Jeśli iskra w odpowiednim momencie jest i kompresja i zawory ok to na plaka musi zaskoczyć
Sprawdź kompresję i zawory.
Masz 3 opcje: - brudny gaźnik, - nieszczelność między gaźnikiem a cylindrem, - słaba kompresja (podparty zawór albo uszkodzony silnik).
Uszczelniacze to tylko od oleju uszczelniają a nie od kompresji. Któryś zawór się nie domyka, lub gniazdo wypalone, ewentualnie pęknięta głowica w okolicach 1 cylindra.
Rozrusznik, pompki wtryskowe , rozrząd, kompresja. Zawór dawki rozruchowej.
Witam. Dalej kombinujcie. Iskra jest, paliwo jest a nie pali. Autor wspomniał że silnik lekko kreci - nie ma kompresji. Zawory na hydro popychaczach otwarte. Pomierz ciśnienie i się wyjaśni. Pozdrawiam.
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
Wyreguluj zawory, sprawdź kompresje
To stare auto i mocno wyeksploatowany silnik, więc może warto na wstępie sprawdzić kompresję i zawory? Szczególnie w starszym silniku możliwa jest jest erozja zaworów i ich gniazd. Nieprawidłowe luzy przy takim przebiegu też są normalne. Czy auto było lub jest zasilanie gazem? Jeśli tak, zużycie w wyniku erozji jest jeszcze bardziej prawdopodobne.
Tłok, cylinder w stanie i wymiarach nominalnych, cylinder jak i zresztą wał bez rys. On by chodził dalej, ale przez zapieczone pierścienie nie miał kompresji, zawory szczelne.
Jak kompresja trzyma zawór, on ma sprężyny zaworowe, które go domykają jeśli krzywka wałka rozrządu pozwoli.
Nie koniecznie u mnie też odpalał nawet z 2 na koła szedł ale zawór ssący puszczał na tyle że jak zalałem benzyną to w pół minuty zleciała wszystko benzyna która wlałem na zawory a brak kompresji jak naj bardziej o tym świadczy jak zawór był podparty to musiał się wypalać ale gołym okiem może nie być widać
Witam proponuje: 1.Sprawdzić czy jest iskra jeżeli tak to ustawić ponownie zawory i sprawdzić kompresje(spróbuj odpalić z ssaniem) 2.Na ile ustawiasz zawory?
Od razu wymienisz komplety? A jak się okaże że zawory? Powinieneś profilaktycznie ustawić zawory, sprawdzić kompresję.
Wg mnie jak kompresja jest książkowa co do wartości i równa na wszystkich cylindrach, to zawory są szczelne i raczej będą takie pozostawały dopóki będą zachowane luzy na zaworach.
Sprawdź czy za brak kompresji odpowiadają zawory czy pierścienie,wiesz jak to zrobić bez rozbierania silnika?.
Porządnie zakuć i powinno być ok. Panowie a tak poza tematem, orientujecie się czy można gdzieś dorwać te zawory jednostronne-upustowe?
Witam miałem podobny problem gdzie X16XEL strzelał, miał iskre i nie odpalał. Winą strzału z dolotu jest nieprawidlowe ustawienie rozrządu, na skutek tego przeskoku moglo przygiąc zawory. Sprawdź kompresje i bedzie wszystko wiadomo skoro iskra jest i paliwo jest. Strzela bo zawory mogą być pogięte lub w nieodpowiednim miejscu się domykają. Wystarczy...
jak to co poszło,jak niema kompresji to pasek rozrzadu albo zawory zdejmij głowice i bedziesz widział co masz czy złom czy się oplaca naprawić
Wyniki z pomiaru kompresji poproszę. Będą ciekawe ;) Masz pogięte zawory, zrób test sprężania, będzie szybko, pewnie i boleśnie.
