Jeśli iskra w odpowiednim momencie jest i kompresja i zawory ok to na plaka musi zaskoczyć
Masz 3 opcje: - brudny gaźnik, - nieszczelność między gaźnikiem a cylindrem, - słaba kompresja (podparty zawór albo uszkodzony silnik).
Sprawdź kompresję i zawory.
Uszczelniacze to tylko od oleju uszczelniają a nie od kompresji. Któryś zawór się nie domyka, lub gniazdo wypalone, ewentualnie pęknięta głowica w okolicach 1 cylindra.
Rozrusznik, pompki wtryskowe , rozrząd, kompresja. Zawór dawki rozruchowej.
Witam. Dalej kombinujcie. Iskra jest, paliwo jest a nie pali. Autor wspomniał że silnik lekko kreci - nie ma kompresji. Zawory na hydro popychaczach otwarte. Pomierz ciśnienie i się wyjaśni. Pozdrawiam.
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
Tłok, cylinder w stanie i wymiarach nominalnych, cylinder jak i zresztą wał bez rys. On by chodził dalej, ale przez zapieczone pierścienie nie miał kompresji, zawory szczelne.
Wg mnie jak kompresja jest książkowa co do wartości i równa na wszystkich cylindrach, to zawory są szczelne i raczej będą takie pozostawały dopóki będą zachowane luzy na zaworach.
Wyreguluj zawory, sprawdź kompresje
To stare auto i mocno wyeksploatowany silnik, więc może warto na wstępie sprawdzić kompresję i zawory? Szczególnie w starszym silniku możliwa jest jest erozja zaworów i ich gniazd. Nieprawidłowe luzy przy takim przebiegu też są normalne. Czy auto było lub jest zasilanie gazem? Jeśli tak, zużycie w wyniku erozji jest jeszcze bardziej prawdopodobne.
Jak kompresja trzyma zawór, on ma sprężyny zaworowe, które go domykają jeśli krzywka wałka rozrządu pozwoli.
Jarrek7 Powiedz jeszcze, jaki przebieg ma skuter ? to też istotne, chociaż jak jedzie ci 75km/h to kompresja i zawory będą okej. W tych silnikach przy lekko rozregulowanych zaworach odczuwa się gwałtowny spadek mocy i brak wolnych obrotów, ale tak jak napisałeś sprawdź dla pewności. Według mnie na 99% będzie to wina sprężyny centralnej. Kup najlepiej...
Witam jeśli masz pewność pomiaru to zostaje ustalenie gdzie kompresja ucieka w dół przez pierścienie czy wypalony (nieszczelny)zawór.Wlej strzykawką nieco oleju na ten trzeci cylinder i sprawdź czy kompresja wzrośnie,jeśli tak to np.zapieczone pierścienie jeśli nie to problem z zaworami.
Witam proponuje: 1.Sprawdzić czy jest iskra jeżeli tak to ustawić ponownie zawory i sprawdzić kompresje(spróbuj odpalić z ssaniem) 2.Na ile ustawiasz zawory?
Sprawdź czy za brak kompresji odpowiadają zawory czy pierścienie,wiesz jak to zrobić bez rozbierania silnika?.
Jak tam z zaworami? Luz ustawiony? Kompresję ma?
Od razu wymienisz komplety? A jak się okaże że zawory? Powinieneś profilaktycznie ustawić zawory, sprawdzić kompresję.
Cześć. Nie pisalem dlugo bo zrezygnowany byłem po moich zabiegach zwiazanych z odpaleniem. Oddalem w końcu do mechanika. Diagnoza brak kompresji. Zawory ssace z luzami gdzie wiatr hula. Po odebraniu opiszę co i jak
Nie koniecznie u mnie też odpalał nawet z 2 na koła szedł ale zawór ssący puszczał na tyle że jak zalałem benzyną to w pół minuty zleciała wszystko benzyna która wlałem na zawory a brak kompresji jak naj bardziej o tym świadczy jak zawór był podparty to musiał się wypalać ale gołym okiem może nie być widać
Sprawdź kompresje,zawór pod gaźnikiem a na próbę podlej paliwa pod świecę i zobacz czy zapali.
