To znaczy że wszystko jest ok. dzięki
Blokada paliwa to NIE immo tylko FPS, blokada pochodzi z układu SRS/Airbag. W instrukcji obsługi jest opisana procedura jej tymczasowej dezaktywacji (przy pomocy dźwigni kierunkowskazów). Wygląda na błąd komunikacji z modułem SRS lub zapisane Crash Data w tym module i/lub sterowniku silnika. Trzeba podpiąć pod komputer i wykasować błędy oraz ew. wymienić...
Witam chciałbym zamontować w fiacie punto "komputer paliwa" znalazłem taki na allegro ale nie wiem czy będzie on działał poprawnie ponieważ moje punto nie posiada ABS i nie wiem czy jest tam czujnik prędkości koła który jest wymagany przy montażu komputera. Z góry dziękuję za pomoc. :D
Testy jedynie wysterowują poszczególne elementy by można było zaobserwować czy działają. Sterownik zablokowany powoduje brak zasilania na cewki, wtryski i pompę paliwa ale na czas testów mimo wszystko zasilanie powinno być załączane. Czy jest jakas inna mozliwosc uruchomienia auta? Wyczyszczenie wpisu CODE z ECU i odcięcie pinu odpowiadającego za komunikację...
Sprawdź wszystkie połączenia masowe, oraz plusowe. Po przekręceniu kluczyka upewnij się, czy przekaźniki się załączają. Następnie dostań się do przewodów od pompki paliwa, dwa grubsze będą od jej zasilania - sprawdź napięcie. Jeżeli okaże się brak, to masz uszkodzony przekaźnik, ale przekaźnikiem steruje komputer silnika.
Czy komputer, który opublikował kolega Pfemek na mikrokontrolerze Atmega8 w 4 podstronie tematu będzie działał z Fiatem Punto I 94 rok 1,2 SPI ?
Po podpięciu komputera jakie błędy. Wymień filtry powietrza i paliwa.
"Komputer samochodu pokazuje spalanie 15l/100" - komputer pokazuje ile możesz zrobić km/l paliwa w punto, czyli 15/100 daje jakieś 6,5l spalania - może źle spojrzałeś?? Skoro niema czego się uczepić :)
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej też ma sporo do " powiedzenia" . Gdy źle wskazuje to komputer widzi zimny silnik i zwiększa dawkę paliwa.
Po pierwsze procedury wypalania na postoju nie zaleca nawet producent z uwagi na wysoką temperaturę która może zdeformować podłogę a w skrajnych przypadkach pożar, patrz przypadki w W. Brytanii. Drugie - podczas procedury komputer zwiększa dawkę paliwa o 15% by właśnie osiągnąć tą temperaturę.
Podam przykład mojego kolegi który miał podobny problem, muliło przy ruszaniu, komputer pokazywał kosmiczną wartość zużycia paliwa, ciśnienie było około 2,5 bara. Przyczyną to źle zaprojektowany kapturek nakładany na pompe paliwa który pod wpływem ciśnienia wysunąć się może, powodując wyciek paliwa obniżający poziom ciśnienia pompowanego paliwa. Uszkodzenie...
Podłączyć się pod komputer i zobaczyć parametry, czy zapłony wypadają, zmierzyć ciśnienie pompy paliwa.
Witam dziś zapalił mi się check engine. Podłączyłem komputer i pokazało mi błąd fuel pressure. Samochód fiat punto 2 fl 1.3 multijet 70km. Czujnik cisnienia i filtr paliwa zmieniony. Co może być nie tak pompa paliwa wtryski czy może regulator ciśnienia paliwa ? Pozdrawiam
Dlatego też ja ma lutownicę gazową jak i przetwornicę 12/230 do lutownicy żeby nie ciągnąć przedłużaczy. Pompę tam gdzie można i komputer tego nie nadzoruje uważam, że należy odcinać. Parę spaleń samochodów na gaz było przez pracującą pompę paliwa. Pęka wężyk od PB i auto staje a na LPG pracuje dalej, a benzyna się leje.
Witam siadłą mi Centralka wtrysku paliwa Fiat Punto II 2002 r 1.2 8v byłem w serwisie i pod komputerem to im wykrylo za naprawe zawołali 1600 czyli nowa centralka, mam pytanie czy ktos mial tten problem /? ile to kosztowalo. Pozdrawiam
Witam dzisiaj sprawdzilem masy oraz pozostale styki i nadal Punto nie daje oznak zycia jutro prawdobodnie pojedzie pod komputer i zajmie sie nim elektryk
Zrób reset swojego komputera benzyny, później naukę, programowanie wolnych obrotów, doczytaj co trzeba zrobić. ECU benzyny podczas pracy na lpg jest oszukiwany co do rzeczywistych efektów spalania mieszanki paliwa, innej na benzynie, innej na gazie. Może tu po pewnym czasie głupieć i zmieniać swoje dobre ustawienia co do pracy na benzynie, od niewłaściwie...
