Jeżeli podłączyłeś go w gwiazdę ,czy na osobnym przewodzie czy styczniku kompresora?.By zrealizować układ o którym piszesz musisz posiadać 3-styczniki (właściwie 2,bo jeden już masz) i przekaźnik gwiazda/trójkąt
https://obrazki.elektroda.pl/4679060900_... Witam, chciałbym zaprezentować mój pomysł na kompresor do warsztatu samochodowego. Kompresor ten zbudowałem ok. 6 lat temu, założenie było, że ma być wydajny, w miarę cichy, bezobsługowy. Po takim czasie eksploatacji 24h 6 dni w tygodniu stwierdzam, że spełnia wszystkie moje wymogi i warto...
Jeżeli to zwykły kompresor (silnik i pompa bez żadnej elektroniki) to polaryzacja nie ma znaczenia. Tłok i tak wykona ruch posuwisto-zwrotny, a zawory się otworzą od ciśnienia. Dlatego przewody są tego samego koloru.
Źle wykonałeś głowicę. Ja wolałbym przerobić seryjną bądź blacha 2,5cm palnik acetylenowo tlenowy, Jedziesz do tokarza niech wyfrezuje Ci na każdy cylinder 2 otwory. Zawory dobierasz od jakiegoś wana tudzież innego kompresorka. Ale dość duże. Robisz mocowanie do zaworków. Spawasz rurki do każdego z kanałów. poczym wszystko zaspawujesz blachą 2mm paamiętając...
Pewno kręci w drugą stronę, jak to przy silnikach 3f i ma to wpływ na kompresor.
pomiędzy jedna końcówka zasilającego i rozruchowego jest zwarcie. Bo są razem połączone w silniku.
Z tyłu zamiast wentylatora dac koło pasowe i wtedy możesz dowolny silnik zapiąć.
Wyłącznik przeciążeniowy ma zamykać w stanie normalnej pracy, a przy przeciążeniu ma robić przerwę. Aby załączyć - trzeba wcisnąć guzik. Na 4 dochodzi prąd z sieci, a coś odchodzi? Chyba nic. Tam ma być wolny koniec tego wyłącznika przeciążeniowego, on poda prąd dalej. Jeśli po napompowaniu i spadku ciśnienia ponowne załączenie nie uruchamia sprężarki,...
Witam, w mojej opinii kompresor jest lepszy. Nie jest tak głośny jak w przypadku zatykającego się od kurzu wentylatora w rękojeści, który stosunkowo często trzeba wymieniać. Poza tym profesjonalne HOT AIR używają kompresora/silnika bezszczotkowego. Wybrałbym stację z kompresorem o odpowiednim maksymalnym przepływie powietrza, który mnie interesuje....
Nie dziwię się, podłącz jak było na początku i zamień miejscami dwa kabelki czarny z siwym np. Od kabla zasilającego oczywiście. Rozumiem że podłączasz pod 400V.
Chociaż po obejrzeniu filmu może wyglądać to również na zatarcie łożysk? Trzeba rozsprzęglić i wykluczyć zbyt duże tarcie czy opory łożysk? Oraz sprawdzić kondensator tego silnika.
W kompresorach śrubowych silnik pracuje a "sprężanie" jest załączane/wyłączne zaworem więc nie ma potrzeby za każdym razem uruchamiać i wyłączać silnik napędowy. Sterowanie to już inna sprawa - trzeba badać smarowanie, temperaturę, ciśnienie i może kilka innych parametrów. Do tego niezależne zawory bezpieczeństwa o odpowiednim przepływie w stosunku...
Te są dostępne w sklepach wysyłkowych: 1. IRLML0030TRPBF 30V/5,3A/1,3W 2. IRLML6244TRPBF 20V/6,3A/1,3W 3. IRLML6344TRPBF 30V/5,0A/1,3W Wszystkie w obudowach SOT23.
Piorun ,możesz troszkę więcej sie wypowiedzieć o tym zabezpieczeniu,pewno mnie by się tez przydało do kompresora ,silnik względem pompy będę miał na granicy możliwości silnika :cry:
Panowie problem już nieaktualny. Wymienilem tulejki i jest ok.
