Jeśli iskra w odpowiednim momencie jest i kompresja i zawory ok to na plaka musi zaskoczyć
Masz 3 opcje: - brudny gaźnik, - nieszczelność między gaźnikiem a cylindrem, - słaba kompresja (podparty zawór albo uszkodzony silnik).
Sprawdź kompresję i zawory.
Uszczelniacze to tylko od oleju uszczelniają a nie od kompresji. Któryś zawór się nie domyka, lub gniazdo wypalone, ewentualnie pęknięta głowica w okolicach 1 cylindra.
Wg mnie jak kompresja jest książkowa co do wartości i równa na wszystkich cylindrach, to zawory są szczelne i raczej będą takie pozostawały dopóki będą zachowane luzy na zaworach.
Wyreguluj zawory, sprawdź kompresje
Witam. Dalej kombinujcie. Iskra jest, paliwo jest a nie pali. Autor wspomniał że silnik lekko kreci - nie ma kompresji. Zawory na hydro popychaczach otwarte. Pomierz ciśnienie i się wyjaśni. Pozdrawiam.
Witam jeśli masz pewność pomiaru to zostaje ustalenie gdzie kompresja ucieka w dół przez pierścienie czy wypalony (nieszczelny)zawór.Wlej strzykawką nieco oleju na ten trzeci cylinder i sprawdź czy kompresja wzrośnie,jeśli tak to np.zapieczone pierścienie jeśli nie to problem z zaworami.
Rozrusznik, pompki wtryskowe , rozrząd, kompresja. Zawór dawki rozruchowej.
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
Jak tam z zaworami? Luz ustawiony? Kompresję ma?
Witam proponuje: 1.Sprawdzić czy jest iskra jeżeli tak to ustawić ponownie zawory i sprawdzić kompresje(spróbuj odpalić z ssaniem) 2.Na ile ustawiasz zawory?
To stare auto i mocno wyeksploatowany silnik, więc może warto na wstępie sprawdzić kompresję i zawory? Szczególnie w starszym silniku możliwa jest jest erozja zaworów i ich gniazd. Nieprawidłowe luzy przy takim przebiegu też są normalne. Czy auto było lub jest zasilanie gazem? Jeśli tak, zużycie w wyniku erozji jest jeszcze bardziej prawdopodobne.
Zużyty silnik, wypalony zawór. Ile to ma lat?
Od razu wymienisz komplety? A jak się okaże że zawory? Powinieneś profilaktycznie ustawić zawory, sprawdzić kompresję.
Nie koniecznie u mnie też odpalał nawet z 2 na koła szedł ale zawór ssący puszczał na tyle że jak zalałem benzyną to w pół minuty zleciała wszystko benzyna która wlałem na zawory a brak kompresji jak naj bardziej o tym świadczy jak zawór był podparty to musiał się wypalać ale gołym okiem może nie być widać
Jarrek7 Powiedz jeszcze, jaki przebieg ma skuter ? to też istotne, chociaż jak jedzie ci 75km/h to kompresja i zawory będą okej. W tych silnikach przy lekko rozregulowanych zaworach odczuwa się gwałtowny spadek mocy i brak wolnych obrotów, ale tak jak napisałeś sprawdź dla pewności. Według mnie na 99% będzie to wina sprężyny centralnej. Kup najlepiej...
Wyniki z pomiaru kompresji poproszę. Będą ciekawe ;) Masz pogięte zawory, zrób test sprężania, będzie szybko, pewnie i boleśnie.
Jak kompresja trzyma zawór, on ma sprężyny zaworowe, które go domykają jeśli krzywka wałka rozrządu pozwoli.
Witam miałem podobny problem gdzie X16XEL strzelał, miał iskre i nie odpalał. Winą strzału z dolotu jest nieprawidlowe ustawienie rozrządu, na skutek tego przeskoku moglo przygiąc zawory. Sprawdź kompresje i bedzie wszystko wiadomo skoro iskra jest i paliwo jest. Strzela bo zawory mogą być pogięte lub w nieodpowiednim miejscu się domykają. Wystarczy...
