Ale o ile się orientuję, to w tym silniku jest komutacja elektroniczna, a Zbyszek obiecywał bez komutacji... ;)
Tak też można. Chwilowe pole magnetyczne będzie skierowane inaczej niż przy oryginalnym położeniu.
widze ze nikt sie nie spotkal z takim problemem...
Przy pracującej suszarce między pinami zasil silnik a zerem wynik 50V każda faza. Chłopie co ty bredziesz? Dziś może podepnę go pod falownik w pracy zobaczymy co pokaże. Zostaw go w spokoju bo za chwilę naprawdę będzie do wymiany. Przepraszam że poźno odpisuje nocne zmiany. Na zdjęciu masz kostkę z trzema pniami - każdy z każdym ma mieć taką samą rezystancję!...
W silnikach BLDC zmianę kierunku obrotów uzyskuje się odrwacając sekwencję komutacji silnika. Czyli po ludzku - zamiast przechodzić do kolejnych kroków komutacji (ustawień włączonych/wyłączonych tranzystorów mostka), robisz je wstecz.
N to jest przewód wspólny dla wyjść czujnika "prędkości". W rzeczywistości to jest czujnik również położenia i służy do komutacji silnika (elektronicznej).
Witam Prędkość obrotowa zależy od częstotliwości komutacji silnika skokowego oraz od znamionowej wartości skoku silnika. Jeśli przy zmniejszeniu opóźnienia czasowego silnik buczy oznacza to, że została przekroczona maksymalna częstotliwość komutacji. Co do drugiego pytania to zasilacz musi mieć odpowiednią obciążalność prądową.
Obaj macie rację. ;-) Każdy pojazd z silnikiem bezszczotkowym posiada kontroler - ten odpowiada za komutację silnika (w uproszczeniu) oraz dashboardu, zwanego popularnie wyświetlaczem. Ten ostatni to nie tylko zestaw diodek LED, a przede wszystkim procesor danych wejściowych - to do niego podlacza się manetki gazu i hamulca, on przetwarza sygnały z...
Odpowiedzi na Twoje pytania to dwa razy tak – parametry zasilania dotyczą jednego uzwojenia i silnik krokowy może być stale utrzymywany pod zasilaniem o takich parametrach. Jest jednak małe ale: silnik o zasilaniu 3V/4A jest ewidentnie silnikiem przeznaczonym do zasilania prądowego. Ponieważ tak jest mi wygodniej, to żeby wyjaśnić o co chodzi,...
Do wykorzystania jest silnik z przekładnią pozycjonowania głowic magnetycznych a nie napędu dyskietki gdzie jest zastosowany silnik tarczowy z komutacją elektroniczną.
Przecież na przełącznik krzywkowy przychodzą 3-fazy; dalsza komutacja jest za przełącznikiem -> do silnika. Jeżeli L-0-P będzie przed krzywkowym (wyborem prędkości) to będzie ...hulać :) Jedyny kłopot (logiczny), że w obydwóch będzie pozycja "0". Silnik może mieć wszystkie uzwojenia "wspólne" - wtedy trzeba szukać innego przełącznika... Więc najpierw...
Karta mocy ma na wyjściu oznaczenia faz U/V/W i odpowiednie żyły przewodu powinny pasować do odpowiednich zacisków na tabliczce silnika U/V/W. Poczytaj o elektronicznej komutacji silników serwo. Pozdrawiam.
Najczęściej jest to silnik bezszczotkowy z komutacją elektroniczną.
Głównie są to silniki BLDC.Czyli bezszczotkowe silniki prądu stałego z komutacją elektroniczną.
Jest to silnik bezszczotkowy... Tzn. uzwojenie pozostaje na stojanie nieruchome a komutacja jest elektroniczna... Nie obraca się cały silnik ale wirnik kubełkowy... Tzn. "obudowa" jest wirnikiem i ma stały magnes... Wewnątrz jest stojan z uzwojeniami... Silnik ma tyle kabli bo poza uzwojeniami są czujniki (hallotrony) których sygnał jest potrzebny do...
Oprócz wskazanych wcześniej błędów w programie brakuje np. volatile dla zmiennej stan, co zapewne powoduje, że kompilator sporą część kodu wyrzuca w kosmos. Ani BEMF ani czujniki Halla nie są zastosowane w sterowniku - wiem bo to moja konstrukcją :-o To ciekawe jak wykrywasz moment, w którym trzeba zmienić komutację? Silnik jasne, będzie się kręcił...