Jarrek7 Powiedz jeszcze, jaki przebieg ma skuter ? to też istotne, chociaż jak jedzie ci 75km/h to kompresja i zawory będą okej. W tych silnikach przy lekko rozregulowanych zaworach odczuwa się gwałtowny spadek mocy i brak wolnych obrotów, ale tak jak napisałeś sprawdź dla pewności. Według mnie na 99% będzie to wina sprężyny centralnej. Kup najlepiej...
Cześć. Nie pisalem dlugo bo zrezygnowany byłem po moich zabiegach zwiazanych z odpaleniem. Oddalem w końcu do mechanika. Diagnoza brak kompresji. Zawory ssace z luzami gdzie wiatr hula. Po odebraniu opiszę co i jak
wujmij wtryskiwacze, podłącz pod wężyki z pompy i kręć powoli wałem obserwując kiedy masz początek tłoczenia np na pierwszym garze i luknij wtedy czy masz tam wtedy koniec suwu sprężania... Dla porządku dla pozostałych cylindrów też. Powinno się conieco rozjaśnić. A kompresje masz? może zawory podparte alboco?
Nie wiem jak w tym kodzie silnika, ale starsze AUA i pochodne miały problem z zacierającymi się wałkami rozrządu w pokrywie, co po dłuższym czasie skutkowało wypadaniem zapłonu Bszumi, te 2 rzeczy się wykluczają - nie może być jednocześnie "kompresja dobra" i "wypalony zawór", zmień mechanika..
Kolego, rozrusznik ma tyle siły że esa by obrócił. Ewidentnie zatrzymuje go kompresja. Sprawdź zawory, potem rozbieraj silnik.
Pewnie głowica do ściągnięcia bo wypalone zawory
Silnik kuleje na jeden tłok! po chwili łapie 2 i wkręca sie na obroty. Za bardzo nie widać ale chyba sadzi białym dymem- nie spalona mieszanka czyli za słaba kompresja na jednym garnku..... Kompresja do zmierzenia, może zawory puszczają a jak nie to pierścienie ;p
Ja stawiam na brak kompresji wywołany złym ustawieniem zaworów... Mogłeś to dobrze zrobić jednak jak zapewne sam wiesz popychacz przykręcony jest jedną nakrętką do zaworu, która podczas rozruchu mogła się delikatniutko przekręcić i nie ma kompresji bo ciśnienie ucieka przez nie domknięty zawór, bądż odwrotnie, zawór jest cały czas zamknięty ale wtedy...
Sprawdź kompresje,zawór pod gaźnikiem a na próbę podlej paliwa pod świecę i zobacz czy zapali.
Podpiera zawory misa w dół i zawór na pompie do sprawdzenia.
Czego brakuje do uruchomienia silnika ? - Iskra (świece, kopułka, palec, przerywacz, cewka, ...) ? - Paliwo (pompka, filtry, wtrysk, ...) ? - Kompresja, zawory, rozrząd, ... ? - Immobilizer ?
Wygląda na kompresje,zawory na 4 cylindrze jak odepniesz wtyczkę też błędu niema?.
No to mechanik odpowiedział i po po co pytać. Na tym forum nie ma wróżbitów. Oprócz tego co powiedział mechanik pobieżnie to może być wiele przyczyn: brak kompresji, pęknięta głowica, uszkodzony zawór, uszkodzona wiązka elektryczna, sterownik silnika, pęknięty tłok, zapieczone pierścienie i wiele innych. Wybierz coś sobie. Samochód na porządny warsztat,...
jest coś dziwnego że na pierwszym cylindrze ma świece prawie suchą a n a drugim całkowicie zalaną. To trzeba sprawdzić, czy luzy są właściwe i zawory się domykają. Pomiar kompresji na cylindrach, to powie.
pomiary kompresji? Jak wyglądają zawory i wałek rozrządu?
raczej wątpie nie spotkałem sie nie w tym silniku, a może to nie blokada a usterka mowisz ze do 3 biegu idzie motocykle nawet blokowane maja moc na kazdym biegu tyle ze mniejsza i mniejsza predkosc max skoro nowy silnik to moze jego stan marny zawory i kompresja sprawdzane
Pewnie słaba kompresja, regulowałeś zawory?