Tłok, cylinder w stanie i wymiarach nominalnych, cylinder jak i zresztą wał bez rys. On by chodził dalej, ale przez zapieczone pierścienie nie miał kompresji, zawory szczelne.
Pewnie głowica do ściągnięcia bo wypalone zawory
Ja stawiam na brak kompresji wywołany złym ustawieniem zaworów... Mogłeś to dobrze zrobić jednak jak zapewne sam wiesz popychacz przykręcony jest jedną nakrętką do zaworu, która podczas rozruchu mogła się delikatniutko przekręcić i nie ma kompresji bo ciśnienie ucieka przez nie domknięty zawór, bądż odwrotnie, zawór jest cały czas zamknięty ale wtedy...
Porządnie zakuć i powinno być ok. Panowie a tak poza tematem, orientujecie się czy można gdzieś dorwać te zawory jednostronne-upustowe?
Sprawdź czy za brak kompresji odpowiadają zawory czy pierścienie,wiesz jak to zrobić bez rozbierania silnika?.
wujmij wtryskiwacze, podłącz pod wężyki z pompy i kręć powoli wałem obserwując kiedy masz początek tłoczenia np na pierwszym garze i luknij wtedy czy masz tam wtedy koniec suwu sprężania... Dla porządku dla pozostałych cylindrów też. Powinno się conieco rozjaśnić. A kompresje masz? może zawory podparte alboco?
jak to co poszło,jak niema kompresji to pasek rozrzadu albo zawory zdejmij głowice i bedziesz widział co masz czy złom czy się oplaca naprawić
Silnik kuleje na jeden tłok! po chwili łapie 2 i wkręca sie na obroty. Za bardzo nie widać ale chyba sadzi białym dymem- nie spalona mieszanka czyli za słaba kompresja na jednym garnku..... Kompresja do zmierzenia, może zawory puszczają a jak nie to pierścienie ;p
Nie wiem jak w tym kodzie silnika, ale starsze AUA i pochodne miały problem z zacierającymi się wałkami rozrządu w pokrywie, co po dłuższym czasie skutkowało wypadaniem zapłonu Bszumi, te 2 rzeczy się wykluczają - nie może być jednocześnie "kompresja dobra" i "wypalony zawór", zmień mechanika..
Witam mam problem z quadem egl, quad nie chce odpalić kompresja jest iskra jest mała, ale jest, paliwo dochodzi (nawet z samostartu nie chce odpalić) czy ktoś wie co to może być? Na myślałem o zaworach, ale są nietknięte
Ewidentnie problem za bogatej mieszanki, przydałoby się podpiąć oscyloskop i zerknąć na wysterowania wtrysków oraz na sygnał z czujników położenia wałków. Warto by też zmierzyć kompresję. Może problem z zaworami? Auto powinno trafić na wnikliwą diagnostykę, samo odczytanie błędów niestety nie wystarczy.
Wyreguluj zawory , pewnie spięte .
No to mechanik odpowiedział i po po co pytać. Na tym forum nie ma wróżbitów. Oprócz tego co powiedział mechanik pobieżnie to może być wiele przyczyn: brak kompresji, pęknięta głowica, uszkodzony zawór, uszkodzona wiązka elektryczna, sterownik silnika, pęknięty tłok, zapieczone pierścienie i wiele innych. Wybierz coś sobie. Samochód na porządny warsztat,...
Podpiera zawory misa w dół i zawór na pompie do sprawdzenia.
Kolego w tych silnikach producent przewiduje tylko naprawę głowicy, nie ma dostępnych pierścieni. Mogę podpowiedzieć tobie że pierścienie można dobrać ale nie orginalne. Najczęściej jest problem z zaworami wypalonymi, powstający od zużytego katalizatora. Pozdrawiam.
