Wymieniłem sondę oraz czujnik położenia wałka rozrządu, nic to nie dało . Dalej pojawiają się błędy od sondy że element grzewczy nie działa, sprawdziłem bezpieczniki od sondy jest dobry. Napięcie ładowania na Aku jest na wolnych obrotach od 13.7 do 13.9 V . Akumulator nowy ma 2 miesiące Wymienię jeszcze czujnik obrotów wału, może komputer źle przetłumaczył...
Może być to np problem z licznikiem. Odczytywałeś błędy? Problem występuje tylko na jednym kluczyku? Oczywiście da się wywalić immo z komputera silnika.
Brak prądu na świecach żarowych może wynikać z uszkodzonego przekaźnika, przepalonego bezpiecznika, problemów z okablowaniem lub sterownikiem. Jak zdiagnozować i naprawić usterkę?
No to według moich danych masz silnik AVU a nie AKL.
czujnik temp. w felicji to dwa czujniki w jednej obudowie, jeden daje sygnał do wskaźnika na desce rozdzielczej, drugi podłaczony jest do komputera silnika
komputer nie pokazuje żadnego błędu Musisz sprawdzić parametry silnika.
Trzeba zrobić synchro immo - sterownik
a czy błędy pojawiaja sie po ich wykasowaniu, jakie masz napiecie ładowania ?? pod tym linkiem masz schematy do feli http://dedo.miki.szm.com//felicia.htm popatrz na schematy 3,4, 5 mozliwe że problem tkwi w minusie wychodzacym z komputera silnika
Może to być problem z kostką stacyjki Nie w tym samochodzie. Sprawdź napięcie ładowania akumulatora i czy po odpaleniu można połączyć się komputerem diagnostycznym z 17 instruments
dodatkowo czujnik temperatury płynu chłodzącego Zobacz co pokazuje pod komputerem zanim podmienisz. -na wskazówkę nie patrz bo to zupełnie inne czujniki.
Od kiedy to w starej felicji jest kontrolka usterki silnika? ale pod komputer jak najbardziej
starego sterownika brak mam tylko ten zakupiony
Spalanie jest podawane ze sterownika silnika. Licznik masz od tego silnika, kodowanie poprawne. Jaka wartość masz w liczniku w adaptacjach w kanale 3?
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Chodzi o to, że w trakcie jazdy rozłącza skrzynię. I po przełączeniu na P czy N nie idzie odpalić silnika i komputer nie łączy się z skrzynią.
Diagnostyka na komputerze powinna wyjaśnić .
Dzięki No to prościej gdzie fizycznie zaczyna się magistrala +15 (Gdzie znajduje się przekaźnik załączający to napięcie) . Jak ktoś ma schemat to poproszę . Pzdr Dodano po 6 Już wszystko jasne . Czarną robotę powodował alarm zainstalowany w aucie . Pzdr
...Na czujnik temperatury nie reaguje.Drugi czujnik jest od załączania wiatraka. błędne rozumowanie , czujnik temperatury płynu to czujnik zespolony , jeden daje info do ECU drugi do wskaźnika temperatury umieszczonego wewnątrz kabiny, ich charakterystyki są różne , wartosci tych termistorów znajdziesz na tym i innych forach ( np. www.skodovka.pl)...
Dzien Dobry. Mam taki problem od wczoraj-nie mogę wyłączyć silnika nadmienię, że kluczyk ze stacyjki jest już wyciagniety, światła odcina, radio również, natomiast zapłon pracuje. Ktoś ma jakąś teorie, stacyjka komputer? Skoda Fabia 1.4 TDI 2008 (chyba) Pozdrawiam Maciej
Pewnie to silnik 1.4 gdzie czujnik wału bierze informacje z wałka rozrządu w bloku silnika.
te silniki sa czułe i czesto padały cewki,ale warto podłaczyc sie gdzies pod komputer i sprawdzi błedy wada ich tez było przestawianie sie rozrzadu,ale przy takich objawach co napisałes stawiam na swiece lub własnie cwka.
