Stracił kompresję, przedmuchuje do skrzyni korbowej i wydmuchuje olej odmą, może to tylko pierścienie na tłokach.
Kompresja, ciśnienie w skrzyni korbowej, gaźnik, i jego ustawienie, paliwo. Zapłon instalacja. Więc wszystko do sprawdzenia. Zwłaszcza jak nie masz słuch, węchu i doświadczenia. AFR też się przydaje jak się nie znasz.
A odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma ) drożne.
Czyli wygląda, że kompresję sadzi w skrzynie korbową. Pomiar ciśnienia Ci zostaje i zapewne remont.
Można byłoby je wymienić, ze względu na to, że kosa i tak jest rozebrana, nie są one czymś drogim (najlepiej kupić w sklepie z łożyskami, w serwisie będą drogie), 7 lat to już trochę czasu. Błędne jest twierdzenie, że od uszczelniaczy (simmeringów) jest lepsza kompresja. One mają za zadanie uszczelniać skrzynię korbową, co jest niezbędne do prawidłowej...
Zatkany filtr powietrza lub kompresja przechodzi do skrzyni korbowej.
Pompka sterowana podciśnieniem ze skrzyni korbowej. Kompresja na poziome 600kPa jest dobrym wynikiem.
Witam. Mam pilarke dolmar 101. Problem polega na tym ze nie zapala. Iskra piękna ,paliwo do gardzieli i nie pali. Odbija szarpak w drugą stronę i czasem jeden cykl wykona. Dodam że cylinder tłok wał sa w stanie idealnym. Kompresja jest skrzynia korbowa szczelna. Czy jest możliwe że zaplon jest za wczesny lub koło zamachowe za lekkie?
witam! MAM PROBLEM! po dosłownie paru minutach koszenia moja kosiarka traci moc i gaśnie, świeca jest czarna, był regulowany gaźnik i nie wiem co dalej.... na początku jak kupiłem kosiarkę od "uczciwego handlarza" z nowego sącza obroty też dawały czadu , były raz wysokie raz niskie.. nie wiem co w tym jest???. Przyczyn może być kilka, przytarty tłok,...
tak, mam wrażenie jakby robiło się jakieś dziwne ciśnienie w skrzyni korbowej. Albo kompresja siadła i gdy przy suwie sprężania zawory są zamknięte to część sprężonego powietrza dostaje się do skrzyni i ulatuje wlewem oleju. Stąd to chlapanie. Ale dziwne jest żeby silnik stracił kompresję z dnia na dzień....
To nie jest wlot powietrza tylko odpowietrzenie komory rozrządu (chyba razem ze skrzynią korbową)... sprawdź kompresję.
Trudno powiedzieć co to może być. Możliwe że sama głowica jest uszkodzona lub wydmuchana uszczelka w stronę kanału zlewowego głowicy ale to dało by się wyczuć. Można wyjąć wtrysk, nabić ciśnienie do cylindra i nasłuchiwać gdzie ucieka. Czasem tą metodą udaje się zlokalizować usterkę. Zaraz po wymianie kompletów silnik bierze olej między tłokiem a tuleją...
Punkt zapłonu ustawiony prawidłowo? Filtr powietrza jest drożny? Paliwo dochodzi? To prosty silnik i tu się nie ustawia zaplonu. Obudowa zdjęta więc dolot swobodny. Dodano po 1 Jest coś w skrzyni korbowej co mogłoby mieć wpływ na zapłon??? Tak, uszczelnienia wału. Ale kompresja jest.
nie założyłem do niej teraz głowicy, tylko luźno tłok w cylindrze i ciągle to samo. Czyli bez głowicy kompresja idzie do skrzyni korbowej? To już jest nie możliwe. Normalną rzeczą będzie jedynie dmuchanie przez odpowietrzenie wkońcu tłok pracuje i ze skrzyni korbowej jakoś musi wydostać się trochę powietrza jak tłok idzie w dół oraz nabrać jak tłok...
Nie napisałeś co to za Audi, jaki długi ten przewód od odmy, itp. Może w tym przewodzie następować ruch powietrza ale nie powinno wytwarzać się ciśnienie, bo to by oznaczało popękane albo zapieczone pierścienie na tłokach (i nieszczelność tam właśnie - przedostawanie się kompresji znad tłoka do skrzyni korbowej). Auto odpala normalnie? Nie kopci czasem...
Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź na zapalonym silniku czy idzie do skrzyni korbowej kompresja. Najlepiej byłoby sprawdzić manometrem jakie jest ciśnienie sprężania. Jak nie ma kompresji na drugim cylindrze to w czasie pracy silnika będzie się podnosił poziom oleju. Od początku silnik pracował na jeden cylinder i dopiero po jakimś czasie ?
morghul spróbuj podłączyć jakieś obciążenie. No właśnie mi się w nocy przyśniło że może pluć bo przy suwie sprężania nie ma ciśnienia i olej może samoistnie przez zamki się przedostawać. W końcu 30 sekund pracowała a to ponad 700 suwów więc niech to będzie minimalna ilość to i tak wyjdzie na tłok. Przy kompresji olej powinien być wpychany z powrotem...