Witam, można to zauważyć po regulacji luzu na zaworach,obracając silnik ręcznie bez założonej świecy zapłonowej, w suwie spreżania można zobaczyć sam moment uchylenia zaworu przed GMP w celu obniżenia kompresji ,pod warunkiem że jest on sprawny ,o ile dobrze sobie przypominam powinien on obniżyć kompresję z około145psi do 80psi, co pozwala na bezproblemowy...
jest coś dziwnego że na pierwszym cylindrze ma świece prawie suchą a n a drugim całkowicie zalaną. To trzeba sprawdzić, czy luzy są właściwe i zawory się domykają. Pomiar kompresji na cylindrach, to powie.
raczej wątpie nie spotkałem sie nie w tym silniku, a może to nie blokada a usterka mowisz ze do 3 biegu idzie motocykle nawet blokowane maja moc na kazdym biegu tyle ze mniejsza i mniejsza predkosc max skoro nowy silnik to moze jego stan marny zawory i kompresja sprawdzane
Witam jak już koledzy opisali ten silnik jest kolizyjny wiec głowice masz do zrzucenia prawdopodobie masz pogięte zawory najlepiej wykręcić świece i sprawdzić kompresje to będziesz wiedział na 100% na którym z cylindrów się pogieły pozdrawiam
Ja obstawiam brak kompresji na tych cylindrach. Ledwo zapalają mieszankę. Albo wypalone przez gaz zawory.
Kolego, rozrusznik ma tyle siły że esa by obrócił. Ewidentnie zatrzymuje go kompresja. Sprawdź zawory, potem rozbieraj silnik.
Trzeba pomierzyć kompresję. Być może upalony zawór wydechowy zwłaszcza przy lpg.
Jak dla mnie pogięte zawory. Na plaku odpali nawet na małej kompresji. Tak więc poproszę o jej pomiar. A konkretnie ciśnienia sprężania.
Otóż nie wszystkie sprężarki mają, bardzo szczelne zawory, konstrukcja mojej wyklucza taką możliwość. Moje zawory docierałem na szkle papierem ściernym 1200 + pasta polerska. Mimo to nie trzymały małej kompresji (sprawdzane ustami :) )(ich budowa, płytkowa, nie daje dobrego długiego uszczelnienia, a tylko chwilowe podczas pracy tłoka). Dodatkowo jeśli...
Cześć. Nie pisalem dlugo bo zrezygnowany byłem po moich zabiegach zwiazanych z odpaleniem. Oddalem w końcu do mechanika. Diagnoza brak kompresji. Zawory ssace z luzami gdzie wiatr hula. Po odebraniu opiszę co i jak
Trzeba sprawdzić wałek rozrządu i zawory. Jaki to dokładnie silnik?
Uderzył nuż w kamienia i silnik się zatrzymał, brak kompresji - wypiął się zawór. A czemu ma służyć to mikro uchylenie dolnego zaworu ?
Kompresja to jedno ale może być problem z poborem oleju. W tych silnikach czasami pękały głowice, ale wody mogło się nalać przez uchylone zawory, zależy w którym momencie zatrzymał się silnik.
Witam kompresja na zaworach jest jeden gar nadal nie pracuje. Wystrzeliła uszczelka pod zaworami na razie tyle wiem. Naprawiać? Mechanik po oględzinach powiedział drugi piec pomocy co robić?
Sprawdź kompresje,zawór pod gaźnikiem a na próbę podlej paliwa pod świecę i zobacz czy zapali.
Jeżeli zawory są regulowane, to należy je skontrolować. No i kompresję wypadałoby zmierzyć.
wyregulować zawory
Chcesz powiedzieć, że wiedząc że strzelił rozrząd, holowałeś samochód na biegu!?! Nie słyszałeś, że każdy diesel jest kolizyjny? Początkowo miałeś zablokowany silnik i paliło się sprzęgło, przy którymś szarpnięciu pogięło zawory, silnik stracił kompresję i przestał hamować, za to narobiłeś sobie dodatkowych szkód.
pomiary kompresji? Jak wyglądają zawory i wałek rozrządu?