Czyli wychodzi tak, czarny - wspólny czerwony - uzw. główne biały - uzw. pomocnicze Tak by to po mojemu wyglądało:
Problem jest z tzw. odprężnikiem. Jego zadaniem jest po zadziałaniu presostatu, spuszczenie ciśnienia pomiędzy wyjściem kompresora a zaworem zwrotnym butli. Przy spadku ciśnienia w butli, presostat załącza ponownie zasilanie, ale skoro odprężnik nie zadziałał, to ciśnienie napiera na tłok kompresora skutecznie blokując rozruch silnika. Bardzo częsta...
Na pompie będzie to 360 a na silniku jesze niewiem jakiej wielkości.
Jako ciekawostka,uzyskałem 262W przy pracującym palniku nadciśnieniowym z kompresorem. Silnik 90W Grzałka 100W 3 elektrozawory 12W Kompresor 60W.
Nadmierny pobór prądu. Albo zatarty kompresor, albo silnik też już "dobiłeś".
Turbosprężarka to inaczej WIRNIK napędzany spalinami.Po drugiej stronie wirnika tez jest wirnik łapatkowy ktory tłoczy zimne powietrze z zewnątrz auta do komory spalania obnizajac temp tlenu przez co dostaje sie go wiecej do cylindra co zapewnia lepsze i nizzsze spalanie itp. A kompresor to spręzarka powietrza napedzana paskiem klinowym od silnika!W...
Witam Trochę ciężko coś poradzić na odległość, ale...... To 2 to Motor strartong capicator A może "starting" ? Angielska nazwa sugeruje jakby był to kondensator tylko do rozruchu, albo ogólnie do "wystartowania" tego silnika z sieci 230V. Widze pewną analogię między Twoim drugim rysunkiem a rysunkiem ze strony http://www.elektroinstalacje.info/readar...
Strona mechaniczna kompresor- silnik bez usterek czy uwag. A mnie te objawy pasują na ocieranie wirnika silnika o stojan. Być może problem z łożyskowaniem.
http://www.blocklayer.com/pulley-belt.as... prosze
https://obrazki.elektroda.pl/6448727500_... Przekaźnik czasowy ma zazwyczaj styk przełączny no-nc stykiem nc rozłącz sterowanie silnika a stykiem no zapal lampkę Zamiast bypass proponuję reset.
Przewód do zasilania gniazda kompresora jest 3x2.5 mm. Tabliczki nie posiada! W takim razie skąd wiesz; z silnikiem jednofazowym o mocy 2.2 kW i 16 A Widywałem kompresory z silnikami 3kW 1~. Kolejna sprawa to prąd max wtyku oraz gniazda, który dla typowego gniazda to maksimum 16A, chyba że zastosowano dedykowane gniazdo specjalistyczne.
Proponuję rozłożyć, Wyczyścić (uwaga na izolację uzwojeń), zmierzyć rezystancję izolacji - jeśli pomiary wyjdą pomyślnie wymienić łożyska, poskładać i cieszyć się silnikiem. Uzwojenia wyglądają na przypruszone rdzą a nie spalone.
ja ten kompresor wożę na aucie i nie mam 230v To zdanie powinno być w pierwszym poście. Przewód załączający cewki podłącz poprzez taki przekaźnik czasowy: https://sklep.avt.pl/modul-przekaznika-c... ew. https://www.gotronik.pl/przekaznik-12v-z... Obydwie czasówki są...
Pozostań przy silnikowym. W końcu nic z budowy silnika się nie zmieniło. Masz wał, panewki, i pompę oleju przystosowana do określonej lepkości. Możesz zmienić na 15W/30 ale zostań przy silnikowym. Jak stoi w ciepłym pomieszczeniu to możesz lać tylko letni olej
To przycisk dociążania ( włączania)kompresora. Uruchamia aż silnik i po 2 minutach naciskasz przycisk celem uruchomienia kompresora. Jak ciepły to od razu. Po co chcesz się dostać do separatora? Nic tam nie zobaczysz.
Przy silniku 7.5kW obroty wału sprężarki powinny wynosić ok. 600rpm (60m3/h). W tym celu stosując silnik 1450rpm przełożenie powinno wynosić 2.4 (koła 46 i 19 pomijając poślizg - to nie apteka). Stosując silnik 960rpm i zostawiając oryginalne koło na silniku wydajność zmniejszy się do ok. 55.5m3/h.
Witam. Jeśli już to tylko ten drugi silnik, jeśli chodzi o pierwszy to są to obroty na wyjściu przekładni, sam silnik ma o wiele większe.