Pierścienie uszczelniające jaką ma kompresję?
Masz rację, jeżeli tego oleju jest tyle że zalewa świecę i ta później nie pali to jest gdzieś b. duży wyciek, zostaje więc pozostaje uszkodzony uszczelniacz. Cudów nie ma i innej drogi dostawania się oleju też. Nawet gdyby była dziura z komory spalania do kanału olejowego to by kompresja wydmuchiwała do skrzyni korbowej. A tak jedyną sensowną odpowiedzią...
Skoro doświadczmy mechanik to w czym problem? Powinien wiedzieć że im większe ciśnienie tym lepiej ( no prawie bo przy dużym ciśnieniu i wysokiej prędkości obrotowej dochodzi do kawitacji erozyjnej panewek ) ograniczeniem jest tutaj wytrzymałość mechaniczna części silnika , a zwłaszcza filtra który jest liczony na 6bar więc to ciśnienie to nie tragedia....
No jeden, dwa cylindry to się może zdarzyć. By wszystkie dmuchały olej do wydechu to miałem tylko jeden taki przypadek. Pierścienie zarosły nagarem. Ale wtedy spada też ciśnienie oleju bo kompresja dmucha w skrzynię korbową i kanały olejowe. http://obrazki.elektroda.pl/7142140900_1...
Z odmy silnika paliwo? Raczej olej. Tutaj ciśnienie oleju nie ma nic do rzeczy. raczej ciśnienie sprężania. Niskie świadczyło by o kompresji uciekającej pod tłoki do skrzyni korbowej a a niej z odrobinkami oleju przez odmę.
1. możesz mieć zużyte pierscienie i część kompresji przedostającej się do skrzyni korbowej wywala olej do układu dolotowego 2.nieprawidłowe odpowietrzanie skrzyni korbowej np . przytkana odma i też będzie olej wywalać 3. nie prawidłowo zregenerowane turbo przez firme krzak która daje chińskie częsci i nie wyważa ( po miesiącu od naprawy a nawet i wczesniej...
Kto powiedział że w dieslu jest płaski tłok. Może być ale nie musi. Kolejna rzecz to stopień sprężania silnika z którego robimy sprężarkę. Ważne by tłoki były płaskie, raczej nie wystawały ponad blok, bo podniesie to koszty. Stopień sprężania zależy od kształtu tłoka, ułożenia tłoka w GMP względem bloku i przede wszystkim kształtu głowicy. Poza tym...
Objawy przez ciebie opisane mogą wskazywać na nieszczelność skrzyni korbowej lub słabej kompresji. Odkręcić sprzęgło i zobacz czy uszczelniacz jest cały to samo z rób z drugiej strony.Jesli one będą całe musisz rozebrać silnik i zobaczyć w jakim stanie jest pierścień i cylinder bo raczej z biegiem lat pierścień się wytarł i nie ma odpowiedniej kompresji
A tam przez prowadnicę wiele do skrzyni korbowej nie trafi. Chcesz się upewnić zmierz kompresje lub zdejmij głowicę. Na bank pomiędzy tłokiem a tuleja zobaczysz pierścienie i na bank luz na zamku będzie już w milimetrach.
Podjedz do warsztatu i zrób pomiar kompresji na cylindrach.Dym wydobywający się ze skrzyni korbowej zbyt dobrze nie świadczy o kondycji silnika.To mogą być zużyte lub przytarte pierścienie.Nie przegrzałeś czasami silnika?
karolfabio a masz kompresje? Nie jest ulany gdzieś silnik przy simerach albo na połówkach. Jeśli jest kompresja i jest szczelny, wsadź suchą świece pokreć pedałami i wyjmij świece. Podaj nam czy jest fest mokra czy lekko. Może go zalałeś i teraz cały czas zalewa świece maziają ze skrzyni korbowej.
Myślałem o tym że może być problem z kompresją i rozprężaniem w skrzyni korbowej, ale pojemność skokowa tej sprężarki jest mała i w stosunku do jeszcze pozostającego powietrza w skrzyni korbowej nie powinno to być problemem , a jak ten problem jest rozwiązany , bo w takiej samej konstrukci jest też sprężarka która ma skrzynię korbową zamkniętą ,tylko...
No to masz przedmuchy do skrzyni korbowej. Najczęściej pęknięcie tłoka lub zużycie tłoków/pierścieni. Sprawdzenie kompresji lub test szczelności cylindra sprężonym powietrzem.
Powodem może by: 1. brak paliwa 2. brak powietrza 3. brak iskry we właściwym momencie 4. brak kompresji Sprawdzasz w dowolnej kolejności, zazwyczaj zaczynasz od rzeczy prostych typu paliwo (filtry, wężyki, gaźnik, zbiornik paliwa), powietrze (to rzadko, ale coś się może zapchać), gaźnik. Po tym iskra albo i przed tym, bo to łatwo sprawdzić czy iskra...