Kolego, rozrusznik ma tyle siły że esa by obrócił. Ewidentnie zatrzymuje go kompresja. Sprawdź zawory, potem rozbieraj silnik.
Czego brakuje do uruchomienia silnika ? - Iskra (świece, kopułka, palec, przerywacz, cewka, ...) ? - Paliwo (pompka, filtry, wtrysk, ...) ? - Kompresja, zawory, rozrząd, ... ? - Immobilizer ?
Wygląda na kompresje,zawory na 4 cylindrze jak odepniesz wtyczkę też błędu niema?.
wujmij wtryskiwacze, podłącz pod wężyki z pompy i kręć powoli wałem obserwując kiedy masz początek tłoczenia np na pierwszym garze i luknij wtedy czy masz tam wtedy koniec suwu sprężania... Dla porządku dla pozostałych cylindrów też. Powinno się conieco rozjaśnić. A kompresje masz? może zawory podparte alboco?
Witam mam problem z quadem egl, quad nie chce odpalić kompresja jest iskra jest mała, ale jest, paliwo dochodzi (nawet z samostartu nie chce odpalić) czy ktoś wie co to może być? Na myślałem o zaworach, ale są nietknięte
Witam kompresja na zaworach jest jeden gar nadal nie pracuje. Wystrzeliła uszczelka pod zaworami na razie tyle wiem. Naprawiać? Mechanik po oględzinach powiedział drugi piec pomocy co robić?
Witam miałem podobny problem gdzie X16XEL strzelał, miał iskre i nie odpalał. Winą strzału z dolotu jest nieprawidlowe ustawienie rozrządu, na skutek tego przeskoku moglo przygiąc zawory. Sprawdź kompresje i bedzie wszystko wiadomo skoro iskra jest i paliwo jest. Strzela bo zawory mogą być pogięte lub w nieodpowiednim miejscu się domykają. Wystarczy...
Pewnie słaba kompresja, regulowałeś zawory?
skatewkrate napisał: ... Wszystko zostało sprawdzone: kompresja, zawór membranowy , klin na magnecie itp. itd. rzeczy. .... Od kiedy wszystko ogranicza się do pięciu. To jakiś nowa logika?? A moja logika mówi że jednak nie wszystko, ponieważ silnik nie zapala. Nie napisałeś czy jest iskra..... Taki szczegół.
Najpierw sprawdzić kompresję, ewentualnie zawory i gaźnik do roboty
Walka wre. Poskładałem autko i rzecz dziwna rozrusznik kręci, wał się obraca lecz tak dziwnie jak by była uszczelka wydmuchana - brak kompresji. Zawory proste dotarte, uszczelka nowa, rozrząd ustawiony i nadal rozrusznik kręci wałem tak dziwnie szybko bez oporu. Macie jakies pomysły ? Nawet do mechanika nie ma jak podjechać :)
Kompresja równa? Zawory szczelne? Wtryskiwacze długo leżały wyjęte z silnika?
Witam sprawdź kompresję i zawór membranowy
Jednak trzeba znaleźć przyczynę dlaczego jeden cylinder nie pracuje, bez względu czy jest to jedno czy wielopunkt. Nie żadne prototypy miały jednopunkt, tylko wszystkie, a różnica w mocy jest z innej przyczyny. Zaś co do tematu, to do sprawdzenia przewody WN oraz kompresja (zawory).
Witam , miałem mazdę 323c 1.5 16v też miałem takie problemy z odpalaniem a w szczególności rano to była masakra, posprawdzane wszystko, ciśnienie paliwa przepływomierz podmieniony , ciągle to samo brak mocy i ciężko zapał, okazało się ! ciasne zawory i nie było kompresji , tam zawory są regulowane płytkami
Nie wiem jak w tym kodzie silnika, ale starsze AUA i pochodne miały problem z zacierającymi się wałkami rozrządu w pokrywie, co po dłuższym czasie skutkowało wypadaniem zapłonu Bszumi, te 2 rzeczy się wykluczają - nie może być jednocześnie "kompresja dobra" i "wypalony zawór", zmień mechanika..