Poczytaj o silnikach z komutacją elektroniczną lub BLDC (silnik bezszczotkowy DC).
To nie będzie proste, ponieważ część ADC (multiplekser) oraz komparator są w ciągłym wykorzystaniu dla wykrywania przełączania przełączania. Dlatego musiałbyś tak przerobić program, by po dokonaniu komutacji (bo silnik ma pierwszeństwo), co jakiś czas, zanim multiplekser przełączy się na kolejną fazę, przełączyć go na kanał, do którego podłączony jest...
(at)Wiking18 - w XMEGA masz jeszcze układ AWeX, któy służy właśnie jako przełączalna matryca dla przebiegów. Dzięki temu można je przesyłać na różne wyjścia, automatycznie generować dead-time itd. Normanlnie używam tego do komutacji silników BLDC, ale zasadniczo można też tego użyć do stworzenia falownika, w końcu sinusoidalna komutacja BLDC to nic...
Witam, To co koledze wydaje się błędem jest całkiem normalnym zachowaniem silnika krokowego ;] Proszę sobie sprawdzić jak wygląda charakterystyka silnika krokowego. Największy moment (moment trzymający) silnik ma gdy nie pracuje (uzwojenia zasilane brak komutacji). W silnikach krokowych podawany jest moment trzymający, który występuje w przypadku zerowej...
A sprawdziłeś w ogóle coś czy tak w ciemno wistujesz? Sprawdziłeś choćby jakość połączeń dla gwiazdy i komutację styczników?
Napisalem Ci, jakie są warunki do wzrostu prędkości obrotowej takiego silnika. Sterownik generuje określoną czestotliwość, której zmienić w górę pewnie się nie da (blokada). Przy wzroście prądu (napięcia) maleje poślizg magnetyczny takiego silnika, ale nie w stopniu takim jak w silniku asynchronicznym. Oczywiście moc też wzrośnie. Dokąd komutacja halotronami...
Witam! Jest to kondensator przeciwzakłóceniowy. Filtruje zakłócenia elektryczne powstające w czasie komutacji (iskrzenie komutatora i szczotek). Nie bierze udziału w pracy silnika. Jan
Zrobić może i można, podobnie jak szwajcarskie zegarki które też robione są ręcznie. Jednak jest to ta klasa mistrzostwa do której bez dużego doświadczenia nie ma co podchodzić. Jeśli nie zrobiłeś nigdy żadnego silnika, to lepiej zacznij od czegoś normalnych rozmiarów. Silniki są bezszczotkowe z elektroniczną komutacją.
Zabezpieczenie można wykonać w postaci programu wywoływanego przy każdej komutacji na przykład tak: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
Witam Silnik krokowy to silnik krokowy. A silnik prądu stałego z komutacją elektroniczną to całkiem co innego. Jest to najnowsze rozwiązanie w silnikach elektr. Wewnątrz silnika są trzy czujniki Halla które kontrolują położenie wału (wirnika), i w zależności od tego załączane są poszczególne "fazy" stojana. Te silniki mają najwięcej zalet:brak komutatora,...
Można zrobić żeby działał jak "normalny". Jeśli częstotliwość komutacji będzie odpowiednio duża silnik będzie obracał się bez zauważalnych "przerw". Regulacja obrotów odbywa się za pomocą zmiany częstotliwości komutacji.
a ten falownik to aby nie servodrive? a silnik aby nie synchroniczny? z magnesem trwałym. Enkoder w takim przypadku służy do wskazywania precyzyjnej pozycji potrzebnej do obliczeń komutacji tego silnika. Nierówne obroty mogą być też przyczyną uszkodzenia w servodrive'ie
I tutaj dochodzimy do tego koszmarka, który ktoś zaproponował na rysunku 4 w poście wyżej. To jest piękny przykład amatorszczyzny i braku wiedzy. Generalnie doszło tutaj do nieporozumienia. Schemat zaczerpnięty z noty traktującej o silniku BLDC z elektroniczną komutacją. W przypadku silnika szczotkowego pomysł jest oczywiście bez sensu.
BEMF ma przebieg trapezoidalny, bo uzwojenie nie przez cały czas nie jest sterowane - tam gdzie masz płaski przebieg uzwojenie jest sterowane przez jeden z półmostków - stąd masz stałe napięcie Vcc lub GND. BEMF to ten skośny brzeg trapezu. Z powyższego wynika także cała reszta - czyli czas trwania, wynikający z czasu komutacji. Komutacja musi nastąpić...