Witam gdzie w samochodzie fiat punto 2 1.3jtd znajduje się regulator ciśnienia paliwa ? Jak zacznę szybko przyspieszać wyskakuje za każdym razem check engine. Komputer pokazał że błąd nieciągły w ciśnieniu paliwa. Wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa lecz check nadal wyskakuje i auto ma muła. Swieci się check i gaśnie i to samo. Co może być przyczyną?...
Witam, w moim fiacie punto ii 1.2 8v jest podejrzana sprawa, a mianonowicie wskazówka poziomu paliwa wskazuje mi 3 kreski na napisem empty, w tym samym czasie komputer w aucie pokazuje mi przy zasięgu, że jestem w stanie przejechać 72km, czy to jest możliwe? Auto mam od ok. 1,5 miesiąca i nie znam się. Jeszcze jeden problem z tym iż po wymianie termostatu...
To się nie słucha tylko mierzy i to co max. 60 tys. km. Przepustnica jest czysta, wtryskiwacz nie leje? teraz w planach miałem kolektor 4-2-1 Jak już zmieniać kolektor to całość - wałek 866, kolektor dolotowy z wtryskami z "75", komputer IAW 8F.5T, pompa paliwa z "75".
Jesli to nie uszczelka pod glowica to ja bym proponowal najpierw sprawdzic komputer. Jesli po wykreceniu swiec i kreceniu rozrusznikiem i jak wydobywa sie duza ilosc paliwa z cylindrow to proponuje sie zajac na pierwszym miejcu wlasnie komputerem. Pozdrawiam
Czy podlaczaleś go pod komputer? To Punto chyba nie ma wejścia OBDII ? A co odpowiada za odcięcie paliwa ? Nie czasem czujnik położenia wału ? Miało by to coś wspólnego ? Albo sonda lambda ?
podepnij swojego punciaka pod komputer to cię naprowadzi gdzie szukać usterki.Linka prawa jest podczepiona w dwóch miejscach jeden pastykowy ucwyt pod zbiornikiem paliwa drugi metalowy uchwyt na wachaczu /przykręcony do wachacza/:idea:
Mam problem z Fiatem Punto 2 2004. Silnik nie równo pracuje, ale po jakimś czasie po odpaleniu. Na zimnym silniku jest wszystko w najlepszym porządku dopiero po rozgrzaniu się obroty skaczą. Punto jest w gazie i zarówno na benzynie i gazie silnik zachowuje się dokładnie tak samo. W silniku została wyczyszczona przepustnica i wymieniony został silnik...
Ok ok rozumiem, dziś zostąło sprawdzone ciśnienie paliwa i tu był dość mocny szok :) mianowicie okazało sie ze ciśnienie paliwa wynosi 2bary. z tego co podaja katalogi powinno być mniejszę o połowę. Czy jest możliew że za duże ciśnienie paliwa go przylewa???
Witam! zakupiłem parę dni temu Fiata Punto 2. Po podłączeniu do komputera wskazywał błąd U1600 (immo). po włączeniu zapłonu pompę paliwa słychać. Posprawdzałem bezpieczniki lecz wszystkie były sprawne. I teraz ciekawostka. przypadkiem wyjąłem 1 bezpiecznik z tych znajdujących się pod maską, i nagle zareagowały lampki na pulpicie (zapaliła się lampka...
nie nie pomyliłem biegunów akumulatora a jeżeli odłończe komputer to z immobilajzerem nic sie nie stanie ?
W Punto niestety uśrednianie odczytu jest bardzo słabe, a raczej w ogóle go nie ma, jest tylko tłumik drgań wskazówki (okres uśredniania to ok 1s). Jak dla mnie to mało istotne... i tak lepiej mieć przynajmniej 1/4 zbiornika paliwa (w życiu nie zdarzyło mi się zatankować inaczej niż do pełna). W Astrze z kolei opóźnienie jest ogromne - spróbuj zatankować...
seicento 1.1 ma prawie ten sam blok co punto 75 8V- wieksza pojemnosc + MPI, inna pompa paliwa+komputer, ale silnik pasuje bez przeróbek
Czy jeżeli jeżdżę na oponach o wielkości przewidzianej do mojego modelu to czy komputer samochodu może robić błędy w obliczaniu zużycia paliwa? Mam Punto II FL silnik 1,2 8V i wczoraj na trasie 160 km średnie zużycie paliwa na 100 km wyszło 4,3 litra. Po mieście średnio pali 6.1 - 6.2 litra. Zastanawiam się czy na wyniki nie wpływa to, że jeżdżę na...
