w kole zębatym, od strony koła pasowego go nie widać.
No widze ze nie jestem jednak sam z tym problemem :cry: Tak sie składa ze dzis sprawdziłem czy na kole pasowym i tym na wale od rozrzadu klin sie nie wyrobił. Luzu nie było i wszystko bylo oki. Martwi mnie to bo problem dalej nie rozwiazany. Kieruje teraz swoja uwage do >>> popychaczy zaworów << Mam pytanie >>> zmieniałeś TPS...
Koło pasowe ? Z pół roku temu zerwał mi się klin na kole ale to wtedy jak chu strzelił koło to był dziwny odgłos z silnika
To nie jest PSA. PSA to są fordowskie 2.2 i tak faktycznie jest prawy gwint. Ale w tym silniku prawdopodobnie jest lewy. Czy ktoś rozbierał ten motor ? Ma ktoś pewność na 100% ? U mnie przeskoczył rozrząd. Porobilem już głowice. Chciałem złożyć rozrzad a okazało się że musiał zerwał się klin na kole pasowym walu korbowego. Dałem blokadę na koło zamachowe...
Sprawdz czy przypadkiem koło pasowe jest luźne a wówczas wyrobi się klin na kole rozrządu i jak masz możliwość to zobacz jakie jest ciśnienie na MAP sensorze.
Witam, to by znaczylo, ze kolko pasowe - kreci sie 'mimosrodowo', czyli zerwal / wylamal sie klin ustalajacy na osce i zablokowal sie w 'tulei' tego kola - przez co zrobil sie wlasnie 'mimosrod'. Trzeba by bylo wbic / wcisnac do wnetrza kola rurke stalowa lub mosiezna o potrzebnej srednicy, zeby 'wycentrowac' kolko pasowe na osce i zastosowac inny klin,...
Witam,auto Renault master 98r silnik 2.5D ,oberwała sie łopatka w vacum pompie i narobilo sie troche bałaganu.Zawory wymienione,głowica splanowana,pompa wymieniona.Kiedy zablokuje wał na blokade to znak na kole pasowym nie zgrywa mi sie ze znakiem na plastikowej obudowie i jest dosc znacznie przesuniety..W kole rozrzadu widac wyciecie na klin ale samo...
Blokady rozrządu do ClioII Dci w Inter-Cars możesz kupić, bez blokad ani rusz, w bloku od przodu bliżej koła zamachowego jest śruba, odwrotność Torxa. Bez blokad nie polecam - na kole pasowym i rozrządu na wale korbowym nie ma klina, czyli przy rozkrecaniu śruby bez blokowania wału można narobić bigosu. Apropo ClioII jak masz klime to jest filtr pyłkowy,...
Ssławek: Nie trzymasz tematu. Nic nie pisałem o nowoczesności i rozwiązaniach materiałowych zawieszenia motocykli. Pisałem tylko o MECHANICE SIŁ, które są zupełnie inne w zawieszeniu motocyklowym niż w wiatraku. O cvt wyraziłem się na podstawie pierwszej strony znalezionej na ten temat w necie. W życiu takimi rzeczami się nie zajmowałem. To, że akurat...
Dzięki Panowie. Tego sposobu z trzema śrubami bym się nie domyślił. Na trzecim zdjęciu w miejscu gdzie chodzi pasek na kole pasowym jest otwór, do czego on służy? Czy tak montowane koło pasowe miało wbijany klin?
Niestety nic nie widać na walku podczas kręcenia, na kole pasowym znalazłem trochę odbicie gdzie na walku rowek od klina jest i spróbuje tak ustawic https://obrazki.elektroda.pl/9398457500_... https://obrazki.elektroda.pl/8766994400_...
A jaki gwint ma mieć? Zobacz w którą stronę kręci się wał, śruba będzie miała taki gwint, aby obroty wału nie powodowały odkręcenia się śruby. Drugie pytanie też dziwne. Wrzucasz jedynkę, ręczny, kliny pod kola i heja z koksem Gunem pneumatycznym idzie bez żadnych cudów.