Witam, problem dotyczy ciagnika lesnego lkt 80, silnik zetor 80. Ciągnik nagle stracił kompresje i zaczął pchać ją w skrzynie korbową. Po rozkręceniu okazało się że na tłokach są poodbijane zawory, najbardziej na pierwszym(wydechowy i ssacy), niestety tłok pękł. Na pozostałych zawory sa także poodbijane, z tym że na ostatnim jest to najmniej widoczne....
Zaworki tłoczące były lekko przyrdzewiałe. Na pierwszym cylindrze na tyle, że tłoczek unosił się o ok. 1 mm. Na drugim cylindrze był pełny skok lecz delikatnie się przycinał. Rozebrałem oba zaworki i rozruszałem tak aby zaczęły chodzić bez zacięć. Nad zaworkiem jest uszczelka aluminiowa o grubości ok. 0.6 mm, a pod spodem pewnie jak mówisz specjalna...
(at)ewoo Każdy silnik spalinowy ma w taki czy inny sposób usuwane nadciśnienie w skrzyni korbowej, zwane popularnie ,,odmą". (at)pitcobra1985 11 barów ? Trup nie silnik, bo zapchane PCV (odma) i pół kompresji w karterze. Nic dziwnego, że fontanna oleju po otwarciu wlewu.
W każdym aucie to nastąpi jak uszczelnisz zbiornik przecież powrót pompuje paliwo to powietrze musi wyjść zatkasz to tak będzie . Dodano po 3 Przy aucie z jednym zbiornikiem zassie zbiornik robiłem opla gdzie było zatkane odpowietrzenie to ze zbiornika 55litrów zrobił się 30litrowy. Dodano po 4 Co do kompresji to może ona przedostać się do układu chłodzenia...
Całe ciśnienie i dym wylatuje rurą odmy ale boję się że gdy ją zatkam to uszkodzi się uszczelniacz wału Wie ktoś jak podłączyć zadymiarke w tym przypadku? https://obrazki.elektroda.pl/6162669900_... (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Nie należy definitywnie zatykać przewodu odmy podczas testu dymnego, ponieważ może to spowodować...
Nie ma innych objawów . Simmeringi na wale są są po to żeby nie przepuszczały mieszanki paliwo powietrze która wraca kanałami w cylindrze nad tłok....? No i od prawej strony żeby olej przekładniowy nie dostawał się do skrzyni korbowej . Simmeringi mają wpływ na pogorszenie mocy lub kompresji ?
Przeprowadziłem test jaki zaproponował Wolteq. No i doopa zbita. Trzeba wszystko zacząć od początku i jak książka pisze. Cała kompresja z 4 wali do skrzyni korbowej bez najmniejszego oporu, tak jakby pompował w oponę. Na pozostałych cylindrach nie idzie utrzymać pistoletu w otworze. Ciśnienie prawie 10 atm. wypycha na zewnątrz. Muszę wywalić tłok, zmierzyć...
Da się jakoś naprawić wymienić zawory? Odma czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej. Jeśli tamtędyj pompuje to najprawdopodobniej uszkodzone są uszczelniacze zaworowe lub pierścienie na cylindrze. Sprawdź kompresję.
jak aerox Skuterek dwusuwowy? nie wkreca sie na wyższe obroty czego moze to byc wina Długo by wyliczać... - ograniczenie w module zapłonowym - źle wyregulowany zapłon, niewłaściwa pozycja koła magnesowego - przebicia WN, uszkodzona świeca - zbrudzony gaźnik - zła regulacja gaźnika - zatkany wydech - przytkany filtr powietrza - zużycie cylindra - zużyte...
No i super, dzisiaj przepłukałem Drużbę benzyną, robiąc to różnie :-), tzn wlałem przez otwór na świecę, a po ruszeniu wylała się tłumikiem :-). Teraz zapewne cały syf jest w skrzyni korbowej :-) Ale sopko, kompresja jest już ww normie, tzn mogę szarpać z wkręconą świecą, osiąga obroty, przy których występuje iskra. Jednakowoż na razie jeszcze jej nie...
Ile mm ma iskra ? Tłoka raczej nie wyciągałeś z cylindra więc nie wiesz czy przypadkiem pierścień nie jest zapieczony i stąd może być brak kompresji. Druga rzecz to niesprawna cewka i gdyby tak było to wymiana raczej nie opłacalna. Nieszczelności skrzyni korbowej, wlewasz naftę przez dolot jak zdejmiesz gaźnik, potem tłok na sam dół i tak musi postać...
Nie mógłby. Za niska kompresja. Poczytaj więcej o sprężaniu i samozapłonie. Drugi problem, wtrysk i pompa wysokiego ciśnienia. Trzeci problem to duża pojemność skrzyni korbowej. Czwarty problem, odprowadzenie ciepła z silnika. Nie wystarczy dotychczasowe chłodzenie powietrzne. Nie wspomnę o wytrzymałości wału, korbowodów czy tłoków, w których natychmiast...