No właśnie, mechanik mówił, jeden i drugi, że nie mieli żadnego błędu na komputerze.
Witam............bład dotyczy predkości obrotowej silnika ............czy to automat?który rok?i jaki to silnik?.......... pozdro rox...........
mozesz sprawdzic wiazke przewodow od komputera do silnika,a dokładniej koło samego komputera i koło termostatu bo tam lubiła sie przecierac
WŁAŚNIE,ŻE ON TEŻ ZDZIWIONY BYŁ,BO MU KOMPUTER NIE POKAZAŁ.
Mam problem z robiłem w Fabii 1.4 MPI. Mianowicie, brak komunikacji z komputerem i nie mogę zdiagnozować usterki, a usterka wygląda tak - silnik pracuje w trybie awaryjnym, świeci EPC. Kiedy jest upał, to pracuje normalnie, bez żadnych kontrolek i objawów, do momentu ochłodzenia. Po kilku kilometrach znowu tryb awaryjny. Który czujnik jest tak wrażliwy...
To teraz sprawdź czy łączy się z innymi modułami.Jak nie to jest problem z linią diagnostyczną k/CAN.Jak łączy to sprawdź bezpieczniki a nie że zaraz spalony sterownik.Jak dobre sprawdzić zasilanie na złączu ECM silnika.
domniemuje wtedy ze wszystkie czujniki sa w porzadku.
A do autora tematu-zdiagnozować ,podłączyć pod komputer i odczytać pamięć sterownika silnika.
Na innym forum znalazłem taki wpis "po przywróceniu masy z kompa auto chodzi jak nowe. i taka może być zaqadkowa taka stara skodzina. ", problem dotyczył nierównej pracy silnika. Jest w ogóle coś takiego jaj masa komputera?
Jutro podjadę do mechanika na komputer i sprawdzę
Witam wszystkich, może ktoś zna procedure dopasowania komputera silnika do licznika (po wymianie komputera) wykonuje procedure jak dla Seata ale nie chce mi przyjąć?
Za dwie trzy "paczki" można kupić następny komputer do testowania...
Udało się usterkę naprawić? U mnie również zostaje już chyba tylko sprawdzenie komputera.
Z ciekawości pytam: A jakie miałeś objawy złej pracy silnika? Czy tak przypadkiem wyszła usterka na komputerze?
Na podszybiu tam gdzie silnik wycieraczek. Pozdrawiam
czy jest sens zwiększać moc u octavii 66kw z 2002 która ma już 207 tyś?? niby dla tego silnika to nie dużo wiem, że łatwiej kupić samochód z większym silnikiem ale to służbowy
pozdrawiam Diagnoza komputera silnika może wiele wyjaśnić.VAG ro ręki ijazda!!
diagnostyka i sprawdzenie bezpiecznikow w pierwszej kolejnosci. jak są ok to przekaznik zasilania ecu silnika może do podmiany. W skodach czesto kable gniją
Witam. Poszukuję opisu pinów komputera 03C 906 057 AN (BOSCH 0 261 201-665) Steruje on pracą silnika w samochodzie Skoda Roomster/Fabia II z silnikiem 1,6 16V BTS lub fragmentu schematu instalacji elektrycznej na której jest opis podłączeń tego komputera. Z góry dziękuję.
Witam , mam problem z silnikiem podczas jazdy przy gwałtownym puszczeniu pedału gazu obroty silnika spadają chyba za nisko i nieraz zgasnie silnik , nie wiem co zrobic czy to bedzie brudna oś przepustnicy czy coś z ustawieniami komputera ? poprosze o pomoc
zamieniam silnik do 105 z felicji, mam komputer z immobilajzerem, wie ktos jak uruchomic silnik nie majac tego immobilajzera :?: mail: seba_105(at)op.pl
a jak to ma niby działać pod innym komputerem?
