Uszczelka poszla. Po to gwizdek abyś sie nie zatruł spalinami. Czapka w góre
Lekko paruje, czy mocno bije ciśnienie? Bo możliwe że kompresja ucieka.
Witam jeśli masz pewność pomiaru to zostaje ustalenie gdzie kompresja ucieka w dół przez pierścienie czy wypalony (nieszczelny)zawór.Wlej strzykawką nieco oleju na ten trzeci cylinder i sprawdź czy kompresja wzrośnie,jeśli tak to np.zapieczone pierścienie jeśli nie to problem z zaworami.
Albo gdzieś Ci płyn spier.... i jest zapowietrzony układ albo kompresja ucieka w układ chłodzenia, jaki poziom płynu? Jaki poziom oleju?
Jak to uszczelnić? Da się to połączenie rozłączyć w miejscu strzałki? Trzeba dokręcić nakrętkę do manometru. Nie sądze żeby prasowane połączenie przepuszczało. Dodano po 46 Mam troche inny problem, bo w podobnym próbniku nie przebija mi pierwszego zaworu. Jakieś sugestie? Zakup nowego próbnika?
koledzy ja nie stosuję podkładek pod wtryskiwacze.... specjalnie załozyłem nową tulejke w głowicy i nową nakrętkę na wtryskiwacz aby nie zakładać podkładki miedzianej... i pomimo tego kompresja ucieka ludzie gadają ze nie zakłada się podkładek pod wtryskiwacze i w ogółe a ja nie załozyłem i co kompresja ucieka nic nie uszczelnia stożek wcale... więc...
Daleko do Was mam :P Jutro sprawdzę gdzie mi kompresja ucieka... ale kojarzę że świeca była gorąca, pewnie właśnie świecą uciekało. Jutro dam znać.
Może być czujnik ciśnienia,regulator ciśnienia na listwie,brudne paliwo,pompa wysokiego ciśnienia siadła.Podkładka nie ma nic do palenia powinien zapalić tylko kompresja by uciekała i słychać by było takie cykanie.
to oznacza, że albo za dużo oleju i go jakoś wychlapało tam, albo, że kompresja ucieka do miski, ale dziwne, że tak nagle. Może po prostu się ten olej tam zbierał i zbierał w tym filtrze aż go zassało odmy nie musisz podłączać do filtra, dla silnika to będzie nawet lepiej, że tego syfu ssać nie będzie, to jest eko-oszołomowy wynalazek, kiedyś normalnie...
A zawory kiedyś regulowałeś bo może przez nie kompresja ucieka?
Wtryski lały więc przy okazji wymieniłem końcówki i wyregulowałem osobiście nie sądzę aby kompresja uciekała do pompy wtryskowej do próby olejowej będę musiał zakładać i uzbrajać głowice. Spotkałem się już że kompresja uciekała przez nieszczelność pomiędzy wtryskiem a gniazdem ale żeby przez wtrysk dla mnie to niemożliwe.
przed ale jeszcze sprawdzę, jest jeszcze takie coś ze jak silnik był złożony to bez uszczelek pod głowicą i cylindrem i wtedy odpalał ale kompresja uciekała dałem uszczelki i wtedy już ani rusz
To jest 4 suw? jeśli tak, to sprawdź zawór ssący w głowicy. Wydaje się, że kompresja ucieka w stronę gaźnika.
Pardul , masz racje , nie dość ,że przebicie , to jeszcze kompresja ucieka i takie smugi!! Jak dobrze poczytać coś NOWEGO i samopoczucie z samego ranna na plus!
Kompresja ucieka przy wtryskiwaczu 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.
Czy przez nieszczelność na wtrysku auto przy aktualnych temperaturach 0-2 st. C może ciężko odpalać czy nie ma to nic wspólnego Musiała by tam mocno uciekać kompresja a zapewne tak nie było.Także ja bym to wykluczył. Dodano po 33 Sprawdź jeszcze luzy zaworowe : Zimny Wlot 0.20 ± 0.05 (mm) Wylot 0.40 ± 0.05 (mm)
Głowica zdjęta, cylindry wyglądają przynajmniej dobrze, żadnych rys, progu też nie ma. Nalane trochę ropy na tłoki, wydaje się że pierścienie trzymają - dobre pół godziny nie widać by coś ubyło. Natomiast zawory głowicy trochę puszczają. I tu pytanie: czy możliwe że kompresja ucieka przez zawory w takim stopniu (do 10-ciu barów)?