wyregulować zawory
Witam , miałem mazdę 323c 1.5 16v też miałem takie problemy z odpalaniem a w szczególności rano to była masakra, posprawdzane wszystko, ciśnienie paliwa przepływomierz podmieniony , ciągle to samo brak mocy i ciężko zapał, okazało się ! ciasne zawory i nie było kompresji , tam zawory są regulowane płytkami
Najpierw sprawdzić kompresję, ewentualnie zawory i gaźnik do roboty
Witam sprawdź kompresję i zawór membranowy
Kompresja równa? Zawory szczelne? Wtryskiwacze długo leżały wyjęte z silnika?
Zmierz kompresje. Ustaw zawory, rozrząd cylinder tłok oryginał czy tanie z Chin? Jak zamiennik to może być kilka mm różnicy w wysokości kształt denka itd nie zapali.
Jak dla mnie pogięte zawory. Na plaku odpali nawet na małej kompresji. Tak więc poproszę o jej pomiar. A konkretnie ciśnienia sprężania.
Walka wre. Poskładałem autko i rzecz dziwna rozrusznik kręci, wał się obraca lecz tak dziwnie jak by była uszczelka wydmuchana - brak kompresji. Zawory proste dotarte, uszczelka nowa, rozrząd ustawiony i nadal rozrusznik kręci wałem tak dziwnie szybko bez oporu. Macie jakies pomysły ? Nawet do mechanika nie ma jak podjechać :)
skatewkrate napisał: ... Wszystko zostało sprawdzone: kompresja, zawór membranowy , klin na magnecie itp. itd. rzeczy. .... Od kiedy wszystko ogranicza się do pięciu. To jakiś nowa logika?? A moja logika mówi że jednak nie wszystko, ponieważ silnik nie zapala. Nie napisałeś czy jest iskra..... Taki szczegół.
Uderzył nuż w kamienia i silnik się zatrzymał, brak kompresji - wypiął się zawór. A czemu ma służyć to mikro uchylenie dolnego zaworu ?
Ja obstawiam brak kompresji na tych cylindrach. Ledwo zapalają mieszankę. Albo wypalone przez gaz zawory.
Wyreguluj zawory , pewnie spięte .
Może za mała ta iskra? Zapłon jest regulowany? Paliwo świeże? Zgasł nagle, czy było coś grzebane, albo stał zapomniany?
Typowe zużycie silnika: od kompresji (pierścienie lub zawory), przez uszczelkę głowicy albo pęknięcie bloku i przedostanie się wody. Wróżenie z fusów. Jak pytanie u mechanika: co mi stuka w lewym kole, co to może być? Pojedź do mechanika i się dowiesz. Do mechanika, a nie wymieniacza.
Aktywny bieg jałowy Teraz moje pytanie bo miałem dzisiaj Fiorino i tam podciśnienie właśnie 400mbar Czemu brak podciśnienia w c3 znaczy jest 620 kompresja po 12 kolektor sprawdzony Czy możliwe aby zawory przepuszczały przy takiej kompresji ?
Kompresja jest? Zawory ustawione ok?
Witam jak już koledzy opisali ten silnik jest kolizyjny wiec głowice masz do zrzucenia prawdopodobie masz pogięte zawory najlepiej wykręcić świece i sprawdzić kompresje to będziesz wiedział na 100% na którym z cylindrów się pogieły pozdrawiam
Otóż nie wszystkie sprężarki mają, bardzo szczelne zawory, konstrukcja mojej wyklucza taką możliwość. Moje zawory docierałem na szkle papierem ściernym 1200 + pasta polerska. Mimo to nie trzymały małej kompresji (sprawdzane ustami :) )(ich budowa, płytkowa, nie daje dobrego długiego uszczelnienia, a tylko chwilowe podczas pracy tłoka). Dodatkowo jeśli...
Zrób pomiar kompresji może zawory pokrzywiło jak wałek był uszkodzony .
