Jak się upewnić, że silnik krokowy jest przyczyną? Jak to w życiu 100% pewności nie ma nigdy. Element wysuwający się z korpusu silnika nie powinien obracać się wokół własnej osi, z niewilka siłą powinien dać się wcisnąć do obudowy i wyciągnąć ponownie. Cewka parami (dwa piny od lewej i od prawej) powinna mieć przejście. Może są jeszcze jakieś inne...
Podepne sie pod temat ,gdzie zadobyć interfejs ,lub jakieś dane na temat tej instalki
Dziękuje za odpowiedz czyli zastosować Zavoli i dać z kolteca czujnik temperatury żeby układ działał poprawnie ?.
mało serwisów ma takie elementy.GOOGLE twoim przyjacielem.
To jest instalacja koltec i reduktor koltec VG 392 i tam jest regulacja 2 śruby jedna ciśnienie reduktora droga rozdzielacza a ja chce wiedzieć czy na odpalonym silniku itd?
silnik 2,5 v6 a instalacja kolteca sekwencja
ok, dzięki : )
Kolego wszystko pasuje przy tych reduktorach?? niemawiekszych problemów z montazem innego niz koltec? Co najcześciej sie psuje w reduktorze kolteca? nie mozna go zregenerowac?
witam i odświeżam temat czy Koltec VG392 da się zamienić na Reduktor Necam MEGA http://allegro.pl/reduktor-necam-koltec-... http://www.ebay.co.uk/itm/Lpg-Vapouriser... Mam Astre 1.6 8 v
Witam, mam problem związany z moją instalacją Koltec / Necam MEGA. Ostatnio miałem zjawisko związane z dławieniem się na niskich obrotach na LPG ( na biegu jałowym auto gasło, obroty spadały do 500) Nie mam tego szarego przewodu do diagnozy we własnym zakresie, niestety mechaników również u nas nie ma, wszyscy omijają holenderskie instalki, więc zakupiłem:...
zakładam iż mowa o III generacji więc rożdzielacz + reduktor mają takie astronomiczne ceny.jeśli ktoś ma smykałke do mechaniki można wyczyścić te elementy,zazwyczaj pomaga.
Cały problem jest w tym,ze mam instalację holenderską NECAM z reduktorem KOLTEC i nie mogę znaleść gazownika,który chciałby zdiagnozować problem :cry:.Ilu mechaników tyle pomysłów,praktycznie słuchając wszystkich mógłbym wymienić instalację w całości.
program ci nie pomoże,z tego rocznika najczęściej program się nie łączy, sprawdz tłoczek rozdzielacza-musi chodzić płynnie bez zacięć,sitko wejścia gazu do rozdzielacza-musi być czyste,filtr gazu i zawór 1stopnia w reduktorze(syfon)
Problem opóźnienia w reagowaniu na pedał przyśpieszenia nie powinien mieć miejsca (przynajmniej w Oplu). Jeżeli takie opóźnienie występuje, to winowajcą jest prawdopodobnie zabrudzony zawór II stopnia reduktora (reduktor koltec wytwarza zmienne ciśnienie gazu zależnie od prędkości obrowej silnik) lub nieszczelny lub "zwiotczały" przewód podciśnienia....
Parownik nie, tylko rozdzielacz o szroniał 2 minuty po włączeniu silnika, płyn jest w układzie, ale przewody wodne do reduktora ciepłe.
A nowy reduktor ok?
Po pierwsze to czy na benzynie jeździ normalnie? Co do obstawek to ja obstawiam "wtryskiwacze" albo przynajmniej jeden z nich albo reduktor - kontrola ciśnienia.
A może czujnik temperatury reduktora sprawdź ?
Witam. Sorry, że odgrzebuję stary temat, ale chciałbym zapytać, czy sobie poradziłeś z tym problemem? Gdyż u mnie występuje podobne zjawisko. Obydwa filtry wymienione, reduktor zregenerowany.