Jak by kompresja uciekała przez wtryskiwacz to by było słychać charakterystyczne cykanie. Gwint nie jest na wylot, więc kompresja nie powinna uciekać, chyba,że wtrysk był kiepsko dokręcony. Zostało Ci nagwintować dziurę na M10, i kupieniu gwintu, z jednej strony M8, a z drugiej M10, lub pogłębić otwór w kołnierzu. Albo zastosować redukcję. Podaję linka:...
Co to za mechanik co nie umie stwierdzić którędy kompresja ucieka. Wystarczy stara świeca zarowa przewierca się ją na wylot albo toczy końcówkę, wkreca się do głowicy i przez nią z kompresora pompuje powietrze przy tłoku ustawionym w tym cylindzrze na suw pracy. Jak nie będzie spadku ciśnienia to problem z dolotem lub zaworami ssącymi.
Uszczelka pod głowicą, szczelność głowicy - wystarczy niewielkie pękniecie niewidoczne okiem aby kompresja uciekała i płyn dostawał się w komorę spalania.
Kupiłem e46 z silnikiem 2200 w benzynie i nie wiem czy to normalne jak postawiłem ja na biegu na ulicy pod kontem 40 stopni to powoli kompresja uciekała i staczał się. Nie wiem czy to normalne
Na pewno nie jest to wyciek pomiędzy głowicą a cylindrem, bo tam nie ma oleju. Jak tam jest nieszczelność to ucieka kompresja, nawet widać spaliny. Wynika z tego, że wyciek masz z kolektora wydechowego. Odkręć kolektor i zobaczysz czy nie ma mokrego od oleju kolektora i kanału wydechowego w głowicy. Albo ciapie przez prowadnicę zaworowa albo pierścionki...
Nie naprawiałem skuterów, ale jeśli po dodaniu gazu, jak piszesz ciągle są pęcherzyki powietrza i nie można odpowietrzyć to znaczy że, kompresja ucieka do układu chłodzenia.
dziś je sprawdzałem i są jak nowe świece były słabo dokręcone i kompresja "uciekała" Ale kręcisz.
Ja stawiam na brak kompresji wywołany złym ustawieniem zaworów... Mogłeś to dobrze zrobić jednak jak zapewne sam wiesz popychacz przykręcony jest jedną nakrętką do zaworu, która podczas rozruchu mogła się delikatniutko przekręcić i nie ma kompresji bo ciśnienie ucieka przez nie domknięty zawór, bądż odwrotnie, zawór jest cały czas zamknięty ale wtedy...
Jak nie będzie kompresji, to nie znaczy, że padł dół tylko np. przegrzałeś silnik i się wygięła głowica i kompresja ucieka, np. do kanału olejowego lub wodnego. Nie wyrzuca Ci wody ze zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego?
Kolego zmierz kompresje jak odpali, no nie ma bata musi się olejem doszczelniać. Albo z rana wykręć świece i kapnij oleju i zobacz czy odpali jak ogier. Dodano po 1 A w ogóle kompresja ucieka ci górą czy dołem bo może tu i tu. ALe nic poczekam na wyniki.
Sprawdź czy kompresja nie ucieka którąś świecą, co nie będzie trudne. Co do rozrządu, jeśli orzygało go ON, należy go i tak wymienić a koła zębate i napinacz umyć co najmniej benzyną ekstrakcyjną.
Ja w swoim v70 2,5 benzyna miałem/mam to samo niestety po rozebraniu głowicy widać na drugim garze opuszczoną tuleję cylindra.Na postoju (bieg jałowy) wszystko gra temp.ok wentylator chłodzi itp.płyn w normie,ale pod obciążeniem(jazda bez szaleństw) w płynie są bąble powietrza podejrzewam że kompresja ucieka do układu chłodzenia :-( . Nie pocieszające...