"komputer powinien pokazac uszkodzenie poduszki pod silnikiem"? - Pierwsze slysze zeby komputer cos takiego wychwycil...
Pierwsze komputer i ewentualne błędy. PS przydał by się kod silnika lub chociaż czy to benzyna, diesel ,pojemność , KM.
W żadnym przypadku komputer nie mówi tutaj o uszkodzonej sondzie itp. Błąd dotyczący sondy to problem w jej obwodzie. Należy sprawdzić instalację pomiędzy pierwszą sondą a ECU. EGR - niewystarczający przepływ. Przyczyną może być przytkany układ EGR. Włącznik hamulca - niewiarygodny sygnał, tutaj również należy sprawdzić najpierw instalacje pomiędzy...
P1649 18057 Magistrala danych napędu, brakujące dane z komputera sterującego systemem ABS. blad komunikacji sterownika silnika ze sterownikem ABS
czy moze za jakies kilka kilometrow komputer zastopuje mi slinik.Moje auto to Skoda Octavia 2006 Tour 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach. I na koniec jakie sa ogolnie opinie o tym silniku-czy ten jest ok czy moze te starsze byly lepsze?Bardzo prosze o pomoc to nie komputer zastopuje Ci silnik tylko przekaźnik sterujący klapą gaszącą jeśli zacznie ją zamykać...
dodam też, że podczas podłączenia komputera nagle przestały się komunikować, a przed tą awarią normalnie się łączył z pojazdem
Podłącz komputer albo scanner. Odczytaj kod błędu. To tak na początek.
najłatwiej (koszty jak po gwaranccji) to pojechać do serwisu i podłączyć się pod komputer z OBD2. Jest wtedy możliwość odczytania jakichkolwiek i kiedykiolwiek występujących błędów w pracy silnika jak i wszystkich czujnikach z nim współpracujących. Jeśli takie nie występują wtedy komputer powinien pokazać błędy tzw. sporadyczne. Miałem dwa lata temu...
To Ty nie wiesz że od 2007 roku Skoda nie stosuje już sterowników (komputerów) silnika. Komputer o którym piszesz to główny komputer w Mlada Boleslaw. Zadzwoń do Czech, podaj nr VIN oraz nr rejestracyjny i zapytaj jakie mają napięcia na wtyczce. Podejrzewam że straciłeś synchro z ich wieżą nadawczą. A tak na poważnie skoro nie możesz znaleźć komputera...
Podłącz do komputera diagnostycznego i odczytasz błędy wtedy naprawa.
ale zapłon jest w nim strowany przez komputer silnika, tu przecież nie ma aparatu zapłonowego mimik 12 co sugerujesz??
Mam pytanie kalibracje LPG mogę robić na wolnych obrotach ? Zrobiłem kalibracje podczas nigdzie nie pisało żeby przyhamować do 3000 obrotów silnika. Kalibracje na wolnych obrotach silnika zrobiłem luz .
Magnetti Marelli - nowy kupiony - czy to moze miec wpływ - parametry na komputerze sa zgodne i nie wyazuja błedów przepływki
dodatkowo wykonałem dziś test polegający na wykasowaniu błędów i odłączeniu kostki od czujnika. Po odłączeniu czujnika i zapaleniu silnika nie ma żadnych zmian w działaniu silnika oraz błędu - pojawia się ten sam co z podłączonym czujnikiem. Czyli masz czujnik uszkodzony i nie ma co się zastanawiać. Dla swojego spokoju, sprawdź, czy nie masz uszkodzonej...
Po części problem rozwiązany nieorginalny czujnik temperatury ale pokazuje na desce temperatura oszukuje bo pod komputerem gdy silnik ma 112 stopnji załącza się wentylator
A właśnie zapomniałem dodać, magneton znajdujący się przy alternatorze jest wybrzuszony. Nie wiem czy to ma jakiś wpływ na to co się dzieje z autem ale podobno bez tego autko też powinno zapalić. Sterownik silnika to znaczy ten cały komputer??
