Jeśli iskra w odpowiednim momencie jest i kompresja i zawory ok to na plaka musi zaskoczyć
Masz 3 opcje: - brudny gaźnik, - nieszczelność między gaźnikiem a cylindrem, - słaba kompresja (podparty zawór albo uszkodzony silnik).
Sprawdź kompresję i zawory.
Uszczelniacze to tylko od oleju uszczelniają a nie od kompresji. Któryś zawór się nie domyka, lub gniazdo wypalone, ewentualnie pęknięta głowica w okolicach 1 cylindra.
Wg mnie jak kompresja jest książkowa co do wartości i równa na wszystkich cylindrach, to zawory są szczelne i raczej będą takie pozostawały dopóki będą zachowane luzy na zaworach.
Wyreguluj zawory, sprawdź kompresje
Witam jeśli masz pewność pomiaru to zostaje ustalenie gdzie kompresja ucieka w dół przez pierścienie czy wypalony (nieszczelny)zawór.Wlej strzykawką nieco oleju na ten trzeci cylinder i sprawdź czy kompresja wzrośnie,jeśli tak to np.zapieczone pierścienie jeśli nie to problem z zaworami.
Witam. Dalej kombinujcie. Iskra jest, paliwo jest a nie pali. Autor wspomniał że silnik lekko kreci - nie ma kompresji. Zawory na hydro popychaczach otwarte. Pomierz ciśnienie i się wyjaśni. Pozdrawiam.
Rozrusznik, pompki wtryskowe , rozrząd, kompresja. Zawór dawki rozruchowej.
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
Jak tam z zaworami? Luz ustawiony? Kompresję ma?
Witam proponuje: 1.Sprawdzić czy jest iskra jeżeli tak to ustawić ponownie zawory i sprawdzić kompresje(spróbuj odpalić z ssaniem) 2.Na ile ustawiasz zawory?
To stare auto i mocno wyeksploatowany silnik, więc może warto na wstępie sprawdzić kompresję i zawory? Szczególnie w starszym silniku możliwa jest jest erozja zaworów i ich gniazd. Nieprawidłowe luzy przy takim przebiegu też są normalne. Czy auto było lub jest zasilanie gazem? Jeśli tak, zużycie w wyniku erozji jest jeszcze bardziej prawdopodobne.
Od razu wymienisz komplety? A jak się okaże że zawory? Powinieneś profilaktycznie ustawić zawory, sprawdzić kompresję.
Zużyty silnik, wypalony zawór. Ile to ma lat?
Nie koniecznie u mnie też odpalał nawet z 2 na koła szedł ale zawór ssący puszczał na tyle że jak zalałem benzyną to w pół minuty zleciała wszystko benzyna która wlałem na zawory a brak kompresji jak naj bardziej o tym świadczy jak zawór był podparty to musiał się wypalać ale gołym okiem może nie być widać
Jarrek7 Powiedz jeszcze, jaki przebieg ma skuter ? to też istotne, chociaż jak jedzie ci 75km/h to kompresja i zawory będą okej. W tych silnikach przy lekko rozregulowanych zaworach odczuwa się gwałtowny spadek mocy i brak wolnych obrotów, ale tak jak napisałeś sprawdź dla pewności. Według mnie na 99% będzie to wina sprężyny centralnej. Kup najlepiej...
Wyniki z pomiaru kompresji poproszę. Będą ciekawe ;) Masz pogięte zawory, zrób test sprężania, będzie szybko, pewnie i boleśnie.
Witam miałem podobny problem gdzie X16XEL strzelał, miał iskre i nie odpalał. Winą strzału z dolotu jest nieprawidlowe ustawienie rozrządu, na skutek tego przeskoku moglo przygiąc zawory. Sprawdź kompresje i bedzie wszystko wiadomo skoro iskra jest i paliwo jest. Strzela bo zawory mogą być pogięte lub w nieodpowiednim miejscu się domykają. Wystarczy...
Jak kompresja trzyma zawór, on ma sprężyny zaworowe, które go domykają jeśli krzywka wałka rozrządu pozwoli.
Tłok, cylinder w stanie i wymiarach nominalnych, cylinder jak i zresztą wał bez rys. On by chodził dalej, ale przez zapieczone pierścienie nie miał kompresji, zawory szczelne.