Nie spala się mieszanka paliwowa. Przyczyną jest niska temperatura powietrza sprężanego w cylindrach która jest spowodowana słabszą kompresją- Chyba ucieka Ci kompresja przez zawory!! :D Zrób, sprawdź a później pytaj co dalej :!:
Jesli przegrzałeś (zagotowałeś) silnik to prawie napewno trafiło uszczelkę pod głowicą. I wcale nie musi się to objawiać przeciekiem oleju w układ chłodzenia. Uszczelka mogła walnąć między cylinrami i kompresja z jednego cyl. ucieka na drugi. Pisałeś że na dwóch cyl nie ma ciśnienia. Na których konkretnie?? Bo jeśli np na 1 i 2 lub np 3 i 4 to jest...
wymien podkladki pod wtryskiwaczami
Podkładki pod wtryskami wymieniłem na dzień dobry. Stukanie nie ustało (tak jakby kompresja uciekała lub wtrysk klepał) ale mocy już nie traci. Tylko tyle mogę powiedziec o DPF: http://obrazki.elektroda.pl/9514286000_1...
Witam. Mam problem z traktorkiem. Silnik Briggs & Stratton 14,5 KM. Gdy odpali, strasznie strzela z gaźnika i słychać, jak ucieka kompresja gaźnikiem. Gdy skręcę zawór wydechowy na zero luzu, to chodzi tak, jak trzeba, bez strzałów. Co to mogło być?
Wina tłoka? Pierścieni? Zmierz cisnienie sprezania, zimny/ciepły silnik. Czy mógłbyś mi napisać jak prawidłowo mierzy się ciśnienie? Czy jeżeli kompresja ok to na ciepłym powinna być mniej więcej taka sama jak na zimnym? Czy zawsze będzie troche mniejsza lub większa? Jaka jest tolerancja? Czy jeżeli na zimnym powiedzmy jest 15 bar a na ciepłym 13 bar...
Witam. Mam problem z traktorkiem do trawy MTD. A dokładniej problem polega na tym przy odpaleniu strasznie strzela i nie zapali sprawdzając kompresję wyniosła ona 3bary. Sprawdzając dalej kompresja uciekała przez gaźnik. Dałem zawory z blokiem do sprawdzenia to zrobili tylko zawór ssący. I otóż problem nie znikł. Podczas kręcenia wałem zauważyłem, że...
Nawet w katalogu nie figuruje uszczelka pod głowice tylko pod cylinder.Wydaje mi się że ktoś kiedyś coś kombinował i chyba będziesz miał krzywą głowice(albo jakieś wżery są ) jak ucieka ci kompresja.
Może być problemem gaźnik.Sprawdź czy nie zalewa świec . Na samej benzynie bez powietrza nie pojedzie . A Czy samochód ma kompresję ? Jak kręcisz rozrusznikiem nie kręci strasznie szybko i lekko ? Wiesz objaw i przyczyn może być wiele . Może być wina kolizji rozrządu nawet .Podgięte zawory nie stukają ,a cała kompresja ucieka w kolektory . Zmierz ciśnienie...
sprawdzałem ciśnienie cylindrów niestety, jest różnica aż 3barów ;o sam byłem nieźle zdziwiony.. obstawiam że może pierścienie stanęły i cała kompresja ucieka.. cyborg39 ostatnio miałem świece NGK BP7ES i działo się tak jak zawsze, czyli zarzuca je i kopci, a co do gaźników myślę ze i tak będzie trzeba je wyregulować.
Sprawdź czy nie dmucha ostro w odmę albo korek wlewu oleju. Może kompresja już ostro uciekać.
Ja filtr od kosiarki założyłem a łączenie gaźnika z filtrem za pomocą gumowego kolanka chyba od wlewu paliwa do malucha . Musiałem jedynie dorobić kruciec łączący kolano z obudową filtra. Fajnie to mi nawet wyszło bo nie jest na sztywno i nic się nie odkręci. Ja wcześniej do silnika doktora dolewalem nie mam ciśnieniomierza to nie powiem ile było ale...
Nie bardzo rozumiem co oznacza ucieka kompresja,to nie ma wcale czy jest mniejsza i o ile?
Na ale człowieku, tłumaczymy Ci że zrobiłeś fuszerę, głowica była zdjęta, trzeba było odżałować te parę stów na szlif oraz sprawdzenie zaworów, sprawdzenie szczelności, nie zrobiłeś tego i teraz szukasz sprężania na 3 cylindrze.Teraz to Ty możesz wróżyć z fusów gdzie kompresja ucieka. No i jeszcze to ustawienie zapłonu..... Jak dla mnie dalsza dyskusja...