klin o przekroju 8x8 mm . Ciekawe jak wygląda klin 8x8.... W wałku należy wyfrezować rowek o szerokości 8, głębokości 4 mm i długości jw. W kole pasowym to samo. Ciekawe jak się frezuje rowek w kole pasowym...... Zastosuj wpust Woodruffa (czółenkowy), lub klasyczny. Koła pasowe z reguły posiadają rowek pod wpust. pozdrawiam
Witam Dziękuję za podpowiedzi. Z tego co zrozumiałem, to koło zębate wałka rozrządu w pozycji jak na rysunku, koło zębate wału korbowego znak na 12/klin na 6/ i 1 tłok w GMP. Na kole pasowym, które zasłania koło zębate wału korbowego jest nacięcie - jak ono powinno być ustawione po skręceniu całości. Z pozdrowieniem
Na jednym pasku spokojnie będziesz ciął drobne, cienkie drewno. cięzko się wymienia te koła, tam pewnie jakis klin jest? Jest klin, albo wpust bo koło pasowe by się obracało na osi silnika. Najczęściej jest potrzebny ściągacz do kół pasowych/ łożysk. I drugie pytanie Silnik zamocuj tak, aby można było naciągnąć (naszpanować)trochę pasek po założeniu...
Nie wiem czy w "czwórkach" jest ta sama wada ale ja w 1Z-tce w Golfie III miałem znany problem ze zcinaniem się klinu na kole pasowym. Zdążyłem to naprawić przed całkowitym zerwaniem i wywaleniem silnika na złom. A problemy z odpalaniem miałem wtedy podobne. Jeśli klin zcina się na największym kole to widać jak "lata" lekko na boki.
Sruby nowe,kolejnosc moment powinien byc na uszczelce. sruba kola pasowego najlepiej nowa, fordy bez klina na wale nie lubia wyciagnietych uzywanych śrub. Dziwny zbieg okolicznosci, ze na zadnym cylindrze nie ma Ciśnienia. a sprawdzales ten rozrząd na blokady ? czyli kolek i plaskownik z tylu ? Jezeli rozrzad ok , krzywki na 1 przeciiwnie pod tym samym...
Wystarczy zdemontować kolo pasowe na silniku i simmering jest na wierzchu. Sprawdzamy czy koło pasowe nie jest pęknięte na rowku pod klin. Koło pasowe należy dokręcić momentem podanym w instrukcji serwisowej. Koło pasowe ściska koło pompy olejowej. W tym silniku jakbyśmy nie dokręcili koła pasowego to pompa oleju nie będzie się kręcić.
Odrazu podam ciśnienie w cylindrach bo może się przydać:9,5-11 atm. Prawidłowe ustawienia koła pasowego: http://obrazki.elektroda.net/36_12635613... Ustawienie pływaka: http://obrazki.elektroda.net/65_12635614... Układ zapłonowy: http://obrazki.elektroda.net/34_12635615... Przyczyn może być setka: Słaby akumulator+rozrusznik...
Witam, mam renault Kangoo 1.9d z pompa Lucas Epic i problem polega w tym, że nie wiem jak się ja ustawia po zamontowaniu, na ośce pompy jest miejsce na klin a w kole pasowym nie ma, bo jest na stożku. Posiadam duże doświadczenie w dieslach z common rail a tych starszych robiłem bardzo mało. Z góry dziękuje i proszę o pomoc.
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Problem z mechaniką (a jednak) A przecież scenariusz (patrząc na spokojnie) na to wskazywał: "bity" prawy przód, strona mocowania koła pasowego wału korbowego. Na skutek uderzenia scięło klin na którym "siedzi" kołom pasowe. Faktycznie wszystko wydawało się być OK bo na kole żadnych oznak uszkodzenia (trzeba było się jednak lepiej przyjżeć), elektronika...
Wczoraj dobrałem się do ustawień rozrządu i ustawiłem go ponownie stosując dokładnie procedure serwisową. Blokady na kole pasowym wałka plus blokada w koło zamachowe. Klin wychodzi na środku. Okienko na kole zamachowym sprawdzałem też czy jest w osi bo mam koło od starego sprzęgła i tam jest pogięte. Efekt - żaden. Mam wrażenie ze chodzi jeszcze głośniej....
Witam,jeżeli to jest silnik w którym kołek jest w kole pasowym wału ze sprzęgłem elastycznym to może być ono przestawione tzn.część z klinem na wał wzgledem części z kołkiem
pasowe stożek koło pasowe pasowe cinquecento
plamy ekranie skrzypi amortyzatory wymiana alternatora matiz
dekoder hd3000 zmywarka wirpool
Tryb serwisowy w pralce Amica AWX712DJB - jak uruchomić? Kody pilota Selecline 136486/SBR 02 - lista i instrukcje