Mam pytanko, kupiłem sterownik od punto 1.1 IAW16F.EB z usuniętym immobilizerem. Będę musiał przełożyć chip z mapą wtrysku ?
Paliwo raczej dochodzi,po zdjęciu filtra powietrza widać jak wtrysk rozpyla paliwo przy zapalaniu a pompa paliwowa chyba też działa bo po przekręceniu kluczyka słychać ją.Myślę że może to komputer wykrył jakieś błędy i coś zblokował? Co wy na to?
Witam potrzebował bym schemat do fiata punto z 2005r silnik 1.2 8v objawy są takie że samochód nie odpala nie włącza się pompa paliwa nie świeci kontrolka check engine i komputer diagnostyczny nie łączy się ze sterownikiem silnika IAW 5AF.P4 Jeżeli ktoś z was posiada taki schemacik będę bardzo wdzięczny . Pozdrawiam Stachu
lambda dziala podobnie jak wtrysk, komputer, map sensor, czujnik temp. silnika, krokowy, potencjometr. Rozrzad dobrze ustawiony. Uklad zaplonowy ok. Filtr paliwa zmieniony.
Skoro sprawdziliście i pompka nie podaje to co ma do tego komputer i to jeszcze pokładowy? Przecież można sprawdzić czy jest zasilanie pompki po przekręceniu kluczyka. Poza tym Twój post jest zbyt chaotyczny.
Jak kolega wyżej, podepnij komputer odczytaj błędy. Jeśli znajdziesz błędy cewki, to wiadomo, jak błędów nie będzie też obstawiałbym cewkę, o ile ciśnienie paliwa w normie.
Tak sobie pisać możemy wszyscy. Dzisiaj sprawdzę przy pomocy niezbędnych narzędzi gdzie leży problem. Pytanie skierowane było w zasadzie do ludzi którzy mieli podobny problem i co było przyczyną. Tak jak przedmówca wspomniał na oko do można zapłon w komarze ustawić. Komputer i ciśnieniomierz to powinno ustalić przyczynę.
Witam. Mam problem. Moje punto bardzo dużo pali ok 13l na 100km. Komputer w serwisie Fiata wskazuje na zbyt długi wtrysk paliwa. Po zmianie błędnych ustawień na fabryczne kilka sekund chodzi prawidłowo, a potem znowu jest tak samo. Co może być tego przyczyną?? Sprężanie na poziomie 13MPa, wtryski nie leją, nie są też mechanicznie uszkodzone, zbiornik...
Po opisie można podejrzewać, że w którymś cylindrze nie zgadza się spalanie. Czyli "bum" jest nieprawidłowe. Do sprawdzenia błędy ECU, a potem: - Świece+iskra. - Kompresja. - Ustawienie rozrządu. - Wtryski. - Osobiście raczej bym się spodziewał albo problemów z zapłonem, albo rozrząd przeskoczył o ząbek. - Problemy z wtryskiem będzie już widać na elektrodach...
co wstawić żeby wraz ze wzrostem podawanego paliwa przepływomierz podawał więcej powietrza to włąśnie przepływomierz podaje sygnał o przepływie a komputer silnika tzw. ecu zwiększa dawkę. W pompie mechanicznej od tego jest nastawnik pneumatuczny z węzykiem z kolektora ssącego(większe ciśnienie w kolektorze=wiecej paliwa). A tak O.T. to maski nawet...
Dzień dobry, mam problem z Fiatem Grande Punto 1,2. Po przejechaniu nieco ponad 100 km traci moc i gaśnie. Po chwili można go odpalić i jedzie dalej. Po dwóch takich akcjach podpięty pod komputer - błędy: świece, cewka i kable. Wszystko wymienione. No i niespodzianka, po przejechaniu ok. 120 km samochód traci moc i gaśnie. Po ponownym odpaleniu przejechał...
Mam problem z samochodem. Wieczorem postawiony w garażu i rano już nie odpalił. May posprawdzałem. Oporność czujnika wału 580ohm. Pompa paliwa pracuje po przekręceniu kluczyka. Immobilisera już nie ma ani alarmu. Rozrusznik kręci. Pod komputer nie mogę podłączyć bo nie ma zasilania na wtyczce.
Witam mam punto wersja pierwsza z 1998r samochód nie chciał odpalić wyczyściłem świece sprawdziłem filtr po złożeniu odpalił dodam ze wyjąłem na godzinę akumulator żeby go naładować. Po przejechaniu 1km znowu nie chciał odpalić sprawdziłem pompkę i okazało się ze nie podaje paliwa wymieniłem na nową przy wymianie również odłączyłem akumulator też mniej...
nadal nie rozwiązałem problemu , nie dodałem ale samochód miał kolizję ,został lekko uderzony od strony kierowcy może to stało się od wstrząsu , myślałem że to pompa paliwa oberwała się więc wymieniłem na nową oryginalną i nic nie pomogło , może ma ktoś jakiś pomysły co jeszcze mogło się uszkodzić może licznik , komputer lub jakiś czujnik . Proszę o...