Zapłon jest dobrze ustawiony 3mm przed GMP tak jak zaleca książka. Kolor iskry jest jasny fioletowy, a klin nie jest zerwany bo juz sprawdzalem. Wymienialem aparat zaplonowy, chyba 3 inne dawalem i dalej nic. Dodano po 40 Zmiana świecy tez nie pomaga.:cry: A jak wygląda sprawa z kompresją cylindra? Może jednak są jakieś przedmuchy i kompresja ucieka.
Chciałbym naprawić głowice z zabytkowego motoru SHL 125 z 1955r Ale do rzeczy, między aluminiową głowicą a świecą jest metalowa tulejka, w którą wkręca się świece. Połączenie między tą tuleją a głowicą nie jest szczelne i kompresja ucieka (do tego stopnia że to słychać) Ma ktoś pomysł jak to uszczelnić?? Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Piszesz że jest nowa głowica - ale jest nowa czy po regeneracji, bo może nie są dotarte zawory i kompresja ucieka między zaworami - sprawdź ciśnienie na cylindrach (w fordach prawidłowe powinno być między 28 a 34). jeżeli kopci po uruchomieniu być może jest źle ustawiony kąt wtrysku (a kopci na biało czy na czarno?). Jak go uruchomisz sprawdź ładowanie....
Podepnij komputer i sprawdź wartości prędkości obrotowe silnika i ciśnienia paliwa w trakcie kręcenia rozrusznikiem. Upewnij się że nie zgłasza braku synchronizacji. Nie ma to znaczenia w chwili odpalania na plaka. Na plaku musi odpalać bez niczego, chyba że skopany rozrząd i ,,ucieka" kompresja.
Dziś rano przychodzę palić skuter i znowu jest problem.. Z rozrusznika jak jest słaby prąd ciężko pali z kopki jak mocno kopniesz odrazu odpali. Strasznie kiepskie te akumulatory 7ah 12V Jak podłącze samochodowy to odrazu odpali. Jest jeszcze jeden problem albo jestem za bardzo przewrażliwiony. Gdy kręcę wałem cykl; sprężania - praca mam wrażenie że...
a kompresja ci nie ucieka w wode albo olej???
A szpilki wymieniałeś na nowe? Typowy objaw uciekania kompresji z pod uszczelki.
Żaden preparat nic nie da. Jak by miał coś dać, to równie dobrze kompresja by uciekała przez gwint i uszczelnienie. Dobry klucz i drzyć. Albo zostawić jak nie ma potrzeby odkręcać.
Witam. Posiadam Triumpha Daytone T595, 3 cylindrowiec na wtrysku. Od wczoraj zaczeło coś sykac na wolnych i nawet na niskich obrotach. Takie jak by gdzies zawór z turbiny upuszczał, ale nie ma szans, bo turbiny nie posiada. Do 4tyś delikatnie szarpie moto a od 4tyś w góre idzie jak szalony i nic nie syka. Tak jak by gdzieś kompresja uciekała, ale nie...
plynu troche ubywalo ale mechanik wykryl wyciek z trojnika od gazu, weze nie puchna, ten tester ponoc wykrywa jesli kompresja ucieka lub gdy plyn dostaje sie do silnika. Zastanawa mnie wplyw wiatraka od chlodnicy na to ze dym przestaje sie wydobywac. Dodam jeszcze ze jedna swieca byla okopcona i okazalo sie ze bagnet byl suchy takze sugestia byla taka...
witam,kolego przy wymianie pierscieni,niestety trzeba zdiac glowice i rozpiac wal na korbowodach,bo tloki wychodza do gory,czyli przy wymianie pierscieni praktycznie rozbiera sie caly silnik.a moze to raczej ktorys zawor jest nadpalony?i kompresja ucieka z cylindra,moze to byc tez uszkodzony przewod wysokiego napiecia i zanika iskra,albo sama swieca...
Niestety nie mam manometru, ale po dotarciu odpalił za 2 kopnięciem, więc kompresja przynajmniej była w miarę dobra. Cylinder jest gładki, tłok wchodzi z oporem, pierścienie dobrze założone, którędy może kompresja uciekać? Uszczelkę pod głowicę dałem oczywiście nową, a przy okazji wymieniłem też pod cylindrem i między głowicą a wydechem, bo kupiłem...