Czego brakuje do uruchomienia silnika ? - Iskra (świece, kopułka, palec, przerywacz, cewka, ...) ? - Paliwo (pompka, filtry, wtrysk, ...) ? - Kompresja, zawory, rozrząd, ... ? - Immobilizer ?
Zmierz kompresję na zimnym. Zakręć zawór gazu na butli i pojeźdź parę dni na samej benzynie - może odpala na dwóch paliwach?
Pewnie słaba kompresja, regulowałeś zawory?
Sprawdź cisnienie na cylindrze, mógł się wykręcić cylinderek od mechanizmu który steruje zaworami ssącymi przez co nie otwiera zaworów i jest brak kompresji, a za tym nie pracujący 2 cylinder
Wygląda na kompresje,zawory na 4 cylindrze jak odepniesz wtyczkę też błędu niema?.
Aktywny bieg jałowy Teraz moje pytanie bo miałem dzisiaj Fiorino i tam podciśnienie właśnie 400mbar Czemu brak podciśnienia w c3 znaczy jest 620 kompresja po 12 kolektor sprawdzony Czy możliwe aby zawory przepuszczały przy takiej kompresji ?
Kolego. Dostałeś diagnozę o ręki. Szukaj dziury w zaworze. Ostatnia świeca jest mokra bo nie ma zapłonu ( brak kompresji)
Witam, 'fioletowe zawory' wskazuja na ich znaczne przegrzanie - czyli najprawdopodobniej luz na nich zmniejszyl sie do 'zera' i przepuszczaja kompresje silnika, najlepiej ustawic luz zaworowy zgodnie z instrukcja tego silnika. Podejrzewam, ze moze on wynosic w instrukcji 0,03 - 0,05 mm. Pozdrawiam.
Najpierw sprawdzić kompresję, ewentualnie zawory i gaźnik do roboty
A ja bym zaczął od ....rozrządu, sprawdź czy gdy na zaworach powiedzmy 4 cylindra jest mijanka, a luz na zaworach pierwszego, to tłok jest w gmp (choćby śrubokrętem przez otwór świecy), słaba, nawet bardzo kompresja nie tłumaczy braku zasysania mieszanki. Dopiero gdy upewnisz się, że rozrząd jest ok, to ściągaj głowicę i sprawdź szczelność zaworów,...
Silnik oczywiście kolizyjny zawsze co najmniej 1 zawór troszkę odgięty. Wystarczy ustawić tłoki wszystkie równo , kręcąc wałkiem rozrządu ustawiać suw kompresji i dmuchać przez świece kompresorem. Jak leci dolotem bądź wydechem to wiadomo.
Rozrząd w krzakach, gdyby był wypalony któryś zawór ssący, to by nierówno pracował i nie miał kompresji na cylindrze
Witam , miałem mazdę 323c 1.5 16v też miałem takie problemy z odpalaniem a w szczególności rano to była masakra, posprawdzane wszystko, ciśnienie paliwa przepływomierz podmieniony , ciągle to samo brak mocy i ciężko zapał, okazało się ! ciasne zawory i nie było kompresji , tam zawory są regulowane płytkami
Witam sprawdź kompresję i zawór membranowy
Głowica zdjęta. Zawór ssący na 4. cylindrze, opuszczony o 3 mm. Gniazdo do frezowania i prowadnica do wymiany z zaworem. Będzie trochę niżej na tym zaworze. Chyba aż tak na kompresję nie wpływa.
1.8T lubi wypalac zawory na LPG. Kompresja jest?
Kompresja równa? Zawory szczelne? Wtryskiwacze długo leżały wyjęte z silnika?