Zobacz co nim sterowało oryginalnie (możliwe że jakiś scalak typu BA....), znajdź notę katalogową tego paskudztwa i masz sterownik. Pewnie zauważyłeś że silnik oprócz trzech cewek skojarzonych w bodajże gwiazdę posiada jeszcze czujniki halla potrzebne do odpowiedniego sterowania komutacją prądów.
To nie jest silnik krokowy, to BLDC - silnik prądu stałego z elektroniczną komutacją. http://forbot.pl/blog/artykuly/mechanika...
Prądu mu nie brakuje (bateria w miarę nowa naładowana na full). Wózki jeżdżą od 30 lat po otwartym terenie również w zimę. Zdarza się ze włączają się do ruchu (więc wszystkie świecidełka potrzebne). Silnik się spalił więc wymieniłem na nowy, ale się grzeje. Widzę, że nikt nie odpisuje, czyżby temat was przerósł? Witam :) mam do czynienia z takim wózkiem...
Nic nie skapowałem... Możesz krok po kroku napisać co robicie? dlaczego dwa czujniki halla (analogowe!?) (może chodzi o resolwer ? ).. Nie, nie chodzi o resolwer. Zastosowałem 2 analogowe czujniki halla w celu zwiększenia rozdzielczości położenia wału. Sterownik obsługuje silniki bldc w trybach: 3 x cyfrowy hall w komutacji blokowej 3 x cyfrowy hall...
Tak, oczywiście że na samym wtyku do silnika :) i tylko 12V podane było na chwilę na pin OUT1 i OUT2. Będę tam później jeszcze i sprawdzę jaka oporność jest pomiędzy GND i OUT-ami. Spróbuję też dostać się do silnika i przekręcić wał obserwując czy jest ta cykliczna zmiana. Tego PWR wogóle nie dotykałem, tez sprawdzę jakie jest tan napięcie, GND ze...
Mam jeszcze tylko problem z samymi wentylatorami jażeli nie pracują na pełnych obotach to dziwnie buczą (NMB model: 3110GL-B4W-B24) poza nimi mam jeszcze jeden i znim przy zmianie obrotów nic się nie dzieje działa prawidłowo (Yate Loon D80SM-12A). Da się to jakoś wyeliminować? Koncept regulacji obrotów przez zmianę szerokości impulsu, który tu właśnie...
No i tutaj jest właśnie problem, czy ten prąd musi ciągle płynąć nawet gdy nie ma zmiany pozycji? Trochę to bez sensu, akumulatory się rozładowują, a silnik się grzeje. Niby nie musi ciągle płynąć ale najprościej jest zrobić żeby płynął ciągle. Jeśli chodzi o niestosowanie enkoderów (lub innych czujników wyznaczających pozycję rotora względem statora)...
Podaj typ silnika skokowego. Częstotliwość komutacji równa 25 kHz to dość sporo jak na silnik skokowy.
Dzięki za zainteresowanie, link który podałeś nie otwiera się" hot link is not allowed" , będę się trzymać budowy silniczka z cd romu, i postudiuje sterowanie BDLC, spróbuje załatwić stojan z jak największą liczbą biegunów, właśnie odkryłem że pierścien jest namagnesowany poprzecznie i ma trzy pary biegunów, podejrzewam że liczba jego par biegunów musi...
A propos stabilizacji obrotów, czy ktoś z was zastanawiał się może nad mierzeniem prędkości obrotowej silnika DC przez analizę impulsów zwrotnych występujących w momentach komutacji na komutatorze?
Kolega piszac o radiu sasiada mial na mysli tlumienie zaklocen pochodzących od silnika. Może trochę wyjaśnienia tej kwestii. Autor wątka nie precyzował z jakimi slnikami realizuje swój projekt, zatem moja uwaga była również dośc luźna i uogólniona oraz dotyczyła założenia że stosuje silniki szczotkowe. Wszystkie silniki szczotkowe z natury generują...
Ale w ten sposób nie wysterujesz kilku silników. Powiedzmy że w pewnym momencie każdemu silnikowi masz zrobić komutację. Robisz. A tu się okazuje że jeden silnika ma się rozpędzać (teraz ma mieć 50% obrotów ), drugi chodzić na maxa a trzeci powiedzmy na 90%. Czyli kolejne komutacje nie będą w tym samym momencie. Musiał być poczekać dla jednego silnika...