Jeżeli jest dobrze wyczuwalne pod paznokciem to nie ma sensu zakładania nowych pierścieni bo będzie uciekać kompresja. Dla mnie nie opłacalna inwestycja.
Jednak gdyby rzeczywiście uciekała kompresja itp itd to objaw występowałby również w +temperaturach..., jeśli się mylę to mnie poprawcie Po dopaleniu olej uszczelnia pierścienie, poza tym, tłok się poszerza co też go uszczelnia w cylindrze. Ja też mierzyłem ciśnienie przez świece, tak najszybciej. Przewód do manometru około 65 cm.
Pierwsze co to sprawdź na ciepłym silniku czy dolny wąż od chłodnicy jest ciepły tak jak górny (jeśli nagrzewają się jednocześnie to znaczy ze termostat jest cały czas otwarty. A dalej sprawdź korek od zbiorniczka bo wydaje mi się że jest on zapchany (dokladniej kanał upustowy nadciśnienia) Twarde węże robią się poprostu z powodu zbyt dużego ciśnienia....
Dzisiaj ustawiłem wszystko jak kolega wpsowa692 napisał i odpalił pochodził na wolnych obrotach i jechałem się przewieś i po 300m znów zgasł i nie da się go znów odpalić. Posłuchałem i gdzieś troszeczke kompresja uciekała ściągnąłem obudowy i uciekałą mięzy świecą i głowicą gdy ściągnołem też i cylinder okazało się że brakuje jednego pierścienia może...
Musze w najblizszym tygodniu rozebrac silnik i zobaczyc co sie dzieje w srodku bo jak podalem link powyzej z filmem cos strzela w srodku i tez jestem nastawiony na przelozenie silnika do innego bloku bo moze byc tak jak pan mowil zuzyty silnik i pierscienie nie pomoga. Z drugiej strony powinien odpalic w takim stanie jak jest. A i jak krece reka kolem...
Motyw jest taki, że nie odpala. Kompresja 5 Barów. Myślałem, że przez to zawór nie zdąży się zamknąć do końca i ucieka tamtędy kompresja. ?
Witam Kolegów Dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi. Skoro sprężynka ma być taka delikatna to zostawię odmę w takim stanie jak jest i przyjmuje że jest sprawna. Odnośnie uszczelki to po zdjęciu głowicy uszczelka się trochę rozsypała tzn na jednym z boków a dokładnie w górnej części uszczelki na przeciwko zaworów w uszczelce nastąpiło rozwarstwienie...
Jak trzymałem piłe za linke to skokowo opadała , ale wolno. Zrobie zdjecie pierścienia, i myśle wymienić uszczelniacze na wale. Bo faktycznie dołem może uciekać kompresja
Sprawdzić kompresje, może ciśnienie ucieka pod głowicą, albo cylindrem.
Nie przypominam sobie żeby odłączał pompę paliwową. Tak robiłem tą próbę i nic nie wykazała...Pod koniec już podłączyliśmy przyrząd do pomiaru pod sprężarkę , bo już zwątpiliśmy w prawidłowość wskazań przyrządu. Zastanawiam się czy czasem nie zlać tego oleju co ostatnio go zalałem i od tego czasu zaczęły się te problemy...Może jego lejność jest większa...
Jak kolega pisze, chyba rozkręciłeś wtrysk na 2 części, wyciągnij go i skręć dobrze, chyba ze go rozebrales na pol i zle zlozyleś. Nowa podkladką pod wtryskiwacz i dokręć momentem. Gdybyś slabo dokręcił w gniazdo glowicy to by kompresja uciekała bokiem, nie paliwo. Byś slyszał charakterystyczne dźwięki podczas cyklu pracy silnika. Wtryski wkrecane w...
Ciśnienie na tłokach 20 (zakładam że bar) to stanowczo za mało. Coś z tym remontem jest nie tak. Zmierz raz jeszcze z próbą olejową, to wskaże którędy ucieka kompresja.
Myślę, że Koledze Ture11 chodzi o to, że taka czynność w silniku czterosuwowym, czterocylindrowym jest właściwie niewykonalna. Jeśli jednak da się kręcić - to pomiar ciśnienia nie był poprawny a sama kompresja jednak ucieka.