Zmierz kompresje. Ustaw zawory, rozrząd cylinder tłok oryginał czy tanie z Chin? Jak zamiennik to może być kilka mm różnicy w wysokości kształt denka itd nie zapali.
pomiary kompresji? Jak wyglądają zawory i wałek rozrządu?
jak to co poszło,jak niema kompresji to pasek rozrzadu albo zawory zdejmij głowice i bedziesz widział co masz czy złom czy się oplaca naprawić
Dzięki za pomoc. Okazuje się że brak kompresji. Czyli zawory pogięte i głowica do regeneracji prawdopodobnie.
Ewidentnie problem za bogatej mieszanki, przydałoby się podpiąć oscyloskop i zerknąć na wysterowania wtrysków oraz na sygnał z czujników położenia wałków. Warto by też zmierzyć kompresję. Może problem z zaworami? Auto powinno trafić na wnikliwą diagnostykę, samo odczytanie błędów niestety nie wystarczy.
Kompresja jest? Zawory ustawione ok?
Porządnie zakuć i powinno być ok. Panowie a tak poza tematem, orientujecie się czy można gdzieś dorwać te zawory jednostronne-upustowe?
Kompresja jest .Zawór jest prosty.
No to mechanik odpowiedział i po po co pytać. Na tym forum nie ma wróżbitów. Oprócz tego co powiedział mechanik pobieżnie to może być wiele przyczyn: brak kompresji, pęknięta głowica, uszkodzony zawór, uszkodzona wiązka elektryczna, sterownik silnika, pęknięty tłok, zapieczone pierścienie i wiele innych. Wybierz coś sobie. Samochód na porządny warsztat,...
Uderzył nuż w kamienia i silnik się zatrzymał, brak kompresji - wypiął się zawór. A czemu ma służyć to mikro uchylenie dolnego zaworu ?
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Swieca w jakim stanie ? Moze wypalone zawory ? Kompresje zmierz.
Silnik kuleje na jeden tłok! po chwili łapie 2 i wkręca sie na obroty. Za bardzo nie widać ale chyba sadzi białym dymem- nie spalona mieszanka czyli za słaba kompresja na jednym garnku..... Kompresja do zmierzenia, może zawory puszczają a jak nie to pierścienie ;p
Zrób pomiar kompresji może zawory pokrzywiło jak wałek był uszkodzony .
Sprawdź wiązkę jeszcze raz, maluch ma kompresje 8 i jeździ. Wez zarowke w5w, niech ktoś ci odpali auto a ty patrz czy zarzy. Uprzednio skasuj błędy. Jeżeli zaświeci odrobinę ecu dobre, możesz tez zamiast żarówki podłączyć zapasowy zakupiony wtrysk i wyczuć czy stuka.Jeśli będzie sterowanie to głowica, sprawdź luzy i kompresje. Zawór icv może być brudny,...
raczej wątpie nie spotkałem sie nie w tym silniku, a może to nie blokada a usterka mowisz ze do 3 biegu idzie motocykle nawet blokowane maja moc na kazdym biegu tyle ze mniejsza i mniejsza predkosc max skoro nowy silnik to moze jego stan marny zawory i kompresja sprawdzane
Kręci jakby nie było kompresji Tam niema kompresji. A zawory wyglądają tak.
Są jakieś błędy DTC. Jak już zapali to jeździ normalnie, żadnych problemów? Jeśli ciśnienie na listwie ok, a na to wygląda to chyba czas sprawdzić kompresje i zawór EGR.
Kompresja sprawdzona, zawory wczoraj dwa razy sprawdzane. Pracują normalnie Luzy 0,3 i 0,5 wg tabliczki. Sprawdzam tak że na pracującym silniku luzuję rurkę od wtrysku. Na tym co nie pracuje po poluzowaniu nie zmienia się praca silnika. A jak poluzuje któryś z pozostałych zaczyna jeszcze bardziej kuleć.
witam zmierz kompresje ,sprawdż zawór membranowy, wszedł mi kiedyś kamyczek w zawór ,i też nie chciał odpalić,sprawdz to ,
Cewka do góry i czterema kablami przedłużyć. Nie rośnie ci tam przypadkiem ciśnienie oleju tak bardzo, że hydropopychacze zawory podpierają? Po zgaśnięciu ciśnienie spada i znów jest luz na zaworach - kompresja powraca.