Sterowanie silnika 3f mechanicznie pewnie by się udało zrobić, ale wtedy właśnie otrzymujemy silnik szczotkowy, więc po co to robić :?:. Jeżeli chodzi o noty aplikacyjne, to schematy są raczej powszechnie znane i zrozumiałe. Sedno sprawy w sterowaniu silnika bezszczotkowego i do tego jeszcze bezsensorowego (DC brushless sensorless), to odpowiednia komutacja...
Te silniki z trzema uzwojeniami są silnikami o komutacji bez szczotkowej. Steruje się je podobnie jak silniki indukcyjne, posiadają dodatkowe czujniki położenia, a 3 uzwojenia to tak zwane pasma. Inna metoda sterowania silnikami jest na zasadzie opisu matematycznego danej maszyny.
... i zmienia komutację.
L298n to prehistoryczny układ, ale do samych testów się nada. Przy 12V silnik będzie miał po prostu mniejszy moment trzymający, ale przy mniejszym obciążeniu i wolniejszej komutacji powinien działać. Jak będziesz szukał kontrolera, to jednak proponuję jakiś dedykowany do krokowców, oparty na tranzystorach MOSFET. Dedykowane układy mają także kontrolę...
Przecież typowe wykonania większości silników produkowanych seryjnie mają wyważenie wirnika do zakresu 1,2 obrotów nominalnych. Możesz go "podkręcić" ale licz sie z tym że wirnik w krótkim czasie ci się rozsypie i musisz skalkulowac czy to "podkręcanie' się opłaca. Pozdrawiam Dodano po 1 Pisząc rozsypie miałem na myśli wypadnięcie wycinka komutatora,...
Jeśli ten czujnik nie jest używany do komutacji, to pozostaje poszukać serwisówki.
Witam. Wygląda na silnik z elektroniczną komutacją. Te trzy grube przewody to poszczególne fazy, a mała wtyczka to sygnały z trzech czujników Halla. Pozdrawiam
Chłopie, a gdybyś ty był mądry, to o takie sprawy nie pytał byś w dziale elektryka elektronika samochodowa a wybrał byś najbardziej lamerski dział; może kosz? To zwykły kondensator bocznikujący silnik i jego cel jest przeciwdziałaniu zakłóceniom jaki może tworzyć silnik. Te zakłócenia pojawiają się w momencie komutacji na węźle szczotkowym, gdy występuje...
Przychodzą mi do głowy dwie opcje: 1. Halotron pomiędzy magnesami- wykrywanie żłobka 2. Analiza prądu silnika- wykrywanie komutacji (ale to tylko moje luźne przemyślenie)
Jezeli razem nie działają to masz 2 wyjscia: 1. Wylaczyc komparator raz na jakiś czas i zmierzyc napięcie na czwartym kanale ADC (potencjometru. Musisz jednak zsynchrnizowac fazą silnika (zmiana komutacji - > pomiar -> powrót do komutowania. Z kilku pomiarów srednia aby obroty silnika nie "drgały" 2. Wzmacniacz operacyjny zamiast komparatora i przerwanie...
Pomieszanie, z poplątaniem. Silnik o 3 uzwojeniach połączonych w trójkąt to albo silnik 3-fazowy, albo silnik 1-fazowy z pomocniczą (2-częściową) fazą pojemnościową. W obu przypadkach - silnik pradu zmiennego. Taki silnik nie wykorzystuje magnesu! To silnik INDUKCYJNY! Jest możliwa zmiana kierunku obrotów przez przełaczanie kondensatora tak, by bocznikował...
Tak na moje wyczucie silnik 12V/1A może być niepodatny na poprawne dzielenie kroku. Podział kroku sprawdza się dobrze na silnikach zasilanych prądowo. Maja one bardzo małą indukcyjność uzwojeń, co minimalizuje zachodzące w nich efekty psujące liniowość podziału. Zasilanie 12V/1A sugeruje, że jest to raczej silnik do komutacji napięciowej i może mieć...
Jak uzupełnić ten kod, aby zaprogramować jakąś ilość obrotów i zatrzymanie silnika ? Uzupenienie tu nic nie pomożę ! ! ! Całość, co napisałeś jest błędna i nic nie zgadza się z twoim silnikiem/systemem. Nawet nie napisałeś czym dysponujesz/ a oczekujesz trafnej i skutecznej pomocy' .? Spadłeś z choinki? Jeżeli twój silnik jest unipolarny typu 28BYJ-48...