Podpinany pod komputer?.Czyści się przepustnicę a nie silnik krokowy gdyż go tam nie ma.
żeby zapalił powinno wystarczyć, że tryska w ogóle tutaj masz Haynesa i inne serwisówki, powinno sporo pomóc https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-rem... cewka/cewki zazwyczaj mają na jednym kablu plus po stacyjce a na drugim sterowanie masą z komputera nie podpinaj +12 jak popadnie bo jak popadniesz na wyjście z kompa to spalisz...
Wadliwy czujnik?? Podłącz pod komputer z pogdlądem parametrów na zimnym i ciepłym silniku i wszytsko będzie jasne.
01299 - Miałeś podmieniany licznik? To komunikacja z poduszka powietrzną licznika. Gdzieś czytałem ze tak się dzieje jak licznik wymieniony na niewłaściwy. Dodano po 2 Kasuj błędy na pierwszej pozycji kluczyka -zależy od sterownika. (niektóre bez pracy silnika).
a czy przez ten emulator mojej konstrukcji komputer moze sobie np rozkalibrowac mapy zapłonu? bo dzis zauwazyłem ze na wolnych obrotach jakos tak dziwnie trzesie silnikiem:/
Witam planuje wymianę silnika w samochodzie ,fabia poj 1.2 sedan .wiem że muszę zakupić ten sam typ pod komputer..czym się mam sugerować pojemnością i kodem silnika? żeby dobrze dopasować dzięki
Mam problem z odpaleniem silnika. Po długim kręceniu za trzecim razem odpala. Porblem pojawia się nie reguralnie, nie ma wpływu temperatura. Był sprawdazny komputerem, nie wykryto żadnych błędów. Proszę o pomoc!
co zrobic? kupić używany "zestaw startowy" czyli komputer silnika moduł immo i kompatybilna z immo pluskwę. szukaj alle.....
Sorki.A reset komputera był robiony?
Nic mi ten obrazek nie mówi Jest to opis złącza komputera silnika, i chodzi o to abyś sprawdził ciągłość przewodów, czy nie są uszkodzone.
Dzis zawioze go na komputer. Do tego czasu jednak ciekawość mnie pożera :D nie rozumiem dlaczego po otwarciu samochodu wentylator nagle sie wyłącza
A czy ktoś podłączał te auta pod jakiś komputer serwisowy czy inny i sprawdził czy są zapisane jakieś błędy. Bo o tym nie wspominacie.
Dysze trzeba dopasować do mocy silnika, jest to opisane w instrukcji na stronie 10. Tak to są te na zdjęciu. Możesz przełożyć stare dysze tylko je wcześniej wymyj. Ogólnie trzeba założyć dyszę o średnicy sugerowanej w tabeli, ustawić ciśnienie 1 bar na parowniku i zrobić autokalibracje. Jeśli czasy wtrysków są zbyt duże bądź program pokaże.blad zbyt...
Witam, mam problem. Pacjent Skoda Octavia 2. gen. polift, silnik stary (BXE) umarł i założony jest ARL. Auto odpala przy pomocy plaka i później ładnie chodzi. Nabierze trochę temperatury, zejdzie do 900 obrotów i momentalnie gaśnie. Podłączyłem do komputera i pokazuje błąd czujnika rozrządu, a wszystkie czujniki są nowe założone. Za pomoc z góry dzięki.
mam taką samą skodę, wiem jaki jest problem, bo też długo musiałem kręcić rozrusznikiem na ciepłym silniku. Jeżeli znasz kogoś, kto dobrze umie podnosić moc silnika, to on to naprawi. Należy zmienić oprogramowanie w komputerze, bo przy ciepłym silniku pompa podaje zerową dawkę paliwa. Stąd ten problem. Szkoda rozrusznika.
