Mariusz O napisał: Napięcie ma byc stabilne czyli np jeśli u kogoś jest 13,9V to pod obciążeniem wszystkich odbiorników nie może spaśc niżej niż o 0.5V. Jeśli ktoś ma 14,2V również ma byc ono stabilne a pod obciążeniem nie może spaśc więcej niż 0.5V. W autach osobowych napiecie normalne mieści się w granicach 13,8V do 14,4V, przedział ten nie oznacza...
Witam! Moja propozycja to dokładne oczyszczenie i weryfikacja całości. Zacząć od wymiany ŁOŻYSK, szczotek. Sprawdzić stan diod są plusowe i minusowe. Sprawdzamy omomierzem mają tak samo pokazać. Połączenia oczyścić i dokładnie dokręcić diody z uzwojeniem stojana. Gdyby nie udało się wymienić szczotki to można cały regulator napięcia. Należy sprawdzić...
Proponowałbym pomyśleć o większym alternatorze. Z tego co mi wiadomo profesionalne firmy montujące sprzęt grający niejednokrotnie wymieniają również alternatory, stosownie do zapotrzebowania mocy. Nie jestem znawcą tematu ale miałem przyjemność wyciągać z Astry 2 alternator, w którym po pierścieniach "komutatora" został tylko zwęglony ślad. Co gość...
Witam ! Ale o szczotkach na alternatorze nic nie piszesz, sprawdź czy są dobre, bo widziałem też w astrze złamaną szczotkę. Jeżeli posiadasz miernik to możesz również sprawdzić uzwojenia alternatora sprawdzając na komutatorze.
Jak podłączyć alternator bo nie dostałem zgodnego z fotką na allegro, mój stary miał 3 wyjścia na bakelicie: http://img842.imageshack.us/img842/3714/... W tym przypadku zielony szedł koło śruby na ładowanie akuma(czerwony bat - największa śruba) a biało-niebieski obok zielonego najmniejsza śruba. teraz ma 2 : http://a.imageshack.us/img709/5053/delco...
Witam mam problem z wymianą "komutatora" w alternatorze Valeo 140 A nr. 4Z7903015 mianowicie przy demontażu "komutatora" nie zostało zaznaczone która bieżnia jest do którego drucika proszę o pomoc w ustaleniu jak go założyć z góry dziękuje.
No tak tylko jak to sprawdzic tym miernikiem,stojan lub komutator.Jestem poczatkujacy tu wie mam problem
W alternatorze nie ma komutatora!!! Są pierścienie ślizgowe. To nie jest maszyna prądu stałego.
Zobacz jak wygląda komutator. W oplach lubi się robić jajowaty i szczotki skaczą po nim.
A to w alternatorze jest komutator? No i miernika nie masz i chcesz cokolwiek naprawiać? Kiedy nauczycie sie mierzyć mozliwości na zamiary?
Witam proponuje koledze najpierw sprawdzić czy jest ładowanie czyli zmierzyć napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku na wolnych obrotach sprawdzić woltomierzem jakie jest napięcie powinno być do 14V i włączyć światła oraz dmuchawe czyli na obciążeniu jakie jest napięcie.Powodem tych obiawów może być uszkodzona dioda alternatora lub słaba masa...
olel, masz cichy zakaz pisana w tym dziale bo po prostu nie wiesz nic na temat tego o czym piszesz. Mówiąc krótko jesteś lamer. Raz-gdyby było coś nie tak z wirnikiem to lampka by nie gasła. Dwa-gdyby było coś nie tak ze stojanem to lampka też nie zgaśnie lub będzie przyżarzać. Alternator będzie wył i będzie się grzał. W żadnym alternatorze nigdy nie...
Myślę, że nie będziemy tego ciągnąć dalej. To podstawowa książkowa wiedza. Informacje o rodzajach alternatorów (obcowzbudne, samowzbudne), budowie alternatora (nieszczęsny komutator, którego tam nie ma), zasadzie działania regulatora napięcia (mechanicznego i elektronicznego) są bardzo łatwe do zdobycia. Polecam podręcznik elektrotechniki samochodowej.