Najmniej prawdopodobną przyczyną przełączania na benzynę jest reduktor. Jeżeli Koltec jedzie dłuższy czas na ubogiej mieszance, wymusza przełączenie na benzynę w celu ochrony zaworów i katalizatora. Jeżeli przełączanie jest w nieokreślonym momencie a system posiada czujnik ciśnienia, to może on podawać złe wartości. Najprościej podłączyć komputer i...
Jeśli tak to obstawiam cewke na reduktorze ona lubi robić zwarcie ciepła.
Końputer nie jest rzeczą doskonałą, nawet fabrycznie nowy morze być uszkodzony. Jeśli chciałbyś wymieniać to nie na takie samo badziewie jakie masz, tylko na jakiś bardziej dostępny, np polecam BRC Just. Miejsce mocowania reduktora NIE MA ZNACZENIA. Możesz jednak poszukać czujnika temperatury przy reduktorze, czy nie jest uszkodzony. Jesli takiego nie...
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia gazu między dystrybutorem a reduktorem.
Dałem teraz do wymiany łańcuch w reduktorze. Jak mi wymienią to się z Panem skontaktuję.
kod 43: Parownik / reduktor nie działa; Ja mam takie coś.
Sorry IZYK, ale w opisany sposób to można wyregulować instalację I generacji. W koltec sterownik sam kontroluje sygnał z sondy lambda i na bieżąco koryguje dawkowanie gazu, zatem próba ustawienia reduktora wg opisanej przez ciebie procedury jest z góry skazana na porażkę. Na reduktorze ustawia się wyłączne ciśnienia, a miernik możesz kupić np. na www.kuk.biz.pl...
instalacje III generacji są problematyczne i trudno o serwis.w poszukiwaniach serwisu pomogą google.samodzielnie można sprawdzić ciśnienie reduktora przed roździelaczem i wyświetlić kody błędów z instalacji LPG.
mam małe doświadczenie z kolteckami ale napisz co dokłądnie próbowałeś a co się dzieje można zmienić na sekwencje stag-200 a albo stag 4 koszt jakieś 850zł o ile dobry reduktor.
Problem wskazuje na uszkodzony zawór DFCO, po wymianie być może trzeba będzie wymienić jeszcze membrany w reduktorze. Jak potrzebujesz namiar na taniego i dobrego sprzedawcę części do Koltec Necam napisz do mnie: kubiec1(at)o2.pl
Koltec na 100% się sprawdza i to na długo
Witam Państwa! Otóż mam problem z instalacja koltec w moim aucie. Problem polega na tym , iż auto wogóle nie przełącza się na gaz. Poprzednio miał objaw że często przełączał się sam z gazu na benzyne. Usterkę usunołem (wymiana reduktora na nowy tej samej firmy koltec vg392). Po zmianie reduktora autko śmigało pięknie, zrobiłem może 500km i zonk. Wskaźnik...
Witam. Problemem może być czujnik ciśnienia gazu, bądź zbyt wysokie ciśnienie gazu ustawione na II stopniu reduktora. Pozdrawiam
Filtr gazu lub szlam w reduktorze o ile gaz jest w butli.
Czy masz na mysli reduktor ------ układ ssący. Płyn jest w stanie jak strzałka na zbiorniczku. Wojciech
Chcesz naprawdę stabilne ciśnienie to załóż np Koltec Necam VG392 albo Landi Renzo IG1, czyli dwustopniowy reduktor. Zależy kiedy masz te skoki, w cutoff zawsze to ciśnienie wzrośnie a przy dużych obciążeniach może spadać jak reduktor za mało wydajny w stosunku do apetytu silnika. ISA to bubel, nie zastąpi "ręcznego" poprawnego strojenia.
wyczyść sobie tłoczek w rozdzielaczy jest pod silnikiem krokowym (prawdopodobnie zasyfiony ),a w reduktorze sprawdz zawór 1 stopnia (syfon) i będzie chodził
Daj mi reduktor to dam Ci paragraf na niego LR IG1, Koltec VG392 i podobne. Wiem, wiem - cena. :) Ale zamiast tego Zavoli S to bym chociaż Silvera wolał.
