W mniejsce świecy podepnij manometr i zrob pomiar kilka razy. Zapisuj wyniki na bierząco.
Wyreguluj zawory , pewnie spięte .
No tak, jeżeli gładź cylindra jest słabsza to jawka nie bedzie miec odpowiednej mocy, kompresji. Cylinder do wymiany lub szlifu
Żadna wielka sprawa, albo zawór albo wypalona uszczelka pod głowicą, czapka w górę i wiadomo co dalej
Zmierz kompresje cylindrów, sonda sprawdza skład mieszanki, jeżeli ciśnienie sprężania jest za niskie może wywalać błąd w składzie mieszanki paliwowo-powietrznej.
Czy była mierzona kompresja na cylindrach?
Próba olejowa ale raczej dół silnika do remontu. Niestety ten typ tak ma że przy 200 tys km większość silników traci kompresję na którymś cylindrze.
Witam jeśli masz pewność pomiaru to zostaje ustalenie gdzie kompresja ucieka w dół przez pierścienie czy wypalony (nieszczelny)zawór.Wlej strzykawką nieco oleju na ten trzeci cylinder i sprawdź czy kompresja wzrośnie,jeśli tak to np.zapieczone pierścienie jeśli nie to problem z zaworami.
Do paliwa manometr (0-10 bar)i miernik do sprawdzania kompresji w cylindrach .
Sprawdz sobie kompresje na cylindrach.
Pompa na 0 ze zluzowanym kolem zebatym . Kolo zamachowe na 0 ...+1 przy kompresji cylindra 1szego i "overlap" 6 co jest bardzo wazne :) . Wkladasz pompe ,luzne kolo zebate wpasowuje sie w zeby kola zamachowego ..... jezeli sie da to zaznaczasz kolo zebate pompy/ lub delikatnie wyciagasz aby sie nie przekrecilo . Dokrecasz kolo zebate do konca , wstawiasz...
Kolego a sprawdziłeś wypadaniem zapłonu może okazać się również brak kompresji na cylindrze lub uszkodzony wtrysk paliwa ;) .
Na 3 cylindrze kompresja rozumiem jest 10? Oleju ile dolewasz między wymianami?
Wymieniałeś same pierścienie?
Sprawdź wiązkę silnika w miejscu gdzie obudowa filtra powietrza dotyka do pokrywy zaworów. I oczywiście pomiar kompresji wszystkich cylindrów.
Kompresja w cylindrze jest dobra? Odkręć tłumik i sprawdź stan tłoka, pierścieni oraz gładzi cylindra.
Czy jest szansa, że to "tylko" głowica i dołu silnika nie trzeba ruszać? Jakaś tam szansa jest.
jest coś dziwnego że na pierwszym cylindrze ma świece prawie suchą a n a drugim całkowicie zalaną. To trzeba sprawdzić, czy luzy są właściwe i zawory się domykają. Pomiar kompresji na cylindrach, to powie.
Sprawdziłeś kompresje na cylindrach ? Na zimnym i na gorącym silniku ?
Wypiąłeś ten kondensator z cewki? Paliwo jest w gaźniku, wyregulowany tak jak pisałem wcześniej to silnik musi odpalić. A jak nie to sprawdzić kompresje w cylindrach.
Albo jest uszkodzony wtrysk albo nie ma kompresji na tym cylindrze.
Rozrząd w krzakach, gdyby był wypalony któryś zawór ssący, to by nierówno pracował i nie miał kompresji na cylindrze
Do puki nie odpalisz nie będzie wiadomo , jakieś zanieczyszczenie , nagar który dostał się na przylgnię zaworu i mamy nieszczelność która powinna ustąpić po rozruchu . Silniki kupowane z gwarancją rozruchową to także loteria .
Czy nie podwyższa się stan oleju w silniku ??? Może pomaluj głowice przy uszczelce jakimś płynem co się pieni i sprawdź . Sprawdził bym jeszcze kompresje na cylindrach . :|
Wyreguluj zawory, sprawdź kompresje
Ja obstawiam brak kompresji na tych cylindrach. Ledwo zapalają mieszankę. Albo wypalone przez gaz zawory.