Czy udało się odnaleźć przyczynę tych podwyższonych obrotów ? Mam rapida z tym samym silnikiem i identyczne objawy. Na biegu jałowym obroty 1200. Akumulator nowy, ładowanie ok. Po podłączeniu do komputera żadnych błędów. Już mi ręce opadają... Pozdrawiam
Opss.. :oops: nie ma LPG bez przeróbek po czyszczeniu - komputer i ustawienie może to świece?
Najczętszą przyczyną jest uszkodzona któraś cewka WN. Czy powinien wyskoczyć jakiś błąd? Komputer powinien wykryć uszkodzenie, bo u mnie nic żadnego błędu.
Według schematu W Vectrze A z silnikiem 1.6i C16NZ sygnał do sterowania obrotomierzem wychodzi bezposrednio z komputera. W Kadecie z tym silnikiem sterowanie było brane z cewki zapłonowej. Ignacy
Mechanik sprawdził parametry, wszystko było dobrze. O szynie też coś wspominał. Generalnie powiedział, że szedł od pompy wstępnej, przeglądając wszystko i sprawdzając parametry. Twierdzi, że tylko wtryski zostały do sprawdzenia,bo nie zakłada innej przyczyny. Może po rozgrzaniu i zgaszeniu silnika coś rozłącza pompę (komputer, immobiliser)? Tak tylko...
Żebyś się nie zdziwił. Najpierw robi się pomiary a nie wymienia od razu bo tak pokazał komputer.
Witam. Mam otóż problem z klimatyzacja wymieniłem czujnik g65 i nic to nie zmieniło, na zasilaniu kostki miernikiem pokazuje mi 9 Ohma czy powinno być takie przejście do masy? Silnik 1.9 TDI, komputer nie pokazuje żadnych innych błędów.
W tych skodach niewiele się psuło jeżeli chodzi o sam osprzęt silnika, jedynie czujnik wału i temperatury. Cewka jak wysiadała to nie palił na dwa gary.
Byłem u gazownika który zakładał tą instalacje,podłączył pod komputer i stwierdził że wszystko jest dobrze.Tylko wtedy silnik był gorący.
Mam przedłużoną gwarancję. Zostawiłem samochód w ASO na noc i rano podłączyli go do komputera. Komunikat mówił, że potrzebna jest nowa skrzynka bezpieczników. Zostało to wymienione wczoraj, ale dzisiaj jest tu zbyt ciepło, aby wiedzieć, czy to zadziałało. Dziś wieczorem ma spaść do 3°, a ponieważ pochodzę z terenów wiejskich, może być nieco chłodniej....
Witam. Auto Skoda fabia 2005 rok. Silnik 3 cyl 1.2 40 kw kod silnika BDM. Auto nieraz przyspiesza nierównomiernie. Nieraz np. na 3 biegu przepustnica uchylona maxymalnie dochodzi do 4000 obr/min i dalej sie nie wkręca. Bieg wyżej i to samo. Nie zawsze tak się dizeje. Błąd jaki sie zapamiętuje to p0342 błąd czujnika wału korbowego - za niskie napięcie...
Mój moduł sterujący to 045906019BR 7626 EDC15P+. Dlaczego chcesz wymienić sterownik silnika skoro nie chodzą szyby?
Kontrolka ASR nie tylko wskazuje na błąd tego systemu, trzeba podpiac komputer i zobaczyć jaki błąd zapisuje
Ale jak sama nazwa tego forum wskazuje "Samochody Serwis" dział klima i ogrzewanie ... znaczy się POMOC a nie pisanie pierdół w temacie. To, że mogę oddać na serwis auto warte może z 3 tys zł to ja doskonale wiem. Wiem również, że mogę sobie zapłacić za ten serwis 1/5 wartości tego auta. Po to są fora by nie wydawać niepotrzebnie kasy jeśli można dostać...
Masz za pewne zaślepiony EGR. Zaworek odpowiadający za regulację przepływu spalin. Produceni aby nie zostać zjedzeni przez ekologów wstawili taki zaworek, który ma dopalać spaliny ( część spalin znów leci do komory spalania) ale nie jest to konieczne. Cześć osób twierdzi że po zatkaniu ów zaworka auto jest trochę bardziej zrywniejsze. Ale mechanikiem...