Panowie pomóżcie znów podobny temat przetarł mi się gwint na na głowicy rozkrecilem zrobiłem na tej sprężynie ale nie dałem kleju ta sprężyna się wykręcila parę mm i kompresja uciekała znów rozkrecilem zrobiłem na kleju jest ok motor pali ale się wogole nie ciągnie nie wchodzi na obroty raz czy dwa złapał obroty jechal normalnie przez chwilę na jałowym...
Tu problemem jest słaba kompresja, ucieka gdzieś tylko nw gdzie. Kompresje mierzyłem gdy silnik był normalnie założony kręcąc rozrusznikiem i gdy był wyjęty ze skutera sposobem na wiertarkę. Przy obu pomiarach kompresja wynosiła ok 5 bar. Kompresja tworzy się nad tłokiem więc tam trzeba szukać problemu. Dzisiaj z rana wymyśliłem, żeby jakoś zatkać otwór...
Jest to typowe zjawisko. W momencie gdy pompa wtłacza wodę do zbiornika, następuje wzrost ciśnienia spowodowany wrzutem wody, która ma pewien pęd i prędkość, nadane przez pompę. Gdy pompa wyłącza się, woda dopiero wtedy uspokaja się (spowalnia się jej ruch) i ciśnienie spada - następuje równowaga. Woda nigdzie nie ucieka, po prostu następuje jej kompresja...
Stara podstawa nie. Brak styku/zaśniedziałe styki już tak. Ogólnie polecał bym najpierw zająć się iskrą bo może uciekać podczas kompresji a dopiero jak silnik nabierze obrotów (moc iskrownika wzrasta) to dopiero łapać
Zmierz kompresję.
Witam!! Mam golf 2 1.6 TD i bierze mi olej i ma duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym i robiłem test z chusteczką higieniczną zanurzyłem ją w wodzie i chusteczka miała czarne kropki z oleju woda nie jest taka jaka powinna być. Samochód szybciej łapie temperaturę bierze mi olej tak na 600km nie cale 2 lity oleju 10w 40. Nie ma też dobrego startu...
Dzisiaj przełom, odpaliła za 2 razem z tej "prowizorki", zły olej lałem i nie było jednak kompresji dobrej bo uciekało powietrze pod świecą. Dołożyłem jakąś 2 metalową uszczelkę i było git. Gazu nie musiałem dodawać. Ładnie chodzi na wolnych obrotach bez włączania ssania. Dziękuje, temat zamknięty. Pozdrowienia dla wszystkich zainteresowanych tym tematem
Przedmuch uszczelki między cylindrami to żadna nowość, jeżeli o to pytasz. Polecam zrobić test szczelności cylindrów. (leak down test). Wtedy będziesz wiedział dokładnie gdzie ci ucieka kompresja z danego cylindra. Czy uszczelką czy może zaworami.
Zdecydowanie za niska, żeby silnik prawidłowo pracował. Mierzyłeś przy odkręconej manetce gazu na max? Teraz trzeba znaleźć przyczynę tak niskiej kompresji, do sprawdzenia: - czy rozrząd prawidłowo ustawiony, - czy klawiatura/mostek z popychaczami/dźwigienkami zaworów prawidłowo założony, - czy zawory nie są podparte (luz zaworowy), - czy kompresja...
Mogę. Po pierwsze to dwusów - smarowany mieszanką, dlatego jeśli jej niedopala to zawsze z wydechu pocieknie (będzie się pocić). Po drugie - ten silnik ma łożyska wału korbowego z obydwu stron smarowane olejem ze skrzyni biegów, dlatego równie dobrze simmering od strony zapłonu może być nieszczelny, nie tylko sprzęgła. Po trzecie - dobra regulacja gaźnika...
mozzilla już tłumaczę- przy pomiarze kompresji może wyjść wszystko ok,co juz wiele razy przechodziłem i to mnie myliło,bo miałem po 14b na każdym cylindrze. jest to możliwe,bo miernik sprawdza sprężanie,a chwilowe jest w stanie takie zrobić,przy czym nagar lub małe wypalenie na powierzchni stożka zaworu(miejsca styku z głowicą) powoduje nieszczelność...
jak byłeś na komputerze mogłeś sprawdzić kompresje, zobacz czy Ci ucieka płyn chłodniczy. Polecam wymienić uszczelkę pod głowicą.