Do pracy silnika potrzebne są iskra, mieszanka i kompresja. Czy jest iskra możesz sprawdzić wykręcając świecę i uruchamiając rozrusznik ze świecą przyłożoną do bloku silnika. Iskra musi być "żywa". Ważny jest też timing. Do sprawdzenia odpowiednimi przyrządami. Jeśli brakuje paliwa, to testem jest psiknięcie plakiem w gaźnik i próba uruchomienia silnika....
Może być zawór na pompie a może sama pompa itd.Ciężko będzie tak zgadywać na odległość bez diagnozy. Nie dawno zmieniałem zawór na pompie w masterze DCI. Objawy jak u ciebie i był to właśnie zawór.
Swieca w jakim stanie ? Moze wypalone zawory ? Kompresje zmierz.
Aby silnik benzynowy odpalił potrzebujesz trzech rzeczy: - kompresji, - paliwa, - iskry. Że paliwo jest, to już wiemy. Co z kompresją i iskrą? Piszesz Dziś sprawdziłem zawory to ssący jest na 0.05 ale wchodzi do półowy Do połowy czego? Jakie ciśnienie sprężania? Pomiar manometrem. Iskra jest? We właściwym momencie? Pomiar stroboskopem.
Zmierz kompresje. Ustaw zawory, rozrząd cylinder tłok oryginał czy tanie z Chin? Jak zamiennik to może być kilka mm różnicy w wysokości kształt denka itd nie zapali.
Więc problem nie tkwi w dole silnika a w prowadnicach i zawieszajacych się zaworach. Nagar na trzonkach.
Głośny dźwięk z filtra może wskazywać na nieszczelne zawory ssące. Zrób poprawnie pomiar kompresji
skatewkrate napisał: ... Wszystko zostało sprawdzone: kompresja, zawór membranowy , klin na magnecie itp. itd. rzeczy. .... Od kiedy wszystko ogranicza się do pięciu. To jakiś nowa logika?? A moja logika mówi że jednak nie wszystko, ponieważ silnik nie zapala. Nie napisałeś czy jest iskra..... Taki szczegół.
Ja nic nie gwintowałem. Napisałem, że użyłem cały wentyl (z zaworkiem) z dętki samochodu ciężarowego. Rurkę wentyla wyprostowałem. Na końcu rurki z zaworkiem przylutowałem lutem twardym metalową końcówkę świecy wkręcana do głowicy, a na drugim końcu przylutowałem, też lutem twardym, końcówkę z gwintem na manometr. W obecnych silnikach, rozwiązanie z...
Wypalone zawory ssące, źle wyregulowane, skrzywione, przytarte prowadnice zaworów, pęknięta sprężyna. A na jakiej podstawie to stwierdziłeś?
Kręci jakby nie było kompresji Tam niema kompresji. A zawory wyglądają tak.
Kompresja jest? Zawory ustawione ok?
Cewka do góry i czterema kablami przedłużyć. Nie rośnie ci tam przypadkiem ciśnienie oleju tak bardzo, że hydropopychacze zawory podpierają? Po zgaśnięciu ciśnienie spada i znów jest luz na zaworach - kompresja powraca.
Sprawdź czy zawór wydechowy uchyla się na moment gdy tłok zbliża się do górnego punktu w suwie sprężania.
Po 1 zrób regulacje silnika zawory + pompowtryski w jakimś porządnym warsztacie. Generalnie jeśli ma około 1 mln to wtryski nie powinny być aż tak złe ale też mogą być w tragicznym stanie. Może masz wypalone gniazda na zaworach bo może nikt nie regulował zaworów i masz utratę kompresji.
Kompresja jest .Zawór jest prosty.
auto działało normalnie i nagle silnik nierówno zaczął pracować i już turbo się nie włącza jeździ bez turbo . Jak kręcę kluczem wałem to czuje że 2 cylindry mają słabszą kompresje mogą być zawory do roboty albo pierścienie Kolego sprawdź kompresję na początek, bo może się co wysypało w silniku. Co do samego turbo to sprawdź czy sztanga czyli cięgno...