Witam ponownie Po pierwsze trzeba ustalić skąd ten olej się tam znalazł. Myślę, że pomógł by pomiar kompresji na cylindrach choć pewna ilość oleju nad tłokiem może ten pomiar zafałszować. Jak wygląda poziom oleju w silniku? Pozdrawiam
Zmierz sobie kompresje na cylindrach bo jak jest do d... to wlasnie taki jest objaw jak u ciebie. Niewykluczam oczywiscie awarii ukladu zaplonowego. Pozdrawiam.
no to jesli brak kompresji a auto na gazie jezdzi od dawna to jest duze prawdopodobienstwo ze zawory sie przepalily za dwóch cylindrach na raz a na pozostałych nie ? Chcociaż kto wie. Jeśli brak kompresji na cylindrach 1 i 2 lub 3 i 4 to wiadome o co chodzi. Przebicie na uszczelce pomiędzy cylindrami.
Podłaczyć komputer i będzie wiadomo jak ciśnienie na listwie i czy nie błędu wałka. Jak tam będzie ok to trzeba by sprawdzić kompresję. Nawet kręcąc wałem czy jest opór kompresji na wszystkich cylindrach równy lub nawet nie słychać jak syczy.
Głowica do zdjęcia i regeneracji (wymiana prowadnic, zaworów i szlifowanie gniazd) w tych silnikach standard Dodatkowo jeżdżąc z odpiętą sondą mogłeś zabić katalizator
Uszczelka poszla. Po to gwizdek abyś sie nie zatruł spalinami. Czapka w góre
Do sprawdzenia kompresja w poszczególnych cylindrach, prawdopodobnie pęknięte albo zapieczone pierścienie ( w najgorszym przypadku wypalony tłok )
Kompresja w cylindrach.
To np walnięte pierścienie nie będą puszczać oleju i powodować kiepskie sprężanie? Co jeszcze mogę sprawdzić? Zdjąć korek oleju na odpalonym i zobaczyć czy jest podciśnienie czy nadciśnienie? Chciałbym to w miarę zdiagnozować i naprawić samodzielnie. Remont przewyższa cenę auta. Ile tak w ogóle kosztuje przekładka silnika do takiego golfa?
Stare polonezy miały nawet taki zegar na desce rozdzielczej pokazujący ciśnienie oleju. Jeżeli ciśnienie to jest za niskie to może być spowodowane ono np brakiem kompresji przez tłoki Ale pleciesz głupoty ! Co ma wspólnego kompresja w cylindrach z ciśnieniem oleju w układzie smarowania ?
Witam, pacjent Mazda 2, brak kompresji na 4 cylindrze i brak luzu pomiędzy szklanką a wałkiem. Tak samo na innych cylindrach jest kompresja, a na 4 brak. Cały chodzi silnik tylko na 3 gary.
Możliwe, że to wina cewki, ale dla pewności sprawdź jeszcze kompresję cylindrów, powinna być w przedziale 12-15bar.
Witam. Mój quad 125 ma bardzo wysoką kompresję po wymianie cylindra wraz z tłokiem itp. Rozrusznik ma ledwo siłę zakręcić silnikiem, a z pchnięcia zakręci, ale się ślizga po podłożu.
Silnik disel. Odlacz i podlacz kazda z osobna wtyczke cewki z wtrysku. Jezeli nie znajdziesz roznicy w pracy ten wtrysk padl. Dla pewnosci sprawdz napiecie na kostce czy jest, jak jest na 100% wtrysk. Chyba ze brak kompresji na tym cylindrze. Jezeli masz dostep odkrec i uwazaj swiece zarowa tego cylindra i mozesz kompresje sprawdzic. Najlepiej jak znajdziesz...
Możliwe usterki: - przepalone świece żarowe, - zapowietrzający się układ wtryskowy, - słaba kompresja na jednym cylindrze.
Licząc od rozrządu, kompresja 1, 2, 3 cylinder: kompresja między 12-13 bar. 4 cylinder: 9 bar. A na tym 1 cylindrze czarny nalot na świecy, nawet po 15 min pracy silnika na biegu jałowym.
Silnik jest AFN i ma 130 KM na 100%. Nie AFN tylko AVF albo AWX, tych silników o których piszesz nie było w ogóle w B6. Tam był tylko pompowtrysk. Przy takiej kompresji żarł by co najmniej litr oleju na 1000 km. Jedź gdzie indziej i powtórz pomiar, ewentualnie zdradź tajemnice co cie natchnęło na pomiar kompresji? Jakiś problem?
norma około 11 bar.Poniżej 8-9 mogą się pojawić problemy z uruchomieniem.
