zakładam iż mowa o III generacji więc rożdzielacz + reduktor mają takie astronomiczne ceny.jeśli ktoś ma smykałke do mechaniki można wyczyścić te elementy,zazwyczaj pomaga.
Witam, mam problem związany z moją instalacją Koltec / Necam MEGA. Ostatnio miałem zjawisko związane z dławieniem się na niskich obrotach na LPG ( na biegu jałowym auto gasło, obroty spadały do 500) Nie mam tego szarego przewodu do diagnozy we własnym zakresie, niestety mechaników również u nas nie ma, wszyscy omijają holenderskie instalki, więc zakupiłem:...
Ja mam kolteca w stagu. Czujnik temperatury reduktora jest od kolteka jakos dograny z listy w stagu. Pojdzie inny redek tylko kwestia montażu czujnika. Reduktor zavoli lub kme tur lub ac r02.
Witam, mam reduktor kolteca vg392 i chciałem go wymienic na biogas-a albo ag ale ag nie ma wejścia na podciśnienie , a biogasa na elektrozawór , i pytanie czy można podłączyć bez podciśnienia a te zatkać czy cos takiego
witam i odświeżam temat czy Koltec VG392 da się zamienić na Reduktor Necam MEGA http://allegro.pl/reduktor-necam-koltec-... http://www.ebay.co.uk/itm/Lpg-Vapouriser... Mam Astre 1.6 8 v
To jest instalacja koltec i reduktor koltec VG 392 i tam jest regulacja 2 śruby jedna ciśnienie reduktora droga rozdzielacza a ja chce wiedzieć czy na odpalonym silniku itd?
Witam. Sorry, że odgrzebuję stary temat, ale chciałbym zapytać, czy sobie poradziłeś z tym problemem? Gdyż u mnie występuje podobne zjawisko. Obydwa filtry wymienione, reduktor zregenerowany.
A nowy reduktor ok?
Po pierwsze to czy na benzynie jeździ normalnie? Co do obstawek to ja obstawiam "wtryskiwacze" albo przynajmniej jeden z nich albo reduktor - kontrola ciśnienia.
kod 43: Parownik / reduktor nie działa; Ja mam takie coś.
Bardzo lubię takich pseudofachowców jak tomjed pracujących najpewniej dla AC (producent Stag). Prawda jest zgoła odmienna. Sprawna instalacja Koltec przełącza się jeszcze szybciej na LPG niż Stag i to niezależnie od prędkości obrotowej silnika. W Oplu późne przełączanie się na LPG jest spowodowane zużyciem membran w reduktorze. Proszę zakupić zestaw...
prawdopodobnie reduktor do wymiany. ma moze ktos holenderski reduktor do sprzedania?
Ja to dementuję i wszyscy są szczęśliwi. polemika z panem nie wydaje mi się zasadna. Podam przykłady samochodów z fabrycznie zamontowaną instalacją LPG, które serwisuję: - Saab 900 przebieg 670 tyś km od pierwszego dnia w gazie Necam. Do dnia dzisiejszego bez remontu silnika, silnik trzyma kompresję, nie słychać zaworów - Subaru Forester instalacja...
Najmniej prawdopodobną przyczyną przełączania na benzynę jest reduktor Robert125p niestety się myli bo w tym przypadku to reduktor okazał się przyczyną niesprawności. Pozdrawiam :)
Trace już cierpliwość do tej instalacji. Wtrysk benzyny nie dolewa. Sprawdzony zawór dfco i ogółem rozdzielacz. Wszystko git...;/ Reduktor też w porządku. Zostały już tylko wtryski albo wadliwe sterowanie - coś tu prowadzi do ciągłego zalewania więc raczej wtryski puszczają...;/
Pozwól, że najpierw sprostuję info do poprzedniej wiadomości. Czujnik, na rozdzielaczu Sagem to nie czujnik temperatury, tylko czujnik ciśnienia gazu. Dygresja po to, by nie wprowadzać w błąd czytających forum. Dodano po 12 czy podłączenie interfejsu OBDII diagnozuje instalację gazową... Interfejs ODBII nie pozwala na diagnozowanie Koltec. Jest natomiast...
Koltec na 100% się sprawdza i to na długo
Daj mi reduktor to dam Ci paragraf na niego LR IG1, Koltec VG392 i podobne. Wiem, wiem - cena. :) Ale zamiast tego Zavoli S to bym chociaż Silvera wolał.