Witam! Silnik PMSM to oczywiście silnik synchroniczny o magnesach trwałych. Zasilany jest najczęściej (obecnie) z falownika. Do jego zasilania wymagany jest przebieg sinusoidalny. Stosowane są tam, gdzie wymaga się małych pulsacji momentu. Silnik BLDC jest silnikiem bezszczotkowym prądu stałego. Jego nazwa wywodzi się stąd, że zamienione zostały role...
Witam Jaki to silnik ? Jeśli komutatorowy to lekko obciąż palcem i sprawdź czy regulacja działa, jeśli silnik ma komutację elektroniczną to nie bardzo poregulujesz......, jest szansa że na zasilaniu ma kondensator i nawet przy małym wypełnieniu PWM zdąży się naładować do pełnego napięcia. Piotr
Przyda się dla potomnych :) W sprężarkach klimatyzatorów jak i lodówek stosowane są silniki synchroniczne BLDC z magnesami na wirniku. Tradycyjny falownik nie nadaje się do uruchomienia takich silników. W praktyce zasilane są tylko "2 fazy" (trapez nie sinusoida ) a trzecia pełni rolę pomiaru ustawienia kontu komutacji itd, gdyż silnik sam w sobie ma...
Wentylator z karty graficznej jest napędzany silnikiem trójfazowym z komutacją elektroniczną, więc w ten sposób go nie sprawdzisz. Zwierając doprowadzenia nie zwierasz uzwojeń.
Ktoś zna jakieś sztywne zasady kiedy między słupkami, kiedy na słupku i skąd zacząć ? Tylko dwie, przebiegi z czujników mają mieć właściwe zależności fazowe w stosunku do back-EMF, oraz to żeby sygnały z czujników były zależne tylko od połażenia magnesów i nie wpływało na nie zasilanie stojana, reszta bez znaczenia. Pomieszany 'groch z kapustą'....!...
To nie takie proste. Samo przełączanie faz niewiele da. Może tyle że silnik się będzie kręcił bez obciążenia. Taniej i prościej będzie kupić o chińczyka gotowy sterownik. Możliwe jest oczywiście sterowanie mechaniczne szerokością impulsu ale to już będzie skomplikowana konstrukcja. I nadal to nie będzie falownik a tylko prosty sterownik. Z mnóstwem...
Nie ma sensu zasilać sinusem ani z jakiegoś generatora, bo powstanie wtedy silnik synchroniczny - nie za bardzo się do napędu nadaje. Trzeba zrobić układ komutacji taki jak do silnika BLDC. Istnieją takie układy nie potrzebujące dodatkowych czujników położenia - fabryczne dla modelarstwa, można taki układ spróbować zrobić samemu albo zastosować prostszy...
1) Czy wrzeciono jest silnikiem bezszczotkowym z komutacją elektroniczną? 2) Kiedy mierzysz stan izolacji? na zimno czy na ciepło, jakie napięcie pomiarowe? 3) Czy wrzeciono wydaje jakieś dziwne dźwięki, nadmiernie się nagrzewa?
Witam, Jaka zależność łączy częstotliwość komutacji z częstotliwością obrotów silnika BLDC. Znalazłem taką - fkom=fobr*6*p, gdzie p to liczba par biegunów. I tu zasadnicza część pytania - skąd ta szóstka? Czy jest to liczba stanów komutatora? I dodatkowe pytanie. Jak można określić liczbę par biegunów? Czy tylko rozbierając silnik? I czym się różni...
(at)HekNos To co opisujesz jest zupełnie normalne. Po pierwsze (i mniej ważne) - ULN2003 to zabytek, spadek napięcia na nim jest taki, że jak silnik zasilasz z 12 V to dostaje on może z 9V. Po drugie (i ważniejsze) w przypadku silników BLDC komutacja musi zachodzić w ściśle określonych momentach. Jeśli nie, to silnik wraz ze wzrostem prędkości obrotowej...
W silniku elektrycznym energia jest pobierana ze źródła prądu, komutacja zmienia jego podłączenie, to generuje SEM, która "sprzeciwia się" napięciu źródła. A jak zrobić "komutację" pola magnetycznego, którego nie wytwarza prąd pobierany ze źródła?
Schemat jest niepoprawny, coś pozmieniałeś. Wyjście Q (pin 3) powinien iść na bramkę tranzystora. Poprawnie jest tu: [url=http://mirley.firlej.org/files/user... Jak na początkującego to taki silnik może być zbyt dużym wyzwaniem. Lepiej spróbuj uruchamiać układ na czymś mniejszym. Powyżej 100V w takich układach powinno się stosować...
