Jeśli podczas skręcania, to po pierwsze elementy odpowiadające za możliwość skręcania, czyli łożyska kolumn Mcpersona, i sworznie wahaczy, oraz - koncówki drążka ale reakcyjnego (łączniki stabilizatora) i gumy ten drążek mocujące. Do tego nie wiem co tam masz w kolumnie kierowniczej, jak się łączy kierownica z maglownicą, ale kiedyś zardzewiały i prawie...
Z tą kolumna kierowniczą to chodzi o kierownicę? I to trzeba przestawić tu pod nogami kierowcy odkręcając ten krzyżak od tego co wystaje z podłogi? Aha i jak wiedzieć w którym momencie magiel jest ustawiony do jazdy na wprost?
Krzyżak w kolumnie kierownicy się zaciera.
Na chłopski rozum to system wspomagania szwankuje, tudzież elementy towarzyszące. Wraz ze wzrostem prędkości ingerencja wspomagania jest zmniejszana, więc np. po 40 km/h nie jest zbytnio odczuwalne. Na skrajach też można odczuć blokady. A gdy jest źle, to w każdej pozycji kierownicy może pojawiać opór. Wspomaganie jest elektryczne, o ile dobrze pamiętam....
zdejm obudowę kolumny kierownicy (dwa wkręty na krzyżak,od spodu) i sprawdź czy nie są skorodowane styki na włączniku spryskiwacza.Widać je nawet i bez zdejmowaniatej osłony.Można je nawet lekko podgiąć.
A sprawdzałeś na zgaszonym silniku? Krzyżaki w kolumnie kierowniczej dobre?
Na kolumnie kierownicy masz krzyżak, nie jest zatarty?
90% uszkodzona kolumna kierownicy badz krzyzak lub jedno i drugie
Krzyżak kolumny kierowniczej.
A kolumna kierownicza i krzyżaki nad nogami kierowcy?
Jeżeli chcesz wymienić samą wkładkę elektryczną to: -odpinasz zacisk minus akumulatora -ściągasz oslonę kolumny-śruba na krzyżak,od dołu -odpinasz kable od przełączników -odkręcasz kolumnę kierownicy ( 4 nakrętki na klucz nasadowy 12mm).Uważać na plastikowe i gumowe dystanse-patrzec jak co szło!!! -notujesz gdzie idzą kable (30-czerwony,16 biały,15...
Czekam na ściągacz abym mógł zdjąć tą tulejkę na wieloklinie Ale jest inny sposób: odkręca się "krzyżak" na wale kierownicy przy podłodze, wyjmuje kolumnę kierowniczą i wał wychodzi z obudowy wału kierownicy - ukazując magiczną śrubkę, niepozwalającą na demontaż kostki. Opis szerszy tych czynności widziałem na forum golfa: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1...
Kolego, luz sprawdziłeś, a czy przypadkiem nie zacierają się zwrotnice albo krzyżaki na wałku między kierownicą a kolumną?
krzyżak kolumny kierownicy.
jeszcze takie ptanko mam. Ten krzyżak kolumny kierownicy to można samemu wymienić?
Rozbierz i nasmarować krzyżak łączący kolumnę kierownicy z przekładnia kierownicza
Jak na podniesionych i opuszczonych kołach ciężko chodzi kierownica-krzyżak lub łożyska kolumny kierownicy.
Czy po podniesieniu przedniej osi bez pracującego silnika jest luźno bez oporów? Czasem sworzeń wahacza zatarty, czasem krzyżak na kolumnie kierownicy a zdarza się mechaniczne ukręcenie pompy wspomagania.
Poziom oleju w układzie nie podany. Więc do sprawdzenia. Po wykluczeniu uszkodzeń w McPersonach i krzyżaków kolumny kierownicy, do sprawdzenia pompa wspomagania oraz maglownica.
Jest uszkodzony krzyżak na kolumnie kierownicy, ten przy przekładni. Pozdrawiam
Masz zatarty wał kierownicy, łącze przy samej kolumnie. Ewentualnie krzyżak wału kierowniczego.
Koło skręca się ładnie, płynnie razem ze sprężyną. Można to wykluczyć. Krzyżak kolumny kierowniczej zatarty?
Akurat Vectra C ma łącznik kolumny kierownicy (kardan) poza kabiną i łożyskowanie krzyżaków często koroduje . Jeśli wszystko inne sprawdzone to demontaż łącznika i sprawdzenie w rękach czy lekko pracuje .