Pewnie głowica do ściągnięcia bo wypalone zawory
Mechanicznie jest ok Kompresja,zawory i ich uszczelniacze ,uszczelka pod głowicą itp. Biorę jeszcze pod uwagę wałek pompek gdyż był zmieniany bo był wypracowany, ponoć przed wymianą również było dymienie, ale numery wałka były inne niż tego co był zamontowany i zawsze jest jakieś podejrzenie. Nie wiem czy były różnice w tych właśnie wałkach. Początkiem...
Silnik złożony - jeździ , brak przyczyny problemu z kompresja... możliwe ze zawiesił się zawór Do zamknięcia , dziękuje wszystkim za pomoc
Witam, ponownie, agregat zaczyna mnie pokonywać, klin nie zcięty, cewka podmieniona na nową, agregat jak nie palił tak nie pali, od czasu do czasu strzeli w tłumik. paliwo podawałem pod świecę jak i nasączałem filtr powietrza reakcji zero kilka razy tylko strzelił. kompresja jest, zawory ustawione jak trzeba, iskra jest. Jakieś sugestię panowie?:)
Witam. Silnik 1.9td, vw golf 3, głowica 0,5 roku temu po regeneracji w profesjonalnym zakładzie, podobno robione gniazda zaworowe. Problem polega na tym, że gdy się odpala samochód na zimnym silniku to raz odpala a raz kręci jakby nie miał kompresji ( zawory się nie domykają ). Na pewno jest to związane z gniazdami zaworów ew. sprężynami zaworów. Dodatkowo...
Kolego w tych silnikach producent przewiduje tylko naprawę głowicy, nie ma dostępnych pierścieni. Mogę podpowiedzieć tobie że pierścienie można dobrać ale nie orginalne. Najczęściej jest problem z zaworami wypalonymi, powstający od zużytego katalizatora. Pozdrawiam.
Sprawdź kondycję silnika. Zmierz kompresję. Jeśli zawory będą nieszczelne, to też może szarpać.
Sprawdź kompresję. Jeśli zawory są uchylone przy zapłonie to płomień będzie się cofał. Jeśli kompresja będzie ok to wtedy możliwe że sterownik podaje iskrę w niewłaściwym momencie. Pomijam błędne podpięcie przewodów zapłonowych bo nie zmieniałeś ich położenia chyba?
Aktywny bieg jałowy Teraz moje pytanie bo miałem dzisiaj Fiorino i tam podciśnienie właśnie 400mbar Czemu brak podciśnienia w c3 znaczy jest 620 kompresja po 12 kolektor sprawdzony Czy możliwe aby zawory przepuszczały przy takiej kompresji ?
Chodzi o to że nie chodzi ten czwarty cylinder przez brak kompresji nie ważne czym mierzone poprostu powiedział że wygięty zawór i głowica do regeneracji bez odkręcania jej i nie wiem skąd on to wywnioskował On jest sam wygięty i żyje ten mechanik, gdyby tak było to nie dojechał byś do tego mechanika, i proponuję go zmienić na innego, nagle se silnik...
Ja stawiam na brak kompresji wywołany złym ustawieniem zaworów... Mogłeś to dobrze zrobić jednak jak zapewne sam wiesz popychacz przykręcony jest jedną nakrętką do zaworu, która podczas rozruchu mogła się delikatniutko przekręcić i nie ma kompresji bo ciśnienie ucieka przez nie domknięty zawór, bądż odwrotnie, zawór jest cały czas zamknięty ale wtedy...
W tym silniku jest problem z zaworami,mimo tego kompresja ok tak miałem
wyregulować zawory
Sprawdź kompresję, może pokrzywiło zawory, a jak nie ma kompresji to na pewno nie zapali tylko będzie lekko kręcił.
1.8T lubi wypalac zawory na LPG. Kompresja jest?
