http://obrazki.elektroda.pl/1670898600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4497860700_1... Jak wiadomo nie każdy samochód wyposażony jest standartowo w komputer pokładowy. Ponieważ moja astra 2 także takowego nie posiadała a wyposażenie w oryginalny byłoby za drogie, postanowiłem skonstruować własny. Oryginalny wyświetlacz...
Katalizator raczej nie, podepnij autko pod komputer.
Kolego przepływomierz jest uszkodzony, lub sonda ale przepływka jest winowajcą, wszystko powinno być jak na tacy na komputerze.
Da sie zaprogramować średnie spalanie, dystans itp ale będą również różne usterki np poziomu cieczy, poziomu płynu spryskiwacza. Trzeba więc albo się przyzwyczaić do ciągłych komunikatów na desce albo pozostać bez komputera pokładowego.
Nie wiem czy to esp ale gdy ruszam z miejsca to robie zrywke zalącza sie esp i zadnego komunikatu nie ma . Nie wiem czym to było czytane. Bylem u mechanika i podpinal pod komputer i ni ma bledu . Moze musialbyym sie przejechac z mechanikiemni z komputerem
Panowie proszę o pomoc z tym błędem 1113, wiem co odkręcić i jak przesunąć by nie wywalało błędów, ale nigdzie nie mogę znaleźć jakiego programu użyliście by zobaczyć napięcie czujnika. Mam TORQUE ale nigdzie tego nie widzę. ELMa mam po bluetooth i tak łącze się telefonem z komputerem.
Witam.Miałem podobny problem , na 99 procent jest uszkodzony termostat (zablokowany w pozycji otwarty).Natomiast w sprawie komputera jestem zielony.
Kolego diagnostyka prawde ci powie ale obstawiam VP44 jak tak to moge ci pomóc zadzwoń 790 718 520 jak nie masz gdzie sprawdzić powiem ci jak tego dokonać bez komputera,pozdrawiam
Dzięki za szybki odzew, zobacze jutro jeszcze raz wszystko ale z tego co pamiętam to będzie ok: na styku 86 pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu, na bodajże 30 jest +12V cały czas. Problem, że 85 nie jest zwierany do masy przez komputer.
Kolego masz uszkodzony zawór egr najpewniej i tyle. Wymień go jak nie jesteś w stanie wykonać rozszerzonej diagnostyki za pomocą miernika i komputera.
Wymieniłem obie bo obie były spalone. To co jeszcze mam zrobić jechać do ASO na komputer :| ?
miga check engine Jaka może być przyczyna tej usterki? A co mówi analiza na komputerze ?
"Kąpótera", serio? "LT" z kosmosu, jeśli prawdziwe z tego "komputera" :)
na prawym słupku jest koło komputera
Weź Kolego i pojedź na diagnostykę, póki co zostaw te zasilania, przecież auto samo powie, co go boli. Tak zrobię. Niestety w weekend muszę zaryzykować w trasę, ale w poniedziałek jadę na komputer.
Po co tak kombinować z zakupem połowy elektroniki samochodu czyli "zestawem startowym" Wysyłasz swój sterownik i dostajesz zaprogramowany z gwarancją [url=https://motorataj.pl/sklep/opel/150...
Nie zauważyłem aby dziura lub nierówność była tego przyczyna , ale sprawdze....natomiast dzieje sie to zdecydowanie na niskich obrotach.. Ile płaciłeś za sprawdzenie komputera ?
Jest pod komputerem za wykładziną.POZDRAWIAM
Wyrzuć tą zabawkę za 30 zł i podłącz auto do prawdziwego komputera.
Się nie zmienia, nie ma
Czy kupując taki sam komputer o tych samych numerach immobiliser będzie kompatybilny ze starym? Nie. Trzeba zakodować.
po wymianie komputera OK opowiedz jak zmieniłeś komputer i po co?
kolego,komputery ze szrotu nic nie dadzą-immobiliser! Nie baw sie tak,bo sobie kłopotów narobisz
do własnego auta radze... a do cudzego co kolega radzi? :arrow: Andrzej.l Zasilanie sterownika, to czarny przewód +15 w jego wiązce.