Pewnie głowica do ściągnięcia bo wypalone zawory
Ja stawiam na brak kompresji wywołany złym ustawieniem zaworów... Mogłeś to dobrze zrobić jednak jak zapewne sam wiesz popychacz przykręcony jest jedną nakrętką do zaworu, która podczas rozruchu mogła się delikatniutko przekręcić i nie ma kompresji bo ciśnienie ucieka przez nie domknięty zawór, bądż odwrotnie, zawór jest cały czas zamknięty ale wtedy...
Porządnie zakuć i powinno być ok. Panowie a tak poza tematem, orientujecie się czy można gdzieś dorwać te zawory jednostronne-upustowe?
wujmij wtryskiwacze, podłącz pod wężyki z pompy i kręć powoli wałem obserwując kiedy masz początek tłoczenia np na pierwszym garze i luknij wtedy czy masz tam wtedy koniec suwu sprężania... Dla porządku dla pozostałych cylindrów też. Powinno się conieco rozjaśnić. A kompresje masz? może zawory podparte alboco?
jak to co poszło,jak niema kompresji to pasek rozrzadu albo zawory zdejmij głowice i bedziesz widział co masz czy złom czy się oplaca naprawić
Silnik kuleje na jeden tłok! po chwili łapie 2 i wkręca sie na obroty. Za bardzo nie widać ale chyba sadzi białym dymem- nie spalona mieszanka czyli za słaba kompresja na jednym garnku..... Kompresja do zmierzenia, może zawory puszczają a jak nie to pierścienie ;p
Sprawdź czy za brak kompresji odpowiadają zawory czy pierścienie,wiesz jak to zrobić bez rozbierania silnika?.
Nie wiem jak w tym kodzie silnika, ale starsze AUA i pochodne miały problem z zacierającymi się wałkami rozrządu w pokrywie, co po dłuższym czasie skutkowało wypadaniem zapłonu Bszumi, te 2 rzeczy się wykluczają - nie może być jednocześnie "kompresja dobra" i "wypalony zawór", zmień mechanika..
Ewidentnie problem za bogatej mieszanki, przydałoby się podpiąć oscyloskop i zerknąć na wysterowania wtrysków oraz na sygnał z czujników położenia wałków. Warto by też zmierzyć kompresję. Może problem z zaworami? Auto powinno trafić na wnikliwą diagnostykę, samo odczytanie błędów niestety nie wystarczy.
Wyreguluj zawory , pewnie spięte .
Witam mam problem z quadem egl, quad nie chce odpalić kompresja jest iskra jest mała, ale jest, paliwo dochodzi (nawet z samostartu nie chce odpalić) czy ktoś wie co to może być? Na myślałem o zaworach, ale są nietknięte
No to mechanik odpowiedział i po po co pytać. Na tym forum nie ma wróżbitów. Oprócz tego co powiedział mechanik pobieżnie to może być wiele przyczyn: brak kompresji, pęknięta głowica, uszkodzony zawór, uszkodzona wiązka elektryczna, sterownik silnika, pęknięty tłok, zapieczone pierścienie i wiele innych. Wybierz coś sobie. Samochód na porządny warsztat,...
Podpiera zawory misa w dół i zawór na pompie do sprawdzenia.
Kolego w tych silnikach producent przewiduje tylko naprawę głowicy, nie ma dostępnych pierścieni. Mogę podpowiedzieć tobie że pierścienie można dobrać ale nie orginalne. Najczęściej jest problem z zaworami wypalonymi, powstający od zużytego katalizatora. Pozdrawiam.
Witam, można to zauważyć po regulacji luzu na zaworach,obracając silnik ręcznie bez założonej świecy zapłonowej, w suwie spreżania można zobaczyć sam moment uchylenia zaworu przed GMP w celu obniżenia kompresji ,pod warunkiem że jest on sprawny ,o ile dobrze sobie przypominam powinien on obniżyć kompresję z około145psi do 80psi, co pozwala na bezproblemowy...
jest coś dziwnego że na pierwszym cylindrze ma świece prawie suchą a n a drugim całkowicie zalaną. To trzeba sprawdzić, czy luzy są właściwe i zawory się domykają. Pomiar kompresji na cylindrach, to powie.
raczej wątpie nie spotkałem sie nie w tym silniku, a może to nie blokada a usterka mowisz ze do 3 biegu idzie motocykle nawet blokowane maja moc na kazdym biegu tyle ze mniejsza i mniejsza predkosc max skoro nowy silnik to moze jego stan marny zawory i kompresja sprawdzane
Witam jak już koledzy opisali ten silnik jest kolizyjny wiec głowice masz do zrzucenia prawdopodobie masz pogięte zawory najlepiej wykręcić świece i sprawdzić kompresje to będziesz wiedział na 100% na którym z cylindrów się pogieły pozdrawiam
Ja obstawiam brak kompresji na tych cylindrach. Ledwo zapalają mieszankę. Albo wypalone przez gaz zawory.