Dziękuję (at)tzok za opinię, jeśli kiedyś będę rozbierał znów przepustnice to wytnę takie uszczelki z papieru chyba że kupię. Ale! Dopadłem 2 godziny temu manometr i sprawdziłem ciśnienie sprężenia na ciepłym silniku (wykręciłem wszystko świece). No i jest problem: 12-6-12-12 barów. 2 cylinder od strony rozrządu nie ma kompresji i może on tak działać....
W podpisie masz Mechanika i nie wiesz co oznaczają przedmuchy przez bagnet? Jak odma drożna to znaczy że silnik ma już problemy z kompresją, która ucieka pierścieniami do miski, z reguły przy dobrze serwisowanym aucie taki objaw występuje przy ponad 350 tyś km, ale bez chlapania olejem.
Spróbuj odkręcić wtryski i sprawdz ciśnienie urządzeniem do spr ciśnienia w cylindrach, bo na oparach placka jak piszesz, może odpali bo potrzebuje mniejsze ciśnienie do zapłonu, a ropkę trzeba sprężyć :) może coś się wygieło i kompresja ucieka, a do tego warto odkręcić przewody przy wtryskach i jeszcze raz porządnie odpowietrzyć. Można spróbować stary...
Witam. Proszę o pomoc forumowiczów. Posiadam Astrę f z silnikiem c14nz. Jakieś 400km temu robiłem w zakładzie mechaniki pojazdów planowanie głowicy wraz z wymianą uszczelniaczy i szlifem zaworów. Przed oddaniem z samochodu z niesprawnym silnikiem, w którym kompresja uciekała na układ chłodzenia, spalał mi o dziwo około 6.5l/100km w mieście jazda na...
Standardowo robi się test ciśnienia sprężania. Daje dość dobry obraz kondycji cylindra. Test szczelności stosuje jako drugi punkt badania gdy kompresja wyjdzie słabo można ocenić którędy ucieka powietrze. Czy za zaworu/ów dolotowych ,wydechowych czy odmą (pierścienie).
Kompresja nie ma związku z gęstością paliwa. zgadzam sie, ale temperatura paliwa już tak. Kompresja w ogóle nie ma związku z paliwem. Kompresja dotyczy powietrza. napewno? komora spalania przy zamknietych zaworach i sprawnych pierścieniach, nie jest idealnie zamknieta, przy powolnej pracy tloka (rozrusznik) ciśnienie też ucieka a i tak mamy 13 czy...
Sprawa banalnie prosta, odkrecasz caly tlumnik i filter i dekiel zaworów i w chcwili jak suwu komprejsi sluchasz skad ucieka cisnienie powietrza.
Witam serdecznie. Mam pewną zagwozdkę i nie bardzo wiem gdzie ręce włożyć. Auto po odpaleniu kopci na jasno przez kilka chwil. Podczas normalnej jazdy po mieście wszystko jest ok, do momentu aż postoję troszkę dłużej na luzie, bez obciążenia. Auto zaczyna delikatnie, rytmicznie, prychać, jakby z jednego cylindra i równocześnie z rury wydechowej wydobywa...
No to albo się do tego przyzwyczaj, albo powoli ciułaj kasę na remont. Ucieka kompresja w dół - jedynie sekcja zwłok może ustalić czemu. Na początek, z tańszych metod diagnostycznych pomiar ciśnienia sprężania.
Poziom płynu może się podnieść gdy będzie dostawać tam albo olej albo ciśnienie z cylindra. musisz odkręcić korek i sprawdzić konsystencje i czy nie pływają w nim takie plamki tłuste jak oka w rosole, tak dowiesz się czy olej się nie dostaje do borygo czy czym tam chłodzisz silnik. Jeśli tych plamek nie będzie to odpal auto i popatrz do zbiorniczka...
Kolego williams 105 chyba się z tobą nie zgodze. Zwłaszcza że na zimnym silnik pracuje dobrze, przy uszkodzeniu głowicy (jednej lub więcej) silnik i na zimnym by się chwiał. Widziałem przypadek że żeuszczelka była wydmuchana na pierwszym cyl. w strone chłodnicy tak że po przyłożeniu ręki było czuć jak ucieka kompresja. Czyli dosyć znaczna róznica ciśnień...
położyłem pompę max. na silnik, pracuje teraz równo i tylko od czasu do czasu jak by wypadł zapłon, nie dymi tylko ta twarda praca, taki metaliczny stuk, luzując wtryski nie mogę wyłapać różnicy.Z pod dwóch wtryskiwaczy pojawiają się bomble powietrza, ucieka kompresja.
