Kompresor samochodowy się do tego celu nie za bardzo nadaje. W oryginalnym układzie poza czynnikiem chłodniczym w instalacji płynie również specjalny olej smarujący sprężarkę. Bez oleju taki kompresor się od razu zatrze.
Katalog producenta tych kompresorów zawiera wpis , iż są smarowane olejem . A jak jest u Ciebie skoro mówisz , że Ci ładnie działa ? :|
Wiec tak sa dwa typy kompresorów smarowane olejem albo bez smarowania.Te smarowane maja zwykle panewki i sa smarowane centralnie jak w silnikach czerosuwawych.A bez smarowania maja poprostu panewki i pierscienie wykonane z teflonu lub grafitu.
Prawdopodobnie z tego co wyczytałem w internecie ten kompresor był zasilany olejem z instalacji silnika... A dziadek od którego go kupiłem około 30 lat temu przerobił to na rozbryzgowe ale nie wiem czy to dobre rozwiązanie... Chłodnica od skutera suzuki katana ay50 Lc (dość mała) wystarczy? bo mam takie relikwie z kiedyś... podłączył bym do tego chyba...
Chciałbym zbudować kompresor do malowania i mam taki problem. Jeżeli kompresor jest smarowany olejem to zawsze trochę tego oleju przepuści do wydmuchiwanego powietrza. Czy po malowaniu taką sprężarką farba, lakier będzie dobrze trzymać, czy lepiej kupić sprężarkę suchą nie wymagającą smarowania.
Do starych kompresorów z lodówek dobrze jest dolać troszke oleju , bo stan na pewno będzie mały , tym bardziej , że to pluje olejem smarując całą magistrale . Źle to wpływa na opony i dętki . Guma puchnie od oleju . Dobrze jest założyć na wyjściu odwadniacz-odolejacz . :| Jak ci wypluje wszystek olej z komory to się zatrze . Ponad to wydajność jego...
Prawdopodobieństwo że powiedział prawdę jest wielki, niestety kompresory tak miały że z olejem smarującym czasami były problemy.
W takim razie przewód na którym masz odczyt z oporem to czujnik temperatury oleju ( opór zmienia się razem ze zmianą temperatury ), jeśli podgrzejesz lub ochłodzisz czujnik powinna zmienić się wartość oporu. Drugi przewód to czujnik ciśnienia oleju. Totalny stek bzdur!!! Czujnika ciśnienia oleju w kompresorze nie ma, bo i po co. Jest manometr pokazujący...
Zbiornik numer 1 to naolejacz powietrza wylotowego do smarowania zasilanych narzędzi. Leje się tan nowy olej tylko do tego celu. 21.5 litra to objętość zbiornika separatora, a nie objętości oleju jaka ma wypłynąć.
Zastanawiam się, czy ta sprężarka nie była przypadkiem smarowana ciśnieniowo olejem z układu smarowania silnika.
Jak masz pompe paliwa na kompresorze to przez wałek pomki ropa może lecieć przez komresor do miski. Najlepiej podmień do testów. Jak nie pomorze to coś z pompą wtryskową bo też jest smarowana olejem.
Płyta rozrządu posiada kanał (340, 360, 400 miały 2 ze względu na smarowanie pompy wtryskowej) a ze względu na to że płyta ma tylko 10mm grubości kanał jest frezowany i zamykany zaślepką w kształcie patyczka do lodów, stąd takie określenie. Niekiedy potrafi się odgiąć i olej zamiast smarować kompresor i wałek rozrządu przedostaje się z powrotem do misy.