Wałek kolumny kierowniczej będzie się cofał, musisz go przyblokować od strony krzyżaka, założyć tulejkę i złapać nakrętką bez zakładania kierownicy, jak wstępnie wciśniesz tulejkę na wałek nakrętką to dopiero wtedy możesz założyć kierownicę
Mam identyczne autko i rok ale nie automat. Automat miałem w B3. Tam nie było info na temat biegów w skrzyni. Ostatnio nie podświetlało mi temperatury wody. Wyjąłem zegary(udało mi sie bez zdejmowania kierownicy) - mam zwinne ręce. Trzeba odkręcić tą obudowę kolumny kierownicy(między zegarami a kierownicą z której wychodzą przełączniki świateł, kierunków...
W zespole wału kierownicy masz dwa krzyżaki, tuż przed kolumną. Sprawdź czy nie są zatarte.
Całą kolumnę musisz zdemontować. A jaki masz ten luz, na boki wałek lata w tulei, czy "skrętny", tzn. krzyżak stoi nieruchomo a koło kierownicy ma luz?
typowe objawy wybitego krzyzaka trzeba wymontować łacznik kolumnu kierownicy z przekładnia ,odkręcasz imbusem srubę łacznika na przekładni kierowniczej i z niej zdejmujesz łacznik potem pociagasz w dół i łacznik wychodzi z kolumny kierowniczej ,uwaga na jednym boku łacznika jest takie zabezpieczenie w dziurce trzeba je wcisnąc potem wysunąc łacznik...
Bardzo dziwne ale prawdziwe jak widać na Twoim przykładzie. Próbowałeś rozpiąć kolumnę? Może jest błaha rzecz typu skorodowane łożysko w kolumnie. Lub wyrobiony krzyżak który staje bokiem i blokuje swobodne odbicie kierownicy. Kombinuje jak mogę i nic więcej nie przychodzi mi do głowy.
Było, sam czytałem: coś o ściśnięciu sprężyny przy krzyżaku na dole. Ale kilka linków od fachowców: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=9... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1... Itd., itp. a nawet z "naszego" Forum: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Pod "kolumna kierownicy" jest...
Czyli ten "opór" nie występuje w tym samym miejscu - co raczej wyklucza uszkodzenie listwy zębatej przekładni (wskutek uderzenia)- aby wykluczyć uszkodzenie "krzyżaka" na wale kolumny kierownicy trzeba by go (krzyżak) zdemontować i sprawdzić (luzy na łożyskowaniu) wtedy też można pokręcić ręką już za sam wałek przekładni - jeśli będą "zacięcia" to moim...
Wina kolumny kierownicy, nie przechodzi prąd przez krzyżaki, jak masz klucz wyjęty to masuje ją ten dzyndzel co blokuje kierownicę, jak klucz wsadzisz dzyndzel się chowa.
Czujnik przekładasz od swojej skrzyni i już wiadomo, czy czujnik czy coś innego (wiązka, zasilanie itp) Odnośnie paliwa, to sprawdziłbym, czy wiązka nie obciera o kolumnę kierowniczą, skoro szaleje podczas skrętu. Normalnie nie jest to możliwe, ale różne rzeczy widziałem i wiązkę z krzyżaka kolumny kierownicy już wyjmowałem.
Witam! Dziś odpaliłem Xantie 2,1TD 96 rok i brak wspomagania. Zawieszenie przód tył ok podniosło się po odpalenie hamulec też jest a wspomagania brak a wczoraj zrobiłem nią 300 km i wszystko było okey. Co może być przyczyna? Płyn LHM? Krzyżak przy kolumnie kierownicy? Jaki powinien być poziom płynu aby stwierdzić że jest okey?
Dochodzi jeszcze kwestia stanu krzyżaka przekładni kierowniczej, łożysk kolumn McPhersona, wiek oleju we wspomaganiu... w takim starym trupku jest sporo czynników które mogą na to wpływać.
Słyszysz metaliczny dzwięk na samym końcu skręcenia kierownicy do oporu? Dokręć śrube na "krzyżaku". Jst on na samym końcu kolumny kierowniczej, odchylisz wykładzine podłogową i zobaczysz tą śrube klucz 13mm, a jeśli słyszysz inne dzwięki przy kręceniu kierownicą do wymiany masz łożyska amoryzatorów. Pozdrawiam
Rozpatrzyć trzeba w jakim stanie masz łożyska kolumn Mc Person , działanie wspomagania kierownicy , i w jakim stanie są krzyżaki na wale kierownicy.
ODPALANIE : niektóre silniki XUD9TE na to cierpią robisz tak, przekręcasz zapłon-pali się kontrolka świec żarowych-kontrolka gaśnie- -czekasz do 15 powiedzmy sekund-i kręcisz rozrusznikiem,,musi palić Chodzi o to że po zgaśnięciu kontrolki świec ,świece nadal są podgrzewane trzeba dłużej poczekać niż wskazuje kontrolka;) PRZEGUB KOLUMNY: W zależności...