A możesz napisać nr błędów które pokazuje komputer i czym diagnoza robiona?
Mam moduł zapłonowy DIS, jeden scalony element z czterema cewkami, a cylinder która szwankuje to drugi, tak pokazał komputer
Więc podłącz pod komputer i sie dowiesz dlaczego świeci :)
Steruje komputer silnika.
W common rail nic nie zmieni. Pompa cr ma wytworzyć tylko wysokie ciśnienie paliwa i tyle. Czy kółko będzie tak czy inaczej nie ma znaczenia. "Zapłonem" steruje komputer.
Hej, Powiedz, czy robiłeś może rozszerzenie komputera? Astra J? Pozdrawiam
A jest ktoś z okolic Gorzowa kto ma taki komputer?
Na znanym serwisie aukcyjnym masz dziesiatki takich komputerów , co się dzieje z autem bo najczesciej problem jest ze sterownikiem pompy a nie tym na silniku .
To nie jest kondensator tylko warystor chyba. Ma zabezpieczać przed przepięciami. Jakieś tam szanse na zadziałanie masz, ale moim zdaniem nie za duże.. Przy kupowaniu nowego kompa pamiętaj o immo. W tej astrze penwie nie ma immo więc kup kompa bez immo fabrycznego.
B18 stały plus przez bezpiecznik w UEC. dzięki, to jeden plus a drugi ? Jeden plus na kompie mam bo się łączy z komputerem diagnostycznym.
W sumie błąd wskazuje na awarie, po pierwsze trzeba posprawdzać złącza na drodze komputer-pompa.
No ale jaki błąd pokazuje komputer?
To zostaje komputer.
Ok, bo to już wiele czasu opłynęło i kilka następnych opli. Ta usterka to błąd oprogramowania silnika. Ot taki feler programu. Należy przeprogramować komputer.
Autoalarm nie ma nic do błędów w komputerze.
Witam,czy da sie skasowac inspekcje w w/w samochodzie bez podlaczania komputera
To że potrzebny jest op com lub tech2 to wiem. Security code gdzieś tam mam. Ale chciałbym aby ktoś opisał jak przeprowadzić ten proces, aby uaktywnić BC1 i BC2. Co trzeba zmienić w oprogramowaniu aby aktywować komputer?
Dalej nie powiedziałeś jakie błędy udało się zczytac z komputera.
Paliwo dochodzi. 92-96 pod komputer?
Wsiadasz, zamykasz drzwi, włączasz zapłon (ale nie uruchamiasz silnika), naciskasz przycisk zamknięcia, a następnie otwarcia zamka na kluczyku. Jeśli masz niefabryczne radio odłącz je. Tyle tylko, że to procedura synchronizacji nadajnika po wymianie baterii. Do dopisania nowego pilota zdaje się potrzebny jest komputer.
Tam nie ma kostki stacyjki ; jest pod kierownicą moduł CIM ,w którym osadzona jest stacyjka (105 na schemacie) . CIM mówiąc w skrócie łączy się siecią CAN z innymi modułami , a te z elementami wykonawczymi np rozrusznikiem. W opisanej sytuacji proponuje sprawdzić czy nie ma zabezpieczenia przeciwkradzieżowego, bezpieczniki ; jeżeli są ok to diagnoza...
Wystarczy sama dioda lub dwie połączone szeregowo + rezystor do masy (między diodą a "komputerem").
Ewentualnie gdzie można sprawdzić czy moja wersja astry wyszła w pełnym wydaniu komputera ?
Jaką temperaturę silnika widzi komputer?
Prawdopodobnie mam uszkodzony termostat, ponieważ temperatura 'wariuje'. Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Ale, zanim będziesz wymieniał termostat, zrób test diagnostyczny komputerem ;-)
Takie programowanie nie zawsze pomaga. Najlepiej zaprogramować komputerem.
Po pierwsze nie jezdzij na gazie w ogóle i w najbliższym terminie podjedź na komputer.
Witam.Nie wiem czy to jeszcze aktualny temat,ale podpowiem,że schematy elektryczne do opla astry i astry classic znajduja się w książce z serii "Sam naprawiam'.Pozdrawiam.
A w ogule wysterowany jest ten przekażnik z komputera.
