Cewkomoduł, na skrajne styki wtyczki podłączasz + i - 12V z akumulatora, środkowy sterujesz impulsami +5V
Poprawność sygnału można sprawdzic tylko oscyloskopem, miernik nic nie pomoże.
http://www.vagcat.com/ Proszę. Musisz się zarejestrować, aby zobaczyć szczegóły katalogu.
Proponowałbym sprawdzić stan mas oraz poprawność zasilania komputera i aparatu zapłonowego.
Protokół diagnostyczny tych sterowników może być wspólny, ale mapy wtrysku i zapłonu już raczej nie... jeśli jest ten sam typ sterownika, to wystarczy go przeprogramować, ale chyba i tak prościej wymienić. Komputery wtryskowo-zapłonowe (przynajmniej z tego okresu) niczego nie "liczyły" pobierały tylko odpowiednie wartości z wprowadzonych do ich pamięci...
Informacja serwisowa: -Komfort jazdy -Regulacja silnika Dotyczy samochodów: Wszystkie modele z komputerem sterującym silnika z oznaczeniem typu SL96-1 lub SL96-9. Treść zgłoszenia: Ograniczony komfort jazdy. Przyczyna: -Uszkodzona cewka zapłonowa prowadzi do uszkodzenia komputera sterującego silnika. Sposób usunięcia: -Sprawdzić wzrokowo tabliczkę typu...
Zapłon ustawia komputer zapłonowy, czemu chcesz go ustawiać?
sprawdź czy nie ginie +8v na hallu na aparacie zapłonowym.
Tak.........
Przecież wyraźnie napisane że Digifant. Chyba nie próbujesz w jego miejsce wstawić Digijeta? Bo nie są zamienne, inna pinologia inny TPS, inny układ zapłonowy.
Witam. Wiem, że temat obrabiany wiele razy ale chciałbym dostać konkretna odpowiedź. Mam w kadecie silnik c16nz. Szukam do niego komputera od c13n ale słyszałem, że komputery od c13n często miały mapy zapłonowe od c16nz i moje pytanie: o jakim oznaczeniu szukać komputer aby miał mapy zapłonowe od c13n?
no cewka to racze nie (jeżeli ,,mówisz" że jest ok) raczej modół zapłonowy - mój dziadek miał podobnie, że komputer zapłonowy coś szwankował i cza było wymienić
modul jes w srodku aparatu i to on prawdopodobnie jest uszkodzony
Jedyne zabezpieczenia to bezpieczniki i diody w modułach. Zwykle to mało skuteczne rozwiązanie, prędzej spali się dioda i upalą ścieżki, niż przepali się bezpiecznik. W efekcie możesz mieć do wymiany: regulator napięcia, moduł zapłonowy/komputer wtrysku, licznik elektroniczny.
A masz tam HFM czy Bosch ME ? Bo mi się widzi, że w 99 już nie było wersji z modułem na nadkolu. Sterowanie cewek szło z komputera.
Najzwyklejszą cewką zapłonową butelkową do której musisz wykonać moduł zapłonowy (kilka elementów). Schemat był gdzieś na forum cz cross. Jeśli nie znajdziesz schematu to mam go gdzieś na starym komputerze. Kiedyś wykonałem kilkanaście takich modułów.
Komputer, aparat zapłonowy, cała wiązka silnikowa - czyli cała elektronika są od nowego.
Według schematu trzeba włożyć pin nr 5 do wtyczki opisanej przez Ciebie jako nr 2. Ty się podpiąłeś pod sterowanie cewką zapłonową.
Zasilanie stałe przez bezpiecznik pin 32 Zasilanie po stacyjce pin 24. Zasilanie po stacyjce przez przekaźnik pin52( przekaźnik znajduje się po lewej stronie auta w komorze silnikowej, w czarnej skrzynce przed podszybiem. Odpowiada miedzy innymi za zasilanie wtrysków i pompy paliwa. Masa piny 2,3,18 Sterowanie przekaźnika masą z pinu 14 Dodano po 11...