Testowałem pompkę 15 barów z expresu na oleju smarowania ale robiła tylko pianę i nie pompowała oleju.
dla smarowania silnika i samego kompresora raz na jakiś czas dolewam oleju transformatorowego do silnika. Olej transformatorowy nie ma właściwości smarujących i nadaje się tylko do "smarowania" przekładni transformatora (jak sama nazwa wskazuje). Oczywiście, to żart, bo jak wiemy, przekładnia transformatora się nie porusza, więc nie musi być smarowana,...
niby czym wtedy zalejesz zbiornik oleju w pompce masz do wspomagania olej a w sprężarce np superol
Pytanie podstawowe jak duży jest ten kompresor? Jaki silnik? Jednofazowy, trójfazowy? Jakiej mocy? Czy na szajbie napędzającej sprężarkę masz wentylator? Jeżeli jest to dość duży kompresor z silnikiem o mocy kilku kW to i wentylator chłodzacy musi być duży. Może daj jakieś zdjęcie tego kompresora. Jeżeli chodzi o spadek sprawności kompresora nie jest...
Mam też mineralny olej do domowego kompresora tłokowego - firmy Airpress. czy można ich użyć? Ja się na tym nie znam, ale mam świadomość tego, że użycie złego oleju może spowodować później sporo problemów Każdy olej będzie lepszy niż brak jakiegokolwiek smarowania z wyjątkiem ( broń Boże ) oleju jadalnego. Jest to prymitywny mechanizm i krzywdy mu...
To chodzi o olej który smaruje sprężarkę , a tam nie ma żadnych pierścieni które by ten olej zgarniały,im większy luz między tłokiem a cylindrem ( starszy agregat) tym więcej tego oleju wydmucha. pozdr.
Witam. Jeśli "ciśnieniowy" oznacz wyłącznik sterujący ciśnieniem powietrza w zbiorniku, to wystarczy zasilanie silnika przepuścić przez jego styki.Oczywiście należy dostosować (nie przeciążać wyłącznika)obciążalność styków do mocy silnika.Samo załączanie możesz zrealizować na standardowym wyłączniku krzywkowym(pakietowym), lub styczniku.Powinieneś sprawdzić...
To nie kawał, na podobne kłopoty zastosowałem olej silnikowy Castrol wielosezonowy. I wszystko startuje bez problemu, nie pluje olejem, nie zauważyłem zużycia sprężarki. Normalny tłokowy (Star) nie żaden chiński wynalazek. Nie ma się co dziwić- w silniku smarowany tym samym olejem (co silnik)
wniedzie - takie kompresorki ludzie od lat składają, to nie jest mój wymysł, wszystko jest w googlach :). I dokładnie tak jak pisze A.Gieronimo, kompresor jest chłodzony/smarowany olejem, tylko ludzie zalecają wymienić oryginalny (przystosowany do pracy z czynnikiem chłodzącym), na zwykły olej do kompresorów, co uczynić oczywiście zamierzam. A.Gieronimo...
Może olej był tylko w mniejszych ilościach, kwestia rozwiązania smarowania rozbryzgowe czy pompa oleju? - słabo smaruje to i oleju mniej za to zużycie szybsze, ten kompresor który kupiłes jeżeli nie masz ochoty go rozbierać to przynajmniej wymień 2/3 razy olej (taka płukanka).
Witam. Czy jest ktoś w stanie się podzielić dokumentacją tego kompresora? Ile oleju powinno być w lane do separatora do układu smarowania śruby? Na separatorze jest tabliczka o pojemności 28,8L… Temat stary, ale właśnie mam go na renowacji i dtr bardzo by pomogło. Mój e-mail: artursztykiel(at)gmail.com
Widziałem kompresor zrobiony z silnika dwusuwowego od motoroweru . I o to smarowanie mi chodziło. Silnk dwusuwowy smarowany jest olejem zmieszanym z paliwem.
Tam nie ma co smarować pod ciśnieniem, bo nie ma panewek!!! Wystarczy zalać olejem tak ok 2-3 cm skrzynie korbowa i po kłopocie. nie trzeba żadnych zbiorniczków. W zaznaczonym wyże miejscu koło cylindra wywiercić otwór i dorobić bagnet do sprawdzania poziomu oleju. ( takie jest orginalnie rozwiązane w takiej sprężarce tylko fabrycznie montowanej do...
Tak , to musi być kompresor i teraz będzie problem bo musisz mieć kompresor bezolejowy . Chyba że chcesz wdychać lekarstwa z olejem , będziesz smarowany . Musisz szukać w śród mini kompresorów lub w sprzęcie medycznym (dentystycznym) etc. Pozdrawiam.