To nie chodzi o ten komputer na silniku?. Ps. Już wiem o który komputer Ci chodzi.
Spróbowałbym podstawić komputer.
TPS do wymiany. A czy od zepsutego TPS' u resetowałby się komputer ?
Może być, gdyż odczyt błędnej temp. skutkuje złymi ustawieniami komputera.
Nie. Wiązka silnika jest inna, inny jest też sterownik silnika ( komputer).
Odłącz czarny (+ po stacyjce) dochodzący do komputera
skoro ciśnienie jest ok no to pozostaje wymiana wtryskiwacza i komputera
Witam. W oplu astrze H z 2006r nie działa kierownica multifunkcyjna. Jest to dołożona kierownica. W CIMie została aktywowana. W CIMie i wyświetlaczu w blokach pomiarowych jest informacja dotycząca wciśnięcia przycisku, ale nie działa sterowanie radiem ani komputerem.
Co ci tam założyli? Jak wyłączysz gaz przyciskiem to też takie szarpanie jest? Jakieś błędy wywala komputer?
Według mnie to egr otwarty i za mało tlenu i gaśnie. Jeśli nie to to czep się pompy. Czyli trzeba podczepić pod komputer.
zaznaczony czerwoną kropką
a czy jest możliwe żeby spalił się sterownik??? nie chce się połączyć z komputerem
Jedź do stacji diagnostycznej i podepnij sterownik do komputera.
kolego ale cos mi sie wydaje ze ten silnik nie ma komputera...
Witam. Potrzebuje informacji na temat wymiany akumulatora w w/w samochodzie. Czy istnieje jakaś procedura wymiany akumulatora, czy można to zrobić w zwykły sposób jak w samochodzie bez komputera. Opel Astra IIG 1999r. Pozdrawiam.
na zimnym czy na ciepłym silniku powinienem to sprawdzić? zapłon regulowany jest chyba przez komputer
a czy jest to bezpieczne chodzi mi czy czegoś nie uszkodzę chodzi mi głownie o komputer
A gdzie jest ten modul? Bo od cewki jest tylko kostka ktora prowadzi do sterownika(komputera)
Dziękuje za rady. Udało się auto naprawić, okazało się, że stanęła przepustnica i padł komputer.
Sprawdzałem dzisiaj i faktycznie jest wolna wtyczka. Zamówię manetkę i zobaczymy, ale szczerze mówiąc wątpię żeby to działało bez ingerencji w komputer.
piotrdan, dokładnie tak. Podobno w aparacie zapłonowym są mostki które umożliwiają pracę silnika bez komputera.
Może być problem z masą silnika. Dołóż od akumulatora do przepustnicy, zespołu cewek i komputera na silniku.
Myślę że każdy posiadacz takiej astry albo miał albo będzie miał podobny problem w przyszłości, przynajmniej jeśli chodzi o tylne drzwi. Tam nagminnie pękają przewody i ogólnie zaczął bym poszukiwanie usterki od tych miejsc. Dodatkowo oczywiści diagnostyka komputerem.
Jestem z Rybnika, tego zaworu jeszcze nie sprawdzalem. Czy jest mozliwe ze usterki tej nie wykrywa komputer??
Wiem że to odkopywanie starego tematu ale mam coś na temat komputera do asterki bardzo fajna sprawa http://astra.autokacik.pl/technika/napra...
Wszystkie nowoczesne samochody powinny byc sprzedawane z testerem bledów heeheheh od taki mały komputer
Tak w zasadzie w tym silniku ECU nie "wyrzuca" EGRu, po prostu nie rozumiesz tego co do ciebie "mówi" komputer...
Wiecie może jaki to wyświetlacz MID, wpisz sobie w alledrogo ,,mid astra,, i znajdziesz bez problemu. Tylko się ceną nie przestrasz :D
Tylko, że teraz nie znajdę tego auta z którego był wyciągnięty silnik. Dlatego dalej nie wiem czy to wina pompy czy komputera.
"Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek", co może być przyczyną takiej usterki? To nie jest jeszcze usterka to jest kod rozpoczynający test. Jeżeli nic więcej nie masz to komputer nie widzi żadnych usterek.