Koledzy ktoś pomoże cagiva 125 nie wkręca się.. Kręci do 7tys ładnie pali zimna ciepła gaźnik czyszczony kompresja 9.5 zawór wydechowy pracuje.. Pomocy
Typowe zużycie silnika: od kompresji (pierścienie lub zawory), przez uszczelkę głowicy albo pęknięcie bloku i przedostanie się wody. Wróżenie z fusów. Jak pytanie u mechanika: co mi stuka w lewym kole, co to może być? Pojedź do mechanika i się dowiesz. Do mechanika, a nie wymieniacza.
auto działało normalnie i nagle silnik nierówno zaczął pracować i już turbo się nie włącza jeździ bez turbo . Jak kręcę kluczem wałem to czuje że 2 cylindry mają słabszą kompresje mogą być zawory do roboty albo pierścienie Kolego sprawdź kompresję na początek, bo może się co wysypało w silniku. Co do samego turbo to sprawdź czy sztanga czyli cięgno...
jest coś dziwnego że na pierwszym cylindrze ma świece prawie suchą a n a drugim całkowicie zalaną. To trzeba sprawdzić, czy luzy są właściwe i zawory się domykają. Pomiar kompresji na cylindrach, to powie.
Równie dobrze, brak kompresji, podparty zawór, pęknięta głowica. Uszczelka nie, na zimnym i ciepłym silniku byłoby tak samo. Sprawdź czy silnik nie został przegrzany.
Witam, Temat dotyczy Forda mondeo mk1 1.8td. Problemem jest nierówna praca po odpaleniu oraz problemy z odpaleniem. Silnik sprawdzony pod kątem kompresji, zawory też, świece nowe, aku sprawne, pompa w bdb stanie. Samochód ma ten problem że lekko się przypowietrza. Nawet gdy pracuje rozgrzany to po zgaszeniu i odczekaniu 10min zawsze pracuje nierówno....
Jedeak musze poczekac na nowy miernik kompresji, jeżeli któryś zawór np jest podwieszony to pomiar kompresji będzie prawidłowy?
Nie spala się mieszanka paliwowa. Przyczyną jest niska temperatura powietrza sprężanego w cylindrach która jest spowodowana słabszą kompresją- Chyba ucieka Ci kompresja przez zawory!! :D Zrób, sprawdź a później pytaj co dalej :!:
Auto już jeździ, pasek nie przeskoczył ale znalazłem za mały luz zaworowy, po regulacji i ostrzejszej jeździe kompresja wróciła na 13 bar (każdy cylinder). Na tłokach/pierścieniach pewnie było sporo nagaru od miejskiej jazdy i to pewnie przyblokowało pierścienie. Temat do zamknięcia.
Sprawdzałeś luzy na zaworach ?, kompresję mierzyłeś ?
Świece,zawory luz,kompresja, regulacja gaźnika....itp
Chcesz powiedzieć, że wiedząc że strzelił rozrząd, holowałeś samochód na biegu!?! Nie słyszałeś, że każdy diesel jest kolizyjny? Początkowo miałeś zablokowany silnik i paliło się sprzęgło, przy którymś szarpnięciu pogięło zawory, silnik stracił kompresję i przestał hamować, za to narobiłeś sobie dodatkowych szkód.
Zdejmij filtr powietrza i sprawdź czy wtrysk podaje paliwo. Jeśli tak i masz iskrę to proponuje sprawdzić kompresję. Pewnie zawór poleciał i nie pali na dwa cylindry
Witam Autko 16 letnie z instalacją LPG. Problem polega na nierównej pracy silnika, tak jakby nie pracował na wszystkie cylindry. Po naciśnięciu pedału przyspieszenia silnik nie zwiększa obrotów, dopiero kilkukrotne delikatne wciskanie spowoduje że wkręci się na 3 tyś. Nie ma mocy, nie da się nim jechać. Objaw taki sam zarówno na Pb jak i na LPG. Dotychczas...
Piszesz że jest nowa głowica - ale jest nowa czy po regeneracji, bo może nie są dotarte zawory i kompresja ucieka między zaworami - sprawdź ciśnienie na cylindrach (w fordach prawidłowe powinno być między 28 a 34). jeżeli kopci po uruchomieniu być może jest źle ustawiony kąt wtrysku (a kopci na biało czy na czarno?). Jak go uruchomisz sprawdź ładowanie....