Witam, mam dosyć uciążliwy problem z autem od dłuższego czasu. Opel Astra 99r. 1.8xe1, instalacja Koltec z reduktorem vg392, montowana fabrycznie. Problemem jest: - na wolnych obrotach szarpie silnikiem, nie jest to jakieś strasznie mocne szarpanie ale nie chodzi idealnie równo choć też nie ma wahań obrotów po 100 -200, po prostu nierówno chodzi i troszkę...
warunkiem jest odpowiednia temperatura reduktora i tu szukal bym problemu.czy temperatura reduktora w fazie rozgrzewania jest identyczna z temperatura silnika mozna sprawdzic reka.zakladam iz mowimy o trzeciej generacji
wszystko wskazuje na to ze przyczyny nierownej pracy silnika moga byc dwie : zla praca/ustawianie sie silnika krokowego na reduktorze gazu lub bledne odczyty z emulatora sondy labda ..wie ktos jak to sprawdzic ?
Każdy elektrozawór w Koltec jest uruchamiany odrębną komendą sterownika. To już wskazuje, że podłączenie elektrozaworu butli do elektrozaworu Defco czy elektrozaworu reduktora to wielki błąd. Już kilka takich pogrzebanych instalacji poprawiałem. Skontaktuj się ze mną, niż uwalisz swoją instalkę Necam na dobre.
Pozwól, że najpierw sprostuję info do poprzedniej wiadomości. Czujnik, na rozdzielaczu Sagem to nie czujnik temperatury, tylko czujnik ciśnienia gazu. Dygresja po to, by nie wprowadzać w błąd czytających forum. Dodano po 12 czy podłączenie interfejsu OBDII diagnozuje instalację gazową... Interfejs ODBII nie pozwala na diagnozowanie Koltec. Jest natomiast...
500 zł za wymianę silnika krokowego i filtrów? No, no, chyba muszę się podnieść z cenami - u mnie zapłaciłbyś 250zł. Podejrzewam, że Holandia prawdopodobnie nie zauważyła dodatkowych niedomagań: zużycie membran reduktora. Najchętniej zaprosiłbym Cię do siebie (KUK Kielce tel. 78 3375707). Regeneracja reduktora (z demontażem, montażem, ustawieniem ciśnień...
Membrany też ? Mój używany i regenerowany koltec 450zł, a nowy ponad 1000 jak kiedyś widziałem, zestaw naprawczy od 80. Wcześniej i tak powinieneś podłączyć się pod komputer i zweryfikować te ciśnienie, błędy instalacji, albo manometrem. Reduktor pewnie możesz kupić tańszy, niekoniecznie zaraz wydawać takie śmieszne pieniądze...
Do przełożenia silnika potrzebujesz wymienić: - silnik ;) - skrzynię - półosie - piasty, najlepiej razem z mcpersonami - wiązkę silnika - kompa - moduł immobilajzera + transpondery w kluczykach (o ile występuje) A twoja instalacja to jaka, III generacja (na rozdzielaczu) czy zwykła podciśnieniowa ? Tak czy owak gaz raczej od razu nie będzie dobrze chodził,...
Przekazywane informacje nie do końca są prawdziwe. W Koltec Necam nie ma czegoś takiego, jak dysza wolnych obrotów. Problemy z uruchamianiem samochodu po jeździe na LPG zawsze są spowodowane uszkodzeniem membran w reduktorze. Zestawy naprawcze można np. kupić na www.kuk.biz.pl. Co do zasadniczego tematu postu, to przyczyną gaśnięcia auta po przełączeniu...
Ja to dementuję i wszyscy są szczęśliwi. polemika z panem nie wydaje mi się zasadna. Podam przykłady samochodów z fabrycznie zamontowaną instalacją LPG, które serwisuję: - Saab 900 przebieg 670 tyś km od pierwszego dnia w gazie Necam. Do dnia dzisiejszego bez remontu silnika, silnik trzyma kompresję, nie słychać zaworów - Subaru Forester instalacja...