Chcesz naprawdę stabilne ciśnienie to załóż np Koltec Necam VG392 albo Landi Renzo IG1, czyli dwustopniowy reduktor. Zależy kiedy masz te skoki, w cutoff zawsze to ciśnienie wzrośnie a przy dużych obciążeniach może spadać jak reduktor za mało wydajny w stosunku do apetytu silnika. ISA to bubel, nie zastąpi "ręcznego" poprawnego strojenia.
Podepne sie pod temat ,gdzie zadobyć interfejs ,lub jakieś dane na temat tej instalki
Skoro przełącza się na gaz to winę za powrót na benzynę ponosi najprawdopodobniej uszkodzony reduktor i spadek ciśnienia gazu. Może to być również banalne zanieczyszczenie filtra fazy ciekłej lub lotnej , więc zacznij od ich wymiany , choć zakładam :D , że dbasz o swoje auto
Membrany też ? Mój używany i regenerowany koltec 450zł, a nowy ponad 1000 jak kiedyś widziałem, zestaw naprawczy od 80. Wcześniej i tak powinieneś podłączyć się pod komputer i zweryfikować te ciśnienie, błędy instalacji, albo manometrem. Reduktor pewnie możesz kupić tańszy, niekoniecznie zaraz wydawać takie śmieszne pieniądze...
Sprawdz na zimnym reduktor a juz widać, że czujnik na rozdzielaczu zmarł na 99%. Trzeba by poszukać w sieci ile ma miec oporu w temperaturze 25 stopni i ewentualnie podstawić na chwilę jakis opornik lub potencjometr lub inny termistor ntc.
Ale reduktor czyściłem i wymieniałem wszystkie membrany.Ale jest czasami że przerzuci na gaz i będzie cały czas jeżdził dopuki go sie mocno nie przegazuje bo wtedy przerzuca na benzyne i nie da rady przerzucić na gaz.
Podłącz sie pod sonde zobacz jej działanie najlepiej oscyloskopem.Ja naprawiałem dla znajomego kolteca wyczyściłem rodzielacz zmieniłem reduktor i naprawde jeździ super.Jeżeli byś wyrzucał tą instalacje chętnie odkupie do mojego mietka na wtrysku mechnicznym:) Ewentualnie wpadasz do mnie ja ci aplikuje staga ustawiam daje gwarancje dogadujemy sie ja...
Witam, dotychczas nie miałem możliwości zająć się tym problemem na poważnie, ale prawdopodobnie w mojej instalacji również reduktor zaczyna odmawiać współpracy. Na razie po prostu przełączam się na benzynę i mam nadzieję że tak dojadę do wiosny, a wtedy chyba niestety czeka mnie wizyta u gazownika. pozdrawiam
Do przełożenia silnika potrzebujesz wymienić: - silnik ;) - skrzynię - półosie - piasty, najlepiej razem z mcpersonami - wiązkę silnika - kompa - moduł immobilajzera + transpondery w kluczykach (o ile występuje) A twoja instalacja to jaka, III generacja (na rozdzielaczu) czy zwykła podciśnieniowa ? Tak czy owak gaz raczej od razu nie będzie dobrze chodził,...
mało serwisów ma takie elementy.GOOGLE twoim przyjacielem.
Witam, Długo zmagałem się z problemami podobnymi jak u kol. , również wymieniłem u gazownika uszczelnienia (niestety gazownik nie okazał się dobrym fachowcem, delikatnie mówiąc). W końcu gdy auto już przestało jeździć na gazie pojechałem do Bydgoszczy (jest tylko jeden zakład koło centrum handlowego) , okazało się, że reduktor był źle złożony oraz część...
Po przezuceniu na benzyne moge sobie jechac do Hiszpani, a i tak sie nie przelaczy samo na gaz. Jedynym wyjsciem jest "reczne" przelaczenie na benzyne, a nastepnie z powrotem na gaz. Wowczas samochod przelaczy sie na gaz szybko i normalnie, tak jak sie to dzieje po jego uruchomieniu. Problem z tym ze po jakims czasie moze znow sie przelaczyc na benzyne...