Zamień przewody 2 i 3.Chyba że uszczelka między cylindrami,to sprawdź kompresję.
Np przepalona między cylindrami uszczelka, sprawdź kompresję
jeśli iskra jest wtrysk podaje paliwo to jedyną przyczyną nie palenia na ten cylinder jest lewe powietrze na kolektorze ssącym pomiędzy przepustnicą a głowicą - tam jest plastikowy kolektor obejrzyj dokładnie czy gdzie pęknięty nie jest może po tym ogniu się odkształcił i nie trzyma uszczelka przy głowicy
Masz 3 opcje: - brudny gaźnik, - nieszczelność między gaźnikiem a cylindrem, - słaba kompresja (podparty zawór albo uszkodzony silnik).
Jeżeli masz spadek kompresji na którymś z cylindrów to masz odpowiedz na Twoją usterkę i tak naprawdę postawioną diagnozę.
Zawory na pewno ok, bo ścisło go na pracy, czyli zawory schowane... W takich przypadkach częściej gnie korbowody, ale to musiały by być wysokie obroty... Najlepiej zmierz kompresje na cylindrach. Dużo powie o stanie zaworów, jak krzywe to ciśnienie będzie niskie. Kontrolnie sprawdź też ustawieni rozrządu, różnie bywa jak tak go szarpnie.
Zmień cewki miejscami, jeśli nie pomoże pomiar kompresji cylindrów i remont silnika. Pamiętaj liczyć kolejność od skrzyni.
Na początek pomiar kompresji cylindrów i jeśli będzie w normie, to można podejrzewać uszczelniacze zaworów.
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
Czyli w pierwszej kolejności powinienem sprawdzić doładowanie turbiny i kompresję w cylindrach?
Sprawdź kompresje w cylindrach
kompresja w okolicach 13,5 na 4 cylindrach maksymalna różnica w kompresji to ok 0,7 bara Zrób test szczelności,być może kompresja wychodzi dobra przez uszczelnianie olejem.
Daj temu spokój, nie ma to wpływu na kompresję. Przy rozciągnietym łańcuszku zawsze się przestawi. Masz za niską kompresję z powodu zużycia cylindra i tyle.
Sprawdź kompresję cylindrów na zimnym i na ciepłym silniku.
Też takiej jeszcze nie widziałem. Albo ma strasznie ubogo na garze i temperatura robi swoje albo przy wymianie świeca upadła na podłogę. I popękana została wkręcona. Teraz to pomiar kompresji i oględziny cylindra endoskopem. Będzie wiadomo co dalej.
Zerknij pod głowicę.
cylinder padniety - nie ma kompresji
Miałem podobnie w tej samej skorupie, tyle że zaniżona kompresja na 2 cylindrze wywalała błędy wypadania zapłonów na wolnych obrotach. Powyżej 2000 dało się jechać. Przyczyną była głowica.
No to rób porządek z EGR, zmierz kompresję i zrób test szczelności cylindrów.
Zadajesz dużo pytań , słuchaj jeśli wymieniasz silnik oczywiście jak będzie taka potrzeba na taki sam, to nie może być żadnych niespodzianek. Zamykam
Robiłem takie dwa silniki. 1. Na trzecim cylindrze słaba kompresja, korowód był skrzywiony. 2. Na rozrządzie, jest takie koło zębate pośrednie z kastorem luzu. Wyrabia się i skacze wydając odgłos stukania. U Ciebie stawiałbym na punkt pierwszy lub wtryskiwacze.
Kolego uszczelniacze wału w silnikach 2T mają wpływ na jego uruchomienie a nie na wielkość kompresji w cylindrze. Uważam również, że zmierzona przez Ciebie kompresja jest za niska i może wystarczyć jedynie do uruchomienia silnika, ale dojazdy, to już nie - silnik będzie po prostu za "słaby". Sprawdź dokładnie ciśnienie w cylindrze dając "pełny gaz"...
Sprawdzić kompresję na tych dwóch cylindrach na którym wyrzuca błąd cewki. Jeśli będzie ok to trzeba sprawdzić drożność katalizatora.
Wszystko już jasne, temat wyczerpany.