Kolego rozumie że przy włączonym zapłonie nie świeci kontrolka ładowania i w tym przypadku odkręć cienki przewód od alternatora .Na odłączonym przewodzie i włączonym zapłonie bez odpalania wspomaganie powinno działać.Jeśli dotkniemy przewód do masy kontrolka powinna się zaświecić,jeśli tak się stanie uszkodzony alternator(szczotki,regulator ,komutator).Alternator...
Pierwsze co to weryfikacja naciągu paska od alternatrora. Potem sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki przewodów alternator-akumulator. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić stan szczotek oraz komutatora w alternatorze. Szczotki są z węgla i podczas obrotu wirnika trą cały czas o komutator i się zużywają- często pomaga sama ich...
Sprawdź przejście na prądowym między altkiem a aku i między silnikiem, a aku na masie. Jeżeli ok.to sprawdź jakie masz ładowanie. Do czyszczenia klemy i słupki. Miałem taką przypadłość już w nie jednym Qplu na alternatorze Delco Remy. Może uszczelniacz na vacu puścił i idzie na komutator? Chociaż to mało prawdopodobne.
Witam Moim zdaniem to sprawdz dodrze ten przewod masowy bo bardzo czesto nie laczy ale troche mnie niepokoi to twoje toczenie komutatora bo przy okazji tego toczenia mogl sie zrobic zimny lut bo przeciez po zapaleniu nie gasnie zaraz kontrolka ladowania pozdrawiam
Tak tylko musisz wymontować alternator, odkręcić pokrywę z tyłu i sprawdzić która to (takie trzy małe BYP sprawdzić wymienić). Jak już będzie na stole proponuję gruntowny przegląd (szczotki łożyska komutator itp.) Miłej zabawy :D
Witam mam taki problem: Alternator od astry H 2004r. 1,7 CDTI Raz ładuje, raz nie ładuje, wymieniłem regulatro ze szczotkami, pomogło ale tylko na godzine, po przejechaniu sie, znowu to samo. Wymieniłem płytkę z diodami na nową, ale cos mi sie w niej nie podoba, bo z tego co pamietam powinny diody mieć przejście około 565, a w drugą strone nie powinny...
Wczoraj wyjąłem i rozebrałem alternator. Faktycznie było odrobinę oleju na szczotce bliżej pompy podciśnieniowej. Wyczyściłem szczotki regulatora, pierścienie ślizgowe komutatora z oleju i przetarłem drobnym papierem ściernym. Wyczyściłem również łożysko i uszczelkę. Poskładałem do kupy i dziś włożyłem w auto. Odpaliłem i lampka ładowania zaświeciła...
W alternatorze nie ma komutatora. A co do kontrolki to trzeba wyczyścić styki na złączu kontrolki w altku, może po prostu nie dochodzi tam prąd. Dodano po 4 A ty kolego jesteś oczywiście wielkim praktykiem, który pozwala sobie traktować innych z właściwym sobie gburstwem. Pewnie uważasz, że wszystko w życiu widziałeś? Mnie "praktyk" który mi c330 robił...
Ja również mam problem z alternatorem delco w oplu astrze f. Zaczęło się od tego że padły łożyska. Wymieniłem je złożyłem i wszystko działało około 3-4 dni, wtedy to zapaliła się kontrolka od ładowania, po paru minutach jazdy zgasła za to zaczęła się lekko świecić kontrolka płynu hamulcowego, którego z resztą miałem dobrą ilość. Czasami zaświeciła się...
Witam. Przełożyłem wirnik, z komutatorem. Poprawa jest. Ładowanie 14,5v, jednak po przegazowaniu do 2,5 tys. obrotów. Ten alternator ( dawca ) też był z tą wadą jak określił się mój znajomy, który mi go sprzedał jako zapasowy. Prosiłbym o schemat dotyczący usunięcia tej usterki a mianowicie podłączenie żarówki, która będzie stanowiła dodatkowy opór...
komutator alternatora wtyczka alternatora astra astra wymiana alternatora
koparka ładowarka jazda poziom ciśnienia dźwięku sygnal predkosci pojazdu
słuchawki bezprzewodowe radio internetowe schemat
Lenovo Miix 300-10IBY USB Boot: 32-bit UEFI, FAT32, bootia32.efi, Secure Boot Off Renault Master 2.3 dCi 2021 – lokalizacja czujnika ciśnienia doładowania MAP sensor