eh widze ze szybsi byli wiec kasuje, sproboj dwa szeregowo wentyle ,powinny byc takiego samego typu .Nie wiem jak to bedzie z ta komutacja elektroniczna , ale sprawdzic mozna
submariner, rozumiem że elektroniczna komutacja z wykorzystaniem czujników położenia nie dopuszcza do zerwania synchronizacji (jak w silnikach BLDC). A teraz pytanie od strony technicznej. Cy ktoś ma pojęcie jak powinien być zbudowany i gdzie umieścić taki (najprawdopodobniej hallotronowy) czujnik położenia wirnika. Gdzie i jak powinienem rozmieścić...
Chodzi mi głównie o moc tego procesora... potrzebuję go tylko i wyłącznie ze względu na możliwe jak najszybsze wykonanie pewnych obliczeń(konkretnie szybkie przeliczanie PIDa + komutacja elektroniczna dla serwa PMSM). zastanawiałem się jeszcze nad AT91SAM9XE gdyż jest lepszy od 9260 i ma flash , lecz nie widzę aby był choć trochę dostępny w Polsce (mowa...
jak zmienic kierunek obrotów w silniku pradu stałego z komutacja elektroniczna ??? na załączniku C1 do C6 to sa sygnały z czujników połozenia wirnika ( trazsoptory szczelinowe ) a T1 do T6 to tranzystory mocy . jak widac z rysunku kazdy kazdy tranzystor mocy jest strerowany jednym transoptorem .... Teraz pojawia sie własnie problem jak zrealizować zmianę...
Chcialbym zasilac uzwojenie silnika z dwoch symetrycznych kluczowanych napiec stalych podczas gdy drugi koniec uzwojenia jest na stale polaczony do masy. Do tej pory uklad przypomina polmostek tylko ma o polowe mniej elementow mocy - tylko dwa klucze. Jednak chcialbym ograniczyc sytuacje gdy po wylaczeniu jednego klucza energia wraca z uzwojenia do...
Do tego większość odkurzaczy ma teraz regulację prędkości - w przypadku silnika komutatorowego układ jest skandalicznie prosty. W klatkowym zaczynają się lekkie schody. A nie - wystarczy regulacja poślizgiem - było pisane już niejednokrotnie na forum dlaczego: ze względu właśnie na specyfikę obciążenia silnika wentylatorem. Zasada sterowania BLDC i...
Witam! no cóż... potrzebujesz (minimum!) silnik ośmio polowy (biegunowy , jak kto woli) powinien mieć 3 fazy np.taki jest w technics 1200mk2 posiada on 12 uzwojeń połączonych w 3 sekcje (po 4uzw. na sekcje)-przesunięte wobec siebie o 120 stopni - uzw. rozłożone są naprzemiennie tak , że uzwojenia kazdej z sekcji tworzą kwadrat wpisany w okrąg - następna...
Tok myślenia prawidłowy, może będzie tak w przyszłości. Żeby dokładniej dopasować moce i sprawności, można użyć jednocześnie dwa lub trzy silniki (np.: LEMCO o różnych mocach przy określonych obrotach) na wspólnym wale i strować podawaniem zasilania na odpowiedni silnik. To jest kwestia kasy. A finanse to jest ważny punkt i trzeba z czegoś zrezygnować....
Sieci kablowe i pojecie "srodek miedzi" straciły już na znaczeniu . Przez zastapienie urządzeń elektromechanicznych komutujących połączenia stykami -komutacją elektroniczną -stało sie mozliwe skasowanie wszelkich central elektromechanicznych . *Był w Łodzi taki moment ,że abonenci z jednego obszaru centralowego -ok.4000 NN -byli załatwiani przez centralę...
To nie jest silnik krokowy, to BLDC - silnik prądu stałego z elektroniczną komutacją. http://forbot.pl/blog/artykuly/mechanika...
System komutacji elektronicznej E-10, skan stron książki Możliwość szukania tekstu. Jeszcze raz to samo nie tak obszernie. Niestety skuteczne pobranie wymaga posiadania RAR który archiwizował, który potrafi scalać pliki uprzednio pobrane i wrzucone do jednego katalogu.
Witam Silnik krokowy to silnik krokowy. A silnik prądu stałego z komutacją elektroniczną to całkiem co innego. Jest to najnowsze rozwiązanie w silnikach elektr. Wewnątrz silnika są trzy czujniki Halla które kontrolują położenie wału (wirnika), i w zależności od tego załączane są poszczególne "fazy" stojana. Te silniki mają najwięcej zalet:brak komutatora,...