Moje punto 2 nie palilo. nalałem paliwa bezpośrednio do gardziela to samochod odpalil. Ale co zauważyłem, że jak odpala to niechodzi na dwóch cylindrach z pierwszej cewki. Po przegazowaniu chodzi na wszystkie cylindry już. i pojezdziłem z godzine znów padł . znow nalałem paliwa do gardziela i chodzi. Co może być przyczyną ? Czyżby centralka odcinała...
witam wszystkich mam problem z samochodem punto 96 r model 75 jestem mechanikiem od kilku lat i takiego problemu jeszcze nie miałem klient przyprowadził do naprawy punto silnik pracuje ładnie na wolnych obrotach na wysokich się dusi brak mocy jak by nie palił na dwa gary . klient chce wymianę silnika ok montuje drugi silnik odpalam jest to samo dusi...
Nie kupuj części na pałę. Jak to, w warsztacie nie mieli czym zmierzyć ciśnienia paliwa (nie w kolektorze)? Jak chcesz koniecznie sprawdzić ten czujnik (temperatury zasysanego powietrza), to trzeba podłączyć pod komputer i odczytać, jaką temperaturę widzi sterownik silnika. Czy widzi taką, jaka jest w rzeczywistości. Co, też nie mieli do czego podłączyć?
Kolega posiada te auto od niedawna, stad te pytania. Drobna poprawka check włączał się przedtem po przekroczeniu 110-115KM/h, a nie jak podałem 130km/h. Po wykasowaniu błędów, właśnie przed godzinka przeszedł kolejny test -check engine nie zapalił się, Jutro z rana o 7.00 sprawdzę, czy ponownie jakieś błędy się nie pojawiły. Teraz mam pytanie jak jest...
Witam, Podczas jazdy samochodem w okresie pażdziernik-kwiecień wszystko jest w porządku,ale gdy na dworze temperatura powietrza się podnosi automatycznie zapala się kontrolka wtrysku paliwa.Byłem sprawdzić silnik na komputerze,serwisant kazał wymienić mi filtr paliwa i świece zapłonowe.Po wymianie dalej kontrolka się zapala.Kiedy silnik jest zimny wszystko...
Więc witam po 2 tygodniach... Zacznę od tego że jeszcze nie mam mojego punto wciąż zalega u mechanika wymienił: pompę wtryskową, regulator ciśnienia paliwa i... dzisiaj mi oznajmił że auto wciąż gaśnie jak je testował. Jutro ma otworzyć bak i tam wszystko sprawdzić. Komputer pokazał mu że faktycznie było złe ciśnienie paliwa i usterka znikła po wymianie...
Witam. Auto zgasło w trakcie jazdy. Nie ma iskry ani nie podaje paliwa na świece. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Podmieniłem czujnik wału na czujnik z punto bo tylko taki miałem pod ręką. Iskra wróciła paliwo też. Kupiłem nowy czujnik lecz po zamontowaniu brak iskry. Próbowałem na dwóch nowych czujnikach i nadal brak iskry. Cz możliwe jest że...
Witam wszystkich . Zakupiłem silnik razem z wiązką elektryczną od fiata punto 1.2 8v MPI ( wielopunktowy wtrysk ) celem włożenia go do malucha . Niestety nie wiedziałem że prawdopodobnie był tam immobilajzer i kupiłem bez stacyjki i kluczyka. Okazało się że nie ma iskry ( pompa paliwa pracuje , cewki i przewody podłączone prawidłowo ) , Kupiłem więc...
lukasz.1889 czujnik temp. jest raczej dobry skoro komputer diagnostyczny wyswietlal właściwą temperature. Motronic Czyli te błędy to tak jakby ich nie było ? ;> wszytsko jest okej ? Też mam pytanie czy przez ten wskaznik mogą isc błedne dane do komputera samochodu? poniewaz zauważyłem ze Kropek cos za duzo pali ;/ jakies 8-9/100km może to tez wina starego...
A pracuje na wszystkich cylindrach ? jak tam komputer 59f to strasznie padały, jak coś zapraszam do mnie widzę że z Łodzi jesteś, takie wózki to dla nas nie tajemnica !
gaśnie zarówno na gazie i na benzynie, tak wszystkie kable nowe, świece też, cewki są ok. Na wyższych obrotach chodzi tak jak zwykle, normalnie przyśpiesza, jeszcze jedno co zaobserwowałem, że jak jadę i zdejmę nogę z gazu to tak jakby nie dostawał paliwa, natomiast jak dodam gazu to tak szarpnie raz wtedy dostaje paliwa. Gazem utrzymam go do 300-400...