Polski i,dzie z CD jak znajdziesz na necie,Nasi sami zrobili.Jak chesz na Angielski,to Serwis lub ktoś z tech 2 lub Op-Com'em z wersją Chińską,bo tam tylko szło przestawić menu jak dobrze pamiętam.Polskie Menu będzie prawie całkowite,ale niektóre rzeczy zostana jednak Niemieckie
chce wymienic silnik 1.4 nz na 1.6 nz lub 1.8 czy wystarczy tylko wymienic silnik i komputer?
NIe do końca tak jest. W tech 2 nie bez powodu istnieje funkcja korekcji zużycia paliwa. Jednak kilka tankowań do pełna (2, 3) powinny ustabilizować wskazania komputera.
Oporność cewek wtryskiwaczy na przejście wynosi 000,4 Sprawdzałem na dwóch miernikach pomiar wychodził tak samo na wszystkich 4 wtryskiwaczach. ECU nie rozbierałem. Tylko odkręciłem od wspornika.Podobno z tyłu powinna się znajdować nalepka jaki to jest model ECU, ale tam tego nie znalazłem. Jeżeli wtryskiwacze pokazują ta samą oporność to uszkodzony...
Może ktoś będzie wiedział jaki jest jeden ze stu jeden problemów Nawet TY będziesz wiedział jak podjedziesz na komputer.
zapewne ma. to samo miałem w passacie i wymiana załatwiła problem. Sprawdź czy przewód taki cienki nie jest przetarty bo bardzoo często się to zdarza i takie cyrki wywala komputer ;)
Wtryskiwacz wymieniłem i żadnych zmian. Juz nie wiem gdzie szukac przyczyny Dodano po 9 Czy to może byc wina komputera ?
Komputer -> diagnostyka.
jak wtryski leją to ciężko odpala...i przepalają się szybko świece,dawka steruje nastawnik w pompie,sprawdz na diagnostyce(podłącz auto pod komputer)
W Tych silnikach są 2 czujniki temperatury, jeden od wskaźników a drugi z informacją do komputera, prawdopodobnie właśnie ten padł, najlepiej sprawdzić go odłączając wtyczkę, lub lepszym sposobem będzie podłączenie autka pod komputer.
Wystarczyło odciąć tylko przewód "po stacyjce"(chyba czarny) lub jeszcze lepiej: zespól brązowych przwodów masowych przykreconych śrubą do bloku silnika(głowica), które idą do sterowania przekaźnika komputera.
Lub włączył zapłon przy wypiętej taśmie, wtedy trzeba zresetować błąd komputerem. To już jego problem, ale czy się wywiąże?
Witam, jestem bardzo ciekawy czy zabieg przyniósł efekty?? Mam podobny problem w swoim oplu.narazie stoi u mechanika - twierdzi że jest to komputer:-/
Póki co Prąd nie dochodzi do rozrusznika Prąd nie dochodzi do świec zarowych bezpieczniki sprawdzone Masa sprawdzona Samochód kręci tylko robiąc zwarcie rozrusznikiem, Powoli zaczynam stawiać na to że komputer wyzionął ducha...
przy ostrzejszej jeździe mam 6.8-7.2 l To w czym masz problem, ma kilometrów przybywać??? Lejesz do pełna, jeździsz do rezerwy i lejesz do pełna-wtedy możesz skonfrontować swoje obliczenia z tymi komputera.
Plamy pod autem nie było, sucho wszędzie, auto kupiłem we wrześniu 2013 roku, niestety od tego czasu nie sprawdziłem poziomu płynu.. Auto działało sprawnie, nie wyskakiwał żaden błąd na komputerze.
Sprawdż cewkę zapłonową może mieć niską sprawność, pękniętą głowicę,lub ścieżki przewodzenia prądu, sprawdż też czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten do komputera
komputer astra astra komputer komputer spalanie astra
czasy propagacji bramka czujnik temperatury bosch naprawa modułu pralki
immergas victrix błędy serwer domowy
Arduino debouncing przycisku – millis(), Bounce2, AceButton, INPUT_PULLUP, eliminacja drgań De’Longhi ECAM, Dinamica – komunikat „Zamknij drzwiczki” mimo zamknięcia, czujnik, naprawa