Sprawdź czy na silniku nie masz przycisku resetu termika. Spotkałem się z takim w innym kompresorze. Sam silnik, jeżeli nie ma przebicia do obudowy lub przerwy w uzwojeniach, możesz na krótko zasilić pomijając presostat. Jeżeli ruszy będziesz miał pewność że to presostat jest uszkodzony. Tylko nie użytkuj go w taki sposób, bo zrobisz bombkę ;).
Nie bardzo rozumiem. Nie startuje, ale silnik kręci? Daj więcej danych o kompresorze. Jest fabryczny, czy samoróbka.
Oczywiście iż tak.
Jeżeli długotrwale obniżysz napięcie zasilania silnika kompresora - możesz go uszkodzić. Silnik indukcyjny to takie urządzenie, że prędzej spalisz go za niskim napięciem niż za wysokim. Jeżeli chodzi o agregat i prąd rozruchowy silnika - ma on niemalże legendarny zespół presostatu z wbudowanym odprężnikiem (ta cienka rurka wchodząca od spodu presostatu)....
Wałek na końcu ma 22mm wcześniej tuż przy silniku jest szerszy i wynosi 24,7mm A-160mm B-140mm Coś tu nie pasuje . Nie ma wałków 22 są 19 /24 /28 . A co do wymiarów łap to silnik o takich wymiarach musiał by mieć wałek 28. Spójrz sam. https://obrazki.elektroda.pl/2853882000_...
Pozostaje kwestia rozruchu kompresora, przetwornice nie lubią dużych prądów rozruchowych a silnik w kompresorze lekko nie ma.
W tej chwili jest podłączny do obrotów w prawo, przełóż dwie blaszki, wegług schematu, dla obrotów w lewo.
Bez różnicy, sprężarka jest na łożyskach smarowana rozbryzgowo.
Mój szef też sobie kupił taką piaskarkę i 10 worków sody, podłączył to do 100 litrowego kompresora z silnikiem siłowym który już miał w warsztacie.Napiszę Ci tak, ten drugi sprzedawca ma rację małe kompresory taki jak Twój z linku , tego nie uciągną. W tej chwili cały ten zestaw stoi i jest nieużywany z braku odpowiedniego kompresora.
1- odpowietrznik skrzyni korbowej kompresora, 2- ucho do podwieszania silnika.
Nie znam tego auta ale powinno mieć przynajmniej czujnik ciśnienia i temperatury dla zabezpieczenia układu. Co do sprawdzenia kompresora - odpal silnik bez klimy i z klimą i zobaczysz różnicę co obraca się przy kole pasowym sprężarki.
Jeżeli chcesz uprościć konstrukcję (zalecane), to wentylator powinien załączać się razem z silnikiem kompresora. Więc musi go chłodzić w zasadzie na bieżąco. 30W, to ma wentylator biurkowy. Zrób próbę, czy wystarczy, czy lepiej poszukać mocniejszego. Wszelkie czasówki i termostaty umocowane do kompresora po prostu rozpadną się.
Przy 4 barach zwalniają obroty silnika. Przy 4,5 bar chodzi tak jakby z przerwami po czym się zatrzymuje i wywala bezpiecznik termiczny. Tak trzeba było na początku napisać. Dla koła pasowego 80mm na silniku, wał kompresora będzie miał ~850rpm. Powinien dobić do wyższego ciśnienia ale 8bar to nie osiągnie wg mnie. Ważne są kondensatory przy silniku...
Czy jest ktoś komu udało się odpalić ten kompresor na nieoryginalnym silniku?
Witam. Od jakiego urządzenia niestety nie wiem. Jedynie mogę powiedzieć,że taki kompresor możesz napędzić silnikiem np.1,1kW. (jednofazowym). Silnik od pralki nie poradzi sobie z taką sprężarką.
Da się, takie konstrukcje nie są niczym nowym. Ekonomi nie uzyskasz, ale będziesz miał mobilną sprężarkę. Przełożenie musisz dobrać tak, aby silnik rozwijał większą moc od zapotrzebowania o około 10-15%, co do sterowania, nie wiadomo jakie masz możliwości. Można zrobić mechaniczne, elektryczne, elektro-pneumatyczne. Przewidujesz pracę ciągłą, przerywaną,...
Kompresor z silnikiem BLDC. Pytaj (at)arturavs , bo to specjalista od tego. Ja stawiam na uszkodzenie przetwornicy.