Witam. Mam problem z wsk 175. Nie zasysa paliwa do cylindra, mimo że pcham ją kilkanaście metrów i jak wykręce świecę, jest sucha mimo tego iż gaźnik jest przelany aż paliwo wycieka u góry. Kompresja jest bardzo dobra uszczelniacze nowe skrzynia korbowa też jest napewno szczelna bo właśnie dlatego robiłem remont silnika bo mysłałem ze gdzieś łapie lewe...
Kompresję sprawdziłem od razu, wtryskiwacze i cewki sprawdzone multimetrem, jak i na przemian z drugą stroną cylindrów. Myślę, ale nie wiem, czy w skrzyni w sensie takim jest tam czujnik, w zasadzie dwa 06E 906 433 — czujnik położenia wału korbowego. Nie mam do niego wiązki, aby podłączyć, i tak sobie myślę, że nie w odpowiednim momencie komputer daje...
Sprawdź czy kosa posiada iskrę i sprawną świecę zapłonową czy odpala po zalaniu paliwa na tłok lub do skrzyni korbowej przez gaźnik (czy krótkotrwale załapie), następnie kolejno stan cylindra (czy nie jest zatarty czy ma kompresję - opór rozrusznika ręcznego), wszystkie połączenia gaźnik cylinder, wężyki paliwa. Obejrzyj dokładnie uszczelniacze wału,...
Te rysy kwalifikują cały komplet do wymiany. Szlifowanie tego to jakieś nieporozumienie nic to nie polepszy - nawet jeśli odpali nie będzie poprawy, będzie słabo z kompresja. Kompletny nowy cylinder z tłokiem do tego nowe łożyska, uszczelniacze wału, skrzynia korbowa musi zostać złożona na pastę odporna na paliwo i olej np dirko. Po tym wszystkim wyregulować...
Jeśli były jakieś niedomagania wcale nie znaczy, że była to wina gaźnika, który wymieniłeś. Trzeba spróbować wyregulować być może da to rezultat ale jeśli nie masz pojęcia o tym nie zrobisz tego dobrze, równie dobrze pilarka może nie mieć już kompresji bądź mieć całkowicie zniszczone uszczelniacze na wale przez co nawet nie burknie. Świeca zapłonowa...
Tłok który Cię interesuje ustawiasz w GMP, zawory mają być na nim zamknięte. Blokujesz wał. Przez otwór na świece podajesz sprężone powietrze. W ten sposób można sprawdzić czy brak kompresji spowodowany jest zaworami ssącymi czy wydechowymi. Będzie słychać jak powietrze ucieka kolektorem ssącym, tłumikiem czy skrzynią korbową a może zbiornikiem wyrównawczym.....
Zawór membranowy - otwiera się, zamyka na skutek zmiany ciśnienia w skrzyni korbowej. Gdy tłok idzie w stronę świecy (po prostu do góry) w skrzyni korbowej powstaje podciśnienie które otwiera zawór membranowy i wtedy napływa mieszanka paliwa z powietrzem. Zaś przy powrocie tłoka (wraca w dół) ten zawór się zamyka, powstaje nadciśnienie w skrzyni korbowej,...
Długo mnie tu nie było, ale rozwiązanie okazało się dość proste. Rozmawiałem z wieloma mechanikami, sam rozwniez pracuje w tym zawodzie i zauważyłem, że większość modeli aut posiada zwykłe filtry w odmie. W seacie 1.8 takiego filtra nie ma. Występuje tylko zaworek rurze dolotowej. Dlatego tez zakupiłem "łapacz oleju" z fiata 126 i zainstalowałem w przewodzie...
Witam posiadam stopę wibracyjną BOMAG bt64 z silnikiem 2-sów i podczas zapalania nie słyszę, jakiej kol wiek reakcji nie wiem co mogę jeszcze zrobić Wymieniłem simering w skrzyni korbowej, pierścienie na tłoku. Kompresja jest bo czuć jak zasysa powietrze w kanale dolotowym, podczas kręcenia jest iskra na świecy. Gaźnik rozkręciłem, wyczyściłem, wymieniłem...
po zdjęciu przewodu pulsacyjnego, jak się ciągnie szarpakiem, że idzie z niego powietrze razem z paliwem - pluje paliwem. Jeśli po zgaśnięciu wykręcona świeca będzie wyraźnie mokra to będzie oznaczało za bogato i winy należy szukać w stanie technicznym lub nastawie gaźnika. Regulacja gaźnika ze zużytymi membranami może być bardzo trudna. Przy zbyt...
Witam, wiem że wątek niejednokrotnie poruszany lecz nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Mój silnik 1.6 AVU w Octavii jak większość pobiera olej w ilości ok. 1l/1000 km. Natomiast mam nadzieję, że w tym przypadku obejdzie się bez wymiany pierścieni. Mianowicie chodzi o to, że pomimo ubytku oleju silnik jest dość żywy, kompresja równa na wszystkich...