Po prawej stronie na środku dysk - przesłona aktywująca hallotrony. https://obrazki.elektroda.pl/1624807900_... Kolego Krzysztofie, tak z ciekawości jak ustawiasz komutację?
Chyba to był sarkazm? Dokładnie :D Rzecz w tym, ze instrukcje falowników w większości zalecają podłączenie silnika przewodami ekranowanymi ze względu na powstające w procesie komutacji zakłócenia EMI. Przy czym ekran kabla podłącza się do PE tylko przy falowniku. PE silnika zaś jak w każdej uczciwej maszynie. O to chodziło, Kolego Ryszardzie.
Witam. Podłącz silnik do sieci przez auto. Raz wirnik w szereg z jedną połówką uzwojenia a drugi raz druga połówka uzwojenia. Sprawdź przy napięciu 50,100 i 230V. Obserwuj komutację w obu przypadkach połączeń uzwojenia wzbudzenia. Sprawdź czy i jak grzeją się uzwojenia. Jeżeli jest zwarcie w uzwojeniu wzbudzenia to komutacja będzie gorsza i uzwojenie...
Czy ten silnik ma rzeczywiście tylko 5 przewodów, czy też COM1 i COM2 są wyprowadzone oddzielnie? Bo trochę dziwny ten silnik. Na schemacie unipolarna komutacja napięciowa, a z zasilania 2,3V/2,5A wynika, że jest to raczej silnik przeznaczony do zasilania prądowego. Jeśli przewody COM są rozdzielone, to lepiej jednak będzie zasilać go prądowo.
- a to o twojej niedojrzałości świadczy znacznie wyraźniej, niż szczeniackie złośliwości. Ale może kiedyś zrozumiesz, że nauka jest ciągłością, gdzie nikt nie zaczyna od wynajdywania koła, a postęp opiera się na wykorzystywaniu wcześniejszego dorobku. Przyznam, że nauczony dotychczasowym doświadczeniem, nie zakładałem, że podasz konkretne źródła odnoszące...
Zmiana kierunku wirowania Twojego silnika uniwersalnego komutatorowego, polega na zamianie początku z końcem, jednego z dwóch szeregowo połączonych uzwojeń, tj. wirnika lub stojana. Początki i końce tych uzwojeń są wyprowadzone (zał. ilustr.): http://obrazki.elektroda.pl/2817935600_1... Na przykład zamiana "8" z "9" na przykładowym rys.:...
Ta mozliwośc nie zachodzi w tym przypadku dlatego , że wirnik przy tym silniku ma konstrukcję klatkową i zjawisko komutacji nie wchodzi w rachubę . A może poczekamy z dociekaniami na odpowiedż zainteresowanego .
To ceramiczny 100nF równolegle do silnika, zakłócenia będą od komutacji na szczotkach. Ale jak to przechodzi przez filtrowane zasilanie, pozostaje jeszcze topografia połączeń masy.
Witam Uważam, że taka praca silnika jest poprawna... North jest zaufanym sklepem, więc zdjęcie przedstawia rzeczywisty silnik. Posiada on aż 6 wyprowadzeń, więc podejrzewam, że zastosowano tutaj komutację elektroniczną. Słychać, że silnik wkręca się na wysokie obroty, więc częstotliwość kluczowania jest spora. Słyszalna "falowa" praca jest więc normalna....
Nie. W 2 kl. TE wypadało by już znać zasadę działania silnika elektrycznego prądu stałego. Hasło "komutacja".
Cześć. Każdy silnik prądu stałego wytwarza jakieś impulsy związane z komutacją. Można je wzmocnić. Wystarczy posłuchać w głośniku włączonym w szereg. O jakiej komutacji piszesz ? Czy Kolego widziałeś kiedyś silnik wentylatora do komputera? Chyba nie miałeś takiej okazji... p.s. Włączyłem głośnik w szereg z wentylatorkiem. Efekt? -Cisza.
Czy zamiast szukać rozwiązania mechanicznego nie lepiej jest zastanowić się nad elektronicznym sposobem komutacji sygnałów z tego przełącznika obrotowego? ;)
Lepiej nie, bo masz zasilanie z 400V, a twój silnik chce 170. Można próbować ze zwykłego falownika zasilanego 230V, tyle że takie silniki szybko gubią synchronizm, może tryb wektorowy by coś pomógł. Ewentualnie może go spróbować dygnąć zasilaczem, robiąc ręczną komutację, jeśli tylko chcesz zobaczyć czy jakoś się ruszy. Możesz zbudować sam sterownik...