Kilkakrotne uruchomienie samochodu bez bledu kasuje bledy przy rozlaczonej sondzie musi pokazac blad
Nexia SOHC ma dwa czujniki; 1 - w chłodnicy - steruje wentylatorem i wskażnikiem 2 - w głowicy pod aparatem zapłonowym do komputera Nexia SDOHC ma trzy czujniki 1 - chłodnica - wentylator 2 - dwa czujniki w głowicy pod kolektorem ssącym nad 2 cylindrem - do wskażnika i do komputera :shocked!: :shocked!: :shocked!: :shocked!: Mogłeś podać więcej szczegółów,...
Te świece jakie założyłeś? Champion Sprawdź testerem czy w parametrach jest licznik wypadania zapłonów. To powinno być zapisane gdzieś w komputerze auta?
Nie odpalisz bez komputera lub modulu zapłonowego.
Akumulator może być nowy, ale jak jest mało jeżdżone i na krótkich trasach, w dodatku ciężkie (długie) rozruchy, to alternator może nie nadążać uzupełniać ubytków. A jakie napięcie utrzymuje alternator? Byłem na komputerze myśleli że cewka zapłonowa bo miała błędey wymieniłem cewke A nie były to wypadające zapłony? Zapłony, w właściwie cykle pracy wypadają...
O który komputer chodzi?O ten moduł zapłonowy Digiplex?
mój silnik 1.6 AHL 8V 101Km nie posiada rozdzielacza zapłonowego w postaci kopułki zapłonowej, chyba że źle zrozumiałem. Wydaje mi się że zapłonem steruje komputer, nie aparat zapłonowy.
Odczyt blinkkodów tylko na zgaszonym silniku. Wskazanie ESTA-brak elektronicznej regulacji zapłonu pojawia się gdy: -jest uszkodzny moduł zapłonowy -uszkodzenie okablowania (4-pinowa wtyczka) -uszkodzony sterownik silnika -obluzowany reluktor w aparacie,względnie drży cewka nadajnika impusów (baaardzo częste!) -złej jakości przewody zapłonowe. Co się...
Witam, ma ktos moze jakis manual do powyższego układu wtryskowo-zaplonowego ? Interesuje mnie wszystko z tym zwiazane (wtryskiwacz, komputer, aparat zapłonowy, cewka zapłonowa, moduł zapłonowy).
Witam wszystkich. Podczas jazdy samochodem silnik zgasł i już nie odpala. Kręci ale nie ma iskry na świecach zapłonowych. Sprawdziłem komputerem błędów brak, obroty silnika czujnik pokazuję, zasilanie na cewkę zapłonową jest. Co mogę jeszcze sprawdzić dlaczego nie ma iskry?
Czy po odpięciu zasilania od cewki zapłonowej powinien pojawić się błąd DTC i zapalić się kontrolka MIL, czy jest on generowany tylko w momencie jej rzeczywistego uszkodzenia? Podobna sytuacja występuje też w momencie odpięcia zasilania z wtryskiwacza - brak jakiegokolwiek błędu. Oczywiście występuje spadek mocy i nierówna praca silnika. Za każdym razem...
Witam, program diagnostyczny multiecuscan z odpowiednim interfejsem ma możliwość sprawdzenia samych cewek zapłonowych. Należy postępować zgodnie z objaśnieniami aby nie uszkodzić komputera pokładowego. Pozdrawiam.
Na początek świece i dolot (czyli podciśnienia łącznie ze sprawdzeniem zaworków zwrotnych) i na końcu do podmiany na próbę kaseta zapłonowa.