Już tyle było propozycji jak by autor wszystko zweryfikował to dawno by jeździł. Hehe podpięty akumulator od samochodu skądś to znam. Przypomniał się mi kolega co chciał użyć baterii baterii 9V do zapłonu w MZ TS 150. Najlepszym sposobem w MZ jest przeróbka silnika tak aby nie wymagał akumulatora bo te silniki znane są z swej trwałości ale mechanicznej...
OK dzięki. Napisze jak to sprawdzę. Dodano po 4 Nie wiem jakim sposobem, ale wał zaczął szorować o dolna pokrywę skrzyni korbowej. Powstały bruzdy i drobne pęknięcie co dyskwalifikuje dalszą procedurę naprawiania. Wszystko było dobrze złożone. Moja teoria to mocna kompresja w połączeniu z luzami na wale i łożyskach. W takim wypadku dalsza naprawa jest...
Witam, no więc tak, zmieniłem pierścienie, kompresja wróciła, jest już prawidłowa. Złożyłem pilarkę, odpaliłem, chodzi, ale jest problem dosyć dziwny, gdy nacisnę górną rękojeść silnik zwiększa sam obroty, mało tego, gdy przechylę piłę w prawą stronę to też zwiększa obroty, ale jak już dam pilarkę do góry nogami, to już całkowicie silnik szaleje, obroty...
Pewnie typowo dla birggsa urwały się aluminiowe korby. Tylko one nie urywają się ot tak. Najczęściej przedmuch na uszczelce głowicy do kanału popychaczy. Wtedy spaliny dostają się do skrzyni korbowej. Tam mieszają się z mgłą olejową i odmą w dolot. Efekt podczas koszenia (obciążenia) silnik potrafi wypić cały olej w 1-2 godziny. Jak się tego nie zauważy...
Witam, w danych technicznych pisza, ze silnik w S 51 ma sprezanie 9,5 : 1 [ czyli na dzisiejsze paliwo 95 jak najbardziej ], to kompresja powinna wynosic ok. 10,5 - 11 barow chyba ? Gdzies widocznie 'ucieka' cisnienie z cylindra, moze jest bardzo gruba uszczelka pod glowica, itp. ? A jak benzyna zaczyna juz leciec z 'wydechu', to moze 'chlupac' w skrzyni...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
brzeszczotem nacinasz je w poprzek na łepku aby zrobiło się miejsce na płaski śrubokręt i tyle. I możesz już regulować gaźnik śrubokrętem Kolega chce psuć czy naprawiać? Ja polecam dobrać odpowiedniej średnicy długi kołek plastikowy by na śrubę regulacyjna nachodził na ścisk i po przekręceniu kręcił śrubę regulacyjną u mnie taki patent zdaje egzamin...
Kompresji nie sprawdzałem , jest moc nie dymi ,korekcje wtrysków -0,2 do +02 , pali na dotyk , przed naprawą turbo nie było też wycieków oleju z turbiny . Zauważalnie jest więcej mocy i z tym więcej przedmuchów do skrzyni korbowej i oleju w odmie .
Przy pracującym silniku na wolnych obrotach odkręć korek wlewu oleju, jak obroty silnika znacznie spadają cylindry do szlifu. Olej wydobywający się przez bagnet świadczy o znacznym zużyciu silnika. Pierścienie tłokowe są tak wytarte że nie trzymają ciśnienia w komorze spalania. Przy niskich obrotach odma jest jeszcze w stanie odprowadzić nadmiar powietrza...
Kolego należy wziąć pod uwagę uzyskane już informacje. Ponadto ja wyczulam kolegę na jakość paliwa tj. "stare" należy zlać i użyć np. do innych celów i zbiornik zalać świeżym paliwem, w odpowiedniej proporcji z olejem do dwusuwów. Jeśli cewka zapłonowa bez tzw. fajki daje właściwą iskrę i skrzynia korbowa wraz z gaźnikiem jest szczelna oraz silnik ma...
Stihl ms 210 2008, malo zuzyta. Pracowala wysmienicie, latwo odpalala, trzymala wolne obroty. Po sesji ciecia, zakonczonej planowo, decyzja, wylacznikiem, nastepna sesja i zonk. Odpala na chwile, dusi sie i dlawi, zalewa i gasnie. Regulacje gaznika (walbro) nie pomagaja. Membrany ladne, sitko czyste. Podmiana na zupelnie swiezy, takze, te same objawy....
Bardzo możliwe ale jeśli ktoś oszlifował ten element to się zastanawiam czy przypadkiem nie zrobił tego także z czołem wału, jest to przegroda między skrzyniami korbowymi, szczelność tej przegrody jest bardzo ważna. Wiesz powiem ci tak z doświadczenia , ciepło już jest jak masz kawałek warsztatu rozbierz silnik i zobacz co i jak , ewentualnie wymień...
A gdzie znajduje się sam czujnik prędkości pojazdu? (przy skrzyni biegów tam gdzie jest wkręcona linka czy przy liczniku?) Nigdzie tezż nie znalazłem do kupienia takiej części jak czujnik prędkości. Może ktoś ma foto jak wygląda taki czujnik. Dodano po 4 Świece nowe przewody też kompresja pewnie jest bo na każdym z cylindrów podczas kręcenia kluczem...