Jak rozbryzgowe to na początek poziom oleju czy prawidlowy
Są to prawie identyczne konstrukcje Prawie jednak robi kolosalną różnicę, jedna jest łożyskowana ślizgowo, nie ma uszczelnienia wału of strony napędu, nie ma samodzielnej odmy, wymaga smarowania olejem pod ciśnieniem i montowana jest czołowo kołnierzem do silnika spalinowego który w odpowiednim miejscu podaje olej i pozawala na spływ oleju razem z...
Kompresory chłodnicze maja to do siebie, ze w normalnych warunkach do których zostały stworzone przepływa przeznie czynnik chłodniczy wraz z olejem. Który je chłodzi i smaruje. Przy pompowaniu suchego powietrza nie wróżę zbyt długiej pracy...
tak też uczynie... a właściwie to trzeba spreżarke jakoś smarować? dolewać oleju czy coś
To chyba pokombinuję z pompą hydrauliczną,kompresor z jelcza,ekstra wydajność niestety cały na panewkach i dla tego potrzebne smarowanie. a po co do paliwa? przecież jest jeszcze takie coś co nazywa się wspomaganie w samochodzie, za bezcen kupisz pompkę do wspomagania, łopatkową , ma dużo większą wydajność niż zębata i najwaźniejsze że napedzana kołem...
Odpuściłem sobie zabawę z montażem wodnego zaworu zwrotnego w miejsce nieszczelnych oryginalnych. Poprzedni właściciel cos grzebał w sterowaniu kompresora, teraz zrobiłem to "po bożemu"(czyli tak jak przewiduje producent) i przed każdym uruchomieniem(zwłaszcza w trybie AUTOMATYKA), jeszcze przed załączeniem stycznika Y, przez kilka sekund odpręża się...
Jak w temacie. Po wymianie pompy wspomagania niestety na używkę przez 3 dni był spokój. Potem olej silnikowy znów zaczął dostawac się do zbiorniczka i go wyrzuca przez niego. Zastanawiam się czy nie jest to związane z kompresorem powietrza bo on napędza pompę wspomaganie i smarowanie silnikowym olejem jest pomiędzy wałkiem pompy wspomagania a właśnie...
Jak to mówią, jest zatarty. Pewnie pracował beż oleju lub na starym. Przy kompresorach śrubowych olej to podstawa, gdyż jest smarowany mgłą olejową, potem olej jest "odsysany" od powietrza w separatorze olejowym i powraca do obiegu.
Pompa sprężarkowa jest smarowana olejem rozbryzgowo .Nad pompą jest wlot powietrza a na osuszaczu wylot .Do wlotu musisz podłączyć jakiś filtr a na zawór wylotowy przewód do zbiornika .Na dole jest tabliczka podaj dane .A pracę zacznij od rozebrania i wyczyszczenia może wymiany łożysk itp.
Ale niektóre dodatkowo potrafią zabarwić wodę jak po samochodzie z cieknącą miska olejową, nie mówiąc już o zapachu. I to niestety będzie się później jeść. Słuchaj, musisz się jednak określić. Poszukujesz pompy do wody pitnej sanitarnej? To zupełnie zmienia optykę. Te pompy które zalecałem są do wody ogrodowej. Oczywiście można z nich wypić kilka łyków...
Jak sprężarka jest prawidłowo chłodzona i smarowana to nic się nie spali i nie zatrze. Warunek to prawidłowy stan oleju, oraz czystość i sprawność elementów odpowiedzialnych za smarowanie i odprowadzanie ciepła.
brak czynnika chyba nie ma wpływu na załączanie elektromagnesu bzdura bez ciśnienia w układzie sprzęgło kompresora się nie załączy (czujnik ciśnienia i sterownik tego pilnują). Układ klimy jest smarowany olejem w obiegu czynnika chłodniczego więc bez gazu kompresor uległ by zatarciu.