Kolego, rozrusznik ma tyle siły że esa by obrócił. Ewidentnie zatrzymuje go kompresja. Sprawdź zawory, potem rozbieraj silnik.
Jak dla mnie pogięte zawory. Na plaku odpali nawet na małej kompresji. Tak więc poproszę o jej pomiar. A konkretnie ciśnienia sprężania.
Trzeba pomierzyć kompresję. Być może upalony zawór wydechowy zwłaszcza przy lpg.
Witam, Mam problem z kompresorem, ponieważ bardzo długo nabija. Dzieje się tak ponieważ prawdopodobnie otwiera się jakiś zawór i część powietrza ucieka. Na początku myślałem że to zawór bezpieczeństwa ale załóżmy że zawór bezpieczeństwa otwiera się przy 8 barach, kompresor jest mocny i mimo tego dobija do 10. W takim przypadku ciśnienie znów spadło...
Przy starcie od pustej butli zaworek odprężający na początku jest otwarty. Dopiero po nabiciu ok 1 bara zamyka się. Standardowa wada w chińskich kompresorach czy ja mam felerną sztukę? Chodzi o zaworek zamontowany w presostacie, mosiężne przyłącze na zdjęciu: http://obrazki.elektroda.pl/9242916900_1...
Cześć. Nie pisalem dlugo bo zrezygnowany byłem po moich zabiegach zwiazanych z odpaleniem. Oddalem w końcu do mechanika. Diagnoza brak kompresji. Zawory ssace z luzami gdzie wiatr hula. Po odebraniu opiszę co i jak
Otóż nie wszystkie sprężarki mają, bardzo szczelne zawory, konstrukcja mojej wyklucza taką możliwość. Moje zawory docierałem na szkle papierem ściernym 1200 + pasta polerska. Mimo to nie trzymały małej kompresji (sprawdzane ustami :) )(ich budowa, płytkowa, nie daje dobrego długiego uszczelnienia, a tylko chwilowe podczas pracy tłoka). Dodatkowo jeśli...
Trzeba sprawdzić wałek rozrządu i zawory. Jaki to dokładnie silnik?
Podczas pracy kompresora olejowego jednofazowego mały chińczyk z presostatu ucieka powietrze przy rozprężniku zaworu zwrotnego butla dobija się jedynie do 2 Bar. Po odkręceniu rurki od zaworu zwrotnego i zatkaniu palcem butla nabija się liniowo jak wcześniej. Po wyłączeniu kompresora zawór zwrotny nie popuszcza i ciśnienie w butli utrzymuje się. Czy...
Witam!. mam problem z kompresorem własnej konstrukcji i chcialbym zasiegnąć najlepszej i najtańszej rady... a mianowicie, zrobiłem kompresor 250l,sprężarka włoska dwu tłokowa 860l /min , silnik 7,5kw 2830obr/min koło pasowe na sprężarce 360, na silniku 160, posiada wyłacznik ciśnieniowy z hydroforu który załącza od 6 bar, a rozłacza na 10bar, wstawiłem...
Kompresja to jedno ale może być problem z poborem oleju. W tych silnikach czasami pękały głowice, ale wody mogło się nalać przez uchylone zawory, zależy w którym momencie zatrzymał się silnik.
Uderzył nuż w kamienia i silnik się zatrzymał, brak kompresji - wypiął się zawór. A czemu ma służyć to mikro uchylenie dolnego zaworu ?
Sprawdź kompresje,zawór pod gaźnikiem a na próbę podlej paliwa pod świecę i zobacz czy zapali.
Witam kompresja na zaworach jest jeden gar nadal nie pracuje. Wystrzeliła uszczelka pod zaworami na razie tyle wiem. Naprawiać? Mechanik po oględzinach powiedział drugi piec pomocy co robić?
renault kompresja kompresja mercedes sprinter kompresja
lodówki bosch opinie telefon dużym wyświetlaczem transformator termistor
konica minolta bizhub naprawa płyty głównej pieca vailant
Czy wyłączenie kotła Buderus z prądu jest bezpieczne? Pralka Candy z górnym ładowaniem nie otwiera się po praniu