Jakby był zawór to próba olejowa nic by nie dała. Jeżeli masz swój lub możesz od kogoś pożyczyć tester szczelności cylindrów to on prawdę Ci powie.
Pierwsze co trzeba zrobić to wykręcić świece i sprawdzić czy którąś nie zalewa paliwo, następnie sprawdzić ciśnienie na cylindrach(kompresję). Co do wycieku to został źle zdiagnozowany i usunięty.
Silnik do remontu, zmierz na poszczegolnych cylindrach kompresje ale jestem prawie pewny ze nie winna tu jest aparatura zaplonowa tylko sama mechanika tego silnika skoro napisales ze miales nagar z oleju na swiecach. Pozdrawiam.
Pomiar kompresji w cylindrach na zimno i ciepło. Albo rozwalcie cylindry z sprężonym powietrzem i patrzcie i słuchajcie. I sprawdzę, czy twój silnik wciąż działa.
Nie właściwa dawka lub problem ze spalaniem. Sprawdź kompresję na cylindrach.
Witam. W pierwszej kolejności zmierz kompresję, to podpowie ci mniej więcej co jest uszkodzone. W takich sprzętach najlepiej najpierw rozebrać a potem dobierać po wymiarach.
Wymiana filtrów, świec zapłonowych, sprawdzenie kompresji cylindrów - to na początek.
rozrząd na przykład.
Nie wiem jak sprawdzić czy dochodzi powietrze, ale jeśli zrobię przekręcę trochę magnesem to zaczyna coś syczeć, lecz motocykl wciąż nie odpala Dodano po 55 Zdjąłem głowice nie było w ogóle uszczelki widocznie w poprzedni właściciel nie założył przy obrocie magnetem coś syczało pewnie to była uciekająca kompresja cylinder od góry jest cały czarny i...
Powód to poluzowanie wtrysku i wypalenie uszczelki.Żeby zdjąć pokrywę to musisz ją odkręcić i odkręcić przewody wysokiego ciśnienia a nie wtryski.Po zdjęciu pokrywy zrób porządek z pierwszym wtryskiem bo tam wypada uszczelka. Dodano po 2 Zawory się nie przestawiają tylko ewentualnie wałki ale tu na 95proc.wykluczam.Czarny dym bierze się ze złej kompresji...
Bez sensu, 360 powinien zapalić z półobrotu - sprawdź kompresję na cylindrach, jest ciepło.
Ja również zrobiłem pomiar kompresji , na cylindrach jest po 12,5bara(silnik 200tys)tylko się zastanawiam bo w czasie pomiaru obroty są małe i np przy pękniętej sprężynie zaworowej pomiar i tak wyszedł by ok(na jałowym co jakiś czas jest pierdnięcie w wydech co świadczy o niedopalaniu cylindra).Z tego co wyczytałem dobrym sposobem jest podpięcie wakuometru...
Witam, mam problem z Peugeot 207 1.6VTI 120 KM. Po ostatniej jeździe wyskoczył check i tak jakby auto chodziło na 3 cylindry. Podpięliśmy komputer, to jest wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Gdy usuwamy błąd, auto chodzi normalnie i po chwili check wywala, wentylator się włącza i auto chodzi na 3 cylindry. Byłem u mechanika, to zmierzył mi kompresję,...
A może zwyczajnie silnik "konsumuje"olej. Obawiam się, że głowica "w górę" i diagnostyka tłoków, głowicy itp. Warto sprawdzić kompresję na cylindrach.
Witam zmierz kompresję na cylindrach.
sprawdził kompresję na cylindrze 1 i 4, podczas kręcenia na sucho kompresja jest (okolice 12 barów) natomiast na odpalonym silniku nie chodzi ten 1 cylinder i kompresja raz jest, a raz jej nie ma (okolice 3–4 bary) A jak do tego doszedłeś ?Bo albo czarami i wróżbami albo tym WPS500X ?? Jakaś ta diagnoza niewiarygodna. ale może warto coś jeszcze sprawdzić?...
Jaką kompresję ma na cylindrach?
Jaka jest różnica kompresji na poszczególnych cylindrach ?