Złącza, złacza , złacza.... Koło komputera, czujników, pośrednie kostki na instalacji. Cewka zapłonowa/ cewki (nie pamietam tego silnika) sprawdzane pod katem pęknięć obudowy. Na poczatek trzeba zostawić sprzęt za 70 tysiecy a pobawić się spryskiwaczem do wody za 2 zł. Opryskać pracujacy silnik dokładnie i wychwycić gdziew woda powoduje nierówną pracę....
Podsumujmy. - Masz 2 100% sprawne aparaty zapłonowe. - Paliwo dochodzi. - Rozrząd ustawiony. - Luzy zaworów ustawione. Brakuje informacji... 1 - jakie jest ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach? 2 - czy zapala się chceck engin? 3 - czy kontrolka immo mruga po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka? 4 - czy sprawdziłeś układ podciśnienia na...
Na pierwszy rzut oka to jakiś konektor nie łączy. Albo przy stacyjce albo przy komputerze, albo układzie zapłonowym.
Witam szwagier miał to samo w Punto dopiero wymiana komputera pomogła.
A komputer/diagnostyka co mówi ? Czy nie przypadkiem czujnik położenia wału ? chociaż może być za szybko i winny jest układa zapłonowy - hym..
A jak ma niby być zbudowany. Nikt tam Ameryki nie odkrywał od nowa :D . Komputer wtrysku steruję pracą wtryskiwaczy i cewek zapłonowych według informacji otrzymywanych z czujnika położenia wału ( GMP) , czujnika cisnienia kolektora dolotowego, pozycji przepustnicy , temperatury wody, temperatury powietrza zassanego, czujnika sspalaania stukowego oraz...
auto dziś odebrałem od mechanik winnym tego wszystkiego okzała się komputer silnika oraz dwie świce zapłonowe jednak główną przyczyną był ten komputer został włożony inny używany oczywiście został na nowo zaprogramowany i kurde posiadam to auto od roku ale czuję się jakbym dostał nowy samochodu całkiem inna jazda tak dobrze ten samochodu się nigdy nie...
kolega wyżej dobrze mówi, możesz mieć luzy na palcu rozdzielacza lub zaśniedziałe styki, ja tak miałem , mam ten sam silnik co ty i pomogło
Witam wszystkich mam problem z Fordem Focusem 99 r Sedan 1.6 16 v zetec ostatnim razem jak wracałem do domu auto nagle staneło nie wiadomo co dalej zaciągnłem do mechanika dzisiaj po 6 dniach sie odezwał dopiero mówi że to komputer siadł i cewka zapłonowa zrobiła zwarcie więc do wymiany i komputer i cewka jaki jest koszt w sklepie i czy opłaca się kupić...
Obawiam się że komputer lub aparat zapłonowy nie przeżył tego. Samochód odpala, tylko "świruje" więc komputer i zapłon są sprawne.
Według tego co pisze Jurek220 to trzeba sprawdzić bezpieczniki i przekażniki za schowkiem po stronie pasażera.Zasilanie pompki i komputera.
zamykam temat. poz.
W jakiej kolejności jest to wszystko skonstruowane np komputer kontroli silnika - bezpiecznik-komputer zapłonu - aparat zapłonowy? Tak czy inaczej? I gdzie oba komputery się znajduja? Ps. Czytałem również o kontrolce cheek na desce która powinna się zapalac i gasnac a teraz wogle się nie zapala
Sprawa się wyjaśniła. Wymieniłam najpierw cewkę zapłonową, komputer, czujnik położenia wału, po wymianie, którego silnik pracuje prawidłowo.
Passat B6 2.0 FSI 150KM po przejechaniu samochodem kilka kilometrów szarpie 1 lub dwa razy, dalej jedzie normalnie, zero błędów na komputerze diagnostycznym. Wymieniłem cewki, świece zapłonowe.
to moze ja przedstawie swój tok myślenia (może jest błędny?) kożystając z twojego opisu 1./ +12V 2./ sterowanie obwodu cylindrow 1 i 4 - styk 35 komputera 3,/ sterowanie obwodu cylindrow 2 i 3 - styk 17 komputera 4./ do kondensatora kondensatora czyli rezystancja między 1-2 i 1-3 powinna być taka sama, to samo w przypadku pomiaru pomiędzy 2-4 i 3-4...