Zrobiłem diagnostykę,uszkodzony procesor sterujący.Powodem było zwarcie od czujnika obrotów wałka.Mam drugi komputer taki sam,ale czy to się przyda.Po włączeniu kluczyka gaśnie kontrolka od kodu immobilajzera, a pali się wtrysk i nie działa pompa paliwa.Co robić.
Czy po przekręceniu zapłonu zapalają się kontrolki CODE i wtrysku, a po chwili gasną? Czy sprawdziłeś rozrząd i czujnik obrotów? Dlaczego otwierałeś komputer - był rozbity? Sprawdzałeś masy i bezpieczniki? Czy po przekręceniu zapłonu słychać włączenie dwóch przekaźników? Po chwili powinien wyłączyć się ten od m.in. pompy paliwa (słychać pompę?).
Witam! \Mam C 3 benzyna 1,1 i od dłuższego czasu obserwuję nierówną pracę na wolnych obrotach. Ale po kolei: nie ma problemów z odpalaniem czy to zimnu czy ciepły. Po uruchomieniu (zimnego) obroty są wyższe i silnik pracuje równo i w miarę jak się nagrzewa obroty spadają i sie zaczyna- równo z taktem "brum brum brum" takie rytmiczne falowanie, obrotomierz...
Cześć, mam grande Punto 2006 1.3 JTD 90km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8L/100km od około miesiąc spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3L/100km Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą byc powody zwiększonego spalania? Wstępna ocena dostępnych...
Był podpięty pod komputer i nie wykazał błędów Z tego co zdążyłem ustalić najczęstszą przyczyną jest czujnik ciśnienia i temperatury na kolektorze Ponoć przez niego automatyczne ssanie się nie włącza,bo komputer twierdzi że silnik jest rozgrzany Pytanie jak to sprawdzić... ? Bo wina jest ewidentnie tego że przy pierwszym odpaleniu nie dostaje odpowiedniej...
Cześć. Jestem kobietą, więc przyznam szczerze, że nie za bardzo znam się na samochodach. Mam nadzieję,że ktoś potraktuje mnie powaznie i odpowie na posta:) Otóż mam Punto, rocznik 2000, benzyna, silnik 1.2. Moje zapytanie dotyczy komputera pokładowego. Wszystkie rzeczy, mianowicie przebieg całkowity km, przebieg okresowy km, zasięg samochodu, średnia...
Witam. Na forum temat ten był już kilka razy poruszany, ale mój przypadek troche różni się od istniejących tematów. Mianowicie niedawno samochód pracuje na benzynie TYLKO na wolnych obrotach prawidłowo. Każde dodanie gazu powoduje "zduszenie" silnika. Po podłączeniu do komputera wyskakują następuące błędy: *self-adaptive parameters oraz *air-temperature...
Problem w tym że na komputerze nie wykazuje żadnego błędu ! No właśnie i już Panowie ręce rozłożyli teraz bierz 100 zł i jedź do takiego co się na. Obstawiam pompę paliwa, sprawdz rano ,czy paliwo nie cofa sie przypadkiem do zbiornika paliwa, a jesli tak to musisz kupic nową pompę ...
Dzrodzy czytelnicy i koledzy , mam prośbę w której może mi pomożecie. W Punto 55 96r. byłem zmuszony wymienić Jednostkę sterującą silnikiem czyli komputer typu IAW16f.EB sądziłem że poradzę i ominę immobilizar ,ale nic z tego immo sięga głęboko w procesor sterownika tak więć dało w łeb pominięcie wyłanczanych zasilań na pompę paliwa i układ WN. gdyż...
Witam forumowiczów, Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu: Samochód Fiat Punto II 1.3 Mjet 16V (2006) 150000 km Problem: Przy około 2700 -3000 obrotów zapala się kontrolka check engine, towarzyszy temu wzrost obrotów, taki trwający pół sekundy. Kontrolka już nie gaśnie, silnik chodzi normalnie, nie ma żadnych innych objawów, no może jest trochę słabszy...
Witam, moje punto 2 1.9JTD 80KM nagle po zatankowaniu paliwa zaczęło słabiej odpalać, aż w końcu przestało. Odpala tylko na pych lub z samostartu. Żadnych błędów nie ma na komputerze, ale ciśnienie podczas rozruchu zamiast 350bar jest od 12 do 20bar, czasami 80bar. Wtryski na przelew sprawdzone i nic nie naleciało do żadnego - wina słabego ciśnienia....
Witam. Auto uruchamia się ale po kilku minutach gaśnie. Kiedy odłączę klemę silnik ponownie pracuje kilka minut i znowu gaśnie. Wymienione są na nowe: pompa paliwowa, czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik położenia wału, czujnik stukowy, świece zapłonowe, sterownik bez immo. Po podłączeniu komputera nie ma żadnych błędów. Natomiast gdy samochód...