Coś mi się wydaje , że to pierścienie , a głównie olejowy i dostał przedmuchów z komory spalania do michy olejowej . Z tond kopci z odmy i tłumików . Sprawdź po ustawieniu zaworów jaką masz kompresję w cylindrze i czy nie podbiera Ci oleju z silnika ? ( Zmniejsza się stan oleju w silniku ) ?? :| Dodano po 2 Quady chłodzone powietrzem w szczególności...
Sprawdź cisnienie na cylindrze, mógł się wykręcić cylinderek od mechanizmu który steruje zaworami ssącymi przez co nie otwiera zaworów i jest brak kompresji, a za tym nie pracujący 2 cylinder
Jak nie ma ciśnienia oleju lub po nocy, długim nie odpalaniu., cofa się olej. Nie ma ciśnienia w głowicy to nawet zawory się nie otworzą. Trochę trzeba pokręcić zanim olej dojdzie do góry i napełni samoregulatory. I to jest normalne- lekarstwo > dłużej pokręcić raz , 2gi i wszystko wraca do normy.
Podjedź do jakiegoś warsztatu gdzie naprawiają auta lub motocykle i niech sprawdzą kompresję cylindra.
Myślałem, że na jałowym jest spokój, a problem jest jedynie pod obciążeniem. Jak poszedł olej do cylindrów to bym proponował zacząć od kompresji - może się korba ugięła na 1 cylindrze i stąd takie objawy. Pytanie, czy szarpanie jest równomierne? Tzn. pojawia się regularnie, a nie co chwile zmienia częstotliwość
jak gdyby rozrusznik nie miał siły przekręcić...czym to może być spowodowane? Zacznij sprawdzać od połączeń elektrycznych (również na rozruszniku), sprawdź masy od akumulatora. Dodatkowo zmierz napięcie w akumulatorze podczas próby uruchamiania silnika. kompresja na wszystkich cylindrach 15 Coś dużo masz tej kompresji :D . Silnik nie "konsumuje" czasami...
Przyjechało Clio2 1.5DCI-65ps. na krawacie, diagnoza brak kompresji cylinder 2,3. Klient doszedł do wniosku, że nie naprawiamy tylko załatwi sobie drugi silnik, przywozi gość drugi silnik, wsadzamy do auta, odpala i tłucze niemiłosiernie-diagnoza brak kompresji cylinder 2,3. Typ zabiera silnik i twierdzi, że przywiezie następny, przywozi ale coś mnie...
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Kolego daj zdjęcia tego silnika ;) I w pierwszej kolejności sprawdź ustawienia zaworów jeśli są oraz kompresję.
Gdyby winne były tylko tłoki/pierścienie i cylindry, to może bym się wahał. Okazało się jeszcze, że zawory w głowicy są nieszczelne, a panewki korbowodowe w średnim stanie. Rysy na cylindrach są wyczuwalne palcem, a tłok który widać na zdjęciu jest akurat najlepszym tłokiem z całego silnika. Tu tłok z cylindra nr 1. https://obrazki.elektroda.pl/8630707800_...
Jaka powinna być kompresja w silniku 2.0 HDI RHK Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy prawidłowej wartości kompresji w silniku 2.0 HDI RHK. Silnik ten jest jednostką wysokoprężną stosowaną w samochodach marek Peugeot i Citroën. Kompresja w silniku diesla jest kluczowym parametrem, który wpływa na efektywność spalania i ogólną wydajność...
Jakakolwiek zabawa w wymianę pierścieni bez honowania cylindrów to wyrzucanie pieniędzy w błoto, to nie ma prawa zadziałać, nowy pierścień nie "ułoży" się w starym cylindrze.
Auto już jeździ, pasek nie przeskoczył ale znalazłem za mały luz zaworowy, po regulacji i ostrzejszej jeździe kompresja wróciła na 13 bar (każdy cylinder). Na tłokach/pierścieniach pewnie było sporo nagaru od miejskiej jazdy i to pewnie przyblokowało pierścienie. Temat do zamknięcia.
Nie tylko klienta, narobisz sie a to wróci. to bumerangi.
husqvarna kompresji stilo kompresji kompresji zawory
zamiennik tda7560 grzałka zużyta włącznik lampa stać
parametry silnika elektrycznego silnik elektryczny
Skoda Fabia 1 1.4 MPI – brak tylnych hamulców, cylinderki, samoregulacja, diagnostyka Demontaż spychacza z ciągnika Belarus MTZ 82, 820, 1025 – instrukcja krok po kroku