Cowboy zagrabie - dobrze. Ja dodam swoje, take uzupełnienie tekstu powyżej. Ponieważ czas spalania jest stały to gdy dodajemy "gazu" silnik zaczyna się coraz szybciej obracać. Z tego powodu zapalenie mieszanki musi następować wcześniej niż na biegu jałowym. Teraz tym czasem rządzi komputer, dawniej regulator odśrodkowy (aparat zapłonowy).
to nie jest moduł zapłonowy tylko komputer ,może powiesz jaki problem jest w tym autku.Komputer nienaprawialny.
Honda pojechała do serwisu. podpięcie pod komputer, Czyszczenie aparatu zapłonowego koszt (serwis autoryzowany w Krakowie) 250zł. Dzięki za wskazówki
Poprowadź dodatkową masę z akumulatora do kolektora ssącego, cewek zapłonowych i komputera na silniku. Kiedyś mojej to pomogło objawy były podobne.
Komputer pokazał stare błędy, typu uszkodzony kabel zapłonowy. Sonda do gazu, i inne pierdoły, co wymieniałem na nieodłączonym akumulatorze. Komputerowo nic autu nie dolega.
Auto jest na wielopunkcie, a więc z komputerem.
Posiadam R 19 z motorkiem 1.7 F3NL 740 (monowtrysk). Ostatnio wykorbiła mi się rolka prowadząca paska rozrządu co za tym idzie wiadomo (zawory wydechowe podgięło). Po remoncie silnika (wymiana uszczelki zaworów, itp kompresja podniosła się z 11 do 13 więc ok. Ale motor zamiast brykać lepiej to po gwałtownym depnięciu zaczyna się dusić, świece pokrywają...
Jaki komputer, jaki silnik, jaki układ zapłonowy ??? Mamy długi weekend i nawet szklana kula milczy..... Jeśli jest 4/6 cewek to możesz porównać co tam siedzi z sąsiednimi, jak bipolarne to pewno bu931zp albo coś podobnego.
udało się zlokalizować usterkę, koniec końców była to uszkodzona cewka zapłonowa, choć na komputerze nie widać było żadnych błędów, auto odebrane od mechanika, cewka nowa oryginalna, pracuje równo i nie gaśnie, info dla tych co mają podobne problemy, zeszło ze mnie powietrze bo 4 miesiące się z tym męczyłem
A nie najprościej byłoby założyć na kole pasowym silnika tarczy z przysłoną i za jej pomocą sterować załączaniem zasilania cewek, a impulsy zapłonowe pobierać z oryginalnego komputera?
No to jeszcze pozostało Ci do sprawdzenia (naprawy, wymiany): filtr paliwa, czujnik ciśnienia paliwa, przewody i cewki zapłonowe, stacyjka, komputer silnika. Jak to zrobisz - napisz. PS.: ..........................
Problem; na 1 i 4 cylindrze brak spalania - zapłon na świecy jest - paliwo na listwie jest , Dlaczego 1 i 4 ponieważ po zdjęciu kostki z wtryskow i przewodó ze świec brak zmiany pracy silnika , podmienione komputer -aparat zapłonowy-przepustnica-listwa wtryskowa-przewody zapłonowe -nawet uszczekla pod głowicą-sprawdzony rozrząd ?????? 1.4 AEX i co wy...