Uszkodzony kondensator rozruchowy ~ 200 µF, albo wyłącznik odśrodkowy w silniku.
Ale jaki problem, bo na pierwszym filmie słychać tylko klekotanie kompresora?
Mam uzwojenie silnika od kompresora lodówkowego i mam 3 bolce. Wiem, który to zerowy, ale jak odróżnić bolec od uzwojenia startowego od uzwojenia tego, na którym silnik już pracuje normalnie. Dodano po 5 To uzwojenie, które ma większy opór?
Są to prawie identyczne konstrukcje Prawie jednak robi kolosalną różnicę, jedna jest łożyskowana ślizgowo, nie ma uszczelnienia wału of strony napędu, nie ma samodzielnej odmy, wymaga smarowania olejem pod ciśnieniem i montowana jest czołowo kołnierzem do silnika spalinowego który w odpowiednim miejscu podaje olej i pozawala na spływ oleju razem z...
W samochodzie tez nie zmieniasz oleju i czekaz aż silnik stanie?
Teoretycznie tak, lecz musi być dobrany i ustawiony dla konkretnego silnika. Osobiście nigdy nie używałem przy kompresorach.
Silniki sprężarki i reduktora wpięte razem, równolegle do zasilania. Tylko silnik kompresora ma mieć wyłącznik ciśnieniowy po drodze w szeregu. Jak takie coś sprawia problem, to wybacz.
Będę robił zawory listwowe. Jak zrobie to pokaże napewno.
Czyli jeśli np. mam kompresor z silnikiem 3kW, to automatycznie z tych nominalnych 3, zbyt wiele nie zostaje przy duuuuużym spadku ? Tak. Napięcie (obniżone) przy którym silnik zatrzymuje się, gdyż "nie ma siły" się kręcić nazywamy napięciem utyku .
Więc stycznik mamy już z głowy. Podłącza kolega wprost do tego presostatu, a uzwojenia silnika łączy w trójkąt. PS. Zmień link do allegro na zgodny z regulaminem. A dlaczego w trójkąt ? Moderator ; Krzysztof Reszka
Pękły zaworki w głowicy i teraz dmucha tam gdzie ma lżej, głowicę zdjąć i sprawdzić
Może - prawdopodobnie jest uszkodzony silnik w kompresorze.
Wychodza 3 kable , kondensator jest ale brak jest ewidentnie czegoś bo bezpośrednio z silnika kable ida i przechodza we wtyczke pod ktora jest tez podpiety kondensator . A następnie ida dalej .
kiedyś w rosyjskich lodówkach stosowano odłączanie rozruchu bimetalem sprawdz czy nie ma czegos takiego u ciebie może już sie styki upalily albo pekł bimetal
Spadek napięcia jest najbardziej szkodliwy i to właśnie wtedy pojawia się najwiecej błędów. Jeżeli silnik pracuje prawidłowo to najprawdopodobniej będzie wystarczające skasowanie błędów.
10 lat gwarancji na kompresor Zwykła chwytka marketingowa, podobnie z silnikami w pralkach :) Usterki silnika 3Ph lub kompresora to jednostkowe przypadki - w 95% szlag trafi elektronikę.
Witam. Ten silniczek nich już do emerytury kręci tą sprężarkę, w tej chwili nawet nie masz możliwości wymiany łożyska od strony wałka bo koło przyspawane. Patrząc na gabaryty nie ma dużej mocy i raczej nie pociągnie większego kompresora.
wpisz sobie w wyszukiwarce: Wyłącznik silnikowy z zabezpieczeniem termicznym LMS i włącznik ciśnieniowy hydrofor W mojej samoróbce takie dwa pracują od ponad 20 lat. Ciśnieniowy jest z Grudziądza, mają różne wykonania aż do 11 barów - atmosfer, 1,1 MPa. Szukaj czegoś podobnego.
W przypadku kompresora jest to idealny przepis jak spalić silnik. W każdym innym też Wpis autora odebrałem jako że ma silnik od kompresora i chce podłączyć do 230V ale nie jako napęd kompresora. Jeśli faktycznie to nadal ma być kompresor to masz rację falownik.
Z tego co widać na foto to silnik ma dwa uzwojenia,połączone wspólnym wyprowadzeneim na które podajesz '0' na uzwojenie robocze dajesz faze przez uzwojenie cewki rozruchowej na uzw. pomocnicze faze przez styk cewki rozr.. omomierzem sprawdzisz które uzwojenie jest robocze(zwykle ma większą oporność a rozruchowe mniejszą) tagże omomierzem dojdziesz wspólny...