Witam Posiadam Punto 1 55SX Z 96R. To auto traci moc... W momencie dodania gazu czy to na 1 czy na 2 czy na jakim kolwiek biegu, samochód nie przyspiesza równomiernie, tylko na sekundę lub dwie traci moc i po chwili jest normalnie... Wykres przedstawia dokładnie o co chodzi... http://obrazki.elektroda.net/33_12691172... Wymieniłem świece, przewody...
Po wymianie komputera na poprzedni to samo.. po dłuższym czasie i podładowaniu aku jeszcze gorzej bo odpali na jeden cylinder, no może dwa, ale tylko na sekundę i gaśnie. Głowica, rozrzad sprwdzony, sonda lambda ma duża rezystancję ale ma, 10.2omh. Czy to może być wina czujnika położenia wału? sondy? a może wina w zbyt niskim ciśnieniu paliwa?
Przedewszystkim SPRAWDŻ CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA(DLA KOMPUTERA) czy nie zawyża ci temperatury,jeśli okaże się ok zdemątuj i dokładnie umyj przepustnicę a o ile i to nie pomoże postaraj się wyjeżdzić maksymalnie paliwo(uwaga na pompę paliwa)i zatankuj świeżego paliwa no i problem z głowy
Czerwony czujnik w okolicy termostatu (pod cewkami) to czujnik od wskaźnika temperatury w zegarach (komputer ma osobny), tyle że w tym miejscu jak kojarzę powinien być właśnie czujnik od komputera, a w ogóle w mk.2 był chyba tylko jeden czujnik. Sterownik silnika jest z Punto I. Przy przepustnicy jakaś druciarnia, dołożony czujnik to zapewne IAT. Czujnik...
http://obrazki.elektroda.net/48_12524920... Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie...
Witajcie, nie wiem może tutaj znajdę odpowiedź na pytanie: dlaczego po przekręceniu kluczyka pompa nie podaje paliwa. Pompa podaje paliwo tylko, gdy uda się uruchomić silnik. Wymieniłem przekaźnik pompy i bez zmian. Słychać tylko, jak się załącza na 2-3 sekundy po włączeniu zapłonu, ale pompa nie pracuje. Instalacja wygląda dobrze. Podejrzewałbym komputer...
Może spróbuj wykorzystać schemat punto i znajdź miejsce zapięcia obrotomierza,następnie musisz "wyśledźć" ścieżkę sygnałową w twoich zegarach i połączyć to. Punto ma identyczne silniki i "komputery sterujące" więc sygnał musi wychodzić z tego samego miejsca -a może znasz kogoś kto zapinał obrotomierz do seicento 1100 spi,tam też "komp" jest bliźniaczo...
niestety tak to jest przy silnikach z wielopunktowym wtryskiem paliwa w fiacie punto II z fabrycznie zamontowanym gazem jest podobna sytuacja i jest to wlasnie zwiazane z tym ze komputer przy pracy na gazie otrzymuje bledne sygnaly ktore zapisuje jako bledy (tak przynajmniej stwierdzil mechanik) Jak stwierdzil do instalacji z wielopunktowym wtryskiem...
Wczoraj byłem w warsztacie i mechanik podłączył samochód pod komputer, jedyny błąd to coś związane z zaworem paliwa... wtryski, ciśnienie i wszystkie czujniki ok. Sonda lambda w górnej granicy normy. Wymienię te rzeczy, które wymieniłeś :) Byłbym zapomniał - regulator ciśnienia paliwa (zdejmij wężyk który go łączy z kolektorem i zobacz czy nie ma w...
Ale dalej nie wiemy dlaczego gaśnie czy przez odcięcie zapłonu czy może brak paliwa dopływającego. Jak przez odcięcie zapłonu to musi to być wina komputera albo immobilizera który by odcinał. Ale mi się wydaje ze jakby to była wina immobilizera to wcale by nie odpalił.
Witam. Mam problem z fiatem Punto 2 silnik 1.2 z 2001r. Auto po kolizji. Wymieniony rozrząd. Objaw jest taki odpala i gaśnie. Sprawdzałem iskra jest, paliwo dochodzi do listwy wtryskiwaczy czyli pompa paliwa OK, natomiast kiedy wyjme wtryskiwacze z kolektora ssącego poda 2-3 razy mgiełkę i zanika. Dodam iż na krótko tz, lejąc jakiś spraj na przepustnice...