Pacjent to Primera 1,9dci. Historia jest taka: Auto zostało zgaszone i już nie odpaliło. Pokazuje błąd odczytu wałka rozrządu, czujnik zmieniony zasilanie do niego tez prawidłowe, sygnał jest, bład sie kasuje i powraca przy kręceniu. Pali na plaku, ale tylko na plaku, nie pracuje samo. dodam, jeszcze, ze cisnienie na listwie sprawdzone, obroty rozrusznika...
Witam Założyłem cylinder - silnik pali od strzała. Jedyne co to bez dokompresatora jest ciężko odpalić silnik. Jest bardzo duża kompresja. Nie spodziewałem się takiej kompresji - uszkodziłem sobie palec przy odpalaniu - mniejsza o to. https://obrazki.elektroda.pl/7714180400_... Rzeczy które wykonałem to: 1. Wymiana cylindra wraz z tłokiem....
No i dobrze, że nie rozebrałeś pół silnika... Silnik spalania wewnętrznego jest dosyć prosty, choć osprzęt może być skomplikowany. W tych motocyklach eksploatowanych na wsiach były niespodzianki z zapchanymi odstojnikami i kranikami (siano, farba ze zbiornika i inne dziwne gluty). Filtr powietrza jest symboliczny, przez co silnik nie wciąga do środka...
No to w tym wypadku mamy brak kompresji. Lejące paliwo - problem z zaworem w komorze pływakowej czy innym ograniczającym dopływ paliwa. Powietrze - sprawdzić możesz tylko dolot do gaźnika czy cylindra, czy filtr czysty, czy się osy nie zalęgły albo inne owady. Albo czy ktoś nie zrobił kawału zapychając dolot szmatą. Sprawdzasz poziom paliwa, czy paliwo...
Czy gdy jak odepniesz odmę to "wali" z niej spalinami? Jeśli tak to bardzo silny przedmuch do skrzyni korbowej może oznaczać uszkodzenie tłoka, tuleji lub pierścieni. Spaliny który się przedostają do skrzyni zostają wessane przez odmę i ograniczają ilość tlenu w komorze spalania dlatego przy dużych ilościach kopcenie może ustawać gdy ją odepniesz. Pomyślny...
Nic nie napisałeś o przebiegu km. niskie ciśnienie kompresji na trzecim cylindrze. Miernik pokazał 19 za pierwszym pomiarem a drugi pomiar pokazał już 24 Nic złego tam się nie dzieje, istnieje podejrzenie że pierścienie mogą nie trzymać już jak powinny. po zdjęciu rurki z odmy i zatkaniu palcem przez krótki czas to robi się ciśnienie Nie masz się co...
Uszczelki wymienione pod łącznikiem. Gaźnik nie reaguje na regulacje, gaźnik złożony prawidłowo, dwa razy sprawdzałem ze schematem czy dobrze jest złożony. Kompresji nie sprawdzałem manometrem tylko za pomocą startera tzn czy piła powieszona na sznurku rozrusznika nie opada zbyt szybko i jest dobrze bo nie opada pod swoim ciężarem. Zostaje chyba już...
Musiałbym widzieć ten silnik, ale z tego co ja spotykałem, to odprężnik znajduje się w skrzyni korbowej. Działa on automatycznie i wykorzystuje siłę odśrodkową. W przypadku jego awarii może zablokować i uszkodzić np. wałek rozrządu (miałem tak w "słabszym" silniku). Z Twojego opisu wynika, że silnik podczas rozruchu ma dużą kompresję i dlatego rozrusznik...
Witam borykam się już od dwóch lat z problemem nadmiernego spalania, pojawiło się to nagle wcześniej było wszystko tak jak być powinno spalanie w mieście latem ~5-5.5L/100km, zimą ~5.5-6L/100km, trasa do 120km/h ~4.2-5L/100km. Obecnie wygląda to tak 7L/100km niezależnie od pory roku, tego gdzie jeżdżę ani jak jeżdżę, miasto czy trasa, eko czy dynamicznie....
A jeśli jest po remoncie i tam nagaru nie ma, to wtedy wg ciebie ma lepszą czy gorszą kompresję? Nie kituj człowiekowi..W pojeździe po remoncie nie masz nagaru i nagar nic ci nie doszczelni. Naucz się człowieku czytać. Wyraźnie napisałem, że jeżeli silnik jest po remoncie zalecam nalanie lepszego oleju. Gdy silnik jezdzi kilka lat to oczywiste jest,...
Sterownik silnika wyrównuje wolne obroty korektą wtryskiwaczy na wolnych obrotach. W momencie luzu na kole zamachowym które działa jak młot nie jest w stanie wyrównać tego. Korektą wyrównuje także słabszy cylinder, ponieważ w momencie zapłonu w cylindrze w silniku diesla wał korbowy mocno przyspiesza, żeby pasek PK nie piszczał stosuje się na alternatorze...