Na silniku mam jeszcze sprzęgło odśrodkowe. Co do tego siłownika, jaki by to musiałbyć ?
Napięcie na zasilaniu kompresora jest zawsze w granicy 200V +-3v nawet jak kompresor osiągnie ciśnienie i się wyłączy , słychać CHYBA wtedy taki syk krótki (nie mam teraz pewności czy na wszystkich). Zaraz za transformatorem przed szczotkami też jest 200v , transformator JETS ZASILNY MIĘDZY FAZOWO 400V . Spada napięcie spada moc ale nigdy amper się...
Kup kompresor spalinowy. Żadne z agregatów poniżej 3000zł nie ruszy silnika 1,5kW i jeszcze ze sprężarką. Ba agregaty za 2000zł nie dokonają rozruchu silnika 2,2kW luzem!!! uważajcie.
Napisałeś: Przy sprężarce średnica koła 37 a silnika 18 cm Czyli przekładnia mniej więcej 2 do 1 (2 obroty silnika na jeden obrót sprężarki). Według tabliczki znamionowej silnik oryginalny powinien mieć 1430 obr/min co da ok połowę tych obrotów na sprężarce (na tabliczce nie całe 700). Zastosowałeś silnik z 2 razy większą ilością obrotów i prawdopodobnie,...
No to się bedziesz mordował przy rozruchu pod ciśnieniem. Zawór upustowy i zwrotny należą do podstawowego wyposażenia każdego kompresora.
Sprężarka potrzebuje silnika 3 kW . http://www.wan-gdynia.pl/sprezarkatlokow... Żaden silnik 230 tego nie uciągnie . Zastosowanie S 301 to przerost formy nad treścią, chyba że nie liczysz się z kosztami obsługi.
Za mała moc agregat przy starcie pobiera dużo prądu.
Kompresor naprawiony. Winna była cewka silnika.
https://obrazki.elektroda.pl/3186341200_... Rys. Elementy układu klimatyzacji samochodu Audi A4 B6 (8E_) Kolorem czerwonym zaznaczona jest strona wysokiego ciśnienia HP (High Pressure) Kolorem niebieskim zaznaczona jest strona niskiego ciśnienia LP (Low Pressure) Kompresor (sprężarka) klimatyzacji napędzana jest od wału korbowego...
Witam Zapytam czy udało ci się uruchomić kompresor z adaptacją innego silnika ?
Cześć wszystkim. Piszę z prośba o poradę. Mam taki silnik (2,2 kW) jak poniżej, który wykorzystałem do napędzania kompresora. Silnik oryginalnie ma tylko jeden kondensator pracy. Do wystartowania pod obciążeniem kompresora silnik wymaga kondensatora rozruchowego, takowy też został zainstalowany. Ponieważ nie ma miejsca na montaż przełącznika odśrodkowego,...
Przerabiałem to samo u znajomego w kompresorze silnik 11kW, przewód 4x25AL bezpośrednio spod licznika do kompresora i tak światło ładnie w rytm pompowania mruga. Podmieniany był silnik, skrzynka sterowania ominięta i przełącznik ręczny by wyeliminować sterowanie i nic jak mrugało tak mruga
Odprężnik - odciąża sprężarkę w trakcie rozruchu. Jak za szybko się zamknie to utrudnia właśnie rozruch tzn. za szybko zaczyna sprężać.
Sima jak w temacie mam główkę z silnikiem kompresora maktek sky50 potrzebuje informacjii jak podłączyć silnik kto poprostu uciął przewody przy silniku oraz brak kondensatorów wiec mam 6wystających przewodów i tyle jak to poączyć?
Witam Kompresor z kondensatorami. Jeden to CD 60 100 uF, a drugi??? Są stare napisy na nim, ale ma 4 piny. Ktoś pomoże co tu dokupić do tego CD 60 100 uF? Dodam, że silnik 1,5 kW. Dorzucam zdjęcie. Z góry dzięki. https://obrazki.elektroda.pl/1265589400_...