Jest to silnik bezszczotkowy... Tzn. uzwojenie pozostaje na stojanie nieruchome a komutacja jest elektroniczna... Nie obraca się cały silnik ale wirnik kubełkowy... Tzn. "obudowa" jest wirnikiem i ma stały magnes... Wewnątrz jest stojan z uzwojeniami... Silnik ma tyle kabli bo poza uzwojeniami są czujniki (hallotrony) których sygnał jest potrzebny do...
Witam. Wygląda na silnik z elektroniczną komutacją. Te trzy grube przewody to poszczególne fazy, a mała wtyczka to sygnały z trzech czujników Halla. Pozdrawiam
I tutaj dochodzimy do tego koszmarka, który ktoś zaproponował na rysunku 4 w poście wyżej. To jest piękny przykład amatorszczyzny i braku wiedzy. Generalnie doszło tutaj do nieporozumienia. Schemat zaczerpnięty z noty traktującej o silniku BLDC z elektroniczną komutacją. W przypadku silnika szczotkowego pomysł jest oczywiście bez sensu.
Tak, oczywiście że na samym wtyku do silnika :) i tylko 12V podane było na chwilę na pin OUT1 i OUT2. Będę tam później jeszcze i sprawdzę jaka oporność jest pomiędzy GND i OUT-ami. Spróbuję też dostać się do silnika i przekręcić wał obserwując czy jest ta cykliczna zmiana. Tego PWR wogóle nie dotykałem, tez sprawdzę jakie jest tan napięcie, GND ze...
Ale o ile się orientuję, to w tym silniku jest komutacja elektroniczna, a Zbyszek obiecywał bez komutacji... ;)
Karta mocy ma na wyjściu oznaczenia faz U/V/W i odpowiednie żyły przewodu powinny pasować do odpowiednich zacisków na tabliczce silnika U/V/W. Poczytaj o elektronicznej komutacji silników serwo. Pozdrawiam.
Impulsator (enkoder) obrotowy... Można taki dostać np w TME za ~18zł + wysyłka... Albo samemu kombinować z małym silnikiem krokowym albo jakimś innym z elektroniczną komutacją... Na forum było o takich przeróbkach... Wystarczy poszukać...
Projekt świetny, sam przymierzam się do takiego, czy mógłbyś coś więcej powiedzieć odnośnie sterowania silnikiem z HDD? Na początku myślałem, że sam zbuduję sterownik, który będzie w stanie dobrze wysterować taki silnik. Jednak jak się później okazało, obsługa tej całej elektronicznej komutacji nie jest wcale taka prosta. Wtedy postanowiłem wykorzystać...
Zrobić może i można, podobnie jak szwajcarskie zegarki które też robione są ręcznie. Jednak jest to ta klasa mistrzostwa do której bez dużego doświadczenia nie ma co podchodzić. Jeśli nie zrobiłeś nigdy żadnego silnika, to lepiej zacznij od czegoś normalnych rozmiarów. Silniki są bezszczotkowe z elektroniczną komutacją.
Głównie są to silniki BLDC.Czyli bezszczotkowe silniki prądu stałego z komutacją elektroniczną.
Czy zamiast szukać rozwiązania mechanicznego nie lepiej jest zastanowić się nad elektronicznym sposobem komutacji sygnałów z tego przełącznika obrotowego? ;)
Znając życie kolega zastosuje w swoim silniku jakiś układ elektronicznej komutacji tak aby nie było tego widać na filmie - np regulator modelarski. Można np wyjąc z silnika od stacji dyskietek najlepiej dużej stator (zespół cewek na płytce) nad tym zawiesić wirnik z neodymów i spokojnie (po ominięciu układu regulacji obrotów) wyciska się niebotyczne...
Najczęściej jest to silnik bezszczotkowy z komutacją elektroniczną.
Pora "przejść" na DC. W sumie co jest złego w DC? Praktycznie prawie wszystko w domu działa na DC... Nic nie trzeba synchronizować, czy tam podniecać się jakością sinusoidy... A w perspektywie 50 lat przejście na DC. Czysto teoretycznie DC: + nie trzeba się martwić o częstotliwość sieci, energię bierną + brak strat w przewodach, spowodowanych pojemnością...