Witam, ponownie, agregat zaczyna mnie pokonywać, klin nie zcięty, cewka podmieniona na nową, agregat jak nie palił tak nie pali, od czasu do czasu strzeli w tłumik. paliwo podawałem pod świecę jak i nasączałem filtr powietrza reakcji zero kilka razy tylko strzelił. kompresja jest, zawory ustawione jak trzeba, iskra jest. Jakieś sugestię panowie?:)
Witam. Silnik 1.9td, vw golf 3, głowica 0,5 roku temu po regeneracji w profesjonalnym zakładzie, podobno robione gniazda zaworowe. Problem polega na tym, że gdy się odpala samochód na zimnym silniku to raz odpala a raz kręci jakby nie miał kompresji ( zawory się nie domykają ). Na pewno jest to związane z gniazdami zaworów ew. sprężynami zaworów. Dodatkowo...
Kręci jakby nie było kompresji Tam niema kompresji. A zawory wyglądają tak.
1.8T lubi wypalac zawory na LPG. Kompresja jest?
Kompresja jest .Zawór jest prosty.
Jednak trzeba znaleźć przyczynę dlaczego jeden cylinder nie pracuje, bez względu czy jest to jedno czy wielopunkt. Nie żadne prototypy miały jednopunkt, tylko wszystkie, a różnica w mocy jest z innej przyczyny. Zaś co do tematu, to do sprawdzenia przewody WN oraz kompresja (zawory).
Swieca w jakim stanie ? Moze wypalone zawory ? Kompresje zmierz.
Trzeba sprawdzić wałek rozrządu i zawory. Jaki to dokładnie silnik?
auto działało normalnie i nagle silnik nierówno zaczął pracować i już turbo się nie włącza jeździ bez turbo . Jak kręcę kluczem wałem to czuje że 2 cylindry mają słabszą kompresje mogą być zawory do roboty albo pierścienie Kolego sprawdź kompresję na początek, bo może się co wysypało w silniku. Co do samego turbo to sprawdź czy sztanga czyli cięgno...
Chcesz powiedzieć, że wiedząc że strzelił rozrząd, holowałeś samochód na biegu!?! Nie słyszałeś, że każdy diesel jest kolizyjny? Początkowo miałeś zablokowany silnik i paliło się sprzęgło, przy którymś szarpnięciu pogięło zawory, silnik stracił kompresję i przestał hamować, za to narobiłeś sobie dodatkowych szkód.
Koledzy ktoś pomoże cagiva 125 nie wkręca się.. Kręci do 7tys ładnie pali zimna ciepła gaźnik czyszczony kompresja 9.5 zawór wydechowy pracuje.. Pomocy
Głośny dźwięk z filtra może wskazywać na nieszczelne zawory ssące. Zrób poprawnie pomiar kompresji
Kompresja sprawdzona, zawory wczoraj dwa razy sprawdzane. Pracują normalnie Luzy 0,3 i 0,5 wg tabliczki. Sprawdzam tak że na pracującym silniku luzuję rurkę od wtrysku. Na tym co nie pracuje po poluzowaniu nie zmienia się praca silnika. A jak poluzuje któryś z pozostałych zaczyna jeszcze bardziej kuleć.
Są jakieś błędy DTC. Jak już zapali to jeździ normalnie, żadnych problemów? Jeśli ciśnienie na listwie ok, a na to wygląda to chyba czas sprawdzić kompresje i zawór EGR.
Ja nic nie gwintowałem. Napisałem, że użyłem cały wentyl (z zaworkiem) z dętki samochodu ciężarowego. Rurkę wentyla wyprostowałem. Na końcu rurki z zaworkiem przylutowałem lutem twardym metalową końcówkę świecy wkręcana do głowicy, a na drugim końcu przylutowałem, też lutem twardym, końcówkę z gwintem na manometr. W obecnych silnikach, rozwiązanie z...