Żółta kostka koło cewki zapłonowej i kody migowe. Jak użyjesz opcji "szukaj" to więcej coś znajdziesz
to że pali wiecej gazu od benzyny to normalne , w końcu to nie nowe auto :) . Mój kadet (mozecie nie wierzyć) palił w trasie benzyny 5,5 l ale w mieście to już dużo, odkąd założyłę gaz pali średnio 10 l. a nogę mam cieżką, pomimo tego już nie wrócę do benzyny. Tylko w trasie dalekiej pali ok. 8 l. gazu. Tak ż e 9 - 10,5l. gazu to ui tak jest niezły...
Jaconen chyba nie przeczytałeś mojego postu... Opór oporem, ale sygnał z tego (tych) czujników musi dojść do kompa (ECU) a z kompa musi wyjść sygnał na kostkę do cewki. Czy do cewki dochodzi wogóle zasilanie? Jeśli tak, to sygnały sterujące na pewno nie dochodzą, bo gdyby dochodziły, to by była iskra. Podałem Ci piny, sprawdź chociaż miernikiem czy...
Witam :) Mam problem , nie wiem gdzie znajduje się moduł zapłonowy w Fordzie Escordzie 1.4 benzyna. Nie mam iskry. Wymieniłem już cewkę i komputer.[/i]
Czy moduł zapłonowy w tych golfach jest połączony jeszcze z jakimś komputerem czy tylko z cewką i z aparatem zapłonowym. Może ma ktoś jakiś schemat połączeń?
To jest Fiat Uno Clip wersja brazylijska poj. 994 cm3 Nie ma aparatu zapłonowego ani rozdzielacza zapłonu jest natomiast komputer sterownik i 2 cewki zapłonowe z każdej wychodzą po 2 kabelki wys. napięcia.
Rozprułem całą wiązkę kabli od cewki zapłonowej po sam komputer , przezwody wszystkie całe, do cewki zapłonowej idą trzy przewody , jeden wychodzi ze skrzynki bezpieczników a dwa wychodzą z komputera . Na całym odcinku przewody są całe. Czy może być spalony komputer? Dodam, że po włączeniu zapłonu dochodzi lekki pisk komputera, czy wcześniej tak popiskiwał...
witam Jak w temacie nie pali na 2 i 3 cylinder komputer pokazuje zwarcie cewki zapłonowej 2i3 cylindra do plusa(df062). Kompresja sprawdzona, cewkę podmieniałem nic to nie zmieniło. ma ktoś schemat podpięcia cewki do komputera i wtryskiwaczy sterownik to IAW 5nr12.
1,8 miał aparat zapłonowy (hallotron wewnątrz) i procesor zapłonowy-to ten komputer o którym on pisze.Ale było do tego coś ze 4 schematy.Jeszcze zależy czy ma "zelektronizowany" gaźnik-regulacja biegu jałowego.
Mam problem z samochodem Kia Clarus , rocznik 1998.Nie mogę odpalić samochodu , nie ma iskry zapłonowej.Sprawdzałem wszystko i obawiam się że to komputer,proszę o radę: :(
Problem rozwiązany. Usterkę generowała uszkodzona cewka zapłonowa. Błąd na komputerze to P0301 cylinder 1 - wykryte wypadanie zapłonów. Pozdrawiam.
A jaki masz ukłąd zapłonowy? Bosza? Czyli komputer na lewym nadkolu.
procesor zapłonowy
Witam Mam pytanie co może być przyczyną takiej sytuacji dodam że na dzień dobry pojawia się jedna iskra i to tyle . Podczas napraw u kilku "mechaników" wymienione zostało: -cewka -aparat zapłonowy -komputer -immo A matiz jak nie pali tak nie pali brak błędów w kodach błyskowych proszę o pomoc
Według tego schematu do tego, co posiadzasz, możesz podłączyć tylko czujnik położenia wału, obrotomierz i zasilanie, co nie za wiele da, gdyż masz cztery linie sterujące z komputera...
A jest opcja, że jakiś elektronik który naprawia np. telewizory czy komputery mi sprawdzi cały ten układ?