No to pod obciążeniem coś się dzieje, "dławi" silnik. W takim razie przyczyna może tkwić w silniku. Może warto by zrobić pomiar prądu pobieranego przez silnik. Czy na tabliczce znamionowej jest napisany prąd pobierany przez silnik?A taka prozaiczna myśl, może kondensator nie trzyma swojej pojemności i stąd silnik nie ma siły do pracy pod dużym obciążeniem.
Dokladnie o to mi chodzilo co pan napisał a posiada pan może jakiś link do tego zaworu albo namiary gdzie można go kupić bo jakoś nie mogę sobie poradzić szukając go na internecie Dziekuje
Kompresory te były fabrycznie napędzane silnikiem 3 fazowym , znajomy ma taki kompresor .
Przy rozruchu korbowód nie ma większego obciążenia niż w monecie gdy jest wyższe ciśnienie czyli przy wyłączeniu, wiec gdzie widzisz zagrożenie? To jest pozorna prawda. Jeśli silnik pracuje to nawet te 7 atm nie stanowią problemu bo cały układ jest w ruchu, nie ma oporów związanych ze startem silnika, bezwładnośc wirnika, zespołu korbowego tu akurat...
chwilę chodzi i znów się wyłącza Mimo, że cały czas ma zasilanie? Nie robi się ciepły (gorący) przy tym - może jakieś zabezpieczenie termiczne w silniku może być. Poza powyższym to ten typ tak ma. Te kompresory nie są budowane do pracy w szybkich cyklach start/stop/start bo termostat lodówki (+ jej bezwładność cieplna) raczej reaguje powoli. Z opisu...
Przyjdzie wiosna, zrobi się ciepło to będzie startował. Już taki urok tych tanich kompresorów. Te silniki mają mały moment rozruchowy.
Z tym 11kW będzie ciężko załączając na "raz", na takim wanie zjadłem zęby ale za to teraz chodzi jak pszczółka. Akurat ten wan nie potrzebuje skrzynki do sterowania, ma zawór pilot który steruje blokadą ssania przy osiągnięciu zadanego ciśnienia. jeżeli długo sprężarka stoi to warto sprawdzić zawór w obudowie filtra, przy ok 4-5 barach powinien już...
http://obrazki.elektroda.net/96_12022406... Dodam tylko, ze kondensator może być dołączony do uzwojenia rozruchowego (ułatwia rozruch) ale nie jest niezbędny od 2,5 do 5 micro faradów. Prąd płynący przez "rozruch" jest wysoki nawet ponad 10A i dlatego musi być załączony na ułamek chwili :), przez uzwojenie zasadnicze płynie poniżej 1A, jak...
Transformator z silnika od kompresora lodówki Zastanawiam się nad przerobieniem silnika od kompresora lodówki na transformator. Czy to ma sens i jak wyglądałaby moc? W internecie są przeróbki na spawarkę, gdzie nawija się około 20 zwojów drutu (bardzo gruby). Jakie można osiągnąć napięcie i prąd z takiego pseudo transformatora ?
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic8... Wystarczy po czytać było wielokrotnie co i jak
Zastanawiałem się na silnikiem od pralki 500W, Ja mam kompresor z traktora napędzany silnikiem 370 W, obroty 1400 z hakiem (na panewkach z lat 50 XX w.) i bije tylko do 3 atmosfer.
Ten twój jakieś 100-150 zł. Ze względu na ten przełącznik rozruch-praca ma dość ograniczone zastosowanie.
Tam jest duże koło na kompresorze i małe na silniku nie ma jakiegoś oporu dużego. Ręką wystarczy lekko ruszyć bez używania siły i chodzi.
Witam, Temat już był poruszany na forum i w internecie ale nie dostatecznie mi to wyjaśniło potrzebuję pomocy chcialbym wykonać kompresor z silnika samochodu.Dokladnie silnik z Nissana 2.7l tdi.Pozdrawiam
Zasilanie jest z drugiej strony presostatu. Do konektora ze zdjęcia przychodzi kabel z silnika i cewki. Kabel kondensatora wchodzi do silnika.
Na silniku przy kompresorze pisze 12A. Dodam, że silnik 5,5 kw bez żadnego obciążenia na agregacie chodzi aż miło.
podcisnienie silniku klepanie silniku nagar silniku
kabel monitor 120hz vaillant histereza serwer minecraft
mikrokomputer cobra1 scania halogeny dalekosiezne
Jakie bezpieczniki sprawdzić, gdy radio szumi? Odwracanie kierunku dźwięku w Serato SL1