No właśnie. Momentalnie skacze w górę. I właśnie w połowie tego momentalnego skoku układ powinien złapać impuls z komparatora, dołożyć drugie tyle czasu co było do tego impulsu z komparatora, i wykonać następną komutację. Dlaczego tak jest? Bo pracujesz w Open-Loopie. Czyli dostarczasz silnikowi wielokrotnie większą moc niż potrzeba jak na jego moc...
Witam Ten schemat jest nieprzewidywalny i lepiej go nie robić. Silnik DC jak się kręci działa jak prądnica a komutacja mosfetów korzysta przy okazji z napięć wytwarzanych przez silnik. Człowiek uczy się na błędach, więc rób go.
Chyba nie zrozumiałem, Silnik rusza: reaktancja indukcyjna rośnie wraz ze wzrostem częstotliwości a więc maleje prąd.Dodatkowo siła elektromotoryczna rotacji obniża nam napięcie co dodatkowo wpływa na nasz prąd. Korzystając ze sprzężenia zwrotnego BEMF(jeśli dobrze zrozumiałem to zjawisko polega na tym że cewki w chwili gdy prąd przestaje płynąć indukują...
W stojanie magnesy neodymowe, wirnik z cewkami -prawdopodobnie bez szczotek gdyż to "stojan" będzie się obracał coś a'la silniki z cd czy twardzieli. Wtedy to nie będzie silnik prądu stałego (po amerykańsku - DC) ale silnik z komutacją elektroniczną. Chcesz zabłysnąć to zbuduj normalny pełnoprawny silnik prądu stałego ze szczotkami i uzwojeniami stojana...
XMEGA ma podsystem nazywany AWeX (WeX w E5), który dystrybuuje sygnały zegarowe generowane przez timer na wyjścia portu, wprowadzając ustalane programowo czasy martwe. Dzięki temu XMEGA może sprzętowo sterować silnikami krokowymi i BLDC (zasadniczo też krokowymi) - sekwencja komutacji też może być sprzętowo ładowana do AWeX, dzięki temu sterowanie nie...
Przydałby się jeszcze kondensator np. 100nF równolegle z silnikiem. To broń obosieczna. Może on zmniejszyć zakłócenia generowane przez układ w momencie wyłączania prądu tranzystorem lub z powodu komutacji (choć przy prawidłowym umieszczeniu elementów i doprowadzeń niezbyt wiele). Ale zwiększa także (czasem znacznie) ilość tych zakłóceń generowanych...
Potrzebuje silniczek na napiecie DC, widze ze ten silnik jest troj fazowy i widze tez ze da się jakos podlaczyc DC. Chce napieciowo regulowac obroty takiego silnika, czy da się to zrobic z tym? pozdrawiam Witam. Jest to silnik z tzw. komutacją elektroniczną, sterowany jest wyłącznie przez odpowiedni sterownik. Obroty możesz regulować tylko przez zmianę...
Wygląda to jakby był tam silnik BLDC i nie odczytywało sprzężenia zwrotnego. Tam nie ma czujnika Halla... Komutacja jest robiona na oko. xD Tak, dźwięki w tle, to suszarka i pompa wody łazienkowa. Silnik wyłącza zabezpieczenie przeciążeniowe - skoro chodzi lekko, kable są OK, to nic innego aniżeli moduł nie zostaje.
Przerwa między stykami jest za mała i w momencie wyłączania łuk może spalić styki przekaźnika. Jeśli już powstanie łuk elektryczny, to uszkodzi on każdy przekaźnik bez w względu na jego dopuszczalne napięcie pracy. Generalnie wykorzystywanie przekaźnika do załączania silników prądu zmiennego to kiepski pomysł. Silnik jest po części obciążeniem indukcyjnym,...
Wcale się nie dziwię że się palą, IRF540 jest bardzo słabym tranzystorem do tych zastosowań i dlatego tanim. Porób próby na IRF1405, to wtedy przekonamy się czy wytrzymają. Pamiętaj że w trakcie włączania żarówek płynie nawet 10x więcej prądu a gdy się spala, tyle ile da akumulator. Silniki nie palą się tak jak żarówki, więc łatwiej zrobić włączniki...