Witam jak już koledzy opisali ten silnik jest kolizyjny wiec głowice masz do zrzucenia prawdopodobie masz pogięte zawory najlepiej wykręcić świece i sprawdzić kompresje to będziesz wiedział na 100% na którym z cylindrów się pogieły pozdrawiam
Na razie nie mam możliwości wrzucenia zdjęć. Wnioskuję po tym, że dociska zawór podczas kompresji, co można zaobserwować po zaworze, albo nawet po wydobywającym się powietrzu z tłumika.
Sprawdź zawory, kompresję i odpal go awaryjnie na gazie.
Witam, można to zauważyć po regulacji luzu na zaworach,obracając silnik ręcznie bez założonej świecy zapłonowej, w suwie spreżania można zobaczyć sam moment uchylenia zaworu przed GMP w celu obniżenia kompresji ,pod warunkiem że jest on sprawny ,o ile dobrze sobie przypominam powinien on obniżyć kompresję z około145psi do 80psi, co pozwala na bezproblemowy...
Otóż nie wszystkie sprężarki mają, bardzo szczelne zawory, konstrukcja mojej wyklucza taką możliwość. Moje zawory docierałem na szkle papierem ściernym 1200 + pasta polerska. Mimo to nie trzymały małej kompresji (sprawdzane ustami :) )(ich budowa, płytkowa, nie daje dobrego długiego uszczelnienia, a tylko chwilowe podczas pracy tłoka). Dodatkowo jeśli...
Taki wentylek to wystrzeli jak nabój przy ciśnieniu które panuje w silniku spalinowym. Taki wentylek spokojnie wytrzymuje przy testerze do diesla gdzie kompresja jest ok 30 bar
Ostrze działa, jak koło zamachowe. może jest bardzo krzywe ~ nie wyważone. Kompresja to wykręcasz świece, wkręcasz w jej gniazdo manometr, kręcisz szarpakiem i na manometrze będziesz widział ile ma na cylindrze. Jeżeli szarpak idzie zbyt łatwo to prawdopodobnie nie ma odpowiedniej kompresji, czyli zawory źle ustawione.
Głowica zdjęta, cylindry wyglądają przynajmniej dobrze, żadnych rys, progu też nie ma. Nalane trochę ropy na tłoki, wydaje się że pierścienie trzymają - dobre pół godziny nie widać by coś ubyło. Natomiast zawory głowicy trochę puszczają. I tu pytanie: czy możliwe że kompresja ucieka przez zawory w takim stopniu (do 10-ciu barów)?
Witam. Mam problem z traktorkiem. Silnik Briggs & Stratton 14,5 KM. Gdy odpali, strasznie strzela z gaźnika i słychać, jak ucieka kompresja gaźnikiem. Gdy skręcę zawór wydechowy na zero luzu, to chodzi tak, jak trzeba, bez strzałów. Co to mogło być?
Sprzęgło ? wrzucam 3 zaciągam ham. ręczny i auto gaśnie , biegi wchodzą bez zgrzytów , ślizgania brak. Dodano po 2 Głowicy niema co ruszać , kompresja wysoka , zawory niepowypalane , uszczelka ok , na tłoku są 3 pierścienie : 2 uszczelniające i 1 olejowy , gdyby olejowy był zapieczony to kompresja spadłaby by ? uszczelniaczy nie sprawdzę bez rozpięcia...
Nie bardzo wiem czy dane to napięcie czy przeliczony współczynnik lambda, więc nie wiem czy sygnalizuje mieszankę bogatą czy ubogą, w każdym razie może to być słaba kompresja, wypalony zawór, nieszczelność w kolektorze wydechowym, wypadające zapłony.
jezeli swiece, kompresja i zawory sa ok to ja dalej bym obstawial cewke, jezeli dalej jezdzisz z czyms takim to na paliwo wydasz wiecej niz na cewke, im szybciej ja wymienisz to szybciej ci sie zwroci
mercedes kompresja kompresja mazda ciśnienie kompresja
wymiana czujnik hamulec nissan almera kluczyk zamek prowadnice piekarnika
przyczepa kampingowa resetowanie baterii
Łuszczenie lakieru samochodowego – jak zatrzymać proces i czy wystarczy lakier bezbarwny? Naprawa łuszczącego się lakieru bezbarwnego – cieniowanie czy taśma? Spray 1K/2K, technika blendingu