I zrobione. Okazało się że reduktor jest niedogrzany bo przewody miały za mały przekrój i nie dostarczały odpowiedniej ilości płynu. Po usunięciu błędów i wymianie przewodów 500zł mnie mechanik od gazu skasował ale jest teraz oki. Instalacja Koltec a w okolicy nie miałem serwisu (150km najbliższy serwis) więc myślę że nie jest cenowo tak źle a samochód...
Witam, W Corsie C 1.0 z 2003 cieknie mi żółty płyn pachnący smarem z przewodu wychodzącego z reduktora marki KOLTEC, ktoś się może orientuje co to może być? mazut? olej? dodam że auto od 3 dni strasznie "muli", skaczą mu obroty i zdarza mu się gasnąć na niskich obrotach... jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę dlatego pytam. http://obrazki.elektroda.pl/6007626500_1...
Jak się upewnić, że silnik krokowy jest przyczyną? Jak to w życiu 100% pewności nie ma nigdy. Element wysuwający się z korpusu silnika nie powinien obracać się wokół własnej osi, z niewilka siłą powinien dać się wcisnąć do obudowy i wyciągnąć ponownie. Cewka parami (dwa piny od lewej i od prawej) powinna mieć przejście. Może są jeszcze jakieś inne...
Cały problem jest w tym,ze mam instalację holenderską NECAM z reduktorem KOLTEC i nie mogę znaleść gazownika,który chciałby zdiagnozować problem :cry:.Ilu mechaników tyle pomysłów,praktycznie słuchając wszystkich mógłbym wymienić instalację w całości.
program ci nie pomoże,z tego rocznika najczęściej program się nie łączy, sprawdz tłoczek rozdzielacza-musi chodzić płynnie bez zacięć,sitko wejścia gazu do rozdzielacza-musi być czyste,filtr gazu i zawór 1stopnia w reduktorze(syfon)
Parownik nie, tylko rozdzielacz o szroniał 2 minuty po włączeniu silnika, płyn jest w układzie, ale przewody wodne do reduktora ciepłe.
Słuszna uwaga co do zabrudzenia króćca wlotu gazu, ale nie do końca prawdziwa. Element regulujący ciśnienie na wlocie gazu nie może się zacinać, bo cały czas pozostaje nieruchomy. Odsyłam do zdjęć reduktora na www.koltec.implesite.pl. Oczywiście zalecam -> najlepiej przy wymianie filtra -> sprawdzić czystość króćca wlotu. Pozdrawiam :)
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia gazu między dystrybutorem a reduktorem.
Jeśli tak to obstawiam cewke na reduktorze ona lubi robić zwarcie ciepła.
Dałem teraz do wymiany łańcuch w reduktorze. Jak mi wymienią to się z Panem skontaktuję.
Sorry IZYK, ale w opisany sposób to można wyregulować instalację I generacji. W koltec sterownik sam kontroluje sygnał z sondy lambda i na bieżąco koryguje dawkowanie gazu, zatem próba ustawienia reduktora wg opisanej przez ciebie procedury jest z góry skazana na porażkę. Na reduktorze ustawia się wyłączne ciśnienia, a miernik możesz kupić np. na www.kuk.biz.pl...
Witam. Problemem może być czujnik ciśnienia gazu, bądź zbyt wysokie ciśnienie gazu ustawione na II stopniu reduktora. Pozdrawiam
Właśnie że nie! Instalacja jest fabrycznie montowana przez Opla. Musiałem wymienić reduktor gdyż po przejechaniu 270tyś. km po prostu się wyeksploatował.
Czy masz na mysli reduktor ------ układ ssący. Płyn jest w stanie jak strzałka na zbiorniczku. Wojciech
warunkiem jest odpowiednia temperatura reduktora i tu szukal bym problemu.czy temperatura reduktora w fazie rozgrzewania jest identyczna z temperatura silnika mozna sprawdzic reka.zakladam iz mowimy o trzeciej generacji
wszystko wskazuje na to ze przyczyny nierownej pracy silnika moga byc dwie : zla praca/ustawianie sie silnika krokowego na reduktorze gazu lub bledne odczyty z emulatora sondy labda ..wie ktos jak to sprawdzic ?
500 zł za wymianę silnika krokowego i filtrów? No, no, chyba muszę się podnieść z cenami - u mnie zapłaciłbyś 250zł. Podejrzewam, że Holandia prawdopodobnie nie zauważyła dodatkowych niedomagań: zużycie membran reduktora. Najchętniej zaprosiłbym Cię do siebie (KUK Kielce tel. 78 3375707). Regeneracja reduktora (z demontażem, montażem, ustawieniem ciśnień...