Z tego co widać cylinder jeszcze może być. A ta rysa przy kolektorze wylotowym nie będzie kompresja uciekać?? Dodano po 2 Słabe zdjęcie tłoka, nie widzę kołka ustalającego, czy nie doszło do obrócenia się pierścienia? Widać że ewidentnie pękł pierścień w miejscu okna wydechowego, przez co pęknięta końcówka pierścienia rozbiła rowek w tłoku, a następnie...
Jeśli silnik nie posiada podgrzewanej podstawy filtra paliwa czynnikiem chłodzącym to stawiam "optymistycznie" pęknięta głowica. Genialne, powtórzę widziałeś ten silnik chociaż raz. Jeden jedyny raz. To CR rurka paliwa przykręcona do wtrysku. A sam wtrysk przechodzi przez rurkę z którą się nie styka. A z nieszczelności to tylko olej może polecieć na...
tzok ma rację to nie jest oddzielny układ. Uszkodzenie uszczelki może gotować wodę lub woda może iść do oleju, wtedy będzie taki biały syf na korku oleju, ale w tym silniku niewiem czy można zobaczyć bo korek nie jest nad klawiaturą, może też olej iść do wody. Może też po rozgrzaniu uciekać kompresja i silnik gaśnie, lub niemożliwość odpalenia na gorącym...
Witam serdecznie wszystkich jestem nowy na forum i szukam porady, mianowicie posiadam Seata Ibize z 2000 roku 1.9 TDI 90KM i na wolnych obrotach chodzi na 3 cylindry. Wtryskiwacze zostały wymienione na inne z takiego samego auta i żadnej poprawy, zapłon ustawiony prawidłowo (sprawdzane na VAG-u), pompa wtryskowa po regeneracji i troszeczkę lepiej ale...
Jednak po dokładnym sprawdzeniu stwierdzam że łożyska mogą poczekać, luz jest minimalny. Wiesz może jaka powinna być przerwa na między kołem a cewką, elektrodą świecy, i dopuszczalna szczelina na zamku pierścienia? Bo chyba już kompresja zaczęła uciekać w dół sądząc po przebarwieniach na tłoku. Co do gaźnika- po wyczyszczeniu zaczął zasysać paliwo,...
Witam mam problem z WSK 125 nie chce palić miałem już kilka takich motorów i w każdym sam składałem silnik i robiłem remont niekiedy od zera. Ale z tą WSK nie daje rady! Ustawiłem dobrze zapłon, platynki, kupiłem nowy kondensator, świece pożyczyłem gaźnik, całe inne magneto i cały aparat zapłonowy od innej WSK na chodzie, i nic iskra jest bardzo dobra...
Napisałem Ci wyżej , żebyś sprawdził ciśnienie sprężania , to by wiele wyjaśniło . Jeśli chodzi o brak luzu między wałkiem odprężnika a dźwigienkami to stało się nie dobrze . Mogą być wypalone gniazda zaworowe gdyż nie domykały się do końca i uciekała kompresja . Pomiar ciśnienia by to wykazał . W takich wypadkach nie szlifowałem dźwigienek tylko usuwałem...
Ja testowałem taką omegę Techem2, Też kopciła, po wyciągnięciu miarki oleju na chodzącym silniku powstała fontanna pięknej czarnej mazi :) , kompresja z jednegio cylindra uciekała do komory korbowej. A wcześniej ta sama omega miała walniętą turbinkę , też kopciła :)
wtrysk ucieka kompresja ucieka paliwo ciśnienie ucieka
wygłuszanie pomieszczeń wartość skuteczna napięcia tętnień diody gunna
kuchenka amica 53gg5 43zptgn płyta ceramiczna amica
Nóż termiczny do styropianu NiCr, Kanthal – cięcie EPS/XPS, Ryobi R18HT-0, CNC hot-wire Pioneer SPH-DA160 FAB – opis kostki ISO, pinout, kolory przewodów, funkcje złączy