Witam ponownie, sprawdziłem cały układ zapłonowy, pęknięty był ceramiczny izolator na świecy. Komputer nie pokazał żadnych błędów.
Napiszę co było zrobione przez nasz warsztat: - wymiana pierścieni - pełna obróbka głowicy łącznie z prowadnicami i zaworami - wymiana kolektora ssącego (używany ale bardzo ładny bez luzów na klapkach) -Egr założony używany ale sprawny - świece nowe bosch - cewka zapłonowa nowa - komputer sinika podmieniony - wtryski drugie używki - wiązka silnika sprawdzona...
Witam. czy wadliwy / uszkodzony sterownik komputera może spalic wtryski i cewke zaplonowa ? Coś spaliło wtryski i cewke , auto stacilo moc , nie chodziło na wszystkich cylindrach, zapaliła się kontrolka check engine , auto gasło na gazie przy zatrzymaniu , na benzynie nie gaslo i lepiej trochę chodziło. Auto w Lpg , Pozdr Pawel ...........................
Sprawdż czy przy wtyczce do komputera jest króciec właśnie do map sensora silnik 1,8 miał dwa komp.od wtrysku izapłonu osobno i zapłonowy był z MAP-em.W dokumentacji widzę że jest jeden komp. ale brak tego szczegółu.Komp.jest pod nogami pasażera.Sprawdż.
Witam ponownie-na szczęście jest już po problemie-auto gasło z 3 przyczyn:uszkodzona była cewka zapłonowa,komputer oraz stacyjka.Teraz seat jeździ bez zarzutu.Mam nadzieje że nikomu nic takiego się nie przytrafi,ale gdyby jednak tak się stało to proponuje sprawdzić te trzy rzeczy.
Kolego gdybyś miał wypadanie zapłonu to komputer zasygnalizowałby to w postaci błędu... Więc na początek jedź na komputer...
to mogą to być też kłopoty z komputerem. albo jeszcze cewka zapłonowa. jest wiele możliwości. Na odległość to tylko wróżenie z fusów. Proponuje udać się do salonu
Nie. Wiązka silnika jest inna, inny jest też sterownik silnika ( komputer).
A ja jednak bym podejrzewał moduł zapłonowy ten w aparacie, już miałem 2 takie przypadki w tym silniku. I zwykle było że szarpie, komputer nie rejestruje żadnego błędu tylko czasem mignie kontrolka silnika oraz na gazie i na benzynie ten sam objaw.
Witam wszystkich i proszę o pomoc , Otóż mam problem z cewkami zapłonowymi po przekręceniu kluczyka pali mi pierwsza cewkę auto sprawdzałem z komputerem nie pokazuje błędów . Dodam jeszcze że nie odpala
czy ktoś może wie skąd uzyskać jakieś informacje na temat mapy zapłonowej w samochodach lub cokolwiek o chip tuningu w komputerach samochodowych???????
Kabli wysokiego napięcia NIE ma, do tej cewki dochodzą przewody z komputera i te właśnie 4 zespolone "fajki" nachodzą na świece zapłonowe, komputer steruje iskrą, Zdjąłem pasek z alternatora i zapaliłem silnik- "pierdzenie" nie ustało czyli jak mówicie pewnie gdzieś w układzie zapłonowym jest wada. Wiem że rozrusznik działa tylko podczas zapalania silnika...
Obstawiam na luźne połączenie między układem zapłonowym (konkretnie cewka nr 1) a komputerem (ECM). Bląd dotyczy głownie: Przerwane złącze cewki nr 1. Zwarte złącze cewki nr 1. Uszkodzona cewka nr 1. Uszkodzony komputer ECM. Błąd dotyczy systemu DIS (bezpośredni system zapłonu) i pokazuje się wtedy gdy sygnał IGF (to taki rodzaj sprzężenia zwrotnego)...