Każdy elektrozawór w Koltec jest uruchamiany odrębną komendą sterownika. To już wskazuje, że podłączenie elektrozaworu butli do elektrozaworu Defco czy elektrozaworu reduktora to wielki błąd. Już kilka takich pogrzebanych instalacji poprawiałem. Skontaktuj się ze mną, niż uwalisz swoją instalkę Necam na dobre.
Przekazywane informacje nie do końca są prawdziwe. W Koltec Necam nie ma czegoś takiego, jak dysza wolnych obrotów. Problemy z uruchamianiem samochodu po jeździe na LPG zawsze są spowodowane uszkodzeniem membran w reduktorze. Zestawy naprawcze można np. kupić na www.kuk.biz.pl. Co do zasadniczego tematu postu, to przyczyną gaśnięcia auta po przełączeniu...
Witam, Posiadam Volvo V40 Bi-Fuel 1.8 2001 - czyli benzyna z fabryczną instalacją gazową. Samochód mam od 3 tyg i awaria jest od samego początku. Problem to przełączanie się samoczynnie z jazdy na Gazie na benzynę. Po uruchomieniu samochodu sam po kilku sekundach przełącza się na LPG. Po ok 5-10 min samoczynnie przełącza się na benzynę, Aby go przełączyć...
Mam problem z instalacją Kolteca vg289e drugiej generacji (reduktor - silnik krokowy- mikser). Zamontowany w Vectrze a 1995 , silnik 1.8 8v. Problem: -od jakiegoś czasu falowały obroty, -później miałem problem z odpalaniem na gazie, odpalał za 3-cim razem,teraz tylko na benzynie odpalam, -później problem z przełączaniem na gaz,nie zawsze się udawało...
Wypadałoby go ustawić po regeneracji, choć jest szansa, że nie ruszając regulacji będzie ustawiał bardzo podobne ciśnienie i jakoś to będzie działało, to rozejrzyj się za interfejsem do swojej centralki, jak nie masz, lub manometr. (Moja była ustawiana na manometr, bo innych sposobów praktycznie nie było - zdaje się że 10 tys kosztował klucz do programu,...
a więc : 1. sitko na parowniku to filtr gazu płynnego - nie zatyka się 2. problem na 90 % z dystrybutorem gazu - ma on sitko na wejściu przewodu zasilającego gazem ( w króćcu) do czyszczenia 3. powodem nierównej pracy i szarpania jest zanieczyszczony reduktor przedmuchanie nic nie da, trzeba go rozebrać w drobny mak i wyczyścić rdzeń - szczególnie szczelinki...
czujnik ciśnienia gazu chyba powinien być za filtrem gazu, wtedy mierzy rzeczywiste ciśnienie dochodzące do wtryskiwaczy, nie z przed być może zapchanego filtra. czujnik temperatury, też jego wskazania mają wpływ czy odpali czy nie. jeden i drugi pewnie sprawdzisz miernikiem. jeden ma reagować na temperaturę, wraz ze zmianą temperatury powinna się zmieniać...
witam mam problem śmierdzi mi w samochodzie lpg w cyklu miejskim mam parownik opla z holandji VG 289E instalacja kolteca z wstawkami lorenzo podobno chciałem podmienić reroktor od skodzianki ale on jest inny tzn nie ma kabelka dołączonego do czego on jest jak ewentualnie zrobić żeby na próbę podmienić reduktor i nie zepsuć nic w samochodzie będę wdzięczny...
twoja instalacja to pewnie koltec a przyczyną jest uszkodzona sonda lub reduktot samochód dostaje ubogą mieszanke i przełącza na gaz.Sprawdź sąde i czyt jest ciśnienie w wężu do rozdzielacza powodzenia jak coś pisz.
koltec reduktor necam koltec koltec astra
zmywarka wyrzuca glowica laserowa główna szyna wyrównawcza
parrot ck3100 instrukcja esp32 radio
Energy+ 18V 2.0Ah 36Wh – brak świecenia diod LED po naładowaniu akumulatora Intex panel sterowniczy miga – brak reakcji, nie działa żadna funkcja, kody E90/E94/E96