Ależ te sprężarki pracują częściowo zanurzone w oleju,który chłodzi i smaruje,a tym samym kompresor też podaje sprężone powietrze z olejem.Tłoki nie mają pierścieni zbierających olej.Konieczny jest odolejacz a nawet nie jeden.
Fajna konstrukcja. Ale - w kontekście smarowania kompresora mam pytanie - jak długo pracuje u ciebie? Czy istnieje problem ubywania oleju? A może go uzupełniasz?
Przecież urządzenia pneumatyczne wymagają smarowania i taka mgła olejowa bardzo im odpowiada. Malowanie to co innego, tu potrzebny separator zarówno dla oleju jak i kondensacji pary wodnej.
Witam Każdemu się przydadzą te informacje zawarte w załączniku dotyczące olejów do smarowania sprężarek. Pozdrawiam
kolego długo ci sprężarka ta niepochodzi dlatego że olej w niej co był służy do smarowani oraz do chłodzenia Do chodzenia niezbyt, bo sprężarki są chłodzone gazowym freonem powracającym do nich. Taki freon ma od 0 do 3 stopni. Ujemne temperatury nie są zalecane. W tym kompresorze brakuje mi zbiornika, może to znacznie skróci życie sprężarki. Co do...
Nie pamiętam już jak wygląda dokładnie sprężarka od Ziła -było kilka modeli ale podejrzewam ,że te korki o których piszesz to zawory( płytki).Przewody doprowadzające olej powinny być raczej gdzieś z boku ale nie jestem pewien-może masz rację. Sedno sprawy jest takie :musisz zalać ją olejem silnikowym do poziomu około 2-3cm od dna -żeby dolna ćzęść korbowodu...
Mam na to jeszcze czas, ale sprawdzę podane mi firmy . Jeszcze jedno nie zawsze urządzenie jest idealnie w poziomie nieraz jest mały pochył . Z poprzednią sprężarką był problem trzeba było poziomować bo smarowanie rozbryzgowe i bardzo mała ilość oleju tego wymagały ,Nie chcę pompy smarowanej centralnie .
Oleju możesz nalać jakiego się Tobie żywnie podoba silnikowego, Lux 10 itp - w większości ciężarówek, kompresory smarowane są z magistrali olejowej silnika. Więc nie ma sensu szukania specjalistycznego smarowidła. Oleje stricte sprężarkowe leje się do kompresorów klimatyzacji i sprężarek śrubowych ze względu na inne wymagania.
Sprężarka od silnika SW-400 wymaga silnika o mocy minimum 3kW przy obrotach 1440rpm i smarowania olejem pod ciśnieniem, wytwarzanym przez zewnętrzną pompę.
witam! posiadam kompresor od jelcza dwu tłokowy mam problem ze smarowaniem-jest on smarowany olejem z silnika,chciałbym go zala olejem ale poprzez otwór olejowy wypycha mi cały olej!mam nadzieje że ktos z was już go przerabiał prosze o pomoc!
Cześć. Noszę się z zamiarem budowy większego kompresora. W związku z tym kupiłem okazyjnie dwie sprężarki HS-17, które pochodzą z wojskowych Starów 266. Problem polega na tym, że sprężarki te są smarowane pod ciśnieniem, olejem z układu smarowania silnika. Czytałem, że niektórzy przerabiają te sprężarki na smarowanie rozbryzgowe, ale gdy tak poczytałem...
. Jak masz zorganizowany pomiar obrotów? Nie mam, bo go nie potrzebuję. Silnik w moim kompresorze pracuje po rozruchu ze stałymi obrotami nominalnymi, jak zalecił producent czyli WAN Gdynia. Ze względu na smarowanie ciśnieniowe mam manometr ciśnienia oleju i czujnik cisnienia oleju. Jak pompa nie wytworzy w ciągu 50 sekund cisnienia 1 bar to następuje...
olejem kompresor kompresor olejem kompresor pluć olejem
hyundai falujące obroty update lenovo ferguson zmieniać kanał
electrolux mruga start bateria macallister
Reset BIOS w Fujitsu LIFEBOOK E746 - metody i wskazówki Wzrost napięcia na BD136 po wymianie kondensatorów MDS 432