I zrobione. Okazało się że reduktor jest niedogrzany bo przewody miały za mały przekrój i nie dostarczały odpowiedniej ilości płynu. Po usunięciu błędów i wymianie przewodów 500zł mnie mechanik od gazu skasował ale jest teraz oki. Instalacja Koltec a w okolicy nie miałem serwisu (150km najbliższy serwis) więc myślę że nie jest cenowo tak źle a samochód...
Witam, Długo zmagałem się z problemami podobnymi jak u kol. , również wymieniłem u gazownika uszczelnienia (niestety gazownik nie okazał się dobrym fachowcem, delikatnie mówiąc). W końcu gdy auto już przestało jeździć na gazie pojechałem do Bydgoszczy (jest tylko jeden zakład koło centrum handlowego) , okazało się, że reduktor był źle złożony oraz część...
Witam, Posiadam Volvo V40 Bi-Fuel 1.8 2001 - czyli benzyna z fabryczną instalacją gazową. Samochód mam od 3 tyg i awaria jest od samego początku. Problem to przełączanie się samoczynnie z jazdy na Gazie na benzynę. Po uruchomieniu samochodu sam po kilku sekundach przełącza się na LPG. Po ok 5-10 min samoczynnie przełącza się na benzynę, Aby go przełączyć...
Mam problem z instalacją Kolteca vg289e drugiej generacji (reduktor - silnik krokowy- mikser). Zamontowany w Vectrze a 1995 , silnik 1.8 8v. Problem: -od jakiegoś czasu falowały obroty, -później miałem problem z odpalaniem na gazie, odpalał za 3-cim razem,teraz tylko na benzynie odpalam, -później problem z przełączaniem na gaz,nie zawsze się udawało...
Wypadałoby go ustawić po regeneracji, choć jest szansa, że nie ruszając regulacji będzie ustawiał bardzo podobne ciśnienie i jakoś to będzie działało, to rozejrzyj się za interfejsem do swojej centralki, jak nie masz, lub manometr. (Moja była ustawiana na manometr, bo innych sposobów praktycznie nie było - zdaje się że 10 tys kosztował klucz do programu,...
a więc : 1. sitko na parowniku to filtr gazu płynnego - nie zatyka się 2. problem na 90 % z dystrybutorem gazu - ma on sitko na wejściu przewodu zasilającego gazem ( w króćcu) do czyszczenia 3. powodem nierównej pracy i szarpania jest zanieczyszczony reduktor przedmuchanie nic nie da, trzeba go rozebrać w drobny mak i wyczyścić rdzeń - szczególnie szczelinki...
czujnik ciśnienia gazu chyba powinien być za filtrem gazu, wtedy mierzy rzeczywiste ciśnienie dochodzące do wtryskiwaczy, nie z przed być może zapchanego filtra. czujnik temperatury, też jego wskazania mają wpływ czy odpali czy nie. jeden i drugi pewnie sprawdzisz miernikiem. jeden ma reagować na temperaturę, wraz ze zmianą temperatury powinna się zmieniać...
witam mam problem śmierdzi mi w samochodzie lpg w cyklu miejskim mam parownik opla z holandji VG 289E instalacja kolteca z wstawkami lorenzo podobno chciałem podmienić reroktor od skodzianki ale on jest inny tzn nie ma kabelka dołączonego do czego on jest jak ewentualnie zrobić żeby na próbę podmienić reduktor i nie zepsuć nic w samochodzie będę wdzięczny...
twoja instalacja to pewnie koltec a przyczyną jest uszkodzona sonda lub reduktot samochód dostaje ubogą mieszanke i przełącza na gaz.Sprawdź sąde i czyt jest ciśnienie w wężu do rozdzielacza powodzenia jak coś pisz.
wtryskiwacz koltec rozdzielacz koltec koltec naprawa
biały ekran matrycy monitora dawka paliwa webasto wzmacniacz skytec kolumna
regulator napiecia skuter regulator napiecia
AXN8 TCM Programming for Peugeot Citroën Aisin EAT8: DiagBox, Telecoding, Virginisation Steps Philips GWA7.820.809-2 IR/LED/Key Board – Models, Pinout, Faults, Replacement