Sprawdź układ zapłonowy. Może czasami brakuje iskry na świecach. Może być to objaw awarii modułu zapłonowego
piotrdan, dokładnie tak. Podobno w aparacie zapłonowym są mostki które umożliwiają pracę silnika bez komputera.
Czujnik temperatury mierzyłem w pełnym zakresie temperatur począwszy od -10st do +90st. Termoparę multimetru zanurzyłem w zbiorniczku wyrównawczym i mierzyłem kolejno co 10st począwszy od -10st rezystancje na czujniku. Wszystkie wartości mieściły się w przedziałach podanych w serwisówce BOSCH Mono-Jetronic. Zmiana obrotów następuje płynnie a ich wartość...
Witam! Szukam jakichkolwiek informacji na temat tranzystora 14CL40 (obudowa TO220) pracującego jako driver cewki zapłonowej w komputerze z Renaulta. Za pomoc dziękuję i pozdrawiam.
Mam trzy pytania. 1. Które z silników benzynowych jakie występowały w Pajero II http://obrazki.elektroda.pl/6464717700_1... miały aparat zapłonowy, a które miały już komputer i cewki zapłonowe na świecach (czy w ogóle takie były) ? 2. Czy istnieje program z katalogiem części, instrukcjami napraw, dedykowany dla mitsubishi, tak jak np....
Siema. Umyłem silnik w lagunie 2 1.8 16v benzyna. Wróciłem z myjni, to jeszcze było ok, ale po drugim odpaleniu zaczął się dławić, przerywać i zero jakiejkolwiek jazdy. Co można zrobić poza wizytą u mechanika? Aparatu zapłonowego nie ma, bo steruje komputer.
Komputer buduje skład mieszanki paliwowo-powietrznej na podstawie temperatury, jeżeli jest brak komunikacji z czujnikiem, to komputer interpretuje to jako temp -99 stopni i buduje mieszankę dla takiej temperatury więc jest ona zbyt bogata co powoduje "zalewanie" świec zapłonowych. nawet jeżeli uda się uruchomić silnik to będzie palił jak smok.
Za iskrę odpowiada moduł zapłonowy i komputer. A za zasilanie tego wszystkiego odpowiadają przekaźniki, bezpieczniki i stacyjka. Przekaźnik steruje bezpośednio pompą paliwową.
Kolego jak sobie poradziłeś z problemem ? Mam dokładnie ten sam błąd i te same objawy. Nie pomogła mi wymiana cewki, przewodów zapłonowych i świec. Mam komputer IAW4AFSS, widziałem że na portalu aukcyjnym można takie nabyć ze zdjętym IMO tylko nie bardzo wiem co znaczy "naprawa przez wyłączenie usterki?" Czy taki z aukcji może się znowu uszkodzić? czy...
To tam oryginalnie był przepływomierz a nie tylko czujnik podciśnienia? Bez tego będzie działać, lambda nie ma żadnego wpływu na sterownie zapłonem. Bez przepływomierza czy MAP też będzie działać, tyle że w trybie awaryjnym (ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu). Ciśnienie oleju jest do deski, nie do komputera, podobnie jak jeden z czujników temperatury....
Sprawa wygląda tak: 1 mechanik: sprawdzał mi na kompie i powiedział że z czujnikami wszystko dobrze i zaczął by szukać przyczyny mechanicznej, czyli od sprawdzenia rozrządu czy jest dobrze ustawiony i sprawdzenia kompresji ( sprawdzałem na letnim silniku to było ok 14 do 15 at) 2 mechanik: cewka zapłonowa (bez podpinania komputera) lub map sensor 3...
przewód zapłonowy przewód zapłonowy zapłonowy yamaha trafo zapłonowy
słuchawki potencjometr schemat rozruchu elektrozawór pralka siemens
napęd bramy przesuwnej uziemienie basenu
Jaki drut na antenę do radia lampowego? Materiał, grubość, długość Woda na dolnej półce zamrażalnika Liebherr - przyczyny i rozwiązania