OK, włożyłem do tej navary co nie chciała odpalić silnik z innej navary która paliła dobrze i na tym innym silniku ta co nie paliła, odpaliła od razu. Wyeliminowało to wiec podejrzenia w kwestii instalacji elektrycznej, deformacji kola sygnałowego walu korbowego, deformacji obręczy (nakładki na skrzynie biegów) w której jest osadzony czujnik walu korbowego....
Szukając jakiś dodatkowych informacji w tym temacie trafiłem na całkiem ciekawy post na temat "puszczania" oleju przez turbo, ale nie związanymi z uszkodzeniem samej turbiny. A w nim między innymi: Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria. Niektórzy mówią o zużywaniu oleju przez turbosprężarkę inni, że turbosprężarka bierze olej, jeszcze...
Witam, na początek należy sprawdzić szczelność wszystkich połączeń oraz świecę, jeśli silnik nie da się wyregulować należy sprawdzić gaźnik (stan membran oraz umiejętnie całego przedmuchać - o ile przyniesie to jakiś rezultat bez użycia myjki ultradźwiękowej i zastosowania specjalnych preparatów do rozpuszczenia osadów). Sprawdzamy również stan tzw....
Spasuj już może? Znowu "tak, ale". To instrukcja motocykla Junak m10. Jednocylindrowego, 4 -suwowego i ważącego wg. instrukcji 170kg. Chciałeś wiedzieć W tym samym akapicie pisałeś o WS175, ale jaka to różnica w tym przypadku? 2 czy 4-ro suw, zadziała tak samo, z otwartym odprężnikiem hamuje tylko kinetyką układu korbowo-tłokowego. W lekkim pojeździe...
Nie jest źle. Z cylindra musisz delikatnie usunąć przywarty materiał z tłoka - ten jasny materiał. Potrzebne jest półokrągłe dłutko, ja robię z pilnika półokrągłego, ostrząc końcówkę na szlifierce i dotrzeć drobnym papierem ściernym na mokro podobnymi ruchami jak robi to honownica (masz widoczne ślady na cylindrze). Nie skrob tylko jakimś wkrętakiem...
Silnik wypalił olej. To nie ulega wątpliwości. Sprawdź na początek kompresje. Po co? Bez sensu robota. Kompresja będzie taka, jak nominalna, ew. niewiele niższa. Trzeba przywyknąć, że 16 zaworowe Ople lubią olej. Końcówka układu wydechowe jest czarna zakopcona? Przy krótkich trasach zawsze będzie - nawet bez spalania oleju. Przy długich, nawet ze spalaniem...
Cześć TDI 1.9 AHU VP ( na zwykłej pompie rotacyjnej) Zapłon jest ustawiony na 49-54 Dawka paliwa na 4mg Wymieniłem turbosprężarkę ale auto nadal czasami lekko kopci na szaro-niebiesko gdy mocniej przyspieszę z niskich biegów. Czytałem o zasadach uszczelniania się turbiny , o tym, że katalizator powinien być zamontowany ponieważ jego brak powoduje niskie...
Niestety poszedłem złym tropem, na skutek jednej z sugestii osób z którymi się konsultowałem. Okazało się jednak że, powodem kopcenia były zapieczone pierścienie, na co wskazała próba olejowa. W związku z tym podjąłem próbę bez inwazyjnego odblokowania ich poprzez zastosowanie oleju do automatycznych skrzyń biegów MOBIL ATF-220. Dlaczego ATF-220? Nafta...
Jeśli silnik z łatwością odpala oraz równomiernie pracuje na biegu jałowym ma kompresję oraz nie ma objawów (łapania lewego powietrza) - falowania obrotami myślę skrzynia korbowa jest szczelna (uszczelniacze wału trzymają) oraz że główna przyczyna leży po stronie gaźnika. Sprawdź króciec gaźnika łączący go z cylindrem czy nie jest sparciały oraz wszystkie...
Mogę. Po pierwsze to dwusów - smarowany mieszanką, dlatego jeśli jej niedopala to zawsze z wydechu pocieknie (będzie się pocić). Po drugie - ten silnik ma łożyska wału korbowego z obydwu stron smarowane olejem ze skrzyni biegów, dlatego równie dobrze simmering od strony zapłonu może być nieszczelny, nie tylko sprzęgła. Po trzecie - dobra regulacja gaźnika...
Mam identyczny problem. Honda Civic VI gen. 1998, 5D, 1.5 VTEC-E D15Z8. Sprawdzałem już wiele rzeczy, nowa kupułka, palec, filtr paliwa i powietrza, świece, wyregulowane luzy zaworowe, nowy pasek rozrządu z napinaczem, sprawdzony wałek rozrządu, kompresja nie najgorsza - różnica w ciśnieniach sprężania między najwyższym a najniższym jakieś 6%. W silniku...