Sprawdź kompresję. Jeśli zawory są uchylone przy zapłonie to płomień będzie się cofał. Jeśli kompresja będzie ok to wtedy możliwe że sterownik podaje iskrę w niewłaściwym momencie. Pomijam błędne podpięcie przewodów zapłonowych bo nie zmieniałeś ich położenia chyba?
witam zmierz kompresje ,sprawdż zawór membranowy, wszedł mi kiedyś kamyczek w zawór ,i też nie chciał odpalić,sprawdz to ,
Sprawdź kompresję, może pokrzywiło zawory, a jak nie ma kompresji to na pewno nie zapali tylko będzie lekko kręcił.
Jeżeli zawory są regulowane, to należy je skontrolować. No i kompresję wypadałoby zmierzyć.
Auto już jeździ, pasek nie przeskoczył ale znalazłem za mały luz zaworowy, po regulacji i ostrzejszej jeździe kompresja wróciła na 13 bar (każdy cylinder). Na tłokach/pierścieniach pewnie było sporo nagaru od miejskiej jazdy i to pewnie przyblokowało pierścienie. Temat do zamknięcia.
Silnik oczywiście kolizyjny zawsze co najmniej 1 zawór troszkę odgięty. Wystarczy ustawić tłoki wszystkie równo , kręcąc wałkiem rozrządu ustawiać suw kompresji i dmuchać przez świece kompresorem. Jak leci dolotem bądź wydechem to wiadomo.
Sprawdź kondycję silnika. Zmierz kompresję. Jeśli zawory będą nieszczelne, to też może szarpać.
Mechanicznie jest ok Kompresja,zawory i ich uszczelniacze ,uszczelka pod głowicą itp. Biorę jeszcze pod uwagę wałek pompek gdyż był zmieniany bo był wypracowany, ponoć przed wymianą również było dymienie, ale numery wałka były inne niż tego co był zamontowany i zawsze jest jakieś podejrzenie. Nie wiem czy były różnice w tych właśnie wałkach. Początkiem...
Witam. Mam problem z traktorkiem. Silnik Briggs & Stratton 14,5 KM. Gdy odpali, strasznie strzela z gaźnika i słychać, jak ucieka kompresja gaźnikiem. Gdy skręcę zawór wydechowy na zero luzu, to chodzi tak, jak trzeba, bez strzałów. Co to mogło być?
Sprawdź wiązkę jeszcze raz, maluch ma kompresje 8 i jeździ. Wez zarowke w5w, niech ktoś ci odpali auto a ty patrz czy zarzy. Uprzednio skasuj błędy. Jeżeli zaświeci odrobinę ecu dobre, możesz tez zamiast żarówki podłączyć zapasowy zakupiony wtrysk i wyczuć czy stuka.Jeśli będzie sterowanie to głowica, sprawdź luzy i kompresje. Zawór icv może być brudny,...
Jedeak musze poczekac na nowy miernik kompresji, jeżeli któryś zawór np jest podwieszony to pomiar kompresji będzie prawidłowy?
Świece,zawory luz,kompresja, regulacja gaźnika....itp
Aby silnik benzynowy odpalił potrzebujesz trzech rzeczy: - kompresji, - paliwa, - iskry. Że paliwo jest, to już wiemy. Co z kompresją i iskrą? Piszesz Dziś sprawdziłem zawory to ssący jest na 0.05 ale wchodzi do półowy Do połowy czego? Jakie ciśnienie sprężania? Pomiar manometrem. Iskra jest? We właściwym momencie? Pomiar stroboskopem.
Zmierz ciśnienie w cylindrach, może któryś zawór się nie domyka. Odkręć kolektory i pokręć wałem bez odpalania, zobaczysz czy któryś zawór nie"puszcza" kompresji.
Jaka wersja zapłonu? Gaznik ustawiony jak trzeba? (Poziom w komorze pływakowej)? Dysze są takie jak trzeba i drożne? Filtr powietrza jest w porządku? Zawory ustawione? Świece właściwe? Kompresja w porządku?