A na podniesionych kołach kierownica lekko się kręci ? Nie wiem jak w oplu, ale w moim padle zatarte krzyżaki kolumny kierownicy, głównie ten zewnętrzny przy maglownicy, nieosłonięty od syfu i wilgoci z drogi, w wybitny sposób potrafi "wyłączyć" wspomaganie. -pietnastka (cienki czarny) Plus po włączeniu zapłonu ?
Przy zakupie kolumny musi pan zwrócić uwagę na wtyczki, aby pasowały do pana modelu. Ja ściągnąłem deskę i robiłem zdjęcia wtyczek. Dopiero wtedy szukałem wspomagania. Niech pan jeszcze zwróci uwagę na to, aby kolumna i sterownik miały takie same wtyczki, bo na skrócie mogą panu przynieść np. kolumnę z innymi wtyczkami, a sterownik z innymi. Co do pracy,...
Pierwsze, to sprawdź krzyżak kolumny kierownicy (w kabinie w okolicach pedałów we wgłębieniu podłogi) - lubi się wyrabiać. Drugie, luz na końcówkach drążka kierowniczego (przy zwrotnicy) oraz na jabłku drążka (przy maglownicy). Kasacja luzu na listwie maglownicy też jest - ale to na końcu. Jeśli to nie da spodziewanego efektu - pozostaje regeneracja....
W sumie myślę tak samo ale ja kupiłem gotowe do zamontowania i tak już było uszczelnione. Samochody przecież też jeżdżą po róznych nawierzchniach i mogą się zakurzyć, grunt aby nie dostało strumieniem wody po głowie. Myślę, że jeszcze jedną z przyczyn mogło być dość sztywne połączenie z wałkiem atakującym kolumny kierownicy. U Ciebie są krzyżaki tak...
Nie jestem pewny jak ustawić nową kolumnę kierownicy do jazdy na wprost. Nie wiem czy krzyżak da się przykręcić na dwa sposoby czy tylko w jeden.
sprawdż dokładnie gdzie ten luz występuje ,bo widzę że strzelasz z armaty do wróbla ,sprawdż połączenie kolumny z przekładnią tam często występuje luz na krzyżakach .
(at)andrzej20001: bardzo fajny filmik dziękuję klikam pomógł. Zapytam jeszcze: czy te śruby to zwykłe krzyżaki czy coś innego, bo widzę że w pewnym momencie gość kręci śrubki przejścówką od narzędzia z różnymi końcówkami (dół obudowy kolumny kierownicy)?
A na podniesionym samochodzie też opór i trzaski są? Jak tak to zdejmij koła, rozłącz końcówki drążków i zobacz jak wtedy się kręci. Może krzyżak kolumny.
Skoro są takie nagłe ściągania to może jeszcze jakieś luzy w układzie a jeśli nie to sprawdź kolumnę kierowniczą czy się nie zaciera bądź krzyżaki łączące kolumnę z drążkiem do kierownicy w samochodzie bądź łożyska u góry na macpersonie. Ale wg. mnie to ściąganie jest spowodowane tym złym pochyleniem koła bo auto wtedy zachowuje się jak chce.
Ja bym wyraźnie sprawdził krzyżak kolumny kierowniczej.. bo może się zablokować podczas jazdy
Kierownica jest dokręcona, a specjalista u którego byłem on się zajmuje przekładniami i kolumnami sprawdził i wykluczył cokolwiek w kolumnie bo myślałem na początku że to krzyżak czy coś innego w kolumnie ale nie. A chciałem się zapytać czy rzeczywiście sama obudowa poduszki mogła się wyrobić ze starości po latach i nie da się z tym nic zrobić tak jak...
Musisz odsłonić gumę wygłuszającą pod podłogą (między przekładnią a podłogą). Gdy śrubę odkręcisz musisz wybić taką "zamkowaną" nakrętkę z krzyżaka, wtedy odchylasz krzyżak. Tylko pamiętaj, koła na wprost i kierownica tak samo gdy odczepisz kolumnę, abyś zwijacza w kierownicy nie załatwił podczas składania.
kolumna kierownica krzyżak kolumna kierowniczy kolumna kierownicy krzyżak
lutowanie wtyczka mercedes sprinter rozrusznik windows otoczenie sieciowy
generator prądu excel magazynowy
Radmor 5412: Funkcje filtra FDP-02 w odbiorniku Iveco Daily kręci, ale nie odpala - przyczyny i diagnostyka