Zaczynamy od sprawdzenia kompresji.. Jeżeli będzie dobra to szczelność kolektora. Natomiast jeśli kiepska to Trzeba sprawdzić dlaczego... Wałek rozrządu, zawory, itd
W tym silniku jest problem z zaworami,mimo tego kompresja ok tak miałem
Walka wre. Poskładałem autko i rzecz dziwna rozrusznik kręci, wał się obraca lecz tak dziwnie jak by była uszczelka wydmuchana - brak kompresji. Zawory proste dotarte, uszczelka nowa, rozrząd ustawiony i nadal rozrusznik kręci wałem tak dziwnie szybko bez oporu. Macie jakies pomysły ? Nawet do mechanika nie ma jak podjechać :)
Zrób pomiar kompresji może zawory pokrzywiło jak wałek był uszkodzony .
Witam, ponownie, agregat zaczyna mnie pokonywać, klin nie zcięty, cewka podmieniona na nową, agregat jak nie palił tak nie pali, od czasu do czasu strzeli w tłumik. paliwo podawałem pod świecę jak i nasączałem filtr powietrza reakcji zero kilka razy tylko strzelił. kompresja jest, zawory ustawione jak trzeba, iskra jest. Jakieś sugestię panowie?:)
Jednak trzeba znaleźć przyczynę dlaczego jeden cylinder nie pracuje, bez względu czy jest to jedno czy wielopunkt. Nie żadne prototypy miały jednopunkt, tylko wszystkie, a różnica w mocy jest z innej przyczyny. Zaś co do tematu, to do sprawdzenia przewody WN oraz kompresja (zawory).
Typowe zużycie silnika: od kompresji (pierścienie lub zawory), przez uszczelkę głowicy albo pęknięcie bloku i przedostanie się wody. Wróżenie z fusów. Jak pytanie u mechanika: co mi stuka w lewym kole, co to może być? Pojedź do mechanika i się dowiesz. Do mechanika, a nie wymieniacza.
Świece,zawory luz,kompresja, regulacja gaźnika....itp
Nikt nie zamierza ,,jeździć ". Zatytuował bym ten post jako ,,Zdychający Chińczyk :cry: " Zwyczajnie - silnik się kończy, a nie prądnica, więc szczotki, etc. to zbędny wydatek. Jak już nowe części, to tłok, cylinder i pierscienie. Moze mieć ten silnik także wypalone zawory (szczególnie wydechowy), wiec pomiar kompresji niezbedny i od tego trzeba zacząć.
Witam. W najprostszej opcji do wymiany jest cylinder i tłok z pierścieniami. Głowica pozostaje ta sama. Warto jednak sprawdzić, czy trzymają zawory. Byłem u siebie 2 zakładach zajmujących się głowicami i stwierdzili, że naprawa jest nieopłacalna i lepiej kupić nową z zaworami (brak kompresji i wymiana po przejechaniu 10tys km). Warto też jak napisał...
witam zmierz kompresje ,sprawdż zawór membranowy, wszedł mi kiedyś kamyczek w zawór ,i też nie chciał odpalić,sprawdz to ,
Witam. Mam problem z traktorkiem. Silnik Briggs & Stratton 14,5 KM. Gdy odpali, strasznie strzela z gaźnika i słychać, jak ucieka kompresja gaźnikiem. Gdy skręcę zawór wydechowy na zero luzu, to chodzi tak, jak trzeba, bez strzałów. Co to mogło być?
renault kompresja sprinter kompresja kompresja wtrysk
testy akumulatorów wymiana toner wykrywanie dźwięku
7018b firmware ladowarka bosch
Lokalizacja przekaźnika startera w Mercedes Sprinter 311 CDI Instalacja Windows XP na dysku SSD - Kompatybilność i Wydajność