1. Źle/niestarannie zrobiona głowica przed montażem. Wystarczy, że są wytarte prowadnice zaworów i nowe uszczelniacze niewiele pomogą. 2. Coś niedobrego stało się z tłokiem/korbowodem po katastrofie. Wystarczy, że korba będzie podgięta w minimalnym stopniu, a już może pompowac olej z powodu nieprawidłowej współpracy pierścieni z tuleją cylindrową. Jak...
podaj kod silnika ,ale jak miał gazownię to luzy zaworowe wypadałoby sprawdzić Gdzie znajdę kod silnika ? Luzy zaworowe sprawdzałem, poza tym na zimnym silniku kompresja jest równomierna na wszystkich cylindrach po 4 obrotach rozrusznika. Pisał, że sprawdził rozrząd. Dla mnie rozrząd się zaczyna od koła pasowego na wale korbowym a kończy na grzybku...
Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą to w twoim wypadku odpada inne objawy, auto nie ma mocy, kopci, ubywa płynu chłodniczego, płyn miesza się z olejem i tworzy się tak zwane masło np na korku oleju lub w przewodzie odpowietrzenia skrzyni korbowej tz odmie, olej pachnie benzyną w skutek obniżonej lub braku kompresji i nie dopaleniem mieszanki, duże...
Choć silniki spalinowe odchodzą już w zapomnienie i pozostanie po nich jedynie nostalgia, cofniemy się dziś w przeszłość i zbadamy tę legendarną konstrukcję zainstalowaną w samochodzie Citroën 2CV. Pokażemy, dlaczego warto studiować ją na wydziale inżynieryjnym i jakie cechy uczyniły całość przykładem myśli projektowej. Porównamy też dany silnik z niemieckim...
Więc tak, przepustnica pomijająca intercooler jest sprawna, testowałem jej szczelność i pracę klap podciśnieniem ze strzykawki, potem testem klap w lexii - wszystko gra, klapy chodzą, membranki całe, trzyma podciśnienie. Przepustnica wyczyszczona solidnie. Szarpanie występuje ciągle, najbardziej po nagrzaniu, kiedy dawka paliwa spada z racji temperatury....
Kończąc temat: - corsa została pozbawiona wnętrza katalizatora, wstawiłem emulator drugiej sondy z którym było trochę zabawy bo łapała błędy, odpowietrzenie skrzyni korbowej poleciało w zbiorniczek z filtrem, zaślepiłem egr, usunąłem rurkę od egr w kolektorze ssącym, zaślepiłem wejście, wywaliłem zaciąg powietrza z nad chłodnicy, wywaliłem podgrzewanie...
No niestety ale tez uważam że bez głębszego rozkręcenia nie uda mi się oczyścić tej nalepionej mazi z przepalonego oleju silnikowego. Dziś zdjąłem miskę olejową i w skrzyni korbowej jest ten sam przepał co na głowicy.Dołączam fotki.Nafta podobno super rozpuszcza taka maź ale trzeba z grubsza oczyścić co się da nawet jakąś szpachelką a potem pędzelkiem...
Tak ja włożyłem palca to tak wypychalo go O, to widzę super profesjonalny pomiar kompresji... wiec juz nie wiem Iskra jest? gaznik jest wyregulowany Wg dokumentacji czy na tzw. oko? może ktoś będzie wiedział z góry Z góry to może Pan Bóg... IMHO waść weź ten chiński twór i odwieź do mechanika co ten remont silnika robił i zgłoś reklamację. Pytania...
Witam, Trafiła do mnie Octavia 1.4 BCA z 2007 roku. Silnik na wolnych obrotach nie pracuje równo. Ktoś wymienił zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej , przepustnicę i założył nową sondę przed katalizatorem. Po wstępnej diagnostyce wyszedł błąd 16518 HO2S1 (no activity detected) , poza tym czas wtrysku jest za długi (na ciepłym silniku ok 5ms) , podciśnienie...
Witam, W moim autku z tygodnia na tydzień wzrosło spalanie. (31,6 => 36), w dłuższym okresie średnia wyszła by ok 32 litrów a teraz średnia wychodzi ok 37 litrów. (ostatnie tydzień 1000 prawie cały czas 24 tony 39 litrów. Zrobione: regulacja zaworów, pompwtrysków (lekka poprawa w mocy, brak zauważalnej poprawy w spalaniu), -sprężarka sprawdzona, -brak...
Uszkodzona uszczelka pod głowicą skutkująca dostawaniem się płynu chłodniczego do oleju też może być przyczyną powstawania majonezu w odmie. Przy znacznych przeciekach olej po prostu robi się jasny jak mleko. Uszkodzoną uszczelkę można wykryć na kilka sposobów. Podstawowy to pomiar kompresji w cylindrach. Inne to: kontrola ubytków płynu , sprawdzenie...
odpowietrzanie skrzyni korbowej odpowietrznik skrzyni korbowej powietrze skrzyni korbowej
gorący przewód zegar pierwotny karta graficzna niskoprofilowa
komar instrukcja obsługi komar instrukcja obsługi
Podłączenie subwoofera do tylnego akumulatora w samochodzie Uszkodzona membrana w junkersie - objawy i diagnostyka