Przy pracującej suszarce między pinami zasil silnik a zerem wynik 50V każda faza. Chłopie co ty bredziesz? Dziś może podepnę go pod falownik w pracy zobaczymy co pokaże. Zostaw go w spokoju bo za chwilę naprawdę będzie do wymiany. Przepraszam że poźno odpisuje nocne zmiany. Na zdjęciu masz kostkę z trzema pniami - każdy z każdym ma mieć taką samą rezystancję!...
Jak na mój gust to silnik trójfazowy w układzie gwiazdy. Sterowanie podobnie jak w klasycznym rozwiązaniu, z uwzględnieniem napięcia. No, Panie... toś Pan dał popis... 3 fazy w komputerze? Dawno się tak nie ubawilem... A co do tematu - jak pisali koledzy - to silnik z elektroniczną komutacją. Sterowników tego typu jest sporo w necie, wystarczy poszukać...
Poczytaj o silnikach z komutacją elektroniczną lub BLDC (silnik bezszczotkowy DC).
AVE... W silniku komutatorowym prądu stałego cała potrzebna do obrotu wirnika energia pochodzi z pola elektro magnetycznego. Zaś sam proces komutacji realizuje funkcję "odwracania" kierunku pola elektro magnetycznego tam, gdzie trzeba. Przez to właśnie biegun wirnika jest przyciągany do bieguna stojana, ale gdy go osiąga, kierunek pola się zmienia...
Do wykorzystania jest silnik z przekładnią pozycjonowania głowic magnetycznych a nie napędu dyskietki gdzie jest zastosowany silnik tarczowy z komutacją elektroniczną.
Witam! Silnik PMSM to oczywiście silnik synchroniczny o magnesach trwałych. Zasilany jest najczęściej (obecnie) z falownika. Do jego zasilania wymagany jest przebieg sinusoidalny. Stosowane są tam, gdzie wymaga się małych pulsacji momentu. Silnik BLDC jest silnikiem bezszczotkowym prądu stałego. Jego nazwa wywodzi się stąd, że zamienione zostały role...
1) Czy wrzeciono jest silnikiem bezszczotkowym z komutacją elektroniczną? 2) Kiedy mierzysz stan izolacji? na zimno czy na ciepło, jakie napięcie pomiarowe? 3) Czy wrzeciono wydaje jakieś dziwne dźwięki, nadmiernie się nagrzewa?
(at)Rezystor240 nie kompromituj sie dalej, co..... Taki zwykły klatkowy wirnik silnika to jest. Tak, tak, klatkowy :D A jak pracuje silnik BLDC Waszmości słyszał ? Czyli silnik trójfazowy synchroniczny o komutacji elektronicznej, najprościej mówiąc.
Wentylator z karty graficznej jest napędzany silnikiem trójfazowym z komutacją elektroniczną, więc w ten sposób go nie sprawdzisz. Zwierając doprowadzenia nie zwierasz uzwojeń.
To jest wentylator bezszczotkowy (ma elektroniczny komutator) więc odwracanie zasilania jest bez sensu, z tego wynika że stosowanie mostka również jest bez sensu. Do sterowania PWM wystarczy jeden tranzystor. Czy sterowanie PWM jest dobre do takiego typu silnika: -może być, bo silnik różni się od zwykłego tylko elektroniczną komutacją. -może nie być...
N to jest przewód wspólny dla wyjść czujnika "prędkości". W rzeczywistości to jest czujnik również położenia i służy do komutacji silnika (elektronicznej).
Witam mam do Was prosbe tego typu: robie prace dyplomowa (komutacja elektroniczna we wspolczesnych centralach telekomunikacyjnych).... zaprojektowalem juz pole komutacyjne potrzebuje tylko komutator, niestety nie moge nigdzie znalezc informacji na temat komutatorow elektronicznych czy ktos wie gdzie tego szukac a moze ktos podpowie jaki komutator zastosowac...
Witam Jaki to silnik ? Jeśli komutatorowy to lekko obciąż palcem i sprawdź czy regulacja działa, jeśli silnik ma komutację elektroniczną to nie bardzo poregulujesz......, jest szansa że na zasilaniu ma kondensator i nawet przy małym wypełnieniu PWM zdąży się naładować do pełnego napięcia. Piotr
Więc chyba sterowanie odbywa się za pomocą masy którą steruje BITRON. Wszelka komutacja przez uklady elektroniczne odbywa sie przez mase (kolektor otwarty tranzystora NPN).
Potrzebuje silniczek na napiecie DC, widze ze ten silnik jest troj fazowy i widze tez ze da się jakos podlaczyc DC. Chce napieciowo regulowac obroty takiego silnika, czy da się to zrobic z tym? pozdrawiam Witam. Jest to silnik z tzw. komutacją elektroniczną, sterowany jest wyłącznie przez odpowiedni sterownik. Obroty możesz regulować tylko przez zmianę...