W moim podpisie masz program diagnostyczny do tego silnika... zrób z niego użytek to może coś więcej się wyjaśni. Bez komputera to szukaj nieszczelności w wężykach podciśnieniowych odchodzących od korpusu przepustnicy. Są tam 3 wężyki - do regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej (przy okazji sprawdź czy nie ma w nim paliwa), - do czujnika...
ze starości padł, albo jakaś wada konstrukcyjna, nie wiem, mi sam z siebie padł w czasie jazdy, a że mam mnustwo części do Cieniasa to założyłem drugi (też po długich poszukiwaniach bo nie mogłem uwierzyć że komputer mógł paść) i inny działał bez problemu do końca, jak założysz z Cinquecento 900 to on niema immo nigdy i nie musisz nic programować, jak...
witam mam punto 2 fl rok 2004 od jakiegoś czasu podczas jazdy auto samo zgaśnie i nie da się go uruchomić ,rozrusznik kręci ,a na desce świeci tylko kontrolka ładowania NIEświeci wtedy kontrolka silnika i ciśnienia oleju i nie słychać pracy pompy paliwa .Po około 30 minutach lub po odłączeniu na chwilę akumulatora auto normalnie zapala.Byłem u mechanika...
1) Korekta sondy lambda, to nie napięcie na sondzie! Korekta powinna być w miarę stała i oscylować w okolicy 1,00. Ten sterownik nie podaje surowej wartości napięcia na sondzie. 2) Oryginalna sonda to BOSCH, Magneti-Marelli Aftermarket to zamiennik (i to słabej jakości). Masz instalację II generacji, więc powinieneś mieć emulator sondy lambda. Podczas...
Witam Ponownie, Znalazłem przyczynę, otóż masowanie komputera było przymocowane do (+) na rozruszniku, tzn. pin 17 i 34 zamiast minusa dostawał plus (czyli jak ktoś tu wcześniej zauważył "brak masy") i objawy ustąpiły, immo przestało świecić pompa przestała pracować itd. Oczywiście błędy w sterowniku zostały usunięte, a było ich trochę. Dziękuję wszystkim...
Wczoraj jak wracałem z pracy w czasie jazdy po autostradzie gdy auto było już rozgrzane zresetowałem komputer zeby sprawdzic jakie jest w dane chwili spalanie. Komputer pokazał mi okolo 21km/1l wiec wszystko ok. Dzisiaj sprawdze jakie bedzie spalanie gdy silnik bedzie zimny. Coś jest nie tak ponieważ po przejechaniu 100 km wskazówka od poziomu paliwa...
Sondę masz w "open loop" czyli nie ma sprzężenia z komputerem silnika i nie ma korekty map paliwa. Dlatego pali więcej bo ma sztywne czasy wtrysku a temperatura 38 stopni to jeszcze pewnie wzbogaca dawkę. U mnie w SC - sterownik podobny musi być temperatura cieczy 61 stopni kiedy sonda wejdzie w "closed loop" i wtedy czasy wtrysku są korygowane według...
Witam. Auto jak wyżej kiedy chce odpalić samochód i włącza się przekaźnik pompy paliwa wtedy włączają się kierunkowskazy i światła postojowe, oraz zamek centralny się odzywa. Myślałem że to problem z masą, przeczyściłem i sprawdziłem kabel masowy między aku a nadwoziem i silnikiem, sprawdziłem też zbiór mas w czarnej skrzyneczce na podłużnicy pod akumulatorem,...
Witam , mam problem z Punciakiem 1.1 benzyna. Nie chce odpalic, Brak iskry na wszystkich świecach .Nic sie nie działo podczas jazdy.Po wyłaczeniu silnika ,nie mozna juz ponownie uruchomic ,pompe paliwa słychac .Podmieniane nowe cewki,drugi komputer,czujnik położenia wału nowe świece i dalej to samo,gdzie szukac przyczyny?Czy potrzebne bedzie podłaczenie...
widzę że nikt się nie zainteresował więc zamykam temat. Komputer jest dobry pomogła wymiana licznika, początkowo wymieniłem na licznik z anglika jako test wszystko zadziałało jak należ tyle że wskazania prędkości, przebieg wskazywało w milach a zużycie paliwa w galonach he he pozdrawiam wszystkich którzy mają podobny problem...
mam punto 1 na gaz problem wynikł niedługo po założeniu gazu instalacja gazowa ma płu roku samochód nie chce odpalac na benzynie gdy zapali trzeba utżymywac na wysokich obrotach przez parę minut i dopiero można jehac na benzynie podczas jazdy gdy pżełoncze na benzynę auto nie chce jehac powyżej 60 na godzinę wymieniałem silniczek krokowy ale nie pomogło...
Mam problem z moim samochodem, jest w nim silnik 1.2 8v z punto. Przy bardzo spokojnej jeździe nie ma problemu, jeśli powoli go wkręcę na obroty też nie ma problemu. Ale gdy odrazu wystartuje z 5-7k obrotów auto zamula się, jedzie jak by z zamkniętą przepustnicą ... 0 mocy... Następnego dnia nie chciał odpalić... okazało się że w parę minut jazdy testowej...