Proponuję zasilić silnik bez kondensatorów ewentualnie znacznie ograniczyć ich pojemność.Silnik pobiera mały prąd i wyniku komutacji doładowywał kondensator,dlatego zaproponowałem wstępne obciążenie żarówką.Jeżeli napędza ten silnik precyzyjne urządzenie to zaproponowałbym regulator obrotów stabilizowany.
Znając życie kolega zastosuje w swoim silniku jakiś układ elektronicznej komutacji tak aby nie było tego widać na filmie - np regulator modelarski. Można np wyjąc z silnika od stacji dyskietek najlepiej dużej stator (zespół cewek na płytce) nad tym zawiesić wirnik z neodymów i spokojnie (po ominięciu układu regulacji obrotów) wyciska się niebotyczne...
Na silniku jest napisane 220V, 180Watt, 0,9 A & 100000 obrotów. Prąd trójfazowy Tylko 2 kable To nie jest silnik trójfazowy, ale jednofazowy i przypuszczalnie podobnie jak polski Tur 2 jest komutatorowy. Normalnie się tego nie robiło, ale widziałem w szkole zasłony napędzane silnikiem Tur 2 i w tym układzie pracował w obu kierunkach. Jak ma komutator...
Po pierwsze jest to silnik z komutacją elektroniczną tzw BLDC. Po drugie halotrony służą do "pokazania" sterownikowi w jakiej pozycji jest w danej chwili wał, a sterownik w odpowiedzi załączy odpowiednią "fazę". Po trzecie sterowany PWM. Po czwarte - nie możesz "bezkarnie" zwiększać" obrotów. Po PIĄTE i najważniejsze - ZOSTAW go w spokoju bo za chwilę...
Mój problem jest następujący: silnik kręci się do momentu gdy czas miedzy kolejnymi krokami będzie większy niż 5 ms, a gdy zejdę poniżej tą wartość, wirnik stoi w miejscu i wibruje. Myślę, że jest to spowodowane zbyt wolnymi obrotami wirnika przez co, sam wirnik nie nadąża za polem magnetycznym, ale pewności nie mam. W jaki sposób mogę uporać się z...
AVE... W silniku komutatorowym prądu stałego cała potrzebna do obrotu wirnika energia pochodzi z pola elektro magnetycznego. Zaś sam proces komutacji realizuje funkcję "odwracania" kierunku pola elektro magnetycznego tam, gdzie trzeba. Przez to właśnie biegun wirnika jest przyciągany do bieguna stojana, ale gdy go osiąga, kierunek pola się zmienia...
Zwykły silnik DC. Zasada działania taka jak w witraczkach komputerowych tj. komutacja bezszczotkowa, tak jak pisali przedmówcy napięcie zasilające regulowane jest współczynnikiem wypełnienia czyli PWM.
Ponieważ mają to być silniki direct-drive, trzeba dokładnie wiedzieć jak rozpocząć komutację. W przypadku tak olbrzymiego momentu jaki jest wymagany, rozpoczęcie komutacji od złego uzwojenia może spowodować że silnik wykona rozruch w złym kierunku (oczywiście tylko na samym początku), albo znacznie później niż powinien. Efekt będzie taki że pojazd nie...
Przy użyciu 1 przekaźnika dla 2 agregatów znacznie wzbierze prąd przez uzwojenie przekaźnika, to znaczy i zmaleje czas włączenia rozruchowych uzwojeń silników agregatów. I nie wiadomo, czy wystarcza tego czasu dla startu silników. Jest ryzyko uszkodzenia obu agregatów. I należy nie zapominać że kontakty przekaźnika są przeznaczone dla komutacji odpowiedniego...
Panowie szczerze? Czy to jest "warte" zachodu? Nie wiadomo jaki to silnik (CIM, BLDC, PMSM), nie wiadomo jakim napięciem zasilany, nie jest znana częstotliwość pracy ani parametry komutacji etc. Nawet po ustaleniu tego wszystkie pogrzebny będzie zewnętrzny falownik na ewentualny test i a tak może się okazać, że po prostu "tak właśnie ma być".
komutacja elektroniczna komutacja prostownik komutacja tyrystor
pomiar harmonicznych resetować głośnik domofon analogowy dodatkowy dzwonek
wozek widlowy nissan sterowniki kierownicy
Renault Master 3 dCi – błędy DF569 i DF054 pod obciążeniem, ciśnienie doładowania i paliwa Regulator Junkers FW120 nie świeci - brak zasilania