...Ściśle to trójfazowa synchroniczna maszyna prądu przemiennego... A co to za jakaś nowa i na dodatek bzdurna teoria :?: Niby skąd masz w rowerze prąd przemienny. To są bezszczotkowe silniki prądu stałego. Tradycyjne komutatory zostały zastąpione komutacją elektroniczną, zrealizowane jest to na tranzystorach Mos-Fet sterowanych przez procesor. Żeby...
Raczej wątpię żeby to wentylatory zakłócały, w nich są silniki BLDC (bezszczotkowe, komutacja elektroniczna) co za tym idzie ilość generowanych zakłóceń jest marginalna. Pytanie moje jest następujące, jak najlepiej byłoby ekranować sondę ? Myślałem o jakiejś płytce z naklejoną folią aluminiową, miedzy sonda a głowicą, do tego koralik ferrytowy na przewodzie...
Witam Uważam, że taka praca silnika jest poprawna... North jest zaufanym sklepem, więc zdjęcie przedstawia rzeczywisty silnik. Posiada on aż 6 wyprowadzeń, więc podejrzewam, że zastosowano tutaj komutację elektroniczną. Słychać, że silnik wkręca się na wysokie obroty, więc częstotliwość kluczowania jest spora. Słyszalna "falowa" praca jest więc normalna....
Tak mnie zainspirowałeś, że wykonałem powyższy eksperyment i efektem nie jest cisza tylko wyraźny dźwięk w głośniku. Albo jeden z nas kłamie albo mamy 2 różne typy silników. Nawet jeśli komutacja występuje na drodze elektronicznej, to nadal jest komutacją. Rozebrałem kilka silniczków od kompów, może były stare ale posiadały tranzystory czy coś tam co...
Po pierwsze jest to silnik z komutacją elektroniczną tzw BLDC. Po drugie halotrony służą do "pokazania" sterownikowi w jakiej pozycji jest w danej chwili wał, a sterownik w odpowiedzi załączy odpowiednią "fazę". Po trzecie sterowany PWM. Po czwarte - nie możesz "bezkarnie" zwiększać" obrotów. Po PIĄTE i najważniejsze - ZOSTAW go w spokoju bo za chwilę...
Napisałem dokładnie w pierwszym poście o co mi chodzi... Wiem co to jest BLDC. One działają na zasadzie komutacji elektronicznej, czyli w praktyce za komutator używany jest właśnie falownik. Tylko że wszędzie jest opisana zasada działania falowników napięcia, ale niestety nie o to mi chodzi. Zasadnicza różnica pomiędzy falownikiem napięcia a prądu jest...
Chyba na dzień dzisiejszy nie robią już resolwerów w postaci magnetycznej, ja na szkoleniu w siemensie oglądałem optyczne resolwery. Resolwer jest wykorzystywany przez sterownik napędu do komutacji elektronicznej, dzięki niemu zawsze wiadomo w jakim położeniu jest wał silnika (nawet po zaniku zasilania), w enkoderze trzeba byłoby poruszyć wałem silnika....
Każda komutacja prądu powoduje generowanie zakłóceń. Im większe prądy i im większa i szybsza ich zmiana tym więcej zakłóceń. Nie zawsze można zmniejszyć prąd, ale często można zmniejszyć prędkość jego zmian. Oczywiście kosztem strat na elementach przełączających. Takimi klasycznymi, źródłami zakłóceń są samochodowe układy zapłonowe, silniki i prądnice...
To jest silnik synchroniczny z magnesami trwałymi na wirniku. Najprawdopodobniej ma wbudowaną komutację elektroniczną, więc zasilasz go napięciem stałym - dla Ciebie to jest silnik prądu stałego ze wzbudzeniem magnesami trwałymi. Obroty powinny być wprost proporcjonalne do napięcia zasilającego. Możesz zasilać przez PWM, pamiętaj jednak, aby wartość...
komutacja elektroniczna komutacja silnika komutacja naturalny
awaria sprzęgła piecu regulacja wiatraczek toshiba satellite sterownik windows7
interfejs multidiag makita migają diody
Best Digital Photo Frames with Hackable Microcontrollers: Inkplate, M5Stack, WT32-SC01, AX206, Raspberry Pi Ford Focus Mk4 2.0TDCi – głośne stukanie po wymianie świec żarowych, diagnostyka usterki