Witam wszystkich, samochód służbowy kierowca stwierdził że ślizga się sprzęgło, więc mechanik wymienił cały zestaw i od tamtej pory samochód nie pali. Stoi na kanale rozrusznik kręci ale nie odpala, komputer nie łączy się z sterownikiem silnika, łączy się tylko z abs, bezpieczniki sprawdzone, może nie podłączył jakiejś masy,plus nie działa wskaźnik...
Jeden z przekaźników ma stałe zasilanie (Power Latch - główne zasilanie ECU), drugi po zapłonie (AUX - pompa paliwa, cewki, wtryski, EVAP, sonda), obydwa są załączane z ECU przez podanie masy. Jeśli ECU nie podaje masy to oczywiście na obu "końcach" cewki przekaźnika jest 12V (jeśli mierzysz względem masy), bo jeden "koniec" cewki jest podpięty do +12V,...
Do sprawdzenia ciśnienie na pompie paliwa. Czy po podłączeniu pod komputer - program pokaże mi ciśnienie pompy paliwa? Dodano po 1 Samochód nie dawno kupiłem, dzisiaj ponownie podłączyłem pod komputer - cały czas chodzi na benzynie - problem nie występuje zawsze czasami po skasowaniu błędów silnik zachowuje sie normalnie - ostatnio było na chwile lepiej...
Od kiedy tak się dzieje? Od kiedy masz auto czy coś się stało że tak zaczął działać? Może być przestawiony rozrząd, może być niewłaściwe ciśnienie paliwa- trzeba podpiąć manometr i sprawdzić. Może być padnięty czujnik podciśnienia w kolektorze- do sprawdzenia To że ie ma błędów nie znaczy że jest ok, czasem uszkodzony czujnik jest tak że fałszuje sygnał...
Witam. Kupiłem nie dawno Punto. Oddałem do mechanika samochod aby powymienial rozrząd i inne tego typu rzeczy żeby mieć pewne auto. Po wyjechaniu od mechanika auto zgasło po 15 minutach i nie mogłem go odpalić. Rozrusznik kręcił kręcił i nic. Po 10 minutach odpalił jak gdyby nic. Przejechałem 10km i to samo. Po 15 minutach to samo, odpalił. Wróciłem...
Sprawa uległa zmianie, samochód zapala w taki sposób: 1. Pierwszy start, obróci 2 razy silnikiem i gaśnie, 2. Drugi start, obróci 4 razy silnikiem i gaśnie, 3... 4... 5... 6 Popracuje kilka sekund i gaśnie, 7. Zapala i pracuje normalnie. Jak już zacznie pracować to pracuje równo, moc normalna, auto jest zrywne. Nawet gdy do zgaszę na chwile to zapali...
Witam. Sporo szukałem na forach i znalazłem kilka podobnych tematów ale żaden nie rozwiązuje mojego przypadku. Odpalam rano samochód bez najmniejszego problemu (kontrolki ok), przejeżdżam około 10 km i przy zmianie biegu silnik gaśnie, zaświeca się kontrolka code (ta z kłódką). Ponowne odpalenie nie jest możliwe przez 0,5-1 h. W tym czasie przy próbie...
czujnik temperatury ok . dzwonilem do mechanika powiedzial ze moze paliwa nei dostaje pogrzebalem troszke przy czujnikach pompy paliwa oczywiscie pompa dziala sprawnie paliwo normalnie dostaje i nagle sie ocknal i jezdzi ale wiem ze ten problem wyskoczy znowu za pewnie jakis czas.diagnoza byla sprawdzona komputerem nie wiem jakiej marki ale to bylo...
Witam, piszę bo już jestem w desperacji - Jak w temacie mam punto 2000r 1.9JTD. Od 3 tygodni zapala w kratkę - silnik zawsze kręci, zawsze słychać prace pompy paliwa. Nie ma też reguły czy silnik jest ciepły czy zimny. Co prawda świeci mi się kontrolka od świec żarowych, ale świece zostały sprawdzone i wszystkie są ok. Po podpięciu pod komputer wyskakują...
Ostatnio robiłem grande punto 1.9 multijet z DPF objawy podobne do 2000-2500 nie chciał się wkręcać zero mocy powyżej tych normalnie. co się okazało puściła plecionka za kolektorem wydechowym choć nie było jakoś zbytnio jej słychać w miedzy czasie DPF się wypalał, więc silnik podawał więcej paliwa co spowodowało więcej nagaru. Po wspawaniu nowej plecionki,...
punto paliwa komputer punto czujnik paliwa punto
podłączenie komputer honda accord wyciek prądu wymiana modułu pralki candy
babcia komputer sterownik movera
Zamiennik woofera dla JVC S-PX3: Kluczowe parametry Migająca czerwona kontrolka i słaby udar w młotowiertarce Milwaukee