Rozrząd w krzakach, gdyby był wypalony któryś zawór ssący, to by nierówno pracował i nie miał kompresji na cylindrze
Nie spala się mieszanka paliwowa. Przyczyną jest niska temperatura powietrza sprężanego w cylindrach która jest spowodowana słabszą kompresją- Chyba ucieka Ci kompresja przez zawory!! :D Zrób, sprawdź a później pytaj co dalej :!:
Dziękuję za odpowiedzi. Czy przed sprawdzeniem kompresji jak i szczelności należy przygotować jakoś silnik, np wyregulować zawory?
Ostrze działa, jak koło zamachowe. może jest bardzo krzywe ~ nie wyważone. Kompresja to wykręcasz świece, wkręcasz w jej gniazdo manometr, kręcisz szarpakiem i na manometrze będziesz widział ile ma na cylindrze. Jeżeli szarpak idzie zbyt łatwo to prawdopodobnie nie ma odpowiedniej kompresji, czyli zawory źle ustawione.
Nikt nie zamierza ,,jeździć ". Zatytuował bym ten post jako ,,Zdychający Chińczyk :cry: " Zwyczajnie - silnik się kończy, a nie prądnica, więc szczotki, etc. to zbędny wydatek. Jak już nowe części, to tłok, cylinder i pierscienie. Moze mieć ten silnik także wypalone zawory (szczególnie wydechowy), wiec pomiar kompresji niezbedny i od tego trzeba zacząć.
Równie dobrze, brak kompresji, podparty zawór, pęknięta głowica. Uszczelka nie, na zimnym i ciepłym silniku byłoby tak samo. Sprawdź czy silnik nie został przegrzany.
Tzn .że nie buduje kompresji . Teraz oby zawory nie były pogięte przy przeskoczonym pasku koło zmiennych faz też zaleca się wymieniać przy wymianie rozrządu.
Witam, 'fioletowe zawory' wskazuja na ich znaczne przegrzanie - czyli najprawdopodobniej luz na nich zmniejszyl sie do 'zera' i przepuszczaja kompresje silnika, najlepiej ustawic luz zaworowy zgodnie z instrukcja tego silnika. Podejrzewam, ze moze on wynosic w instrukcji 0,03 - 0,05 mm. Pozdrawiam.
Głowica zdjęta, cylindry wyglądają przynajmniej dobrze, żadnych rys, progu też nie ma. Nalane trochę ropy na tłoki, wydaje się że pierścienie trzymają - dobre pół godziny nie widać by coś ubyło. Natomiast zawory głowicy trochę puszczają. I tu pytanie: czy możliwe że kompresja ucieka przez zawory w takim stopniu (do 10-ciu barów)?
Wykonaj próbę olejową podczas pomiaru ciśnienia w tych słabszych cylindrach . Będziesz miał odpowiedź czy powodem słabej kompresji są nieszczelne zawory czy to wina zapieczonych lub pękniętych pierścieni tłokowych .
Sprawdź zawory, kompresję i odpal go awaryjnie na gazie.
zawory po szlifie, nie ten motor!!! Pali, jeździ, mocy kupa :) kompresję ma bardzo dużą... Jednak ZAWORY....
Pierścienie czy uszczelniacze zaworowe? A uszczelniacze zaworowe (zużyte) wpływają na kompresję? 🤔 Czy to pierścienie czy też zawory i tak prawdopodobnie skończy się to rozebraniem silnika.
no to jesli brak kompresji a auto na gazie jezdzi od dawna to jest duze prawdopodobienstwo ze zawory sie przepalily za dwóch cylindrach na raz a na pozostałych nie ? Chcociaż kto wie. Jeśli brak kompresji na cylindrach 1 i 2 lub 3 i 4 to wiadome o co chodzi. Przebicie na uszczelce pomiędzy cylindrami.
husqvarna kompresji stilo kompresji kompresji cylindrze
instrukcja obsługi klimatyzatora impedancja głośników amplitunera st500dm002 1bd142
Tryb serwisowy pralki Haier HW70-BP1439 - instrukcja krok po kroku Krzyżak do pralki Bosch Silence Maxx For Kids - jak dobrać?