Podpiąć pod komputer i sprawdzić temperaturę na czujniku i zrobić test zegarów może źle pokazują.
Drugiemu mechanikowi przekazałem auto nie znalazł usterki sprawdzał wszystko kompresję też mówi że jest dobra. Przyczepił się jak mu powiedziałem że p0420 wziął się wtedy co nagle radio zaczęło delikatne zakłócenia mieć skłoniło go do myślenia nad elementami zapłonu ale też powiedział ze dałby komputer o tym znać a na ślepo wymienię druga polowe silnika.
Tak mam VAG-a komunikuje się ze wszystkimi podzespołami , wiem ( tak mi się zdaje ) że powinienem wejść w sterownik silnika 01 następnie login 11 i tu się zaczyna problem nie znam numeru kodowania tempomatu
Taka kontrolka http://obrazki.elektroda.pl/8367653700_1... ? Jest to kontrolka systemu ESP która świecąc się stale oznacza awarię systemu. Błąd sprawdzisz podłączając samochód pod komputer. W razie jakiś niejasności z kontrolkami zobacz tu: http://moto.pl/Porady/1,115892,11545908,...
a na komputerze ty był z tym ?
(at)sigwa18 Ok dziś popołudniu zajrzę i dam znać komputer niestety dzisiaj mam nie dostępny. Gdyby coś jeszcze wpadło Ci na myśl napisz proszę. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki Dodano po 2 (at)sigwa18 Ok dziś popołudniu zajrzę i dam znać komputer niestety dzisiaj mam nie dostępny. Gdyby coś jeszcze wpadło Ci na myśl napisz proszę. Pozdrawiam i jeszcze...
Witam Podczas jazdy autem Skoda Felicja 1,3 MPI nagle wzrosły bardzo obroty silnika. W chwili obecnej podczas uruchamiania, silnik bardzo szybko wchodzi na maksymalne obroty (nie reaguje na pedał gazu).Linka jest dobra. Komputer nie pokazuje żadnego błędu . Pomocy – co może być nie tak ??? Pozdrawiam
Dzisiaj auto ma oglądać mechanik, będzie podpięty pod komputer. Jeżeli coś wyjdzie to napewno napisze wrazie jak by inni mieli taki sam problem.
Mając schemat sprawdź czy poprawnie widzi napięcie z czujnika położenia przepustnicy. Może być również jakiś problem z silnikiem regulacji gazu. Jakie tam masz złącze do podłączenia komputera?
Dziwne jest to że nie zaświeca mi się kontrolka silnika, tak czy inaczej sprawdzę lambdę jak wyżej kolega opisuję, komputera nie mam więc tylko to mi pozostaje
Uruchomiłem Euroscan z ATTINY2313. Bez problemu odczytuje komputer silnika Skody Pickup 2000 i Felicia 1999 oraz Vectry B 1999r. Straciłem trochę czasu na na błędnym ustawieniu fuse bitów. Ustawiłem zgodnie z zaleceniami Atmela.(ATTINY chodził na wewnętrznym generatorze). Sam sobie jestem winien-nie chciało się czytać postów na forum. Dziekuję wszystkim,...
Po wymianie czujnika komputer już nie pokazuje błędów a silnik dalej nie pali na jeden cylinder. Przekładal przy mnie cewki i to samo..
komputer silnika skoda octavia komputer skoda skoda octavia komputer
strumienica zamiast katalizatora schemat pralki bauknecht sterowanie dwoma obwodami
swiatlo pozycyjne punto obciążalność prądowa przewodów
KYC, weryfikacja tożsamości i adresu – dowód osobisty, Proof of Address, polskie instytucje finansowe SR360 – dioda Schottky 3A 60V: maksymalny prąd, parametry, zastosowania